Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Ο π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος υπέρμαχος των Διαχριστιανικών διαλόγων. Ανέκδοτος επιστολή του προς τον Πατριάρχη Αθηναγόρα - Ιωάννης Μπουγάς

Ο π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος υπέρμαχος των Διαχριστιανικών διαλόγων 
Ανέκδοτος επιστολή του προς τον Πατριάρχη Αθηναγόρα 

του Ιωάννου Π. Μπουγά, Θεολόγου, 
Διδάκτορος Νεωτέρας Ελληνικής Ιστορίας - 

στο Amen.gr  

 Αφού οι όποιες ιδεοληπτικές αντιδράσεις για την συνάντηση του Πατριάρχου Βαρθολομαίου και του Πάπα Φραγκίσκου ατονούν, καιρός εστί με νηφαλιότητα να ακουστεί και η άποψη του γνωστού τοις πάσιν στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, του πατρός Ιωήλ Γιαννακοπούλου, ο οποίος με την θεολογική γνώση αλλά και την ασκητική εμπειρία που τον διέκρινε, τονίζει την αναγκαιότητα του διαλόγου μεταξύ όλων των Χριστιανικών Εκκλησιών και βεβαίως μεταξύ των αδελφών Εκκλησιών Ρώμης και Κωνσταντινουπόλεως.
Ο Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Γιαννακόπουλος είναι μία από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες του περασμένου αιώνα στον χώρο της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ζει στα μέσα του περασμένου αιώνα στην Καλαμάτα όπου μεταμορφώνει την πνευματική ζωή της πόλης με κατεύθυνση προς την χριστιανική πίστη. Πολυγραφότατος συγγραφεύς πολλών απολογητικών μελετών αλλά και πρώτος μεταφραστής και σχολιαστής της Παλαιάς Διαθήκης στην Ελλάδα, έργο για το οποίο τιμήθηκε και από την Ακαδημία Αθηνών. Υπήρξε ο πνευματικός καθοδηγητής πολλών αγίων μορφών της Εκκλησίας όπως του μακαριστού Μητροπολίτου Μελετίου Καλαμαρά, του Αρχιμανδρίτου Επιφανίου Θεοδωροπούλου και πολλών άλλων. Ίδρυσε το Ησυχαστήριο του Προφήτου Ιωήλ στην Καλαμάτα όπου σήμερα πολλές μοναχές, πνευματικά του παιδιά, συνεχίζουν να τηρούν τις παρακαταθήκες του διάγοντας τον αγγελικό βίο.

Τα κείμενα που ακολουθούν είναι από ανέκδοτα έγγραφα, τα οποία υπάρχουν στην Ιερά Μονή του Προφήτου Ιωήλ Καλαμάτας και για την πρώτη τους δημοσίευση οφείλονται ευχαριστίες στην Ηγουμένη Γερόντισσα Χριστονύμφη και σε όλες τις μοναχές.
Όταν τον Δεκέμβριο του 1965 ο π. Ιωήλ βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για το έργο της ερμηνείας και σχολιασμού της Παλαιάς Διαθήκης ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας αποστέλλει προς αυτόν στις 23-2-1966 συγχαρητήρια επιστολή γράφοντας μεταξύ άλλων : «…Και επί πάσιν ησθανόμεθα υμάς ως πολύτιμον συνεργάτην εις την από ετών προσπάθειαν προσεγγίσεως των αδελφών Εκκλησιών. Διο και καθιστώμεν την ημετέραν αγαπητή Οσιολογιότητα επί ταύτη τη ευκαιρία μέτοχον και της καταπεμφθείσης παρά Θεού χαράς και ευλογίας τη 7η Δεκεμβρίου λήξαντος έτους 1965, κατά την οποίαν εν ιδιαιτέροις επισήμοις και ταυτοσήμοις εν τω καθ’ ημάς Π. Πατριαρχικώ Ναώ του Αγίου Γεωργίου εν Φαναρίω και εν τω Ι. Ναώ του Αγίου Αποστόλου Πέτρου εν Ρώμη Ιεροτελεστίαις ήρθη από της μνήμης και του μέσου της Εκκλησίας και εις λήθη παρεδόθη το θλιβερόν εκείνο γεγονός του 1054 και νέα περίοδος ενεγκαινιάσθη εις τας σχέσεις Ανατολής και Δύσεως, υπό την θέρμην και τον φωτισμόν της επελθούσης αγάπης του Χριστού. Νυν πρόκειται ενώπιον ημών επί το πλέον ο Θεολογικός μετά της Αγγλικανικής Εκκλησίας, της Παλαιοκαθολικής και των Ανατολικών Εκκλησιών, ήτοι Αρμενικής, Κοπτικής, Αιθιοπικής, Ασσυριανής και του Μαλαμπάρ των Ινδιών Διάλογος, εις τον οποίον κατερχόμεθα Πανορθοδόξως. Και τώρα πάντες, Εκκλησία, Ιερός Κλήρος και ευσεβής Λαός ημών ας εργασθώμεν ομού, όπως επαναφέρωμεν τον Κύριον και Σωτήρα ημών Ιησούν Χριστόν εν μέσω ημών, οπόθεν απουσιάζει και εξ αιτίας αυτής της τρομεράς συμφοράς το μίσος κυριαρχεί μεταξύ των πλασμάτων του Θεού.
 Και επί τούτοις βέβαιοι, ότι και εν τοις εφεξής θα έχωμεν υμάς συνεργάτην προσφιλή και εκάστοτε θα μανθάνωμεν εξ υμών απονέμομεν υμίν και τοις αγαπητοίς οικείοις υμών την Πατριαρχικήν υμών ευχήν …».
Ο πατήρ Ιωήλ απαντά στον Πατριάρχη Αθηναγόρα ως εξής :

« Εν Καλάμαις τη 7η Ιουνίου 1966
Παναγιώτατε,
Υποβάλλω τα σέβη μου και εξαιτούμαι τας ευχάς και ευλογίας Σας.
  Έλαβον την υμετέραν ευχαριστήριον και συγχαρητήριον και πλήρη ευλογιών επιστολήν επί τη βραβεύσει της ερμηνείας μου της Παλ. Διαθήκης υπό της Ακαδημίας Αθηνών και ευχαριστώ θερμώς την αυθόρμητον ταύτην χαράν Σας.
  Και εγώ, Παναγιώτατε, παρακολουθώ μετά θερμού ενδιαφέροντος τα μεγάλα βήματα της αγάπης Σας προς τας άλλας Εκκλησίας Ανατολής και Δύσεως και ευλογώ τον Κύριον.
  Είναι γεγονός, ότι η ένωσις των Εκκλησιών δια την οποίαν πάντοτε ευχόμεθα εις τα Ειρηνικά της λειτουργίας και υπέρ ης και ο ίδιος ο Κύριος προσευχήθη εις την Αρχιερατικήν του προσευχήν ( Ιωάν. 17,11) την προτεραίαν του θανάτου του, λόγω των δογματικών μας διαφορών είναι πολύ μακράν. Εν τούτοις η αγάπη μας μετά των άλλων Εκκλησιών πρέπει δια λόγους σκοπιμότητος και ουσίας να καλλιεργείται μέσω διαλόγων και συναντήσεων εντατικώς.
  Είναι κρίμα και στίγμα δια τον Χριστιανισμόν να μην δύνανται οι Αρχηγοί των διαφόρων Εκκλησιών να συναντώνται και να συζητούν, καθ’ ην στιγμήν Αρχηγοί Κρατών, οίτινες διίστανται οξύτατα μεταξύ των, να μπορούν να παρακάθηνται εις κοινάς τραπέζας προς επίλυσιν των Διαφορών των. Ο κόσμος δεν θα σκανδαλισθή αν μάθη ότι έχομεν και ημείς ωρισμένας διαφοράς αντιλήψεων μεταξύ μας. Θα σκανδαλισθή, εάν δεν έχωμεν μεταξύ μας την αγάπην, ώστε να συναντώμεθα και να συνομιλώμεν. Η ανάγκη λοιπόν των Διαλόγων μεταξύ των Εκκλησιών υποκρύπτει ύψιστην σκοπιμότητα : Ευπροσωπούμεν ενώπιον των άλλων ανθρώπων, οι οποίοι δεν διάκεινται ευμενώς προς τον Χριστιανισμόν .
  Εκτός όμως της εξωτερικής ταύτης σκοπιμότητος των Διαλόγων υπάρχει και ουσία δι’ ημάς τους ιδίους, όταν δια των Διαλόγων αυτών καλλιεργείται μεταξύ μας η αγάπη, η εξής : Γνωρίζομεν, ότι όταν ο Κύριος εσταυρώθη οι μαθηταί και Απόστολοι του έχασαν την πίστιν των προς Αυτόν. Έμεινεν όμως η αγάπη των προς τον Διδάσκαλον των και μεταξύ των, διότι ήσαν συγκεντρωμένοι εις τον αυτόν χώρον. Ο Κύριος αμείβων την αγάπην, την οποίαν είχον μεταξύ των, τους έδωσε και την πίστιν εμφανισθείς προς αυτούς.
  Διατί λοιπόν να αποκλείσωμεν νέαν ανάστασιν και εμφάνισιν του Κυρίου εις ημάς που έχομεν χάσει μεταξύ μας την πίστιν, όταν μας ενώσει η Αγάπη του Ιησού και συναντώμεθα εις κοινούς χώρους ;
Εύχομαι εις τον Πανάγαθον Κύριον να στεφανώση τας προσπαθείας Σας ταύτας υπό επιτυχίαν προς δόξαν του Αγίου Ονόματός Του.
Ευπειθέστατον της υμετέρας Παναγιότητος τέκνον
Αρχ. Ιωήλ Γιαννακόπουλος»

  Οι ξεκάθαροι λόγοι του πατρός Ιωήλ δεν χρήζουν σχολιασμού αλλά μαζί του ας προσευχηθούμε να στεφανώσει ο Κύριος τις προσπάθειες του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου για την ενότητα των Χριστιανικών Εκκλησιών και να πάψουμε να κρίνουμε και να κατακρίνουμε όλους εκείνους που συμβάλλουν στην εδραίωση των Διαλόγων, εξυπηρετούντες με τον τρόπο αυτό τις σκοπιμότητες και τις ιδεολογικές αγκυλώσεις φανατικών κύκλων και παρεκκλησιαστικών ομάδων.




65 σχόλια:

  1. Ο σοφός π. Ιωήλ τα έγραφε μια χαρά.
    Ας τα ακούσουν και ας σωπάσουν την πολεμική κριτική οι αντίθετοι του διαλόγου.
    Ο διάλογος είναι πάντα ωφέλιμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος δεν είχε αγκυλώσεις.
    Είχε γνώσεις θεολογικές.
    Οι σημερινοί πτυχιούχοι με το σωτήριο 5 στην Θεολογική έχουν φόβο.
    Ο φόβος είναι αποκύημα της αμάθειάς τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  3. Είναι ένα σπουδαίο ντοκουμέντο η επιστολή αυτή. Πολλές παρόμοιες με άλλους μεγάλους Θεολόγους θα υπάρχουν στα αρχεία του Φαναρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι τυφλωμένοι από το πάθος του φανατισμού θ α βρουν κάτι να πουν για να μειώσουν την αξία των όσων έγραψε ο αείμνηστος π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος.
    Για εμένα κάλλιστα πράττει η Εκκλησία με τον Διάλογο. Η πλειονοψηφία των αγίων Αρχιερέων συμφωνεί. Οι ελάχιστες εξαιρέσεις είναι δια την επιβεβαίωση της ορθότητας των Διαλόγων και της ανταλλαγής επισκέψεων των ηγετικών παραγόντων των Εκκλησιών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτά τα γενικόλογα και σωστά κατ αρχήν τα έλεγε ο π.Ιωήλ στα χρόνια της δεκαετίας του 60. Η διαρρεύσασα πορεία όλων αυτών των ετών απέδειξε το μάταιο, ανωφελές και επιζήμιο των διαλόγων και δικαίωσε τους επικριτές του. Εις εξ αυτών τον χαρακτήρισε "ανόσιο παίγνιο" (ο Αυστραλίας Στυλιανός).Θαυμάσια αποδομητική συλλογιστική των απατηλών και βλαπτικών θεολόγων διατύπωσαν οι μακαριστοί π.Γεώργιος Καψάνης και καθηγητής Κωνσταντίνος Μουρατίδης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φαινεται αξιον ερευνης για την αναρτηση αυτη,απο τη στιγμη που ,.... ο π.Παισιος κατεδικαζε τους διαλογους αυτου ομως του βεληνεχους απο το 1970.Ο αγιος π.Παισιος ,ειδε οτι ο Αθηναγορας,αγαπησε μιαν αλλη γυναικα την πα;πικη εκκλησια,που δεν ηταν σεμνη οπως η Ορθοδοξη αλλα μοντερνα,περιεργο που ο υποφαινομενος ειδε κατι αλλο αν και πεθανε ενωρυτερα!
    Προσωπικη απλη γνωμη θα πω ,χωρις να ειμαι θεολογος.
    Οι διαλογοι απαιτουν αληθες δογμα και πιστη ...
    Οι αγιοι εκαναν διαλογους με τους πλανηθεντες αλλα δεν αποδεχονταν καμμια καινοτομια. Δεν αναγνωριζαν ιερωσυνη και πνευμα εκει που κυοφορουνταν αιρεσεις;
    Για να διατηρηθει αλωβητος η πιστις γινηκαν αγωνες μεχρι το τελος του 19 ου αιωνα.
    Οι αιρετικοι αναθεματιζονταν συνοδικως.
    Οι αγιοι Πατερες διαλεγονταν εν αληθεια και οι διαλογοι διαρκουσαν λιγο, εν αντιθεσει με τους τωρινους διαλογους...
    Ιδιο πραγμα ειναι διαλεγομαι και ιδιο προσ-εταιριζομαι (ετσι φαινεται)με αιρετικους για την επιλυσιν των κοινωνικων τους θεματων και προβληματων,ινα επελθη μια ενωσις''συμβατικη'' με κοσμικα κριτηρια ,για να υπαγομαι στην ποιμαντικη δικαιοδοσια του πα;πα,ως ουνιτης;
    Αποτελεσμα ,η αρνησις του συμβολου της Πιστεως''Εις Μιαν Αγιαν Καθολικην και Αποστολικην Εκκλησιαν''..
    Αποτελεσμα η ιδρυσις μιας ψευδ-εκκλησιας παγκοσμιας ομως κατα τα αλλα το Π.Σ.Ε,οπου μελη του αρνουνται και την Ανασταση Του Σωτηρος Χριστου;
    Μηπως μεσω των διαλογων δεν εγινε και η αρσις των αναθεματων;;; και τα λοιπα....
    Οι διαλογοι δεν επεκταθηκαν σε συμπροσευχες και τα λοιπα;;
    Οι εξελιξεις χαραζουν και την ιστορια.
    Την εξελιξη αυτη την προειδε ο π.Παισιος και αλλοι και ο γεροντας δεν την ειδε;
    Η θεολογια και εκκλησιολογια αυτη μας καθιστα την προσοχη ... ...πην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο Αυστραλίας Στυλιανός συμπορεύτηκε στους διαλόγους χωρίς αντιρρήσεις. Όταν όμως δεν πήρε μετάθεση για Αμερική τον πόνεσε και έτσι άρχισε να λέει όσα μέχρι πριν ούτε να τα σκεφτεί δεν μπορούσε. Είναι αξιόπιστος κάποιος που μιλάει με πάθος επειδή δεν του έκαναν το χατίρι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. θα το γράψω για μια άλλη φορά. Όποιος έχει την Αλήθεια δεν φοβάται τον Διάλογο. Όποιος έχει την αλήθεια πρέπει να την μεταφέρει στους άλλους. Αυτή είναι η εντολή του Κυρίου Ιησού: «πορευθέντες μαθητεύσατε». Ο φόβος υπάρχει σε αυτούς που καπηλεύονται τον Χριστό και την διδασκαλία του. Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει να φοβηθεί τίποτα διότι έχει την Αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 10:46
    Ο Ακινδυνος ,μαθητης του αγιου Γρηγοριου του Παλαμα η τ α ν ........μετεπειτα ,συναναστρεφοταν με τον Βαρλααμ....τι επαθε;;;;
    Υπαρχει κατα τον θειον Γρηγοριον ο πεπλανημενος δολος κατα της αληθειας.
    Δεν μπορει δυο θεσεις να ειναι και οι δυο σωστες η και οι δυο λαθος.
    Η μια θα ειναι αληθης η αλλη ψευδης...
    Θα υποκριθουμε την ενοτητα στα συντριμια του φιλιοκβε;Μη γενοιτο!π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συνέχισε αγαπητή πην. με το οπλοστάσιο του αγιοπατερικού λόγου να αποδομείς το σάπιο σκεπτικό των υπερμάχων των διαλόγων που ξαφνικά "ανακάλυψαν την Αμερική" στο πλαίσιο μιας επιστολής του π.Ιωήλ. Είναι διασκεδαστική πάντως η αγωνιώδης προσπάθεια ανεύρεσης στηριγμάτων και δεκανικιών στα λεγόμενα και τα γραπτά όντως οσίων μορφών της Εκκλησίας μας που όμως υπήρξαν σφοδροί αντιοικουμενιστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γράφω εδώ μόνο και μόνο για να απαντήσω στην Πηνελόπη ή Πην ή πην ή π.
    Το διαδικτυακό αυτό πρόσωπο, το οποίο φυσικά δεν γνωρίζουμε, εμφανίζεται σε ποικίλα χριστιανικά, θεολογικά μπλογκ και αφού δηλώσει πως πρόκειται για μια απλή νοικοκυρά και εξομολογηθεί δημοσίως την μη ειδίκευσή της στα θέματα αυτά στη συνέχεια με ύφος 16 καρδιναλίων αποφαίνεται επί λεπτοτάτων ζητημάτων θεολογικής ακρίβειας. Δεν θα σχολιάσω περαιτέρω τα αμέτρητα ορθογραφικά και άλλα γλωσσικά λάθη της, θα της ζητήσω ωστόσο να πάψει να προτρέχει τόσο πολύ αποδεικνύουσα ότι όσα ταπεινοσχήμως γράφει για την ίδια δεν τα πιστεύει.
    w

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο επιστολογραφος προφανως γραφει σα να εχει κανει τη μεγαλυτερη ανακαλυψη του αιωνα. Ειναι γνωστο οτι οι φιλοοικουμενιστες ψαχνουν ερεισματα για να στηριξουν τη πλανη τους. Το κειμενο του π. Ιωηλ Γιαννακοπουλου ειναι πολυ σωστο και σε καμια περιπτωση δεν λεει οσα θελει να υπονοησει ο επιστολογραφος.
    Ως ορθοδοξοι δεν φοβομαστε το διαλογο και δεν ειμαστε εναντιον του διαλογου. Κανουμε διαλογο συμφωνα με τη πατερικη παραδοση και τους κανονες που θετει. Και ασφαλως δεν κανουμε συμπροσευχες πριν ξεκινησει ο διαλογος. Δινουμε τη μαρτυρια μας σε ετεροδοξους ωστε να προετοιμαστει το εργο του Αγιου Πνευματος. Και μεσα σε αυτη τη μαρτυρια δεν κανουμε εκπτωσεις στη πιστη μας γνωριζοντας οτι στα της πιστεως ου χωρει συγκαταβασης. Διδουμε τη μαρτυρια μας οχι για να βγαλουμε ενα μεσο ορο στο δογμα η να γεφυρωσουμε τα αγεφυρωτα, αλλα για να αποδειξουμε ποια ειναι η Εκκλησια του Χριστου στην οποια δεν χωρουν καινοτομιες.

    Συνεπως ο εντεχνος τροπος που χρησιμοποιηθηκε για να δικαιολογηθουν τα απαραδεκτα κατα την επισκεψη του Παπα δεν μπορει να εξαπατησει κανενα.
    Ειμαστε υπερ του ορθου διαλογου και σαφως αντιθετοι με τις συμπροσευχες και τα πολυχρονια στους αιρετικους, αλλα και την αποδωση υψηλων τιτλων αγιωτατου , αγιοτατης εκκλησιας στους αιρετικους.

    Μια και αναφερθηκε και ο πατηρ Επιφανιος Θεοδωροπουλος ως μαθητης του Πατερα Ιωηλ ας δουμε και την επιστολη του, που ξεκαθαριζει ακομα περισσοτερο τα πραγματα.

    http://kappa100.byethost14.com/viewtopic.php?f=21&t=900&start=10#p4586

    Το πληρωμα τις εκκλησιας παντα θα ακολουθει τη φωνη των αγιων και οχι των μεταπατερικων θεολογων.

    Στο τοπικ που προαναφερθηκε υπαρχουν πληθως διαφωτιστικες μαρτυριες και ντοκουμεντα επι του θεματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν ήξερα ότι ο π.Γεώργιος Καψάνης και ο μακαριστός καθηγητής του κανονικού δικαίου Μουρατίδης είχαν λάβει το πανεπιστημιακό τους πτυχίο με πέντε !Για δες τι μαθαίνει κανείς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η πην. δίδει ομολογιακές μάχες σε πολλά ιστολόγια και είναι γι αυτό αξιέπαινη. Και με τα γραφόμενά της "βάζει τα γυαλιά" ,κατά το δη λεγόμενο, σε κάποιους δοκησίσοφους που έχουν την ψευδαίσθηση ότι οι οιμουμενιστολάγνες ιδεοληψίες τους συνιστούν φευ! εκφράσεις και εκφάνσεις γνήσιας θεολογίας και εκκλησιολογίας! Ο κος ή η κυρία w. καλά θα κάνει να μην απαξιώνει κατά τέτοιο τρόπο τη συσχολιάστριά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η επαίσχυντη συμφωνία του Μπάλαμαντ του Λιβάνου για την οποία οι υποστηρικτές των διαλόγων τηρούν αιδήμονα σιγή αποτελεί θλιβερό προιόν τους. Το ίδιο ισχύει και για τη συμφωνία του Σαμπεζύ. Κατά τα άλλα οι διάλογοι δε βλάπτουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ευχαριστίες οφείλω στον Αναστάσιο διότι με την πολυποίκιλη επιλογή των θεμάτων μου πλουτίζει τις γνώσεις και μου ανοίγει ορίζοντες.
    Μάριος Μανιάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μου κάνει εντύπωση που αδελφοί όταν ακούν την λέξη διάλογος με τους ρωμαιοκαθολικούς τρέμουν όπως ο διάβολος το λιβάνι. Αν το ψάξουν θα βρουν το πρόβλημά τους. ….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Προς w.: η επιεικώς απαράδεκτη αναφορά σου στην πην. μου θυμίζει τα μέλη του ιουδαικού συνεδρίου που εκφράστηκαν με απαξίωση για τον απλό λαό που δε γνωρίζει το νόμο. Λυπάμαι για το επίπεδό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Λέτε βρε παιδιά και ο αναγνωρισμένης αξίας πανεπιστημιακός π.Γεώργιος Μεταλληνός που έχει ασκήσει τεκμηριωμένη αρνητική κριτική στους διαλόγους να έλαβε το πτυχίο του με πέντε; Το ίδιο και ο Πειραιώς Σεραφείμ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εσένα κύριε w ποιος σε έχρισε ψυχοανατόμο που αποφαίνεσαι αξιωματικά ότι η συγκεκριμένη σχολιάστρια χαρακτηρίζεται από "ταπεινοσχημία"; Σαν πολύ ψηλά δε σήκωσες τον αμανέ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα εκάστου μέλους της Εκκλησίας να υποστηρίζει δημοσίως τη γνώμη που έχει διαμορφώσει αναφορικά με την αναγκαιότητα ή/και τη χρησιμότητα των διαχριστιανικών και διαθρησκειακών διαλόγων. Η προσπάθεια απαξιώσεως συγκεκριμένων σχιλιαστών και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο αυτή υλοποιείται τυγχάνει επιεικώς απαράδεκτη. Τα περί "πτυχίου με βαθμό πέντε" και τα περί "απλής νοικοκυράς" κάθε άλλο παρά συνιστούν επιχειρήματα υπέρ των διαλόγων αλλά αφ υψηλού θεώρηση προσώπων και πραγμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αμανέ;;;;;; Χαχαχαχαχαχα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτά σου έμαθαν w. οι φίλοι σου οι ψυχοθεολόγοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Η ανέκδοτη αυτή επιστολή του σπουδαίου Θεολόγου και ερμηνευτή της Παλαιάς Διαθήκης με Πατερικές υποσημειώσεις είναι σπουδαία.
    Αν ζούσε σήμερα ο μακαριστός π. Ιωήλ θα έβαζε πολλούς στην θέση τους.
    Βλέπεις σήμερα κάνουν «ντόρο» 3-4 μετριότητες που αναμασούν τα ίδια και τα ίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. http://anastasiosk.blogspot.gr/2011/11/blog-post_4604.html
    Ο σχολιαστής w δεν είναι η πρώτη φορά που εκφράζεται αφ υψηλού. Σε ένα σχόλιό του στην ανάρτηση που παραθέτουμε απαξιώνει συσχολιαστή του γιατί τόλμησε να αντιπαραβάλλει άποψη του π.Ιωήλ Κωνσταντάρου σε άποψη του υπ αυτού θαυμαζόμενου π.Βασιλείου Θερμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αγαπητή Πην. σεβαστά τα όσα γράφεις αλλά όχι αποδεκτά.
    Οι Δυτικοί Χριστιανοί δεν είναι αιρετικοί αλλά σχισματικοί.
    Οι διάλογοι δεν διαρκούσαν λίγο. Η εικονομαχία διήρκεσε 150 χρόνια.
    Με τους Ρωμαιοκαθολικούς το ίδιο Σύμβολο Πίστεως έχουμε.
    Ο π. Ιωήλ και ο π. Παΐσιος έχουν την άποψή τους.
    Η Εκκλησία την ακούει. Πράττει όμως αυτό το οποίο κρίνει ως σωστό.
    Ο διάλογος με τον φωτισμό του Παναγίου Πνεύματος θα φέρει το «ποθούμενο».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ο μακαριστός π. Γεώργιος 4.54 έλεγε την άποψή του και πειθαρχούσε στην Εκκλησία. Άλλοι σηκώνουν φλάμπουρα επαναστατικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΕΞΕΣΤΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΑΙΣ ΑΣΧΗΜΟΝΕΙΝ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Συγχαίρω τον συντάκτη του κειμένου κ. Μπουγά για την προσφορά του. Η επιστολή αυτή έχει ιστορική και θεολογική αξία. Να συνεχίσει την ερευνά του. Οι απόψεις και οι σκέψεις του αγίου Πατρός έχουν αξία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ! ΤΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΣΟΥΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΣΙΓΑΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΠΑΣΜΩΔΙΚΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. όχι, κύριοι δεν είναι αναφαίρετο δικαίωμα κανενός μέλους της εκκλησίας να λέει ελευθερα τη γνώμη του, δημοσίως. Αυτά δεν τα έκαναν οι Πατέρες, οι οποίοι μιλούσαν μετά λόγου γνώσεως ως υπεύθυνοι ποιμένες και θεολόγοι της εκκλησίας. Η Εκκλησία δεν λειτουργεί ως η αστική δημοκρατία. Ας τελειώσει πια το παραμύθι ότι η Εκκλησία λειτουργεί δημοκρατικά. Όχι !λειτουργεί ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Προς 9:30: άνοιξε τις Πράξεις των Αποστόλων στο κεφάλαιο 15 και δες τον τρόπο με τον οποίο ελήφθησαν οι αποφάσεις της αποστολικής συνόδου. Ελεύθερη και μακρά συζήτηση σε πνεύμα ταπεινώσεως, αλληλοσεβασμού και ανοχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αγαπητή Πην. τα όσα γράφεις δεν είναι μόνο σεβαστά αλλά και αποδεκτά. Ο κύριος που ισχυρίζεται παντελώς αυθαίρετα, αθεολόγητα, αντιγραφικά, αντιπατερικά και ανιστόρητα ότι οι "παμπάλαιοι αιρετικοί" κατά τον άγιο Νικόδημο τον αγιορείτη παπικοί είναι απλά και μόνο σχισματικοί καλά θα κάνει να ανοίξει καμιά δογματική για να δει τον ορισμό της αιρέσεως και των αιρετικών και μετά μια συμβολική για να διαπιστώσει τις πάμπολλες δογματικές διαφορές Ορθοδοξίας και αιρετικού παπισμού.Επίσης καλά θα κάνει να εντρυφήσει στα συγγράμματα των νεοτέρων αγίων και πατέρων όπου θα διαπιστώσει την καθολική συμφωνία τους αναφορικά με την αιρετική υπόσταση του παπισμού που επιπλέον έχει καταδικασθεί από πλειάδα Ορθοδόξων συνόδων όπως έχει αποδειχθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Οι υποστηρικτές των διαλόγων όπως πάντα συνθηματολογούν και δε λένε κουβέντα για την προδοσία που συντελείται στα πλαίσια της διεξαγωγής τους. Τσιμουδιά επίσης οι "γενναίοι" για την ουνία. Τσιμουδιά και για τις συμπροσευχές που λαμβάνουν χώρα σε αυτούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Οι οικουμενιστές είναι πολλοί και έτσι έχουν και μια ποικιλία στα όσα γράφουν. Δεν συνθηματολογούν όπως γράφει αδελφός εν Χριστώ. Οι αντιοικουμενιστές είναι λίγοι και επαναλαμβάνουν τα ίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ναι, τώρα σας φταίει ο w, αύριο θα σας φταίει ο q και μεθαύριο ο xz. Βρε, για συνέλθετε όλοι. Εδώ χανόμαστε και σεις σφυρίζετε αδιάφορα...
    Ήμαρτον.... Έλεος....
    Γιαυτό δεν έχει τύχη η Ελλάδα. Με τέτοιους Έλληνες τι να περιμένει κανείς...!!
    Άντε, τώρα πιάστε εμένα και χτυπήστε με αλύπητα... Θα είναι μια διέξοδος...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Όλα αυτά δεν είναι θέματα ημών των ανωνύμων αλλά των επωνύμων Ιεραρχών. Αυτοί με τις συζητήσεις θα βρουν τον σωστό και υπεύθυνο δρόμο. Οι δικές μας παρεμβολές κακό κάνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Δηλαδή εσύ 12:41 επικροτείς το ύφος του w;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Προς w
    ---------
    Χρονια πολλα και ευαρεστα τω Θ ε ω !
    Για τα λαθη που κανω ,δεν νομιζω να εχει και τοση σημασια,για μενα ναι εχει.
    Και ο γερων Παισιος εγραφε καπως και αλλοι γεροντες,δεν ειμαι γερων φυσικα,αλλα λεμε...
    Δεν με πειραξε καθολου αυτο που ειπατε για τα λαθη.Ουτε και για το γεγονος περι υψηλοφρωσυνης και ξερετε γιατι;
    Σε μια μαχη ,ο μαχητης χρησιμοποιει οπλα που του εχουν δωσει απο την κατασκευαστρια εταιρεια ,αυτα εχει και πρεπει να τα χρησιμοποιησει καλως ετσι ωστε να αποδειχθη οτι μαχαιται σωστα.
    Εαν δε αρχισουν να τελειωνουν και αυτα,χρησιμοποιει και αυτοσχεδια,...
    Και ενω καποιοι στρατολογουνται να πολεμησουν τον εχθρο,καποιοι αλλοι βαζουν τα ζωα τους στο μαντρι,αλλοι φυτευουν κηπευτικα και ασχολουνται με αυτα(!),αλλοι εργαζεται στα νοσοκομεια που θα ερθουν οι πληγωμενοι,αλλοι τηλεφωνουν και δινουν κατευθυνσεις .
    Το λοιπον το ιδιο ισχυει και για την πιστη μας.Εαν λοιπον θελετε να αγωνισθητε,ιδου εμπρος με επειχηρηματα ομως ελατε στο αγωνιστικο πεδιο.

    Επιπλεον,
    Τα δικα μου οπλα της πιστεως ,δεν ειναι τιποτε μπρος στα οπλα των μεγαλυτερων εις τα ανωτερα αξιωματα ,οι οποιοι ειναι θεολογοι...καθηγητες μεγαλοι...Αρχιερεις..ιερεις..κλπ των οποιων τα κειμενα ειναι αξια καθε επαινου,τα δικα μου πτωχα δυσλεξικα πειραξαν;εκει ειναι το ζητημα ομως!
    Οτι δηλαδη,καθονται και γραφουν τοσο ομορφα ανθρωποι που εχουν σπουδασει στα πανεπιστημια και αφιερωνουν σελιδες σελιδων για να μεταδωσουν την αληθεια,αλλα του πτωχου πειραζουν και ειδικα ,πιο πολυ πειραζει ο ρατσισμος,ο οποιος ξεκινα μεσα απο την εκκλησια.
    Και αρχιζει η συκοφαντια και επειτα μιλαμε για αγαπη και ο καθενας επηρεαζεται απο τον αλλον που και αν εχει σπουδασει και εχει παρει πτυχια,ομως δεν ειναι ανθρωπος διοτι
    Δεν εχει δικη του κριση να κρινει δικαια ,οποτε αρχιζει και μισει τον συνανθρωπο και κοιτα να τον ριξει κατω και δεν εχει στα σπλαχνα του λιγο ελεος ,αυτο το λεω γενικα.Και επειτα πηγαινουμε και κοινωνουμε των Αχραντων Μυστηριων και λεμε πως πιστευουμε .
    Ποιο ειναι το εγκλημα μου;
    Το οτι ηθελα να αγωνισθω;
    Το οτι ηθελα να ομολογησω ;
    τα επιχειρηματα των ιερεων που αγωνιζονται και αυτοι δεν μας λενε τιποτε;
    Κανενα καμπανακι δεν χτυπα να ελεγξουμε ,να δουμε..που παμε...η παγκοσμιοποιηση ειναι εδω,πως θα σωσουμε την ψυχη μας;
    Η δυσλεξια πειραξε;
    Το φυλο μου;
    Κοιτατε το δεντρο και αφηνουμε το δασος που καιγεται;
    Για ριξτε μια ματια στην εκκλησιαστικη ιστορια να δειτε τις ψευδοσυνοδους που κατα διαστηματα εγιναν ,τι ψηφιστηκε εκει;
    Απο που εξαρταται το κυρος μιας οικουμενικης συνοδου;Τι λενε οι Πατερες για ολα αυτα;Τι λενε οι Πατερες για την ενωση με τους Λατινους;
    Δεν εχουμε τιποτα με τους θεσμους...φθανει να τηρουνται τα δογματα.Ειναι κακο να αγαπας την εκκλησια; Στην Εκκλησια δεν προσφερουν ολοι;
    Στο κατω κατω την τιμη Του Θεου μου υπερασπιζομαι!πην
    Αυτα ειχα να πω και συγχωρηστε με!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Κάνεις μεγάλο λάθος 12:34! Οι θιασώτες του παναιρετικού οικουμενισμού αποτελούν μια θλιβερή μειοψηφία εντός του εκκλησιαστικού σώματος. Ειδικά σε επίπεδο ιεραρχών της Ελλαδικής Εκκλησίας η συντριπτική πλειοψηφία θεωρητικά αποδοκιμάζει τον οικουμενισμό έστω κι αν δεν το εκφράζει δημοσίως για να μη διαταράξει το ήπιο κλίμα με το Φανάρι. Τι δε να πούμε και για τους λοιπούς κληρικούς, μοναχούς και λαικούς; Χιλιάδες υπέγραψαν τόσο την ομολογία πίστεως κατά του οικουμενισμού όσο και το κείμενο για τη στρεβλή πατριαρχική εκκλησιολογία.Κατά τα άλλα εσύ γράφεις για "μειοψηφία"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Προτείνουμε στον κ.Μπουγά να ενδιατρίψει στις δριμύτατες επιστολές του πνευματικού τέκνου του μακαριστού π.Ιωήλ, επίσης μακαριστού π.Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, προς Αθηναγόρα και να εμβαθύνει στο περιεχόμενό τους. Το αυτό ισχύει και για κάθε υπέρμαχο του οικουμενισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. ΜΠΡΑΒΟ ΠΗΝΕΛΟΠΗ! ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΤΩΝ ΚΑΛΑΜΑΡΑΔΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΤΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. W τι άποψη έχεις άραγε για την εγκύκλιο των τεσσάρων Ορθοδόξων πατριαρχών του 1848 προς τον τότε πάπα της Ρώμης Πίο τον Θ με βάση την οποία "παρ ημίν ούτε πατριάρχαι ούτε σύνοδοι εδυνήθησαν ποτέ εισαγαγείν νέα, διότι ο υπερασπιστής της θρησκείας εστίν αυτό το σώμα της Εκκλησίας, ήτοι αυτός ο λαός, όστις εθέλει το θρήσκευμα αυτού αιωνίως αμετάβλητον και ομοειδές το των πατέρων αυτού" Μήπως πρέπει να συμβουλευθούν οι πιστοί προτού αντιδράσουν στην προδοσία τις "θεολογικές" σχολές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Παραλήρημα....!!! Έχετε ξεφύγει αμφότερες οι πλευρές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ναι μας πείραξε ο w. Και σένα θα έπρεπε να πειράξει κανονικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Εμένα με πειράζεις εσύ 12:37 που σε πειράζει ο w.
    Βασικά όλοι με πειράζετε με την ανούσια κουβέντα που έχετε ανοίξει.
    Με πειράζει και η πην με τα ατέλειωτα κατεβατά που γράφει...
    Με πειράζει και ο εαυτός μου που γράφει αυτή τη στιγμή ενώ θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο πιο χρήσιμο....!!!
    Αυτά...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. 12:33 δεν αφήνεις τις ηχηρές λέξεις προς δημιουργία εντυπώσεων; Πού το είδες το "παραλήρημα" ευλογημένε; Γνωρίζεις άραγε το νόημα των λέξεων που χρησιμοποιείς; Και επί τη ευκαιρία ποιες οι θέσεις σου για το διάλογο; Εύκολο πάντως είναι να κάνει κανείς τον παρατηρητή απ την κερκίδα και προπαντός τον ουδέτερο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. 12:46 αφού σε πειράζουν όλα αυτά η λύση είναι απλή! Να αλλάξεις ανάρτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Η λέξη οικουμενισμός είναι ένα εφεύρημα. Η Εκκλησία ήταν πάντα διαλεγομένη και θα παραμείνει. Οι κατά τόπους Σύνοδοι χειρίζονται κατά τον καλύτερο τρόπο το θέμα της επικοινωνίας και της συζητήσεως. Τα διεστώτα θα ενωθούν μόνο με την επικοινωνία. Αυτό λέει και ο π. Ιωήλ. Όλα τα υπόλοιπα είναι χωρίς ουσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Ο π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος έγραψε στον Πατριάρχη Αθηναγόρα υπέρ του διαλόγου. Όλα τα υπόλοιπα είναι εκτός θέματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Όχι δεν γνωρίζω το νόημα των λέξεων.... απλά μόνο ότι πλέον η συζήτηση έχει ξεφύγει και έχει μετατραπεί σε μια διαμάχη μεταξύ της πην, του w και των υποστηρικτών αυτών. Ναι λοιπόν, επιμένω: παραλήρημα. Ουσιαστικός λόγος κανένας. Έχεις αντίρρηση περί αυτού;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Ο 11.32 μιλάει για χιλιάδες ενώ είναι κάποιες δεκάδες από την Ελλάδα. Μην είσαι υπερβολικός. Κράτα και μια πισινή. Έλα στην Τήνο να μας δεις μονιασμένους και αγαπημένους. Ο πάγος και το χιόνι αυτών των ημερών είναι φυσικά φαινόμενα. Οι ορθόδοξοι με τους Ρωμαιοκαθολικούς είμαστε ένα και η σχέση μας είναι όχι φιλική αλλά αδελφική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Ο Οικουμενισμός είναι ένα ευλογημένο από τον Τριαδικό Θεό κίνημα που ωθεί το αντάμωμα και την επανένωση των πιστών χριστιανών μεταξύ διαφορετικών Εκκλησιών. Κοινή αρχή αποτελεί η κοινή πίστη στη Τριαδικότητα του Θεού: στο Θεό Πατέρα, τον Υιό και το Πνεύμα το Άγιο.
    Ο ίδιος ο Σωτήρας μας Ιησούς την ώρα του πάθους Του προσευχήθηκε ώστε «να γίνουν όλοι ένα»» (Ιω. 17,21). Αυτήν την Ενότητα, που ο Κύριος χάρισε στην Εκκλησία και επιθυμεί να την εναγκαλιστούν όλοι, δεν είναι ένα παρελκόμενο, μα ίσταται στο ίδιο το κέντρο της Οικονομίας του Θεού. Επίσης, η έννοια της ενότητας δεν αποτελεί δευτερεύουσα μέριμνα ακόμα και για τη πρώτη χριστιανική κοινότητα των Μαθητών του Χριστού. Ουσιαστικά, η Ενότητα αποτελεί την ίδια την ουσία αυτής της Κοινότητας. Ο Θεός αγαπά την Εκκλησία γιατί επιθυμεί την Ενότητα. Σ’ αυτή, λοιπόν, αναπαύεται όλο το βάθος της Αγάπης του Θεού. Αυτή η Ενότητα αποτελεί παρεπόμενο αποτέλεσμα της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος. Η Ενότητα δεν αποτελεί καρπό, απλώς και μόνο, της ανθρώπινης κοινωνίας αλλά και της Εκκλησίας. Ο π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος αυτό επιζητούσε και αυτό συνιστά και στον Οικουμενικό Πατριάρχη Αθηναγόρα. Το ίδιο μάλλον θα έλεγε και σήμερα. Ας είναι η ενότητα της Πίστεως θέμα προσευχής και όχι διαμάχης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ασφαλως ο οικουμενισμος ειναι καταραμενος απο το Θεο ως παναιρεση, και ειναι εργο του διαβολου. Η αιτησεις και οι προσευχες στην εκκλησια για επιστροφη στη ποιμνη του Χριστου ειναι ευλογημενο εργο. Ο οικουμενισμος ομως δεν επιδιωκει την εν αληθεια ενωση, αλλα διαμεσου της αγαπολογιας την συνυπαρξη της αληθειας με την αιρεση σε ενα συνολο. Οι πατερες εχυσαν το αιμα τους για να λαμπικαρει το δογμα και αλλοι αντιθετα με τους πατερες πανε να τα ανακατεψουν. Αυτο και μονο δειχνει οτι εχουν......ξεπερασει και τους πατερες. Εχουν ανεβει πολυ .... ψηλα
    Η ενωση των εκκλησιων θα ελθει οχι δια του οικουμενισμου αλλα ως εργο του Αγιου Πνευματος οταν ταπεινωθουν οι παπικοι. Τοτε θα γινει το ρηθεν, μια ποιμνη εις ποιμην.

    Επειδη καποιοι βιαζονται για ενωση, ας διαβασουν το πως ερμηνευσε τη προφητεια του αγιου Κοσμα ο γεροντας Παισιος :

    Γ. Παΐσιος: Ναι Εβραίος θα΄ ναι. Θα συνεργαστεί πολύ και ο πάπας, γιατί όλα τα παιδιά του διαβόλου θα τα θεωρεί δικά του και θα τους υποδεικνύει ν΄ ακολουθούν τον αντίχριστο. Γι΄ αυτό κι ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είπε:
    «τον πάπα να καταράσθε, διότι αυτός θα είναι η αιτία». Ο Άγιος εννοούσε αυτόν τον πάπα της συγκεκριμένης εποχής, που θα βοηθήσει στην ανάδειξη του αντιχρίστου.
    Οι άλλοι πάπες σε σχέση με εκείνον θα φαίνονται σαν καλοί.


    Ευχαριστουμε αλλα δεν θα αγορασουμε οικουμενισμο. Θα παραμεινουμε με τους πατερες και τους αγιους της Εκκλησιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Έχω κουραστεί να διαβάζω τα ψέματα τα οποία αναπαράγει εδώ ο george Ber.
    Πουθενά και ποτέ δεν είπε ο Άγιος Κοσμά αυτές τις κατάρες για τον Πάπα. Αυτά είναι ευφυολογήματα και ψέματα. Ένας Άγιος δεν εξαπολύει κατάρες. Ειδικοί και έγκριτοι θεολόγοι και πανεπιστημιακοί διδάσκαλοι έχουν γράψει για αυτές τις πλανεμένες ψευτιές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Οι Πατέρες και οι άγιοι θέλουν την ενότητα φίλε.
    Ο διάβολος θέλει την διαίρεση.
    Διάλεξε με ποια παράταξη θέλεις να πας.
    Είσαι ελεύθερος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. «Ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι κοινόν ὄνομα διά τούς ψευδοχριστιανισμούς, διά τάς ψευδοεκκλησίας τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης. Μέσα του εὑρίσκεται ἡ καρδία ὅλων τῶν εὐρωπαϊκῶν οὑμανισμῶν, μέ ἐπί κεφαλῆς τόν Παπισμόν. Ὅλοι δέ αὐτοί οἱ ψευδοχριστιανισμοί, ὅλαι αἱ ψευδοεκκλησίαι, δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά μία αἵρεσις παραπλεύρως εἰς τήν ἄλλην αἵρεσιν. Τό κοινόν εὐαγγελικόν ὄνομά των εἶναι ἡ παναίρεσις. Διατί; Διότι εἰς τό διάστημα τῆς ἱστορίας αἱ διάφοροι αἱρέσεις ἠρνοῦντο ἤ παρεμόρφωνον ἰδιώματα τινά τοῦ Θεανθρώπου καί Κυρίου Ἰησοῦ, αἱ δέ εὐρωπαϊκαί αὗται αἱρέσεις ἀπομακρύνουν ὁλόκληρον τόν Θεάνθρωπον καί εἰς τήν θέσιν του τοποθετοῦν τόν Εὐρωπαῖον ἄνθρωπον. Ἐδῶ δέν ὑπάρχει οὐσιαστική διαφορά μεταξύ τοῦ Παπισμοῦ, Προτεσταντισμοῦ, Οἰκουμενισμοῦ καί ἄλλων αἱρέσεων, ὧν τό ὄνομα “λεγεών”».
    Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς.
    Εξαιρετικά αφιερωμένο στον οικουμενιστή σχολιαστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Στο προβλημα του αδελφου που δεν μπορει να διαβαζει αυτα που γραφω δεν μπορω να τον βοηθησω. Πρεπει να ψαξει αλλου το προβλημα.
    Ειναι φυσικο οι φιλοοικουμενιστες να εχουν παραξενες αντιδρασεις και ειναι αναμενομενες.Ισως σχετιζεται και το link που εδωσα εναντιον του οικουμενισμου http://kappa100.byethost14.com/viewtopic.php?f=21&t=900#p4426
    Ομως εκει δεν παραθετω δικες μου αποψεις αλλα αγιων, πατερων, συγχρονων προορατικων γεροντων αλλα και εγκριτων θεολογων. Αν καποιος τους εχει ξεπερασει αλλαζει το θεμα. Τουλαχιστο να το ξερουμε.

    Ως προς το αν ειναι γνησια η προφητεια του αγιου Κοσμα δεν χρειαζεται να πω πολλα. Το λεει ο ιδιος ο Μακρυγιαννης που ηταν σχεδον συγχρονος του αγιου Κοσμα με τα ακολουθα λογια :

    Το χαρτί του πατέρα Κοσμά έβαλα και μου το εκαθαρόγραψαν. Και το εκράτησα ως Άγιον Φυλαχτόν, που λέγει μεγάλην αλήθειαν. Θα πω να μου γράψουν καλλιγραφικά και τον άλλον αθάνατον λόγον του, «τον Πάπαν να καταράσθε ως αίτιον».
    Θέλω να το βλέπω κοντά στα ’κονίσματά μου, διότι τελευταίως κάποιοι δικοί μας ανάξιοι λέγουν ότι αν τα φτιάξουμε με τον δικέρατον Πάπαν, θα ολιγοστέψουν οι κίντυνοι, τα βάσανα και η φτώχεια μας, τρομάρα τους.
    http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=8353
    αλλα και εδω http://www.symbole.gr/component/content/article/146-chrphi/967-augkan
    οπου γινεται πληρης ανατροπη των εναντιον επιχειρηματων.
    Μια ομως και αναφερθηκαν και οι πανεπιστημιακοι να παραθεσω και το π. Θεοδωρο Ζηση στο ακολουθο video οπου λυνει καθε απορια

    Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης "Τόν Πάπα νά καταρᾶσθε". Το είπε ο Άγιος Κοσμάς;
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7QBcojv1jg4


    Οι αγιοι και οι πατερες δεν θελουν η ορθοδοξη εκκλησια να ενωθει με αιρεσεις πριν αποβαλουν τις κακοδοξιες. Και αυτο, οι αγιοι μας το απεδειξαν επι 20 αιωνες.
    Ειμαι λοιπον με τους αγιους και πατερες οι οποιοι δεν εκαναν καμια υποχωρηση στα θεματα της πιστεως. Σαφως και δεν ειμαι με τους φιλοοικουμενιστες.

    Οταν λοιπον ταπεινωθουν οι αιρετικοι και κατανοησουν τα λαθη τους βεβαιως και ειμαστε υποχρεωμενοι να τους υποδεχτουμε.

    Παραθετω και την αποψη του π. Ιακωβου Τσαλικη

    http://kappa100.byethost14.com/viewtopic.php?f=21&t=900&start=10#p4585

    Ειναι φανερο οτι καποιοι προσπαθουν να μας πεισουν οτι πληθος αγιων και πατερων πλανηθησαν, και αυτοι στις μερες μας τους ξεπερασαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Ομόφωνη είναι η καταδίκη του παναιρετικού και δαιμονικού οικουμενισμού απ την πλευρά των νεότερων πατέρων και αγίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης, γέρων Ιάκωβος Τσαλίκης, γέρων Παίσιος, γέρων Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, γέρων Γαβριήλ Διονυσιάτης,γέρων Χαραλάμπης Βασιλόπουλος και άλλες μεγάλες μορφές που καταδίκασαν τον επάρατο οικουμενισμό. Επίσης να μην ξεχνάμε και το μακαριστό λόγιο μητροπολίτη Σάμου Ειρηναίο Παπαμιχαήλ και τον επίσης λόγιο ιερομόναχο και μακαριστό π.Γεώργιο Καψάνη που αποδόμησαν επιτυχώς στη συνείδηση του πιστού λαού το δαιμονοκίνητο οικουμενισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. ''Οταν απολλυται το ορθοδοξο φρονημα παντου,κατοχυρωνονται δυναμεις αντιστασης του πιστου λαου κ κληρου κ δημιουργειται μια ε γ ρ η γ ο ρ σ η ...ενωπιον της απατης του πονηρου κ αυτο επισυρει τη θεια προστασια''
    Μαξιμου ομολογητου φιλοκαλια.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Καταρρίφτηκαν μύθοι.
    Όσοι πόνεσαν ... περαστικά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Κανείς μύθος δεν καταρρίφθηκε 9:18 από μία επιστολή του 1965 τη στιγμή που ο ολέθριος, ΟΠΩΣ ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΕ, για τα συμφέροντα της Ορθοδόξου Εκκλησίας επίσημος θεολογικός διάλογος με τους αιρετικούς παπικούς άρχισε το 1980 και σήμερα έχει βαλτώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. O μακαριστός π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος έγραφε αυτά το 1965 και εκοιμήθη την επόμενη χρονιά. Από τότε πολύ νερό κύλησε στο αυλάκι και πολλές συμπροσευχές και φιέστες κατέδειξαν τον εκφυλισμό των διαλόγων σε "ανούσιο παίγνιο" μεγαλοσχημόνων κληρικών και μεγαλοσχημόνων θεολόγων, διανθισμένο με ακριβά ταξίδια και διαμονές σε πολυτελή ξενοδοχεία. Αυτά ο οικουμενιστής και παπόφιλος κ. Μπουγάς δεν τα λέει. Τα πράγματα είναι απλά κ. Μπουγά. Υπάρχουν οι ελληνόρυθμοι (=ουνίτες) που θα μπορούσαν να ικανοποιήσουν τις (όχι και τόσο ενδόμυχες) "πνευματικές αναζητήσεις" σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Υπάρχει μαρτυρία στην επίσημη βιογραφία του γέροντα Εφραίμ του Κατουνακιώτη ότι επίσκοπος τον παρακάλεσε να κάνει προσευχή να του αποκαλύψει ο Θεός αν είναι θεάρεστος οι οικουμενισμός. Και ο Γέροντας ένιωσε, μετά από προσευχή, μία ξινίλα στο στόμα. Αυτά στην βιογραφία που εξέδωσε το κελλί του μακαριστού και αγιασμένου αγιορείτη Γέροντα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή