ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΙ, ΑΛΛΕΣ, ΚΑΙ … ΑΝΤΙ-ΣΧΟΛΙΑ !
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
1. Η
Ορθόδοξη Εκκλησία αποδέχεται και τιμά
ως Οικουμενικές Συνόδους μόνο τις Επτά Άγιες Οικουμενικές
Συνόδους -Α΄ Οικουμενική, 325, Νίκαια μέχρι και Ζ΄ Οικουμενική 787, Νίκαια--
της Ενωμένης «Μίας, Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας» των εννιά πρώτων
αιώνων.
2. Κατά καιρούς διακεκριμένοι
ορθόδοξοι θεολόγοι πρότειναν, ζηλωτές κληρικοί, ευλαβείς Γέροντες
και άλλοι έφτασαν και να αριθμούν ως 8η Οικουμενική
Σύνοδο τη συγληθείσα στην Κωνσταντινούπολη το 879/880 Σύνοδο, όπου
προεξαρχόντων των, Πατριάρχη Φωτίου, και εντολοδόχων του Πάπα Ιωάννη Η΄
αποφασίστηκε να αποσυρθεί ως αιρετικό το, “Filioque”, που είχε
επιβάλει στο Σύμβολο της Πίστεως η πρότερη αντί-Φωτιανή Σύνοδος του 869/70,
και ως 9η Οικουμενική Σύνοδο, εκείνες του 14ου
αιώνα.
Επ’ αυτού η Αγία και Μεγάλη
Σύνοδος του 2016, αποφάσισε να εντάξει τη Σύνοδο,
του 879/880, τις Συνόδους του 14ου
αιώνα, και τις μετά ταύτα συγκληθείσες από την, και στην Ορθόδοξη
Ανατολή, «στις μεταγενέστερες καθολικού κύρους Συνόδους»,
ήγουν, να τις διακρίνει από τις Επτά Άγιες Οικουμενικές Συνόδους της
Ενωμένης Εκκλησίας.
Συγκεκριμένει στο Κεφάλαιο I. «Ἡ Ἐκκλησία: Σῶμα
Χριστοῦ, εἰκών τῆς Ἁγίας Τριάδος», παράγραφος 3. Η απόφασή της
διατυπώνεται ως εξής: «… Τό συνοδικόν ἔργον συνεχίζεται ἐν τῇ ἱστορίᾳ
ἀδιακόπως διά τῶν μεταγενεστέρων, καθολικοῦ κύρους, συνόδων – ὡς λ.χ. τῆς
ἐπί Μεγάλου Φωτίου, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, Μεγάλης συνόδου (879-880)
καί τῶν ἐπί ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ συγκληθεισῶν Μεγάλων συνόδων (1341,
1351, 1368), διά τῶν ὁποίων ἐβεβαιώθη ἡ αὐτή ἀλήθεια τῆς πίστεως, ἐξαιρέτως δέ
περί τῆς ἐκπορεύσεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί περί τῆς μεθέξεως τοῦ ἀνθρώπου εἰς
τάς ἀκτίστους θείας ἐνεργείας. Προσέτι δέ καί διά τῶν ἐν Κωσταντινουπόλει Ἁγίων
καί Μεγάλων συνόδων τῶν ἐτῶν 1484 διά τήν ἀποκήρυξιν τῆς ἑνωτικῆς συνόδου τῆς
Φλωρεντίας (1438-1439), τῶν ἐτῶν 1638, 1642, 1672 καί 1691 διά τήν ἀποκήρυξιν
προτεσταντικῶν δοξασιῶν, ὡς καί τοῦ ἔτους 1872 διά τήν καταδίκην τοῦ ἐθνοφυλετισμοῦ
ὡς ἐκκλησιολογικῆς αἱρέσεως».
Με τη διατύπωση, «καθολικού
κύρους», ουσιαστικά δηλώνει ότι τις θεωρεί και τις αποδέχεται δι
εαυτήν, ως την ατόφια-απαραχάρακτη συνέχεια της
Ενωμένης Μιας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας ως ισοδύναμες και
ισόκυρες με τις Άγιες Επτά Οικουμενικές ! Πλην ! Λαμβάνοντας
υπόψη ότι, αιώνες τώρα «η λοιπή Χριστιανοσύνη», η Ετερόδοξη με
την όποια ιστορικήν ονομασία Εκκλησία ή Ομολογία δεν είναι σε
εκκλησιαστική κοινωνία και δε συνέρχεται μαζί της, ενεργώντας αδελφικά,
συνετά και ταπεινά αποφεύγει να τις ονομάσει Οικουμενικές !
3. Η με την «ιστορική ονομασία»
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία επίσης αποδέχεται και τιμά τις Επτά
Άγιες Οικουμενικές Συνόδους της Ενωμένης Εκκλησίας των εννιά πρώτων αιώνων.
Βέβαια έχει κάνει τη γνωστή … «λαθροχειρία» στην περί Αγίου Πνεύματος απόφαση
της Β΄ Οικουμενικής, κοινώς στο 8ο άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως. Μόνη
της, όχι εκ συμφώνου, δηλαδή, χωρίς απόφαση νέας Οικουμενικής
Συνόδου ως είναι το εκκλησιαστικώς ορθό, πρόσθεσε το “Filioque«, «και εκ του Υιού»,
στο κατόπιν 8ο περί Αγίου Πνεύματος άρθρο,του «Πιστεύω», οριστικά
από το 1014 με επιβολή του Φράγκου βασιλιά Ερρίκου Β΄. Επί πλέον έχει προσθέσει,
ανακηρύξει, θεωρεί και αποδέχεται ως Οικουμενικές, σειρά όλη Συνόδων που
συγκλήθηκαν από την ίδια κατά καιρούς μετά το Σχίσμα μέχρι σήμερα.
4. Οι Αποφάσεις των Οικουμενικών
Συνόδων, και από το σχίσμα και μετά οι ανωτέρω καθολικού κύρους Σύνοδοι της
Ορθόδοξης Εκκλησίας αφορούν μεγάλα, καίρια, και ουσιαστικά ζητήματα
χριστιανικής πίστης και ζωής. Εκδίδονται για να τεθεί υπόψη των πιστών η αξία
και σημασία τους, να γίνουν εσωτερικά αποδεκτές, και να εφαρμοστούν.
Αυτονόητο ότι, πάντα ταύτα με απαραβίαστο σεβασμό της ελευθερίας
του προσώπου και της συνακόλουθης ευθύνης του, γνωστού όντως τοις πάσι
ότι, να το πω απλά, «ο Θεός δεν αναγκάζει κανένα να τον αγαπήσει» !!
Με γέφυρα το τελευταίο περνώ σε
μερικά «Αντίσχόλια», σε σχόλια ανώνυμων ή ψευδεπίγραφων στην ανάρτηση,
«Δαιμονικού ιού πρωτοκαθεδρίας … παρεπόμενα» -Αναστάσιος 12.01.18.
1. Όταν γράφεις ενυπόγραφα
για την τραγική πολυδιάσπαση της
Χριστιανοσύνης, της Εκκλησίας του Χριστού: «Όποιος μελετήσει την ιστορική σειρά ανάδυσής της, δε θα αργήσει να
διαπιστώσει ότι, η πρωταρχική, η κύρια, μέχρι και αποκλειστική αιτία της
εστιάζεται στο δαιμονικό ιό της
πρωτοκαθεδρίας ! Ενώ, η θεολογική
αναγωγή της-«Filioque …»-προέκυψε μετά. Για την Ανατολή ευκαιριακά,
για τη Δύση προσχηματικά !
Το κατοχυρώνεις με την ακόλουθη παράθεση από την πιο έγκυρη
και αρμόδια Πανεπιστημιακή υπογραφή, αυτή του Καθηγητή της Εκκλησιαστικής
Ιστορίας στη Θεολογική του Πανεπιστημίου Αθηνών πολυσέβαστου κ. Βλάση Φειδά :
«Το γεγονός ότι και αυτές ακόμη οι
ήδη γνωστές από τον Η΄ αιώνα θεολογικές διαφορές -Filioque- χρησιμοποιήθηκαν περιστασιακά και καθυστερημένα,
ήτοι μετά την αντιπαράθεση στο χώρο της ιεραποστολής και την οξεία ρήξη των
θρόνων της Πρεσβυτέρας και της Νέας Ρώμης υποδηλώνει ότι το κύριο αίτιο του
μεγάλου σχίσματος των Εκκλησιών Ανατολής και Δύσεως-1054-πρέπει να αναζητηθεί
τόσο στο παπικό πρωτείο, το οποίο ενισχύθηκε με τις ψευδο-ισιδώρειες διατάξεις,
όσο και στην παπική αξίωση επιβολής του σε ολόκληρη την Εκκλησία»-«Εκκλησιαστική
Ιστορία», 2ος τόμος, σελ. 95. Στη συνέχεια την οριοθετείς αναλυτικά-589,
Σύνοδος Τολέδου επίσημη εμφάνιση, 860 και στη Φράγκικη επέμβαση στη Βουλγαρία
πρωτοενόχληση της Νέας Ρώμης, εξηγείς το γιατί της καθυστέρησης … Τι αντιπροσωπεύει ο ανώνυμος που
… «σχολιάζει»: «… Άρα η πρωταρχική αιτία της ακοινωνησίας μεταξύ των δύο
Πατριαρχείων-Παλαιάς και Νέας Ρώμης-ήταν η αιρετική διδασκαλία της Ρώμης …»,
2. Όταν εκθέτεις ενυπόγραφα
ορισμένες απόψεις, τις στηρίζεις σε αντίστοιχες ονομαζόμενης ρητά
έγκυρης θεολογικής υπογραφής όπως: «Η Ορθοδοξία ευνοεί και
προστατεύει τη μέγιστη ελευθερία των θεολογικών γνωμών
μέσα στα πλαίσια της μιας παραδόσεως. Η Εκκλησία ξεπερνά κάθε σχολή ενώ
ταυτόχρονα τις περιέχει όλες»- Παύλος Ευδοκίμωφ,
«Ορθοδοξία», σ.241. Και ο ανώνυμος από … «σεβασμό» στη
μέγιστη ελευθερία … της Ορθοδοξίας», σπεύδει να γράψει βαρύγδουπα μεν
αόριστα δε: «Αιρετικό άρθρο» ! Τι να να σκεφτεί ή τι να πει κανείς για
το «ορθόδοξο βίωμά του»;
3. Παραπλήσια, όταν στη συνέχεια η
έγκυρη παράθεση λέει : «Όμως κανένα κείμενο-δηλαδή, κανενός
η άποψη, γνώμη, σχολή-εκτός από τους δογματικούς ορισμούς -όρους,
δόγματα- των Συνόδων δεν μπορεί ποτέ να αξιώσει «συμβολικό» -δηλαδή,
δογματικό- κύρος» -ανωτέρω σελ. 241. Και άλλοι «ανώνυμοι»
παραπέμπουν σε ευλαβείς Γέροντες, με
ποιο αντιπροσωπευτικό το νυν Όσιο Παϊσιο, τι θέλουν να πουν, ότι
οι γνώμες αυτών των Γερόντων έχουν «συμβολικό κύρος», δηλαδή,
είναι «οροι», «δόγματα», και όχι απλές ευλαβείς και σεβαστές
απόψεις, αλλά τίποτε πιο πολύ από τη δική τους «καθώς ηδύναντο» πρόσληψη
της θείας δόξης;; Ή μήπως θέλουν να τους παραπέμψω στην ανάρτηση, «Επιστολής
‘μοναχού ερημίτη γέροντα Παϊσίου’ ανάγνωση»-7.3.17-για να φανεί και τι άλλο
δε δίστασε να κάνει η μικρόνοιά τους;
4. Έρχομαι στο νεαρό θεολόγο-παρότι η ιερατική
μικρο-φωτογραφία γνωστό Πατρινό κληρικό μου βγάζει να του επαναλάβω πρώτα ότι
καλά κάνει και γράφει. Ο υπογράφων 23 χρονών, το Μάϊο του 1958 έκανε την πρώτη
δημοσίευση με τον τίτλο : «Εις Δαμασκόν …» στην «Ἁνάπλαση» !
Αλλά και να τον ερωτήσω; α. Από πού κι ως που συνάγει ότι: «Ξεγράφω με τη μία τους Πατέρες της
Εκκλησίας, με μονοκοντυλιά διαγράφω την Παράδοση της Εκκλησίας»; Μήπως από το ότι έχω αποδώσει σε λόγο
Νεοελληνικό, Μέγα Αθανάσιο-«Βίος Οσίου Αντωνίου» -Μέγα
Βασίλειο- «Εννιά Ομιλίες Τομής» -Άγιο Γρηγόριο Θεολόγο- «Μεγαλυνάρια
στους Μέγα Αθανάσιο και Μέγα Βασίλειο» -Άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο- «Γράμματααπό την εξορία», και τώρα «Ομιλιών του Μικρή Φιλοκαλία»;; Ή μήπως επειδή κράτησα πάνω από 15 χρόνια
στο Ράδιο «Πειραϊκή Εκκλησία» την Εκπομπή «Αναφορά στους
Πατέρες», παρουσιάζοντας εκλεκτά κείμενα από τους «Αποστολικούς
Πατέρες», τους «Απολογητές» μέχρι τους ανωτέρω Μεγάλους Πατέρες; Β. Την «αυτόαποκαλούμενη Αγία
και Μεγάλη Σύνοδο,,, των αρχιερέων του Κολυμπαρίου», ως γράφει με
ευδιάκριτη καταφρόνηση, «οι κολυμπαρίστες» ως επαναλαμάνει πιο
καταφρονητικά, συγκρότησαν, αν δεν το ξέρει οι σήμερον Προεστώτες της
Ευχαριστιακής Τράπεζας της Ορθοδοξίας από θέση εκκλησιαστικής-λειτουργικής
κορυφής, ο Οικουμενικός Πατριάρχης, οι δυο Πατριάρχες της πάλαι
Πενταρχίας, οι νεώτεροι Πατριάρχες, οι Αρχιεπίσκοποι, οι Επίσκοποι–Μητροπολίτες
εξουσιοδοτημένοι συνοδικά αντιπρόσωποι των τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών–πλην των
τεσσάρων που για γνωστούς λόγους απουσίασαν! Δεν ξέρω, λοιπόν, αν δείχνει πολλή
φρόνηση ένας νέος που καλά-καλά δε βγήκε από το θεολογικό του αυγό να τους
καταγράφει περίπου ως «ρεμπετ ασκερ»!
Και για το, «επόμενοι τοις αγίοις πατράσι», , που του λείπει, του
το δίνω πιο κάτω ίσως λαμπρότερο για την Αποστολική απαρχή, αναφορά και
διατύπωση της ορθόδοξης αυτοσυνειδησίας: «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἐν τῇ ἑνότητι
καί καθολικότητι αὐτῆς, εἶναι ἡ Ἐκκλησία τῶν Συνόδων, ἀπό
τήν Ἀποστολικήν ἐν Ἱεροσολύμοις σύνοδον (Πράξ. ιε´, 5-29) ἕως τῆς σήμερον.
Ἡ Ἐκκλησία αὐτή καθ’ αὑτήν εἶναι Σύνοδος ὑπό τοῦ Χριστοῦ συνεστημένη
καί ὑπό τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καθοδηγουμένη, συμφώνως πρός τό ἀποστολικόν «ἔδοξε
τῷ Ἁγίῳ Πνεύματι καί ἡμῖν » (Πράξ. ιε’, 28). Διά τῶν Οἰκουμενικῶν
καί τῶν Τοπικῶν συνόδων, ἡ Ἐκκλησία εὐηγγελίσατο καί εὐαγγελίζεται τό μυστήριον
τῆς Ἁγίας Τριάδος, τό ὁποῖον ἐφανερώθη διά τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου
τοῦ Θεοῦ»-Εγκύκλιος,1,3.
Απορώ με την καλή διάθεση του συντάκτη να λέει τα αυτονόητα σε αυτούς που δεν επιθυμούνε να παραδεχθούν τα αυτονόητα. Όποιος έχει έστω και λίγη γνώση των εκκλησιαστικών γεγονότων δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει μαζί του. Οι διαφωνούντες είναι οι εθελοτυφλούντες που πάντα υπήρχαν, και θα υπάρχουν, και με αγάπη θα τους περιβάλει η Εκκλησία όπως και εδώ ο συντάκτης του κατοχυρωμένου άρθρου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην παραγραφο 3, της αναρτησης του, ο συγγραφεας παραδεχεται οτι, η ιστορικως ονομαζομενη Ρωμαιοκαθολικη Εκκλησια εχει κανει λαθροχειρια, και εχει προσθεσει δικη της λεξη (filioque) σε αποφαση της Β' Οικουμενικης Συνοδου. Δεν μας λεει ομως τι κυρωσεις και τι επιτιμια πρεπει να υποστη, οποιος αλλοιωνει αποφασεις Οικουμενικης Συνοδου. Γιατι αραγε ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο Αντισχολιο 3, αναφερει την γνωμη του Ευδοκιμωφ, σχετικα με την αξια που εχουν οι γνωμες των Αγιων για καποιο θεμα. Ας αναφερουμε λοιπον ενα μικρονοικο παραδειγμα για το ζητημα αυτο.
Εχουμε μια ζυγαρια. Στην μια πλευρα της ζυγαριας τοποθετουμε την γνωμη που εχουν για τους Λατινους ο Αγιος Γρηγοριος Παλαμας, ο Αγιος Μαρκος Ευγενικος, ο Αγιος Νικοδημος Αγιορειτης, ο Αγιος Αθανασιος Παριος, ο Αγιος Κοσμας Αιτωλος, ο Αγιος Παισιος, ο Αγιος Πορφυριος, ο Αγιος Ιακωβος.
Στην αλλη πλευρα της ζυγαριας τοποθετουμε την γνωμη που εχουν για το ιδιο θεμα, ο Πατριαρχης, ο Μητροπολιτης Περγαμου, ο Μητροπολιτης Προυσης, ο Μητροπολιτης Γαλλιας, ο Μητρπολιτης Γερμανιας, ο Μητροπολιτης Δημητριαδος, ο κ. Κοτταδακης, κλπ.
Σε ποια πλευρα θα κλινη η ζυγαρια ? Ποια ειναι η βαρυνουσα γνωμη ?
Η βαρύνουσα γνώμη 1.09 είναι των Συνοδικών αποφάσεων που έχουν την πληρότητα των απόψεων των Πατέρων και Θεολόγων και όχι η μεμονωμένη άποψη του καθένα Πατέρα, ιεράρχη ή θεολόγου. Η ζυγαριά σου μετρά λανθασμένα με τον τρόπο που χρησιμοποίησες.
ΑπάντησηΔιαγραφή1.Δεν αρνούμαι ότι δεν έχω σκάσει απ' τ' αυγό μου ακόμα και ούτε καν αυτοχαρακτηρίστηκα ως "θεολόγος". Ως 26 ετών απόφοιτος Θεολογικής Σχολης υπογράφω.
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Αρνείστε ότι ξεγράφετε την Παράδοση της Εκκλησίας με μονοκονδυλιά; Όταν αποδέχεστε μια Σύνοδο η οποία αναγνωρίζει εκκλησιαστικότητα στις αιρέσεις τότε τι ακριβώς κάνετε; Μήπως διαβάσατε πουθενά στους Πατέρες τέτοιες εφευρέσεις; Γιατί μάλλον περί εφεύρεσης πρόκειται γι' αυτό και δεν υπέγραψαν τέτοια βλασφημία ο Ναυπακτου, ιεράρχες της Σερβίας και ειδικά της Κύπρου όπου υπέγραψε αντ' αυτών ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου...
3. Εμμένω στο "αυτοαποκαλούμενη" διότι δεν πέρασαν και χρόνια για να αποδεχτεί τις αποφάσεις της το ορθόδοξο πλήρωμα. Μάλλον ούτε καν οι ιεράρχες μας δεν μας σεβάστηκαν καθώς δεν μας άφησαν σαν λογικά όντα να κρίνουμε τις αποφάσεις της Συνόδου και τις χαρακτήρισαν "δεσμευτικές". Αυτά έκαναν οι Πατέρες που συγκρότησαν τις Οικουμενικές Συνόδους; Και φυσικά το "κολυμπαριστές" δεν χαρακτητίζει τους προεστώτες των πανάγιων Μυστηρίων που τελεί ο Κύριος, το κέντρο της Εκκλησίας, δια των χειρών τους, αλλά το φρόνημα τους που καθόλου δεν συνάδει με αυτό των αγίων Πατέρων οι οποίοι καλούσαν το Άγιο Πνεύμα στις Συνόδους και όχι τους πράκτορες της C.I.A....
4. Η Εκκλησία εκφράζει την αυτοσυνειδησία της στις Συνόδους αλλά σε ποιες Συνόδους; Στις Ληστρικές Συνόδους που δίωκαν τους αγίους, της Φερράρας και της Φλωρεντίας, του Κολυμπαρίου; Ή μήπως των αγίων της Εκκλησίας, των όντως θεουμένων;
Δ. Κύριε Κοτταδάκη κανείς δεν αμφισβήτησε τη διαδρομή σας στον Εκκλησιαστικό χώρο, το συγγραφικό σας έργο κτλ. Δεν χρειάζεται να το παρουσιάζετε διότι δεν επηρεάζει σε τίποτα την κουβέντα. Ίσα ίσα που σας καθιστά υπόλογο διότι ενώ γνωρίζετε τόσα πράγματα και έχετε διαβάσει τους Πατέρες της Εκκλησίας, εσείς δεν τους λαμβάνετε υπόψιν και έχετε τόσες κακόδοξες θέσεις στηρίζοντας μια Σύνοδο αμφισβητούμενου κύρους. Δεν το λέω εγώ, το λέει ο Ναυπακτου, το λένε οι Σέρβοι Κύπριοι επίσκοποι που δεν υπέγραψαν τις "Σχέσεις με τον λοιπό Χριστιανικό κόσμο" και τα Πατριαρχεία που δεν συμμετείχαν.
Υ.Γ.: Στη μικροφωτογραφία βλέπετε τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο. Αυτόν που έγραψε στον μακ. Αθηναγόρα πως καλύτερα να πέσει το Πατριαρχείο βάθη του Βοσπόρου παρά να παρεκκλίνουμε απ τη γραμμή των Πατέρων. Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της Πίστεως...
Γεράσιμος Αθανασίου (ο μη έχων βγει από το θεολογικό μου αυγό)
Απόφοιτος Θεολογικής Αθηνών
Οι Συνοδικές αποφάσεις, φίλε 3 - 13, δεν έχουν πάντοτε "την πληρότητα των απόψεων", διότι άλλες φορές λαμβάνονται κατά πλειοψηφίαν και όχι ομοφώνως, άλλες φορές μερικοί Ιεράρχες διαφωνούν και αρνούνται να υπογράψουν τμήματα των αποφάσεων, άλλες φορές ολόκληρες Εκκλησίες απέχουν από τις συνεδριάσεις, άλλες φορές οι Συνοδικοί επιστρέφουν στην έδρα τους και ομολογούν μετανοούντες ότι "καλύτερα να τους κοβόταν το χέρι παρα να υπογράψουν" (Φερράρα - Φλωρεντία), άλλες φορές οι Σύνοδοι απορρίπτονται από το πλήρωμα της Εκκλησίας, χαρακτηριζόμενες ως "ληστρικές".
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέχρις ότου λοιπόν το πλήρωμα της Εκκλησίας αποφανθή, διά της εμπράκτου εφαρμογής των αποφάσεων, ποιά είναι η βαρύνουσα γνώμη ?
Τα θερμα μου συγχαρητηρια στον Geras Imos.Eιναι πολυ ορθες οι αποψεις σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλα να προσθεσω τα ακολουθα. Οσο και αν γραφουν καποιοι το γεγονος ειναι ενα. Οι παπικοι δεν εχουν εγκυρα μυστηρια, δεν εχουν Χαρη. Δεν κοινωνουν σωμα και αιμα Χριστου.Δεν ειναι μελη της εκκλησιας του Χριστου.
Επειδη αναφερθηκε οτι αυτα στηριζονται σε ευλαβεις γεροντες να διορθωσω και να πω τα εξης. Δεν στηριζονται μονο σε ευλαβεις γεροντες. Στηριζονται σε μεγαλους αγιους της εκκλησιας οπως ο αγιος Πορφυριος, Παισιος , Ιακωβος, αλλα και σε γεροντες οι οποιοι ειναι γνωστο σε ολους οτι ειχαν αποκαλυψεις απο το Θεο.Οποιος εχει ειλικρινη διαθεση παρακολουθωντας τα δυο ακολουθα video καταλαβαινει
https://www.youtube.com/watch?v=FDskMPOI4pA
https://www.youtube.com/watch?v=xJnGUGHTUyE&t=2s
Συνεπως δεν προκειται για ευλαβεις και σεβαστες αποψεις οπως γραφηκε αλλα για αποκλυψεις της Θειας Χαριτος. Τετοιες αντιστοιχες αποκαλυψεις υπαρχουν παρα πολλες οι οποιες ολες συμφωνουν ομοφωνα στο οτι οι παπικοι δεν ειναι μελη της εκκλησιας, δεν εχουν εγκυρα μυστηρια, και οτι ο οικουμενισμος δεν εχει ορθοδοξο πνευμα.
Ομως αν δεν θελει κανεις δεν πειθεται, οσες αποδειξεις και αν του φερουν. Και η αιτια που δεν πειθεται ειναι η συνηθης. Η υπερεκτιμηση του ευατου μας .
Ο Κυριος μας ειπε να φυλαξουμε την Πιστη και να μη μεριμναμε τι θα φαμε και τι θα πιουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποφοιτος θεολογικης σχολης ,δεν δικαιολογειται να μη γνωριζει τα στοιχειωδη...
''Ουκ επ αρτω ζησετε ανθρωπος,αλλ'εν παντι ρηματι εκπορευομενω δια στοματος Θεου''Ματθ 4 4-5.
Μηπως οποιος χτυπησει δεν θα του ανοιχτει;
Ο αββας Θεωνας κανει μια αναφορα γι'αυτους που ειναι ''ενθερμοι αναζητητες της Αληθειας'' εκτος απο την καθαρση του εσω ανθρωπου,,οι οποιοι εν ονοματι της ευσεβειας,επειδη αυτο το σκοπο εχουν,ο σκοπος λοιπον αυτος διασωζει το Ορθοδοξως θεολογειν..
Λενε οι πατερες πως ολοι αυτοι που ειναι εκτος της Μιας,Αγιας Καθολικης Εκκλησιας,ονομαζουν τις συναξεις τους ''Εκκλησιες''.Το Αγιον Πνευμα ομως Ζητα πρωτα την Πιστη την Ορθη.Το λεγει κ η Αγια Συνοδος του 258,εαν θελετε.''ουκ αλλα λεγομεν ειμη οτι Εν τη Καθολικη Εκκλησια δοθηναι λαβειν.
Παρα δε τοις Αιρετικοις οπου Εκκλησια ουκ εστιν,αδυνατον αμαρτηματων αφεσιν λαβειν''...
Μια ακομα φωνη!
Οι θέσεις του κ. Κοτταδάκη είναι οι θέσεις της Εκκλησίας και αποπνέουν την ορθόδοξη Θεολογία. Πάντα στον εκκλησιαστικό χώρο υπήρχαν και οι διαμαρτυρόμενοι. Οι νεότεροι να αποκτήσουν και εμπειρία διότι το πτυχίο δεν λέει τίποτα.
ΑπάντησηΔιαγραφή11.16
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετα το πτυχιο δηλαδη δεν ειναι ικανοι να διδαξουν;
Θαυμασια! Συ αυτο θα ηθελες για τα παιδια σου;
Εχω παρατηρησει και στο παρελθον οτι υπαρχουν καποιοι κολακες φιλοοικουμενιστικων αρθρων. Οι συγγραφεις των φιλοοικουμενιστικων αυτων αρθρων δεν πρεπει ποτε να ξεχνουν οτι οι κολακες (ως συνηθως ) ειναι οι μεγαλυτεροι εχθροι τους διοτι τους εμποδιζουν να δουν την αληθεια που αποκαλυπτει το Αγιο Πνευμα στους αγιους.
ΑπάντησηΔιαγραφή1ον Ο ίδιος ο Κύριος είπε ότι όποιος δεν μεταλαμβάνει του Σώματος και του Αίματός του δεν έχει ζωή αιώνιο. Θεωρείτε ότι η όστια είναι το Σώμα του Κυρίου που μεταλαμβάνουμε εμείς στην Εκκλησία; Το τι θα κάνει ο Κύριος με τους εκτός Εκκλησίας το ξέρει μόνο ο Ίδιος. Εμείς οφείλουμε να λέμε ότι μας παρέδωσε στην Παράδοση της Εκκλησίας δια του στόματός Του και δια στόματος των αγίων. Οι μετα-Πατέρες και η μετα-πατερική θεολογία τους όπως και του κ. Κοτταδάκη δεν εκφράζουν την ορθόδοξη θεολογία. Όλοι οι Πατέρες έχουν συγκεκριμένες απόψεις για τους αιρετικούς. Δεν θα αλλάξουμε τη θεολογία της Εκκλησίας επειδή κάποιοι το είδαν στο όνειρό τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥ.Γ.: Το πτυχίο δεν λέει τίποτα. Ούτε η εμπειρία, ούτε οι εμπειρίες, ούτε οι Πατριαρχικές γνωριμίες ούτε καν ο βαθμός της ιερωσύνης. Εμπόδισε η ιερωσύνη τον Βησσαρίωνα και τον Ιλαρίωνα να απαρνηθούν την Πίστη τους και να γίνουν Καρδινάλιοι; Αφού ο αγ. Μάρκος ο Ευγενικός δεν τους έκανε το χατήρι να υπογράψει την κατάπτυστη εκείνη Ένωση - Υποταγή πήγαν μόνοι τους να παραδωθούν στον "άγιο πατέρα"...
Αγαπητέ Γεράσιμε και ο πρωτοετής της Θεολογικής Σχολής γνωρίζει ότι έχουν Ιεροσύνη οι κληρικοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως στους σχισματικούς της αυτοαποκαλούμενης «Εκκλησίας της Μακεδονίας» δεν πάω να κοινωνήσω διότι είναι σε σχίσμα κατά τον ίδιο τρόπο δεν πάω και στους Παπικούς. Μήπως εσύ αμφισβητείς ότι οι κληρικοί της «Μακεδονικής Εκκλησίας» μεταδίδουν «του Σώματος και του Αίματός» του Χριστού.
Πρόσεχε διότι διεκδικείς μια από τις πλάνες του Πάπα και εσύ, και αυτό είναι το «αλάθητο» της γνώμης σου.
π. Νεόφυτος
Όταν ως θεολόγος καθηγητής της μάχιμης έδρας, μετά από μια συναρπαστική παράδοση, κάποιος μαθητής άρχιζε να ρωτάει: «Η γιαγιά μου, κύριε, μου είπε …», σιωπούσα και έλεγα μέσα μου: «Τους δε βεβήλους και γραώδεις μύθους παραιτού, γύμναζε δε σεαυτόν προς ευσέβειαν»-Παύλος, Α΄Τιμ.4,7. Πιο καθαρά, όταν διἀβαζω του Χριστού λέγοντος: «Πολλοί ερούσι μοι εν εκείνη τη ημέρα, Κύριε, Κύριε, ου τω σω ονόματι προεφητεύσαμεν, και τω σω ονόματι δαιμὀνια εξεβάλομεν, και τω σω ονόματι δυνάμεις πολλάς εποιήσαμεν; Και τότε ομολογήσω αυτοίς ότι ουδέποτε έγνων υμάς …»-Ματθ. 7, 21-22. Αναρωτιέμαι και λέω, μα είναι δυνατό τόση θεολογική εγκύστωση να διαχέεται σήμερα; Τόση «θεολογία» γηπέδου; Θυμάμαι και τη χαρακτηριστική έκφραση του αείμνηστου Καθηγητή του Κανονικού Δικαίου Αμίλκα Αλιβιζάτου, «ο καημένος ο Χριστός» ! Και προσθέτω, τι του μέλλεται να ακούσει ακόμα ! Αυτά για τις παιδαριωδίες όσων επιμένουν να αγνοούν τι εστί Εκκλησία, και τι εστί Ορθοδοξία …
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντα «με την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα …»-Αθανάσιος Κοτταδάκης
Αγαπητέ π. Νεόφυτε προφανώς ο πρωτοετής φοιτητής της Θεολογίας που το θέλησε και πηγε εκεί είναι το 5% των εισακτέων. Αυτό το 5% που διαβάζει και ενημερώνεται για την Παράδοση της Εκκλησίας γνωρίζει ότι η Μία Εκκλησία είναι η Ορθόδοξος Εκκλησία και εκτός αυτής όλες οι υπόλοιπες κοινότητες βρίσκονται στην πλάνη. Δυστυχώς για εσάς π. Νεόφυτε δεν έχω εκφράσει προσωπικές απόψεις αλλά των Πατέρων της αλαθήτου Εκκλησίας. Η οποία Εκκλησία έχει εκφέρει άποψη απο αιώνων για τηκ εγκυρότητα των "μυστηρίων" των αιρετικών και δεν θα μας δεσμεύσει κανένα Κολυμπάρι σε αυτό το θέμα. Όσο δεν βρίσκεται κάποιος σε Μυστηριακή κοινωνία με την Εκκλησία δεν μπορεί να τελεί έγκυρα Μυστήρια. Οπότε και ο Πάπας και οι Βαρδάρηδες φυσικά και δεν μεταδίδουν το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου. Το αλάθητο της Εκκλησίας αυτό λέει εδω και 2000 χρόνια, τι να κάβουμε τώρα. Με το ζόρι να το αλλάξετε; Δεν τρώμε κουτόχορτο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τη θεολογία του γηπέδου που ανέφερε ο κ. Κοτταδάκης αρμόζει το "άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε". Ερώτησα ποιες αποφάσεις Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων ακολούθησαν οι Κολυμπαριστές και απάντηση δεν έλαβα. Διότι είναι απλό: κανένας Πατέρας της Εκκλησίας δεν αναγνώρισε εκκλησιαστικότητα σε αιρετικούς. Η θεολογία της C.I.A. του Κολυμπαρίου δεν μπορεί να απαντήσει...
Υ.Γ.1.: Αν ο Πάπας έχει ιερωσύνη, οι ΓΟΧ τι έχουν;
Υ.Γ.2.: Ουκούν ως αιρετικούς απεκόψαμεν αυτούς (αγ. Μάρκος ο Ευγενικός)
Γεράσιμος Αθανασίου, απόφοιτος Θεολογικής Σχολής Αθηνών
ΑπάντησηΔιαγραφήΗθελα να ρωτησω με αγαπη το κυριο Κοταδακη τα ακολουθα που γραψατε ποιους αφορουν ;
Αφορουν τους αγιους Πορφυριο , Παισιο, Ιακωβο, Ιουστινο Ποποβιτς ; Αφορουν το γεροντα Εφραιμ το Κατουνακιωτη, το γεροντα Σιμωνα Αρβανιτη ,το γεροντα Ευμενιο Σαριδακη, το πατερα Επιφανιο Θεοδωροπουλο ; Διοτι ολοι τους ειχαν τις ιδιες αποψεις περι οικουμενισμου και περι μυστηριων των παπικων.
«Τους δε βεβήλους και γραώδεις μύθους παραιτού, γύμναζε δε σεαυτόν προς ευσέβειαν»-Παύλος, Α΄Τιμ.4,7. Πιο καθαρά, όταν διἀβαζω του Χριστού λέγοντος: «Πολλοί ερούσι μοι εν εκείνη τη ημέρα, Κύριε, Κύριε, ου τω σω ονόματι προεφητεύσαμεν, και τω σω ονόματι δαιμὀνια εξεβάλομεν, και τω σω ονόματι δυνάμεις πολλάς εποιήσαμεν; Και τότε ομολογήσω αυτοίς ότι ουδέποτε έγνων υμάς …»-Ματθ. 7, 21-22.
Περιμενουμε μια απαντηση απο το κυριο Κοτταδακη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομιζω οτι το ορθο ειναι να ξεκαθαρισει τι εννοει.
1. Ο μακαριστός π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος της μικρό-φωτογραφίας του Geras imos κοιμήθηκε στο όνομα του Κυρίου το 1989, δυο χρόνια πριν γεννηθεί ο «απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής Αθηνών» ! Ο υπογράφων, λοιπόν, ως και συγγραφέας βιογραφικής δοκιμής του-βιβλίο «Μορφές Μεγάλων Ωρών», εκδόσεις «Τήνος»-έχω την αίσθηση ότι ο μακαριστός Γέροντας, παρότι αν ζούσε ίσως διαφωνούσε και με το όλο εγχείρημα, ποτέ δε θα επέτρεπε να βγουν από τα χείλη του εκφράσεις για τη σχεδόν παμψηφία των Ιεραρχών της Συνόδου του 2016, σαν αυτές του διεκδικούντος δι εαυτόν το αλάθητον είκοσι έξι χρονών απόφοιτου της Θεολογίας ! «Ο νοών νοείτω» !
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Αν και πιστεύω ότι το ερώτημά του υπό το ψευδώνυμο Georg Ber ακουμπάει στα γνωστά προς το Χριστό ψευτοδιλήμματα του τύπου, «έξεστι δούναι κήνσον τω καίσαρι», με όση πολλή την αγάπη λέω ότι το πρώτο χωρίο αφορά ρητά ερωτήσεις μαθητών. Φαίνεται ότι δεν έχει προσέξει ότι στα σχετικά γραπτά, επίσης ρητά συν καθαρά γράφω ότι θεωρώ ευλαβείς τις απόψεις όσων καταγράφει, πιο σεβαστές από τις δικές μου, ίσως και άλλων πολλών, πάντως μόνο απόψεις, ήγουν, όχι όρους συνοδικούς, δόγματα, σύμβολα καθολικού κύρους ! Η διαφορά χαώδης !
Σε ότι αφορά στο δεύτερο χωρίο, ερωτώ κι εγώ, τίνος ο λόγος είναι; Και φυσικά τίνος αποκλειστικό δικαίωμα να απαντήσει; Ο όποιος άλλος, ασεβώς, μάλλον ασεβέστατα επί του προκειμένου θα έχει μπει σε ύψιστα αλλότρια χωράφια !! Ή θα διεκδικεί ρόλο κυνηγού και καταγγελέα αιρετικών κεφαλών πίσω από κάθε φράση, λέξη και γράμμα, ίνα αυτοθαυμάζεται σαν νάρκισσος ως μόνος κατέχων την Αλήθεια !
Ταύτα προς αμφότερους. Ουδέν έτερον πλέον !
Με, «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα … Αθ. Κοτ.
Τα νειάτα κ. Κοτταδάκη δεν έχουν εμπειρία έχουν καλή διάθεση. Θα βρουν το δρόμο τους. Εσείς ως καλός δάσκαλος και έμπειρος θεολόγος συνεχίστε. Μετά από χρόνια θα υπάρχει και σε αυτούς ορθή λογική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚ. Κοτταδακη απαντήστε σας παρακαλώ στα ερωτήματα που έχουν διατυπωθεί. Συνεχίζετε να λέτε λόγια χωρίς αντίκρυσμα με μοναδικά σας επιχειρήματα ότι δεν έχω σκάσει απ το αυγό μου, ότι είμαι είκοσι εξ ετών και οτι αποκαλώ τους υποστηρικτές του Κολυμπαρίου ως κολυμπαριστές. Ότι είμαι κυνηγός κεφαλών και ότι είμαι αλάθητος. Συνεχίστε να συκοφαντείτε και να μειώνετε όποιον διαφωνεί μαζί σας εάν δεν έχετε κατι άλλο να πείτε. Εδώ θα είμαστε, στο "Αναστάσιος" αναμένοντας επιτελους κάποια απάντηση πέρα απ το να μας αποδίδετε ταμπέλες. Η αδυναμία σας να απαντήσετε φαίνεται απ το "ουδεν έτερον πλέον". Μπροστά στο κόσκινο της Ιεράς Παράδοσης φαίνεται ποιος λέει αλήθειες και ποιος ψέματα και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεράσιμος Αθανασίου, απόφοιτος Θεολογίας Αθηνών
Κυριε Κοτταδακη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβασα την απαντηση σας με προσοχη και τη βρισκω λιαν απογοητευτικη με αρκετα και σημαντικα προβληματα.
1)Θεωρειται οτι το ερωτημα μου ακουμπα το γραφικο χωριο «έξεστι δούναι κήνσον τω καίσαρι». Ομως εχετε κανει τεραστιο λαθος. Το ερωτημα μου ηταν ειλικρινες.Προσπαθηστε να καταλαβετε τι αφηνετε να εννοηθει για το προσωπο μου οταν παραθετετε αυτο το χωριο.
2) Ως προς το πρωτο χωριο ευνοητο ειναι οτι το χωριο το αντλειται απο τους μαθητες σας. Ομως το προβλημα ειναι οτι φερνετε στην επιφανεια και το χρησιμοποιητε στη συζητηση μας. Οταν το διαβασει καποιος αυτο που καταλαβαινει ειναι οτι σχετιζεται με τα προηγηθεντα της συζητησης. Διαφορετικα ειναι ενα ασυνδετο επιχειρημα χωρις νοημα . Τι μπορει να σημαινει ομως οταν καποιος χρησιμοποιει ασυνδετα επιχειρηματα ;
3) Ακριβως το ιδιο προβλημα υπαρχει με τη χρηση του δευτερου χωριου. Παραθετετε ενα χωριο και δεν αναφερετε γιατι και ποιον αφορα αυτο το χωριο. Αλλο ενα ασυνδετο επιχειρημα.
4) Γραφετε οτι οι μαρτυριες αγιων και μεγαλων γεροντων « ειναι σεβαστες, αλλα μονο αποψεις». Η αληθεια ομως ειναι οτι καποιες μαρτυριες δεν ειναι απλα αποψεις, αλλα αποκαλυψεις Θεου . Οταν λοιπον αγγελος Κυριου τρεις φορες πετα τη μεριδα ετεροδοξου και εξηγει στο πατερα Ευμενιο οτι δεν ειναι μελος της εκκλησιας κατι αλλο συμβαινει. Δεν προκειται απλα για αποψη. Το ιδιο με το γνωστο περιστατικο με το γεροντα Εφραιμ το Κατουνακιωτη. Το ιδιο και με αλλες περιπτωσεις. Σας διαφευγει η προσπερνατε το γεγονος οτι ολοι οσοι προανεφερα ησαν ανθρωποι που ειχαν αποκαλυψεις Θεου.
5) Μιλατε απαξιωτικα για ενα νεο θεολογο. Δεν ειναι πρεπον αυτο για ενα παλιο θεολογο οπως εσεις. Μα και μονο το γεγονος οτι ειναι μονο 26 ετων το τιμα ιδιαιτερα διοτι σας μιλησε ως εμπειρος θεολογος. Το οτι ειναι 26 ετων ειναι υπερ του και οχι εναντιον του.
6) Γραφετε οτι ο πατερας Επιφανιος δεν θα εγραφε καποιες εκφρασεις σαν αυτές του διεκδικούντος δι εαυτόν το αλάθητον. Ομως οπως μπορει να διαπιστωσει κανεις στον πατριαρχη Αθηναγορα εγραφε τα ακολουθα https://www.impantokratoros.gr/0E59A0BF.el.aspx
Ειλικρινα λυπαμαι για την απαντηση σας. Νομιζω οτι ζημιωνεστε πνευματικα οσο ασχολειστε με αυτα τα θεματα.
Γεώργιος Μπερούκας
Πύργος Ηλείας
Σε αυτούς τους διαλόγους τέρμα δεν υπάρχει. Ξεκάθαρα τα έχει γράψει ο κ. Α.Κ. από εκεί και πέρα ας έχει κάθε ένας τις δικές του αντιλήψεις. Αν συνεχισθεί αυτή η επαναλαμβανόμενη διελκυστίνδα δεν θα τελειώσει ποτέ γιατί πάντα θα υπάρχει κάτι…
ΑπάντησηΔιαγραφήΒεβαιως και υπαρχει τερμα. Το τερμα ειναι η ξεκαθαρη διαπιστωση οτι ο οικουμενισμος δεν εχει επιχειρηματα.Οσο προχωρα ενας τετοιος διαλογος τοσο πιο κατανοητο γενεται αυτο. Αυτα που θεωερει ως επιχειρηματα ο οικουμενισμος ειναι κατα φαντασιαν επιχειρηματα. Δεν μπορουν να σταθουν σε ενα διαλογο. Συνεπως αυτοι οι διαλογοι βοηθουν καθε αμεροληπτο χριστιανο να κατανοησει βαθυτερα αυτο που μας αποκαλυψε ο Θεος. Δηλαδη οτι ο οικουμενισμος ειναι μια τεραστια πλανη με απροβλεπτες συνεπειες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου Γεράσιμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ μεν Πάπας και οι επίσκοποι και κληρικοί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας έχουν την ιεροσύνη. Αυτό το μαρτυρούν οι αποφάσεις της Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ένα απλό παράδειγμα ένας Ρωμαιοκαθολικός μπορεί να συνάψει Γάμο με Ορθόδοξη… κλπ
Οι ΓΟΧ όσοι προέρχονται από κανονική χειροτονία την έχουν οι άλλοι όχι. Απλά και ξεκάθαρα πράγματα. Το ότι δεν υπάρχει ουδεμία επικοινωνία με τους ΓΟΧ λειτουργική με το Άγιον Όρος τα λέει όλα.
π. Νεόφυτος
Βρείτε μου μια απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος που να λέει ότι οι Παπικοί έχουν έγκυρα Μυστήρια και ότι μεταδίδουν Χάρη Θεού. Ούτως η άλλως αυτοί πιστεύουν στην κτιστή Χάρη του Θεού οπότε δεν θα μου βρείτε απάντηση... Οι μικτοί γάμοι δεν επιτρέπονται και υπάρχουν κανόνες της Εκκλησίας πάνω σε αυτό π. Νεόφυτε. Δεν θα αλλάξει κανένας τους Ιερούς Κανόνες επειδή το είδε μια μέρα στον ύπνο του... Δεν θα σας κάνει η Εκκλησία αυτή τη χάρη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης δεν ξέρω καμμια απόφαση της Εκκλησίας να αποδίδει ιερωσύνη στους ΓΟΧ. Τα μυστήριά τους είναι άκυρα καθώς έχουν διακόψει την κοινωνία με την Μία Εκκλησία και θέσπισαν δικά τους θυσιαστήρια. Σας παραπέμπω για το θέμα στον π. Επιφάνιο και ειδικότερα στο βιβλίο "Τα δύο άκρα: Οικουμενισμός - Ζηλωτισμός". Επίσης απ τους Πατέρες ξέρουμε ότι το χρονίζον σχίσμα καταλήγει σε αίρεση.
Τέλος θα ήθελα να εκφράσω την απολογία μου σε όσους στενοχώρησα με τα σχόλιά μου αλλά και τη θλίψη μου διότι αντί να ασχολούμαστε με βάση την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας βλέπουμε οτι οι Κολυμπαριστές και οι ομοφρωνές τους επικαλούνται μόνο τη λογική τους και τους μετα - Πατέρες.
Κατα τις αποφασεις της συνοδου στο Κολυμπαρι ενας ορθοδοξος μπορει να συναψει γαμο και με προτεσταντισα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα συμπερανω λοιπον οτι και προτεσταντες εχουν ιερωσυνη ;;;;;;;
Ιδου σε τι αδιεξοδα οδηγει ο οικουμενισμος.
1. Αγαπητέ κε Μπερούκα, λυπούμαι, αλλά επιμένω στον χαρακτηρισμό «ψευτοδιλήμματα τύπου…» για τα ερωτήματά σας. Εξήγησα καθαρά και τίμια τις περί Συνόδων θέσεις της συντεταγμένης Ορθόδοξης Εκκλησίας. Εσείς όμως ως πολέμιος του κατά τη γνώμη μου δονκιχωτικού σιάχτρου ή ψευτοείδωλου του «οικουμενισμού» στο οποίο τη θεωρείτε παραδομένη, τις προσπερνάτε, και βάζετε στη θέση τους, μάλλον πιο πάνω, τώρα τις «αποκαλύψεις» απλές, και αν θέλετε σεβαστές «ευλαβείς προσωπικές εμπειρίες», τώρα κάποιων μοναχών, όπως αντίστοιχα πρότερα τις «ευλαβείς απόψεις» κάποιων άλλων ! Επιμένετε, δηλαδή, να μην καταλαβαίνετε ότι, εκτός από το Χριστό κανένας δεν είναι πιο πάνω από τις συνοδικές αποφάσεις της Εκκλησίας ! Δεν έχω τι άλλα να σας πω, παρά μόνο τούτο. Κάτι παρόμοια ήθελαν και έκαναν πάλαι ποτέ οι πρώτοι ερημίτες και μοναχοί, αλλά ο Μ. Βασίλειος, που «τα των ανθρώπων ήθη κατεκόσμησε» πέρασε από τα ασκηταριά Συρίας, Παλαιστίνης, και Αιγύπτού, είδε, άκουσε, έγραψε, και έβαλε τον καθένα στη θέση του !
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Για χάρη σας ξαναδιάβασα την επιστολή που απηύθυνε το έτος 1965 ο μακαριστός π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος στο μακαριστό Οικουμενικό Πατριάρχη Αθηναγόρα. Μια εμπεριστατωμένη, ευπρεπέστατη, κατά πάντα σεβαστική ως όφειλε προς τον Πρώτο της Ορθοδοξίας υποβολή απόψεων και ανησυχιών του ! Απόψεων και ανησυχιών ενός αξιοσέβαστου κληρικού ! Τίποτε παραπάνω ! Απόψεων και ανησυχιών, προσθέτω, που δεν επαληθεύτηκαν ούτε κατά «ιώτα εν ή μίαν κεραίαν» πενήντα και τρία χρόνια από τότε, όσο και αν κάποιοι κοάζουν περί του αντιθέτου ! Χθές Κυριακή του Τελώνη και Φαρισαίου εκκλησιάστικα, και ήταν στη θέση τους όλα, η Λειτουργία Αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου, το Σύμβολο της Πίστεως … !
3. Στην αντίπερα όχθη, το λιβελογράφημα του αυτόκλητου ως και άλλοι «προστάτη» της Ορθόδοξίας, και ως «ex cathedra» εκφραστή της Αλήθειας της του νεαρού «απόφοιτου της Θεολογικής Αθηνών» ! Του συγχέοντος την ελεύθερη έκφραση γνώμης-πράγμα που επικρότησα, συστήσας όμως και σύνεση, δες το γραπτό μου- με ένα θεσφατικό στιγματισμό ως αιρετικών όλων των άλλων ! Των με συνοδική εξουσιοδότηση των τοπικών ορθοδόξων Εκκλησιών συναχθέντων κανονικά σε Σύνοδο αντιπροσώπων, Πατριάρχών, Αρχιεπίσκοπων, Αρχιερέων περίπου ως τυχάρπαστων-«Κολυμπαρίστες» που «ξέγραψαν με τη μία τους Πατέρες της Εκκλησίας, διέγραψαν με μια μονοκοντυλιά την Παράδοση της Εκκλησίας» ! Και τις αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου του 2016 ως έκφραση «της θεολογίας της C.I.A.» !! Γιατί δεν του έκαναν τη χάρη να γράψουν, «επόμενοι τοις Αγίοις Πατράσι», αγνοώντας ή μη καταλαβαίνοντας ότι η Αποστολική Σύνοδος με την οποία ως συνέχεια στοιχίζονται και επί επικαλούνται-«έδοξε τω Πνεύματι τω Αγίω και ημίν»-είναι το αρχέτυπο όλων των ΄επομένων ! Και σπεύδει όχι δυσδιάκριτα να την εντάξει στις »Ληστρικές» !! «Σιγησάτω, λοιπόν, πάσα σαρξ βροτεία». «Geras Imos» … «έφα» !
4. Ασφαλώς τα γραπτά σας και τα γραπτά μου είναι δείγματα του κόσμου σας, και του κόσμου μου. Και καθένας κρίνει. Και επί του προκειμένου μπορεί να κρίνει αν έχει δίκιο ο ανώνυμος συντάκτης του ακόλουθου πρώτου σχολίου στο άρθρο μου: «Απορώ με την καλή διάθεση του συντάκτη να λέει τα αυτονόητα σε αυτούς που δεν επιθυμούνε να παραδεχθούν τα αυτονόητα. Όποιος έχει έστω και λίγη γνώση των εκκλησιαστικών γεγονότων δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει μαζί του. Οι διαφωνούντες είναι οι εθελοτυφλούντες που πάντα υπήρχαν, και θα υπάρχουν, και με αγάπη θα τους περιβάλει η Εκκλησία όπως και εδώ ο συντάκτης του κατοχυρωμένου άρθρου. Τελεία και παύλα οριστική πια.
Με «την αγάπην την πρώτην ην ουκ αφήκα.... «. Αθ. Κοτ.
Αξιοτιμε κυριε Κοτταδακη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα μακρυγορησω. Θα σταθω μονο σε μια φραση με την οποια διαφωνω καθετα. Γραφετε λοιπον τα ακολουθα
"Επιμένετε, δηλαδή, να μην καταλαβαίνετε ότι, εκτός από το Χριστό κανένας δεν είναι πιο πάνω από τις συνοδικές αποφάσεις της Εκκλησίας !"
Ειναι λαθος αυτο. Πιο πανω απο τις συνοδικες αποφασεις ειναι η συνειδηση της εκκλησιας. Κληρος και λαος. Η εκκλησια δεν ειναι μονο η ιεραρχια. Η εκκλησια ως συνολο θα αποφασισει αν μια συνοδικη αποφαση ειναι εγκυρη. Παρα πολλες φορες στην εκκλησιαστικη ιστορια υπηρξαν συνοδικες αποφασεις οι οποιες απορριφθησαν. Οπως υπηρχαν και συνοδοι οι οποιες αξιωσαν καθολικο κυρος και ομως δεν το επετυχαν.
Ας μη ξεχναμε οτι και ο αγιος Ιωαννης ο Χρυσοστομος απο συνοδικη αποφαση καταδικαστηκε. Ηταν μεν συνοδικη αποφαση, αλλα δεν ηταν συνοδικη αποφαση της εκκλησιας διοτι κληρος και λαος δεν τη δεχτηκε. Το να θεωρουμε εκ των προτερων οτι μια συνοδικη αποφαση στην οποια δεν εκπροσωπηθηκαν τα 2/3 της ορθοδοξιας, ειναι και αποφαση της εκκλησιας, ειναι θεολογικο λαθος.Ποσο μαλλον οταν ο πιστος λαος δεν τη δεχτηκε.
Δύο μικρές φράσεις για το σχόλιο του κ. Κοτταδάκη 11 - 19
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ο Χριστός, ο οποίος είναι υπεράνω των Συνοδικών αποφάσεων, ΑΥΤΟΣ κάνει τις αποκαλύψεις στους Αγίους ! Μήπως δεσμεύεται ο Χριστός να μήν φωτίση έναν Αγιο Ασκητη, επειδή υπάρχει Συνοδική απόφαση ?
2. Οι άνθρωποι ομιλούν, δέν κοάζουν. Δεν είναι σωστό να υποβιβάζεται το ανθρώπινο πρόσωπο σε επίπεδο ζώου.
1. Ο «αξιότιμος κος Κοττ.», αγαπητέ κε Georg Ber, δεν έκανε λάθος ! Όταν έγραψε ότι πάνω από όλους και όλα είναι ο Χριστός, γνώριζε καλά ότι, το εκκλησιαστικό πλήρωμα, κλήρος και λαός, αποτελεί μια αδιάσπαστη οργανική ενότητα σώματος-«εν σώμα εσμέν οι πολλοί εν Χριστώ»-Ρωμ.12,5-με ιεραρχική κεφαλή, και αυστηρή εντολή υπακοής της-«πείθεσθε τοις ηγουμένοις και υπείκετε αυτοίς, αυτοί γαρ αγρυπνούσιν υπέρ των ψυχών υμών ως λόγον αποδώσοντες»-Εβρ.13,17. Ότι, στα πλαίσια αυτής της αδιάσπαστης οργανικής ενότητας γνωρίζει- κοινωνεί ως κοινή εμπειρία-όχι νοησιαρχικά-την Αλήθεια-Πίστη της Εκκλησίας, Από τούτο λέμε ότι λειτουργεί ως ακοίμητος φρουρός της ! Νιώθει όποια διαταραχή, συμβεί σε αυτό, ας πούμε απλά, όπως αντίστοιχα το σώμα του ανθρώπου, όταν κεφάλι του είναι βαρύ ή έχει σκοτοδίνη, ομιλεί γι αυτήν, την καταγγέλλει …
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαράδειγμα. Οι, ιερέας Άρειος, οι επίσκοποι της Κωνσταντινούπολης, Μακεδόνιος και Νεστόριος, «ηγούμενοι» της Εκκλησίας, δίδασκαν αντίστοιχα, «κτίσμα το Χριστό», «κτίσμα το Άγιο Πνεύμα», «η Παναγία γέννησε Χριστό άνθρωπο και είναι Χριστοτόκος», Το «εν σώμα που εσμέν οι πολλοί εν Χριστώ», ως «ακοίμητος φρουρός» της Αλήθειας-Πίστης της Εκκλησίας», ένιωσε, είπε, κατάγγειλε, ιδίως δια του Μ. Αθανασίου και άλλων, ότι αυτά δεν εκφράζουν την κοινωνούμενη Αλήθεια-Πίστη της. Αλλά ! Αυτή η ορθή διαπίστωση και καταγγελία του έλαβε τέλος μόνο όταν συνήλθαν Συνοδικά «ηγούμενοι» της Εκκλησίας υγιείς-1η, 2η, 3η Οικουμενική-και διατράνωσαν ως κοινή εμπειρία της Εκκλησίας την Αλήθεια-Πίστη ότι: «Ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού … και Θεός αληθινός, Θεός και το Άγιο Πνεύμα συμπροσκυνούμενο και συνδοξαζόμενο με τον Πατέρα και τον Υιό, και η Παναγία γέννησε το Χριστό Θεό και Άνθρωπο και είναι Θεοτόκος».
Ακόμα. Όταν η Σύνοδος του 449 στην Έφεσο έφτασε να ανακηρύξει το μονοφυσιτισμό ως την Αλήθεια-Πίστη της Εκκλησίας, εις πείσμα και αντίθεση της κοινής αίσθησης του ακοίμητου φρουρού για την Αλήθεια-Πίστη της Εκκλησίας, πάλι υγιείς «ηγούμενοι» του «ενός σώματος που εσμέν οι πολλοί εν Χριστώ», δυο χρόνια μετά-451-με την 4η Οικουμενική Σύνοδο-Χαλκηδόνα-την τίναξε στον αέρα !
Άρα τα περί «πιο πάνω» κλήρου και λαού από τις συνοδικές αποφάσεις είναι προσωπική σας … «θεολογία», ενώ το παράδειγμα της συνόδου που καταδίκασε τον Άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο σε εξορία, προσθέτω,, κατ’ επέκταση και θάνατο, είναι εντελώς άσχετο με το θέμα.
2. Εκτός από τα «ψευτοδιλήμματα τύπου …» προτιμάτε και τις «μισές ή αντεστραμμένες αλήθειες», να μη γράψω, το ψέμα ! Λέτε ότι, στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο του 2016, «δεν εκπροσωπηθηκαν τα 2/3 της ορθοδοξιας» ! Ως δείχνουν τα Μαθηματικά, από τις 14 Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίας μετείχαν οι 10. Απουσίασαν παρότι προσκλήθηκαν 4. Άρα εκπροσωπήθηκαν τα 5/7 των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, και απείχαν τα 2/7 αυτών.
3. Το γεγονός δεν είναι άγνωστο στη Συνοδική Πρακτική της Εκκλησίας, και δε σηματοδοτεί εκ προοιμίου μη αποδοχή των αποφάσεών της. Διαβάστε την εκτενή ανάρτηση του Πανεπιστημιακού Καθηγητή Επίσκοπου Αβύδου κ. Κυρίλλου. Και στους λόγους της απουσίας των τεσσάρων Εκκλησιών την εκτενή ανάρτηση του π. Δοσίθεου Κανέλλου,, Ηγούμενου της Μονής Τατάρνας. 5. Ο τελευταίος ανώνυμος σχολιαστής ας διαβάσει πιο προσεκτικά όσα γράφω, για τις «αποκαλύψεις» μοναχών, και για το περί Χριστού, ερώτημα το ακόλουθο από Απ. Παύλο. «Μη ερεί το πλάσμα τω πλάσαντι, τι με εποίησας ούτως, ή ουκ έχει εξουσίαν ο κεραμεύς του πηλού;»-«Μπορεί να πει ένα δημιούργημα στο δημιουργό του, «γιατί μ’ έκανες έτσι;». Δεν είναι στο χέρι του αγγειοπλάστη να κάνει με τον πηλό ό,τι θέλει;»-Ρωμ.9,20-21.
Ευχαριστώ εκ νέου τον πρώτο σχολιαστή, πλην κάποτε πρέπει κανείς να επιμένει. Τέλος οριστικό.
Με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα…» Αθ. Κοτ.
Τα άρθρα σας κ. Κοτταδάκη είναι κατοχυρωμένα στην Αγία ραφή, στην Δογματική και στην Πατερική σκέψη. Δεν αφήνουν κανένα ίχνος παρερμηνείας. Οι ενιστάμενοι εκφράζουν αντιρρήσεις εκ του πονηρού.
ΑπάντησηΔιαγραφή