Παρασκευή 1 Μαΐου 2015

Σύγχυση Πατριαρχικών Οφφικίων - π. Γεώργιος Τσέτσης

Σύγχυση Πατριαρχικών Οφφικίων

Του Μ. Πρωτοπρεσβυτέρου 
Γεωργίου Τσέτση

Αφορµή για το παρόν σχόλιο έδωσε η δηµοσίευση στην Πύλη Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΕΝ.gr, στις 4 και 5 λήγοντος µηνός Απριλίου, δύο ανταποκρίσεων οι οποίες αφορούσαν σε συναυλίες Εκκλησιαστικής, (αλλά και παραδοσιακής), µουσικής και είχαν πραγµατοποιηθεί παραµονές της Αγίας και Μεγάλης Εβδοµάδος. Η µία, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Κιλκίς, µερίµνη του επιτοπίου Συλλόγου Ιεροψαλτών «Πέτρος ο Γλυκύς» και η έτερη, στον Ιερό Καθεδρικό Ναό του Ευαγγελισµού Ρόδου, φροντίδι της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του Συλλόγου Ιεροψαλτών Ρόδου «Ευάγγελος Μουτάφης».
Aναγινώσκοντας τα ως άνω δηµοσιεύµατα, διεπίστωσα ότι δύο βασικοί συντελεστές των ως άνω συναυλιών παρουσιάσθηκαν από τους συντάξαντες αυτά ως «ΆρχοντεςΠρωτοψάλται  της  Μεγάλης   του  Χριστού  Εκκλησίας» (Μ.τ.Χ.Ε.).  Συγκεκριµένα, στην ανταπόκριση που παρουσίαζε  την  συναυλία  του  Κιλκίς,  αναφερόταν  ότι  την 40µελή χορωδία του Συλλόγου «Πέτρος ο Γλυκύς», διηύθυνε «ο Άρχων Πρωτοψάλτης της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας και Πρωτοψάλτης του Μητροπολιτικού Ναού  Κιλκίς κ. Κωνσταντίνος Γαϊτανίδης», ενώ σε εκείνην που περιέγραφε τα της συναυλίας της Ρόδου, δηλωνόταν ότι στην εκδήλωση «Το Θείο Πάθος µέσα από την παράδοση», συµµετείχε «ο Άρχων Πρωτοψάλτης του Πατριαρχείου και Μ.τ.Χ.Ε. κ. Γρηγόριος Νταραβάνογλου».

Θέλω να πιστεύω ότι σε αµφότερες τις περιπτώσεις, η απόδοση του Οφφικίου του Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μ.τ.Χ.Ε. στους εν λόγω γνωστούς Ιεροψάλτες, έγινε εκ παραδροµής ή άγνοιας, όχι δε προς εντυπωσιασµό του κοινού. Και τούτο διότι, σ’ όλο το Ορθόδοξο στερέωµα, τον εν  λόγω ιστορικό τίτλο φέρει κατ’ αποκλειστικότητα ένα µόνο πρόσωπο. Τουτέστιν εκείνος που κοσµεί το δεξιό Αναλόγιο του Πανσέπτου Πατριαρχικού Ναού στο Φανάρι. Τον θώκο αυτό που λάµπρυναν κατά τον ρου της ιστορίας ο Μανουήλ Χρυσάφης ο Νέος, οι Ραιδεστηνοί α΄και β΄, ο Χαλάτζογλους,  Πέτρος  ο  Βυζάντιος,  ο  Βιολάκης,  ο  Ναυπλιώτης, ο Πρίγγος, ο Στανίτσας. Και που σήµερα τον κατέχει  ο  Λεωνίδας  Αστέρης,  έστω  και  αν  αδυνατεί  να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του, λόγω προβληµάτων υγείας. Και συνεχίζει ακόµη να κατέχει τον θώκο αυτό, απλούστατα διότι ο Σεπτός µας Προκαθήµενος, ο Οικουµενικός Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολοµαίος, αναγνωρίζοντας την πολύτιµη προσφορά του «Δάσκαλου» στην πατρώα Εκκλησιαστική µας µουσική και στην Μεγάλη Εκκλησία γενικά, τον τιµά και δεν τον αποµακρύνει από την θέση την οποία διηκόνησε µε αφοσίωση και ζήλο επί µια ολόκληρη τριακονταετία.
Προς άρσιν, λοιπόν, παρεξηγήσεων δέον να διευκρινισθεί ότι, ο µεν κ. Κωνσταντίνος Γαϊτανίδης τιµήθηκε από τον Πατριάρχη µας µε το (σχετικά νεοφανές) Οφφίκιο του «Άρχοντος  Μουσικοδιδασκάλου»,  ενώ  ο  κ.  Γρηγόριος Νταραβάνογλου µε εκείνο του «Άρχοντος Μαΐστορος». Ένα Οφφίκιο που είναι δανεισµένο από το πολιτειακό «αρχοντολόϊ» του Βυζαντίου, και το οποίο απονέµεται όχι µόνο σε Ιεροψάλτες, (µε σκοπό να αναγνωρισθούν αυτοί ως εφάµιλλοι του Κουκουζέλη!) αλλά και σε επιστήµονες, επιχειρηµατίες και αρχιτέκτονες, όπως λ.χ. ο αείµνηστος Αριστείδης Πασαδαίος, Καθηγητής Χριστιανικής τέχνης και αισθητικής στην Θεολογική Σχολή της Χάλκης, που τιµήθηκε µε το Οφφίκιο του Άρχοντος Πρωτοµαΐστορος της Μ.τ.Χ.Ε.
Δεν είναι η πρώτη φορά που παρερµηνεύονται και παραποιούνται Οφφίκια τα οποία απονέµονται από την Μητέρα Εκκλησία σε Ιεροψάλτες του Ελλαδικού χώρου. Προ πολλών ετών, επώνυµοι ψάλται της Θεσσαλονίκης και των Αθηνών, τιµηθέντες µε το (νεοφανές και αυτό) ήσσονος βαθµού Οφφίκιο του Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως, υπέγραφαν, εµφανίζονταν και διαφηµίζονταν ως Άρχοντες Πρωτοψάλται της Μ.τ.Χ.Ε.,  συγχέοντες  (ηθεληµένα;)  την  Αρχιεπισκοπή Κωνσταντινουπόλεως µε τον Θρόνο Κωνσταντινουπόλεως, ήτοι η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία.
Κατακλείοντας, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι οι ψάλται  που  τιµώνται,  (µε  πολλή  γενναιοδωρία  µάλιστα), από το Φανάρι µε κάποιο Οφφίκιο, οφείλουν µε τη σειρά τους να τιµούν τόσο το Οφφίκιο το οποίο φέρουν, (έτσι όπως είναι διατυπωµένο στο εγχειριζόµενο σ’ αυτούς σχετικό Πιττάκιο), όσο και Αυτόν που τους το απένειµε «κατ’ ιδίαν Πατριαρχικήν φιλοτιµίαν και προαίρεσιν». Και το κυριώτερο, να µη λησµονούν ότι το Οφφίκιο απενεµήθη σ’ αυτούς προς αναγνώριση του λειτουργικού διακονήµατός των, ως κληρικών κατωτέρου βαθµού, από το Αναλόγιο κάποιου Ιερού Ναού και όχι για τις τυχόν επιδόσεις και επιτυχίες τους στον θύραθεν καλλιτεχνικό µουσικό χώρο.


Πηγή: Απογευματινή Κωνσταντινουπόλεως

39 σχόλια:

  1. Αναστάσιε με την ανάρτηση αυτή καταλαβαίνει κανείς οτι το μπλογκ σου αποτελεί έναν αχταρμά.
    Βρήκες ένα άρθρο που αναφέρεται σε απάντηση κάποιας δημοσίευσης του amen.gr και "ενδιαφέρει" (δήθεν) ψάλτες και το έβαλες.
    Γι αυτό δεν κοιμόμουνα. Επειδή έβλεπα τα οφφίκια να είναι σε σύγχυση.
    Τώρα ηρέμησα.
    Συγχαρητήρια.

    Ένας καθημερινός αναγνώστης σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  2. Προς: 1 Μαΐου 2015 - 4:15 μ.μ.

    Καθημερινέ μου αναγνώστη. Σε ευχαριστώ για την καλόπιστη κριτική σου.
    Μην νομίζεις ότι βάζω ότι βρίσκω. Βάζω αυτά που έχουν κάποιο σχετικό ενδιαφέρον. Αυτό που εσύ το είπες «αχταρμά» οι άλλοι αναγνώστες βρήκαν πως οι απόψεις του λόγιου π. Γεωργίου πρέπει να διαβασθούν.
    Όπως μπορείς να διαπιστώσεις μέσα σε λίγες ώρες (11) έχει την 4η θέση στις δημοφιλής αναρτήσεις του ιστολογίου μου.
    Δεν είναι θέμα που αφορά μόνο τους ιεροψάλτες αλλά γενικότερα τους έχοντας Πατριαρχικό Οφφίκιο.
    Σε ευχαριστώ για την συντροφιά που μου κρατάς «καθημερινά» και για την καλόπιστη ξαναγράφω κριτική σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όταν πρόκειται για οφίκκια και κατοχύρωση δικαιοδοσιών, προνομίων και τίτλων ευαισθητοποιούνται κάποιοι Φαναριώτες. Όταν πρόκειται για την προάσπιση της Ορθοδοξίας όμως! Τι να πει κανείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αναστάσιε, καλά έκανες και δημοσίευσες το σχετικό άρθρο. Πρέπει να υπάρχει μια στοιχειώδης τάξη στην Εκκλησία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  5. Προς: 2 Μαΐου 2015 - 11:00 π.μ.

    Έχεις άδικο. οι Φαναριώτες ζουν και κάνουν καθημερινό αγώνα για την προάσπιση της Ορθοδοξίας όταν εμείς εδώ στην Ελλάδα είμαστε κατοχυρωμένοι Συνταγματικά και έχουμε προνόμια. Ο π. Γεώργιος είναι κορυφαία θεολογική μορφή του Οικουμενικού Θρόνου. Αν τώρα σε πειράζουν οι αλήθειες που κατά καιρούς γράφει … δεν έχω να σου πω τίποτε άλλος παρ’ εκτός να διαβάσεις με προσοχή και χωρίς προκατάληψη τις σπουδαίες παρεμβάσεις του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ακούνε Φανάρι και τρέμουν. Αντί να δουν τον σχισματικό Αρτέμιο από την Σερβία που όπως διάβασα μόνος του χειροτόνησε επίσκοπο βλέπουν τα πλημμελήματα του Φαναρίου. Έτσι που το πάνε οι σχισματικοί θα γεμίσουν δεσποτάδες σαν τους παλαιοημερολογίτες Έλληνες που γέμισαν τον κόσμο με ψευτοδεσποτάδες. Αίσχος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χειροτονία από ένα αρχιερέα;;;; ούτε οι παπικοί δεν θα έκαναν τέτοιες ολέθριες αυθαιρεσίες. Το κατάστημα ξεπουλάει όποιος προλάβει παίρνει.
    Τι θα μας πουν τώρα οι λαλίστατοι πρωτοπρεσβύτεροι Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Πατρών;;;;
    Περιμένω να καταδικάσουν. Αν δεν το κάνουν ….. τότε …. Το ΦΑΝΑΡΙ είναι τελικά η ελπίδα σαν τον Σύριζα κάνει αντίσταση στους λαϊκιστές ορθοδόξους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά τα γράφει ο Μ. Πρωτοπρεσβύτερος. Όμως οι συγχύσεις και οι παρανοήσεις στον εκκλησιαστικό χώρο είναι πολλές. Στην Ορθόδοξή Εκκλησία όλοι μας είμαστε αυθεντίες και κατέχουμε την Αλήθεια. Έτσι η υπόθεση έχει γίνει τραχανοδικαστήριο. Οι γνήσιοι Φαναριώτες έχουν άλλο ήθος εκκλησιαστικό γιατί ζουν την παράδοση την οποία συνεχίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΝΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΕ ΚΕ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΕ! ΚΙ ΑΣ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΦΑΝΑΡΙΩΤΕΣ! ΦΙΛΟΣ ΜΕΝ ΠΛΑΤΩΝ ΦΙΛΤΑΤΗ ΔΕ ΑΛΗΘΕΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 1:29 έπλυνες πρώτα το στόμα σου προτού μιλήσεις για τον Αρτέμιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για ποια «τάξη» στην Εκκλησία μας ομιλούμε; Αχ….Θεέ μου….βοήθα μας!! Από πού πηγάζουν οι ονομασίες των «οφφικίων». Δείτε το λίγο σας παρακαλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τον σέβομαι για την ηλικία. Όχι όμως για την ενέργια αυτή να δημιουργήσει σχίσμα με την παράνομη και εκτός ιερών Κανόνων χειροτονία. Τώρα πλέον το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να προσευχηθώ για την μετάνοια του προτού ξεψυχήσει και πάει αναπολόγητος για την πράξη του αυτή. Η αρχιεροσύνη του είναι ανενεργός. Το παίζει επίσκοπος. Όχι μόνο δεν πρέπει να πλένω το στόμα μου αλλά να ξεστομίζω τα όσα η Σερβική μας Εκκλησία λέει για αυτό το ανθρωπάριο που πούλησε την αρχιεροσύνη του για τον εγωισμό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σπουδαίος και σημαντικός ο Θεσμός των Αρχόντων της ΜτΧΕ. Προσφέρουν σημαντικό, ουσιαστικό και αθόρυβο έργο. Ο Πατριάρχης μας και οι προτείνοντες Άγιοι Αρχιερείς διαλέγου του επίλεκτους Ορθοδόξους ανά τον κόσμο για να πλαισιώσουν την Αδελφότητα αυτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτά τα μακροβούτια από τα οφίκια στον οικουμενισμό και στον Αρτέμιο δεν μπορώ να τα παρακολουθήσω.
    Τελικά ότι θυμάται ο καθένας χαίρετε.
    Άντε και καλά κρασιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Τσέτσης είναι θεολογική προσωπικότητα διεθνούς αναγνωρίσεως. Έχει συγγράψει και δημοσίευσε βιβλία και μελέτες Θεολογικού, λειτουργικού, ιστορικού και οικουμενιστικού περιεχομένου. Την παρούσα δημοσίευση έπρεπε να την γράψει προς διδαχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. "Όχι μόνο δεν πρέπει να πλένω το στόμα μου αλλά να ξεστομίζω τα όσα η Σερβική μας Εκκλησία λέει για αυτό το ανθρωπάριο που πούλησε την αρχιεροσύνη του για τον εγωισμό του".
    ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΓΙΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΔΙΩΧΤΗΚΕ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΤΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟ-ΝΑΤΟΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΣΟΒΟ. Ο ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΓΝΩΣΜΕΝΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΟΣ ΑΡΧΙΕΡΕΑΣ. ΚΑΙ ΚΗΡΥΧΤΗΚΕ ΕΚΠΤΩΤΟΣ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΑ. ΑΚΟΥΣ ΕΚΕΙ "ΑΝΘΡΩΠΑΡΙΟ"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. http://www.impantokratoros.gr/D9510471.el.aspx
    Ο Πειραιώς Σεραφείμ για τη δίωξη του κανονικού μητροπολίτη Ράσκας και Πριζρένης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λυπάμαι!! Λυπάμαι και που επαναλαμβάνω την λέξη «ΑΝΘΡΩΠΑΡΙΟ» για έναν Άγιο γέροντα. Κύριοι έχουμε στην Πάτρα τον Νεκτάριο Λόη που ασχολείται με τα ζητήματα της Σερβίας και τα ξέρει όσο κανείς άλλος. Είναι ο καθ' ύλην αρμόδιος και γνώστης όλως των θεμάτων. Γιατί όλοι εσείς που κόπτεστε για την Ορθοδοξία δεν ρωτάτε να μάθετε την αλήθεια; Έτυχε να τον ακούσω και πραγματικά με έπεισε για το τι πραγματικά συμβαίνει. Λυπάμαι για τους χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπο του Αρτέμιου. Ο Θεός να σας βοηθήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κάθε ένας που δημιουργεί σχίσμα στην Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ως οι αιρετικοί που σχίζουν τον χιτώνα του Σωτήρα Χριστού μας. Ο ίδιος είναι αποσχηματισμένος δεν είναι Αρχιερέας και αυτόν που έκανε επίσκοπο είχε καθαιρεθεί από την Αγία Εκκλησία της Σερβίας. Δεν υπάρχει σωτηρία για την ψυχή του αν δεν κλάψει και δεν μετανοήσει αφού πρώτα θα πρέπει να φροντίσει να επιστρέψουν οι πλανεμένες σχισματικές ψυχές στην Εκκλησία του Χριστού την Ορθόδοξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί δεν τηρήθηκαν οι ιεροί κανόνες στην περίπτωση της εκπτώσεως του κανονικού μητροπολίτη Ράσκας και Πριζρένης Αρτεμίου;

      Διαγραφή
  20. Τηρήθηκαν οι Κανόνες αυτός αναβίβασε τον εαυτόν του υπεράνω της Συνόδου και της Εκκλησίας. Τώρα δεν είναι Μητροπολίτης αλλά ένα καλόγηρος. Αυτά τα περί κανονικότατος είναι έξω από τον θεσμό της Εκκλησίας. Μετά δε από αυτό το κατάντημα να χειροτονεί ως Πάπας με το αποφασίζω και διατάσσω τον έκανε γυμνή την κεφαλή ΑΙΡΕΤΙΚΟ. Αυτόν που νόμιζε ότι πολεμά (τον αιρετικό Πάπα) έγινε ο ίδιος. Όσο έχει καιρό να κλάψει και δημόσια να ζητήσει συγνώμη για την αίρεση της οποίας είναι ο ηγέτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο Αρτέμιος είναι αιρετικός. Να σταματήσουν οι πιστοί να τον υποστηρίζουν. Η ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδας να καλέσει σε απολογία όσους κληρικούς που ανήκουν σε Αυτή τον υποστηρίζουν και να πράξει άπαντα όσα οι ιεροί και θείοι Κανόνες επιτάσσουν. Να το κάνει αμέσως διότι άφρονες παπάδες αντί να πολεμούν τον αιρεσιάρχη Πάπα όπως νομίζουν έγιναν το ίδιο με αυτόν τον οποίο ο Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτις πολέμησε με θεολογικές αποδίδεις. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μπράβο στον Αρτέμη τώρα από την ορθοδοξία πήγε στον προτεσταντισμό. Ίδρυσε την δική του εκκλησία. Ας τον ακολουθήσουν και άλλοι. Δεν έχασε και η Βενετιά βελόνι. Ένας καλογεράκος τελευταίας τάξης με εμπάθεια αποδείχθηκε. Το καλύτερο είναι ότι τώρα οι προτεστάντες φορούν άμφια ορθόδοξα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΑΙΣΧΟΣ!! ΑΣΧΕΤΟΙ ΠΙΣΤΟΊ!! Ο ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΕΚΔΙΩΧΤΗΚΕ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΤΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟ-ΝΑΤΟΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΣΣΟΒΟ. Ο ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΓΝΩΣΜΕΝΗΣ ΑΓΙΟΤΗΤΟΣ ΑΡΧΙΕΡΕΑΣ. ΚΑΙ ΚΗΡΥΧΤΗΚΕ ΕΚΠΤΩΤΟΣ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΑ. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΑ ΤΟ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΑΥΤΌ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣΕΙ. ΡΩΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Όλο βλακείες λένε μερικοί. ΖΗΤΩ Ο ΑΡΤΕΜΙΟΣ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Και το μόνο που ασχολήθηκε με την πολιτική 11,53 έπρεπε να καθαιρεθεί ο Μητροπολίτης Αρτέμιος. Είναι ασυμβίβαστη η πολιτική και ο εθνοφυλετισμός με την Αγία μας Ορθοδοξία. Ντροπή του, του εθνικιστή ρασοφόρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Από τα οφίκια του Σεπτού Οικουμενικού Θρόνου πήγαμε στην Εκκλησιαστική κατάσταση της Σερβίας.
    Αθάνατη Ελλάδα με τους ανώριμους πολίτες σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Δεν έκανε καλά που προχώρησε σε χειροτονία ο Μητροπολίτης Αρτέμιος. Το κακό τώρα θα έχει συνέχεια. Άνοιξε πληγή στην Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ψάχνοντας βρήκα το ενδιαφέρον του Κωστόπουλου για τα οφίκια. Πρώτος και καλύτερος στις δεξιώσεις με του οφικιούχους στην Αθήνα. Παντού μέσα είσαι Αναστάσιε. http://anastasiosk.blogspot.com/2012/02/k.html με Μαρτίνη και Τσούβαλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ο Αρτέμιος πρέπει και να αφοριστεί για τις πράξεις του!! Άντε τώρα από εκεί που θα υποστηρίξετε μερικοί και τον αιρεσιάρχη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Το θέμα του Αρτεμίου θέλει προσοχή. Αλλοίμονο σε αυτούς που τον χειροκροτούν. Θα πρέπει να τον συνετίσουν. Να ζητήσει συγνώμη και να επανακάμψει στη Ορθοδοξία. Είναι κρίμα πρεσβύτης στην ηλικία να καταστρέφει τον αγώνα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Κύριε, Κύριε, επίβλεψον εξ ουρανού και δώσε μετάνοια εις τον καθαιρεθέντα Μητροπολίτη Ράσκας και Πριζρένης Αρτέμιο ίνα επιστρέψει εις την Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μεγάλη σημασία έδωσαν εδώ πολλοί αδελφοί για ένα καθηρημένο κληρικό. Τα μυστήριά του είναι άκυρα. Ας κάνει ότι θέλει. Δεν αξίζει να δίνεις σημασία σε εκπεσόντες αρχιερείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Πώς να επιστρέψει ο Αρτέμιος όταν τα πνευματικά του Αδέλφια τον έφαγαν. Ο Αρτέμιος ήταν πάντα ο ίδιος. Γιατί επί πατριαρχίας του Παύλου δεν τον πείραζε κανείς; Τι συνέβη τώρα; Πολιτικοί ήταν οι λόγοι. Αίσχος σε όσους δεν υποστηρίζουν τον Αρτέμιο. Είναι μάρτυρας της Ορθοδοξίας. Και όσον αφορά τον 12,39 να κοιτάει τα μούτρα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αίσχος σε όσους υποστηρίζουν έναν καθηρημένο από την Εκκλησία. Να σταματήσει να διαπομπεύει και να παραποιεί το αρχιερατικό αξίωμα με την αμφίεσή του. Εγώ θα κάνω πάντα υπακοή στα όσα η Ιερά Πατριαρχική Σύνοδος αποφασίζει. Αυτή έχει την Αλήθεια και όχι ένας που στερείται την αρχιεροσύνη και την παραποιεί κάνοντας και χειροτονίες ο νέος Πάπας της Σερβίας ο Αρτέμιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ντροπή σας να αποκαλείτε έτσι τον Αρτέμιο. ΑΓΙΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΥΤΟΣ!! Μόνον όποιος τον έχει γνωρίσει μπορεί να ξέρει. Ντροπή στην κατευθυνόμενη Σύνοδο της Σερβικής Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ο πρώην Μητροπολίτης Αρτέμιος παίζει τον ρόλο του Αντίχριστου και τραβά τους ανθρώπους μακριά από την Εκκλησία που είναι η Σωτηρία. Να τον απομακρύνουν όσοι εξ Ελλάδας τον υποστήριζαν για να κατανοήσει το τρομερό λάθος του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Να μας πεις ποιός είσαι για να αποκηρύξουμε εσένα από το σώμα της Εκκλησίας. Εμάς που τον υποστηρίζουμε από Ελλάδα μας γνωρίζουν πολύ καλά!! Εσύ ποιος είσαι να μας πεις!! ΑΓΙΟΣ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΑΣ Ο ΑΡΤΕΜΙΟΣ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Εμένα δεν θα με αποκηρύξουν όσο κάνω υπακοή στην Εκκλησία. Εσύ μάλλον είσαι Παπικόφιλος όπως ο Αρτέμης και σε βλέπω σε λίγο καιρό να φας τον αφορισμό που ζητά το αρρωστημένο εκκλησιολογικά μυαλό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή