Τρίτη 27 Ιουνίου 2017

ΕΙΣΗΓΗΣΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ Β΄ ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΣΥΝΟΔΟΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ

ΕΙΣΗΓΗΣΙΣ
ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ κ. κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ Β΄
ΕΙΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΣΥΝΟΔΟΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ

Σεβασμιώτατοι άγιοι αδελφοί Αρχιερείς,
Οφείλουμε ευχαριστίες στον Πανάγαθο Θεό και Πατέρα μας Κύριον Ιησούν Χριστόν, που μας αξιώνει και πάλι μέσα σε λίγο χρόνο να συνέλθουμε προς λήψιν ζωτικών αποφάσεων για την ζωή και την λειτουργία της Εκκλησίας.
Και τούτο δεν ήταν αυτονόητον για την ελληνική πραγματικότητα αμέσως μετά την ανασύσταση του Κράτους μας. Από το έτος 1833 έως και το 1909 δεν ηδύνατο η Ιεραρχία της Εκκλησίας μας να συνέρχεται αυτοβούλως.
Αλλά και τις δεκαετίες που ακολούθησαν οι διάφορες πολιτικές αναταραχές και ανωμαλίες είχαν επιπτώσεις καταστροφικές στην ζωή της Εκκλησίας μας.

Δεν πρέπει να λησμονούμε την τόλμη Αρχιερέως μας στη δεκαετία του 1960 να σχίσει το Β. Διάταγμα, θυροκολλημένο στον Μητροπολιτικό Ναό, που απηγόρευε την σύναξη της Ιεραρχίας μας.
Επομένως έχει σημειωθεί πρόοδος στο κεφάλαιο αυτό. Το ερώτημα όμως που πλανάται στην αίθουσα αυτή είναι πόσο αξιοποιήθηκε ή αξιοποιείται το αγαθό αυτό προς ωφέλεια της Εκκλησίας και του πιστού λαού μας.
Το θέμα που θα μας απασχολήσει πάλι σήμερα είναι εκείνο της διδασκαλίας εις τα σχολεία μας του μαθήματος των Θρησκευτικών και ειδικώτερα των αναλυτικών λεγομένων προγραμμάτων.
Το Σύνταγμα της χώρας στην παράγραφο 2 του άρθρου 16 προβλέπει τα εξής: «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και την διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες».
Ομοίως ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας ορίζει στο άρθρο 9, παρ. Ε΄ τα εξης: «παρακολουθεί (η Δ.Ι.Σ.) το δογματικόν περιεχόμενον των διά τα σχολεία της Στοιχειώδους και Μέσης Εκπαιδεύσεως προοριζομένων διδακτικών βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών».
Ούτως εχόντων των πραγμάτων, το Υπουργείον Παιδείας, Θρησκευμάτων και Ερεύνης προέβη εις μεταρρύθμιση των αναλυτικών προγραμμάτων εις τα θρησκευτικά μαθήματα της στοιχειώδους και μέσης εκπαιδεύσεως σε τέτοιο βαθμό που αναγκασθήκαμε να αποστείλουμε το υπ’ αρθ. 4896/2016 έγγραφό μας προς τον κ. Πρωθυπουργό και τους κ. Αρχηγούς των εις την Βουλήν κομμάτων και να δηλώσουμε δημοσίως ότι «τα προγράμματα αυτά είναι και απαράδεκτα και επικίνδυνα».
Ακολούθησε ταραχή και έντασις. Ο Πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας, παρά τις δυσκολίες και τα πολυεύθυνα καθήκοντά του σε εποχή δύσκολη, προσκάλεσε υπό την προεδρία του την 5ην Ὀκτωβρίου 2016 σύσκεψη για την αντιμετώπιση των σχετικών με τα θρησκευτικά προγραμμάτων.
Εις την σύσκεψη αυτήν συμμετείχαν από πλευράς Πολιτείας, πλην του Πρωθυπουργού, ο κ. Πάνος Καμμένος, Κυβερνητικός Εταίρος, ο κ. Νικόλαος Φίλης, Υπουργός τότε Παιδείας, Θρησκευμάτων και Ερεύνης, η κ. Όλγα Γεροβασίλη και από πλευράς Εκκλησίας, η ταπεινότης μου, οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Μονεμβασίας κ. Ευστάθιος, Φθιώτιδος κ. Νικόλαος, Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος και ο νομικός σύμβουλος της Δ.Ι.Σ. κ. Θεόδωρος Παπαγεωργίου.
Η κατάληξις των συζητήσεων της συσκέψεως αυτής ήταν η εξής:
1. Να ορισθή από τις δύο πλευρές ειδική Επιτροπή για έναν δημιουργικό διάλογο.
2. Η συζήτησις θα αρχίσει από μηδενική βάση.
3. Το μάθημα των Θρησκευτικών θα έχει ορθόδοξον χαρακτήρα.
4. Η διδασκαλία θα είναι υποχρεωτική.
5. Η Επιτροπή της Εκκλησίας θα καταθέσει τις απόψεις της στην Επιτροπή της Πολιτείας, που θα είναι εγκρίσεις, προσθέσεις, αφαιρέσεις, διορθώσεις στις απόψεις της Πολιτείας. Επ’ αυτών θα γίνει ο διάλογος.
6. Το υλικόν της διδασκαλίας για τα σχολικά βιβλία των Θρησκευτικών που θα είναι έτοιμα και θα ισχύσουν για το σχολικό έτος 2018, πριν δοθή προς εκτύπωσιν θα δοθή εις την Εκκλησία για «δογματική παρακολούθηση».
Δυστυχώς όμως η σύσκεψη αυτή ήταν φαλκιδευμένη, διότι λίγες μέρες πριν, στις 13 Σεπτεμβρίου 2016, το Υπουργείο Παιδείας εδημοσίευσε, τα κατά την άποψή του, Φ.Ε.Κ. (Β΄, 2920, 2906) με τα αναλυτικά προγράμματα χωρίς πληροφόρηση της Εκκλησίας, διότι πίστευε και ίσως πιστεύει ότι η Εκκλησία δεν πρέπει να έχει άποψη στο δογματικό κυρίως περιεχόμενον των διδασκομένων βιβλίων των Θρησκευτικών.
Έτσι μπορεί να εξηγηθεί η διχογνωμία των ανακοινώσεων της συσκέψεως Μαξίμου.
Άλλα ανεκοίνωσε η επίσημη σύσκεψις και άλλα υπεστήριξε και υποστηρίζει ο τότε Υπουργός μέχρι σήμερα (ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 11-6-2017) λέγοντας «Εγώ μπορεί να έφυγα, τα νέα Θρησκευτικά έμειναν».
Η ορισθείσα υπό της Ιεραρχίας τριμελής εξ Αρχιερέων Επιτροπή αποτελουμένη εκ των Σεβασμιωτάτων αγίων αδελφών Ύδρας κ. Εφραίμ, Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου και Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, εργάσθηκαν εντατικά και με επιμέλεια και μας έφεραν τα εξής στοιχεία.
1. Η συζήτησις άρχισε από μηδενική βάση. Τί άλλο συμβαίνει μετά την «κατάργηση» των Φ.Ε.Κ. Β΄ 2906 και Β΄ 2920 της 13ης Σεπτεμβρίου 2016 του τ. Υπουργού κ. Φίλη και ισχύ των Φ.Ε.Κ. Β΄ 2104 και Β΄ 2105 της 19ης Ιουνίου 2017 του νυν Υπουργού κ. Γαβρόγλου.
2. Ορθόδοξος χαρακτήρας του μαθήματος.
3. Έγιναν δεκτές παρεμβάσεις, διορθώσεις, προσθήκες, αφαιρέσεις, προτάσεις της Επιτροπής της Εκκλησίας εις το υλικό διδασκαλίας.
4. Το υλικό μαθητείας που θα αποτελέσει τα βιβλία, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν από το σχολικό έτος 2018-2019 πριν τυπωθεί θα τεθεί εις την διάθεσιν της Εκκλησίας για την απαιτουμένη δογματική παρακολούθηση.
Εδώ οφείλω να καταθέσω μια δήλωση του Υπουργού κ. Κωνσταντίνου Γαβρόγλου προς εμέ προσωπικώς: αν κάτι προκύψει προβληματικό είμαστε έτοιμοι οι δύο πλευρές να το αντιμετωπίσουμε.
Η εν λόγω ενημέρωση της Δ.Ι.Σ. έγινε κατά την συνεδρίαν της Δ.Ι.Σ. (20-6-2017). Ένιοι αδελφοί εξ ημών έκαναν την πρότασιν να ενημερωθούν όλα τα Μέλη της Ιεραρχίας. 
Αυτό είναι και το μοναδικό θέμα απασχολήσεως της εκτάκτου σημερινής συνάξεως της Ι.Σ.Ι.
Σας ευχαριστώ


13 σχόλια:

  1. Kαλό θα προκύψει εάν ο κρίμασιν οις οίδε Κύριος επικαθήσας επί τον τράχηλον της εν Ελλάδι Εκκλησίας φρεσκάρει τη μνήμη του. Ο μητροπολίτης που κατά τρόπο πρωτοφανή και ΑΝΑΡΧΙΚΟ έσκισε το Βασιλικό Διάταγμα που όριζε τη σύγκληση της Ιεραρχίας το 1965 και όχι το 1960 μακαριώτατε(δεν αναφέρω το τόλμημά του επειδή έχει κοιμηθεί εδώ και πολλά έτη) εξέθεσε την Ελλαδική Εκκλησία με την απαράδεκτη πράξη του και την παρέστησε ως αντιστρατευόμενη στους νόμους του Κράτους. Και εάν μεν επρόκειτο για αντίθεο και αντιχριστιανικό νόμο με γεια του και χαρά του. Δεν επρόκειτο όμως για κάτι τέτοιο. Απλώς κάποιοι επίσκοποι της εποχής εκείνης ανέβαλλαν επί έτη την πλήρωση των τότε χηρευουσών μητροπόλεων προκειμένου να ψηφισθεί νόμος που να επιτρέπει το επάρατο μεταθετό! Πάει πολύ να μας το παίζει αντιστασιακός ο κ.Ιερώνυμος, σεραφειμικής κοπής και προελεύσεως κατά τα άλλα...
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μία διόρθωση στο προηγούμενο σχόλιο: δεν αναφέρω το όνομά του.
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. «Δεν πρέπει να λησμονούμε την τόλμη Αρχιερέως μας στη δεκαετία του 1960 να σχίσει το Β. Διάταγμα, θυροκολλημένο στον Μητροπολιτικό Ναό, που απηγόρευε την σύναξη της Ιεραρχίας μας». (Aπόσπασμα από την ομιλία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου Λιάπη, στην σημερινή (27.06.2017) συνεδρίαση της Ιεραρχίας)

    Τα θυμάται αυτά – του ΄ 65 - ο θεολόγος κ. Κοτταδάκης;… Γνωρίζει την τύχη που είχε ο πράγματι ανδρείος εκείνος ιεράρχης – o Mητρ. Ιάκωβος Μακρυγιάννης - επί αρχιεπισκοπείας Ιερωνύμου Κοτσώνη;…

    Και επειδή για την περίοδο αυτή – απ΄ το 1962 μέχρι και το 1974 - πολλά έχουν διαστρεβλωθεί και άλλα αποσιωπηθεί, έχει να γράψει πολλά ακόμη η Εκκλησιαστική μας Ιστορία... (πολλά για τα οποία πολλοί θα τρίβουν τα μάτια τους...)

    ΔΙΟΓΕΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η ιεραρχία πότε θα ασχοληθεί με τα πραγματικά φλέγοντα
    http://anastasiosk.blogspot.gr/2017/06/blog-post_188.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κον Λ.Ν., 27.06.2017, 8:43 μ.μ.

    «Αναρχικός» κατά Λ.Ν. «ανδροπρεπής» κατά Μαντζουνέαν ο τρόπος που ενήργησε τον Νοέμβριο του 1965 σύμπασα η Ιεραρχία και ειδικότερα ο Μητρ. Ελασσώνος Ιάκωβος Μακρυγιάννης, που ήταν αυτός που έσχισε το διάταγμα που απαγόρευε στην Ιεραρχία να συνεδριάσει…

    * Γράφει ο κ. Λ.Ν.: «…Ο μητροπολίτης που κατά τρόπο πρωτοφανή και ΑΝΑΡΧΙΚΟ έσκισε το Βασιλικό Διάταγμα που όριζε τη σύγκληση της Ιεραρχίας το 1965…»

    * Γράφει ο πρωτ. Ευάγγελος Μαντζουνέας ο οποίος διατέλεσε με πολλές θητείες μέλος (Γραμματεύς) της Μ.Σ.Ε. Νομοκανονικών Ζητημάτων της Δ.Ι.Σ. και επί Ιερωνύμου (Κοτσώνη) και αναφερόμενος στη στάση εκείνη της Ιεραρχίας του ’65, «να αγνοήσει τη κυβερνητική και τη δικαστική (Σ.τ.Ε.) απόφαση και να προχωρήσει στη πλήρωση των κενών μητροπολιτικών εδρών στηριζομένη μόνο εις τους Θείους και Ιερούς Κανόνας (δ΄ της Α΄ Οικουμενικής, γ΄ της Ζ΄ Οικουμενικής, ιθ΄ της Αντιοχείας, στ΄ της Σαρδικής, ιβ΄ της Λαοδικείας, κ.α.)», θεωρεί ότι επρόκειτο για «πράξη ανδροπρεπή για την ελλαδική Εκκλησία, εις την οποίαν σκανδαλωδώς επενέβαινεν εις τα εκκλησιαστικά πράγματα η Πολιτεία». Βλ. Μ α ν τ ζ ο υ ν έ α, Ευαγγέλου, πρωτοπρεσβυτέρου, Εκκλησιαστικόν Δίκαιον βάσει των Θείων και Ιερών Κανόνων και της ισχυούσης πολιτειακής νομοθεσίας, Αθήναι, 1984, σ. 51.

    Διαλέξτε …(εγώ ομολογώ ότι συντάσσομαι με τον Μαντζουνέαν…)

    ΔΙΟΓΕΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. http://www.romfea.gr/diafora/15602-to-iep-ekfrazei-tin-ikanopoiisi-tou-gia-tin-apofasi-tis-ierarxias
    To IEΠ εκφράζει την ικανοποίησή του για την απόφαση της Ιεραρχίας.
    Πού καταντήσαμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα γεγονότα του Οκτωβρίου-Νοεμβρίου του 1965 έπληξαν δεινώς το κύρος της τότε διοικούσας Εκκλησίας. Γενική κατακραυγή προκλήθηκε για τη στάση της πλειοψηφίας της τότε Ιεραρχίας που δεν προέβαινε στην κάλυψη των κενών μητροπολιτικών εδρών προκειμένου να ψηφισθεί νόμος που να επιτρέπει τις μεταθέσεις μητροπολιτών. Το μεταθετό είχε καταργηθεί το 1959 με πρωτοβουλία του τότε υπουργού Παιδείας Βογιατζή.Όποιος αναγνώσει τις εφημερίδες της εποχής υπό μορφήν pdf θα εκπλαγεί για το μέγεθος της ανευθυνότητας και της ανταρσίας της τότε διοικούσης Εκκλησίας. Δεν έφθανε ο σάλος με τη βαβανάτσεια εκλογή του 1962, προστέθηκε και αυτός. Αποκορύφωμα της αντάρτικης-αναρχικής νοοτροπίας υπήρξε το σχίσιμο του ΒΔ το 1965 από μητροπολίτη της "πρεσβυτέρας" Ιεραρχίας, τουτέστιν του "εκκλησιαστικού κατεστημένου" όπως καμουφλαρισμένα αυτό ονομάστηκε.
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κύριε Λ.Ν., ποιές εφημερίδες της εποχής και παραμύθια;...

    Eδώ ομιλεί η Εκκλησία μας, εκπρόσωποί της... Ενας εξαίρετος νομοκανονολόγος, ως ο αείμνηστος (και συνεργάτης του Ι. Κοτσώνη) πρωτ. Ευάγγελος Μαντζουνέας, ο νυν Αρχεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος (Λιάπης) περί α ν δ ρ ε ί α ς του μακαριστού Μητροπολίτου Ιακώβου (Μακρυγιάννη, του μετέπειτα διωχθέντος εκ μέρους του Ι. Κοτσώνη) και εσείς μας παραπέμπετε σε ...εφημερίδες της εποχής - Ελεος, πιά...

    ΔΙΟΓΕΝΗΣ

    Υ.Γ. Οσον αφορά εις τας περί "αντάρτικης - αναρχικής νοοτροπίας" του Μητροπολίτου που έσχισε το βασιλικό διάταγμα, κάπου διάβασα στο νέο βιβλίο ("Η Εκκλησία κατά τη δικτατορία 1967 - 1974") ότι ο ...αναρχικός Μητροπολίτης ήταν εκείνος που το 1958 είχε προτείνει, μετ΄ εγκωμίων πολλών, τον αρχιμανδρίτη Ιερώνυμο Κοτσώνη για ένταξη στο πίνακα των εκλογίμων για αρχιερατεία. Ωστόσο εννέα χρόνια μετά, και συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 1967, ο εγκωμιαστής του αρχιμανδρίτου Ιερωνύμου Κοτσώνη, ο μητροπολίτης Ελασσώνος Ιάκωβος Μακρυγιάννης θα είναι το πρώτο θύμα των «εκκαθαρίσεων» που θα επιχειρήσει στους κόλπους της Ιεραρχίας ο προ εννεαετίας υπ’ αυτού εγκωμιαζόμενος και ήδη ανελθών στο ύπατο εκκλησιαστικό αξίωμα –αυτό του Αρχιεπισκόπου– Ιερώνυμος Κοτσώνης. Θα είχε λησμονήσει φαίνεται την ευεργεσία που του είχε προσφέρει, δια του καλού του λόγου, ο "αναρχικός" Μητροπολίτης... Εχει πολλά ακόμη να γράψει η Ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Από πού κι ως πού τα όσα έγραφε σύσσωμος ο τύπος της εποχής, εκφράζοντας την κοινή αγανάκτηση για την ανταρσία των ράσων αποτελούν "παραμύθια";
    Επειδή καυτηρίασε την απαράδεκτη τακτική κάποιων μεγαλόσχημων ρασοφόρων που προκειμένου να επιτύχουν το μεταθετό κρατούσαν επί πολλά έτη αποίμαντο το λαό του Θεού προκαλώντας τη γενική κατακραυγή;
    Μώπως ενθυμείσθε τι διαλαμβάνουν οι ιεροί κανόνες σχετικώς; Επιτρέπεται επί τη βάσει των ιεροκανονικών διακελεύσεων μα μένουν κενοί επί έτη οι αρχιερατικοί θρόνοι;
    Μήπως γνωρίζετε (και ασφαλώς γνωρίζετε) τις φρικτές αρές των ιερών κανόνων αναφορικά με τις μεταθέσεις των μητροπολιτών που μετατρέπει τους επισκόπους σε δημοδιδασκάλους και υπαλλήλους;
    Υ.Γ. Αγαπητέ ΔΙΟΓΕΝΗ, μάλλον δεν συμφέρει να αναμοχλεύουμε την περίπτωση του κοιμηθέντος μητροπολίτου τον οποίο μννμονεύσατε. Για λόγους τους οποίους πιθανώς να γνωρίζετε. Θα μπορούσα να πω πολλά αλλά δεν θα το κάνω στην παρούσα στιγμή. Δεν συμφέρει στη μνήμη του υφ υμών εκθειαζομένου ιεράρχου και ο νοών νοείτω...
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ας μην ξεχνά ο ΔΙΟΓΕΝΗΣ πώς ονόμασαν σε κοινή τους ανακοίνωση τα τότε συνεργαζόμενα χριστιανικά σωματεία του υπερμάχους του επαράτου μεταθετού μητροπολίτες: "χρυσοθήρες και μεταθετομανείς". Αυτά τα ξεχάσαμε;
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ κ. Λ.Ν.

    Δεν γνωρίζω λόγους για τους οποίους, κατά την άποψή σας "δεν πρέπει να αναμοχλεύουμε" την περίπτωση του μακαριστού Μητροπολίτου του σχίσαντος το βασιλικό διάταγμα. Εφ΄ όσον, όμως, Υμείς, τους γνωρίζετε, παρακαλούμεν, εκθέσατέ τους. Η Ιστορία γράφεται με στοιχεία, με ντοκουμέντα, όχι με φήμες και υπονοούμενα - και δη εις βάρος κεκοιμημένων αρχιερέων της Ορθοδόξου Εκκλησίας, γεγονός που συνιστά - για έναν ορθόδοξο χριστιανό - υψίστην αμαρτίαν...

    ΔΙΟΓΕΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "Ο σημερινός μας Ἀρχιεπίσκοπος «ἐκ τοῦ σύνεγγυς» ἀποκαλύπτεται ὡς παγερό ἄγαλμα.
    Καί, «ἐκ τοῦ μακρόθεν», σκιά ἀπροσδιόριστη.
    Σηκώνει πάνω του τό βάρος τῶν ἀρχιεπισκοπικῶν διασήμων.
    Καί βηματίζει ὡς βαριεστημένος μεταφορέας τοῦ πακέτου της περιφρόνησης".
    "Άφωνος ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Προωθεῖ τούς ὁμοίους του, γιά νά μή γίνεται τίποτα παραπάνω ἀπό ὅσα ἔχει νά δείξει ὁ ἴδιος σέ κάθε ἐμφάνισή του. Ἄφωνοι καί οἱ περισσότεροι συνεπίσκοποί του δίνουν το στίγμα της ανικανότητας να ποιμάνουν το λαό.
    Κάθονται στην καρέκλα της εξουσίας. Βάζουν ὑπογραφές.
    ∆ιαχειρίζονται ἤ ἐξανεμίζουν τό συναγμένο πλοῦτο. Λιτανεύουν, κατά τις μεγάλες πανηγύρεις, τα βαρύτιμα άμφιά τους και τα εντυπωσιακά διάσημά τους. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΚΟΨΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥΣ, ΑΘΕΙΣΤΙΚΟΥΣ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ".
    Μακαριστός Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος, "ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ", 2011

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Tώρα, μάλιστα... Δέσαμε... Είδαμε με πόση δύναμη ψυχής, με τι ορθόδοξο σθένος και τι χριστιανική παρρησία αντιτάχθηκε στο ανελεύθερο, τυραννικό - και γι΄ αυτό ανιιχριστιανικό - καθεστώς της δικτατορίας Παπαδόπουλου (1967 - 1973) ο μακαριστός Νικόδημος....

    Πόσο αντέδρασε - μετά την εκλογή του στην Αττική τον Απρίλιο του 1968 από την (ψευτο-) "Αριστίνδην" Σύνοδο του Καλαμποκιά - στις αντικανονικές "καρατομήσεις" δεκαπέντε (15) Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Ελλάδος, τις συντελεσθείσες με τα όλως αντικανονικά κριτήρια της ..ηλικίας, των...φημών, κλπ. υπό της διορισμένης (ψευτο-) "Αριστίνδην" Συνόδου του ..."επαναστάτη" Καλαμποκιά...

    Ο Θεός να τον συγχωρέσει.

    ΔΙΟΓΕΝΗΣ

    Υ.Γ. Υπενθυμίζω ότι της εκλογής Νικοδήμου Γκατζιρούλη στην Αττική είχε προηγηθεί, τον Μαϊο του 1968, η εκλογή, ως Αττικής, του Βρεσθένης Δ. Τρακατέλη, ο οποίος την αρνήθηκε επικαλούμενος κανονικούς λόγους και συγκεκριμένα διότι επίστευε ό θρόνος δεν εχήρευε κανονικώς επειδή ο μέχρι τότε κάτοχός του πρώην Αρχιεπίσκοπος Ι. Βαβανάτσος είχε κηρυχθεί έκπτωτος κατά προδήλως αντικανονικό τρόπο, μέσω των διαβοήτων "ιεροδικείων" του Α.Ν. 214/67. Τι διαφορά ανάμεσα στους δύο άνδρες (Τρακατέλη - Γκατζιρούλη)...


    ΔΙΟΓΕΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή