Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Ο ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΚ ΤΩΝ ΕΝΔΟΝ ΚΑΙ … - Αθανάσιος Κοτταδάκης



Ο  ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ  ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΚ  ΤΩΝ ΕΝΔΟΝ ΚΑΙ …

ΑΘ. ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

   1. Αντιπαρέρχομαι ως αστεία και ... ποδοσφαιρικά τα «οικουμενιστής» ή άλλα, κάποιων που, «ζήλον Θεού έχουσιν, αλλ’ ου κατ’ επίγνωσιν»-Ρωμ.10,2-και, αμφισβητώ την Ορθοδοξία τους. Γιατί σαν άλλοι πάπες, με «πρωτείο εξουσίας», δεν αναγνωρίζουν Αποφάσεις Παν-Ορθόδοξων Συνόδων για το Διάλογο, και  με «αλάθητο», αφορίζουν ιεροεξεταστικά, όσους δε συμφωνούν μαζί τους!
  2. Επανέρχομαι στο Θεολογικό Διάλογο Ορθοδοξίας-Ρωμαιοκαθολικισμού και, παραθέτω, για όσους αποζητούν έγκυρη πληροφόρηση για το τι και πώς αυτού, μα δεν έχουν πολύ χρόνο, δυο σχόλια Αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου, και Σύνοψη έκθεσης εκ των ένδον ! Ενώ, για όσους έχουν χρόνο, υπομονή, και κάποια θεολογική γνώση, μια σημείο προς σημείο «αξιολόγηση του Θεολογικού Διαλόγου εξ επόψεως Ορθοδόξου», από, 1980.-2000, που διακόπηκε με υπαιτιότητα του δεύτερου. 
3.       Συνάμα. Απαντώ σε όσους ενοχλήθηκαν, που έδειξα ότι, ο αείμνηστος Καθηγητής Π. Τρεμπέλας και συμφωνούσε, και ήθελε υπεύθυνο Διάλογο, και είχε το θάρρος να ασκεί κριτική, αλλά και ήξερε να εκτιμά, όχι να βρίζει, την άλλη πλευρά ! Και είμαι βέβαιος ότι, δε θα καταδεχόταν να συμπορευθεί, πολύ περισσότερο να ενταχτεί, «σε όσους κορυβαντιούν τελευταία κυμβαλίζοντας με μια αντί-δυτική αφοριστική υστερία»!  
4.       Προσθέτω ότι, γνωρίζω, όχι απλώς τη διαφωνία, αλλά την οργή του, προσέξτε όμως, όχι τόσο για τον όρο, «θεολογία της αγάπης», του μακαριστού Πατριάρχη Αθηναγόρα, που δεν είναι παρά το, «αληθεύοντες εν αγάπη», του Απ. Παύλου, όσο για την κακοποίηση του νοήματός του, τη συνακόλουθη εκμετάλλευση, και τους ατυχείς συνειρμούς που προκαλούσε άρθρο με τον πηχυαίο και παραπλανητικό τίτλο: «Τα δόγματα στο θησαυροφυλάκιο», στην «Έθνος». Γνωρίζω όμως και ότι, το τιμητικό, «ο πρύτανις των ορθόδοξων θεολόγων», του το απηύθυνε Αθηναγόρας ο μακαριστός. Κι, αν κάποιοι δουν το φωτογραφικό υλικό των Τιμητικών Αφιερωμάτων, Εταιρείας «Φίλων του Λαού» και «Σωτήρα» -«Ο Λέων της Ορθοδοξίας»- ίσως λογιστούν αλλιώτικα !

5.       Αξιοπρόσεκτη ως διάθεση η παρέμβαση, «μαθητή της β΄ Λυκείου -αν δεν κρύβεται άλλος, ως με υποψιάζουν τελευταίες φράσεις. Πλην, λίαν ατυχής, «ίνα μη τι χείρον είπω», ο μεγαλοϊδεατισμός, το ύφος δέκα Καρδιναλίων, και η κεκτημένη που αποφαίνεται, ότι ο Διάλογος είναι «τσίρκο»! Που λέει, δηλαδή, ότι, ο ομότιμος Καθηγητής της Θεολογίας στο ΕΚΠΑ κ. Γ. Γαλίτης, τον οποίο επέλεξε ο ίδιος ο αείμνηστος Τρεμπέλας ως διάδοχό του στην Αντιπροσωπεία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, και οι αντιπρόσωποι των τοπικών Ορθόδοξων Εκκλησιών -το όλο 28μετέχουν σε «τσίρκο»! Πριν δώσει συμβουλές σε 80χρονους, όφειλε να μάθει ότι η καίρια αρετή του χριστιανού, ιδιαίτερα του ορθόδοξου, είναι το ταπεινό φρόνημα ! Κι αν ήταν στην Ιωνίδειο Πειραματική Σχολή Πειραιά -δεκαετία 1980- θα διαπίστωνε de facto, τι εστί ανοιχτός διάλογος, με Χιλιαστές, Κνίτες-πρώτο χαρτί τότε-Αναρχικούς… και ποια η διαφορά από τη μικρομέγαλη, εξαπόλυση θεσφάτων! Οι, π. Γεώργιος Καψάνης, και Νίκος Σωτηρόπουλος ήταν συμφοιτητές μου, και τον κ. Νικόλαο Βασιλειάδη γνωρίζω 60 χρόνια. Σέβομαι τις θέσεις τους, έχω τις δικές μου.
6.       Τέλος: Μητροπολίτης, μέλος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας μας που γνωρίζει ότι: α/ Ο Θεολογικός Διάλογος αποφασίστηκε συνοδικά Παν-Ορθόδοξα, και διεξάγεται με βάση την πίστη και λειτουργική δομή της πριν το Σχίσμα Ενωμένης Εκκλησίας, από εξουσιοδοτημένες ισότιμες αντιπροσωπείες. β/ Που, σε γραμμή «αληθεύοντες εν αγάπη», μελετούν επισταμένα, κατανοούν προσεκτικά, και αναζητούν ενδεχόμενη σύμπτωση - ταύτιση με αυτήν αμφοτέρωθεν. γ/ Αυτήν υποβάλλουν με έκθεση στις εκατέρωθεν Ιεραρχίες, μόνες με αποφασιστική αρμοδιότητα. Άρα ότι, μόνον αν οι εκατέρωθεν Ιεραρχίες τις εγκρίνουν, μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για Ένωση των δύο Εκκλησιών. Όταν σε δήλωση, μεταξύ άλλων γράφει: «Δέν εἶναι δυνατόν νά προσευχόμαστε μέ αὐτά τά λόγια στήν Θεία Λειτουρ­γία -«τούς ἐσκορπισμένους ἐπισυνάγαγε … και σύναψον τῇ ἁγίᾳ σου καθολικῇ καί ἀποστολικῇ Ἐκκλησίᾳ»καί στήν πράξη νά ἐπιδιώκουμε τήν ἕνωση χωρίς ὅρους καί προϋποθέσεις, χωρίς νά ἀντιμετωπισθοῦν τά δογματικά θέματα», έχει πληροφόρηση ότι στην Ορθοδοξία κάποιοι είναι τόσο αφελείς που σκέπτονται να αποτολμήσουν το τοιούτον ;

Α.   Δυο σχόλια Αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου

 α/ Ομιλία στον Άρειο Πάγο Πράξ.17,16 κε. «Συζητούσε… στην αγορά κάθε μέρα με όποιους συναντούσε». Ήταν καταδεκτικός, συζητούσε με κάθε άνθρωπο, ακόμα κι αν όπως εδώ αυτοί δεν μπορούσαν να καταλάβουν εκείνα που τους έλεγε… «Σας βλέπω ευλαβέστατους από κάθε άποψη. Πράγματι ενώ περιδιάβαζα την πόλη σας, και έβλεπα τους ιερούς σας τόπους». Δεν τους λέει, «έβλεπα τους δαίμονές σας», δεν τους προσβάλλει, ούτε τους θίγει, λέει «τους ιερούς σας τόπους», ανοίγει έτσι δρόμο, δημιουργεί έδαφος επαφής μαζί τους … τιμά πρώτα την ως τότε ευσέβειά τους, κι αμέσως μετά προχωρεί σε ανοιχτή και ξεκάθαρη διδαχή». Και πιο κάτω επισημαίνει: Πρόσεξε όμως, δεν τους κατακρίνει, δεν τους λέει, «δε θα πρέπει να νομίζετε ότι η θεότητα είναι κάτι όμοιο με χρυσάφι, η ασήμι, ή πέτρα, δηλαδή με γλυπτό έργο της τέχνης ή της φαντασίας του ανθρώπου», ούτε τους αποκαλεί μιαρούς και παμμίαρους, απευθύνεται σ’ αυτούς και τους μιλάει με μετριοπάθεια, και ταπείνωση. Χρησιμοποιεί πρώτο πληθυντικό πρόσωπο, «δε θα πρέπει να νομίζουμε», όλοι δε θα πρέπει να έχουμε αυτή την αντίληψη, αλλά μια άλλη, ανώτερη.
β/ Κατά Ανομοίων Λογ.β΄. «Παρακαλώ πάντας υμάς καθάπερ τους φρενίτιδι παραπεσόντας νόσω και παραπαίοντας, κατά δύναμιν την υμετέραν πειράσθαι θεραπεύειν μετά προσηνείας και επιεικείας αυτοίς διαλεγομένους... Τα δε φλεγμαίνοντα των τραυμάτων ουδέ επιβολήν χειρός ανέχεται, ουδέ αφήν υπομένει τραχυτέραν. Δια τούτο οι σοφοί των ιατρών μαλακή τινί σπογγιά τα τοιαύτα καταψήχουσιν έλκη. Επεί συν και τούτοις (= τοις αιρετικοίς) έλκος εστίν εν τη ψυχή φλέγμαινον, ώσπερ απαλή τινί σπογγιά προσηνές ύδωρ και πόσιμον σπώντες, ούτω... πειρώμεθα καταστέλλειν αυτών το φύσημα και τον όγκον καθαιρείν άπαντα. Καν υβρίζωσι, καν λακτίζωσι, καν εμπτύωσι, καν ο,τιοϋν ποιώσι, μη καταλείπης την ιατρείαν, αγαπητέ. Τους γαρ άνθρωπον παραπλήγα θεραπεύοντας ανάγκη πολλά τοιαύτα υπομένειν, αλλ' όμως ουδέ όντως αφίστασθαι χρή...» !!!


Β.   Σύνοψη έκθεσης εκ των ένδον 

*  Οι Διάλογοι αποφασίστηκαν πανορθοδόξως… όλες οι ορθόδοξες κατά τόπους εκκλησίες… Πατριάρχες και Αρχιεπίσκοποι, και οι περί αυτούς ιερές Σύνοδοι … τον αποφάσισαν εν Συνόδω.
*   Τα πρόσωπα πού διεξάγουν τον Διάλογο … είναι επιλεγμένα συνοδικώς, λαμβάνουν κατευθύνσεις από τον Πατριάρχη ή τον Αρχιεπίσκοπο και τη Σύνοδο και σ' αυτούς λογοδοτούν…
*  Τα κείμενα των Διαλόγων δεν αποτελούν δεσμευτικές αποφάσεις για την όλη Εκκλησία, γιατί αυτά συντάσσονται και υποβάλλονται ως βοηθητικά κείμενα, ώστε η Εκκλησία να έχει το απαιτούμενο κατάλληλο υλικό, όταν επιστεί η ώρα των μεγάλων αποφάσεων.
*  Τί έγινε… στη Βιέννη; Κάτι πολύ απλό: συνήλθε ή Επιτροπή, και εν φόβω Θεού και εν επιγνώσει της βαρύτητας και υπευθυνότητας του έργου που της ανέθεσε ή Εκκλησία, εξέτασε ένα κείμενο. Που καταλήξαμε; Πάλι, πολύ απλά: οι Ορθόδοξοι είδαμε, ότι το κείμενο δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις μας. Και γι' αυτό απορρίψαμε το κείμενο. Προς μεγάλη δυσαρέσκεια των συνομιλητών μας. Με άλλα λόγια: δώσαμε μια μάχη και την κερδίσαμε…
* Το κοινό Ποτήριο προϋποθέτει αδιαπραγμάτευτα την κοινή πίστη. Ποιος επίσκοπος ή ποιός καθηγητής θα τολμήσει να διανοηθεί το αντίθετο;
*    Τί έγινε τελικά στον Διάλογο μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών στη Βιέννη;
«Προδόθηκε η Ορθοδοξία»; «Ναυάγησε ο Διάλογος»; «Κατέληξαν οι συζητήσεις σε Βατερλώ των Ορθοδόξων»; «Ή μη υπογραφή κοινού κειμένου  σημαίνει "ήττα" των  Ορθοδόξων»; Όλα αυτά είναι «επιτυχία» όσων καταφέρονται κατά του Διαλόγου; Φυσικά, τίποτε από όλα αυτά δεν συνέβη … Είμαι σε θέση όμως να γνωρίζω, ως  μέλος της Διεθνούς επιτροπής που διεξάγει το Διάλογο … ότι όλες αυτές οι απόψεις δημιουργούνται, στηρίζονται και συντηρούνται από την ελλιπή πληροφόρηση.

-Περ.»Ανάπλασις»,φ.449/1010, Γ.Γαλίτης, Ομότιμ. Καθηγητής Θεολογικής ΕΚΠΑ επιλεγμένος από αείμνηστο Τρεμπέλα ως διάδοχό του στην Αντιπροσωπεία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, μετέχων κατά το μαθητή της β  Λυκείου στο … «τσίρκο» !

39 σχόλια:

  1. Είναι ορισμένοι που δεν έχουν τον φόβο να γίνουν αποσυνάγωγοι. Ο κ. Κοτταδάκης μπορεί να γράφει και να υπογράφει την άποψή του. Δεν χρωστά σε κανέναν και τα ΛΕΕΙ. Εγώ για τον φόβο δεν μπορώ να τα πω. Τα κείμενα του Ιερού Χρυσοστόμου με κάλυψαν και μου έδειξαν δρόμο πορείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είσθε θησαυρός γνώσεων.
    Έμαθα πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάντα κινούν το ενδιαφέρον τέτοια άρθρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομιζω ειναι πολυ σωστες οι αποψεις του κυριου καθηγητη. Δεν μπορουμε να ειμαστε αντιθετοι στο διαλογο, και σιγουρα δεν εχουμε κατι να φοβηθουμε απο το διαλογο διοτι η αληθεια ειναι με εμας και κατεχουμε την ορθη πιστη. Αρκει ο διαλογος να γινεται συμφωνα με την πατερικη παραδοση.

    Το προβλημα με το οποιο διαφωνουμε ειναι οι συμπροσευχες και οι ενεργειες οι οποιες σκανδαλιζουν τα ασθενη μελη της εκκλησιας. Προκειται για ενεργειες οι οποιες δεν εχουν ωφελος παρα μονο ζημια. Αυτες οι ενεργειες δημιουργουν πνευματικες πτωσεις σε πολλους αδελφους και σχισματα μεσα στην εκκλησια. Και ασφαλως καποιοι ευθυνονται για αυτα.

    Πανω απο ολα ειναι ο λογος του αποστολου Παυλου :

    10 ἐὰν γάρ τις ἴδῃ σε, τὸν ἔχοντα γνῶσιν, ἐν εἰδωλείῳ κατακείμενον, οὐχὶ ἡ συνείδησις αὐτοῦ ἀσθενοῦς ὄντος οἰκοδομηθήσεται εἰς τὸ τὰ εἰδωλόθυτα ἐσθίειν; 11 καὶ ἀπολεῖται ὁ ἀσθενῶν ἀδελφὸς ἐπὶ τῇ σῇ γνώσει, δι᾿ ὃν Χριστὸς ἀπέθανεν. 12 οὕτω δὲ ἁμαρτάνοντες εἰς τοὺς ἀδελφοὺς καὶ τύπτοντες αὐτῶν τὴν συνείδησιν ἀσθενοῦσαν εἰς Χριστὸν ἁμαρτάνετε. 13 διόπερ εἰ βρῶμα σκανδαλίζει τὸν ἀδελφόν μου, οὐ μὴ φάγω κρέα εἰς τὸν αἰῶνα, ἵνα μὴ τὸν ἀδελφόν μου σκανδαλίσω.

    Εδω ασφαλως οι συμπροσευχες οχι μονο δεν ειναι ορθη γνωση, αλλα εχουν επιτιμιο τη καθαιρεση κατα τους ιερους κανονες.
    Συνεπως οι ευθυνες απο το σκανδαλισμο των συμπροσευχων ειναι ακεραιες για τους εμπλεκομενους.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άπελπις επιχείρηση δικαιολογήσεως των αδικαιολόγητων από τον κ.Κοτταδάκη! Θα ήλπιζε κανείς ότι στη ροή των χρόνων που μεσολάβησαν ο κ.Κοτταδάκης θα εφοδιαζόταν με διαφορετικά κριτήρια περί τη στάθμιση προσώπων και πραγμάτων! Δυστυχώς κάτι τέτοιο δε συνέβη! Τι κρίμα! Οι ορθόδοξοι θεολόγοι θα περίμενε κανείς να στοιχηθούν στην πρωτοπορία του αγώνα για την προάσπιση της πεφιλημένης μας Ορθοδοξίας! Κάποιοι όμως φαίνεται πως είναι τραγικά ανυποψίαστοι! ΔΥΣΤΥΧΩΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ακόμη και ο υπερφιλελεύθερος καθηγητής αείμνηστος Αγουρίδης διείδε τους κινδύνους απ τον ευτυχώς εκφυλισθέντα "διάλογο της αγάπης" που ενεπνεύσθη ο Αθηναγόρας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗ π. ΠΑΪΣΙΟΥ
    Το πρώτο παρεκκλήσιο του Γέροντα:
    http://www.agioritikovima.gr/news1/item/49061-%CF%84%CE%B5%CF%83%CF%84-%CF%80%CE%B1%CE%90%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%82
    και
    paisiosekklisaki.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σεβαστέ κύριε Κοτταδάκη, λυπούμαι βαθύτατα που, αν και έμπειρος θεολόγος, αρνείστε να δείτε το προφανές. Ποιο είναι αυτό;
    Ότι η αντίδραση των πιστών και συνειδητών Ορθοδόξων στον οικουμενισμό δεν έρχεται λόγω κάποιων άδολων και ειλικρινών θεολογικών διαλόγων με τους Ρωμαιοκαθολικούς. Αλλά λόγω του ΕΚΦΥΛΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΣΕ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ, ΘΕΑΤΡΙΝΙΣΜΟΥΣ, ΜΙΣΟ-ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΑ. Τέτοια είδαμε στο Φανάρι στις 30/11/14, με τον Πατριάρχη να ασπάζεται τον Πάπα προ της αγίας Αναφοράς, μία φοβερή ασέβεια στη θεία Λειτουργία, που ειγκρεμίζει συνειδήσεις και που καμία αγιοκατάταξη οσίου Γγέροντα δεν μπορεί να σβήσει...
    Για αυτά δεν μας λέτε τίποτα. Για αυτόν τον μακάβριο χορό του θεολογικού και εκκλησιολογικού σχετικισμού τηρείτε σιωπή, σεβαστέ κ. Κοτταδάκη. Οπότε δύο πράγματα συμβαίνουν: Είτε δεν έχετε αντιληφθεί ότι αυτά συνέβησαν, οπότε δεν είστε καλά ενημερωμένος, είτε δεν τα θεωρείτε σημαντικά, οπότε (συγχωρείστε με) τα θεολογικά σας κριτήρια έχουν αμβλυνθεί. Και μάλιστα πάρα πολύ, όπως συμβαίνει σε όλους τους συνειδητούς οικουμενιστές...
    Και κάτι άλλο: Μέσα στην ΑΛΟΓΗ ΟΡΜΗ για ένωση με τον εκπροτεσταντισμένο Ρωμαιοκαθολικισμό του 21ου αιώνα, έφτασε το Φανάρι ή άλλως Οικουμενικό Πατριαρχείο (το οποίο, ως θεσμό, εξακολουθούμε να σεβόμαστε και να είμαστε σε κοινωνία μαζί του) να υιοθετήσει μία εκκλησιολογία νεοπαπική, καθαρά δευτεροβατικάνεια. Της φόρεσε ένα ορθόδοξο επανωκαλύμμαυκο και την παρουσιάζει ως "Ορθόδοξη", ενώ είναι ουνίτικη. Και αναφέρομαι συγκεκρμένα στην εκκλησιολογία του μητροπολίτη Περγάμου κ. Ιωάννη Ζηζιούλα, βασισμένη σε μία αυθαίρετη νεοαρειανική τριαδολογία, όπως προσφυώς την αποκάλεσε ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος, ένας από τους καλύτερους σύγχρονους θεολόγους, κατά την ταπεινή μου άποψη και σίγουρα όχι του "ζηλωτικού" κλίματος.
    Σεβαστέ κύριε Κοτταδάκη, αν τα παραπάνω τα γνωρίζετε και τα θεωρείτε αμελητέα, λυπούμαι ειλικρινά πολύ. Νιώθω βαθύτατα απογοητευμένος από εσάς, δεν έχω να πω τίποτα άλλο.
    Καλή σας νύχτα και ευλογημένη η νέα χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μόνο κάποιος φανατικός και σίγουρος εν τη αθεολογία του θα θεωρούσε ότι ό λόγος του κ. Κοτταδάκη είναι αθεολόγητος και ότι προσπαθει να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
    Δεν είδα στην αντιρρητική υστερία καμμιά θολογική τεκμηρίωση, παρά φόβίες και αφοριστικές διατυπώσεις. Τό ότι ο Αγουρίδης ή ο Αυστραλίας είχαν επιφυλάξεις σημαίνει άρνηση του διαλόγου;
    Αν όντως υπάρχουν κίνδυνοι άλωσης της Ορθοδοξίας -κατά τους φοβικούς- τί θα πρέπει να πούμε για την σύνοδο σε Φερράρα-Φλωρεντία; Όμως ο άγ. Μάρκος πήγε, όχι γιατί η Εκκλησία το αποφάσισε, αλλά ο αυτοκράτορας. Και όμως πήγε! Εν προκειμένω: δεν είδα καμμιά απάντηση στα όσα έπραξε ο άγ. Μάρκος και που είναι πιο τρανταχτά από όσα κατηγορούνται οι ση μερινοί "προδότες" της πίστεως στους διαλόγους. Γιατί;
    Αν η Εκκλησία συρόταν απο τα φοβικά σύνδρομα κάποιων ανώριμων πιστών τότε θα είχε αποδεχθεί τις απόψεις των Ιουδαιοχριστιανών απο την αποστολικλή εποχή και θα είχε καταντήσει μια φυλετική θρησκεία- κάτι σαν τους τζιχαντιστές ή αν προτιμάτερ χριστιανιστές!
    Θαλάσσιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. κ. Κωστόπουλε, παρακολουθώ το ιστολόγιό σας. Κάθε τόσο φιλοξενείτε και κάποιες απόψεις και αναταράζετε τους πιστούς. Γιατί άραγε το κάνετε;Για να βοηθήσετε πνευματικά; - δε φαίνεται νομίζω απ'αυτά που γράφουμε-. Για να έχει επισκεψιμότητα το ιστολόγιο;-Πολύ χαμηλό - . Ωφελούμεθα απ'το ιστολόγιο στα πνευματικά που γράφετε. Συμβουλευτείτε κάποια πνευματική μορφή -που σας λέει και τις ελλείψεις σας γιατί κόλακες δυστυχώς υπάρχουν πολλοί -αν είναι σωστή αυτή η γραμμή που έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ και συγγνώμη αν δεν καταλαβαίνω σωστά τη σκέψη σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  11. Προς:
    14 Ιανουαρίου 2015 - 1:51 μ.μ.

    Σας ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και εγώ παρακολουθώ το ιστολόγιό σας. Μου αρέσει που φιλοξενεί διάφορες απόψεις. Δεν ζούμε στην εποχή της λογοκρισίας. Θα διαφωνούσα με μια μονομερή γραμμή έτσι όπως την προτείνει ο 1.51. Έχω κάποια ηλικία. Ποτέ δεν πήγα σε δεξιά ή αριστερά καφενεία και ποτέ δεν μου άρεσαν οι κομματικές εφημερίδες. Αν δω κάτι που με «αναταράζει» το προσπερνώ. Δεν θα ήθελα όμως να το διαγράψω. Νουν και κρίση έχω να επιλέξω και να σχηματίσω άποψη.
    ΥΓ. Ο κ. Κοτταδάκης με νηφαλιότητα γράφει την άποψή του. ως τώρα δεν με «ανατάραξε»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο σχολιαστής των 12.30 με λίγες γραμμές τα είπε ορθότατα. Έχει απόλυτο δίκιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συγχαρητηρια στη διαχειρηση για το υψηλο επιπεδο που προσφερει και που φιλοξενει ολες τις αποψεις. Συμφωνω με τον αδελφο 3:48.

    Αν καποιος διαβαζει η γραφει κατι, και ερχεται σε ταραχη θα πρεπει να εξετασει μηπως το προβλημα βρισκεται σε αυτον. Δηλαδη πρεπει να φοβομαστε να γραψουμε τα αυτονοητα μη τυχον και ταραχθει καποιος ;
    Μα ακομα και αν ταραχθει καποιος ειναι μια ευκαιρια να γνωρισει τον ευατο του.

    Το αρθρο του κ. Κοτταδακη ειναι καθαρα θεολογικο και πολυ αξιολογο, και δεν προκαλει καμια ταραχη. Το μονο μειονεκτηματα του ειναι οτι εξεταζει μονο το θεμα του διαλογου και οχι τα υπολοιπα που ειναι πολυ καυτα. Νομιζω οτι για να ειναι πληρης η κριτικη του στο θεμα θα επρεπε να σχολιασει και τις συμπροσευχες και τα υπολοιπα ατοπηματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Προς Θαλάσσιο: η γλώσσα σου αποπνέει κοσμικότητα και "πολιτική ορθότητα" φίλε! Η Ορθοδοξία δεν είναι κοσμοπολιτισμός, ανούσια αγαπολογία και σχεσιολογία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κτύπησε στην καρδιά του δήθεν προβλήματος ο Θαλάσσιος. Χαίρομαι όταν διαβάζω τα ομολογητικά κείμενα του κ. Κοτταδάκη. Θα πω μια κουβέντα χωρίς παρεξήγηση, κάπου μου άνοιξε τα μάτια για να δω τα πράγματα κάπως διαφορετικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Θαλάσσιε ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός μας παρήγγειλε να αποφεύγουμε τους αιρετικούς παπικούς ως από όφεως. Τι έχεις να πεις γι αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γιατί να πειράζουν απόψεις τεκμηριωμένες.
    Μάλλον πονούν επειδή λένε την αλήθεια.
    Σε όλα τα άρθρα του Κοτταδάκη διαπίστωσα αντικειμενικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Από πού κι ως πού είναι τεκμηριωμένες οι απόψεις του κ.Κοτταδάκη; Ο τελευταίος κηρύττει στη διαπασών ότι η διεξαγωγή των ΕΠΙ ΙΣΟΙΣ ΟΡΟΙΣ διαλόγων με τους παπικούς βασίζεται στη λήψη πανορθοδόξων συνοδικών αποφάσεων. Μήπως θυμάται τον τρόπο με τον οποίο λήφθηκαν οι σχετικές αποφάσεις και την κριτική που ασκήθηκε από πανεπιστημιακό θεολόγο σχετικά;Μήπως θυμάται την καταθλιπτική πίεση που άσκησε ο τότε Ηλιουπόλεως και Θείρων και τη φαλκίδευση της ελευθερίας του λόγου των συμμετεχόντων; Τον αναπαύει τον κ.Κοτταδάκη ότι το εκκλησιαστικό πλήρωμα στη συντριπτική του πλειοψηφία απεχθάνεται τους διαλόγους με τον τρόπο που γίνονται; Συμφωνεί με το επαίσχυντο και προδοτικό " επί ίσοις όροις"; Τι γνώμη έχει για το γεγονός ότι οι προδοτικές συμφωνίες του Μπάλαμαντ και του Σαμπεζύ είναι αποτέλεσμα των διαλόγων; Επιτρέπεται να διαλεγόμαστε με τους παπικούς τη στιγμή που οι τελευταίοι διατηρούν την ουνία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο λαος κατανοει τους εντυπωσιασμους των Ουνιτιζοντων!
    Ο πα;πισμος δεν ειναι προθυμος για επιστροφη,αυτοι θελουν να διορθωσουν εμας κατα την πα;πικη αδιαλλαξια κ την αξιωση οτι με συμβιβαστικους τροπους θα συγκολληθουμε σε αυτους,πραγμα αδιανοητο για τον πιστο και οπως παντα η σχιζοφρενικη τακτικη των πα;πικων με τα μυθευματα περι του γραφικου ''ινα ωσιν εν ''...Κατα τον Μεγα Αθανασιο ζητει ο Ιησους την ενοτητα στην Ακτιστη θεοποιο ενεργεια κ Δοξα Του Τριαδικου Θεου.Η ενοτητα αυτη φυσικα με τα πιο πανω θα πραγματοποιειται οχι με την ενωση των ''εκκλησιων'' αλλα με την ενοτητα στην εκκλησια ,τη συμφωνια της γνωμης,την υπαρξη ενιαιου φρονηματος,εν ενι στοματος και μιας καρδιας εν τη θεια Ευχαριστεια και την αγαπη που συνδεει τα μελη!
    Δεν ειναι δυνατον να υπαρχουν δυο θεοι συχρονως λεγει ο Μ.Αθανασιος ,ουτε ο ενας να αναμειχθη με τον αλλον.Πως ειναι δυνατον να εχουν εγκυρα μυστηρια οι πα;πικοι...να μην εχουν το ιδιο φρονημα με εμας και να εχουν αποστολικη διαδοχη τετοια ωστε να αποκαλειται ο πα;πας και επισκοπος Ρωμης;Υμνοι για το προσωπο του ως ''σεπτο ποιμενα''[βλεπω τον πρωην σε φωτογραφικο υλικο να κανει σηματα του διαβολου...τον νυν να ντυνεται ως ο Μποζο κλπ]και να συμμετεχει σε πατριαρχικη λειτουργια!
    Και τελικα καποιοι κρυμμενοι πισω απο την πολιτεια αντιμαχονταιτην εκκλησια για να αποστασιοποιηθουν οι ποιμενες και να σκορπισουν και να χαθουν τα ποιμνια.Τα πονηρα συστηματα της Νεας εποχης φταινε και η εκκλησια που δεν δειχνει ετοιμοτητα για μαρτυρια.
    Τα δογματα της Ορθοδοξου εκκλησιας βιωνονται,δεν φυτευονται με ευγλωτεια αλλα με τη δυναμη Του θεου κατα το ευαγγελιο,γιαυτο ειναι αναγκη να αγαπηθουν!
    Με τον οικουμενισμο ,χανεται και η ενοια της εκκλησιας διοτι αφου τα δογματα καταργουνται ,για να προωθηθει η ισοτιμια των ''εκκλησιων''χανει την ενοια της η μοναδικοτητα της εκκλησιας!το ιδιο δεν επαθε ο πα;πισμος με το πρωτειο εξουσιας;Ανετρεψε την αγιοπνευματικη δομη της ,καταργησε την συνοδικοτητα,ακυρωσε την ισοτιμια των επισκοπων προσεθεσε μια σειρα κακοδοξιων και εθεσε κεφαλη της εναν ανθρωπο και ετσι εχαθη η ενοια ''εκκλησια'' αλλα με τις κακοδοξιες μεχρι και σημερα με τον παπισμο κ συγκρητισμο κλπ δεν θυμιζει το αρχαιον καλλος της Ορθοδοξου εκκλησιας.
    Και καλα αυτοι αλλα εμεις;
    Να ναυαγησουμε στην πιστη επειδη καποιοι απε-βαλλαν την αγαθη συνειδηση;
    Ετσι ψυγεται η αγαπη της αληθειας και κατα συνεπεια η αγαπη των πολλων!
    Οι διαλογοι κατα την ατελη μου γνωμη γινονται οπως θελουν καλυμενοι πισω απο κατοχυρωμενες ενεργειες και οχι οπως πρεπει για να ακολουθησουμε ολοι αδιαμαρτυρητως τους συγκρητιστες και δεν θα ειμαστε ''ινα ωσιν εν ''εν τη Ορθοδοξια τοτε.Η Ιστορια βεβαιως εχει αποδειξει τι συνεβη με τις τοιουτου ειδους ενωσεις.π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τι γνώμη έχει ο κος Κοτταδάκης για τον οικουμενισμό; Είναι ή δεν είναι παναίρεση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δυστυχώς οι φιλοπαπικοί αγνοούν (ή κάνουν ότι αγνοούν) ότι ο Ρωμαιοκαθολικισμός μετά τη Β΄ Βατικανή Σύνοδο έχει εκπροτεσταντιστεί πλήρως και συνεχίζει να εκπροτεσταντίζεται με γρήγορους ρυθμούς. Ειδικά ο τωρινός πάπας Φραγκίσκος δεν είναι παρά ένας προτεστάντης μαριολάτρης. Το να μιλάμε για τον Ρωμαιοκαθολικισμό του 2015 σαν να πρόκειται για τον Ρωμαιοκαθολικισμό του 1850 είναι αστείο. Διαβάστε το βιβλίο του π. Πλακίδα Deseille "Εμπειρία Ορθοδοξίας", διαβάστε εμφανίσεις και δηλώσεις μεγάλων στελεχών του Ρωμαιοκαθολικισμού και θα καταλάβετε. Ο μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης Ζηζιούλας τα γνωρίζει αυτά, αλλά επειδή η θεολογία του αποτελεί μίγμα προτεσταντισμού και δευτεροβατικάνειου ρωμαιοκαθολικισμό, δεν έχει πρόβλημα. Βέβαια, δεν είναι δυνατόν οι ιδεοληψίες μερικών μεγαλόσχημων κληρικών (άνευ ποιμνίου..) να παρασύρουν ολόκληρη την Ορθοδοξία. Τελικά, θα βρεθούν μόνοι τους και θα παρασυρθούν στη λήθη, αυτοί και η ψευδο-ορθόδοξη θεολογία τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Επιεικώς γελοία είναι η προσπάθεια κάποιων κύκλων να "χρησιμοποιήσουν" παπομάστιγες αγίους προκειμένου να προσδώσουν κύρος στα φληναφήματά τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Θαλάσσιε πόσοι απ τους ορθοδόξους αντιπροσώπους στους σύγχρονους διαλόγους θεωρούν τους παπικούς αιρετικούς όπως ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Κακώς μιλάει ο Αθ.Κοτταδάκης για πανορθόδοξες συνόδους. Δεν πρόκειται για συνόδους αλλά για πανορθόδοξες διασκέψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟΝ ΔΙΔΕΤΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΠ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μπορεί να μας πει κανείς έστω και έναν ετερόδοξο που μετεστράφη στην Ορθοδοξία ένεκα των διαλόγων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ο σκοπός του διαλόγου δεν είναι η άμεση επιστροφή ανθρώπων στην Ορθοδοξία. Σκοπός είναι να επιστρέψει το σύνολο των αδελφών μας καθολικών.
    Στην εκ του πονηρού ερώτηση σου θα μπορούσα να σου απαντήσω αναρμόδια ότι έχουν επιστέψει αρκετοί. Τότε θα ρωτούσες ποιοί και πού; Αλλά προσκρούω στα προσωπικά δεδομένα και δεν εξυπηρετώ την πονηρή σου ερώτηση.
    Όλα αυτά μου θυμίζουν τον φαρισαϊσμό της εποχής του Κυρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. George Ber μάλλον βιάστηκες να εγκωμιάσεις τον Αθανάσιο Κοτταδάκη και να συγχαρείς τη διαχείρηση. Δεν είναι μόνο οι συμπροσευχές αδελφέ! Είναι το βλακώδες και συνάμα προδοτικό "επί ίσοις όροις, η ουνία, το Μπάλαμαντ, το Σαμπεζύ, η Ραβέννα, ο λαικός οικουμενισμός που, δυστυχώς άμεσα ή έμμεσα, σχετίζονται με τους διαλόγους. Μόνο σαν ανέκδοτο ηχεί το λεχθέν με βάση το οποίο "δίδεται ορθόδοξη μαρτυρία στους διαλόγους". Όταν ο πατριάρχης Βαρθολομαίος υποστηρίζει ότι δεν "είναι επιθυμία μας να μεταστρέψωμεν τους αλλοδόξους εις συγκεκριμένον τρόπον σκέψεως" καταλαβαίνεις ότι μάλλον ο διάλογος υπηρετεί άλλες σκοπιμότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. 2:11
    Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕ ΤΗΝ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΩΣ ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΕΒΑΛΤΩΣΑΝ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΑΣ ΛΕΣ ΟΤΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ ΠΟΛΛΟΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. 2:11 η "απάντησή σου" άνετα μπορεί να χαρακτηρισθεί σαν υπεκφυγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ο διάλογος δεν αποτελεί αυτοσκοπό αλλά μέσο για την επίτευξη ενός ιερού σκοπού όπως είναι η επανένωση του διαιρεμένου χριστιανικού κόσμου. Δε γίνεται ο διάλογος για το διάλογο ούτε θα πρέπει ο τελευταίος να εξυπηρετεί πολιτικές, κοινωνικές και επικοινωνιακές σκοπιμότητες γενόμενος κατ απομίμηση πολιτικών οργανισμών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αξιοθρήνητη η "απάντηση"του 2:11 που ανακάτεψε στην όλη υπόθεση και τα προσωπικά δεδομένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. "Προσθέτω ότι, γνωρίζω, όχι απλώς τη διαφωνία, αλλά την οργή του, προσέξτε όμως, όχι τόσο για τον όρο, «θεολογία της αγάπης», του μακαριστού Πατριάρχη Αθηναγόρα, που δεν είναι παρά το, «αληθεύοντες εν αγάπη», του Απ. Παύλου", ισχυρίζεται ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ο Αθανάσιος Κοτταδάκης. Καμία μα καμία σχέση δεν έχει η επί υποτιμήσει του Ορθοδόξου Δόγματος ψευτοθεολογία της αγάπης, αθηναγορείου εμπνεύσεως, με το παύλειο χωρίο. Πρόκειται για επιεικώς ανίερο παραλληλισμό. Ο μακαριστός Αθηναγόρας υποτιμούσε σαφώς τα δόγματα. Κάτι τέτοιο το γνωρίζουν και οι πέτρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Όταν διαβάζω σχόλια που επικρίνουν και κατακρίνουν χωρίς τεκμηρίωση με το ίδιο μοτίβο διαβάζω το κείμενο. Δεν έπεσα έξω. Σας κάνουν την καλύτερη διαφήμιση κ. Α. Κ. όσο γράφουν τόσο διαβάζουν οι άλλοι. Εγώ διαπίστωσα πολλούς θησαυρούς στα γραφόμενά σας. θα έλεγα ότι είναι θησαυροί αληθείας με τεκμηριώσεις. Μην σας πτοούν. Είμαστε και εμείς που επιθυμούμε να διαβάσουμε κάτι το καλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Αθηναγόρας δεν ήταν που δήλωσε στην εφημερίδα "Ακρόπολις" το 1963 ότι ο "αιών του δόγματος παρήλθεν"; Ο Αθηναγόρας δεν ήταν αυτός που δήλωσε στο Ιταλικό πρακτορείο ΑΝΣΑ ότι "ουδέν πρόσκομμα βλέπομεν προς την οδόν της ενώσεως";Ο Αθηναγόρας δεν ήταν αυτός που όπως αποκάλυψε ο π.Γεώργιος Μεταλληνός υπερμαχούσε της μεταδόσεως της Θείας Κοινωνίας προς τους ετεροδόξους και προέτρεπε ορθοδόξους ιερείς προς τούτο; Αυτός που ήρε μονομερώς και ερήμην των υπολοίπων Ορθοδόξων Εκκλησιών τα αναθέματα; Αυτός που οι ενέργειές του προκάλεσαν τη διακοπή του μνηνοσύνου του από τις περισσότερες μονές του Αγίου Όρους; Αυτόν τον άνθρωπο βρήκε να εκθειάσει ο κ.Κοτταδάκης;

      Διαγραφή
  36. "Οἱ προσβληθέντες ἐκ τοῦ μιάσματος τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἔχουν πνευματικόν δαλτωνισμόν. Δέν διακρίνουν τά διαφοράς μεταξύ Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἑτεροδόξων, ἔτι δέ καί ἀλλοθρήσκων. Οὗτοι βλέπουν μόνον ὁμοιότητας. Καί χάριν τῶν ὁμοιοτήτων καλοῦν ὅλους νά ἑνώσουν ὅλας τάς πίστεις νά γίνουν ἕν! ...Ἐντός τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἡ Ὀρθοδοξία χάνει τό χρῶμα καί τό ἄρωμά της, τό αἷμα καί τήν εὐωδίαν Χριστοῦ».
    Μακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. «…Έτσι φθάσαμε εις το σημείον αρχιερείς του Οικουμενικού θρόνου να εκφράζονται χυδαιότατα για το Πηδάλιο, το οποίο είναι επιμελημένη συλλογή ὀρων και κανόνων τοπικών και οικουμενικών συνόδων μετά ερμηνείας και υπομνηματισμού από τον περιώνυμο Αγιορείτη μοναχό άγιο Νικόδημο, και να το ονομάζουν χαρτί υγείας!!!
    Στο κλίμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου τελευταίως καλλιεργείται ένα πνεύμα νεοπατερισμού, σύμφωνα με το οποίο, τα όσα είπαν και διέταξαν οι πατέρες της Εκκλησίας κατά το παρελθόν σε τοπικές και οικουμενικές συνόδους, ίσχυαν για τον καιρό εκείνο· αλλά τώρα έχασαν την αξία τους. Για τον λόγο αυτό σύγχρονοι πατέρες θεσπίζουν νέους όρους, θεσμούς και ήθη στην Εκκλησία, τα οποία και έχουν κατ᾽ αυτούς σήμερα ισχύν και αξία! Αυτοί διαχειρίζονται τα μεγάλα θέματα της πίστεως και έχουν αναφαίρετο δικαίωμα με τις οικουμενιστικές τους εκδηλώσεις να υποδουλώσουν την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ στον μινώταυρο του παπισμού με το πρόσχημα της Ενώσεως των εκκλησιών. Συνέπεια επίσης είναι άλλος ιεράρχης να πιστεύει ότι ο Χριστός δεν είχε το αναμάρτητο… Και είναι αυτός παρακαλώ, ιεράρχης του οικουμενικού κλίματος εν ενεργεία, χωρίς να του γίνει ουδέ η παραμικρή παρατήρησις, δεδομένου ότι εκατοντάδες επιστολών, αναφορών, υπομνημάτων των ευσεβών χριστιανών είχαν σταλεί στο Πατρειαρχείο… Εγώ δε απέστειλα στο Πατριαρχείο εμπεριστατωμένη μήνυση κατά του εν λόγω ιεράρχου, αλλά δυτυχώς η μήνυση μου πέρασε στο χρονοντούλαπο, χωρίς κάν να εξετασθεί, χωρίς καν να διαταχθούν ανακρίσεις.
    Αντί δε να επιπλήξουν έστω και με την ελαφροτέραν επίπληξιιν τον ιεράρχη που εξέφερε τη βλάσφημη και αιρετική αυτή δοξασία, απέστειλαν οι εν τω Πατριαρχείω επιστολήν προς εμέ, δια της οποίας ειρωνικώς γράφουν ότι είμαι ευαίσθητος και σκανδαλίζομαι από ωρισμένες ζωηρές εκφράσεις!».
    Μακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή