Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018

Όταν σας ζητάνε κάτι, ζητιανεύουν, να δίνετε κάτι. - Όσιος Ιάκωβος Τσαλίκης


Όταν σας ζητάνε κάτι, ζητιανεύουν, να δίνετε κάτι. Μια φέτα ψωμί έχετε, μια φέτα ψωμί να δίνετε. Όποιος και να είναι. Ο Άγιος Δαυίδ και σε Τούρκους έδινε. ''Μακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοὶ ελεηθήσονται.
Όσιος Ιάκωβος Τσαλίκης

41 σχόλια:

  1. Η πιο συμφέρουσα ελεημοσύνη είναι ο ορθόδοξος λόγος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προς: 7 Δεκεμβρίου 2018 - 11:01 μ.μ.

    Αγαπητέ μου σου εύχομαι όταν θα βρεθείς στην ανεργία να σου προσφέρουν ορθόδοξο λόγο.
    Όταν δεν θα έχεις να πληρώσεις ενοίκιο, ρεύμα, νερό να σου προσφέρουν ορθόδοξο λόγο.
    Όταν θα χρειάζεσαι φάρμακα και δεν θα έχεις να τα αγοράσεις να σου προσφέρουν ορθόδοξο λόγο.
    Όταν πεινάσεις μην πας στα συσσίτια της εκκλησίας αλλά να ζήσεις με το ορθόδοξο λόγο.
    Είναι «Η πιο συμφέρουσα ελεημοσύνη»(!!!) για κάποιους σαν εσένα…

    Υ.Γ. Σου αφιερώνω την ανάρτηση:
    Το καλό της ελεημοσύνης είναι διπλό - Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς
    https://anastasiosk.blogspot.com/2018/12/blog-post_18.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω Αναστάσιε ότι παρεξήγησες τον ανώνυμο σχολιαστή. Δεν είπε οτι συμφέρουσα ελεημοσύνη είναι ΜΟΝΟ ο ορθόδοξος λόγος. Έκανε μια σύγκριση: η έκφραση "πιο συμφέρουσα" ειναι εκφραση σύγκρισης, "συγκριτικός βαθμός" όπως λέγαμε στη γραμματική. Και βεβαίως συμφέρει περισσότερο την ψυχή του συνανθρώπου το να της προσφέρεις τον αληθινό Θεό! Αυτό ειναι το πρωταρχικό έργο της Εκκλησίας, το αιώνιο έργο της Εκκλησίας! Όταν ωστόσο οι αδελφοί μας παινονται, βεβαίως η Εκκλησία οφείλει να φροντίσει για τους ανθρώπους και με υλικά αγαθά. Αυτό όμως δεν πρέπει να μας κάνει να ξεχάσουμε την αποστολή μας στον κόσμο, που ειναι πρώτα και κυρία κήρυγμα μετανοιας και επιστροφής στο Χριστο.

      Διαγραφή
  3. Εγώ δεν θα σας ευχηθώ όταν βρεθείτε ενώπιον του Δικαίου Κριτού και ενώπιον σας υπάρχει το χάσμα της Κολάσεως ο κίνδυνος να πέσετε αιώνια εκεί, να σας προσφέρει κάποιος ενοίκιο, ρεύμα, νερό, φάρμακα και ένα πιάτο φαί που τότε δεν θα τα έχετε καθόλου ανάγκη και δεν θα έχουν καμία αξία... Θα σας ευχηθώ να δείτε το σχόλιο πιο σωστά. Αυτό που λένε και οι Πατέρες. Ότι πάνω από την υλική ελεημοσύνη βρίσκεται η πνευματική ελεημοσύνη.
    Ορθόδοξος Χριστιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν είπε ο 11:01 μ.μ. ότι θα απορρίψουμε την υλική ελεημοσύνη. Απλά ότι πιο συμφέρουσα είναι η ελεημοσύνη του ορθόδοξου λόγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΡΟΣ 7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018 11::01 ΕΙΜΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΔΙΝΕΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΛΟΓΟ ΕΜΕΝΑ.ΘΑ ΜΟΥ ΔΩΣΕΙΣ ΝΑ ΠΛΕΙΡΩΣΩ ΔΕΗ ΝΕΡΟ ΟΤΕ ΦΑΡΜΑΚΑ.ΚΑΛΛΑ ΣΟΥ ΤΑ ΛΕΕΙ Ο ΤΑΣΟΣ.ΕΛΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος μιλάει πάντα περί υλικής ελεημοσύνης στους πάσχοντες και συμφωνεί με τον Άγιο Ιάκωβο της Ευβοίας. Τα υπόλοιπα είναι φαρμακάκια (τύπου ασπιρίνης) για την συνείδηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. προς 9,41πμ
    Αν σκέφτεσαι κοσμικά όπως ο πάρα πολύς κόσμος απο την πλύση εγκεφάλου των υλιστικών ΜΜΕ τότε θα βλέπεις στραβά ότι διαβάζεις στους αγίους.
    Οι άγιοι μιλάνε και για υλική και για πνευματική ελεημοσύνη. Ανώτερη τοποθετούν όμως την πνευματική. Διάβασε περισσότερο τους αγίους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς 8,30πμ
    Δεν μπορώ να σου αναπαύσω την εσφαλμένη υλιστική σου αντίληψη. Θα σε διορθώσω λοιπόν ότι για σένα και για τους πλουσίους και για όλους, ανώτερη είναι η ελεημοσύνη του ορθόδοξου λόγου.
    Έχεις ανάγκη και από υλική ελεημοσύνη αλλά περισσότερο από ορθόδοξο λόγο. Πολλώ μάλλον στην σημερινή εποχή της νεοταξίτικης τρέλλας και της ισοπέδωσης των πάντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μπράβο στον π. Νικόλαο Καπνιά! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ένας σωστός ορθόδοξος λόγος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μάλλον διάβασες Άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο ανάποδα ανώνυμε 9:41π.μ.!!
    Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ξεκάθαρα φαίνεται ότι πάνω από τα υλικά αγαθά, έχει το λόγο του Θεού που διακόνησε σε όλη του τη ζωή και υπήρξε πάνω από όλα τροφοδότης πνευματικής τροφής. Εξ΄ ου και το επίθετο του: ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ!

    Αυξέντιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ναί, άνθρωπε μου 8:30 π.μ. άνεργε {σε περίπτωση που δεν είσαι κανένας που μας κάνει πλάκα για να περάσει τις απόψεις του }, εσύ και όλοι οι άνεργοι και οι φτωχοί και οι άρρωστοι όπως και όλοι μας, έχουμε ανάγκη περισσότερο απ'όλα να σώσουμε την αθάνατη ψυχή μας.
    Μην το ξεχνάμε ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΘΑ ΣΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ.ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΣ ΑΥΤΑ.ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ.ΚΑΙ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ 12:00 ΥΛΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΛΛΟΝ ΕΧΕΙΣ ΕΣΥ ΕΛΑ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ.ΤΑΣΟ ΠΡΟΧΩΡΑ.

      Διαγραφή
  12. Και εσύ Πού ξέρεις αν έχει δουλειά ανώνυμε 2,27μμ
    Αν τοποθετείς τα υλικά σε ίση μοίρα με τα πνευματικά ή σε ανώτερη τότε έχεις επηρεαστεί πολύ επικίνδυνα απο το υλιστικό πνεύμα της εποχής μας.

    κ. Τάσο μην σας παρασέρνουν οι διάφοροι που έχουν υλιστικές αντιλήψεις. Εσείς θα δώσετε λόγο για τον εαυτό σας, όχι αυτοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΆΝΕΙΣ ΛΆΘΟΣ ΔΕΝ ΕΧΩ ΕΠΗΡΕΑΣΤΕΊ ΑΠΟ ΤΊΠΟΤΑ ΕΓΩ ΕΙΠΑ ΤΗΝ ΓΝΏΜΗ ΜΟΥ ΕΙΤΕ ΣΑΣ ΑΡΈΣΕΙ ΕΊΤΕ ΟΧΙ.

      Διαγραφή
  13. Ειναι αληθεια πως οι ανθρωποι πολλες φορες κλονιζονται ειτε απο την ανεχεια,ειτε απο ενα ατυχημα,ειτε απο μια τραγωδια κ ολοι μας ,εστω οι περισσοτεροι εχουμε περασει απο αυτα τα σταδια.
    Θυμηθηκα καποιον ασκητη,ο οποιος ετρωγε βολβους και τρεφοταν απο την προσευχη,και ειπα ''η προνοια Του Θεου''. Κ το γραφικο''μη φροντιζετε τι θα φατε,η τι θα πιειτε η τι θα φορεσετε.Αξιζει ομως να εμβαθυνει κανεις στους λογους του Ευαγγελιστη και καλο θα ηταν να ανοιξουμε τη Γραφη Ματθ 6,25-34,αυτο το κομματακι ειναι πολυ σημαντικο για ολους μας.
    Το κακο ξερετε ποιο ειναι στην εποχη μας;Το κακο ειναι που επειδη υπαρχει κριση,αναπτυσσεται η πορνεια ,οι κλοπες,η κακια γιατι εγω δεν εχω ενω εχει ο αλλος.τις καθε ειδους μαντειες,οπου τρεχουν οι ολιγοπιστοι να πετυχουν την τυχη τους..
    Δυστυχως η ζωη αυτη αυτη,δεν κυλα παντοτε ηρεμα.
    Απο την αλλη βλεπουμε και την πλεονεξια.Οταν ακουστηκε πως ερχεται πολεμος,παρουσιαστηκαν στα Μαρκετ εξοργιστικα φαινομενα ανθρωπων ,οι οποιοι γεμιζαν τα καροτσια με τροφιμα καθε ειδους.Το γεγονος πως εκει συλλαμβανε κανεις,μεσα στο καροτσι ,μπιρες,γλυκα,παγωτα και αλλα ειδη που δεν ηταν καν πρωτης αναγκης,σε κανει να καταλαβαινεις πως γινηκαμε παρτακιδες και καλοπερασακιδες,να ακους για πολεμο και να εχεις το καροτσι σου γεματο παγωτα για 6 μηνες.Εσυ δηλαδη να περνας καλα ενω ο αλλος να πειναει.
    Ε, αυτα τα πραγματα ειναι σκανδαλο κ σαν λαος πρεπει να επιστρεψουμε,διοτι μονον οταν ειμαστε ταπεινοι και ενωμενοι,ωστε ο ενας να βοηθα τον αλλον στηριζομενοι στον Θεο,,,τοτε μονον θα μπορεσουμε να κανουμε πολλα πραγματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο παππούς μου έλεγε: Ξυλιές σε ξένη πλάτη δεν πονάνε καθόλου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δίκαιο απόλυτο έχει ο πρώτος σχολιαστής και ο σεβαστός π. Νικόλαος Καπνιάς.
    «Ζητείτε δε πρώτον την βασιλείαν του Θεού και την δικαιοσύνην αυτού και ταύτα πάντα προστεθήσεται υμΐν», και «Οίδε ο Πατήρ υμών ο ουράνιος ων χρείαν έχετε και προτού αιτείσθε δίδωσιν υμίν» (Ματθ. Στ’ 32 καί 33).
    Να σταματήσουν οι έρανοι αγάπης. Τα φαγητά που δίδουν οι ναοί. Αυτό δεν είναι έργο το της Εκκλησίας αλλά των φιλανθρωπικών ιδρυμάτων και της κρατικής προνοίας. Το έργο της Εκκλησίας είναι ο Λόγος του Θεού.
    Ξεχνάμε το «ουκ επ’ άρτῳ μόνῳ ζήσεται άνθρωπος» και ότι η Βασιλεία του Θεού «ουκ έστι βρώσις και πόσις». Κι αν για κάτι πρέπει να πεινάμε και να διψάμε αυτό είναι η δικαιοσύνη του Θεού. Αυτή και μόνον αυτή θα μπορέσει να χορτάσει την πείνα και τη δίψα μας. Μακάριοι, λοιπόν, όσοι πεινούν και διψούν για την επικράτηση του θελήματος και την διάδοση του Λόγου του Θεού, γιατί ο Θεός θα ικανοποιήσει την επιθυμία τους (Ματθαίου 5,6).
    Τίποτα πέραν αυτών. Μετανοήστε και αφήστε τα παπικά και προτεσταντικά, για φιλανθρωπική Εκκλησία που έχει καταντήσει να δίνει γεύματα και φιλοδωρήματα σε ανθρώπους που ζητιανεύουν φαγητό για να ζουν σαρκικά και όχι πνευματικά.
    Αν πιστεύουν σε Αυτόν αυτός τους θρέψει όπως τους πεντακισχιλίους.
    Αδέλφια μου Ορθόδοξοι Χριστιανοί όχι ελεημοσύνη υλική μόνο πνευματική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΘΟΛΟΥ.ΔΟΙΤΙ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΧΕΙ ΧΡΕΟΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΕΙ Ο ΛΑΟΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙ.ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΛΟΣ ΕΙΝΑΙ.ΛΟΙΠΟΝ ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΛΕΟΝΕΚΤΕΣ ΛΑΙ ΤΣΙΓΚΟΥΝΗΔΕΣ ΕΧΕΙΣ ΔΩΣΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΩΣΕ ΛΟΓΟ ΘΕΟΥ ΔΩΣΕ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ ΔΩΣΕ ΘΑΡΡΟΣ .

      Διαγραφή
  16. Γιατί παρερμηνεύεις ανώνυμε 9 Δεκεμβρίου 2018 - 1:31 π.μ. τα λεγόμενα; Έχεις μέσα σου πνεύμα ακάθαρτο;
    Ξεκάθαρα τα όσα είπε και ο πρώτος σχολιαστής και ο π. Νικόλαος Καπνιάς. Εσύ γιατί τα αλλοιώνεις;

    Πρώτα έχουμε ανάγκη από τον ορθόδοξο λόγο που λείπει στις ημέρας μας. Πολύ περισσότερο. Πάρα πολύ περισσότερο έχουμε ανάγκη του ορθόδοξου λόγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ό,τι και να λέει ο άνεργος είναι φώς φανάρι ότι έχει επηρεαστεί και έχει αρρωστήσει στην ψυχή από τις υλιστικές απόψεις.
    Βάζει πάνω από τον ορθόδοξο λόγο, την υλική ελεημοσύνη!!
    Αν είναι δυνατόν να μπορεί να ονομάζεται ορθόδοξος με τέτοια μυαλά που κουβαλά...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΚΑΛΛΑ ΜΥΑΛΑ.ΚΑΘΗΣΤΕ ΚΑΙ ΧΟΡΤΣΑΣΤΕ ΜΟΝΟ ΜΕ ΛΟΓΙΑ.ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΧΟΡΤΑΣΑΜΕ.ΑΝΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΥΛΗ. ΠΕΡΙ ΑΡΡΩΣΤΑ ΜΥΑΛΑ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΟΙΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΕΝΑ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ Η ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΑΛΗΤΕΊΑ ΕΊΝΑΙ ΝΑ ΕΊΣΑΙ ΣΩΣΤΟΣ.ΤΟΥΣ ΕΝΩΧΛΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η προσπάθεια να κάνουν οι υλιστικά επηρεασμένοι ανώνυμοι τη νύχτα μέρα δεν πετυχαίνει. Το κατάλαβαν και οι ίδιοι και άρχισαν τις φτηνές κοροϊδίες και την ανήθικη στρέβλωση των λόγων του π. Νικολάου Καπνιά και των ανώνυμων που βάζουν στον ορθόδοξο λόγο εκεί που τον έχει βάλει η Εκκλησία δλδ πάνω από την ύλη. Ένας απροκατάλυπτος αναγνώστης που θα διαβάσει την ανήθικη στρέβλωση των λόγων των πιο πάνω, θα ανατριχιάσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Για την Εκκλησία η ψυχή αρρωσταίνει όχι μόνο με τα πάθη αλλά και με τις κακές απόψεις που έρχονται σε αντίθεση με την Διδαχή της και τρέφουν τα πάθη.
    Οι επηρεαζόμενοι από τον υλισμό του συρμού ας δώσουν προσοχή σ΄αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ο άνεργος αν δεχθούμε ότι είναι άνεργος και δεν μας κάνει πλάκα, δεν εκπροσωπεί όλους τους ανέργους. Υπάρχουν και άνεργοι που δεν έχουν επηρεαστεί από τις υλιστικές απόψεις και παραμένουν πιστά παιδιά της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δεν μίλησε για άρρωστα μυαλά κανείς ανώνυμε 12:24 μ.μ. Μην εξάπτεσαι και παρεξηγείς τί λέμε. Είπαμε ότι οι υλιστικές ιδέες αρρωσταίνουν την ψυχή. Αυτό είναι σύμφωνα με την Αγία Εκκλησία μας που έχει το απόλυτο δίκαιο και όχι οι υλιστικές απόψεις.

    Τώρα για την αλητεία 12:51 μ.μ., αυτή να την ψάξεις σε όσους δεν έχουν τί να πουν και αλλοιώνουν τα λεγόμενα των συνομιλητών τους και βάζουν στο στόμα τους πράγματα που δεν είπαν (π.χ. ότι είναι αντίθετοι με την υλική ελεημοσύνη).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Και υλικά θα βοηθήσει κλήρος και λαός όσους έχουν ανάγκη. Αλλά πάνω από όλα χρειαζόμαστε τον πνευματικό θείο λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Κάτι για τους υλιστικά σκεπτόμενους "χριστιανούς" που αντιδρούν με πείσμα στον λόγο της Εκκλησίας, ότι πάνω από τα υλικά είναι τα πνευματικά.

    Ο Άγιος Λουκάς γράφει:
    Δεχόμαστε μόνο εκείνες τις διδασκαλίες που τρέφουν την φιλαυτία και τον εγωισμό μας και μάς βοηθάνε να ακολουθούμε το δικό μας δρόμο, το δρόμο της αμαρτίας. Πολεμάμε κάθε τι που έρχεται σε αντίθεση με τους σκοπούς μας, κάθε τι που ελέγχει την ματαιότητα του λανθασμένου δρόμου μας. Πολεμάμε την αλήθεια γιατί ακολουθούμε τις διδασκαλίες που μόνοι μας δημιουργήσαμε ή που τις έχουμε ακούσει από τους άλλους. Αυτές που είναι σύμφωνες με την επιθυμία μας, για να ζούμε καλά σ' αυτή τη ζωή.

    ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ
    ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΡΙΜΑΙΑΣ
    ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΕΣ
    ΕΚΔΟΣΕΙΣ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Στο 3:20 μ.μ. στο β΄σκέλος δεν εννοώ τον κ. Αναστάσιο. Ο κ. Αναστάσιος έχει ήθος και φαίνεται. Εννοούνται οι ανώνυμοι που έβαλαν στο στόμα του π. Νικολάου και στους άλλους ανώνυμους πράγματα που δεν είπαν για να δικαιολογήσουν την φτώχεια τους σε επιχειρήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. "Εάν δε αδελφός ή αδελφή γυμνοί υπάρχωσι και λειπόμενοι ώσι της εφημέρου τροφής, είπη δέ τις αυτοίς εξ υμών, υπάγετε εν ειρήνη, θερμαίνεσθε και χορτάζεσθε, μή δώτε δε αυτοίς τα επιτήδεια του σώματος, τί το όφελος ?"
    Επιστολή Αγίου Ιακώβου, Κεφ. Β, 15 - 16.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ουτε και υλικα θα εχει την ευχερεια ο κληρος να βοηθησει τον φτωχο λαο εαν αρχισουν και γινονται περικοπες της αποστολης των να ιερουργουν και να φυλασσουν την αγια πιστη μας.
    Πως να μου φανει το του Πα πα ''...για την καταπολεμιση της φτωχειας και της εγκληματικοτητας κλπ''...σε σχεση με το φιλανθρωπικο εργο που κανει η Εκκλησια μας,αφου η πολιτεια αδυνατει πλεον να βοηθησει λογω της κρισης;
    Πρωτιστως ομως ερχεται η διαφυλαξη του λογου του Ευαγγελιου και η τηρηση αυτου....αφου βασει ευαγγελιου θα κριθουμε ολοι,δεν ειναι;
    Τοτε και μονον τοτε ,ειμαστε ολοι οι Ορθοδοξοι,εντος του περιβολου της θεολογιας και εντος εκκλησιας.
    Οι αγιοι Πατερες,δεν τεχνολογουσαν ,θεολογουσαν,δεν μιλουσαν φιλοσοφικως στους γυρωθεν ,στον πιστο λαο και στους εκτος εκκλησιας δεν ομιλουσαν ποιητικως ,μη βρισκοντας αλλη διεξοδο εφοσον οι αλλοι δεν ηθελαν να πιστεψουν.Δεν επεισαν εξαλλου ολους...οι αγιοι Πατερες ζουσαν το μηνυμα, ευρισκονταν εντος της Χαριτος και δεν μιλουσαν θεολογωντας οσαν φιλοσοφοι,επειδη μαθαμε και δεν το λεγω υπερηφανα ,μα επειδη το εγνωρισα και το κατανοησα απολυτως καλα,πως ακουγοντας και οι αγωνιζομενοι τα φιλοσοφικα σκευασματα-κατασκευασματα,θεωρουσαν πως ηταν σε αλλη γη...
    Πως λοιπον ο αλλος θα κατανοησει καπως τα θεια μυστηρια και τις Ενεργειες του Αγιου Πνευματος,οταν ομιλει φιλοσοφικως,λες και μιλαει ο ποιητης ;;;;
    Γι'αυτο,περα του φιλανθρωπικου εργου της εκκλησιας,καλο ειναι να ορθοτομουν τον λογο της αληθειας και φυσικα να ορθο-δρομουν οι παντες θα ηθελα διοτι το γραφικκο ''παντος δυνατοτερα εστιν η ευσεβεια δεν ενδεικνυται στις μερες μας,διοτι ποια ειναι η αμυνα οσακις διαβαλλεται η πιστις;;;;
    Αυτο ηθελε να τονισει ,,,,νομιζω και ο 1.31.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Σαν την αλεπού 1:31 π.μ. γράφει ότι του κατέβει από το μυαλό του για να ειρωνευθεί τους συνομιλητές του. Είναι φανερό ότι δεν είπαν αυτά.
    Ποιόν κοροϊδεύει; Τον εαυτό του μόνο κοροϊδεύει που έχει γίνει παιχνίδι του Πονηρού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Όπως και να το κάνουμε έχουμε περισσότερο ανάγκη σήμερα από ορθόδοξο λόγο. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Προς 4:54 μ.μ.
    Ο 1:31 π.μ. είναι φανερό ότι ειρωνεύεται.

    Πρός 4:40 μ.μ.
    Αυτό που λέει ο άγιος Ιάκωβος στο Κεφ. Β, 15 - 16, είναι ότι χρειάζεται και η υλική ελεημοσύνη. Δεν σύγκρινε τις δύο ελεημοσύνες ο άγιος Ιάκωβος.

    Ανατόλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μια και του αρέσει ο Άγιος Ιάκωβος ο Αδελφόθεος του ανώνυμου 4:40 μ.μ. Για να τον καταλάβει συνολικά και σωστά και όχι μεμονωμένα και ανάποδα, του δίνω ένα κομματάκι απο την Επιστολή του. Κεφάλαιο 4 , Στίχοι 3-4.


    4.3 αἰτεῖτε καὶ οὐ λαμβάνετε, διότι κακῶς αἰτεῖσθε, ἵνα ἐν ταῖς ἡδοναῖς ὑμῶν δαπανήσητε. 4.4 μοιχοὶ καὶ μοιχαλίδες! οὐκ οἴδατε ὅτι ἡ φιλία τοῦ κόσμου ἔχθρα τοῦ Θεοῦ ἐστιν; ὃς ἂν οὖν βουληθῇ φίλος εἶναι τοῦ κόσμου, ἐχθρὸς τοῦ Θεοῦ καθίσταται.

    Μετάφραση:
    3. Ζητάτε από το Θεό και δεν λαμβάνετε γιατί με κακό τρόπο ζητάτε, για να τα ξοδέψετε για τις ηδονές σας. 4. Μοιχοί και μοιχαλίδες! Δεν ξέρετε ότι η φιλία του κόσμου είναι έχθρα του Θεού; Όποιος θελήσει να είναι φίλος του κόσμου, γίνεται εχθρός του Θεού.

    Περαστικά του!

    Αυξέντιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Προς Ανατόλιον και Αυξέντιον
    "Και οφείκουμε να προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας, ως άνθρωποι και εμείς, την εκδήλωση της καλωσύνης μας, όταν την χρειάζωνται, χτυπημένοι από κάποια συμφορά, λ.χ. χηρεία ή ορφάνια ή ξενειτιά ή σκληρά αφεντικά ή άδικους άρχοντες ή άδικους φοροεισπράκτορες ή φονικούς ληστές ή άπληστους κλέφτες ή δήμευση περιουσίας ή ναυάγιο. Ολοι είναι αξιολύπητοι. Ολοι βλέπουν τα χέρια μας όπως εμείς βλέπουμε τα χέρια του Θεού."
    Αγιος Γρηγόριος Θεολόγος, "Λογος περί Φιλοπτωχείας"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Τόση κουβέντα έγινε και ο σημερινός ανώνυμος 5,35 μ.μ. ακόμα να καταλάβει περι τίνος συζητάμε! Ακόμα να καταλάβει ότι δεν συζητάμε για την υλική ελεημοσύνη αν είναι καλή ή καλή, αλλά για την κατάταξη της σε σχέση με την πνευματική ελεημοσύνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ναι, 10 Δεκεμβρίου 2018 - 5:35 μ.μ.
    αλλά δεν είναι πάνω από όλα το ψωμί και το βούτηρο. Αυτό σου λένε οι σχολιαστές και δεν το αντιλαμβάνεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. 6.59
    Ουε....ουε οι λεγοντες το καλον πονηρον,λεει ο Ησαιας,οι τιθ εντες το σκ ο τ ο ς ....>φως,,,,οι τιθεντες το γλυκυ πικρονΗσ ε 20].
    Γενικα μιλαω!

    Αυτα για τη συγχυση![....]

    Οσον αφορα για το ποια ειναι η καλυτερη αρετη η υλικη η η πνευματικη,εφοσον δεν καταλαβες τι ειπωθηκε σοβαρα απο καποιους σχολιαστες για να αναπαυθουν καποιες ψυχες κ οχι να σκανδαλιστουν μυριες, θετω εμπρος το του θειου Χρυσοστομου,,,,,
    ''Μεγα αγαθον το ελεειν τους πενομενους,αλλ'ΟΥΔΕΝτοιουτον οιον το πλανης απαλλα-ττειν,ουδεν γαρ ψυχης ψυχης ανταξιον,ουδε ο κοσμος απας,ωστε καν μυρια δως χρηματα,ουδεν τοιουτον εργαση,οιον ο
    Μ ι α ν Επιστρεφων ψυχην...ο γαρ εξαγων τιμιον εξ αναξιου,ως στομα μου εσται''. -
    Υ.Γ
    Ως συλλυπουμενοι και πονωντες δια την σωτηρια μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Αυτά να τα πεις ανώνυμε ή ανώνυμη 9,21 μμ στον 5:35 μ.μ..
    Όχι στον 6:59 μ.μ.
    Ο 6:59 μ.μ. υποστηρίζει αυτά που λέει και ο ι.Χρυσόστομος και μας έδωσες και εσύ τόσο καλά, ότι η πνευματική ελεημοσύνη είναι πιο συμφέρουσα από την υλική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή