Σε ριζική απλοποίηση των διαζυγίων, σηματοδοτώντας μία από τις πιο
θεμελιώδεις αλλαγές στην Καθολική Εκκλησία, προχώρησε την Τρίτη ο Πάπας
Φραγκίσκος. Σε μία ακόμη κίνηση που δείχνει την επιθυμία του να χτίσει μία πιο
σπλαχνική Εκκλησία απέναντι στα προβλήματα των καθολικών, ο Πάπας αποφάσισε να
εκσυγχρονίσει τις διαδικασίες του διαζυγίου - δύσκολες, χρονοβόρες, δαπανηρές
και ξεπερασμένες, κατά γενική ομολογία - αν και σε κάθε περίπτωση επιμένει στα
παραδοσιακά διδάγματα περί της σημασίας του γάμου.
Η ακύρωση ενός γάμου είναι επί της ουσίας η απόφαση ότι ένας γάμος δεν
είναι έγκυρος σύμφωνα με τον εκκλησιαστικό νόμο, επειδή δεν τηρούνται ορισμένες
προϋποθέσεις, όπως η ελεύθερη βούληση, η ψυχική ωριμότητα και η διάθεση για
τεκνοποιία.
Ο Ποντίφικας επιμένει πως οι διαδικασίες είναι ανάγκη να επιταχυνθούν ώστε
οι Καθολικοί που ζητούν διαζύγια εγκεκριμένα από την Εκκλησία να μην
«καταπιέζονται για καιρό από το σκότος της αμφιβολίας» για το αν ο γάμος τους
θα μπορούσε να ακυρωθεί.
Οι περισσότερες ακυρώσεις χορηγούνται σε τοπικό επίπεδο και μόνο οι πιο
περίπλοκες περιπτώσεις φθάνουν σε ειδικό δικαστήριο του Βατικανού. Ο
προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας υπογράμμισε επίσης την Τρίτη την
ανάγκη να είναι οι διαδικασίες δωρεάν - τα νομικά έξοδα των οποίων, έως σήμερα,
μπορεί να φθάσουν τα χιλιάδες δολάρια.
Τις ριζικές τομές στα διαζύγια περιμένουν με ανυπομονησία εκατοντάδες
ζευγάρια σε όλο τον κόσμο, που έχουν χωρίσει και έχουν ξαναπαντρευτεί εκτός
Εκκλησίας.
Πηγή: in.gr
Κάποτε έπρεπε να λυθεί το τεράστιο αυτό πρόβλημα. Η άρνηση εκδόσεως διαζυγίων έφερνε τεράστια προβλήματα για όσους επιθυμούσαν την ευλογία της εκκλησίας στον νέο τους γάμο. Ο Φραγκίσκος είναι φωτισμένος επίσκοπος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ λογος του Κυριου ειναι σαφης. Διαζυγιο επιτρεπεται μονο ενεκα μοιχειας. Εμεις ξεπερασαμε αυτο το λογο και φθασαμε να ευλογουμε και το δευτερο γαμο ακομα και αν καποιος απο τους δυο ειναι ενοχος μοιχειας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεπως το προβλημα δεν ειναι το τι επιθυμουν αυτοι που δεν γνωριζουν την ιεροτητα του γαμου αλλα το αν πρεπει να ευλογειτε αυτο που ονομασε ο Κυριος μοιχεια.
Καποτε ο Αυγουστινος Καντιωτης δεν υπεγραφε τετοια διαζυγια.
Τι να σου πει κανείς 6:32! Που επικροτείς τη διαδικασία απλοποίησης της διάλυσης της οικογένειας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως έχεις διαβάσει κάποιες στατιστικές για τα αίτια της παιδικής και εφηβικής παραβατικότητας και εγκληματικότητας;
Το κυριότερο είναι ο χωρισμός των
γονέων.
Δηλαδή η λύση στην διάλυση είναι το να δυσκολεύεις γραφειοκρατικως το διαζύγιο;
ΔιαγραφήΓνωρίζω πολλά παιδιά ώρα 10 με ψυχολογικά τραύματα που τα απόκτησαν από ασυμφωνία χαρακτήρων των γονέων. Χίλιες φορές καλύτερα το διαζύγιο και για τους μεγάλους και τους μικρούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνει πως δεν καταλαβαίνει ή πραγματικά δεν καταλαβαίνει ο σχολιαστής που υποστηρίζει το διαζύγιο δηλαδή την επιβράβευση απ το κράτος των κερατάδων και των παλλακίδων; Το "νόμο Καζανόβα";
ΑπάντησηΔιαγραφήΔουλειά ενός χριστιανού ηγέτη είναι να αποτρέπει τα διαζύγια κι όχι να τα διευκολύνει.
Σωστα. Αλλά ειλικρινά θεωρείς οτι είναι σωστό να μένουν μαζί δυο άνθρωποι που ουσιαστικά δεν έχουν ελπίδα να τα ξαναβρούν και διαρκως γκρινιάζουν - δεν ειναι ολοι κεραταδες και παλακιδες-, μονο και μόνο επειδή νομικώς δεν μπορουν να χωρισουν; γενικώς: ειναι σωστό να επιβάλεις τον νομο του Θεού μεσώ του ανθρώπινου νόμου; το διαζύγιο ειναι τεράστια πληγή αλλά η λύση δεν είναι η απαγόρευση του. Οι άνθρωποι χρειαζονται εμπνευση προς το καλο και οχι ποινικοποιηση του κακου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆμα ραγίσει το γυαλί δεν μπορεί να γίνει τίποτα. Έζησα σε οικογένεια που οι γονείς δεν τα πήγαιναν καλά. Μερικές φορές ζούσα τον εφιάλτη των φωνών και τις ψυχρότητας. Καλύτερα να είχαν πάρει διαζύγιο. Όταν μεγαλώσαμε χώρισαν. Για μένα ήταν αργά. Ούτε που θέλω να σκέπτομαι την «οικογενειακή ζωή».
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Πάπας αυτός ακούει τα προβλήματα των χριστιανών και τολμά να δώσει λύσεις. Οι δικοί μας δεσποτάδες δεν τολμούν για τον φόβο των άλλων σκληροπυρηνικών δεσποτάδων. Έτσι διαιωνίζονται τα θέματα άλυτα.
ΑπάντησηΔιαγραφή