Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019

Θ. Κοινωνία & προγαμιαῖες «σχέσεις» - ὑπό ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη


Θ. Κοινωνία & προγαμιαῖες «σχέσεις»

ὑπό ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη

    Ἕνας, λοιπόν, νεαρός ἔχει προγαμιαῖες «σχέσεις».  Κάνει μερικές μέρες ἀποχή, νηστεύει, ἐξομολογεῖται, καί ζητεῖ νά κοινωνήσει. Καί μετά;  Ἔχοντας  ὡς «ἐφόδιο» τήν Θ. Κοινωνία(!)  θά  συνεχίσει τό «ἔργο» του.  Μπορεῖ, λοιπόν, ὁ Ἱερέας νά τοῦ ἐπιτρέψει τήν Θ. Κοινωνία;
     
Ὁ συγκεκριμένος νεαρός δέν πῆγε ἐν μετανοίᾳ στήν Ἐξομολόγηση, ἀλλά πῆγε ἁπλά νά πάρει τήν ἄδεια γιά νά κοινωνήσει. Ὅμως, ἡ Ἐξομολόγηση προϋποθέτει μετάνοια, καί μετάνοια σημαίνει ἀποκοπή ἀπό τήν ἁμαρτία, διαφορετικά δέν ὑπάρχει  μετάνοια. Ἀλλά, καί  χωρίς μετάνοια δέν δίδεται ἄφεση ἁμαρτιῶν,  ἄρα δέν ὑπάρχει Ἐξομολόγηση! Πῶς, λοιπόν νά  κοινωνήσει αὐτός ὁ νεαρός, τή στιγμή πού δέν ἔχει συγχωρηθεῖ ἡ ἁμαρτία του;!   
   Ἄν κοινωνήσει, μιμεῖται τόν προδότη Ἰούδα...! Εἶχε (ὁ Ἰούδας) στό μυαλό του στήν ἁμαρτία, στήν προδοσία τοῦ Χριστοῦ,  κοινώνησε,  στή συνέχεια ἔκανε πράξη αὐτό  πού εἶχε στό μυαλό του. «Οὐ φίλημά σοι δώσω καθάπερ ὁ Ἰούδας», ὑποσχόμαστε στόν Χριστό ἐν ὥρᾳ Θ.  Κοινωνίας.  

    Οἱ  νεοφώτιστοι χριστιανοί τῆς Κορίνθου κοινωνοῦσαν, ὅπως, ὅπως, μέ ἀποτέλεσμα νά τό «πληρώνουν» ἀκριβά.  Ὁ  Παῦλος τούς ἔγραψε:  «Ὅποιος  τρώει τόν  Ἄρτο καί πίνει τό Ποτήριο τοῦ Κυρίου μέ τρόπο ἀνάξιο γίνεται ἔνοχος ἁμαρτήματος ἀπέναντι στό Σῶμα καί στό Αἶμα τοῦ Κυρίου. Γι’αὐτό πρέπει νά ἐξετάζει κανείς προσεκτικά τόν ἑαυτό του, καί τότε νά τρώει ἀπό τόν Ἄρτο, καί  νά πίνει ἀπό τό Ποτήριο. Γιατί ὅποιος τρώει τόν Ἄρτο καί πίνει τόν Οἶνο μέ τρόπο ἀνάξιο, χωρίς νά ἀναγνωρίζει  σ’ αὐτά τό Σῶμα τοῦ Κυρίου, αὐτό πού τρώει κι αὐτό πού πίνει φέρνουν πάνω του καταδίκη. Ἔτσι ἐξηγεῖται, γιατί ἔχετε ἀνάμεσά σας πολλούς ἐλαφρά καί βαριά ἀρρώστους, καθώς καί ἀρκετούς θανάτους» (Α΄Κορ. 11:27-30).
Αὐτό πού θά πρέπει  ἐδῶ ἰδιαιτέρως νά μᾶς προβληματίσει,   εἶναι,  πώς ὁ  Παῦλος     αὐτά τά τόσο σοβαρά, δέν τά εἶπε  σέ χριστιανούς   πού ἔπεφταν σέ σαρκικά ἁμαρτήματα ἤ σέ ἄλλα μεγάλα ἁμαρτήματα,  πού δέν χρειάζεται αὐτοεξέταση γιά νά τά «ἀνακαλύψεις» ( «προδίδονται» ἀπό μόνα τους, τύπτοντας τή συνείδηση), ἀλλά τά εἶπε σέ αὐτούς πού ἔπεφταν σέ  ἐλαφρά ἁμαρτήματα· θυμό, ὀργή, καταλαλιά καί τά σχετικά, πού γιά νά ἀνακαλυφθοῦν, «πρέπει νά ἐξετάζει κανείς προσεκτικά τόν ἑαυτό του» (Α΄Κορ.11:28).
 Καί πολλοί Κορίνθιοι  χριστιανοί μεταλάμβαναν χωρίς νά κάνουν αὐτή τήν αὐστηρή αὐτοεξέταση, μέ ἀποτέλεσμα νά ἀρρωσταίνουν βαριά  καί νά πεθαίνουν...! «Τί συμβάνει καί μᾶς τυχαίνουν τέτοιες βαριές ἀρρώστιες, καί τόσοι πρόωροι θάνατοι!», ἔλεγαν ἐν ἀγωνίᾳ μεταξύ τους.  «Ἐπειδή γάρ πολλοί πρός ἀλλήλους ἀποροῦσι, πόθεν οἱ ἄωροι θάνατοι, πόθεν αἱ μακραί νόσοι, λέγει ὅτι ἐξ ἁμαρτημάτων πολλλά τούτων τῶν ἀδοκήτων τήν ὑπόθεσιν ἔχει». (Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ὁμιλία ΚΗ, εἰς Α΄Κορινθίους, P.G.61:234).   Ἔρχεται, λοιπόν,  ὁ Παῦλος καί τούς ἐξηγεῖ,  ὅτι ὅλα αὐτά συμβαίνουν, ἐπειδή κοινωνεῖτε ὅπως, ὅπως. «Ἔτσι ἐξηγεῖται, γιατί ἔχετε ἀνάμεσά σας πολλούς ἐλαφρά καί βαριά ἀρρώστους, καθώς καί ἀρκετούς θανάτους!» (Α΄Κορ. 11:30). Καί ταῦτα ἐπί «συγγνωστῶν», ἐλαφρῶν ἁμαρτημάτων.Οἱ δέ προγαμιαῖες «σχέσεις» δέν ὑπάγονται  στήν κατηγορία τῶν «συγγνωστῶν»,  ἐλαφρῶν ἁμαρτημάτων.  

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ  Χρυσόστομος ἔχοντας ὑπό ὄψη του αὐτόν  τόν «τρομακτικό» λόγο τοῦ ἀποστόλου Παύλου, (ἀρρωσταίνετε καί πεθαίνετε, ἐπειδή κοινωνεῖτε ἀνάξια),  σχολιάζει: «Ὁ Θεός, πολλές φορές παραχωρεῖ, αὐτούς πού κοινωνοῦν ἀνάξια, νά πέσουν στά χέρια τοῦ σατανᾶ (!) ,  γιά νά τούς βασανίσει!  Ὅταν λοιπόν ἀκούσεις ὅτι τυχαίνουν ἀρρώστιες,  ἐπιβουλές, συμφορές, πένθη, θάνατοι, γίνονται ἀκριβῶς γι’αὐτόν τόν λόγο..!». (Ὁμιλία Ε΄, εἰς  Α΄πρός Τιμόθεον P.G.62:529).  Καί ἀπευθυνόμενος στούς Ἱερεῖς, εἶπε:  «Δέν εἶναι μικρή σας ἡ τιμωρία, ἄν ἐπιτρέψετε σέ κάποιον νά κοινωνήσει, ἐνῶ γνωρίζετε ὅτι ἔχει κάνει κάποιο ἁμάρτημα. Τό Αἷμα Αὐτοῦ θά ζητη­θεῖ ἀπό τά δικά σας χέρια! Προτιμῶ νά πεθάνω, παρά νά μεταδώσω τό Αἷμα τοῦ Δεσπότη ἀναξί­ως! Προτιμῶ νά ματώσω, παρά νά μεταδώσω τό φρικτόν Αἷμα τοῦ Χριστοῦ σέ ἀναξίους!». (Ὁμιλία ΠΒ, Εἰς τό κατά Ματθαῖον P.G  58:  744-5). 
 Πρᾶγμα πού σημαίνει, πώς  μία ἀπό τίς μεγαλύτερες ἁμαρτίες πού διαπράττουμε  ὡς Ἱερεῖς, εἶναι ἡ «ἀπερίσκεπτη» μετάδοση τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος τοῦ Χριστοῦ στά πνευματικά μας τέκνα, μέ ἀποτέλεσμα νά τά «ἀποτελειώνουμε»  πνευματικά. Καί ἔρχονται  σέ μᾶς, τούς Ἱερεῖς, γιά  νά σώσουν τήν ψυχή τους...! 

13 σχόλια:

  1. Η θ. Κοινωνία είναι για τους αμαρτωλούς και όχι για τους αγίους. Στον Παράδεισο οι ψυχές δεν κοινωνούν. Νιώθω την αμαρτία μου αλλά δεν μπορώ να την νικήσω γιατί αφού την νιώθω να μην κοινωνήσω για να πάρω φάρμακο αγωνιστικό. Οι γιατροί τα φάρμακα στους ασθενείς τα δίνουν. Φάρμακο είναι για αγώνα και η Θ.Κ. την μάχη που δίνει καθένας μπορεί να την κρίνει ο εξομολόγος και όχι ο νόμος έτσι όπως τον χρησιμοποιούσανε και οι φαρισαίοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απάντηση στον ανώνυμο 10:37 π.μ.

    Οταν ο γιατρός ξέρει πως το φάρμακο που θα σου δώσει δεν θα σε θεραπεύσει, πρέπει να σου το δώσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξεκάθαρες κουβέντες όπως πάντα από τον π. Βασίλειο. Διαφωτιστικά τα όσα έγραψε για όσους παρεκκλίνουν από την διδασκαλία της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μια απορία ο Ιησούς όπως λέγουν πολλοί εκ των ερμηνευτών κοινώνησε στον Μυστικό Δείπνο και τον μαθητή του Ιούδα γιατί όχι και οι αμαρτωλοί που θέλουν να αλλάξουν ζωή αλλά τους νικά το πάθος. Η Θεία Κοινωνία είναι για όλους τους πιστούς. Διαφορετικά την Θεία Λειτουργία να την παρακολουθούν μόνο όσοι θα κοινωνήσουνε και οι άλλοι να μην πηγαίνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν είναι έτσι 10:37 να καταργήσουμε και την εξομολοεξομ..αφού συνεστανομεθα τις αμαρτίες μας..ο αγώνας είναι προσωπικος με τις αντίστοιχες συνεπειες...αγώνας χωρίς έπαθλο και συνέπειες δεν υπάρχει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  6. ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΙΣΧΥΟΥΝ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αδελφέ μου 10:37, η Θ.Κοινωνία δεν είναι "χάπι" που σκοτώνει τα μικρόβια, αλλά ο ίδιος ο Χριστός που όταν αποκαλύφθηκε στον απ. Παύλο στην πορεία του προς τη Δαμασκό για να συλλάβει χριστιανούς... τυφλώθηκε "πυρ γαρ υπάρχει τους αναξίους φλέγον". Μόνο στους συντετριμμένους τη καρδία ενεργεί θεραπευτικά π.χ στην αιμορροούσα Χαναναία... (που μόνο τόλμησε να αγγίξει, όχι το Σώμα αλλά την άκρη του ιματίου του Χριστού!!! Ο αποστ. Πέτρος την Μ.Πέμπτη κοινώνησε και στη συνέχεια, μετά από λίγες ώρες λιαν πρωί κατρακύλησε λόγω της ηθικής του αυτάρκειας και υψηλοφροσύνης και αρνήθηκε το Χριστό όχι μία αλλά τρείς φορές και μάλιστα με όρκο μπροστά σε μιά δούλη!!! Πως βοηθήθηκε από τη Θ.Κοινωνία;; Όσο για τους αγίους, δεν υπάρχουν μόνο στον Παράδεισο, αλλά ζουν ανάμεσά μας. Υπήρξε αγία η βιοτή τους από αυτή τη ζωή, γι αυτό και η εκκλησία έρχεται μετά την κοίμησή τους και επισφραγίζει και αναγνωρίζει αυτό που μαρτυρούν όλοι γι αυτούς όσο τους είχαν δίπλα τους εν ζωή. Αγίασαν όχι γιατί κοινωνούσαν συνέχεια, αλλά γιατί χάριν του Χριστού θυσίαζαν τα πάντα (ύπνο, καλοφαγία, ανέσεις, υλικά αγαθά, χρόνο κλπ), προ πάντων θυσίαζαν το "εγώ τους" για να προσέλθουν στη Θ.Κοινωνία. Όχι λέγοντας στην εξομολόγησή τους "δεν έχω τίποτα να με βαραίνει!!!", αλλά ψιλοκοσκινίζοντας ακόμη και τους λογισμούς τους!! Ο άγιος Παϊσιος ο αγιορείτης είχε επισημάνει πολύ εύστοχα αυτή την πνευματική αναισθησία που μας έχει προσβάλλει, λέγοντας χαρακτηριστικά: Με όση άνεση παίρνουν κάποιοι και τρώνε το αντίδωρο, έτσι λαμβάνουν και τη Θ.Κοινωνία! Εγώ λέω απλά και μη χειρότερα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  8. Μια απορία ο Ιησούς όπως λέγουν πολλοί εκ των ερμηνευτών κοινώνησε στον Μυστικό Δείπνο και τον μαθητή του Ιούδα γιατί όχι και οι αμαρτωλοί που θέλουν να αλλάξουν ζωή αλλά τους νικά το πάθος.
    28 Ιανουαρίου 2019 - 5:21 μ.μ.
    =============================================
    Πράγματι κοινώνησε και ο Ιούδας, αλλά κάπου λέει το Ευαγγέλιο ότι σάν κοινώνησε ευθύς μπήκε ο Σατανάς μέσα του !!! Αυτό να μάς βάζει σε σκέψεις ότι ο Χριστός δεν μπορεί να σταθεί σε ακάθαρτο μέρος, σε ακάθαρτη ψυχή, σε ακάθαρτο περιβάλλον..Ο Απόστολος Παύλος μάλιστα στήν Α΄ πρός Κορινθίους επιστολή του μας καλεί να προσέχουμε όταν έχουμε επάνω μας θανάσιμες αμαρτίες, διότι πλησιάζοντας την Αγία Κοινωνία δεν πλησιάζουμε μία τυπική κατάσταση, αλλά ότι έχουμε να κάνουμε με το ίδιο Σώμα και Αίμα Χριστού και πρέπει να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι γι΄ αυτό:

    « Ώστε, ος ( όποιος ) αν εσθίει τον άρτον τούτον, ή πίνει το ποτήριον του Κυρίου αναξίως ( Αγία Κοινωνία ), ένοχος έσται του Σώματος και Αίματος του Κυρίου. Δοκιμαζέτω δε άνθρωπος εαυτόν ( άς δοκιμάζει την συνείδησή του Εξομολογούμενος σε ιερέα τις αμαρτίες του… ), και ούτως εκ του άρτου εσθιέτω, και εκ του ποτηρίου πινέτω.

    Ο γαρ εσθίων και πίνων αναξίως, κρίμα εαυτώ εσθίει και πίνει ( βάζει μεγάλο κρίμα επάνω στον εαυτό του…), μη διακρίνων το Σώμα του Κυρίου. Δια τούτο εν υμιν πολλοί ασθενείς και άρρωστοι, και κοιμώνται ικανοί » ( γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο αρρωσταίνουν βαριά πολλοί μεταξύ σας και πεθαίνουν αρκετοί )Α΄ Κορινθ. ΙΑ΄ 27- 30

    Αττικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Προς: 29 Ιανουαρίου 2019 - 7:09 μ.μ.

    Εκ παραδρομής διεγράφη το σχόλιό σας.
    Αν υπάρχει παρακαλώ να ξανασταλθεί.
    Ζητώ συγνώμη για την διαγραφή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 5.21
    Ειναι αναγκη να καταλαβω γιατι κοινωναω,γιατι νηστευω,γιατι υπομενω,γιατι πεφτω.
    Νομιζω η κακη συνηθεια ειναι υπευθυνη .
    Και απο την αλλη πλευρα,εαν θελει κανεις να αλλαξει Ζωη ,Ο Θεος βοηθαει.
    Ειναι τοσο δυσκολη η εποχη μας ,που τα παιδια ,οταν πουν Οχι στις προκλησεις ,γινονται κατι σαν μαρτυρες.
    Ε,το λοιπον πειτε και το ''οχι'',παντου,στον εαυτο σας,στους αλλους,σε αυτους που κοροιδευουν,σε αυτους που θελουν να συζησουν ,πειτε ''Οχι'',,,,οταν λεμε οχι,,,οχι!
    Τοτε βλεπεις την Δυναμη Του Χριστου! Συναμα θελει και μετανοια,προσευχη,Μελετη,Αγια Γραφη!
    Υπαρχει και το κατ'οικονομιαν στους καιρους μας αυτους τους δυσκολους.
    Δεν ξερω απο ποιμαντικη.Μου ελεγε ενα παλικαρι πως δημιουργησε σχεση, και ο πνευματικος του,κατ οικονομιαν τον κοινωνουσε τρεις φορες τον χρονο,ισως για να μην φυγει παντελως απο την εκκλησια..
    Ειναι δυσκολο,το καταλαβαινω! Αλλα αν θελουμε να δουμε πως θα ακολουθησουμε Τον Χριστο,πρεπει να μαθουμε να θυσιαζουμε το θελημα μας.Ειναι σταυρος αυτο! Αλλα ολη η Ζωη του Χριστιανου ειναι ενας σταυρος...
    Το θελημα Του Θεου λεγει η Γραφη ειναι να γινουμε αγιοι...
    Και αν καμμια φορα φοναζουν οι πνευματικοι,ειναι μαλλον επειδη θελουν να βγαλουν αγιους!
    Χρειαζεται και αυτο το στοιχειο η Εκκλησια μας!
    Ενας αλλος μου ειχε πει ''πεφτω σηκωνομαι''...μετανοω ,επιστρεφω ξαναπεφτω.Και του λεγω ''και πως ξερεις αν θα ξανασηκωθεις και δεν σε βρει ο θανατος;;;;''
    Η αληθινη μετανοια γενναται απο την πιστη και τον φοβο κ ειχε ρωτηθει ο αββας Ισαακ,απο που καταλαβαινει κανεις οτι του συγχωρεθηκαν οι αμαρτιες κ αυτος απαντησε''Ηνικα αν αισθανθη εν τη ψυχη αυτου οτι τελειως αυτας μεμισηκεν εκ κ α ρ δ ι α ς ''...δια παντος δε πρεπει να πενθουμε αφου Μακαριοι γαρ φησιν οι πενθουντες....Ματθ 5-4]
    Ειναι ζητημα κακης κλισης της καρδιας στα βλαβερα...
    Αν και συγχωρειται η αμαρτια,πλην πισω της φερει ουλες στην ψυχη και μνημες και ονειρα σαν να εχουν καταγραφει στον σκληρο δισκο και ενω την μισεις δεν θελεις να την θυμασαι,
    Διερχεται ο αμαρτωλος δοκιμασιες,ειναι αναγκη να στρερεωθει στην Χαρη Του Θεου,Ο Θεος να φυλαει απο την αμαρτια και πολλοι νεοι πεθαινουν και ειναι λυπηρο μεσα σε αυτην!
    Ποσο κακο πραγμα ειναι η αμαρτια λοιπον!
    Δυστυχως,βλεπω τους γονεις ακομα και αυτους που εκκλησιαζονται,συζουν τα παιδια τους και πανε και τους καθαριζουν τα σπιτια και τους πανε και φαι να μην τους λειψει τιποτα στο ζευγαρι.Δεν ξερουν τι κακο κανουν στα ιδια τα παιδια και αυτα ετσι που συνηθιζουν,αυριο ετσι θα κανουν στα παιδια τους και παει η Παραδοση της Εκκλησιας μας!Κατα τα αλλα,ειμαστε Ορθοδοξοι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Xαιρομαι για την διευκρίνιση γιατί είχα την αίσθηση της ανεπίτρεπτης λογοκρισίας
    Κατάρχήν πρέπει να διευκρινισθούν ορισμένα πράγματα.Ζητείται από τους νέους προγαμιαία αγνότητα, Είναι αίτημα αδιαμφισβήτητο. Όμως ,αν δεν υπήρχε η οικονομία της εκκλησίας,πόσοι θα έφθαναν να στεφανωθούν; Η αόριστη επιταγή "μέχρι το γάμο" δεν λύνει το πρόβλημα.Η αγνότητα που εκφράζεται εδώ με την μη έναρξη σεξουαλικών σχέσεων, δεν είναι αποδεδειγμένο,ότι μπορεί να διαιωνίζεται με ασφάλεια επ'απειρον.Η χάρη της αγνότητας είναι όπως είπε ο Κύριος για εκείνους "οις δέδοται". Από την άλλη πλευρά βιώνουμε την "εργω αμνήστευση" της πορνείας και της μοιχείας, με τα διπλά μυστήρια (γάμος-βάπτιση τέκνων εκτός γάμου) και κάθε άνθρωπος που προσπαθεί να τηρήσει τον Παύλειο λόγο "Σεαυτόν αγνόν τήρει" να αισθάνεται κυριολεκτικά νοητικά υποτιμημένος,όταν μάλιστα βλέπει στις ανωτέρω ιεροπραξίες να συνμμετέχουν αρχιερείς ή και ο προκαθήμενος.Ο αγιος Ιωάννησ ο Χρυσόστομος λέγει: "Ας φέρουμε στους νέους γυναίκες ως συζύγους, πριν η αμαρτία να καταλάβει τα σώματά τους". Πόσοι όμως έχουν σήμερα αυτή την πολυτέλεια ώστε σε νέα ηλικία να δημιουργήσουν μιά βιώσιμη οικογένεια;
    Θα πρέπει λοιπόν η εκκλησία να ενισχύει ουσιαστικά τους αγνούς νέους (και όχι βέβαια με την στομφώδη επιβολή της νηστείας ως μόνου μέσου καταστολής) Όσο γιά τους άλλους υπάρχει το παράδειγμα της μοιχαλίδας και της Σαμαρείτιδας .Εξ άλλου ο Κύριος μακροθυμεί αλλά και "μαστιγοί υιόν ον παραδέχεται"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ....καταλαβαινω το σκεπτικο,ισως καποτε αυτου του ειδους οι σχεσεις ηταν αξιοκατακριτες,ενω σημερα τι βλεπετε σε αυτες; Μηπως υπαρχουν αληθινα αισθηματα νομιζετε; Και πως δικαιολογειτε που ενω συζουν
    Για μεγαλα χρονικα διαστηματα,μολις παντρευτουν χωριζουν.Βρειτε μου μια οικογενεια ,η οποια να μην αφηνει την θυγατερα της οχι απλως να συζησει,αλλα να γυρισει νωρις το απογευμα.
    Σπουδαζουν ολα τα παιδια αγορια και κοριτσια και εκτος σπανιων εξαιρεσεων πρωτα παιρνουν ''Ντοκτορα'',,,το ''μεγαλο Πτυχιο '' και επειτα παιρνουν το κανονικο....πως να το πουμε αλλιως δηλαδη ;;;;
    Τι θα κανουμε δηλαδη,θα κοιταξουμε τι κανουν οι μεν και οι δε;;;Εμεις πως πρεπει να ειμαστε στον Χριστο,σε αυτον αμαρτανουμε.Η ψυχοσωματικη ενωσις πριν τον εγγαμο βιο ειναι υβρις κατα του Θεου.Δεν τα λεω εγω,τα λενε οι αγιοι Πατερες,τα λεγει η Γραφη .Τωρα θα μου πεις και πως να πεισω τον αλλο για το πως να κρατησουμε τη ζωη μας καθαρη ζωντας μακρια απο την αμαρτια....το ζητημα δεν ειναι να πας στο γαμο για να εξασφαλιστεις.Στο γαμο πηγαινεις ,αφου πρωτα εχεις γνωρισει τον αλλον καπως και εχεις αισθηματα γι'αυτον/ην.Αν λοιπον εχεις καλες προθεσεις που να εχουν σκοπο την οικογενεια,τοτε θα περιμενεις-νετε.
    Μηπως δεν πιστευουμε εμεις οι Χριστιανοι πως Ο Θεος ,θα τα φερει κατ'ευχην, και με τις ευχες και την στηριξη των γονεων;;;
    Καποτε μας λεγαν οι παλαιοι,....''....δεν χρειαζομασταν τιποτε αλλο παρα μονον ενα δωματιο.Αλλα Ο Θεος μας βοηθησε και καναμε και αλλα''...Ετσι μπορει να συμβει και στις μερες μας.
    Αυτοι οι δυο ειναι πληρεις,φθανει να εχουν αληθινη αγαπη και η αληθινη αγαπη ,εχει πρωτιστως το θελημα Του Θεου σαν γνωμονα.Και αυτη η αγαπη,να βγαινει μεσα απο την καθαρη καρδια και την αληθινη Πιστη για Ζωη εν Χριστω!Αν αγαπας την μετανοια και μαθεις κατι παραπανω και σε τραβηξει Ο Χριστος,θα καταλαβεις ποσο σημαντικα ειναι αυτα που ειπαμε και θα σου δειξει και Ο Κυριος, αληθινη θεωρια πανω στην αγνοτητα .
    Σημερα συναπτουν σχεσεις τα κοριτσια.Αν αυριο δουν καποιο προσωπο με το οποιο ειχαν στο παρελθον σχεση και ειναι καπου οικογενειακως,δεν θα στενοχωρηθουν που λυπησαν τοτε Τον Χριστο;;;Και μονο που το σκεπτεται κανεις πρεπει να τρεξει να κρυφτει,εκτος εαν ειναι αναισθητος.
    Παντρευεται λοιπον η δουλη του Θεου,ποιον,τον εικοστο πεμπτο δουλο Του θεου;;; Τι ωραια!
    Εκεινος που τιμαει την αρετη,τιμαει και την αληθεια...η Αληθεια ειναι ο ηγεμων!
    Πως το'λεγε καποιος γερων σοφος και το'δεσα στο νου;;;
    '' Μακαριοι ειναι αυτοι που εχουν υ γ ι η -λ ο γ ι σ μ ο περι της ε γ κ ρ α τ ε ι α ς.
    Και αυτος ο λογισμος ειναι η Μαχαιρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή