«Εάν ένα μέλος υποφέρει, όλοι
υποφέρουν μαζί του»
(Α΄ Κορ. 12, 26).
Αυτά τα λόγια του Αγίου Παύλου αντηχούν
έντονα στην καρδιά μου, καθώς αναγνωρίζω για άλλη μια φορά την ταλαιπωρία που
υπέστησαν πολλοί ανήλικοι λόγω σεξουαλικής κακοποίησης, κατάχρησης εξουσίας και
κατάχρησης συνείδησης που διαπράχθηκε από σημαντικό αριθμό κληρικών και
αφιερωμένων ατόμων. Εγκλήματα που προκαλούν βαθιές πληγές, πόνο και αδυναμία,
κυρίως μεταξύ των θυμάτων, αλλά και στα μέλη της οικογένειάς τους και στην
ευρύτερη κοινότητα των πιστών και των μη πιστών. Κοιτάζοντας πίσω στο παρελθόν,
κάθε προσπάθεια, που θα γίνει ποτέ, να ζητήσουμε συγχώρηση και να επιδιώξουμε
την αποκατάσταση της βλάβης, δεν θα είναι αρκετή! Κοιτάζοντας μπροστά στο
μέλλον, δεν πρέπει να καταβάλλουμε προσπάθειες μόνον για να δημιουργήσουμε μια
κουλτούρα ικανή να αποτρέψει τέτοιες καταστάσεις, αλλά και να αποτρέψουμε τη
δυνατότητα να καλύπτονται και να διαιωνίζονται.
Ο πόνος των θυμάτων και των οικογενειών τους είναι επίσης ο πόνος μας και γι 'αυτό είναι επείγον να επιβεβαιώσουμε και πάλι τη δέσμευσή μας να διασφαλίσουμε την προστασία των ανηλίκων και των ευάλωτων ενηλίκων.
Ο πόνος των θυμάτων και των οικογενειών τους είναι επίσης ο πόνος μας και γι 'αυτό είναι επείγον να επιβεβαιώσουμε και πάλι τη δέσμευσή μας να διασφαλίσουμε την προστασία των ανηλίκων και των ευάλωτων ενηλίκων.
1. Εάν
ένα μέλος υποφέρει...
Τις τελευταίες ημέρες
δημοσιοποιήθηκε μια έκθεση που περιγράφει λεπτομερώς τις εμπειρίες τουλάχιστον
χιλίων επιζώντων, θυμάτων σεξουαλικής κακοποίησης, την κατάχρηση εξουσίας και
την κακοποίηση συνειδήσεων από τα χέρια ιερέων για περίπου εβδομήντα χρόνια!
Παρόλο που μπορεί να ειπωθεί ότι οι περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις ανήκουν
στο παρελθόν, εντούτοις, όσο περνά ο καιρός, έρχεται σε γνώση μας ο πόνος
πολλών εκ των θυμάτων. Συνειδητοποιήσαμε ότι αυτές οι πληγές ποτέ δεν
εξαφανίζονται, και ότι απαιτούν από εμάς να καταδικάσουμε έντονα αυτές τις
φρικαλεότητες και να συστρατευθούμε με τις δυνάμεις ανατροπής αυτής της
κουλτούρας του θανάτου! Αυτά τα τραύματα ποτέ δεν εξαφανίζονται. Ο πόνος
που σφίγγει τις καρδιές αυτών των θυμάτων, και που είναι κραυγή που φτάνει ως
τον ουρανό, αγνοήθηκε για πολύ καιρό και αποσιωπήθηκε. Όμως η κραυγή τους ήταν
πιο ισχυρή από όλα τα μέτρα που αποσκοπούσαν στην φίμωσή τους ή την επιδίωξη
λύσης του θέματος με αποφάσεις που επιβάρυναν την εμπλοκή τους γινόμενοι
συνένοχοι.
Ο Κύριος άκουσε αυτή την κραυγή
και για άλλη μια φορά μας έδειξε σε ποια πλευρά βρίσκεται! Το τραγούδι της
Μαρίας δεν παύει και συνεχίζει ήρεμα ν’ αντηχεί μέσω της ιστορίας. Διότι ο
Κύριος θυμάται την υπόσχεση που έδωσε στους πατέρες μας: «51 Έδειξε
έμπρακτα τη δύναμη του, διασκόρπισε τους υπερήφανους και χάλασε τα σχέδια που
είχανε στο νου τους. 52 Καθαίρεσε άρχοντες από τους θρόνους τους και
ανύψωσε ταπεινούς. 53 Ανθρώπους που πεινούσαν τους γέμισε με αγαθά
και πλούσιους τους έδιωξε με χέρια αδειανά» (Λουκ 1, 51-53). Αισθανόμαστε
ντροπή όταν συνειδητοποιούμε ότι ο τρόπος ζωής μας δεν συνάδει μ’ αυτά που
κηρύττουμε.
Με ντροπή και μετάνοια,
αναγνωρίζουμε ως εκκλησιαστική κοινότητα ότι δεν ήμασταν εκεί που έπρεπε να
είμαστε, ότι δεν ενεργήσαμε εγκαίρως, συνειδητοποιώντας το μέγεθος και τη
σοβαρότητα της ζημιάς που έγινε σε τόσες πολλές ζωές. Δεν δείξαμε καμία
φροντίδα για τα μικρά παιδιά· τα εγκαταλείψαμε! Κάνω δικά μου και επαναλαμβάνω
κι εγώ τα λόγια του τότε Καρδινάλιου Ratzinger, όταν, κατά τη διάρκεια του
δρόμου του Σταυρού, που συντάχθηκε την Μεγάλη Παρασκευή του 2005, αναγνωρίζοντας
την κραυγή πόνου τόσων θυμάτων αναφώνησε: «Πόσα βρωμιά υπάρχει στην Εκκλησία,
ακόμη και μεταξύ εκείνων που, όντας ιερείς, θα έπρεπε να ανήκουν εξ ολοκλήρου
στον Χριστό! Πόση υπεροψία· πόσος ναρκισσισμός! Η προδοσία του Χριστού
από τους μαθητές Του, η ανάξια μετάληψη του Σώματος και του Αίματός Του, είναι
σίγουρα το μεγαλύτερο πάθος που υπέστη ο Λυτρωτής· διαπερνά την καρδιά Του!
Μπορούμε μόνο να απευθυνθούμε προς Αυτόν από τα βάθη της καρδιάς μας λέγοντας:
Κύριε, ελέησον - Κύριε, σώσε μας! (βλέπε Ματθ. 8, 25)» (9η Στάση).
2. ...υποφέρουν
όλα τα μέλη μαζί
Η έκταση και η βαρύτητα όλων
αυτών που συνέβησαν απαιτούν να έρθουμε αντιμέτωποι μ’ αυτήν την πραγματικότητα
με έναν καθολικό και κοινοτικό τρόπο. Ενώ σε κάθε διαδρομή μετανοίας είναι
σημαντικό και απαραίτητο να αναγνωριστεί η αλήθεια για το τι ακριβώς συνέβη,
τώρα αυτό από μόνο του δεν αρκεί. Η πρόκληση για μας σήμερα, ως λαού του Θεού,
είναι να αναλάβουμε τον πόνο των τραυματισμένων στη σάρκα και το πνεύμα τους
αδελφών μας, ανδρών και γυναικών. Αν στο παρελθόν η απάντηση ήταν η αποσιώπηση,
σήμερα θέλουμε την αλληλεγγύη, με τη βαθύτατη και πιο ουσιαστική έννοια, για να
γίνει ο δικός μας τρόπος σφυρηλάτησης του παρόντος και του μέλλοντός μας. Και
αυτό σε ένα περιβάλλον όπου οι συγκρούσεις, οι εντάσεις και πάνω απ' όλα τα
θύματα κάθε μορφής κακοποίησης μπορούν να συναντήσουν ένα προτεταμένο χέρι
βοηθείας για να τα προστατεύσουν και να τα λυτρώσουν από τον πόνο τους (βλ.
Evangelii Gaudium, 228). Αυτή η αλληλεγγύη απαιτεί να καταδικάζουμε με τη σειρά
μας ό,τι θέτει σε κίνδυνο την ακεραιότητα οποιουδήποτε προσώπου. Μια αλληλεγγύη
που μας καλεί να καταπολεμήσουμε κάθε μορφή διαφθοράς, ιδιαίτερα την πνευματική
διαφθορά. Το τελευταίο είναι "μια βολική και αυτάρεσκη μορφή τύφλωσης.
Κάθε τι τότε φαίνεται αποδεκτό: η εξαπάτηση, η συκοφαντία, ο εγωισμός και άλλες
λεπτές μορφές εγωκεντρισμού, γιατί "ακόμη και ο Σατανάς εμφανίζει τον
εαυτό του ως άγγελο φωτός" (Β΄ Κορ. 11, 14)» (Gaudete et Exsultate, 165).
Η προτροπή του Αγίου Παύλου να συμπάσχουμε μαζί με όσους υποφέρουν είναι το
καλύτερο αντίδοτο έναντι των προσπαθειών μας να επαναλάβουμε τα λόγια του Κάιν:
«Μήπως είμαι φύλακας του αδερφού μου;» (Γένεση 4, 9).
Έχω συνείδηση των προσπαθειών και
της δουλειάς που διεξάγονται σε διάφορα μέρη του κόσμου προκειμένου να βρεθούν
τα απαραίτητα μέσα που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια και την προστασία της
ακεραιότητας των παιδιών και των ευάλωτων ενηλίκων, καθώς και την επίδειξη
μηδενικής ανοχής προς τους υπευθύνους τέτοιων εγκλημάτων, αλλά και τρόπων για
να καταστούν υπόλογοι όλοι εκείνοι που διαπράττουν ή καλύπτουν αυτά τα
εγκλήματα. Έχουμε καθυστέρηση στην εφαρμογή τέτοιων δράσεων και κυρώσεων, που
είναι τόσο απαραίτητες, όμως είμαι βέβαιος ότι θα βοηθήσουν στην εγγύηση μια
καλύτερης νοοτροπίας φροντίδας στο παρόν και στο μέλλον.
Μαζί με τις προσπάθειες αυτές,
όλοι οι βαπτισμένοι θα πρέπει να αισθανθούν την ανάγκη εμπλοκής στην
εκκλησιαστική και κοινωνική αλλαγή που χρειαζόμαστε τόσο πολύ. Αυτή η αλλαγή
απαιτεί μια προσωπική και κοινοτική αλλαγή που θα μας κάνει να βλέπουμε τα
πράγματα όπως τα βλέπει ο Κύριος. Γιατί, όπως του άρεσε να λέει ο πάπας Ιωάννης
Παύλος ΙΙ: «Αν ξεκινήσαμε εκ νέου την ενατένιση του Χριστού, πρέπει να
μάθουμε να Τον βλέπουμε ειδικά στα πρόσωπα εκείνων των οποίων ήθελε να
αναγνωρίζεται» (Novo Millennio Ineunte, 49 ). Για να δούμε τα πράγματα όπως
τα βλέπει ο Κύριος, για να είμαστε εκεί που ο Κύριος θέλει να είμαστε, για να
βιώσουμε μια αλλαγή της καρδιάς μας στην παρουσία Του.
Για να γίνει αυτό, θα βοηθήσουν η
προσευχή και η μετάνοια. Καλώ όλο τον ιερό και πιστό Λαό του Θεού σε μια
άσκηση προσευχής και νηστείας, ακολουθώντας την εντολή του Κυρίου. Αυτό
μπορεί να ξυπνήσει τη συνείδησή μας και να προκαλέσει την αλληλεγγύη και τη
δέσμευσή μας σε μια κουλτούρα φροντίδας που θα λέει «ποτέ ξανά» σε κάθε μορφή
κακοποίησης.
Είναι αδύνατο και απαράδεκτο να
σκεφτούμε μια μετατροπή της δραστηριότητάς μας ως Εκκλησίας που δεν
περιλαμβάνει την ενεργό συμμετοχή όλων των μελών του Λαού του Θεού. Πράγματι, κάθε
φορά που προσπαθήσαμε να αντικαταστήσουμε ή να σιγάσουμε ή να αγνοήσουμε ή να
περιορίσουμε τον Λαό του Θεού σε μικρές ελίτ, καταλήξαμε να δημιουργήσουμε
κοινότητες, έργα, θεολογικές προσεγγίσεις, πνευματικότητα και δομές χωρίς
ρίζες, χωρίς μνήμη, χωρίς πρόσωπα, και τελικά, χωρίς ζωές. Αυτό φαίνεται
ξεκάθαρα στον ιδιότυπο τρόπο κατανόησης της εξουσίας της Εκκλησίας, ένα κοινό
στοιχείο σε πολλές κοινότητες όπου έλαβε χώρα σεξουαλική κακοποίηση και
κατάχρηση εξουσίας και συνείδησης. Μία τέτοια περίπτωση είναι ο κληρικαλισμός,
μια προσέγγιση που «όχι μόνο ακυρώνει τον χαρακτήρα των Χριστιανών, αλλά και
τείνει να μειώσει και να υποτιμήσει τη βαπτιστική χάρη που το Άγιο Πνεύμα έχει
τοποθετήσει στην καρδιά του λαού μας».
Ο κληρικαλισμός, είτε
καλλιεργείται από τους ίδιους τους ιερείς είτε από λαϊκούς, οδηγεί σε μία
εκτομή του εκκλησιαστικού σώματος, που υποστηρίζει και συμβάλλει στη διαιώνιση
πολλών από τα κακά που καταδικάζουμε σήμερα. Το να λέμε "όχι" στην
κακοποίηση είναι να πούμε ένα εμφατικό "όχι" σε όλες τις μορφές
κληρικαλισμού.
Είναι πάντα χρήσιμο να θυμόμαστε
ότι «στην ιστορία της σωτηρίας, ο Κύριος έσωσε έναν λαό. Δεν είμαστε ποτέ
πλήρως οι εαυτοί μας εκτός κι αν ανήκουμε σε έναν λαό. Αυτός είναι ο λόγος
για τον οποίο κανείς δεν σώζεται μόνος του, ως απομονωμένο άτομο. Αντίθετα,
ο Θεός μας έλκει προς το μέρος Του, λαμβάνοντας υπόψη τον περίπλοκο ιστό των
διαπροσωπικών σχέσεων που υπάρχουν στην κοινωνία των ανθρώπων. Ο Θεός ήθελε να
εισέλθει στη ζωή και την ιστορία ενός λαού» (Gaudete et Exsultate, 6).
Επομένως, ο μόνος τρόπος που έχουμε για να απαντήσουμε σ’ αυτό το κακό που έχει
μαυρίσει τόσες πολλές ζωές, είναι να το βιώσουμε σαν μια ενέργεια που αφορά
όλους μας σαν Λαό του Θεού. Αυτή η συνειδητοποίηση ότι είμαστε μέρος ενός λαού
και μιας κοινής ιστορίας θα μας επιτρέψει να αναγνωρίσουμε τις αμαρτίες και τα
λάθη μας από το παρελθόν μέσω της ειλικρινούς μετανοίας και θα μας επιτρέψει να
ανανεωθούμε εκ των ένδον. Χωρίς την ενεργό συμμετοχή όλων των μελών της
Εκκλησίας, όλα αυτά που γίνονται για να ξεριζώσουμε την κουλτούρα της
κακοποίησης στις κοινότητές μας δεν θα είναι επιτυχημένα στην κατεύθυνση δημιουργίας
της απαραίτητης δυναμικής για υγιείς και ρεαλιστικές αλλαγές. Η διάσταση
της νηστείας και της προσευχής ως μετανοίας θα μας βοηθήσει σαν Λαό του Θεού να
βρεθούμε ενώπιον του Κυρίου και των τραυματισμένων αδελφών μας ως αμαρτωλοί
που ζητούν τη συγχώρεση και τη χάρη της ντροπής και της μεταστροφής. Με
αυτόν τον τρόπο, θα καταλήξουμε σε δράσεις που μπορούν να δημιουργήσουν λύσεις
εναρμονισμένες με το Ευαγγέλιο. Διότι «κάθε φορά που προσπαθούμε να
επιστρέψουμε στην πηγή και να ανακτήσουμε την αρχική φρεσκάδα του Ευαγγελίου,
νέοι δρόμοι δημιουργούνται, ανοίγονται νέα μονοπάτια δημιουργικότητας, με
διαφορετικές μορφές έκφρασης, πιο εύγλωττα σημάδια και λέξεις με νέο νόημα για
τον σημερινό κόσμο χρησιμοποιούνται» (Evangelii Gaudium, 11).
Είναι σημαντικό να μπορούμε, ως
Εκκλησία, να αναγνωρίζουμε και να καταδικάζουμε, με θλίψη και ντροπή, τις
θηριωδίες που διαπράττονται από ανθρώπους αφιερωμένους, κληρικούς, και όσους
έχουν επιφορτιστεί με την αποστολή να προσέχουν και να φροντίζουν αυτούς που
είναι πιο ευάλωτοι. Ας ικετεύσουμε για την συγχώρηση των δικών μας αμαρτιών και
των αμαρτιών των άλλων. Η συνειδητοποίηση των αμαρτιών μάς βοηθά να
αναγνωρίζουμε τα λάθη, τα εγκλήματα και τις πληγές που προκλήθηκαν στο παρελθόν
και μας επιτρέπει, στο παρόν, να είμαστε πιο ανοιχτοί και αφοσιωμένοι σε ένα
ταξίδι συνεχούς ανανέωσης της μετανοίας μας.
Ομοίως, η μετάνοια και η προσευχή
θα μας βοηθήσουν να ανοίξουμε τα μάτια μας και τις καρδιές μας στα δεινά των
συνανθρώπων μας και να καταβάλουμε τη δίψα για εξουσία και αποκτήματα, που
είναι τόσο συχνά η ρίζα αυτών των δεινών. Μπορεί η νηστεία και η προσευχή να
ανοίξουν τα αυτιά μας στον σιωπηλό πόνο που αισθάνονται τα παιδιά, οι νέοι και
τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Μια νηστεία που μπορεί να μας γίνει πείνα και
δίψα για δικαιοσύνη και να μας ωθήσει να περπατήσουμε στην αλήθεια,
υποστηρίζοντας συγχρόνως και όλα τα δικαστικά μέτρα που μπορεί να είναι
απαραίτητα. Μια νηστεία που μας κλονίζει και μας οδηγεί να δεσμευόμαστε με
όρους αλήθειας και φιλανθρωπίας με όλους τους άνδρες και τις γυναίκες καλής
θέλησης και με την κοινωνία εν γένει, ώστε να καταπολεμήσουμε όλες τις μορφές
κατάχρησης εξουσίας, σεξουαλικής κακοποίησης και κακοποίησης συνειδήσεως.
Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να
δείξουμε ξεκάθαρα ότι η κλήση μας είναι να είμαστε «σημάδι και όργανο της
κοινωνίας με τον Θεό και της ενότητας ολόκληρου του ανθρωπίνου γένους» (Lumen
Gentium, 1).
«Εάν ένα μέλος υποφέρει, όλοι
υποφέρουν μαζί του», είπε ο Άγιος Παύλος. Τηρώντας μια στάση προσευχής και
μετάνοιας, θα εναρμονιστούμε ως άτομα και ως κοινότητα χριστιανών σε αυτή την
προτροπή, ώστε να μπορέσουμε να μεγαλώσουμε και να αποκτήσουμε το δώρο της
συμπόνιας, της δικαιοσύνης, της πρόληψης και της αποκατάστασης. Η Μαρία επέλεξε
να σταθεί κάτω από τον Σταυρό του Υιού της. Στάθηκε σταθερά στην πλευρά του
Ιησού χωρίς δισταγμό. Με αυτόν τον τρόπο αποκάλυψε τον τρόπο με τον οποίο έζησε
ολόκληρη τη ζωή της. Όταν βιώνουμε την ερήμωση που προκαλείται από αυτές τις
εκκλησιαστικές πληγές, καλά θα κάνουμε, μαζί με τη Μαρία, «να επιμείνουμε
περισσότερο στην προσευχή», επιδιώκοντας να αυξήσουμε ακόμα περισσότερο την
αγάπη και την πίστη για την Εκκλησία (ΑΓΙΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΤΟΥ ΛΟΥΟΛΑ, Πνευματικές
Ασκήσεις, 319). Αυτή, η πρώτη των μαθητών, διδάσκει όλους εμάς σαν μαθητές, πως
πρέπει να σταθούμε ενώπιον των βασάνων των αθώων και να τα σταματήσουμε, χωρίς
δικαιολογίες ή δειλία. Το να ατενίζουμε την Μαρία σημαίνει να ανακαλύψουμε το
μοντέλο ενός αληθινού μαθητή του Χριστού.
Ας μας χορηγήσει το Άγιο Πνεύμα
τη χάρη της μετανοίας και το εσωτερικό χρίσμα που χρειάζεται για να εκφράσουμε
ενώπιον αυτών των εγκλημάτων κακοποίησης την μεταμέλειά μας και την
αποφασιστικότητά μας να τα καταπολεμήσουμε με τρόπο θαρραλέο.
Πόλη του Βατικανού, 20 Αυγούστου
2018
Πάπας Φραγκίσκος
Σπουδαίο θεολογικό κείμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μας τα λέει καλά ο πολιτικός και θρησκευτικός άρχων του Βατικανού. Δηλαδή σε τι νηστεία και τι προσευχή καλεί τους πιστούς του όταν έχει καταργήσει τον κανόνα των Αγίων Αποστόλων που ορίζει νηστεία τις Τετάρτες και τις Παρασκευές; Ποια χάρη του αγ. Πνεύματος ζητά να του δώσει μετάνοια, τη στιγμή κατά την οποία τη θεωρεί κτιστή αυτή την χάρη (actus purus); Ποια προσευχή ζητά όταν αφήνει ατιμώρητους τόσους εγκληματίες φραγκοπαπάδες; Και πώς να αλλάξει αυτό το σκότεινο σύστημα κακοποίησης όταν ο ίδιος δεν μετανοεί και θεωρεί τον ευατό του αλάθητο; Ποιος να μετανοήσει όταν ο αιρεσιάρχης δεν μετανοεί; Ας κάνουν μια αρχή με το να επιτρέψουν στους "ιερείς" τους να παντρεύονται γιατί η ακούσια και υποχρεωτική αγαμία κουβαλά πολλά κουσούρια... Και ας ευχηθούμε να μετανοήσουν πραγματικά για τις αιρέσεις τους και να επανέλθουν στην Εκκλησία...
ΑπάντησηΔιαγραφήκ."Αναστάσιε" θα δημοσιεύσετε κι άλλες διδασκαλίες του πάπα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤις βρίσκετε τόσο ενδιαφέρουσες, περισσότερο κι από τα κείμενα-Διδασκαλίες των Αγίων και Πατέρων της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ μας;Μπράβο σας!!!
Ο Αναστάσιος να σταματήσει να διαφημίζει τον Βαρθολομαίο και τον Πάπα και να αρχίσει τον αντιοικουμενιστικό αγώνα για να σώσει την ψυχή του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίδων
Προς: 6 Σεπτεμβρίου 2018 - 6:13 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε παρακαλώ κ. Φαίδωνα να μου εκδόσεις ένα συχωροχάρτι (χωρίς αντίτιμο χρηματικό) με την υπογραφή σου ότι θα σώσω με αυτό τον απλό τρόπο την ψυχή μου -όπως παλαιότερα έδιναν τόσο ο Πάπας όσο και ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων για να γεμίσουν με χρήματα τα «ιερά» ταμεία τους- και εγώ θα αρχίσω τον εύκολο αγώνα που μου προτείνεις.
Στο πρόσωπό σου ελπίζω!!! διότι προσμένω ότι είσαι «Πατήρ Πατέρων, Ποιμήν Ποιμένων, Αρχιερεύς Αρχιερέων, τρίτος και δέκατος των Αποστόλων και Κριτής της Οικουμένης»
Τα διάβασα αυτά που έγραψε ο πάπας Φραγκίσκος. Ο άνθρωπος γράφει σε μια γλώσσα που την καταλαβαίνω. Τις εγκυκλίους που διαβάζουν στην Εκκλησία τις καταλαβαίνουν μόνο οι καθαρευουσιάνοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦευγετε απο την συναναστροφη αυτων των αλλοτριων.
ΑπάντησηΔιαγραφή''Οι γαρ εξωθεν'',επειδη δεν θελουν να γνωρισουν την αληθεια,κρινουν δια της συναναστροφης..και αν συμφωνει κανεις με αυτους ,τοτε θεωρουν οτι αποδεχονται ο,τι οι ιδιοι ειναι.Κοινωνουμε δηλαδη,με τα πονηρα τους εργα και τις ____..._____ διδασκαλιες τους.
Δεν ειναι οι παιδοφθορες στο Βατικανο που κανουν τον ορθοδοξο λαο να σκανδαλιζεται ,γιατι και στους Ορθοδοξους συμβαινουν και χειροτερα αμαρτηματα,εξαιτιας της αδιαφοριας μας για την πνευματικη Ζωη της Ο ρ ο δ ο ξ ο υ Ε κ κ λ η σ ι α ς.Ειναι πως πρεπει να κατανοησουν οι εκτος,πως ειναι εχθροι της αληθειας Του Θεου ψλμ 36-20],τους οποιους δεν μπορουμε να εμπιστευτουμε Ιωαν 3-24] αρα και εχθροι Του Θεου,αφου η αμαρτια των αιρετικων στρεφεται εναντιον Του Αγιου Πνευματος.
Δε σημαινει πως οι Ορθοδοξοι μισουν αυτους,αλλα επειδη τον Θεο αγαπουν ανευ ορων,μισουν το δογμα αυτων επειδη θελουν να μας χωρισουν απο Τον Θεο και την αληθινη πιστη και σωτηρια.Το καταφερνουν δε,επειδη και εμεις οι επιφανειακοι Χριστιανοι δεν περιπατουμε ως τεκνα φωτος.
Δεν μας κανει λοιπον καμμια αισθηση εαν ο Α ειτε ο Β ειπε κατι,απο την Γραφη που να ειναι απο αυτα που μας ενωνουν.Διοτι αυτα που μας χωριζουν ειναι ''ετη φωτος '' μακρυα,δεν νομιζετε;Ακομα και η Πιστις ειναι Δωρο Του Θεου ,ειναι ακομα Δωρο Του Αγιου Πνευματος,,,,,αλλα τι να κανουμε ,αφου εξαρταται,αναπτυσσεται και αυξανεται απο την θεληση του ανθρωπου,ενω η σοφια των Πατερων πιστευει βασει Ευαγγελιου πως η απιστια των ανθρωπων οφειλεται στην ασεβη καρδια τουΣ,εξαιτιας της παρεκλησεως τουΣ απο την αληθινη πιστη και Ζωη και της σκοτισεως αυτων ,,,,,,''''''παραχωρησει Θεου και τυφλωσεως αυτων εκ του Διαβολου,ο οποιος διαβολος,,,,,α π ο μ α κ ρ υ ν ε ι την Ορθοδοξο Πιστη και Ζωη ,,,,γιαυτο καταντουν αθεοι....
Πως ομως θα πιστεψουν αν δεν θελουν να ακουσουν και πως θα δουν τα θαυματα και δεν θα αμφισβητησουν;;;... και πως θα καταφρονησουν ολες αυτες τις κακοδοξιες αν Δεν πεταξουν την δοξα των ανθρωπων και τα χρηματα για τα αιωνια αγαθα;;;;
Αν αυτη ειναι μια ασθενεια που θα σε φερει σε σιγουρο θανατο,τοτε γιατι εμεις οι Ορθοδοξοι,δεν μαθαμε να μισουμε τις αιρεσεις;;;;
Δεν ξερω εαν καταλαβαμε πως ο Παπας,δεν εχει σκοπο να επιστρεψει στην αληθινη Πιστη και Ζωη...αντιθετα, σκοπο εχει και στοχο παντοτε ειχε ,πως θα καθυποταξει τους Ορθοδοξους και βλεπουμε τα Πατριαρχεια να ευθυγραμμιζονται με τους Βατικανειους,πραγμα λυπηρον και ανυποφορον.
Η ελπιδα μας ο Κ.Η.Ι.Χ !!!
Δέν μπορείς να ζητάς συγχωροχάρτι δωρεάν Αναστάσιε, όταν ήσουν παλαιότερα εξώφυλλο στο περιοδικό Forbes. Δεν συμβιβάζονται αυτά τα δύο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝά το πληρώσης, να έχης την αξιοπρέπεια σου !
Προς: 6 Σεπτεμβρίου 2018 - 11:06 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ γιατί μέσα στις δυσκολίες που περνώ αυτόν τον καιρό από θέματα υγείας με έκανες να γελάσω με το διακριτικό σου πείραγμα.
Να είσαι καλά.
Εμμένω και επιθυμώ το συχωροχάρτι να είναι δωρεάν, όπως ήταν και το εξώφυλλο.
κ. Αναστάσιε μην κοροϊδεύετε τον Φαίδωνα και μην παίζετε εν ου παίκτοις. Δεν είπε ο Φαίδων μοιράζει συγχωροχάρτια, συγχωροχάρτια μοίραζε ο φίλος σας ο αιρετικός Πάπας που μας έχετε και δηλώσεις του, σαν να πρόκειται για εκκλησιαστικό πρόσωπο και όχι αιρετικό. Αν θέλεις για τα πλανεμένα συγχωροχάρτια απευθυνθείτε στον Πάπα και στους φιλοπαπικούς οικουμενιστές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που είπε ο Φαίδων βγαίνει από τη διδαχή των Πατέρων που όλοι τους ήταν απέναντι στις αιρέσεις, παλαιές και σύγχρονες.
Κοιτάξτε να αφήσετε τις κοροϊδίες προς τον Φαίδωνα και τον κάθε Φαίδωνα που σας επιτιμά για την διαφήμιση οικουμενιστών και παπικών και σταματήσετε να διαφημίζετε οικουμενιστές και φιλοπαπικούς που σέρνουν τον λαό στις αιρέσεις για να έχετε ελπίδα να σώσετε την ψυχή σας.
Αντιοικουμενιστής
Προς: 7 Σεπτεμβρίου 2018 - 12:41 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν κοροϊδεύω αλλά και δεν παίρνω στα σοβαρά ανώνυμα σχόλια.
Σηκώνω τα χέρια ψηλά και σταματώ.
Αφού δεν τα παίρνεις στα σοβαρά γιατί τα δημοσιεύεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι σοβαρά αλλά είναι άξια δημοσίευσης;
Στη θέση σου θα δημοσίευα μόνο επώνυμα σχόλια.
Αξιοσυμπάθητε κ. διαχειριστά του μπλογκ, Πολλές φορές τα ανώνυμα σχόλια είναι πολύ πιο σοβαρά και σωτήρια από επώνυμα άρθρα και σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμα σχόλια που ευθυγραμμίζονται με τον λόγο του Θεού μπορεί να σώσουν.
Και επώνυμα σχόλια και άρθρα που έχουν αιρέσεις και πλανεμένες απόψεις ή φιλο-αιρετικό χαρακτήρα μπορεί να χάσουν τις ψυχές.
Καλή υγεία ψυχής και σώματος.
Πολύ καλά κάνει ο κ. Αναστάσιος και δημοσιεύει ανώνυμα σχόλια. Πολλά μπράβο του. Όσα μπλογκ έκοψαν τα ανώνυμα σχόλια πάτωσαν σε αξία σχολίων, ίσως και επισκεψιμότητας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τα ανώνυμα σχόλια είναι άξια δημοσίευσης όσα έχουν ορθόδοξη ραχοκοκαλλιά και σύμφωνη με την Παράδοση της Ορθοδοξίας και μιλάνε ορθόδοξα και εθνικά.
Ανάξια δημοσίευσης είναι τα σχόλια και τα επώνυμα και τα ανώνυμα σχόλια που σπέρνουν το φαρμάκι του οικουμενισμού και της κοσμικής αντίληψης, της αμαρτωλής.
Κατάλαβες ανώνυμε 7-9-2018 - 5:18 μ.μ. που σε πειράζουν οι πικρές αλήθειες των ανώνυμων σχολίων και θέλεις να φακελώνεις πιθανόν τους ανθρώπους; ή να τους κάνεις να μην γράφουν;
Ο Αναστάσιος κοροιδεύει τον Φαίδωνα ή ο Φαίδωνας τον Αναστάσιο; Ποιος είν' αυτός που πρώτος εμπαίζει τη χαμένη ψυχή του Αναστάσιου, του Πάπα, του Πατριάρχη, του ανώνυμου σχολιαστή, του επώνυμου, του ιστολόγου 1, του ιστολόγου 2 και 22, του θεολόγου, του γείτονα, του φίλου, του αδελφού, του οικουμενιστή ή αντιοικουμενιστή; Ποιος επιτέλους έχει τσιφλίκι του τη Σωτηρία της Ανθρώπινης Ψυχής που γίνατε όλοι θεοί και ημίθεοι! Πώς μπορώ να τολμώ να πω στον άλλο να νοιαστεί για τη σωτηρία της ψυχής του μοιάζοντας τόσο πολύ να 'μαι τόσο σίγουρος για τη σωτηρία της δικής μου και ενώ ακριβώς μονάχα αυτό θα έπρεπε να με ενδιαφέρει; Και δεν είναι αυτό η μεγαλύτερη ένδειξη εγωισμού; Πού είναι η ταπείνωση του Χριστού;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο ένας αγράμματος παντελώς μα παντελώς από τη διδαχή των Αγίων και του λόγου του Θεού θα μπορούσε να γράψει το σχόλιο 9 Σεπτεμβρίου 2018 - 8:45 μ.μ.!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάμε για μνημείο αγραμματοσύνης και ασχετοσύνης στα του λόγου του Θεού!!!
Όσοι έχουν τύχη να διαβάσουν ακόμα και λίγο, ακόμα και μερικές ματιές, την ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ή Αγίους βλέπουν και έχουν μια γεύση ό,τι οι Άγιοι και η Αγία Γραφή μιλάνε ξάστερα για το πού πηγαίνει ο καθένας, ώστε να ρυθμίζει την πορεία του, όσο είναι ακόμα καιρός.
Σηκώνω τα χέρια ψηλά. Η επιστήμη της Θεολογίας χάρισμά σας. Το ίδιο και ο σκοταδισμός του Μεσαίωνα στον οποίο θα συνεχίζετε να ζείτε ενόσω θα νομίζετε πως ο Θεός της Αγάπης κρατάει ταμπέλες για τον Πάπα, τον παπά της τάδε ενορίας, τον ένα, τον άλλο, τον άθεο, τον πιστό, τον πιο πιστό και τον πολύ πιστό. Σαν έρθει η Ώρα ο Θεός αυτός θα κοιτάξει και θα Κρίνει τη Σωτηρία της Ψυχής για την οποία δεν σας πέφτει λόγος. Και συνεχίστε να μαζεύετε ξύλα για την πυρά..για τους αμαρτωλούς της γης..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ τον κόβω, τον χθεσινό 8:45 μ.μ. για πονηρό κρυφο-οικουμενιστή. Μιλάει σαν κοσμικός που έχει μαύρα σκοτάδια από το φώς του θείου λόγου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκοταδισμός υπάρχει σ΄ εσένα αξιολύπητε ανώνυμε 10:20 π.μ. μεγάλε διαστρεβλωτή των απόψεων των άλλων και μάλιστα των ορθόδοξων. Είσαι μεγάλος προπαγανδιστή του οικουμενισμού και συκοφάντης. Μας παριστάνεις πώς δεν ξέρεις ότι είναι άλλο πράγμα να προειδοποιείς τον άλλο ότι δεν πάει καλά και θα χάσει την ψυχή του, και διαφορετικό πράγμα να τον βάζεις στη υλική πυρά όπως έκαναν οι φίλοι σου αιρετικοί Παπικοί στον αιρετικό Μεσαίωνα. Η Ορθοδοξία δεν είχε ποτέ Μεσαίωνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ επιστήμη σηκώνει ψηλά τα χέρια για την συκοφαντία σου και την άχρεια συκοφαντία που παμπόνηρα επιχειρείς των ορθοδόξων απόψεων και όσων τις εκφέρουν.
Άφησε κατα μέρος την μαύρη προπαγάνδα που δεν περνά και κοίταξε να μετανοήσεις το γρηγορότερο οικουμενιστή.
Άκου, οικουμενισμός καλά καλά δεν εννόησα τι πα να πει. Ούτε τον Πάπα υποστηρίζω, ούτε φάτσες.. Γουστάρω όμως την αγραμματοσύνη μου και την ασχετοσύνη μου, που μου επιτρέπει να έχω αυτή την απίστευτα όμορφη αίσθηση..του να νιώθεις ν' Αγαπάς τον κόσμο Όλο..
ΑπάντησηΔιαγραφή..έτσι..
Χωρίς λόγο..
..επειδή αυτή είναι η Αγάπη Του..μόνο αυτά τα λίγα ξέρω..
Δεν διαστρέβλωσα καμία απολύτως θέση και δεν συκοφάντησα απολύτως κανένα. Γιατί ρε φίλε να "προειδοποιείς τον άλλο ότι δεν πάει καλά και θα χάσει την ψυχή του;" Και πώς το ξέρεις εσύ; Και πώς είσαι τόσο βέβαιος πως δεν είναι η δική σου ψυχή που θα χαθεί; Και επιμένεις να θες να με προειδοποιείς να μετανοήσω; Επειδή διαφωνώ μαζί σου! Άκου φίλε μου, οικουμενιστής δεν είμαι. Όσο για τη μαύρη προπαγάνδα επειδή εκφράζω την άποψή μου, τι να σου πω έχει πλάκα η πονηριά σου. Ούτε προσωπολάτρης είμαι. Είμαι του Χριστού. Εκείνου που για τους σταυρωτές Του έλεγε το "άφες αυτοίς ουκ οίδασι τι ποιούσι. Αν έχεις ακούσει γι Αυτόν.. Μέχρι εδώ. Τελεία και παύλα. Γιατί εγώ ούτε οικουμενισμό πρεσβεύω ούτε αντιοικουμενισμό, αλλά την Ορθόδοξη Πίστη μου, που μου την ρημάξατε και την κάνατε πεδίο βολής. Είμαστε ή δεν είμαστε ΟΛΟΙ χριστιανοί Ορθοδοξοι; Ποιοι οικουμενιστές και μη; Μια Πίστη ξέρω εγώ μονάχα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι είναι παιδιά του Θεού οικουμενιστές ή αντιοικουμενιστές και μέτοχοι της κληρονομίας Του. Οι κληρικοί κάνουν την Θεία Λειτουργία μαζί τίποτα δεν τους χωρίζει και οι χριστιανοί κοινωνούν από το ίδιο Ποτήριο. Γιατί αυτοί οι διαχωρισμοί από κάποιους από σας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 3:22 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην παριστάνεις πώς δεν καταλαβαίνεις οικουμενιστή. Είναι μαύρη προπαγάνδα να λέει ο άλλος ότι δεν πας καλά με βάση το λόγο του Θεού και εσύ που έχεις μαύρα σκοτάδια να κάνεις μαύρη προπαγάνδα και να τον συκοφαντείς ότι θέλει να σε βάλει στην πυρά.
Στην πυρά δεν βάζουν οι Ορθόδοξοι, αλλά οι φίλοι σου οι αιρετικοί παπικοί στον Μεσαίωνα και σε νεώτερα χρόνια διώξαν τους Ορθόδοξους.
Συκοφαντείς και διαστρεβλώνεις τις απόψεις των άλλων και μετά κάνεις πώς δεν καταλαβαίνεις και από πάνω. Ή είσαι εντελώς κουτός ή τον παριστάνεις για να μην παραδεχθείς τα χάλια του ήθους σου.
Φρόντισε να μετανοήσεις και άφησε τις πονηρίες πώς δεν καταλαβαίνεις τί γράφεις.
Ορθόδοξη πίστη χωρίς εναντίωση στην παναίρεση του οικουμενισμού (αυτό θα πει αντιοικουμενισμός) δεν υπάρχει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ορθόδοξη πίστη είναι και θέλει να είναι πάντα πεντακάθαρη από αιρέσεις, διαφορετικά δεν είναι Ορθόδοξη πίστη.
Οπότε δεν υπάρχει ουδέτερη στάση απέναντι στον οικουμενισμό. Ή είσαι εναντίον του ή είσαι μαζί του.
Η αγαπολογία είναι μία από τις πιο συνηθισμένες συνήθειες των οικουμενιστών. Αγαπολογία χωρίς περιεχόμενο, οικουμενιστική αγαπολογία ψεύτικη και σκέτη απάτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆνοιξε λίγο την Αγία Γραφή και μετά άρχισε να σχολιάζεις. Μέχρι τότε θα εκτίθεσαι συνεχώς για την αγραμματοσύνη σου στα ιερά γράμματα.
Προς 8:11,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που έχω καταλάβει μέχρι τώρα είναι πως οποιονδήποτε διαφωνήσει με τις απόψεις σας τον τσαμπουνάτε με το κομπολόι του οικουμενισμού. Τον αποκαλείτε οικουμενιστή, προπαγανδιστή απλά και μόνο επειδή ο τυφλός φανατισμός σας είναι κολλημένος εκεί. Το ίδιο και η κουτοπονηριά σας. Ε όχι ρε φίλε, δεν είμαι οικουμενιστής. Ειλικρινά, προσπάθησα πολύ να καταλάβω ποιοι αποκαλούνται "οικουμενιστές", μπαινοβγαίνοντας σε χριστιανικά ιστολόγια. Και αυτό που αντιλήφθηκα είναι επίσης πόσο υπεραμύνονται οι "αντιοικουμενιστές" στις θέσεις τους, σε όρια μίσους θα έλεγε κανείς. Λοιπόν, στο λέω για τελευταία φορά, δεν προπαγανδίζω, οι παπικοί δεν είναι φίλοι μου αλλά ούτε εχθροί μου, είμαι λίγο χαζούλης αλλά το ήθος μου σε καμία περίπτωση, ούτε εδώ sir ούτε Πάνω δεν θα το κρίνεις εσύ. Πάντα ενδιαφέρομαι για τη μετάνοιά μου και το ίδιο εύχομαι και σε σένα.
Καταλαβαίνω απόλυτα τι γράφω χωρίς καμία πονηρία.
Προς 8:14,
Ούτε εναντίον του οικουμενισμού είμαι, ούτε υπέρ του, ούτε θιασώτης του. Λυπάμαι πολύ που η Ορθόδοξη Πίστη μου θυμίζει Πράσινους-Βένετους, Πάοκ-Ολυμπιακός και βάλε..
Καληνύχτα με αγάπη.
Χωρίς προπαγάνδα.
Χωρίς πονηρία.
Χωρίς οικουμενισμό.
Χωρίς αντιοικουμενισμό.
Γυμνή από όλα.
Και ο Θεός Βοηθός.
Είτε το καταλαβαίνεις, είτε δεν το καταλαβαίνεις είσαι γεμάτος από το φαρμάκι του οικουμενισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο βέβαιο είναι ότι έχεις και πονηρία μπόλικη γιατί συκοφαντείς τον άλλο όταν λέει την ορθόδοξη άποψη για ...πυρές και άλλα κολοκύθια και μετά κάνεις τον ανήξερο.
Άφησε την μαύρη προπαγάνδα και ζήτα συγγνώμη για την "ηθική" που έχεις να συκοφαντείς επειδή είσαι αγράμματος από τα άγια γράμματα της Εκκλησίας.
Είσαι κλασσική περίπτωση οικουμενιστού:
i)Η ψεύτικη αγαπολογία δίνει και παίρνει στα σχόλια σου.
ii)Τα ορθά δόγματα δεν έχουν σημασία για την σωτηρία.
iii)Η ασχετοσύνη σου με τα θεολογικά.
Είναι φώς φανάρι ότι ζήτημα είναι αν έχεις διαβάσει την Αγία Γραφή!
Άφησε τις κουτοπονηρίες και μην προσπαθείς να βγεις και απο πάνω, γιατί όλο και περισσότερο χειροτερεύεις την θέση σου και γελάει και το παρδαλό κατσίκι μαζί σου.
Ο Επίσκοπος Ρώμης Πάπας Φραγκίσκος παραθέτει εδώ ένα τεκμηριωμένο θεολογικό λόγο τον οποίο θα έπρεπε να τον έχουν γράψει δικοί μας Επίσκοποι Ορθόδοξοι. Τολμά να αγγίξει πραγματικές πτυχές της εκκλησιαστικής ζωής που οι δικοί μας ορθόδοξοι τις καλύπτουν γιατί νομίζουν πως αν πουν την αλήθεια έστω και για τις ελάχιστες περιπτώσεις θα σκανδαλιστεί το κοινό. Διαβάζοντας αποφάσεις των Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων στο περιοδικό Εκκλησία θα δεις… αντί λοιπόν να επαινέσουν οι γνωστοί ηθικολόγοι την θέση την ξεκάθαρη και Αγιογραφική του Πάπα Φραγκίσκου ασκούνε κριτική για βλακώδεις απόψεις περί οικουμενισμού και άλλες παρόμοιες ακρότητες. Απλά κοιτάζουν το δένδρο και όχι το δάσος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιες φορές είμαι γεμάτος από το φαρμάκι της μνησικακίας. Άλλες από αυτό της κατάκρισης. Συχνά, τσακώνω τον εαυτό μου να είναι ανάλγητος στον ανθρώπινο πόνο. Κάποιες άλλες, πληγώνω τους ανθρώπους γύρω μου. Συνεχίζεις πεισματικά να παραποιείς τα λόγια μου και να θες ανορθόδοξα να μου βάλεις ταμπέλες με τις οποίες δεν έχω καμία σχέση. Βλέπεις έχω πολλά φαρμάκια. Αλλά πάψε επιτέλους να θεωρείς κρυφό οικουμενιστή, οποιον διαφωνεί μαζί σου. Η καχυποψία σου δεν έχει έλεος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα, όσο για την αγαπολογία μου-δεν είναι απλά αγαπολογία, είναι γενικότερα συναισθηματολογία-είναι κάτι σαν κοσμοθεωρία και μου κοστίζει πολύ. Αλλά τη γουστάρω. Μια ασχετοσύνη με τα θεολογικά μπορώ να τη δεχτώ γιατί δεν είμαι θεολόγος, αλλά αυτό δεν μου στερεί το δικαίωμα να εκφράζω τη γνώμη μου σε τέτοια θέματα.
Τώρα, αυτό το παρδαλό κατσίκι που λες το ξέρω. Ξέρω όμως κι ένα άλλο. Για τα χρώματά του μη με ρωτάς. Ειδικεύεται όμως, στο να σπέρνει το μίσος και να διώχνει την αγάπη.
"Ειρήνη είναι όταν τ' ανθρώπου η ψυχή γίνεται έξω στον ήλιο σύμπαν,
κι ο ήλιος ψυχή μες στον άνθρωπο".
Ν.Βρεττάκος
Καληνύχταααααα
..γίνεται έξω στο σύμπαν ήλιος,..
ΑπάντησηΔιαγραφήμε σύγχισες και τάκανα σαλάτα..
Οι οικουμενιστές όσο και αν θέλουν να κρυφτούν δεν μπορεί να κρυφτούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα τρία τελευταία σχόλια 6:23 μ.μ., 7:31 μ.μ., 2:45 μ.μ. είναι γραμμένα από οικουμενιστικό χέρι και αυτό είναι φανερό δια γυμνού οφθαλμού.
Φτώχεια επιχειρημάτων, ειρωνεία και βρισιές προς τους αντιοικουμενιστές και έμμεσος ύμνος στους οικουμενιστές και στους αιρετικούς με ανάδειξη ασήμαντων τετριμμένων λογιδρίων τους.
Δεν χρειάζεται καμία απάντηση σε τόσο παιδιάστικα σχόλια. Η απάντηση υπάρχει στα παραπάνω αντιοικουμενιστικά σχόλια και μας καλύπτει.
Αντιοικουμενιστής
Το 6:23 σχόλιο δεν είναι δικό μου αλλά τέτοιο κρυφό και επικίνδυνο οικουμενιστή που προπαγανδίζειαλλά τελικά καταλήγουμε στο ότι τα σχόλιά του είναι παιδιάστικα, δεν έχω ξαναδεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας τύπος που έχει βαρεθεί τόσο πολύ να ακούει πια για οικουμενιστές και μη που πάει για ύπνο..
Καληνύκτααααα
Άφησε μας οικουμενιστή 10:35 μ.μ. ήσυχο και πήγαινε να κοιμηθείς.
ΑπάντησηΔιαγραφή