ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ (ΠΟΠΟΒΙΤΣ)
ΚΑΙ
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
Διαπρύσιος κήρυκας της οικουμενικότητας
της «θεανθρώπινης»
Ορθοδοξίας
Άσπονδος εχθρός του «ουμανιστικού, ανθρωποπαγούς
και ανθρωπολατρικού
οικουμενισμού»
[Η κάτωθι θεολογική γνωμοδότηση του Οσίου και
θεοφόρου Πατρός Ιουστίνου (Πόποβιτς) προκλήθηκε κατόπιν αιτήματος της Ιεραρχίας
της Εκκλησίας της Σερβίας για το αν μπορεί να συμμετάσχει η Ορθόδοξη Εκκλησία
σε «οικουμενικές ακολουθίες»που διοργάνωναν η ρωμαιοκαθολικοί της Γιουγκοσλαβίας
στα πλαίσια της «εβδομάδος εν τη ενότητι ».
Έχει δημοσιευθεί με εισαγωγικό σημείωμα
του τότε ιερομονάχου Ειρηναίου Μπούλοβιτς στο περιοδικό Κοινωνία τα 18 (1975), σ.
95 ‐10, σε μετάφραση από τα σερβικά της Μαρίνας Σκλήρη.
π . Αναστάσιος Γκοτσόπουλος]
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ «ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ»
ΜΙΑ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΙΣ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΙΑ
(του αρχιμανδρίτου Ιουστίνου Πόποβιτς)
Πανιερώτατοι Πατέρες,
Την στάσιν της έναντι των αιρετικών ‐ και αιρετικοί είναι
όλοι οι μη Ορθόδοξοι ‐ η Εκκλησία του Χριστού έχει καθορίσει άπαξ διά παντός, διά
των Αγίων Αποστόλων και των αγίων Πατέρων ,δηλαδή διά της αγίας Θεανθρωπίνης
Παραδόσεως,της μοναδικής και αναλλοιώτου. Συμφώνως προς αυτήν την στάσιν, εις
τους Ορθοδόξους είναι απηγορευμένη κάθε συμπροσευχή και κάθε λατρευτική
επικοινωνία μετάαιρετικών . Διότι «τις
μετοχή δικαιοσύνη και ανομία; τις δε κοινωνία φωτί προς σκότος; τις δε συμφώνησις
Χριστώ προς Βελίαρ; ή τις μερίς πιστώ μετά απίστου;»(Β΄ Κορινθ. 6,14‐15).
Ο 45ος κανών των Αγίων
Αποστόλων ορίζει :”Ἐπίσκοπος ἢ πρεσβύτερος…, αἱρετικοῖς συνευξάμενος μόνον, ἀφοριζέσθω∙
εἰ δὲ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς, ὡς κληρικοῖς ἐνεργῆσαί
τι, καθαιρείσθω”. Αὐτὸς ὁ ἱερὸς Κανὼν τῶν ἁγίων Ἀποστόλων δὲν προσδιορίζει ποία
ἀκριβῶς προσευχὴ ἢ ἀκολουθία ἀπαγορεύεται ,ἀλλὰ ἀπαγορεύει κάθε κοινὴν μεθ’ αἱρετικῶν
προσευχήν, ἔστω καὶ τὴν κατ’ ἰδίαν (“συνευξάμενος”). Εἰς δὲ τὰς οἰκουμενιστικὰς
κοινὰς προσευχὰς μήπως δὲν γίνωνται καὶ ἁδρότερα καὶ εὐρύτερα τούτων; Ὁ 32ος
κανὼν τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Συνόδου ὁρίζει· «Ὅτι οὐ δεῖ αἱρετικῶν εὐλογίας λαμβάνειν,
αἵτινές εἰσιν ἀλογίαι μᾶλλον ἢ εὐλογίαι». Μήπως ὅμως δὲν συμβαίνει εἰς τὰς κοινὰς
οἰκουμενιστικὰς συναντήσεις καὶ συμπροσευχὰς νὰ εὐλογοῦν αἱρετικοὶ
ρωμαιοκαθολικοὶ ἐπίσκοποι καὶ ἱερεῖς,προτεστάνται πάστορες, ἀκόμη δὲ καὶ γυναῖκες;
(!).
Αὐτοὶ καὶ ὅλοι οἱ ἄλλοι σχετικοὶ κανόνες τῶν ἁγίων
Ἀποστόλων καὶ τῶν ἁγίων Πατέρων ἴσχυον ὄχι μόνον κατὰ τὴν παλαιὰν ἐποχήν, ἀλλ’ ἐξακολουθοῦν
νὰ εἶναι ἐν ἀπολύτῳ ἰσχύϊ καὶ σήμερον,δι ’ὅλους ἡμᾶς τοὺς συγχρόνους ὀρθοδόξους
Χριστιανούς. Ισχύουν αναμφιβόλως και διά την θέσιν μας έναντι των ρωμαιοκαθολικών
και προτεσταντών .Διότι ο μεν ρωμαιοκαθολικισμός είναι πολλαπλή αίρεσις, περί
δε του προτεσταντισμούτι να είπωμεν; Καλλίτερον να μη ομιλώμεν. Ήδη ο Άγιος Σάββας
εις την εποχήν του, επτάμισυ αιώνας πριν, δεν ωνόμαζεν άραγε τον ρωμαιοκαθολικισμόν «λατινικήν
αίρεσιν»; Και πόσα από τότε νέα δόγματα δεν επενόησεν ο πάπας και «αλαθήτως» εδογμάτισε!
Δεν χωρεί αμφιβολία, ότι διά του δόγματος περί του αλαθήτου του πάπα, ο ρωμαιοκαθολικισμός
κατέστη παναίρεσις.
Και η πολύ επαινουμένη Β΄ Βατικάνειος Σύνοδος ουδέν ήλλαξεν
ούτε όσον αφορά εις την τερατώδη ταύτην αίρεσιν ,αλλά τουναντίον, επεκύρωσεν αυτήν.
Ένεκα τούτου αν είμεθα Ορθόδοξοι και θέωμεν να παραμείνωμεν Ορθόδοξοιτότε οφείλομεν
και ημείς να τηρήσωμεν την στάσιν του Αγίου Σάββα του Αγίου Μάρκου Εφέσου, του
Αγίου Κοσμά Αιτωλού του Αγίου Ιωάννου Κροστάνδης και των λοιπών Αγίων Ομολογητών
και Μαρτύρων και Νεομαρτύρων της Ορθοδόξου Εκκλησίας, έναντι τωνρωμαιοκαθολικών
και των προτεσταντών,εκ των οποίων ούτε οι μεν, ούτε οι δε, δεν πιστεύουν ορθοδόξως
εις τα δύο βασικά δόγματα του Χριστιανισμού: εις την Αγίαν Τριάδα και εις την
Εκκλησίαν.
Πανιερώτατε και Άγιοι Συνοδικοί Πατέρες,
Έως πότε θα εξευτελίζωμεν δουλικώς την Αγίαν
μας Ορθόδοξον Αγιοπατερικήν και Αγιοσαββιτικήν Εκκλησίαν διά της οικτρώς και
φρικωδώς αντιαγιοπαραδοσιακής στάσεώς μας έναντι του Οικουμενισμού και του λεγομένου
Παγκοσμίου Συμβουλιου Εκκλησιών; Εντροπή καταλαμβάνει πάντα ειλικρινή Ορθόδοξον,
ανατραφέντα υπό την καθοδήγησιν των ΑγίωνΠατέρων, όταν αναγιγνώσκη, ότι οι Ορθόδοξοι
Σύνεδροι της 5ης Πανορθοδόξου Διασκέψεως της Γενεύης (8 ‐16 Ιουνίου1968) σχετικώς
προς την συμμετοχήν των Ορθοδόξων εις το έργον του «Παγκοσμίου Συμβουλίου
Εκκλησιών», έλαβον τότε την απόφασιν «όπως εκφρασθή η κοινή επίγνωσις της Ορθοδόξου
Εκκλησίας ότι αύτη αποτελεί οργανικόν μέρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών».
Αυτή η απόφασις είναι κατά την ανορθοδοξίαν και αντιορθοδοξίαν τηςαποκαλυπτικώς
φρικαλέα. Ήτο άραγε απαραίτητον η Ορθόδοξος Εκκλησία αυτό το πανάχραντον Θεανθρώπινον
σώμα και οργανισμός του Θεανθρώπου Χριστού να ταπεινωθεί τόσον τερατωδώς, ώστε
οι αντιπρόσωποί της θεολογοι, ακόμα δε και Ιεράρχαι, μεταξύ των οποίων και Σέρβοι,
να επιζητούν την«οργανικήν» μετοχήν και συμπερίληψιν εις τοΠαγκόσμιον Συμβούλιον
των Εκκλησιών,το οποίον, κατ’ αυτόν τον τρόπον γίνεται εις νέος εκκλησιαστικός «οργανισμός»,
μία «νέα Εκκλησία» υπεράνω των Εκκλησιών, της οποίας οι Ορθόδοξοι και μη Ορθόδοξοι
εκκλησίαι αποτελούν μόνο «μέλη» («οργανικώς μεταξύ των συνδεδεμένα»!); Αλοίμονον,
ανήκουστος προδοσία!
Απορρίπτομεν την ορθόδοξον θεανθρωπίνην πίστιν, αυτόν τον οργανικόν
δεσμόν μετά του Θεανθρώπου Κυρίου Ιησού και του παναχράντουΤου Σώματος –της
Ορθοδόξου Εκκλησίας των αγίων Αποστόλων και Πατέρων και Οικουμενικών Συνόδων– και
θέλομεν να γίνωμεν «οργανικάμέλη» του αιρετικού, ουμανιστικού, ανθρωποπαγούς
και ανθρωπολατρικού συλλόγου, ο οποίος αποτελείται από 263 αιρέσεις, η δε κάθε
μία από αυτάς πνευματικός θάνατος!
Ως Ορθόδοξοι, είμεθα «μέλη Χριστού ». « Άρα
ουν τα μέλη του Χριστού , ποιήσω πόρνης μέλη;Μη γένοιτο!» (Α΄ Κορινθ. 6,15). Και
ημείς τούτο πράττομεν διά της «οργανικής» συνδέσεώς μας μετά του ΠαγκοσμίουΣυμβουλίου
Εκκλησιών, το οποίον ουδέν άλλο είναι ει μή αναβίωσις τηςαθέου ανθρωπολατρείας –
ειδωλολατρείας.
Είναι πλέον έσχατος καιρός, Πανιερώτατοι Πατέρες,
όπως η Ορθόδοξος Αγιοπατερική και Αγιοσαββίτικη Εκκλησία ας, η Εκκλησία των Αγίων Αποστόλων
και των Αγίων Πατέρων, των αγίων Ομολογητών, Μαρτύρων και Νεομαρτύρων, παύση να
αναμιγνύεται εκκλησιαστικώς, ιεραρχικώς και λατρευτικώς μετά του ούτω καλουμένου
Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών και όπως αρνηθεί διά παντός την οιανδήποτε
συμμετοχήνεις τας κοινάς προσευχάς και την λατρείαν (η οποία λατρεία εις την Ορθόδοξον
Εκκλησίαν είναι όλη οργανικώς συνδεδεμένη εις μίαν ολότητα και συγκεφαλαιούται εις
την θείαν Ευχαριστίαν), και γενικώς την συμμετοχής εις οιανδήποτε εκκλησιαστικήν
πράξιν, η οποία ως τοιαύτη, φέρει εν εαυτή και εκφράζει τον μοναδικόν και
ανεπανάληπτον χαρακτήρα της Μίας, Αγία, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας,
της πάντοτε Μιάς και Μοναδικής.
Μη σμίγουσα εκκλησιαστικώς μετά των αιρετικών, είτε
αν είναι αυτοί συγκεντρωμένοι πέριξ της Γενεύης, είτε πέριξ της Ρώμης, η Ορθόδοξος
ημών Εκκλησία, κατά πάντα πιστή προς τους αγίους Αποστόλους και τους αγίους Πατέρας,
δεν θα αρνηθή διά τούτο την Χριστιανικήν της αποστολήν και το ευαγγελικόν της χρέος
όπως ενώπιον του συγχρόνου κόσμου, όσον του μη ορθοδόξου, τα όσον και του απίστου,
ταπεινώς αλλά ευθαρσώς μαρτυρή περί της Αληθείας, της Παναληθείας, περί του ζώντος
και αληθινού Θεανθρώπου και περί της πανσωστικής και παμμεταμορφωτικής δυνάμεως
της Ορθοδοξίας. Οδηγουμένη υπό τουΧριστού η Εκκλησία μας, διά του αγιοπατερικού
πνεύματος και χαρακτήρος τωνθεολόγων της, πάντοτε θα είναι «έτοιμη προς απολογίαν
παντί τω αιτούντι ημάς λόγον περί της εν ημίν ελπίδος» ( Α΄ Πέτρ. 3, 15). Και η Ελπίς ημών νυν και αεί και εις
τους αιώνας των αιώνων και εις όλην την αιωνιότητα είναι μία και μοναδική: Ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός εν τω Θεανθρωπίνω
του σώματι η Εκκλησία των Αγίων Αποστόλων και τωνΑγίων Πατέρων. Οι Ορθόδοξοι
θεολόγοι οφείλουν να συμμετέχουν όχι εις «οικουμενικάς κοινάς προσευχάς», αλλ’ εις
θεολογικούς διαλόγους εν τη Αληθεία και περί της Αληθείας, όπως διά μέσου των αιώνων
έπραττον οι άγιοι και θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας. Η Αλήθεια της Ορθοδοξίας και της
Ορθοπιστίας είναι «μερίς» μόνον των σωζομένων» (πρβλ 7ος κανών
Β΄Οικουμ. Συνόδου).
Παναληθές είναι το Ευαγγέλιον του αγίου Αποστόλου: «σωτηρία
εν αγιασμώ και πίστει αληθείας» (Β΄ Θες2,13). Η θεανθρωπίνη πίστις είναι η πίστις
της Αληθείας . Η Ουσία αυτής της πίστεως είναι η Αλήθεια, είναι ημόνη Παναλήθεια,
δηλαδή ο Θεάνθρωπος Χριστός. Η δε θεανθρωπίνη αγάπη είναι «η αγάπη της Αληθείας»
(Β΄Θες2,10). Η ουσία αυτής της αγάπης είναι η Παναλήθεια ,δηλ. ο Θεάνθρωπος
Χριστός. Και αυτή η Πίστις και αυτή η Αγάπη είναι
η καρδία και η συνείδησις της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Πάντα ταύτα διεφυλάχθησαν αλώβητα
μόνον εν τη αγιοπατερική Ορθοδοξία, περί της οποίας οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι
κεκλημένοι να μαρτυρούν αφόβως ενώπιον της Δύσεως και της ψευδοπίστεώς της και
της ψευδοαγάπης της.
Ιερά Μονή Τσελιέ 13/26 Νοεμβρίου1974
Συνιστά εαυτόν ταις αγίαις αποστολικαίς
προσευχαίς
της Υμετέρας Πανιερότητος και των αγίων Πατέρων
της Ιεράς Συνόδου Αρχιερέων, ο ανάξιος
Αρχιμανδρίτης Ιουστίνος (Πόποβιτς)
Ως μου έγραψε σε mail (26-4-2015) ο σεβαστός π.
Αναστάσιος Γκοτσόπουλος μου είχε αποστείλει το κείμενο αυτό από 11.6.2010. Δεν είχα
πρόθεση να μην το δημοσιεύσω. Έστω και με καθυστέρηση ετών το δημοσιεύω τώρα
απολογούμενος για την καθυστέρηση.
Α.Κ.Κ.
Αφήνει και κάποια παραθυράκια ο Άγιος Πατήρ. Δεν καταδικάζει πλήρως. «Οι Ορθόδοξοι θεολόγοι οφείλουν να συμμετέχουν όχι εις «οικουμενικάς κοινάς προσευχάς», αλλ’ εις θεολογικούς διαλόγους εν τη Αληθεία και περί της Αληθείας, όπως διά μέσου των αιώνων έπραττον οι άγιοι και θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας» αυτό κάνει και η Εκκλησία σήμερα στον Διάλογο με τους ρωμαιοκαθολικούς και στο Π.Σ.Ε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστουμε για το κειμενο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμηθηκα την Πατριαρχικη Συνοδο του 1848,σε απαντηση του πα πα Πιου του 9 ου,οπου απεκαλεσε η συνοδος αυτη τον λαο ως ,...
''Φ υ λ α κ α της Ορθοδοξιας''!
Σημερα , ο λαος ειναι αδιαφορος στα της πιστεως εκτος μιας μικρας μεριδος...Η Ορθοδοξια λιγες καρδιες συγκινει!
Διοτι οι φοβουμενοι Τον Θεο εκτελουν το θελημα Του και οχι το θελημα του κοσμου..
Πως να υπαρξει κ αντιστασις εκ των ανωτερων εις τα ανωτερα αξιωματα,ακομα κ της πολιτειας,οχι μονον της Εκκλησιας;
Χριστος Ανεστη,Αληθως Ανεστη!
Καταπέλτης ο άγιος κατά του προδοτικού οικουμενισμού που θα πρέπει επιτέλους να καταδικασθεί συνοδικά και να εφαρμοσθούν σε βάρος των όσων ανερυθρίαστα τον υπηρετούν τα όσα διακελεύουν οι ιεροί κανόνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά κρασά!! Ο Οικουμενισμός μας φταίει. Δεν κοιτάμε τα στραβά μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι μεγάλοι ένοχοι της προδοσίας κατοικοεδρεύουν στο Βόσπορο. Από κει εκπορεύεται κυρίως η μειοδοσία.
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος: 27 Απριλίου 2015 - 1:07 μ.μ
Αυτοί που κατοικοεδρεύουν στον Βόσπορο δίνουν καθημερινή μάχη για την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία. Η μειοδοσία, εκπορεύεται από εκείνους, που πολεμούν και διαβάλουν ποικιλόμορφα το μαρτυρικό Φανάρι, το οποίο είναι ο φρουρός της πίστεως, της ενότητας και της προσεγγίσεως μεταξύ των χριστιανών.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος με τη φροντίδα και το διακαή του πόθο για την ενότητα της Εκκλησίας διαβεβαίωσε ότι «ουδένα κίνδυνο διατρέχουμε, ούτε προδώσαμε κάτι μέχρι σήμερα από την ορθόδοξη πίστη μας με τους διαλόγους και τις επαφές και ούτε πρόκειται να το κάνουμε στο μέλλον».
12:23, καλά κρασά σε σένα που δεν έχεις συνειδητοποιήσει το μέγεθος του προβλήματος που συνεπάγεται ο οικουμενισμός για το εκκλησιαστικό σώμα. Τόσο τραγικά ανυποψίαστος είσαι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι γνωστός φιλοπατριαρχικός και διακεκριμένος οικουμενιστής κ. Κωστόπουλε. Η παρέμβασή σας μας είναι γνωστή. Το κακό είναι πως παραμείνεις αμετανόητος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος ιστολόγο: εν τάξει, έδωσες εξετάσεις νομιμοφροσύνης στο Φανάρι και τις πέρασες επιτυχώς αφού βέβαια κατακρεούργησες την αλήθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρρησία τα έγραψες αυτά που πιστεύεις Αναστάσιε. Χαρά στην τόλμη σου σε έναν κόσμο που προσπαθεί να κατασπαράξει όσους του αντιτίθενται. Τα γνωστά παπαγαλάκια θα αρχίσουν επίθεση. Καλές υπομονές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ίδιο πνεύμα κινούνται ο π. Ιουστίνος και ο Αναστάσης. Δεν υπάρχουν αποκλίσεις. Τα όσα γράφει ο Όσιος τα προσέχουν τόσο στην Κωνσταντινούπολή όσο και στο Βελιγράδι.
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος: 27 Απριλίου 2015 - 5:41 μ.μ.
Δεν συνηθίζω να δίνω εξετάσεις «νομιμοφροσύνης» ούτε σε αυτούς που σέβομαι όπως το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο. Μάλλον εξ ιδίων κρίνεις. Είναι θλιβερό μα μην έχεις δική σου άποψη και προσωπικότητα. Προσπάθησε να μιλάει η συνείδησή σου, και όχι για να είσαι «νομιμόφρονας» να σου τα υπαγορεύουν οι άλλοι, και κατ΄ αυτόν τον τρόπο να «κατακρεουργείς την αλήθεια» και τα πιστεύω σου. Όταν περάσουν τα χρόνια θα σου δημιουργηθούν συμπλέγματα, «γνώσεσθε την αλήθειαν, και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»
7:17, μας ψυχαγώγησες με το ανέκδοτό σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε γνωρίζω αν ανεκδοτολογεί ο 7:17 αλλά διαζύγιο απ την πραγματικότητα έχει πάρει σίγουρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΕΙΑ ΡΙΖΩΜΕΝΗ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΜΙΑ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΕ ΜΗΝ ΑΚΟΥΣ ΚΑΝΕΝΑ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΚΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΌ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΑΓΑΠΟΥΜΕ ΑΛΛΑ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΧΕΙ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ. ΕΧΕΙ ΛΗΣΤΕΣ!!! ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΤΗ ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ (ΔΙΑ)ΜΟΡΦΩΣΕΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Ιουστίνος Πόποβιτς ελέγχει τον Αθηναγόρα:
«...ο Πατριάρχης Αθηναγόρας; Αυτός με την νεοπαπιστικήν συμπεριφοράν του εις τους λόγους και εις τας πράξεις σκανδαλίζει επί μίαν ήδη δεκαετίαν τας ορθοδόξους συνειδήσεις, αρνούμενος την μοναδικήν και πανσωστικήν Αλήθειαν της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Πίστεως, αναγνωρίζων τας Ρωμαϊκάς και άλλας αιρέσεις ως ισοτίμους με την Αλήθειαν, αναγνωρίζων τον Ρωμαίον Άκρον Ποντίφηκα με όλην την δαιμονικήν αντιεκκλησιαστικήν υπερηφάνειάν του. Και προετοιμάζει με αυτοκτονικήν ταχύτητα και επιπολαιότητα, κατά το παράδειγμα του Βατικανού, αυτήν την ιδικήν του λεγομένην «Μεγάλην Πανορθόδοξον Σύνοδον», όχι όμως με το βασικόν ευαγγελικόν και αγιοπαραδοσιακόν θέμα της σωτηρίας του ανθρώπου και του κόσμου, αλλά με καθαρώς σχολαστικο - προτεσταντικήν θεματολογίαν. Την προετοιμάζει μάλιστα εις τον Πύργον της Βαβέλ του συγχρόνου αναρχικού και μηδενιστικού κόσμου άνευ της συμμετοχής των πραγματικών ορθοδόξων ομολογητών, φορέων της Ορθοδόξου Πίστεως, Θεολογίας, Παραδόσεως και Εκκλησιαστικότητος. Τον τελευταίον καιρόν αυτός έχει γίνει πηγή αναρχισμού και μηδενισμού εις τον ορθόδοξον κόσμον. Οι Αγιορείται δικαίως τον ονομάζουν αιρετικόν και αποστάτην εις τας επιστολάς των, τας απευθυνομένας προς αυτόν ανοικτώς δια του Τύπου...».
Εκ του περιοδικού "Ορθόδοξος Φιλόθεος Μαρτυρία" 1995 Έκδοσις Ορθόδοξος Κυψέλη
Η κριτική του αγίου Ιουστίνου ταιριάζει γάντι στους Φαναριώτες.
ΑπάντησηΔιαγραφή"ΦΡΟΥΡΟΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ"! ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ! ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ, ΠΡΟΔΟΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΑΣΣΙΖΗ, ΠΟΡΤΟ ΑΛΕΓΚΡΕ, ΠΟΥΣΑΝ, ΓΡΟΙΛΑΝΔΙΑ, ΣΑΜΠΕΖΥ Κ.Ο.Κ. ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΦΡΟΥΡΟΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα όσα γράφει ο άγιος Ιουστίνος για τον Αθηναγόρα να τα ακούσουν κάποιοι γνωστοί και μη εξαιρετέοι που τον εκθειάζουν κι από πάνω.
ΑπάντησηΔιαγραφή9.00
ΑπάντησηΔιαγραφήΜηπως πρεπει να σεβαστουμε οι Ορθοδοξοι την''ποικιλομορφη ομοφρονια'' Βατικανου κ ΠΣΕ????
Υποβιβαζεται η δεν υποβιβαζεται η Ορθοδοξια δια τηςσυγχωνευσεως αυτης στην πα;πικη αξιοσυνη ????
Υποβιβαζεται η δεν υποβιβαζεται η Ορθοδοξια στην ιδια θεση με τις ψευδο-θρησκειες,που αντι να αξιοποιηση το διδασκαλικο της εργο ,δαπανα χρηματα για την προβολη μιας ειρηνικης συμβιωσης,κατι σαν το ''συμφωνο συμβιωσης ,αντι του Ορθοδοξου γαμου''και οχι τα χρηματα αυτα να δαπανηθουν για την ανακηρυξη της Μοναδικοτητας της Ο ρ θ ο δ ο ξ ι α ς ,ως μοναδικης οδου σωτηριας;;;
Πρεπει η δεν πρεπει να κηρυχθη ευθαρσως η νικη της Ο ρ θ ο δ ο ξ ι α ς κ να αποκηρυχθη ''ολοις τοις αιρετικοις αναθεμα''ως το Συνοδικον οριζει;;;
Τοτε θα βλεπαμε πως θα μας εννοουσαν οι παπικοι,,,...που γειραμε στον κορφο τους,να ζητιανεψουμε γαμο απωλειας..
Ετσι το βλεπουμε!
Νομιζω εχουμε το δικαιωμα να εκφερουμε τη γνωμη μας..
.... δεν δεχθηκαμε το εκκλησιολογικο μας ελλειμμα;;;που γυρεψαμε μετεπειτα γαμο οχι ορθοδοξο παντως,δεν φαινεται!
Ομως ,μοιαζει καπως με το ''συζειν''που απεχθανομαι!
Που καταντησε η νεολαια ετσι απο τα Δυτικα προτυπα!
Παποκαισαρικες αξιωσεις ειναι η δεν ειναι?
Συγνωμη,δεν γινεται!
Αυτο που ειχε πει ο πα;πας Ιννοκεντιος ο Γ`,,,
Με πειραζει!
Τι ειχε πει;
''Ο εχων την νυμφην ειναι ο νυμφιος.Η νυμφη ομως,δεν συ-νεζευχθη με κενας τας χειρας,αλλα π ρ ο σ ε φ ε ρ ε ν εις ε μ ε ,ασυγκριτον πολυτιμον προικα δηλονοτι την πληροτητα των πνευματικων αγαθων κ την ευρυτητα των κοσμικων,το μεγαλειον κ την αφθονιαν αμφοτερων[...]
Ως συμβολον των κοσμικων μοι εδωσε το Στεμμα,την Μιτραν υπερ της ιεροσινης!
Να τα ξεχασω αυτα οταν αποκηρυξει τις πλανες του κ επιστρεψει στη Μια.Αγια Ορθοδοξη Εκκλησια...
[ακουσον κ φριξον τι λεει παρακατω...]
..............Το Στεμμα δια την βασιλειαν κ με κατεστησεν αντιπροσωπον Εκεινου εις το ενδυμα κ τω μηρω του οποιου εγραφ ''Ο Βασιλευς των Βασιλευοντων και Κυριος των κυριων''
Ευκαιρια λοιπον κ αφου αποδεχθηκαμε το εκκλησιολογικο μας ελλειμμα να γινουμε κ ημεις η νυμφη του,[ω Μητερ Ορθοδοξια ]...
Θα χασουμε τη Βασιλεια των Ουρανων,για να'χει ο παπας προικα το Στεμμα του αντιπροσωπου του θεου!
Να γινουμε νυμφη του πα;πα κ οχι Του Ιησου Χριστου!
''Το συζειν''...''συμφωνιας συμβιωσης''
Οπως αποδιδει κ η διασημη τραγουδοποιος
Μαρια Φαραντουρη στο τραγουδι του Μικη Θεοδωρακη,..
''Διοτι δεν συνεμορφωθην προς τας υποδειξεις''...
Ο Θεος εις την βοηθειαν μου προσχες!πην
Σε χειροτονία χωρεπισκόπου προέβη στην Εκκλησία της Σερβίας από μόνος του ο Μητροπολίτης Ράσκας και Πριζρένης κ. Αρτέμιος Ραντοσάβλιεβιτς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεριμένω από τον πρωτοπρεσβύτερο π. Αναστάσιο να πάρει θέση θετική ή αρνητική.
Να μιλήσει τώρα και να μας διαφωτίσει.
Οι Ορθόδοξοι περιμένουμε γραμμή.
Δωστε λινγκ σας παρακαλω!πην
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτους 12 Αποστόλους ο ένας ήταν προδότης. Κατά καιρούς πολλοί Αρχιερείς προδίδουν την Αγία του Χριστού Εκκλησία. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί ψευδεπίγραφοι δεσποτάδες παλαιοημερογίτες. Τώρα στην Σερβία ο Αρτέμιος αποκάλυψε την προδοσία του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα και το λινγκ
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.romfea.gr/katigories/apopseis/403-artemios-antigrafei-matthaio