Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

Η ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ, ΕΚΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΕΙΟΥ - Β. Χαραλάμπους

  Η ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ, ΕΚΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΕΙΟΥ

Του Β. Χαραλάμπους
Αναφερόμενος ο αρθρογράφος Andrea Tornielli στην Vatican insider   με αφορμή τον εορτασμό της 50ης   επετείου των Παπικών ‘’επισκόπων’’ στο πρωτείο του Πάπα και στην αποκέντρωση, ανέφερε ότι «ο Πάπας Φραγκίσκος προσφέρει περισσότερη συλλογικότητα και αποκέντρωση στην Εκκλησία» καθώς επίσης και «την ‘’προθυμία’’ του να μεταρρυθμίσει την άσκηση της υπεροχής του Πέτρου».
Κάτι παρόμοιο ανέφερε στη Vatican insider, ημερομηνίας 23/2/2015, ο Παπικός ‘’πατέρας’’ Thomas Rosica, ότι  δηλαδή «ο Πάπας Φραγκίσκος δίδει το μοντέλο της μορφής ηγεσίας που είναι απολύτως αναγκαία για την Ορθοδοξία σήμερα».  Στην ίδια εμμονή παραπέμπει και προηγούμενη φράση του Καρδινάλιου Koch, όπου με θράσος ανέφερε ότι «το πρωτείο του Πάπα μπορεί να βοηθήσει την κοινότητα».
Φράσεις όπως «Η αρχή της υπεροχής του Διαδόχου του Πέτρου στο Μυστήριο της Εκκλησίας …» (Londi derazioni «Il primate del successsore di Pietro nel mistero della Chiesa…» - ‘’vatican.va’’ ) καταμαρτυρούν επακριβώς ποιος αναμένεται να είναι και ο καρπός των εκάστοτε συζητήσεων με του Παπικούς.

Στα βατικάνεια μέσα ενημέρωσης, τον τελευταίο καιρό γίνεται συνεχής και υπερβολική αναφορά στη Σύνοδο και τη Συνοδικότητα, πάντοτε όμως υπό το πρίσμα του Παπικού εξουσιαστικού πρωτείου.  Πλήθος βατικάνειων αρθρογράφων αναφέρονται στη Συνοδικότητα, πάντοτε όμως υπό τη σκιά  της Παπικής εξουσιαστικής μάνητας.
Ας ενθυμηθούμε την αναφορά  στη Παπική Σύνοδο για το Δόγμα της Πίστης ότι «…το ζήτημα της υπεροχής του Πέτρου και των διαδόχων του, έχει ιδιαίτερη σημασία ακόμα και οικουμενική».  Το «Πρωτείο» δυστυχώς καταμαρτυρεί την εξουσιαστική πλάνη των Παπικών, οι οποίοι από το έτος 1054 μ.Χ.  έχουν αποκοπεί από την Εκκλησία.
Ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος (Καψάνης) ορθώς αναφέρει «Είναι φανερό ότι η Οικουμενική Σύνοδος γίνεται ένα συμβουλευτικό σωματείο των Παπών.  Το αλάθητο στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία δεν ανήκει στην Οικουμενική Σύνοδο, αλλά στον Πάπα.  Ποιος όμως ανεκήρυξε τον Πάπα αλάθητο;  Η λαθητή σύνοδος;  Με αυτόν τον τρόπο η συνοδική αρχή, η παραδοθείσα από τους Αγίους Αποστόλους, αντικαθίσταται από την παποκεντρική αρχή» ‘’Αρχιμανδρίτου Γεωργίου Καψάνη – Ορθοδοξία και Ρωμαιοκαθολικισμός (Παπισμός)’’.
Ο π. Αλέξανδρος Σμέμαν λέγει για τη Συνοδικότητα της Εκκλησίας «Πριν κατανοήσουμε τη θέση και τη λειτουργία της Συνόδου μέσα στη Εκκλησία πρέπει να δούμε την ίδια την Εκκλησία σαν μία Σύνοδο».  Με το «υπερφρονείν» της υπεροχής, θα υπάρξει σαφέστατα στρέβλωση του συνοδικού πρωτοχριστιανικού κάλλους.
Με το Παπικό εξουσιαστικό πρωτείο, παραβιάζεται πρωτίστως η Συνοδικότητα, καθότι δολίως προσπαθούν οι Παπικοί να καταστήσουν τη Σύνοδο, τον αρχέγονο τούτο θεσμό, απλώς ένα συμβουλευτικό σώμα του Πάπα.

Αυτό που αναφέρει ο Άγιος Πορφύριος πως «είναι φως φανάρι ότι τον ενδιαφέρει να αναγνωρίσουν οι Ορθόδοξοι κεφαλήν τον Πάπα και τίποτε περισσότερο», καταμαρυρτυρεί πλήρως τις εκάστοτε Παπικές εξουσιαστικές προθέσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου