Αγαπητέ κ. Κωστόπουλε,
Θα μου επιτρέψεις κι ένα δικό μου σχόλιο, που αναφέρεται στο περιεχόμενο ενός
φυλλαδίου που κυκλοφόρησε πρόσφατα με τίτλο «Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης» και με
συγγραφέα τον πρωτοπρεσβύτερο π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο, εφημέριο του Ι. Ναού
Αγ. Νικολάου Πατρών.
Αυτό διανεμήθηκε την Κυριακή 19 Ιουλίου, ημέρα μνήμης του Οσίου Παϊσίου.
Περίμενα, λοιπόν, ως τιμή στο νέο άγιο της Εκκλησίας μας, να αναφερθούν
στοιχεία για την άγια βιοτή του, την άσκηση, τα χαρίσματά του και όσα τον
ανάδειξαν έναν Άγιο της εποχής μας.
Δυστυχώς, αντ’ αυτού , χρησιμοποιήθηκε ένα τέτοιο ευλογημένο γεγονός, ως
αφορμή, για ένα θα το χαρακτήριζα ξέσπασμα κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Αμέσως
έγινε αντιληπτό ότι το φυλλάδιο αυτό δεν είχε σκοπό να τιμήσει τον Άγιο Παΐσιο,
αλλά ένα αντι-πατριαρχικό μένος.
Δημοσιεύθηκε, ως μη ώφελε, μια επιστολή του οσίου Παϊσίου (23 Ιανουαρίου
1969), που εκφράζει τις αντιρρήσεις του γέροντα «…εξ αιτίας διαφόρων φιλενωτικών
κινήσεων» του Πατριάρχη Αθηναγόρα. Διατυπώνει τις παρατηρήσεις του, αλλά το
ύφος του είναι ήπιο, προσεκτικό, δεν παραλείπει, μαζί με τα αρνητικά σχόλια, να
δείχνει το σεβασμό του στο πρόσωπο του πατριάρχη αποκαλώντας τον «πατέρα» και «πατριάρχη
μας» και σημειώνει: «…το να διακόψη το μνημόσυνο του Πατριάρχου, να αποσχισθή
και να δημιουργήση ιδικήν του Εκκλησίαν και να εξακολουθή να ομιλεί υβρίζοντας
τον Πατριάρχην (εν. όποιος σκανδαλίζεται από ορισμένες «κινήσεις» του
Πατριάρχη) αυτό νομίζω είναι παράλογον».
Δημοσιεύθηκε και είναι γνωστή η επιστολή του οσίου, δεν θα την σχολιάσω. Απλά,
πιστεύω, δε είχε θέση σ’ αυτό το κείμενο, την ημέρα της μνήμης του Αγίου. Το οικουμενικό
Πατριαρχείο, αυτό το «οικουμενιστικό» και «φιλοπαπικό» κέντρο, έθεσε το όνομά
του και όρισε τη μνήμη του στο Ορθόδοξο Εορτολόγιο.
Αλήθεια! Ας μας πουν που βλέπουν αλλοίωση της πίστης, του δόγματος, της παράδοσης
της Εκκλησίας στους αποκαλούμενους «οικουμενιστές» και «φιλοπαπικούς»
πατριάρχες; Μετά το «σχίσμα» (1054), την ίδια γραμμή δεν ακολούθησαν Πατριάρχες
και λοιποί αρχιερείς στις συνόδους που έγιναν στη Δύση με σκοπό την ένωση των
Εκκλησιών; Κατά τον Συρόπουλο, ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός παραβρέθηκε στη
λειτουργία που τέλεσε ο πάπας στο ναό του Αγ. Γεωργίου στη Φερράρα. Το ίδιο και
στο Καθολικό της τότε μονής της Αγίας Μαρίας της Νέας στη Φλωρεντία, όταν εκεί
συνεχίστηκαν οι συνοδικές συνεδριάσεις. Με το Ευαγγέλιο στο μέσον του Ναού
αρνούνταν τον ασπασμό και την συμπροσευχή;
Τι το διαφορετικό, τι το «αιρετικό» πράττουν οι σημερινοί Πατριάρχες;
Ενωτικές προσπάθειες δεν γίνονται και σήμερα;
Γιατί τέτοια απαράδεκτα κείμενα που εκφράζουν φανατισμό, μισαλλοδοξία,
εγωισμό και κυρίως έλλειψη αγάπης, για την οποία μίλησε τόσο πολύ ο όσιος
Παΐσιος.
Καιρός να σοβαρευτούμε και να μην παίζουμε «εν ου παικτοίς».
Οι μεγάλοι γεροντάδες άγιος Νεκτάριος, Πορφύριος και Παΐσιος, και ο δικός μας
π. Γερβάσιος, δεν έκτισαν ναούς, αλλά οικοδόμησαν και έσωσαν ψυχές. Μιμητές ζητούν
και όχι επιφανειακά κακά αντίγραφα.
Η Διοικούσα Εκκλησία, πιστεύω, ότι δεν επικροτεί τέτοια φαινόμενα, τέτοιες εκδηλώσεις γραπτές και προφορικές. Δεν
επικροτεί τον σκανδαλισμό
Και τον φανατισμό των πιστών, που πηγαίνουν να εκκλησιαστούν για να ειρηνεύσουν,
να ηρεμήσουν, να παρηγορηθούν και να ελπίσουν. Δεν γνωρίζουν ποιος είναι ο «αιρετικός»
Ζηζιούλας και τι περιλαμβάνει η μεταπατερική θεολογία.
Πηγαίνουν ν’ ακούσουν το σχολιασμό, την ερμηνεία, το βαθύτερο νόημα του
Ευαγγελικού και Αποστολικού κειμένου, που προ ολίγουν άκουσαν. Γι’ αυτό στην αρχαία
Εκκλησία το κήρυγμα γινόταν μετά την ανάγνωση των κειμένων.
Ας αφήσουμε τα δογματικά – θεολογικά θέματα στους ειδικούς (αρχιερείς,
θεολόγους κ.ά) όπως και ο όσιος Παΐσιος σημειώνει, και μεις ας κάνουμε την
αυτοκριτική μας και ας αφεθούμε στην κρίση του Θεού, που συχνά προσπαθούμε ν’
αντικαταστήσουμε με τη δική μας, Ο Οποίος ως «ετάζων καρδίας και νεφρούς» θα μας
κρίνει με βάση τους δικούς Του «πνευματικούς νόμους, όπως σοφά σημειώνει και ο
όσιος Παΐσιος.
Παναγιώτης Μαρτίνης
Συμφωνώ και προσυπογράφω το κείμενο του κ. Μαρτίνη. Ευτυχώς οι εκκλησιαζόμενοι και πιθανοί αναγνώστες του άρθρου αποτελούν μειοψηφία του κόσμου που ταλανίζεται απο βιοτικές μέριμνες δυσβάστακτες και δεινά του βίου που δεν αφήνουν χώρο για υψηλού επιπέδου ορθόδοξες διαμάχες, πολύ θα αναζητούσαν όμως λόγο παρηγορητικό και ενισχυτικό και όχι αντεγκλήσεις σε τόνους και χαρακτηρισμούς αχαρακτήριστους για ιερωμένους. Επι τέλους όσοι λίγοι μείναμε να πιστεύουμε και να εκκλησιαζόμαστε αφήστε μας ήσυχους να λατρέψουμε το Θεό και να αφουφκραστουμε τους αγίους μόνοι μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ και προσυπογράφω το κείμενο του κ. Μαρτίνη. Ευτυχώς οι εκκλησιαζόμενοι και πιθανοί αναγνώστες του άρθρου αποτελούν μειοψηφία του κόσμου που ταλανίζεται απο βιοτικές μέριμνες δυσβάστακτες και δεινά του βίου που δεν αφήνουν χώρο για υψηλού επιπέδου ορθόδοξες διαμάχες, πολύ θα αναζητούσαν όμως λόγο παρηγορητικό και ενισχυτικό και όχι αντεγκλήσεις σε τόνους και χαρακτηρισμούς αχαρακτήριστους για ιερωμένους. Επι τέλους όσοι λίγοι μείναμε να πιστεύουμε και να εκκλησιαζόμαστε αφήστε μας ήσυχους να λατρέψουμε το Θεό και να αφουφκραστουμε τους αγίους μόνοι μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΥΣΤΟΧΟ ΚΑΙ ΜΕΣΤΟ ΝΟΗΜΑΤΩΝ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ κ.ΜΑΡΤΙΝΗ! ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ ΤΑΠΕΙΝΩΣ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΕΑΝ ΣΤΟΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΙΕΡΕΑ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ (ΚΑΙ ΕΦ ΟΣΟΝ ΚΑΙ Ο ΠΟΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΤΟΥ π.ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΤΙΜΑ ΚΑΙ ΣΕΒΕΤΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΠΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ) ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΜΟΝΩΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑΧΘΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΗΨΙΕΣ ΤΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΣΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΣΧΗΣΜΑΤΙΚΟΥΣ. ΤΑ ΕΙΠΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕ ΠΟΝΟ ΨΥΧΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΙΕΡΑ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κ.Μαρτίνης μπέρδεψε την κριτική του π.Αναστασίου προς τους οικουμενιστές και τον οικουμενισμό με το μένος κατά του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε συνάγεται όμως κάτι τέτοιο απ την προσεκτική ανάγνωση και μελέτη του ιερατικού συγγράμματος.
Υ.Γ. Ποια η άποψη του κ.Μαρτίνη για τις συμπροσευχές πατριαρχικών εκκλησιαστικών αξιωματούχων με αιρετικούς και αλλοθρήσκους;
Ποια η γνώμη του για τα κείμενα που υπογράφτηκαν από πατριαρχικούς αντιπροσώπους στο Balamand και στο Porto Alegre;
Ο κ. Μαρτίνης να «κάτσει στα αυγά του». Επειδή «αυτός» είναι τιτουλάριος του Οικουμενικού Θρόνου βγαίνει τώρα και τιμητής του Πατριάρχη. Γνωριζόμαστε καλά ποιοι είμαστε, όλοι στην Πάτρα. Καλά θα κάνει να είναι προσεκτικός σε όσα λέγει ο κ. Μαρτίνης. Η συνέχεια θα είναι περισσότερο σκληρή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν αρχίσουμε να ασχολούμαστε με το δικό του συγγραφικό έργο θα καταρρίψουμε πολλές από τις μελέτες και εικασίες του, αλλά και το που και το πως τα γράφει όσα γράφει.
Ευχαριστούμε.
Άριστα έπραξε ο π.Αναστάσιος και διαφώτισε το ποίμνιό του αλλά και το πλήρωμα της Εκκλησίας ευρύτερα για τον αντιοικουμενισμό του αγίου Παισίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ οικουμενισμός συνιστά πνευματική μοιχεία και το ποίμνιο πρέπει να χωνέψει κάτι τέτοιο.
Εάν θίγονται κάποιοι υψηλά ιστάμενοι κληρικοί δεν αποτελεί κάτι τέτοιο σοβαρό λόγο για να μην επισημαίνεται η αλήθεια.
Ἀγαπητέ μου Ἀναστάσιε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέ χαρά διάβασα τό σχόλιο τοῦ κ. Παναγιώτη Μαρτίνη. Συμφωνῶ μέ τίς παρατηρήσεις του. Νομίζω, ὅτι δέν εἶναι πρέπον, στόν πρῶτο πανηγυρικό ἑορτασμό μάλιστα γιά τόν ἅγιο Γέροντα Παΐσιο, νά κυκλυφορεῖ φυλλάδιο μέ τέτοιο περιεχόμενο.
Μέ τήν εὐκαιρία αὐτή, ἐπίτρεψέ μου νά ἐκφράσω ταπεινά τήν ἄποψή μου, ὅτι εἶναι ἔξω ἀπό τόν ὀρθόδοξο τρόπο εἰκονίσεως ἡ εἰκόνα τοῦ ἁγίου Παϊσίου πού μοιράζεται στούς πιστούς (ἔστω καί ἄν ἁγιογραφήθηκε στό Ἅγιον Ὄρος, ἄν εἶμαι καλά πληροφορημένος) στόν ἱερόν αὐτόν ναό, καθώς ἐπίσης ὅτι ἡ πολύ μεγάλων διαστάσεων εἰκόνα τοῦ Ἁγίου στόν περίβολο τοῦ ναοῦ δέν ἔχει σχέση μέ τήν παράδοσή μας, λές καί εἶναι πολιτική αφίσα.
Μέ ἀγάπη Χριστοῦ καί εὐχές
π. Νικόλαος
Συγχαίρω για την επώνυμη, νηφάλια και σοβαρή τοποθέτηση του κ. Μαρτίνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με τα σχόλιά του.
Πέτρος Αδαμαντίδης
Ποια η άποψή σου 3,28 για τις συμπροσευχές του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού στην Φεράρα και Φλωρεντία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι σε λάθος δρόμο ο κ. Μαρτίνης. Δεν μπορεί η Ορθδοξία να καταντήσει ηθικισμός. Αυτοαναιρείται έτσι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟφείλουμε όλοι να τηρούμε τα δόγματα, τις παραδόσεις κ.λ.π., όπως έκανε κι ο Άγιος Παΐσιος.
Συνιστώ προς μελέτη το βιβλίο του αοιδίμου αρχιμ. π. Γεωργίου Καψάνη "η ποιμαντική διακονία κατά τους ιερούς κανόνες".
Στα αυγά σου να κάτσεις εσύ που είσαι «κότα» 3.33. και εκτοξεύεις απειλές και κατηγορίες για να θολώσεις τα νερά χωρίς να τις στηρίζεις επώνυμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ σοβαρότητα σου καταδεικνύεται από αυτό το «τιτουλάριος» που γράφεις για τον κ. Μαρτίνη. Πότε έγινε Επίσκοπος, και από πιά σύνοδο; Τι άλλο θα διαβάσω Χριστέ μου!
Τόσο είναι σχέση σου με τα εκκλησιαστικά που γράφεις μπαρούφες.
Έτσι είσθε όμως εσείς οι προσωπολάτρες φανατισμένοι. Μήπως έχεις κάνει λάθος και πρέπει να πας στους φανατικούς μουσουλμάνους. Διότι για εκεί σε κόβω με τον ήθος που γράψεις.
ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ Η ΛΟΓΙΚΗ ΛΕΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΟΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΔΙΑΛΕΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΩΦΕΛΙΜΙΣΤΙΚΟ
ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΙΜΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΑΙΜΙΛΙΑΝΟ
Ο κ.Μαρτίνης καλείται να υπερβεί τους συναισθηματισμούς που πηγάζουν απ τη σχέση του με το Φανάρι και να αντικρύσει την ωμή αλήθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κατάθεση των σκέψεων του π. Νικολάου Μεσσαλά θα πρέπει να προβληματίσουν. Έχει απόλυτο δίκιο κατά την γνώμη μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί έχει δίκαιο ο π.Νικόλαος Μεσσαλάς; Από πότε αποκρύπτουμε ουσιώδεις πτυχές της προσωπικότητας των αγίων μας; Τα μισά θα γράφουμε και θα λέμε για να μη θιγούν κάποιοι; Μήπως πρέπει να αποσιωπήσουμε το διωγμό σε βάρος του αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου που πυροδοτήθηκε και υλοποιήθηκε απ το Θεόφιλο Αλεξανδρείας επειδή θίγεται η ιστορία του Πατριαρχείου; Ο αντιοικουμενισμός του αγίου έχει σχέση με το δόγμα. Στην Ορθοδοξία δόγμα και ήθος πάνε μαζί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛαμπρός ο σχολιασμός του Δρ. Θεολογίας Παναγιώτη Μαρτίνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΚΟΥΣ ΕΚΕΙ ΤΗΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΝΑ ΟΝΟΜΑΖΕΙ "ΜΕΝΟΣ"! ΜΑΛΛΟΝ ΕΧΟΥΝ ΧΑΣΕΙ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘαύμασα την όμορφη γλώσσα του αγαπητού εν Χριστού αδελφού περί αυγών. Μου θύμισε γνωστή κινηματογραφική ταινία με τα παλληκάρια τις «Τρούμπας» που απειλούν και κοκορεύονται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι αλήθεια ότι ο κ.Μαρτίνης είναι οφικκιάλιος του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως;
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://oodegr.co/oode/synaxaristis/markos_evgen_1.htm
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος 4:44: διάβασε αυτά προς το παρόν για το μέγα ΑΝΤΙΠΑΠΑ Άγιο Μάρκο. Υπάρχει πάντως και συνέχεια.
Δεν γνώριζα ότι ο Μαρίνης είναι και τιτουλάριος μητροπολίτης. Την ευλογία σας σεβασμιώτατε. Να δω τι άλλο θα σας γράψουν κ. Μαρτίνη τα κοπέλια των αντιοικουμενιστών εναντίων σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην χάρηκα την απάντησή σας αν και την κρίνω ως ευγενική.
Κάποιοι φιλοπατριαρχικοί παράγοντες μάλλον δεν είναι ιδιαίτερα ψύχραιμοι όταν οι εκλεκτοί τους δέχονται εμπεριστατωμένη κριτική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαντελώς αυθαίρετη και έωλη η άποψη του κ.Μαρτίνη με βάση την οποία θα έπρεπε να αποσιωπηθεί η αντιοικουμενιστική πτυχή της προσωπικότητας του νεοαφανούς μας αγίου. Τότε να παύσουμε να μιλάμε και για τον αντιοικουμενισμό του οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς, του αγίου Ιωάννη Μαξίμοβιτς, του αγίου Πορφυρίου κ.ο.κ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤάραξες τα λιμνάζοντα ύδατα κ. Π. Μαρτίνη. Μακάρι το παράδειγμά σου να το ακολουθούσαν και άλλοι. Τότε θα σκεφτόντουσαν προτού γράψουν αυτοί που μονοπωλούν την γνησιότητα της Ορθοδοξίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπορώ που δεν απαντούν στα ανυπόστατα που γράφει ο π. Α. Γκοτσόπουλος Αρχιερείς.
5:37, κάποιοι άλλοι σε κάποια συναφή ανάρτηση κόντεψαν να μας βγάλουν τον π.Αναστάσιο Γκοτσόπουλο όργανο της σλαβικής προπαγάνδας και μασώνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤότε πού ήσουν να καταδικάσεις αυτό το καραγκιοζιλίκι;
Ο κ. Μαρτίνης δεν απάντησε στις τεκμηριωμένες θέσεις του π.Αναστασίου. Μίλησε ανεπίτρεπτα και αναπόδεικτα για δήθεν μένος αδικώντας κατάφωρα τον π.Αναστάσιο και την αλήθεια. Πού το είδε το μένος ο συγκεκριμένος σχολιαστής;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π.Αναστάσιος πάντα ομιλεί και γράφει μέσω στοιχείων. Σέβεται τον πατριαρχικό θεσμό αλλά κριτικάρει ΚΑΤΑ ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ολέθριες πρακτικές κάποιων εκπροσώπων του.
Αντί να τον επαινέσουμε του επιτιθέμεθα κατά τρόπο επιεικώς απαράδεκτο!
ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ ΤΕΤΟΙΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάτερ Νικόλαε Μεσσαλά, καλό θα προκύψει αν μιμηθείτε το συλλειτουργό σας στο ομολογιακό φρόνημα και την ακατάβλητη παρρησία του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφήστε τον κύριο Μαρτίνη να "ανακαλύπτει" μένος και άλλα τέτοια φαιδρά.
Δε μας πείθει σ αυτά που γράφει.
Οι κληρικοί μας πρέπει εν ενί σώματι και μια καρδία να στρατευθούν στον αντιοικουμενιστικό αγώνα.
Για το Ορθόδοξο Δόγμα πρόκειται.
Ο οικουμενισμός αποτελεί πνευματική πορνεία.
Ο κληρος πρέπει να μπει μπροστάρης στους αντιοικουμενιστικούς αγώνες.
Ανακάτεψε και το "στιβαρό βραχίονα" μητροπολίτη Περγάμου ο Παναγιώτης Μαρτίνης στο θλιβερό του σχόλιο καθώς και τη συφιλιδική μεταπατερική "θεολογία", μάλλον δαιμονολογία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή τι πρέπει να κάνει ένας ευσυνείδητος ιεροκήρυκας μπροστά στις ετεροδιδασκαλίες του Περγάμου και στα φληναφήματα των "μεταπατερικών";
Να σιωπά ενόχως για να μη δυσαρεστηθούν κάποιοι υψηλά ιστάμενοι;
Αυτό το φρόνημα κληρονόμησε απ τους αποστόλους και τους πατέρες;
Κανένα αντ-επειχήρημα επί της ουσίας κ.Μαρτίνη. Γενικόλογα περί σεβασμού στο αγαπητό σας οικουμενικό θρόνο. Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε...
ΑπάντησηΔιαγραφήπ.Νικόλαε αν σας ενοχλούν οι διαστάσεις της εικόνας του Αγ. Παισιου κατ' αρχάς οφείλετε να απευθυνθείτε στον προιστάμενο ή στο Δ.Σ του ιερού ναού και κατά δεύτερον θα ήθελα να ακούσω την γνώμη σας για τις διαστάσεις της εικόνας της Παναγίας της Πορταίτισσας!
ΟΝΤΩΣ ΤΟΥΣ ΤΣΙΓΑΡΙΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΤΣΟΥΞΑΝ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΤΑ ΟΣΑ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΠΑΤΗΡ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ. ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ. ΤΩΡΑ ΠΟΥ Ο,ΠΟΥ ΝΑ ΝΑΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΕΣ ΕΚΡΗΞΕΙΣ ΠΑΝΙΚΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠω!! Πω!! Σχόλια. Τους τάραξες τους οπαδούς του Γκοτσόπουλου. Θα γεμίσουν τα επείγοντα περιστατικά των νοσοκομείων από πιέσεις και καρδιοπάθειες. Αχ! Τους τσουρούφλισες τους αγωνιστές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι γράφουν και κατηγορούν κανείς δεν απαντά για τις συμπροσευχές του αγίου Μάρκου με τον Πάπα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ μητροπολίτης Πατρών πρέπει να δοξάζει το Θεό που έχει στην περιφέρειά του έναν ομολογητή παπά που διαφωτίζει το ποίμνιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠληροφορούμαστε ότι πολλά ιστολόγια έχουν αναδημοσιεύσει το μνημειώδες πόνημά του. Ευχόμαστε να βρει μιμητές.
Υ.Γ. Μνημειώδες επίσης κείμενο αποτελεί και η επιστολή του μακαριστού Παύλου Παραμυθίας προς το διάδοχο του Αθηναγόρα μακαριστό Δημήτριο που δημοσιεύθηκε σαν σχόλιο .
Προς τι όλο αυτό το μίσος και η επίθεση εναντίον του π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου; Παρακολουθώ εδώ και έναν χρόνο το παρόν ιστολόγιο και έχω διαπιστώσει πως κάθε άρθρο που δημοσιεύει ο π. Αναστάσιος συνοδεύεται από πολυάριθμα σχόλια τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι αρνητικά και προσβλητικά προς τον ίδιο, γεγονός που δεν συμβαίνει με άρθρα άλλων ιερέων. Ωστόσο από τις λίγες φορές που έχω εκκλησιαστεί στην εκκλησία του Αγίου Νικολαόυ, ενορία του π. Αναστασίου, έχω σχηματίσει την άποψη ότι ο π. Αναστάσιος είναι ένας ιερέας ευσεβής, ταπεινός, μορφωμένος και με υψηλό εκκλησιαστικό ήθος. Έτσι λοιπόν αδυνατώ να ατιληφθώ τα αρνητικά σχόλια και τις κατηγορίες εναντίον του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠατέρα Αναστάσιε μην ανησυχείς και προβληματίζεσαι με τα κακόβουλα σχόλια. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που σε θαυμάζουν και είναι περήφανοι για σένα.
Ο Ιωάννης Μαξίμοβιτς χειροτονήθηκε από σχισματικούς Ρώσους παλαιοημερολογίτες. Πέθανε στην σχηματική εκκλησία των παλαιοημερολογιτών. Πολέμησε με θέρμη και αγωνιστικότητα τους οικουμενιστές νεοημερολογίτες. Όταν η Εκκλησία του γύρισε με τους Ρώσσους χωρίς να το θέλει έγινε άγιος των νεοημερολογιτών. Θα τρίζουν τα κόκαλά του. Τον βλέπω να τον τιμά η νεοημερολογίτικη Εκκλησία. Αυτός είναι ο οικουμενισμός Αναστάσιε Γκοτσόπουλε. Ως και εισαγωγές αγίων κάνετε. Ντροπή σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘίχτηκαν οι φίλοι του κ.Μαρτίνη βλέπετε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα παιδιά του Ιουστίνου Πόποβιτς που διοικούν την Σερβική Εκκλησία είναι υπέρ του διαλόγου με τους παπικούς με τους οποίους έχουν άριστες σχέσεις. Ο φίλος του π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου Αρτέμιος καθαιρέθηκε. Την γραμμή του Άγιου Ιουστίνου την κρατούν τα παιδιά του που είναι υπέρ του διαλόγου. Αυτό θα έκανε σήμερα και ο Άγιος Ιουστίνος.
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον πείραξε τον κ.Μαρτίνη το "φυλλάδιο" του πατρός Αναστασίου.
Τον πείραξαν όμως στον ίδιο βαθμό τα γεγονότα της Ασσίζης και της Γροιλανδίας;
Ή οι θρονικές εορτές;
Ή το Μπάλαμαντ και το Σαμπεζύ;
Δεν είδαμε πουθενά τον κ.Μαρτίνη να καυτηριάζει τα παρά πάνω αίσχη.
Οι φιλοπατριαρχικοί κεκράχτες ό,τι και να σοφισθούν σαν "επιχείρημα" δεν μπορούν να συσκοτίσουν την αλήθεια! Και η τελευταία είναι κόλαφος για τους οικουμενιστές και τους συνοδοιπόρους τους!
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Νικόλαε (18.7.15 3:49), ευλογείτε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ζητώ συγγνώμη, αλλά πρέπει να είμαι ειλικρινής, όπως και εσείς είστε ειλικρινής απέναντί μου (και γι’ αυτό πραγματικά χαίρομαι και σας ευχαριστώ) : όταν διάβασα το σχόλιό σας στο νου μου ήρθε η υποκριτική συμπεριφορά των φαρισαίων όταν ο Κύριος ημέρα γιορτινή «Σαββάτου» θεράπευσε τον εκ γενετής τυφλό.
Και αυτοί τότε θέλησαν να παραβλέψουν το μείζον (θεραπεία εκ γενετής τυφλού) και έμειναν στο έλασσον. Τους ενόχλησε το timming, το πότε ο Χριστός επέλεξε να θεραπεύσει!
Και εσας σας ενόχλησε, λέτε, η ημέρα. Το ότι ήταν πανηγύρι-“Σάββατο”!
Να υποθέσω λοιπόν ότι τις προσεχείς ημέρες, που δεν έχουμε πλέον εορτασμό της μνήμης του Αγίου, θα μου ζητήσετε φυλλάδια για να τα μοιράζετε στους Ι. Ναούς που ιερουργείτε και κηρύττετε; Η διαίσθησή μου μου λέει ότι, δυστυχώς, δεν θα συμβεί αυτό. Μακάρι να με διαψεύσετε!
Περιμένω, λοιπόν, από σας, έναν καταρτισμένο κληρικό και θεολόγο, αφού ασκήσατε κριτική στο “περιτύλιγμα” (το πότε και πώς μοιράστηκε) να προβείτε σε τεκμηριωμένη αναίρεση και του περιεχομένου του φυλλαδίου. Πραγματικά, ενώπιον Θεού σας ομιλώ, σας παρακαλώ να μου υποδείξετε πού έχω κάνει λάθος. Πού το φυλλάδιο διαστρέφει την αλήθεια;
Δεν μπορώ να δικαιολογήσω θεολόγο να αρνείται να σχολιάσει την ουσία και να μένει στον τύπο.
Έχω ήδη στείλει από τις 2:38μμ άρθρο στον φιλόξενο ιστολόγο με τίτλο : «Προς αντιφρονούντες…». Ελπίζω ο Αναστάσιος να το δημοσιεύσει, διότι κάποιες από τις σκέψεις μου αυτές αφορούν και τη δική σας κριτική.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΡΟΣΟΧΗ (για να μην υπάρξει παρεξήγηση) : Το άρθρο μου «Προς αντιφρονούντες…» το έστειλα στον Αναστάσιο στις 2:38μμ, δηλ. ΠΡΙΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΣΤΟ “ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ” το σχόλιο του κ. Μαρτίνη (το σχόλιο δημοσιεύθηκε στις 2:44), το οποίο, ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑ, ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ, ΟΥΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ, όταν συνέταξα και έστειλα το άρθρο μου.
Εν αναμονή της κριτικής σας για το περιεχόμενο
Με ειλικρινείς ευχαριστίες και αγάπη Χριστού
π. ΑΚΓ
6:33 ο οφικκιάλιος του Πατριαρχείου κος Μαρτίνης δεν αναίρεσε τίποτε απ αυτά που ευθαρσώς κατήγγειλε ο π.Αναστάσιος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεπώς τα περί "τσουρουφλίσματος" είναι πομφόλυγες που δεν έχουν καμία μα καμία αξία!
Πρώτε ανώνυμε πού τους είδες τους "τόνους και χαρακτηρισμούς αχαρακτήριστους για ιερωμένους";
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναφέρεσαι στο κείμενο του π.Αναστασίου;
"Οι μεγάλοι γεροντάδες άγιος Νεκτάριος, Πορφύριος και Παΐσιος, και ο δικός μας π. Γερβάσιος, δεν έκτισαν ναούς, αλλά οικοδόμησαν και έσωσαν ψυχές. Μιμητές ζητούν και όχι επιφανειακά κακά αντίγραφα", γράφει ο κ.Μαρτίνης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή ο π.Αναστάσιος είναι "επιφανειακό κακό αντίγραφο";
Τι είναι αυτά κε Μαρτίνη; Επιτρέπεται να εκφράζεσθε κατ αυτόν τον τρόπο;
Ο κ. Μαρτίνης είναι τιμημένος απ΄οτο Πατριαρχείο, συνεπώς ε΄χει συμφέροντα εκεί. Πώς θέλατε να γράψει;;;; Με ανιδιοτέλεια;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘαυμάσια η απάντηση του π.Αναστασίου στον π.Νικόλαο που αντί να του συμπαρασταθεί στην επίθεση που δέχτηκε τον κατέκρινε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά στεναχωριέμαι,δηλαδη το πρόβλημα παιδιά είναι που βγήκε το φυλλάδιο εν ημέρα εορτασμού του οσίου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά που αναφέρονται δεν ήταν και αυτά μέρος του βίου του;
Αυτά δεν σώζουν ψυχές;
Αν η καταγραφή γεγονότων της βιοτής του οσίου ειναι σκανδαλισμός,αυτό τι είναι;
Πολυχρόνιο στον αιρετικό πάπα
https://www.youtube.com/watch?v=-IZlDxnPYLQ
Συμμετοχή σε παπική λειτουργία και λειτουργικός ασπασμός
http://thriskeftika.blogspot.gr/2014/11/blog-post_35.html
Για το Παγκόσμιο συμβούλιο εκκλησιών και τις αιρετικές αποφάσεις ,για την Β' Βατικανη σύνοδο,ποιος θα πει;
Και αυτοί σκανδαλίζουν;
http://www.impantokratoros.gr/73A3DDCE.el.aspx
Ας μας απαντήσει κάποιος είναι ή δεν είναι ο πάπας αιρετικός;
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι ο χώρος αυτός δια να λάβει απάντηση ο π. Α.Γ. στα όσα γράφει και σπιλώνει μορφές πατριαρχικές καταξιωμένες από την εκκλησιαστική ιστορία του 20ου αιώνα. Τα υπονοούμενα για την σημερινή κρατούσα κατάσταση τα έχει πει πολλές φορές. Δεν μας προσκομίζει κάτι το νέο ή το σοβαρό. Παίρνει και απομονώνει κάποιες φράσεις για να αποδείξει την αλήθεια την οποία πιστεύει. Είναι η ίδια τακτική την οποία επί 21 αιώνες τώρα χρησιμοποιούν οι εκ των έσω για να καταστρέψουν το οικοδόμημα της Εκκλησίας. Πιστεύω ότι αν το επιθυμούσε ο διαπρεπείς θεολόγος και άξιος συγγραφέας αγιολόγος θα μπορούσε να κονιορτοποιήσει τα όσα γράφει ο π. Α. Γ. όμως υπάρχουν σοβαρότερα. Ως γνωστό ο π. Α. Γ. απευθύνεται σε μια μικρή ομάδα φανατικών από αυτούς που τρέχουν στους δρόμους με τους σταυρούς και τις σημαίες να γράφουν ορθοδοξία ή θάνατος. Το κοινό του είναι κοντόφθαλμο και πάει μεταξύ των αποτειχισμένων και των παλαιοημερολογιτών. Να του ζήσει και να τους ζήσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι επιτρέπεται 10.00 ο παπά-Τάσος να εκφράζεται περιφρονητικά και υβριστικά εναντίον τεθνεώτων Πατριαρχών παίρνοντας αφορμή από περιοδικά των μασόνων;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι επίπεδο του π. Νικολάου (τον είχα καθηγητή) δεν θα του επέτρεπε να δώσει ένα φυλλάδιο το οποίο είναι κουτσομπολίστικο και όχι θεολογικό. Δεν μας ενδιαφέρουν όλα αυτά και μάλλον μας σκανδαλίζουν π. Αναστάσιε. Απορώ που ο Μητροπολίτης δεν σας έδωσε εντολή να μην μας κολάζεται με τα εμπρηστικά σας φυλλάδια. Άραγε σας έχει δώσει την άδεια το Εκκλησιαστικό συμβούλιο για την διανομή εντός του ναού; Δεν νομίζω. Δυστυχώς οι εκκλησιές μας έχουν γίνει τσιφλίκι των κληρικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα όσα καταμαρτυρείς 7.00 είναι μέσα στην Εκκλησιαστική Παράδοση. Για την εποχή του τα ίδια περίπου έκανε στην Ιταλία και ο Άγιος Μάρκος Εφέσου ο Ευγενικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μητροπολίτης έπρεπε να τον έχει μαζέψει εδώ και καιρό τον π. Αναστάσιο 6.35 διότι κάθε φορά που γράφει προκαλεί αναστάτωση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην αρχή απειλές εναντίον του κ. Μαρτίνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά το υβρεολόγιο.
Η πνευματική πενία σε όλο της το μεγαλείο.
Δεν επιθυμούν λόγο οικοδομής κ. Μαρίνη οι άνθρωποι αλλά άρτο και θέαμα. Αυτό τους το προσφέρει απλόχερα ο αμετροεπής κληρικός και η συνοδεία του.
Ο κ.Μαρτίνης καλείται να μιλάει με περισσότερο σεβασμό και προσοχή για ένα ιερατικό κόσμημα όπως ο π.Αναστάσιος
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα περισσότερα σχόλια μου θυμίζουν δημοψήφισμα μα ένα ΝΑΙ ή ένα ΟΧΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήκ. Μαρτίνη σας συγχαίρω διότι με απλά και κατανοητά λόγια επισημάνατε το λάθος του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα αρνητικά σχόλια είναι μέρος του συστήματος που χρησιμοποιούν παρεκκλησιαστικοί για να «φοβίσουν» τους πιστούς που ως γνώμονα έχουν την Εκκλησία και όχι τον γέροντα ή την σχολή την οποία υπηρετούν.
Έφτασαν για να σας κτυπήσουν να λάβουν αφορμή από το οφίκιο το οποίο επάξια η Μητέρα Εκκλησία σας έχει προσφέρει για την διακονία σας στην Εκπαίδευση, τον Θεολογικό σας λόγο, και το συγγραφικό σας έργο.
Βέβαια αυτό το κάνουν για να κτυπήσουν το Φανάρι. Πουθενά δεν αναφέρουν οι θρασύδειλοι για την παρασημοφόρησή σας από τον Μητροπολίτη του τόπου διαμονής και δράσεως σας τον Άγιο Πατρών κ.κ. Χρυσόστομο. Γνωρίζουν οι δειλοί μέχρι που φτάνουν τα όρια τους.
Τους μικρόψυχους σχολιαστές παραμερίστε τους, μην τους δώστε αξία
ΓΙΑΤΙ ΤΡΩΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΘΕΣ ΕΓΡΑΨΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ Π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ!
ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΔΑ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ.
ΓΙΑΤΙ;;;;
1:07 αληθεια θεωρεις τις κριτικες των αγιων σε ενωτικες κινησεις και απαραδεκτες συμπροσευχες των πατριαρχων "κουτσομπολια"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ 1:01. Δεν νομιζω πως εκφραστηκε υβριστικά. Εκτός αν διάβασες άλλο κείμενο. Ο Αγ. Παΐσιος μιλάει πολύ πιο σκληρά από το π.Αναστάσιο. Γιατί δεν αναφέρεσαι στον Άγιο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος προκαλεί αναστάτωσει πρέπει να μαζεύεται από δω και στο εξής.. ευχαριστούμε 1.11 για την προοδευτική σου πρόταση
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαιρω μέσα από την καρδιά μου τον Διακεκριμένο κ.Παναγιώτη Μαρτίνη,Σπουδαίο θεολόγο,Συγγραφέα και ΟΡΘΟΔΟΞΟΤΑΤΟ πιστό μέλος της τοπικής μας Εκκλησίας,διά την μεστήν και με παρρησία τοποθετηση του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΥΓΕ κ.Μαρτίνη παρέμεινε στύλος και κραταίωμα...!
Πολλά μηνύματα. Έκανες καλή δουλεία κ. Μαρτίνη. Μακάρι να έγραφαν και άλλοι σαν και εσένα για να μην θεωρούν ότι μπορούν να κάνουν ότι θέλουν και να γράφουν όσα θέλουν μερικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς κάποιοι εμφανιζονται ως τιμητες των πάντων και δεν εξετάζουν εάν με αυτα που γράφουν συμβάλλουν και ωφελούν την Εκκλησία.Η Αγία μας Εκκλησία δεν χρειάζεται υπερασπιστες και προμάχους που αντιδικουν στο Διαδικτυο... χρειάζεται ΑΚΡΑΙΦΝΗΣ εργάτες που με το παραδειγμά τους θα εμπνευσουν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ .
Αγαπητοί Πατέρες και αδελφοι Κληρικοί και Λαικοί πρέπει όλοι να συναισθανθούμε ότι η εποχή αυτη είναι μια εποχή στην οποία θα συμβούν συγκλονιστικά γεγονότα...θα γίνουμε μαρτυρες γεγονότων και θα κληθούμε όσοι αποτελούμε το Σώμα της Εκκλησίας να ομολογήσουμε.
ΕΙΡΗΝΗ ΥΜΙΝ
Συγνώμη κ. Αναστάσιε που επεμβαίνω, αλλά πρέπον νομίζω είναι να δημοσιεύονται όλα τα σχόλια. Ακόμη και αυτα που λέγουν αλήθειες αλλά πονάνε.....Αρκεί να μην είναι υβριστικά έτσι δεν είναι; Συγνώμη και πάλι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ φωνή σας με αυτό το κείμενο εκφράζει και την δικιά μας φωνή κ. Π.Μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους πρέπει να μπει κάποιο τέλος στην αναρχία. Πάω στην εκκλησία για να ωφεληθώ και να ηρεμίσω και όχι για να συγχιστώ και να φύγω με πίεση.
Συγγνωμη κ.Αναστασιε που θα συμφωνησω με το τελευταιο σχολιο που ανηρτησες καλο ειναι να δημοσιευωνται όλα τασχολια αρκει να μην ειναι υβριστικα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σχολιο των 12:08 είναι πραγματικα τελειο.Όλοι όσοι σχολιαζουμε ας δουμε το βαθος των ΝΟΗΜΆΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΕΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυγε και χιλια μπράβο ανθρωπε Ανωνυμε ΤΩΝ 12:08 που δημοσιευσες αυτο το σχολιο.
ΣΥΓΚΙΝΗΘΗΚΑ
Προς: 19 Ιουλίου 2015 - 12:08 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφή19 Ιουλίου 2015 - 1:17 μ.μ.
Δεν μπορώ να δημοσιεύσω όλα τα σχόλια. Υπάρχουν όρια. Μου ήλθε στο νου το απόφθεγμα του Μαχάτμα Γκάντι «Μ’ αρέσει ο Χριστός σας. Δεν μ’ αρέσουν οι χριστιανοί σας. Οι χριστιανοί σας είναι τόσο διαφορετικοί από τον Χριστό.».
οκ. Αν ήταν εναντιον του π. Αναστασίου θα ανέβαινε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο οι υπέρμαχοι του π. Αναστασίου άλλωστε παραπονούνται για την μη ανάρτηση σχολίων.
Δε βαριέσαι ας αφήσουμε έναν παντελονά να θίγει και να κατηγορεί έναν κληρικό υπέρμαχο της Ορθοδοξίας.
Εκεί φίλε Ανσαστάσιε δεν υπάρχουν όρια!!!
Καλή συνέχεια.
Φαινόμενα σύγχυσης.Οι μεν κατηγορούν τους δε για παρεκκλησιαστικούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού ,θελω να πιστεύω ότι όλοι μας αγαπάμε, το κατα δύναμιν τον Χριστό, ας ξεκινήσουμε με ενα βασικό ερώτημα και αν κάποιος γνωρίζει ας μας πει και την άποψη του κ. Μαρίνη.
Είναι ο πάπας αιρετικός;
Εσείς όλοι από πάνω που αλληλοκατηγορήστε ,απαντήστε μου, είναι ο πάπας αιρετικός ναι ή όχι;
Τι λέει η εκκλησία μας;
Η παρέμβαση αυτή του κ. Μαρτίνη ήταν απαραίτητη για να ακουσθεί και μια διαφορετική άποψη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί τόσο πολεμική για το ότι ο άνθρωπος εξέφρασε την γνώμη του δημόσια. Ο π. Αναστάσιος μπορεί και ο κ. Μαρτίνης όχι. Στην Εκκλησία γνώμη δεν εκφράζει μόνο το ράσο αλλά και το παντελόνι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖητά αδελφός να μάθει αν ο πάπας είναι αιρετικός. Γιατί ρωτά εμάς τον απλό κόσμο και δεν ρωτά το μόνο αρμόδιο όργανο. Την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος από εκεί θα πάρει την απάντηση την τεκμηριωμένη. Από εκεί θα ακούσει την άποψη της Εκκλησίας και όχι την άποψη αναρμοδίων όπως όλοι εμείς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι παπάδες δεν έχουν μάθει να ακούνε αντίλογο. Όταν τον ακούσουν στρατολογούν τα πνευματικά τέκνα για επίθεση. Παλιά μου τέχνη κόσκινο.
ΑπάντησηΔιαγραφή-Δεν είδα καμμιά απάντηση για την συμπροσευχή του αγίου Μάρκου με τον πάπα. Υπάρχουν πολύ περισσότερες μαρτυρίες περί συμπροσευχής ορθοδόξων και καθολικών στους αιώνες μετά το σχίσμα και έως την άλωση. Ακόμη και χειροτονίες κληρικών από Ανατολικούς επισκόπους για τις ανάγκες των σταυροφόρων.
ΑπάντησηΔιαγραφή- Ερωτώ: η τέλεση του μυστηρίου του γάμου σε ζευγάρι ορθοδόξου- καθολικού τί είναι; προδοσία;
- Ο ΑΓΚ έδωσε αντίδωρο σε καθολικές μοναχές που εκκλησιάστηκαν στο ναό του εν γνώσει του. Πρόδωσε;
- Ήταν παρών με άμφια στην υποδοχή της αγίας κάρας της αγίας Ειρήνης, παρόντων των παπικών κληρικών. Συμπροσευχήθηκε;
- Ο τρόπος με τον οποίο εγκαλεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο για τον όντως ΜΕΓΑ Αθηναγόρα προδίδει τουλάχιστον αναίδεια και προπέτεια.
Ιεράρχης που μετείχε στο ορθοδοξο-καθολικό διάλογο στη δεκαετία του '70 και γνώριζε την επιστολή του οσίου Παισίου τον ρώτησε: " Γέροντα, στο διάλογο μιλάμε για το δόγμα της Αγίας Τριάδος, εσείς τί μας συμβουλευετε να κάνομε; για να λάβει την απάντηση: εγώ δεν ξέρω από αυτά, ευλόγησον!
Ναί, το κείμενο του κ. Μαρτίνη είναι σοβαρό και υπεύθυνο και υπενθυμίζει την ποιμαντική ευαισθησία που πρέπει να διαθέτουν οι κληρικοί, και να μην κάνουν ιδεολογική χρήση της των κειμένων των αγίων.
ΑΡ.
ΚΑΙ Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ!
ΑπάντησηΔιαγραφή1.37, ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΓΕΡ.ΠΑΙΣΙΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΜΕΤΑΞΥ 1968 Κ 1969,ΠΕΡΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ.ΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ''ΕΓΩ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΠΟ ΑΥΤΑ'' ΔΕΝ ΠΕΙΘΕΙ ΠΛΕΟΝ.
ΟΧΙ Ο,ΤΙ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΑΙ Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΡΟΠΟΥΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΕΜΜΕΣΟΥ ΕΚΒΙΑΣΜΟΥ.
ΔΙΟΤΙ ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΜΗ ΓΝΩΡΙΖΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΕΝΩ ΤΑ ΕΙΧΕ ΣΤΗΛΙΤΕΥΣΕΙ;;!!
ΩΡΑΙΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ,ΠΩΣ ΕΝΩ ΕΙΧΑΝ ΕΙΠΩΘΗ ΑΥΤΑ ΤΟ 1990 ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΣΑΜΠΕΖΥ ΤΑ ΑΙΡΕΤΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΩΝ,ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ!'' ΝΑΙ ΓΕΡΟΝΤΑ,ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΟΝΟΝ ΟΜΙΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ,ΑΣΦΑΛΩΣ,ΤΙ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΥΜΕΥΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ,ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ;;;''.
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΛΟΓΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΑΦΗΣ ,ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΔΙΑΛΕΓΟΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ,ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ''ΔΙΑΛΕΓΟΝΤΕΣ'' ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΑΡΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΩΣ ΑΠΟΔΕΔΕΙΚΤΑΙ.
Προς ΑΡ: μήπως θυμάσαι τι είπε για τους παπικούς ο άγιος Μάρκος μετά την ψευδοσύνοδο της Φερράρας;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ουκούν ως ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΑΠΕΣΤΡΑΦΗΜΕΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΑΥΤΩΝ ΕΧΩΡΙΣΘΗΜΕΝ".
Οι Φαναριώτες που υποστηρίζεις θεωρούν τους παπικούς αιρετικούς;
ΑΡ. διάβασε προσεκτικά στην πρώτη σχετική ανάρτηση την προς Αθηναγόρα συγκλονιστική επιστολή του μακαριστού π.Επιφανίου Θεοδωρόπουλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε τι συνίσταται η συμπροσευχή του αγίου Μάρκου; Θέλουμε περισσότερα στοιχεία γι αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά ακόμη κι αν έγινε , θα έγινε κατ άκρα εκκλησιαστική οικονομία και για λόγους καλής θελήσεως απ την πλευρά της Ορθόδοξης αντιπροσωπείας.
Κι όλα αυτά ΠΡΟ της συνόδου.
ΜΕΤΑ η στάση του αγίου άλλαξε άρδην.
"ΗΜΕΙΣ ΔΙ ΟΥΔΕΝ ΑΛΛΟ ΑΠΕΣΧΙΣΘΗΜΕΝ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΩΝ , ΑΛΛ Ή ΟΤΙ ΕΙΣΙΝ, ΟΥ ΜΟΝΟΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ.ΔΙ Ο ΟΥΔΕ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΩΣ ΕΝΩΘΗΝΑΙ ΑΥΤΟΙΣ".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ.
Δεν είμαστε όλοι ειδικοί. Ορισμένα σοβαρά θέματα πρέπει με αίσθημα ευθύνης να τα διαχειρίζονται όσοι έχουν αρμοδιότητα. Ο έλεγχος των εκκλησιαστικών θεμάτων καλό είναι να παίρνουν από την οδό της εκκλησιαστικής διοικήσεως και όχι από αυτή των καφενείων. Η παρέμβαση του κ. Μαρτίνη βάζει κάπως τα πράγματα στην θέση τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδερφέ 10.38.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πιστεύω ότι χρειάζεται εκ νέου η Σύνοδος να αποφασίσει για το αν ο πάπας είναι αιρετικός, έχουν αποφανθεί άγιοι και Οικουμενικές Σύνοδοι.Ανάλογα οικουμενικές Σύνοδοι έχουν αποφασίσει για την αίρεση των Μονοφυσιτών,αντιθέτως κάποιοι συμπροσεύχονται καταργώντας τους κανόνες.Εμείς ως πιστοί αποτελούμε μέλη της εκκλησίας, αν ενα άλλο μέλος εκπέσει οφείλουμε να το βοηθήσουμε, δεν είμαστε αναρμόδιοι, δεν νίπτουμε τες χείρας μας, οφείλουμε να γνωρίζουμε τους κανόνες, αλλά ούτε και λειτουργούμε αυτοβούλως, πάντα βασιζόμενοι στους αγίους και πάντα με την ευλογία πνευματικού που μας καθοδηγεί.
Προσωπικά δεν γνωρίζω τον π.Αναστασιο,ούτε και είμαι πνευματικό του τέκνο,μενω χιλιόμετρα μακρυά,όπως εύκολα συμπέρανε ο 10.40.
Είναι θλιβερό, να συμπεριφερόμαστε έτσι.Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα είναι το πότε βγήκε το κείμενο ή επειδή δεν αναφέρει τον βίο του ,ούτε αν σκανδαλίζει τους πιστούς.
Το πρόβλημα είναι αποκλειστικά και μόνο ο Οικουμενισμός,μας αρέσει ή όχι υπάρχουν κανόνες της Εκκλησίας που αναθεματίζουν τους ποιούντας ταύτα.Για κάποιο λόγο τους όρισαν οι Πατέρες με Οικουμενικές Συνόδους και εμείς τους καταργούμε.Να δεχτώ την οικονομία για ενα διάστημα, δεν μπορεί όμως η οικονομία να γίνει επ άπειρον, αφού ο αιρετικός συνεχίζει στην αίρεση.
Αντί να μαλώνουμε μεταξύ μας και να υπάρχει διχασμός,λέγωντας λόγια για το ένα ή άλλο πρόσωπο, ας ζητήσουμε από όλους να πάρουν θέση για τον Οικουμενισμό.
Αυτο ειναι το πρόβλημα!! ΚΑΝΕΙΣ δεν παιρνει θεση για τον οικουμενισμο!! Ουτε ο κ.Μαρτινης ουτε ο π.Μεσαλας ουτε φυσικα ο κ.Αντωνελλης!! Τι δειχνει αυτο;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανώς αλλα λογια να αγαπιομαστε...
12.26 ΜΠΡΑΒΟ,ΩΡΑΙΟ ΣΧΟΛΙΟ!
ΑπάντησηΔιαγραφήἈγαπητοί μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔέν ἀπάντησα στά σχόλια πού μέ ἀφοροῦσαν μέχρι τώρα, διότι αὐτόν τόν καιρό «τρέχω καί δέν προλαβαίνω», διότι πέραν τῶν λειτουργικῶν μου καθηκόντων ἀλλά καί διαφόρων ἄλλων εὐχάριστων (παντρεύω τήν κόρη μου) καί λυπηρῶν γεγονότων (ἀδελφός μου στήν ἐντατική), δέν εἶχα τόν χρόνο νά ἀνοίξω τόν Η/Υ μου ὑπολογιστή καί νά ἀπαντήσω ἐγκαίρως.
Στόν σεβαστό μου π. Ἀναστάσιο (πού γνωρίζει ὅτι τόν ἐκτιμῶ) θά ἤθελα νά πῶ, ὅτι
α) διαφέρουμε στόν τρόπο ἐκφράσεως τῶν διαφόρων πραγμάτων. Δέν θά προέβαινα, ὅμως, σέ χαρακτηρισμό προσώπων, πού γιά τό θέμα αὐτό ἁρμόδιο ὄργανο εἶναι ἡ Σύνοδος καί ἡ ὁποία φέρει ἀκεραία τήν εὐθύνη νά ἀποφαίνεται συνοδικῶς (ἔστω καί ἄν ἀμελεῖ ἤ ἔχει ἄλλους λόγους..., γιαὐτό καί θά δώσει λόγο στόν Θεό), ὁπότε ἐκεῖ θά ἔγραφα καί θά ἔστελνα τίς κατηγορίες μου (πάντα μέσω τοῦ ἐπισκόπου μου).
β) ὁ ἅγιος Παΐσιος στήν ἐπιστολή του πρός τόν Ὀρθόδοξο Τύπο ἐκφράζεται μέ εὐγένια πρός ὅλους καί ἀναγκάσθηκε νά μιλήσει, διότι καί τό Ἅγιον Ὄρος τότε διέκοψε τήν κοινωνία μέ τόν Πατριάρχη Ἀθηναγόρα.
γ) στά θεολογικά θέματα γνωρίζουν τήν ἀγωνία μου καί τόν ἀγώνα μου καί οἱ μαθητές μου στό Σχολεῖο καί στήν ἐνορία μου οἱ ἱερεῖς κυρίως (διετέλεσα 4 φορές ἐκκλησιαστικός ἐπίτροπος) καί στόν ΛΥΧΝΟ οἱ τηλεθεατές καί ὅσοι μέ γνωρίζουν πραγματικά.
δ) ἡ ὀρθοτόμηση τῆς ἀληθείας δέν μπορεῖ νά κατευθύνεται μόνο πρός τόν οἰκουμενισμό (καταδικαστέος) ἤ στόν παπισμό (αἵρεση) ἤ σέ θέματα μόνον αἱρέσεων, ἀλλά πρός ὅλους τούς τομεῖς πού περιέχονται στόν ὅρο ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ (τέχνη, λατρεία κἄ).
ε) πάντα σέβομαι τό Οἰκουμενικό μας Πατριαρχεῖο καί δή τόν Πατριάρχη μας κκ. Βαρθολομαῖο, ὁ ὁποῖος σηκώνει τό βάρος καί τήν εὐθύνη τοῦ πρώτου της καθολικῆς Ἐκκλησίας καί δέν πρέπει νά τόν πετροβολοῦμε ἐμεῖς ἐδῶ ἀπό τήν ἡσυχία μας καί τόν καναπέ μας.
π. Ἀναστάσιε, πάντα μέ τήν ἐν Χριστῷ ἀγάπη σᾶς ἀσπάζομαι ἀδελφικῶς
π. Νικόλαος
11:02 οι "ειδικοί" στους οποίους αναφέρθηκες είναι οι διάφορες Σύνοδοι που καταδίκασαν τον παπισμό ως αίρεση και όχι κάποιοι προφέσσορες των θεολογικών σχολών δέσμιοι στρεβλών οικουμενιστικών απόψεων..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι οι Σύνοδοι αυτές το 879-880, 1341, 1347, 1351, 1368, 1716, 1725, 1755 και 1848 καταδίκασαν τον παπισμό σαν αίρεση.
Δεν καταλαβαίνω αδελφοί αυτό τον θόρυβο.Ο Άγιος Παΐσιος σε κάποια συγκυρία προ αμνημονεύτων ετών,με την ευγένεια και λεπτότητα που τον διέκριναν, έκανε κάποια σχόλια για τα γεγονότα της εποχής εκείνης.Αυτό το ξέρουν καλά όσοι τον γνώρισαν εις βάθος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΉταν άραγε η κατάλληλη στιγμή να χρησιμοποιηθούν αυτά για κριτική στο Οικουμενικό Πατριαρχείο,τώρα που ο νυν Πατριάρχης με την περί αυτόν Ιερά Σύνοδο έκανε την αγιοκατάταξη του πατρός Παϊσίου;
Θα ήταν πρέπον όλα αυτά τα πικρά να θεωρούνται ως ανεπίτρεπτη έκφρασης ευγνωμοσύνης προς τη μητέρα Εκκλησία, γι'αυτό το ιστορικό γεγονός;
Εάν υποθέσουμε, όπως έλεγε ο άγιος πατήρ ότι η αναγνώρησι της αγιότητός του συνετελέσθη παρ΄ότι είχε πνεύμα κριτικής προς το Πατριαρχείο,τότε αυτό τιμά ιδιαίτερα τον Οικουμενικό Πατριάρχη και κάθε άλλο παρά συνηγορεί στο να του αποδίδονται τέτοιοι σχολιασμοί.
Και μία απορία.Ο Πατριάρχης θα ανεκήρυσσε κάποιον άγιο εάν δεχόταν από αυτόν δυσμενή κριτική;Το βλέπω χλωμό και οξύμωρο.Μήπως πρόκειται για παρεξήγηση;
Κάπου υπάρχει μπέρδεμα και καλό είναι να μην χρησιμοποιούμε αποσπασματικά κείμενα αγίων προς επιβεβαίωση προσωπικών και εγωϊστικών τοποθετήσεων.
Ειρηνεύετε.
Ο πατέρας Νικόλαος Μεσάλας είναι από τους αξιολογότερους κληρικούς της Μητροπόλεως. Είναι Λεβέντης!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε ικανοποίησε ο τρόπος απαντήσεως του π. Νικολάου που νομίζω ότι εκφράζει μια μεγάλη μερίδα των επισκεπτών του ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε υπερασπιστή του φυλλαδίου του π. Αναστασίου έκανα αναφορά στα όσα έγραψε εδώ ο κ. Μαρτίνης. Αμέσως άλλαξε γνώμη. Κρίμα που αυτές τις λίγες σκέψεις δεν μπορούν να τις διαβάσουν και άλλοι. Δεν ομιλώ για τους σκληροπυρηνικούς αυτοί και ο Άγιος να του μίλαγε δεν θα τον άκουγαν.
ΑπάντησηΔιαγραφή10:12, να χαρώ τη συλλογιστική σου! Όποιος δεν πείθεται απ τις απόψεις Μαρτίνη είναι "σκληροπυρηνικός"!
ΑπάντησηΔιαγραφήο π. Αναστάσιος είναι ένας ιερέας ευσεβής, ταπεινός, μορφωμένος και με υψηλό εκκλησιαστικό ήθος.Τ ο έργο του αφήστε να το κρίνουν όσοι ξέρουν.Πατήστε εάν θέλετε στον παρακάτω σύνδεσμο και πείτε μου σας παρακάλω με ποιό δικαίωμα μνημονεύεται ο αιρετικός πάπας ως ΄΄αγιότατος΄΄ ?
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=9SnirTH8mt4
Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός "Τον Πάπα να Καταράσθε διότι αυτος είναι η αιτία του κακού". “Φεύγετε τους παπικούς ως φεύγει τις από όφεως" Άγιος Μάρκος Ευγενικος
Συγχωρέστε τον εγωϊσμο μου , όμως ειμαι πνευματικοπαίδι του π. Αναστασίου και ξέρω.
"Τον Πάπα να Καταράσθε διότι αυτος είναι η αιτία του κακού" ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ ΑΙΤΩΛΟΣ. Αυτά λένε οι Άγιοι μας.Δυστηχώς όμως,ο Πατριάρχης κάνει ακριβώς τα αντίθετα.Να ενωθούμε δηλαδή με τον Παπα,χωρίς οι παπικοί να αρνηθούν τις αιρέσεις τους.Αυτό σημαίνει οτι ο Πατριάρχης μας δεν τιμά και δεν υπακούει τους Αγίους μας.Εμείς τώρα ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι που θα κάνουμε υπακοή? Στους Αγίους μας η στον Πατριάρχη? οι Άγιοι κέρδισαν σίγουρα την βασιλεία του θεού, ενώ πολλοί Πατριάρχαι καταδικάστηκαν ώς πλανεμένοι και αιρετικοί.Ας διαλέξει λοιπόν ο καθένας μας το δρόμο του,ποιόν δηλαδή θα ακολουθήσει,τους Αγίους ή τον Πατριάρχη.Ας μην ξεχνάμε όμως οτι κατα τον Ι.Χρυσόστομο "Τιμή Αγίου,μίμησις Αγίου".... Τα ανωτέρω εγράφησαν με πλείστη αγάπη προς αγαπητούς αντιφρονούντες …και περισσιο σεβασμό στο πρόσωπο του εν λόγο Ιερέως,πατρός Αναστασίου. Συγχωρείτε τον εγωίσμο μου. Εύχαισθε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξιότιμε κ. Σαλογιάννη,
ΑπάντησηΔιαγραφήμια και σέβεσαι τους αγίους, όπως και εγώ, καλό θα κάνεις να ερευνάς την ζωή τους και την διδασκαλία τους. Τα λόγια αυτά έτσι όπως τα καταγράφεις στο σχόλιό σου ΟΥΔΕΠΟΤΕ τα είπε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός. Για να μην σε κουράζω σου μεταφέρω αυτά που καταγράφει ο Διδάκτωρ Ιωάννης Μενούνος που έχει συγγράψει περί του Αγίου Κοσμά και έχει ερευνήσει το έργο του.
«Αναζήτησα έπειτα την κατά τον Πάπα προτροπή του Αγίου Κοσµά στο βιβλίο µου “Κοσµά του Αιτωλού Διδαχές , και βιογραφία”. Δεν την βρήκα εκεί. Έψαξα τότε στο έργο του αρχιµανδρίτου και κατόπιν επισκόπου Αυγουστίνου Ν. Καντιώτου “Κοσµάς ο Αιτωλός”, έκδοσις ΚΕ" Αθήναι 2003, σελ 286, όπου γράφεται: “ ... τώρα δεν καρτερούµεν µήτε προφήτην Ηλίαν µήτε αντίχριστον. Ο αντίχριστος είνε' ο ένας είναι ο Πάπας και ο έτερος είνε αυτός οπού είναι εις το κεφάλι µας” (Σ.Σ. Προφανώς εννοεί τον Τούρκο χωρίς να τον κατονοµάζει), Αλλά η φράση “Ο αντίχριστος είνε· ο ένας είναι ο Πάπας και ο έτερος” κ.λπ. είναι συντακτικώς και νοηµατικώς ανώµαλη. Ενώ δηλαδή περιµένουµε να διαβάσουµε το όνοµα ΕΝΟΣ Αντίχριστου, ξαφνικά εµφανίζovται ΔΥΟ. Και ο µεν Τούρκος είναι οπωσδήποτε Αντίχριστος, για τον Πάπα όµως ο Άγιος Κοσµάς δεν κάνει λόγον πουθενά στις Διδαχές που µελέτησα εγώ. Τι συµβαίνει; Υποψιάζοµαι (δεν το γράφω δηλαδή µε απόλυτη βεβαιότητα) ότι ο Πάπας προσετέθη εκ των υστέρων. Από ποιον; από τον Καντιώτη ή από άλλο γραφέα; Δεν γνωρίζω. - Έτσι δικαιώνεται ο ιερωµένος αναγνώστης µας π. Ειρηναίος, που, ορθώς, δεν έσπευσε να υιοθετήσει µια κατηγορία κατά του Πάπα που θα τον βόλευε ως Ορθόδοξο.»
Κλείνεις το σχόλιό σου «Ας μην ξεχνάμε όμως οτι κατα τον Ι.Χρυσόστομο "Τιμή Αγίου,μίμησις Αγίου".... Τα ανωτέρω εγράφησαν με πλείστη αγάπη προς αγαπητούς αντιφρονούντες …και περισσιο σεβασμό στο πρόσωπο του πατρός Αναστασίου.» Να έχεις σεβασμό στον π. Αναστάσιο «περίσσιο» όχι όμως να παραποιείς λόγους αγίων διότι πας αντίθετα σε αυτά που δίδαξε ο Ιωάννης Χρυσόστομος.
Σου εύχομαι καλή σου ημέρα.
Για περισσότερα δες: http://anastasiosk.blogspot.gr/2009/10/oo.html
Μπορεί να είσαι πνευματικοπαίδι του π. Αναστασίου αλλά πάνω από τον πνευματικό σου πρέπει να ακολουθείς τα όσα λέει η Εκκλησία 10.24. Η Αγίας Μας Εκκλησία, αναγνωρίζει τον εκάστοτε Πάπα, ως Επίσκοπο Ρώμης, σχισματικό μεν, αλλά Επίσκοπο. Διάβασε τις προσφωνήσεις της Ιεράς Συνόδου για να το διαπιστώσεις. Ο πνευματικός σου π. Αναστάσιος εδώ κάνει λάθος και γιαυτό τα όσα γράφει δεν έχουν βάση σταθερή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε την ευκαιρία να θέσω ένα ερώτημα στον π. Αναστάσιο. Ως γνωστό η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει παντού σε όλα τα Πρεσβυγενή Πατριαρχεία Πατριάρχες. Στα Ιεροσόλυμα π.χ. υπάρχουν ένα σορό Πατριάρχες άλλων δογμάτων. Υπάρχει και ο δικός μας ο Ορθόδοξος. Γιατί από το Σχίσμα έως σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει τοποθέτηση Ορθόδοξο Πάπα στην Ρώμη; Γιατί;;;
Καλές όλες οι πληροφορίες, αλλά.....
ΑπάντησηΔιαγραφήτελικά με όλα αυτά που συμβαίνουν, βλέπουμε συμπροσευχές (όπως π.χ. ανάγνωση του Συμβόλου της Πίστεως από τον πάπα, ή στον Άγιο Πέτρο με ευλογία των διακόνων από ρωμαιοκαθολικούς, ή ανάγνωση ευαγγελίου από άλλες χριστιανικές ομολογίες στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό κατά τον εσπερινό της Αγάπης) και λοιπές ενέργειες, σημαίνει κάτι; Και εάν ναι, γιατί δεν βγαίνει η ηγεσία της Ορθοδοξίας να μιλήσει ανοικτά και καθαρά στο ποίμνιό της;
Ας μας δώσει ο κ. Ανδριόπουλος ή ο κ. Μαρτίνης ή εσείς κ. Αναστάσιε ή κάποιος άλλος μια ..... ερμηνεία των γεγονότων!
Ευελπιστώ να το αναρτήσετε!
Σας ευχαριστώ
Ένας απλό ιερέας, που τον όταν τον ερωτούν οι ενορίτες του γι΄ αυτές τις καταστάσεις, τον ελέγχει η συνείδησή του!
Προς: 23 Ιουλίου 2015 - 10:46 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάτερ μου δεν μπορώ να σας δώσω εγώ απάντηση. Αρμόδιος είναι ο Μητροπολίτης σας.
Την ευλογία σας.
Ημείς δι’ ουδέν άλλο, απεσχίσθημεν των Λατίνων, αλλ’ η ότι εισίν ου μόνον σχισματικοί, αλλά και ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ». Δια τούτο παρακαλώ ημάς· «Φεύγετε τούς Παπικούς ως φεύγει τις από όφεως και από προσώπου πυρός».
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχουν γραφεί διάφορα μη ωφέλημα σε όλα αυτά τα σχόλια, τα περισσότερα εκ των οποίων ανωνύμως. Δεν νομίζω λοιπόν ότι υπάρχει κάποιο όφελος να συνεχίζουμε.
Από τέτοιου είδους blog θα πρέπει να λαμβάνουμε μόνο ωφέλημα προς την ψυχή πράγματα και όχι να σκανδαλίζουμε. Ιδιαιτέρως ψυχές που βρίσκονται σε αναζήτηση.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
Μετ΄ ευχών και αγάπης.
Συγχωρέστε με, απλά και μόνο πληροφοριακά παραθέτω την 90η προφητεία του Αγίου Κοσμά είς απάντησιν του ώς άνω σχολίου του αξιοσεβάστου ΄΄ανωνύμου΄΄ :
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό το βιβλίο "Κοσμάς ο Αιτωλός" του Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγ. Καντιώτη, εκδ. Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Αδελφότητας "Ο Σταυρός"
90. "Τον Πάπαν να καταράσθε, διότι αυτός θα είναι η αιτία".
Αξιότιμε κ. Σαλογιάννη
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφεις ότι το είδες στις Προφητείες? Από το βιβλίο του Μητροπολίτη Φλωρίνης κυρού Αυγουστίνου. Και ειδικά στην 90.
Από ότι γνωρίζω ό πρώτος αυθεντικός βιογράφος του Αγίου Κοσμά ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης πουθενά δεν τον αναφέρει ως προφήτη.
Και αυτό το: "Τον Πάπαν να καταράσθε, διότι αυτός θα είναι η αιτία". Δεν το βλέπω τόσο ως προφητεία!
Σε παρακαλώ διάβασε τον Άγιο Νικόδημο γιατί «"Τιμή Αγίου,μίμησις Αγίου"....»
Προς 10:46: στη Ρώμη υπάρχει ορθόδοξος επίακοπος, ο μητροπολίτης Ιταλίας Γεννάδιος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι απόψεις του κ. Μαρτίνη είναι υγιέστατες. Δυστυχώς όμως οι υπεύθυνοι έχουν πιεί από το τρελό νερό [καθώς έλεγε ο Κόντογλου] και αδιαφορούν. Αν όμως έκαναν τον μικρότερο υπαινιγμό εναντίον τους θα τους πέρναγαν γενεές δεκατέσσαρες. Θα τους έψελναν τον εξάψαλμο. Τώρα που καθυβρίζουν κεκοιμημένους ρίχνουν νερό στο κρασί τους. Το ότι δεν υπήρξε στο Κράτος διοίκηση το γνωρίζαμε από ετών. Το ότι δεν έχει και η εκκλησία το διαπιστώνουμε τον τελευταίο καιρό. Μεγάλη ελευθερία εκφράσεως υπάρχει. Θα μας πνίξει τόση ελευθερία.
ΑπάντησηΔιαγραφή4:26 πολλή ελευθερία δράσεως έχουν αναπτύξει κάποιοι οικουμενιστές κληρικοί κονιορτοποιώντας τους κανόνες των συνόδων και των πατέρων και καμία εκκλησιαστική αρχή δεν τους ελέγχει. Αυτό είναι το πρόβλημα σήμερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς διαβάσει ο π. Αναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος την κατάθεση ψυχής του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου, για τον Άγιο σήμερα Παΐσιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς την διαβάσουν και όλοι οι οπαδοί του, που βρίσκουν καταφύγιο για να βγάλουν χολή από τα εσώψυχά τους. .
http://anastasiosk.blogspot.gr/2011/10/blog-post_806.html
που σε κάθε ευκαιρία με αρχοντικό και διπλωματικό τρόπο υβρίζουν τον Πατριάρχη μας.
Να αγιάσει το χέρι σου κ. Μαρτίνη με τα όσα έγραψες. Σωστότατες οι θέσεις σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα όσα έγραψες κ. Μαρτίνη είναι αληθινά και αποδεικνύονται από σχετικό βίντεο στο οποίο ο Άγιος Παΐσιος με σεβασμό προσκυνά τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. http://anastasiosk.blogspot.gr/2016/07/blog-post_96.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον Βαρθολομαίο είχε πει ο Άγιος Παΐσιος: «Ο Θεός μας έδωσε αυτά τα δύσκολα χρόνια τον καλύτερο Πατριάρχη».
Καλά το λέει ο λαός «το ψέμα έχει μικρά πόδια»