«Ο ΝΕΑΡΟΣ ΑΘΕΟΣ ΞΕΥΤΕΛΙΣΕ» ΤΗΝ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ* !
ΑΘ. ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
α/ Βέβαια, μπρος στο οικονομικό χάος και την
κοινωνική εξαθλίωση που πνίγει τη χώρα, για όχι λίγους το ανωτέρω είναι, «κώνωψ
επί κέρατος βοός»! Ωστόσο πλείστοι Ορθόδοξοι Έλληνες ένιωσαν πικρία βλέποντας
τον Πρωθυπουργό, τους υπουργούς, και βουλευτές του να μην ορκίζονται στο
Ευαγγέλιο, που θεωρούν «σημείον» άρρηκτης ενότητας Ορθοδοξίας και Ελληνισμού.
Αλλά! Η άποψη της επιγραφής είναι από λίαν ατυχής μέχρι λάθος ! Γιατί, ούτε ο
Πρωθυπουργός -«ο νεαρός άθεος»- ούτε κανένας άλλος έχει το ανάστημα να
«ξευτελίσει» την Εκκλησία, το Σώμα του Χριστού !
Μάλλον, όπως θα ’λεγε ο εθνικός μας
ποιητής ο, «δυστυχισμένος μου λαός, καλός κι αγαπημένος,--πάντα ευκολόπιστος και
πάντα προδομένος», δεν ξέρω αν ή πόσο ενσυνείδητα, έφερε στην εξουσία -και
η απόφασή του είναι σεβαστή- αυτούς που έκριναν κατάλληλη τη στιγμή, να μη
δειχτούν μόνο ενδυματολογικά «προοδευτικοί», αλλά και αποκαλύπτοντας στο
πανελλήνιο τα ξυλοκέρατα της μαρξιστικής αθεΐας με τα οποία έχουν τραφεί, ως
φαίνεται, και τρέφονται! Και τι τραγικό, τόσο «ετεροχρονισμένα»! Είκοσι
πέντε χρόνια μετά την πτώση, του «πυρρού δράκοντα», και το θρίαμβο
της Ορθοδοξίας στη Ρωσία, και της πιο φρικτής μορφής του στη γείτονα Αλβανία,
με την εκεί εκπληκτική αναγέννηση της Εκκλησίας!
Προτίμησε αυτούς που κινούνται στους
αντίποδες του τελευταίου μεγάλου Έλληνα, του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου. «Καλώς ουν οίδατε αδελφοί, ότι … οφειλέται κοινώς εσμέν ίνα προτιμήσωμεν αποθανείν
μάλλον ή ζην, πρώτον μεν υπέρ της πίστεως ημών και της ευσεβείας, δεύτερον δε
υπέρ της πατρίδος… Οι πάντες …
απεκρίναντο … λέγοντες: ‘Αποθάνωμεν υπέρ της Χριστού πίστεως και της
πατρίδος ημών’»! Κατόπιν, «ο
βασιλεύς εν τω πανσέπτω ναώ της του Θεού Λόγου Σοφίας ελθών και προσευξάμενος … τα άχραντα και θεία μυστήρια μετέλαβεν …
Και αναβάς εφ’ ίππου εξήλθομεν … περιερχόμενοι τα τείχη» -Σφραντζής. Αυτούς που κινούνται στους αντίποδες των ηρώων του
1821, οι οποίοι σφράγισαν το πρώτο
Ελληνικό Σύνταγμα με τον επίτιτλο: «Εις το όνομα της Αγίας και Ομοουσίου, και
Αδιαιρέτου Τριάδος», επίτιτλο που σφραγίζει και το ισχύον, και εκπέμπει
λίαν ευανάγνωστο σήμα !
Αυτά δε σημαίνουν ότι συλλήβδην όσοι
ορκίστηκαν στο Ευαγγέλιο πιστεύουν στην Ορθοδοξία. Η πίστη, ή η απιστία είναι
προσωπικό συνειδησιακό θέμα και δικαίωμα κάθε πολίτη, κάθε ανθρώπου. Αλλ’ ότι,
ως εκλεγμένοι άρχοντες σεβάστηκαν
τον επίτιτλο, ηρωική παράδοση ή ιερή παρακαταθήκη του Έλληνα πια! Καθένας,
λοιπόν, μπορεί να κρίνει τι διαμήνυσαν στο Πανελλήνιο με την πράξη τους ο
Πρωθυπουργός και οι δικοί του για το σεβασμό του Καταστατικού Χάρτη της
Δημοκρατίας μας!
Τώρα, καθώς αυτά γράφονται μετά το Πάσχα,
όπου η πλημμυρίδα των ορθόδοξων Ελλήνων στις Ακολουθίες του Πάθους και της
Ανάστασης του Χριστού, αποκάλυψε εμφανέστατα την αντινομία ή δυσαρμονία τους με
τα ιερά χαράγματα της Ελληνικής ψυχής, γίνεται φανερό ότι αυτό
δεν πρέπει να προσπεραστεί άκριτα αμφοτέρωθεν!
β/ Κατά σύσταση του περιοδικού διάβασα και το
αναδημοσιευόμενο κύριο άρθρο του «Σωτήρα»
- «Σταθεροί στην Ελευθερία». Και, στα ογδόντα πια, αναλογίστηκα.
Χαραυγή του 20ου αιώνα -1907- εκπορεύεται
το πρώτο χριστιανικό αναγεννητικό ρεύμα ή κύμα από το μακαριστό Μεγαλοσπηλιώτη
Ιερομόναχο Ευσέβιο Ματθόπουλο. Που, με δυναμικό πυρήνα την Αδελφότητα Θεολόγων
«ΖΩΗ», απλώθηκε και κυριάρχησε σε όλη την Ελλάδα ως τη δεκαετία του 1950. Και,
το λιγότερο που κατέγραψε ως ενεργητικό του είναι ότι, άνοιξε τα μάτια μας στο τι εστί Εκκλησία και τι συνειδητή χριστιανική
ζωή !
Αρχές δεκαετίας του 60 κάποιοι το είπαν
«Δυτικά» Ορθόδοξο, και σήμαναν «στροφή στην Ορθοδοξία», σε χριστιανικό ρεύμα ή
κύμα «Ανατολικά» ή «πούρα» Ορθόδοξο! Με το Κομποσκοίνι, «σήμα κατατεθέν», που
φύτρωσε περίπου σαν μόδα σε πλείστα χέρια, δεν ξέρω αν και η καρδιακή προσευχή -«Κύριε
Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού ελέησόν με τον αμαρτωλόν». Με τους Μεγάλους Πατέρες
της σταυρικής αγάπης ως κοινωνικής διακονίας να περνούν σε δεύτερο πλάνο, και στο
πρώτο οι Μυστικοί, «των μανικών θείων ερώτων», και ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς.
Τους Γέροντες με τα προορατικά χαρίσματα, το χείμαρρο του λόγου για «θεώσεις
και θεοπτίες», τον «Ακολουθιακό οίστρο», και την κορύφωση της «Αντί-Δυτικής»
πολεμικής. Όπου ξιφούλκησαν και όχι λίγοι «αφ’
εαυτών μη δυνάμενοι φαίνεσθαι, εκ
του ψέγειν τους εαυτών κρείττονας δείκνυσθαι βούλονται», παρουσιάζοντας
την Ορθοδοξία ως κοινή «Αντί-Δύση» ! Αυτό, το «Ανατολικά» ή «πούρα» Ορθόδοξο ρεύμα ή κύμα, με συν-πλην
παραλλαγές, κυριάρχησε τα ακόλουθα πενήντα ως σήμερα χρόνια!
********
Πενήντα χρόνια, λοιπόν, το
«Δυτικά» Ορθόδοξο χριστιανικό ρεύμα ή κύμα, και άλλα τόσα το «Ανατολικά» ή
«πούρα» Ορθόδοξο, κάνουν χρόνια εκατό, έναν αιώνα ! Και σήμερα,
2015, στη λεγόμενη Ορθόδοξη Ελλάδα, τι; Ποιο το αποτέλεσμα; Ποιοι οι καρποί; «Ο
νεαρός άθεος» στην κορυφή, και έτεροι στην Ελληνική κοινωνία, «ων ουκ έστιν αριθμός»;
Και, βαβυλωνία πνευματική; Και διαφθορά; Και κατάπτωση ηθική; Και
εκτραχηλισμός;
Και όλος αυτός ο χορός, Θεολόγοι, Ιερείς,
Επίσκοποι, Αδελφότητες Μοναστικές, «Δυτικά» Ορθόδοξες ή «Ανατολικά», στον κόσμο
τους; Και το μήνυμα, από το απλό και λαϊκό, ως το υψηλό και «υπέρ-πτητικό»,
χωρίς το ουσιώδες; «Θεολογία χωρίς πράξη, ίσον θεολογία δαιμόνων»,
λέει Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής. Ή πιο Αγιογραφικά. «Εάν ταις γλώσσαις των
ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων … και εάν έχω πάσαν την πίστιν ώστε όρη
μεθιστάνειν, αγάπην δε μη έχω… γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον» -Απ.
Παύλος. Και με αιμάτινη υπογραφή και σφραγίδα Ιησού Χριστού. «Πολλοί ερούσι μοι εν εκείνη τη ημέρα,
Κύριε, Κύριε, ου τω σω ονόματι επροφητεύσαμεν, και τω σω ονόματι δαιμόνια
εξεβάλομεν, ου τω σω ονόματι δυνάμεις πολλάς εποιήσαμεν; Και τότε ομολογήσω
αυτοίς, ότι ουδέποτε έγνων υμάς. Αποχωρείτε απ’ εμού οι εργαζόμενοι την
ανομίαν» !!
Θα πέρασε πάλι ο Χριστός, και βρήκε στη
συκιά μας φύλλα μοναχά! Και είπε: «Μηκέτι εκ σου καρπός γένηται εις τον αιώνα»!
Δεν ξέρω αν πήρε στο χέρι και το μαστίγιο… Αλλά, επειδή έχω διαβάσει ότι, «όταν
οι δούλοι του αγαθού εξασθενούν, το έργο των αναλαμβάνεται από δυνάμεις
αλλιώτικες, σημειωμένες με την αντίθετη σφραγίδα», ας ελπίσουμε ότι δεν
προχώρησε σ’ αυτό !
Κατά τα άλλα, ακόμα και τώρα που, «το μυστήριον ενεργείται της ανομίας» προκλητικά,
εμείς κυμβαλίζουμε τεριρέμ βυζαντινά ή κορυφώνουμε τον «Αντί-δυτικό» ορυμαγδό! Όμως,
αν, όχι χίλιες, αλλά μια, μια μόνο φορά, έβγαινε από τα χείλη μας η καρδιακή
προσευχή αληθινά! Ίσως Αυτός που έπλυνε και τα πόδια του προδότη του, να
διέκρινε, ότι όντως επιθυμούμε να εμπλακούμε στην ιστορία του σοβαρά πια!
* Περιοδικό «Σύνδεσμος», τ. 497/2015.
Πάλι πειράχτηκε ο Αθανάσιος Κοτταδάκης για το δικαιολογημένο, σε μεγάλο βαθμό, αντιδυτικό πνεύμα που διατρέχει την πίστη και το φρόνημα πολλών χριστιανών. Δεν έχει καταλάβει ακόμη τι εστί δυτικός χριστιανισμός; Δε βλέπει πόσο αγνώριστο και παραμορφωμένο έχουν καταντήσει το χριστιανισμό οι σχισματοαιρετικές, παπικές και προτεσταντικές κοινότητες και ομάδες;Δε διάβασε λιγάκι τι λέει ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς για τη φοβερή πτώση του αιρεσιάρχη της Ρώμης;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣταματήστε πλέον την ίδια καραμέλα για τον αιρεσιάρχη της Ρώμης και για την άποψη του Ιουστίνου Πόποβιτς. Ο Πόποβιτς μπορεί να έχει την γνώμη του αλλά αυτό δεν συνεπάγεται ότι θα την υιοθετήσει η Εκκλησία. Ο Πάπας της Ρώμης δεν είναι αιρεσιάρχης αλλά σχισματικός Επίσκοπος Ρώμης. Τίποτα παραπάνω ή παρακάτω από αυτό. Έχει το αρχιερατικό αξίωμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους βγάλε τις παρωπίδες από τα μάτια σου. Κοίταξε με πνεύμα εκκλησιαστικό την θεολογία και όχι με προσωπολατρίες.
Ο Κοτταδάκης μια χαρά γράφει. Και επειδή δεν μπορούν να πουν κάτι, ρίχνουν την λάσπη τους, την οποία ο αέρας την επιστρέφει σε αυτούς που την έφτιαξαν.
Σωστές οι θέσεις και οι επισημάνσεις του συντάκτη του παρόντος άρθρου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία τα γράφεις κ. Κοτταδάκη όμως βλέπω ότι ο εκ δεξιών πόλεμος είναι δυναμικότερος του εξ αριστερών. Είναι από τα προνόμια των εκκλησιαστικών ανθρώπων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα γνήσια τέκνα του Πόποβιτς οι εκλεκτοί μαθητές του έχουν άλλη άποψη. Στην Σερβική Εκκλησία υπάρχει καλή συνεργασία των δύο Εκκλησιών. Αυτό είναι το πνεύμα του αγίου Ιουστίνου και όχι αυτό που θέλουν να παρουσιάζουν μεμονωμένα πρόσωπα που καπηλεύονται και παρερμηνεύουν την διδασκαλία του Αγίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ορθοδοξια ειναι η Αληθεια των δογματων της πιστεως που ελαβε την διδασκαλια της απο Τον Κυριο ημων Ιησου Χριστο,τον Αρχηγο της Εκκλησιας και την κρατει ως Παρακαταθηκη Θεια και ιερα ωστε δια της Αγιας Γραφης και των ΘεοφωτιστωνΟικουμενικων Συνοδων να παραμεινει αναλλοιωτη ,ακεραια και ανοθευτη .
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ιδιο πρεπει να κανουν και οι προεστωτες της Ορθοδοξου Εκκλησιας καθως οριζει ο 19 ος Καν.της αγιας Εκτης Οικ.Συνοδου τον οποιον κανονα ερμηνευων ο Οσιος Νικοδημος ο Αγιορειτης διδασκει πως οι τοιουτοι επισκοποι κ πρεσβυτεροι να διδασκουν εις τον πιστον λαον-τας Θειας Γραφας χωρις να βγαινουν εξω απο τους επικυρωθεντας συνοδικους ορους και τα αληθη δογματα της πιστεως ως επισης, και απο την των Θεοφορων Πατερων Παραδοσιν..!
Οπωσδηποτε η Ορθοδοξια ανηκει στον Ιησου Χριστον και στην Εκκλησια Του κ δεν εχει υπηκοοτητα,απαιτει ομως πιστη και υπακοη στη μοναδικη Αληθεια εν αγιω πνευματι, που ειναι και ζωη της!
Το να αμβλυνεται ομως το Ορθοδοξο φρονημα αλλα και το Ορθο-δοξο κριτηριο ωστε με μια σειρα λογων κ ενεργειων να θεωρουμε την Ορθοδοξη Εκκλησια,οχι ως Μια,Αγια,Καθολικη και Αποστολικη,αλλα ,.....
ισοτιμη με τις αλλες ομαδες που δεν ειναι ορθοδοξες ουτε καν εκκλησιες..(βλπ ΠΣΕ...ενοτητα αιρετικων ομαδων κατι σαν ορατος οργανισμος Οικουμενισμου),,,αυτο σημαινει
Βλασφημια κατα του Αγ.Πνευματος....δευτερον δουλεια στην κακοδοξια..τριτον ψευτικη υποσχεση κατα των οριζομενων υπο της Ορθοδοξιας...και τεταρτον ασεβεια προς τον Θεο!
Ορθοδοξοι στην καρδια και πα;πικοι στο μυαλο δεν συνθετουν Ορθοδοξια ,... αλλα την προτεσταντικη ''θεωρια των κλαδων'',οπου οι διαφορες κοινοτητες και χριστιανικες ομαδες εχουν μερος της αληθειας αλλα καμμια δεν εχει την πληρη αληθεια....ουτε βεβαια κ η ορθοδοξια κατ αυτους...
Αμλυνεται το ορθοδοξο κριτηριο ενω η αληθεια ειναι και η ,....
Η π ν ε υ μ α τ ι κ η σ υ ν ε χ ε ι α εν τη Ορθοδοξια!
Αυτα εχω να παρατηρησω.
***
4:51 για να μην εκτίθεσαι άνοιξε πρώτα καμιά δογματική και συμβολική και μετά πιάσε το πληκτρολόγιο.Και τότε θα δούμε ποιος λέει παραμύθια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα χρηματίσαντα πνευματικά τέκνα του αγίου Ιουστίνου πρόδωσαν την παρακαταθήκη του μακαριστού τους γέροντα. Αυτή είναι η πικρή αλήθεια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ευθύνη για αυτή την ‘’ βαβυλωνία πνευματική; Και διαφθορά; Και κατάπτωση ηθική; Και εκτραχηλισμός;΄΄ την έχει η Εκκλησία. Δεν έχουν ευθύνη αυτοί που σήμερα μένουν μακρά ή και εχθρικά της Εκκλησίας. Την ευθύνη την έχουν όλοι όσοι εμπλέκονται με την κατήχηση. Γεμίσαν οι ναοί από κληρικούς θεολόγους που δεν χάνουν ευκαιρία να μιλήσουν. Οι ομιλίες τους όμως δεν έχουν καμιά πνοή Αγίου Πνεύματος γιαυτό είναι χάσιμο χρόνου. Γέμισαν οι ναοί από πτυχιούχους ιεροψάλτες που κάναν το αναλόγιο παλκοσένικο και δεν μεταφέρουν την υμνολογική αγωγή. Πήραμε λάθος δρόμο. Γεμίσαμε από αγιογραφίες, χαλιά, θέρμανση και όλα τα κομφόρ και όμως όλα αυτά οδηγούν στην αμφισβήτηση. Διώξαμε τον φτωχό Ιησού και στην θέση του βάλαμε κάτι άλλο που δεν δονεί την καρδιά. Βάλανε στο χέρι του κόσμου το κομποσχίνη και στην ζωή του την κενότητα του Χριστού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τους νέους θεολόγους-θολολόγους δεν προσμένω τίποτα. Η μόνη μου επλίδα είναι από τους λευκασμένους στην ηλικία θεολόγους που διάλεξαν από αγάπη την θεολογική σχολή και όχι κατά τύχη. Σεβαστέ μου κ. Κοτταδάκη με σεβασμό υποκλίνομαι στα χρόνια που με παλμό αγωνίζεσται για τον Χριστό.
Τέλος νομίζω ότι παρόλες τις καλές προσπάθειες η Ζωή και ο Σωτήρας τιμούν τον π. Ευσέβιο αλλά δεν ακολουθούν το πνεύμα και την γραμμή του. Ο π. Ευσέβιος ξύπνησε καρδίες Τρεμπέλας, Παπακώστας Φαραζουλής και άλλους. Μακάρι να ξαναρχόταν ένας Ματθόπουλος να αναγεννήσει ξανά την Ελλάδα.
Ως προς τι οι έριδες για το χθες με τον Πόποβιτς και την αυθεντικότητα των μαθητών του. Το σήμερα μας καίει. Ο εχθρός μας δεν είναι ο αιρεσιάρχης της Ρώμης αλλά εμείς που τρωγόμαστε και ο κόσμος φεύγει για να βρει γαλήνη, ειρήνη, και ησυχία. Τους άθεούς εμείς τους φτιάχναμε αδελφοί. Είναι τα παιδιά μας που μας βλέπουν να κατηγορεί ο ένας τον άλλο χριστιανό με χυδαίες λέξεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πένα σας είναι ξίφος κοφτερό , είναι σειρήνα αφύπνισης , καμβάς όπου συνθέτουν μαγικές εικόνες, καθρέπτης που αντανακλά και αναδεικνύει της ψυχής ανεξερεύνητες πτυχές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αν στο διάβα σας βρείτε δυσκολίες από μικρόψυχους και αισθανθείτε ότι η προσπάθεια σας για την αλήθεια ''πέφτει από τα χέρια '' ,τότε υπάρχει και το δικαίωμα στη χίμαιρα. Το δικαίωμα να σβήσεις την αθλιότητα κάνοντας εκείνο που ορίζει η ηθική σας .
Λίγες σκέψεις έδωσα μόνο . Οι σκέψεις αυτές αθροίζουν τον θαυμασμό μου και τον ατέλειωτο σεβασμό που πάντα αισθάνομαι για ένα εργάτη πνεύματος σε αδαμαντωρυχεία που βγάζει στην επιφάνεια ακατέργαστους λίθους που κρύβονται στα έγκατα του συλλογικού μας υποσυνείδητου. Ύστερα δε, τα σμιλεύει και τ παραδίδει τέλεια σχηματισμένα πετράδια από μία ανεκτίμητη πνευματική κληρονομιά, όπου Ελληνισμός, Ορθοδοξία και Ελλάδα βρίσκονται πάντα στην ίδια τροχιά.
Αλέξανδρος Ο.
Το τεράστιο ζήτημα με τον παπισμό, ή τον ρωμαιοκαθολικισμό αν θέλετε, δεν είναι αν είναι ή δεν ειναι αιρεσιάρχης. Το τεράστιο πρόβλημα είναι ότι ΔΙΕΣΤΡΕΨΕ την έννοια του τί είναι Εκκλησία, με αποτέλεσμα τον αποχριστιανισμό της Δύσης. Σήμερα βρισκόμαστε στο τελευταίο στάδιο αυτής της μακράς διεργασίας και ο ισλαμικός εποικισμός και ο προσηλυτισμός στο ισλάμ ή σε διάφορες άλλες σέκτες και παραθρησκείες είναι ακριβώς το αποτέλεσμα της αλλοτρίωσης του Δυτικού χριστιανισμού. Ο πρώτος και κύριος υπεύθυνος είναι ο παπικός θεσμός. Τούτο το προφανές αρνούνται να το δουν οι δικοί μας φιλοπαπικοί, όπως ο πιο πάνω σχολιαστής, λόγω ιδεοληψίας ή και ουνιτισμού. Και αδυνατεί να το δει ο σεβαστός κ. Κοτταδάκης. Αν γνώριζε την ιστορία του Δυτικού χριστιανισμού και ειδικά αυτήν του 20ού αιώνα, θα άλλαζε ίσως γνώμη...
ΑπάντησηΔιαγραφή