Σὲ σένα ποὺ λὲς «θὰ κάνω δύο»!
ἀρχ/του Δανιήλ Ἀεράκη
Λέμε, ἀλλὰ δὲν τὸ πιστεύουμε.
Λέμε πολλὲς φορὲς στὶς ἱ. ἀκολουθίες: «Ἑαυτοὺς
καὶ ἀλλήλους καὶ πᾶσαν τὴν ζωὴν ἠμῶν Χριστῷ τῷ Θεῷ
παραθώμεθα». Καὶ μόλις ἐμφανισθῆ τὸ πρόβλημα τῆς τεκνογονίας, ἀκόμα
καὶ χριστιανικὰ ζεύγη σπεύδουν νὰ περιθωριοποιήσουν τὸν Θεό!
—Ὄχι! Δὲν θὰ ἐμπιστευώμαστε τὸν
ἑαυτό μας καὶ ὅλη μας τὴ ζωὴ στὸν Θεό! Δὲν μπορεῖ ὁ Θεός νὰ μᾶς λύση ὅλα τά
προβλήματα! Ἐμεῖς θὰ κάνουμε ὅσα παιδιὰ θέλουμε. Τὸ πολὺ δύο παιδιά!...
• Τὸ πῶς θὰ περιορίσουν τὰ παιδιὰ
στὸν ἀριθμὸ δυό, εἶναι βέβαια γνωστότατο. Ἔχουν βρῆ τόσους τρόπους ἀποφυγῆς
τῆς τεκνογονίας. Ἀλλὰ κάνουν «λογαριασμὸ χωρὶς τὸν ξενοδόχο».
• Στὴν ἀρχὴ τοῦ ἐγγάμου βίου, ἀποφεύγουν
νὰ κάνουν παιδί, γιὰ νὰ δοῦν πρῶτα «πῶς θὰ τά πᾶνε»! Ἀλλά; Ὅταν μόνοι
τους ἀποφασίσουν πλέον νὰ κάνουν παιδί, τὸ παιδὶ δὲν ἔρχεται! Ἁπλούστατα, ἐπειδή
ἐνήργησαν χωρὶς τὸν Θεό.
• Ἄν ἔρθουν τὰ δυὸ παιδιά, πού ὁ
δικός τους «προγραμματισμὸς» ἔχει προσδιορίσει, γελᾶνε εἰρωνικά, ὅταν τοὺς
θυμίζης τὸ καθῆκον, νὰ μὴν ἐμποδίζουν τὴν παιδοποιΐα.
—
Φτάνουν! Πῶς
θὰ τά ζήσουμε περισσότερα παιδιά;
Ἐνεργοῦν, συνεπῶς, χωρὶς τὸν
παντοδύναμο Θεό, τὸ Θεὸ τῆς προνοίας.
• Ὅταν μεγαλώνοντας τὰ δυό παιδιά
τῆς συμφεροντολογικῆς τους ἐπιλογῆς, βλέπουν νὰ «χάνουν τὸ παιχνίδι», τότε
παραπονιοῦνται! Ἁπλούστατα, διότι ξέχασαν πώς χωρὶς τὴν παρουσία τοῦ Θεοῦ,
τραγωδίες τοὺς περιμένουν. Πληρώνεται ὄχι ἡ ἁμαρτία, ἀλλὰ ἡ ἀπιστία. Ἡ ἀποφυγή
τῆς τεκνογονίας δὲν εἶναι ἁπλῶς ἁμαρτία. Εἶναι ἀπιστία.
Καὶ ἡ ἀπιστία βρίσκει μπροστά της
τὸ τεῖχος, πού γράφει: «Χωρὶς ἐμοῦ, οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν» (Ἰωάν.
ιε΄ 5).
Όπως έλεγε και ο μακαριστός γέροντας π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος: Ή τεκνογονία ή εγκράτεια. Τρίτος δρόμος δεν υπάρχει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Επιφάνιος είχε την γνώμη του η οποία δεν συνάδει με αυτή της Εκκλησίας. Πουθενά δεν λέει πόσα παιδιά πρέπει να κάνει κάθε ζευγάρι. Όσο ήμουν άγαμος έκανα εγκράτεια από την στιγμή που νυμφεύτηκα δεν υπάρχει πουθενά απαγόρευση της συνεύρεσης του ζευγαριού ούτε υπαγόρευση των όσων παιδιών θα κάμω. Δεν είναι αυτό θέμα πνευματικού αλλά ζευγαριού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει και ο τρίτος δρόμος που είναι ο δρόμος της λογικής. Καλά είναι τα παιδιά αλλά ως εκεί που μπορεί κάθε ζευγάρι να τα συντηρήσει. Πως θα κάνω πολλά παιδιά σε ένα δυάρι με ένα μισθό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου είναι η «κοινωνική πρόνοια» της Εκκλησίας για να στείλω τους λογαριασμούς της πολυτεκνίας. Μόνο ευχολόγια ακούω και ευλογίες αλλά όχι χορηγίες και υλική βοήθεια. Τα παιδιά δεν είναι μόνο πνεύμα αλλά όπως και εμείς έχουν σάρκα με ανάγκες υλικές. Καλά τα λόγια. Ανέξοδα οι άγαμοι κληρικοί μας βάζουν φορτία βαριά σε εμάς τους εγγάμους οι ίδιοι δεν πάνε στα μοναστήρια τους ως αρχιμανδρίτες αλλά οργώνουν στις ενορίες με καλούς μισθούς. Να πάνε στα μοναστήρια τους και να μας αφήσουν ήσυχους. Επιτέλους πλέον στα ενδότερα κανένας ας μην εισχωρεί. Από πότε οι παπάδες έχουν το ελεύθερο να γίνουν τροχονόμοι (παιδονόμοι) στην κρεβατοκάμαρα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Γεώργιος ο Παπασταύρου, ο ιερέας στον οποίο ο μακαριστός Νικόδημος έστελνε τους υποψήφιους εξομολογους για να τους κατευθύνει, ήταν της ίδιας άποψης με τον π. Επιφάνιο, τον π. Δανιήλ και εν γένει με την άποψη της Εκκλησίας! Και είχε 9 παιδιά, δεν ήταν άγαμος... Και δεν είχε απ την αρχή της ιερωσύνης του μισθό... Χορτάσαμε απο Νεοορθόδοξες εφευρέσεις που δικαιολογούν την απιστία μας. Γνωρίζετε κύριοι και κυρίες τι λέει η Παλαιά Διαθήκη για τον πρώτο άνθρωπο που απέφυγε την τεκνογονία μέσα στο γάμο, τον Αυνάν; Στο βιβλίο της Γενέσεως (38, 9-10) διαβάζουμε: γνοὺς δὲ Αυνὰν ότι ουκ αυτώ έσται τὸ σπέρμα, εγίνετο όταν εισήρχετο πρὸς τὴν γυναίκα του αδελφού αυτού, εξέχεεν επὶ τὴν γην του μὴ δοϋναι σπέρμα τω αδελφω αυτού. πονηρὸν δὲ εφάνη εναντίον του Θεού, ότι εποίησε τούτο, καὶ ΕΘΑΝΑΤΩΣΕΝ καὶ τούτον. Μήπως Θεός δεν έχει λόγο τι γίνεται στην κρεβατοκάμαρα; Μήπως ο Θεός "κατεβάζει ρολά" και ο Παντεπόπτης Κύριος δεν βλέπει τις αμαρτίες και τους αυνανισμούς των ζευγαριών; Όλα αυτά τα έχουν καθορίσει οι άγιοι Πατέρες και γι αυτό δεν δικαιούται ο καθένας να δικαιολογεί την αμαρτία του με λογικοφανή επιχειρήματα. Και ειδικά με ασεβή επιχειρήματα "οι αρχιμανδρίτες να πάνε στα μοναστήρια τους". Ο κάθε κληρικός έχει τον ρόλο του στη Μητρόπολη και ο Μητροπολολίτης την γενική εποπτεία. Αλλιώς πηγαίνετε στο γραφείο του Σεβασμιωτάτου ένα πρωί και πείτε του να τιμωρήσει τους εξομολόγους της Μητροπολής του που επιτιμούν την αποφυγή της τεκνογονίας. Μην αρκούμαστε μόνο σε ανώνυμα σχόλια. Καταγγείλτε επώνυμα σας παρακαλώ τους εξομολόγους που επεμβαίνουν στις κρεβατοκάμαρες και ενημερώστε ποιοι δεν επεμβαίνουν και επιτρέπουν την αμαρτία του Αυνάν!
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Γεράσιμος Αθανασίου, άμισθος Διάκονος Μητροπόλεως Πατρών, έγγαμος και πατέρας σύντομα 2 υπέροχων δώρων του Θεού
Διαφωνώ με πολλά από όσα γράψατε π. Γεράσιμε. Σέβομαι ότι είσθε άμισθος και δεν θα απαντήσω. Σας αξίζει κάθε έπαινος διότι θέλει τόλμη να λάβει κάποιος την ιεροσύνη ως άμισθος θα σας παρακαλούσα μόνο για λίγο νερό στο κρασί σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥποβάλω σέβη.
Μάριος Κατραμάρος
Ο Θεός δεν τιμώρησε τον Αυνάν όχι για το θέμα της τεκνογονίας αλλά διότι παραβίαζε τον Νόμο της Π.Δ. ο Αυνάν. Που γράφει στην Καινή Διαθήκη για πολυτεκνία ή και στην Παλαιά. Διαβάστε καλύτερα το μυστήριο του Γάμου αν αναφέρει κάπου τον σκοπό του Γάμο για την τεκνογονία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς πάτερ Γεράσμε, γεμίσαμε καλοπερασάκηδες, φυγόπονους και οπαδούς της "πλατείας και ευρυχώρου" οδού που με διάφορες σοφιστείες επιχειρούν οι ταλαίπωροι να αμνηστεύσουν την παράβαση του Θείου Νόμου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη νερώνεις το κρασί σου. Δεν πρόκειται για νερό αλλά για κοσμικό δηλητήριο.
Προτού βγάλει περί του Αυνάν συμπέρασμα κάθε καλόπιστος αναγνώστης και σχολιογράφος ας διαβάσει το επίμαχο εδάφιο όπως είναι και όχι όπως το ερμηνεύει ο 11.53 πμ. Ας δει όχι την πράξη μόνο αλλά το «κίνητρο» του Αυνάν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη Γένεση 38 μας λέει για τους γιους του Ιούδα, τον Ηρ και τον Αυνάν. Ο Ηρ παντρεύτηκε μια γυναίκα με το όνομα Ταμάρ, αλλά ήταν κακός και ο Κύριος τον θανάτωσε, αφήνοντας την Ταμάρ χωρίς σύζυγο και παιδιά. Η Ταμάρ δόθηκε ως σύζυγος στον αδερφό του Ηρ, τον Αυνάν, σύμφωνα με το νόμο για τον ανδραδελφικό γάμο στο Δευτερονόμιο 25:5-6. Ο Αυνάν δεν ήθελε να μοιράσει την κληρονομιά με κανένα παιδί που θα γεννούσε η Ταμάρ για λογαριασμό του αδερφού του, έτσι χρησιμοποίησε την παλαιότερη μέθοδο για τον έλεγχο των γεννήσεων. Στη Γένεση 38:10 λέει «Αυτό που έκανε όμως δυσαρέστησε τον Κύριο, γι αυτό τον θανάτωσε κι αυτόν». Το κίνητρο του Αυνάν ήταν εγωισμός: χρησιμοποίησε την Ταμάρ για δική του ευχαρίστηση, αλλά αρνήθηκε να εκπληρώσει το «αδερφικό» του καθήκον να δώσει απόγονο στον αποθανόντα αδερφό του. Αυτή η περικοπή συχνά χρησιμοποιείται σαν στοιχείο ότι ο Θεός δεν εγκρίνει τον έλεγχο των γεννήσεων. Ωστόσο, δεν ήταν η πράξη της αντισύλληψης που έκανε τον Θεό να θανατώσει τον Αυνάν, αλλά μάλλον το εγωιστικό κίνητρο του Αυνάν πίσω από την πράξη.
Παρακάτω είναι μερικά εδάφια που περιγράφουν τα παιδιά από την πλευρά του Θεού. Τα παιδιά είναι δώρο του Θεού (Γένεση 4:1, Γένεση 33:5). Τα παιδιά είναι κληρονομιά από τον Κύριο (Ψαλμός 127:3-5). Τα παιδιά είναι ευλογία από τον Θεό (Κατά Λουκά 1:42). Τα παιδιά είναι καμάρι για τους γέροντες (Παροιμίες 17:6). Ο Θεός ευλογεί την άτεκνη γυναίκα με παιδιά (Ψαλμός 113:9, Γένεση 21:1-3, 25:21-22, 30:1-2, Α` Σαμουήλ 1:6-8, Κατά Λουκά 1:7, 24-25). Ο Θεός μορφώνει τα παιδιά μέσα στην κοιλιά (Ψαλμός 139:13-16). Ο Θεός ξέρει τα παιδιά πριν τη γέννησή τους (Ιερεμίας 1:5, Γαλάτας 1:15).
Είναι σημαντικό να δούμε τα παιδιά όπως τα βλέπει ο Θεός, όχι όπως μας λέει ο κόσμος. Λέγοντας όλα αυτά, η Αγία Γραφή δεν απαγορεύει την αντισύλληψη. Η αντισύλληψη, εξ ορισμού της, είναι απλά το αντίθετο από την σύλληψη. Δεν είναι η πράξη της αντισύλληψης που καθορίζει αν είναι σωστό ή λάθος. Όπως μάθαμε απ` τον Αυνάν, είναι το κίνητρο πίσω απ` την αντισύλληψη που καθορίζει αν είναι σωστό ή λάθος. Αν κάποιος χρησιμοποιεί αντισύλληψη γιατί θέλει περισσότερα για τον εαυτό του, τότε είναι λάθος. Αν κάποιος χρησιμοποιεί αντισύλληψη προκειμένου να καθυστερήσει προσωρινά τα παιδιά μέχρι να είναι πιο ώριμοι και πιο καλά προετοιμασμένοι οικονομικά και πνευματικά, τότε ίσως είναι αποδεκτή η χρήση αντισύλληψης για ένα διάστημα. Επαναλαμβάνω, όλα ξεκινούν από τα κίνητρα.
Την Ορθόδοξη άποψη την ερμηνεύει η Αγία Γραφή και όχι η εγκύκλιος του 1937 της Εκκλησίας της Ελλάδος που βλέπει το θέμα κάτω από άλλη οπτική. Ούτε το βιβλίο του Σεραφείμ Παπακώστα «Το ζήτημα της τεκνογονίας» που το βλέπει όχι θεολογικά αλλά εθνικοοικογενειακά κλπ. και παράσυρε πολλούς σε λανθασμένες απόψεις.
Φουρτουνάτος
Σύμφωνα με την Εκκλησία μας, η Αγία Γραφή ερμηνεύεται δια της Παραδόσεως. Σύμφωνα μέ τόν αγ. Πορφύριο η αποφυγή της τεκνογονίας δια των προφυλάξεων είναι η κυριότερη αιτία διαζυγίων. Εμπιστευόμαστε ταπεινά τους αγίους και όχι τα πάθη μας...
ΔιαγραφήΤα παιδιά είναι συνδημιουργία Θεού και ανθρώπου. Το ζευγάρι, που πιστεύει στην Πρόνοια του Θεού και προσδοκά στη βοήθεια της Χάριτός Του για την υγεία και την ανατροφή των παιδιών, θα πρέπει ν' αφήνει την απόφαση για τον αριθμό των παιδιών και τον χρόνο γέννησής τους στο Θεό. Τότε όπως έλεγε ο μακαριστός Γέροντας Ιάκωβος Τσαλίκης ο Θεός σε κάθε παιδί δίνει και τα "προικιά" του, δηλαδή βοηθά τους γονείς να βρουν τα μέσα για να το μεγαλώσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο απόσπασμα της συγκεκριμένης ανάρτησης αποτυπώνει το τραγικό θεολογικό έλλειμμα της σύγχρονης ελλαδικής εκκλησιαστικής πραγματικότητας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροκλητικά αθεολόγητες θέσεις αναπαράγονται με πρωτοφανή φονταμενταλιστική αξίωση ισχύος με σκοπό να ελέγξουν τη σεξουαλικότητα των πιστών.
Θάνατος και σεξουαλικότητα ήταν ανέκαθεν τα πεδία ελέγχου των συνειδήσεων όπου στις προνεωτερικές κοινωνίες η θρησκεία είχε μονοπωλιακά τον αποκλειστικό λόγο.
Ο φόβος του θανάτου και η διαχείριση της σεξουαλικότητας καθορίζουν την ευτυχία των ανθρώπων, την πληρότητα ζωής και το νόημα της ύπαρξής τους.
Μετά την απομείωση του ρόλου της θρησκείας στις σύγχρονες κοινωνίες και τη χειραφέτηση των ανθρώπων είναι απορίας άξιον ότι σειρά τέτοιων αντιλήψεων επιβιώνουν στο Σώμα της Εκκλησίας.
Όσο η Εκκλησία υποκύπτει στους πειρασμούς της θρησκείας, σύγχρονοι ανέραστοι ιεροεξεταστές θα βασανίζουν ανυποψίαστες ψυχές και σώματα ασκώντας ωμή πνευματική βία και άθλιες ολοκληρωτικές πρακτικές.
Η ελευθερία του Χριστού προϋποθέτει πνευματική ωριμότητα και άσκηση προσωπικής ευθύνης.
Αυτήν την ελευθερία και την πνευματική ωριμότητα μισούν κατά βάθος όσοι πνευματικοί εισέρχονται απρόσκλητοι στις κρεβατοκάμαρες των ανθρώπων και "παίζουν" με τα μεγάλα και ουσιώδη της ζωής τους.
Κοιταξτε,δεν ξερω αν μετραει και η δικη μου γνωμη,αλλα ειναι ζητημα τεραστιο που πρεπει ολοι να εμπεδωσουμε αν θελουμε βεβαια να προχωρησουμε πνευματικα.Διοτι υπαρχουν και πολυτεκνοι οι οποιοι δεν εμαθαν να εγκρατευονται μεχρι και τα γεραματα.Ο Θεος βεβαια ,δεχεται την πολυτεκνια αλλα κυριως πρεπει να μαθουμε τι σημαινει ευτεκνια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣημερα αυτο που ειδα,με εχει κανει εξω φρενων στα νεαρα παιδια ειτε πολυτεκνων ειτε μη ,που εχουν εκτραπει,δεν σεβονται τους γονεις,ακουω φοιτητες και φοιτητριες που σπουδαζουν και τρελαινομαι με το σκεπτικο τους.Ειναι δυτικοτροποι τελειως.Βλεπεις η αλλη ειναι μεταπτυχιακο,πληρωνει ο γονιος 6000 το χρονο για να βοηθησει την κορη του που θα γινει φυσικοςπ.χ και αυτη η κοπελια λεει θα φυγω οσο γινεται μακρυτερα ,μακρυα απο τους γονεις μου,τι να τους κανω,αυτοι με γεννησαν ,μου δωσαν γαλα ,ειναι αρκετο.Και αυτος ο πατερας,κανει δυο δουλειες για να τα φερει βολτα.Η το αλλο που κανει να οργιζομαι τοσο,μα τοσο,οταν φευγει η κοπελα διακοπες με τον φιλο της και δεν λογαριαζει αυτο τον πατερα,,,,ειναι λεει της μοδας,το συζειν,,,,της μοδας οι χωριστες διακοπες απο τους γονεις,,,,της μοδας να σπουδασουν τα παιδια μακρυα της πολης,,,,της μοδας να βρουν δουλεια στο εξωτερικο,,,της μοδας να μην θυμουνται τους γονεις...Αν λοιπονδεν σοφρωνιστουμε η χωρα μας θα γινει παραμαζωμα του πυρος διοτι πανε εξω και συζουν και κανουν παιδια με ξενους και χανεται η ορθοδοξια μας,χανεται η πνευματικοτητα,,,,η κανω λαθος;;;;Χασαμε ολοι την τιμη μας πλεον και βλεπεις τους γονεις και συμβιβαζονται γιατι αλλιως δεν θα εχουν επικοινωνια τα παιδια μαζι τους.
Το ζητουμενο ειναι για μενα αδελφοι να βρουμε τον Θεο,διοτι δεν ειναι τυχαιο που γραφει ο Μεγας Φωτιος ''Εθυλακωσε Ο Θεος την γεννετησια δυναμη για να γινουμε Πατερες και μητερες,αλλα Δευτερον και κυριοτερον ε ι π ε ,,,,,για να χαραξει δρομο επιστροφης,παλαιστρα αντιστασης,αιτια στεφανων και σωτηριας,επειδη οπως ειπεεγκαινιασε Ο Θεος γαμους πνευματικους με την Εκκλησια -Του,την υπερκοσμιον ενωσιν Εκεινου και αυτης,,,,,στο μοναδικο τε-θεωμενο Σωμα-Του!Συναμα δε συγχωρησε,ευλογησε,και εξαγιασε τις δικες μας εμπαθεις ενωσεις στο Μυστηριο του γαμου,της κατ'οικον Εκκλησιας.
1
2
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρεπει λοιπον να βαλουμε το μυαλο μας να δουλεψει,γιατι ο καθενας πορευεται πνευματικα αναλογως της πιστεως,της καλης προαιρεσεως,της αγαπης και του σεβασμου προς τον αλλον και ο ενας απο τους δυο να βοηθα τον αλλον.Αν δεν μπορει ο ενας σιγα σιγα να βοηθα ερχεται προς τον αλλον ,οσο μπορει να εγκρατευεται.Δηλαδη ,θελω να πω,πως εαν ξεκινησει κανεις πνευματικη ζωη και αρχισει να κανει τα σαρανταμερα,τα πενηνταμερα,τις νηστειες των αγιων Αποστολων,της Παναγιας μας με ,λιγη εγκρατεια στην αρχη,μετεπειτα περισσοτερη,θα;ρθει μια μερα και θα λενε οι δυο ''πως καταφεραμε και βγαλαμε το πενηνταμερο του Πασχα,αντε παμε για κατι περισσοτερο και παλι με πολυ αγαπη στον Θεο και πιστη και παλι μεσα σε αυτα βλεπει κανεις τα θαυματα του Θεου και λες Δοξα Σοι Θεμου'' Και βλεπεις ανθρωπους στην απαθεια,πως ηρθαν αυτοι στην απαθεια;;;Με την εμπιστοσυνη στο σωτηριολογικο εργο Της αγιας Τριαδος.Και φθανουν να ειναι σαν αδελφια καποια στιγμη αυτοι οι δυο.Επειτα,...
Βαλτε 40 ημερες τα χριστουγεννα,,,,50 ημερες το Πασχα,15 ημερες της Παναγιας,Τεταρτες και Παρασκευες Ποσα Σαββατοκυριακα εχει ο χρονος,'''' γιορτες μεγαλες''αυριο ας πουμε ξημερωνει η ταδε εορτη....το γνωριζουμε ολοι στην οικογενεια''....ποσες μερες μενουν για τεκνογονια;;;;
Οσα παιδια δωσει Ο Θεος ευπροσδεκτα,μονον καλοφωτιστα να ειναι,πρεπει να εχουμε εμπιστοσυνη στον Θεο ,ετσι ωστε να πατησουμε στην σκαλα της πνευματικης κλιμακας,αλλα αν δεν βαλουμε αρχη,πως θα φθασουμε στην κορυφη;;;;
Εαν ομως ταμπουρωνομαστε πισω απο λαθος οχυρωματα,περι ''σωματικων απαιτησεων'',,,,τιποτε καλο δεν θα καταφερουμε με την βοηθεια του Θεου .....και ολο θα δικαιολογουμαστε πισω απο τις εφαμαρτες ροπες,οχι οτι μπορουμε να τις αμνιστευσουμε αλλα μπορουμε να τις κατανοησουμε,αλλα μην παγιδευτουμε στην εμπαθη φυση και αποστραφουμε την θεια Χαρη και ο μοναδικος σκοπος ειναι ο θειος προορισμος.
Τι να το κανω να κανω 6 παιδια και να εχουν ξεφυγει απο αυτο τον δρομο που προβλεπει την αναδειξη νικητων,εναν δρομο ανηφορικο στην αρχη,μετεπειτα ειναι Ζωη εν Χριστω ....
Αν δεν πιστεψεις δεν προκειται να δεις την δυναμη ουτε την προνοια του Θεου...Ο Θεος προνοει για τον καθενα ξεχωριστα,φθανει να τον εμπιστευομαστε...
Καλη αρχη ,καλη πορεια και
Καλη Παναγια!
Εχει Ο Θεος για ολους και αυτοι που δεν εφθασαν εκει που ηθελαν παλι Ο Θεος βοηθαει!
Να μην ξεχασω και τη νηστεια των αγιων Αποστολων ,που ειναι πολυ σημαντικη για εμας τους Ορθοδοξους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑθεολόγητες σοφιστείες είναι αυτά που υποστηρίζεις εσύ 6:33.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφήστε τον ίδιο τον Θεό να κάνει την ερμηνεία στα όσα αυτό επιθυμεί από τα παιδιά Του. στους δύο τρίτος (από ανθρώπους δεν χωρεί-ούτε ο πνευματικός) είναι ζήτημα του ζευγαριού το τι θα κάνουν και κανενός άλλου. Τα υπόλοιπα εδώ τα ακούω βερεσέ.
ΑπάντησηΔιαγραφή10.23 έχω κάνει αποφυγή τεκνογονίας με την συναίνεση της συζύγου είμαι 56 ετών και αυτή 54 έχω 2 παιδιά και η ζωή μας είναι μέλι γάλα ούτε το παραμικρό σύννεφο. Που τα βλέπεις εσύ τα διαζύγια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πνευματικός μου και ο πνευματικός της φωτισμένοι έγγαμοι κληρικοί δεν μας έφεραν εμπόδιο στην πνευματική μας ζωή με την θεία Κοινωνία.
Που την είδες ως «πάθος» την ερωτική έλξη μέσα στον γάμο 10.23.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον Γάμο και τα παρεπόμενα αυτού η Αγίας μας Εκκλησία τα ευλογεί και τα μεταμορφώνει σε «πόθο» αγάπης.
Πού είδατε να αναφέρω την έλξη ως πάθος; Πάθος εννοώ την απιστία μας στον Θεό που δεν τον αφήνουμε να επιλέξει εκείνος πόσα παιδιά Του θέλει να μεγαλώσουμε. Αφήστε που σε πολλά σχόλια εδώ, φαίνεται και ο Νεονικολαϊτισμός: καταδικασμένη αίρεση η οποία πρεσβεύει ότι η σωματική ηδονή οδηγεί στη θέωση...
ΔιαγραφήΠολλά μπράβο πρέπει να πούμε στον π. Δανιήλ Αεράκη και στον διάκονο π. Γεράσιμο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάνε στο συγκεκριμένο ζήτημα όπως και σε πολλά άλλα, σωστά, όπως να μιλάνε οι κληρικοί, σύμφωνα με τον θέλημα του Θεού και τον λόγο Του. Δεν μιλάνε κοσμικά για να αρέσουν στον κόσμο που σέρνεται από τα αμαρτωλά πάθη του και για να χαϊδεύουν τα πάθη του.
ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΣ
"Μιλάνε στο συγκεκριμένο ζήτημα όπως και σε πολλά άλλα, σωστά, όπως θα πρέπει να μιλάνε οι κληρικοί, σύμφωνα με τον θέλημα του Θεού και τον λόγο Του."
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλειπε το "όπως θα πρέπει".
Δεν χρειάζονται οι έπαινοι αγαπητοί. Έπαινοι μόνο στους πνευματικούς μας Πατέρες και στους Κατηχητές μας που μας δίδαξαν και μας διδάσκουν τον Λόγο του Κυρίου και όχι νερωμένο κρασί. Και ναι, ο Κατηχητής μου στα νεανικά μου χρόνια ήταν αρχιμανδρίτης το ίδιο και ο πνευματικός μου. Κι όμως έγινα έγγαμος. Συμβαίνουν κι αυτά...
ΔιαγραφήΧρειάζονται οι έπαινοι από την πλευρά των αναγνωστών. Απο την πλευρά του παραλήπτη των επαίνων χρειάζεται προσοχή να μην υπερηφανευθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε μια εποχή που κοροϊδεύονται οι λίγοι που έχουν σωστές απόψεις, μη νερωμένο κρασί, οι επαίνοι πρέπει να λέγονται προς τους λίγους που λένε ατόφιο τον λόγο του Κυρίου.
Προσωπική άποψη είναι πάντα θα βρεθεί κάποιος να σε κατηγορήσει για κάτι. Γενικά από ότι κατάλαβα είναι αρχή της ορθοδόξου πίστεως ότι αν απολαύσεις κάτι στη ζωή θα καείς στην κόλαση. Και αν δεν έχεις προβλήματα φτιάξε μόνο σου προβλήματα με την οικειοθελή σωματική κακοπαθεια γιατί κάθε απόλαυση ο θεός την αισθάνεται φιληδονία και θα βράσουμε στην κόλαση. Απαγορεύεται να χαίρεσαι (κοσμικά) με οτιδήποτε σε αυτή τη ζωή αλλιώς κόλαση και φωτιά και θειάφι. Και διευκρινίζω για να δείτε το παράλογο.
ΑπάντησηΔιαγραφή- Έκανες σεξ προ του γάμου και μάλιστα με σοδομισμό (πρωκτικό ή στοματικό σεξ) - κόλαση
- Έκανες σεξ μέσα στο γάμο με σοδομισμό - κόλαση
- Έκανες πολύ σεξ μέσα στο γάμο και χωρίς προφυλάξεις (έχει γίνει η ηδονή πάθος) - κόλαση
- Έκανες σεξ μέσα στο γάμο ημέρες νηστείας - κόλαση
- Έκανες σεξ με προφυλάξεις - κόλαση
- Έκανες σεξ χωρίς προφυλάξεις αλλά κάνοντας οικογενειακό προγραμματισμό - κόλαση γιατί δεν εμπιστεύτηκες το θεό ποσά παιδιά πρέπει να κανείς.
Όλα κόλαση και δεν επιτρέπεται τίποτα. Και όλα είναι αμαρτίες μέχρι όλοι να πάμε στην κόλαση.
Αλλά σου λέει ένας πνευματικός, άλλα ο άλλος, άλλα ο ένας Άγιος και άλλα ο άλλος.
Μέχρι να πας στον ψυχίατρο και να παρατήσεις την εκκλησία που θα σε τρελάνει....
Και όλα αυτά γιατί όπως αναφέρθηκε παραπάνω είμαστε πατερική σαν ορθόδοξοι και ο καθένας δίνει την δίκη του ερμηνεία και σε τρελενει.... στο τέλος.