Η Εκκλησία της Κύπρου, κατά την προχθεσινή της
συνεδρίαση (18/02/19), και μετά από έντονες συζητήσεις και διαφωνίες, κατέληξε
με οριακή πλειοψηφία σε μια απόφαση που, ενώ αποτελεί ηχηρή αποδοκιμασία της εν
γένει πολιτικής της Ρωσικής Εκκλησίας, στάθηκε όμως άτολμη να εξαγγείλει αυτό
που πιστεύουν και αποδέχονται οι σοβαρότεροι και πλέον θεοφοβούμενοι -και όχι
ρουβλιοεπιδοτούμενοι- Ιεράρχες της Μεγαλονήσου: την... ξεκάθαρη αναγνώριση της
Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ουκρανίας και την άμεση εγγραφή του Μητροπολίτου
Κιέβου Επιφανίου στα Δίπτυχα της Αποστολικής Εκκλησίας Κύπρου. Ναι, και ας το
πληροφορηθούν όσοι βιάστηκαν να πανηγυρίσουν με φανατισμό και επιπολαιότητα
ποδοσφαιρικών χούλιγκαν, οι σοβαροί Ιεράρχες της Κύπρου, όχι οι «φαντεζί»
καραγκιόζηδες που σκανδαλίζουν την Οικουμένη με τον νεοπλουτισμό και τα
καμώματά τους, θέτουν πάνω από όλα την Εκκλησία, την Αλήθεια, τους Ιερούς
Κανόνες.
Και αυτοί αναγνωρίζουν την απόλυτη κανονικότητα των Αποφάσεων του
Οικουμενικού Πατριαρχείου για την Εκκλησία της Ουκρανίας. Και δεν έχουν καμία
απολύτως «επιφύλαξη» για την εγκυρότητα των χειροτονιών που είχαν τελεσθεί από
τους πρώην σχισματικούς και καθαιρεμένους, αφού, εκτός των πολλών άλλων
ιστορικών προηγουμένων και εγκύρων νομοκανονικών απόψεων μεγάλων Θεολόγων
Καθηγητών, ζητήθηκε και επί τούτου από την Εκκλησία της Κύπρου η γνωμοδότηση
του εγκρίτου Καθηγητού Κανονικού Δικαίου του ΑΠΘ ελλογιμ. κ. Θεοδώρου Γιάγκου
(ευχής έργον θα ήταν η δημοσίευσή της), η οποία δίδει τεκμηριωμένες απαντήσεις
σε όλους τους ενδεχόμενους προβληματισμούς γύρω από την Αυτοκεφαλία της
Ουκρανικής Εκκλησίας και τα σχετικά με αυτήν νομοκανονικά ζητήματα.
Αυτό που πρέπει να καταστεί
σαφές, και άλλωστε το σημειώσαμε από την πρώτη στιγμή κατά το σχολιασμό τουΑνακοινωθέντος, είναι ότι, ακόμη και έτσι, με αυτήν τη συμβιβαστική και άτολμη
τοποθέτηση, η Εκκλησία της Κύπρου ξεκαθάρισε ότι de facto αναγνωρίζει την
ύπαρξη της νέας Εκκλησίας στην Ουκρανία, χρησιμοποιώντας μάλιστα τον όρο «νέα
Ηγεσία», δηλαδή με εκκλησιολογικά ορθή αναφορά στο πρόσωπο του Πρώτου της
Εκκλησίας αυτής, του Μητροπολίτου Κιέβου Επιφανίου. Η Εκκλησία της Κύπρου επίσης
de facto αναγνωρίζει ότι η νέα αυτή Εκκλησία έχει την απόλυτη και καθολική
δικαιοδοσία επί των Ορθοδόξων που βρίσκονται στην Ουκρανική Επικράτεια και αυτό
έρχεται σε αντιδιαστολή με την έκκληση-προτροπή -και όχι απαίτηση- να
αναγνωριστεί κατά παραχώρησιν μια «σχετική δικαιοδοσία» της Ρωσικής Εκκλησίας
επί όσων πιστών της Ουκρανίας ελευθέρως το επιθυμούν, αποκλειστικά και μόνο για
λόγους ιστορικούς και συναισθηματικούς, δηλαδή λόγω της ευαισθησίας «τοῦ
Ρωσσικοῦ λαοῦ, ὡς πρὸς τὸν χῶρο στὸν ὁποῖο ἐβαπτίσθησαν οἱ πρόγονοί του».
Όλα τα παραπάνω αβίαστα
προκύπτουν από την πρώτη ανάγνωση του Ανακοινωθέντος της Εκκλησίας Κύπρου.
Ακόμη και οι «επιφυλάξεις» που διατυπώθηκαν, λόγω της σχετικής επιμονής των
ρουβλιόφιλων Ιεραρχών, για ζητήματα κανονικότητας χειροτονιών, είναι γενικές
και αόριστες, ζητώντας απλά μια περαιτέρω επιβεβαίωση αυτών που ήδη γνωρίζουν
και κανονικά δεν θα έπρεπε καν να ερωτούν: «Ἡ δισχιλιετὴς πείρα τῆς Ἐκκλησίας τῆς
Κύπρου, ἀλλὰ καὶ τῆς καθόλου Ὀρθοδόξης Ἐκκλησίας, μᾶς δημιουργεῖ ἀμφιβολίες ὡς
πρὸς τὴ δυνατότητα ἐπικύρωσης ἐκ τῶν ὑστέρων, χειροτονιῶν ποὺ ἔγιναν ἀπὸ
καθαιρεμένους, ἀφορισμένους καὶ ἀναθεματισμένους ἐπισκόπους». Η διατύπωση είναι
προσεκτική και δεν επιτρέπει αυθαίρετες ερμηνείες ως προς τα πρόσωπα που μπορεί
να έχουν υπόψιν τους οι συντάκτες του Ανακοινωθέντος, για τα οποία ζητούν
διευκρινίσεις ως προς την εγκυρότητα της ιερωσύνης τους, προκειμένου, όπως
σημειώνεται στο ίδιο Ανακοινωθέν, να βρεθεί τρόπος «καθησύχασης τῆς συνείδησης
τῶν πιστῶν γιὰ τὴν ἐγκυρότητα τῆς χειροτονίας καὶ τῶν μυστηρίων».
Μετά από αυτό το Ανακοινωθέν,
κάποιοι -έχοντας προφανώς διαπιστώσει ότι οι Μοσχοβίτες, παρά τους
επιφανειακούς πανηγυρισμούς, δεν ικανοποιήθηκαν, αφού άλλα είχαν απαιτήσει και
περίμεναν από την Κύπρο- έσπευσαν να διοχετεύσουν στη δημοσιότητα Υπόμνημα με τις
προσωπικές τους εισηγήσεις προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου, οι
οποίες είναι προφανές ότι συντάχθηκαν καθ’ υπαγόρευσιν της Μόσχας, αφού
υιοθετούν άκριτα όλη τη σαθρή και αντικανονική μοσχοβίτικη επιχειρηματολογία,
με την οποία επιχειρείται συστηματικά η υπονόμευση του κύρους και της θέσεως
του Οικουμενικού Πατριαρχείου ως Πρωτοθρόνου Εκκλησίας που έχει το αποκλειστικό
προνόμιο να δέχεται εκκλήτους προσφυγάς, καθώς και να χορηγεί το καθεστώς
Αυτοκεφαλίας σε Εκκλησίες που προέρχονται από τη δική του αρχαία και
αναπαλλοτρίωτη δικαιοδοτική επικράτεια. Στο Υπόμνημα αυτό διαπράττεται επίσης η
εσχάτη ύβρις προς τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη και τον Θεσμό που
εκπροσωπεί, αφού ουσιαστικά τον κατηγορεί και τον δυσφημίζει ότι συλλειτούργησε
με «σχισματικό» και «αχειροτόνητο», δηλαδή τον Μητροπολίτη Κιέβου Επιφάνιο.
Ό,τι δηλαδή προβάλλει με αναίδεια και μισαλλοδοξία, εδώ και πολύ καιρό, η
ασεβής και ανίερη μοσχοβίτικη προπαγάνδα συκοφαντώντας το Οικουμενικό
Πατριαρχείο και τον Προκαθήμενο της Ορθοδοξίας.
Το ερώτημα που ανακύπτει είναι.
Γιατί διοχετεύθηκε στη δημοσιότητα αυτό το ακραίο, ανιστόρητο, αντικανονικό και
βλάσφημο Υπόμνημα από τους συντάκτες του; Δεν τους αρκούσε η Απόφαση και το
Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της οποίας είναι μέλη; Αισθάνθηκαν μήπως την
ανάγκη να διαβεβαιώσουν δημοσίως τους υπερβορείους εντολείς τους ότι έκαναν τα
πάντα για να περάσουν οι δικές τους θέσεις στην Εκκλησία της Κύπρου σε βάρος
του Οικουμενικού Πατριαρχείου και σε βάρος της Κανονικότητας της Εκκλησίας;
Θέλησαν να δώσουν δημοσίως... εξετάσεις δουλοπρέπειας και υποταγής στα θελήματα
των ανίερων Μοσχοβιτών;
Η Εκκλησία της Κύπρου είναι
Αποστολική και Παλαίφατος Εκκλησία, Εκκλησία των Οικουμενικών Συνόδων. Και
απάδει στην ιστορία και στο κύρος της να διασύρεται τόσο οικτρά από κάποιους
γραφικούς ρασοφόρους που ούτε τον Θεόν φοβούνται ούτε τους ανθρώπους
ντρέπονται, γι’ αυτό και τον Θεόν παροργίζουν και τον λαόν Του σκανδαλίζουν με
τις συμπεριφορές τους. Αλλά το τι κάνουν ως προς τον εαυτόν τους και την φήμη
τους, εν μέρει είναι δικαίωμά τους... Το να παίρνουν όμως στο λαιμό τους και να
διασύρουν μια ολόκληρη Εκκλησία αυτό είναι ανεπίτρεπτο. Και αναμένομε από τον
σοβαρό, σώφρονα, λεβέντη και ατρόμητο Αρχιεπίσκοπο Κύπρου να τραβήξει τα...
χαλινάρια στους ατίθασους αυτούς με τον ίππειον θράσος, προς όφελος της
Εκκλησίας Κύπρου και εν γένει της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.
Πηγή: Ρωμαλέω Φρονήματι...
Κάπως έτσι είναι το χρήμα κυβερνά πολιτείες και εκκλησίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το περίμενα να δημοσιεύσεις ένα τέτοιο κείμενο!
ΑπάντησηΔιαγραφήw
Χαίρεται ο γνωστός οικουμενιστής w για την δημοσίευση τέτοιου απορριπτέου άρθρου!!! Και μόνο αυτό τα λέει όλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκέτη αποτυχία η δημοσιεύση του απορριπτέου άρθρου!
Διαβαζοντας το παραπανω κειμενο συναντουμε τις παρακατω εκφρασεις,
ΑπάντησηΔιαγραφή"ρουβλιοεπιδοτουμενοι ιεραρχες", "φαντεζι καραγκιοζηδες", "υπερβορειοι εντολεις", "εξετασεις δουλοπρεπειας", "γραφικοι ρασοφοροι", "ατιθασοι με ιππειον θρασος".
Ολοι αυτοι οι χαρακτηρισμοι αναφερονται σε Επισκοπους (!!!) της Εκκλησιας της Κυπρου, απο συντακτη που προφανως υποστηριζει το Οικουμενικο Πατριαρχειο!
Βλεπουμε λοιπον οτι δεν υβριζουν μονον οι φανατικοι, ταλιμπαν, μισαλλοδοξοι, συντηρητικοι, αντιοικουμενιστες, αλλα και οι ευγενεις, μορφωμενοι, καλλιεργημενοι, ευσεβεις υπερασπιστες του Οικουμενικου Πατριαρχειου.
Ολα πιθανα ειναι σε αυτη την ζωη!
ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΧΑΛΙΝΑΡΙ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναστάσιε, ο αείμνηστος γέροντας π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος αντικρύζοντας ορισμένα κείμενα έλεγε "μα δέν υπάρχει καλάθι σκουπιδιών;".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόσεχε, αδελφέ, τί φαγητό μάς δίνεις.
Αυτό είναι το φαναριώτικο "ήθος". Δεν φθάνει που έσχισαν την Οικουμενική Ορθοδοξία οι Φαναριώτες βγαίνουν και από πάνω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο φαγητό αυτό είναι χαλασμένο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναγνώστης
Γιατί κόβετε τα σχόλια που αποδοκιμάζουν το φιλοφαναριώτικο αρθράκι;
ΑπάντησηΔιαγραφή@11.43
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ διαφωνώ με το άρθρο και θεωρώ ότι κακώς το δημοσίευσε ο Αναστάσιος! Εσύ από πού κατάλαβες ότι είμαι φιλοοικουμενιστης δεν ξέρω!
Να είσαι καλά!
W
Κάποιος άλλος w. που υπέγραφε έτσι πριν λίγες βδομάδες σίγουρα είναι οικουμενιστής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι ο ίδιος και τότε και τώρα. Δεν χωράω στις ταμπέλες σου. Δεν είμαι ούτε οικουμενιστής ούτε αντιοικουμενιστής. Είμαι σκεπτόμενος. Έχω συγκεκριμένες απόψεις τις οποίες με κόπο και προσωπικό κόστος σχηματίζω. Υπάρχουν και θέματα στα οποία δεν έχω ακόμα διαμορφώσει άποψη. Επίσης έχω την δυνατότητα να μεταβάλω την άποψη ή τις απόψεις μου όταν νέα στοιχεία αλλάξουν κάτι μέσα μου ή όταν κρίνω με διαφορετικό βάρος ως τώρα γνωστά μου στοιχεία. Είμαι ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΕ ΗΛΕΥΘΕΡΩΣΕ και όχι σκλάβος οποιασδήποτε ιδεολογίας ακόμα και εντός του λεγόμενου χριστιανικού χώρου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαλεύω για μια αλληθινή σχέση με ένα ΠΡΟΣΩΠΟ, τον ΧΡΙΣΤΟ, και γνωρίζω από την μικρή μου πείρα ότι οι σχέσεις σε αλλάζουν και σε διαμορφώνουν ακόμα κι αν είναι με ανθρώπους πόσο μάλλον με τον Θεάνθρωπο.
Δεν γνωρίζω αν το Οικουμενικό Πατριαρχείο έκανε λάθος ή έπραξε σωστά στο λεγόμενο Ουκρανικό. Δεν ξέρω ακόμα αν κάνοντας λάθος έχει κάνει και σωστά ή αν πράττοντας προς την σωστή κατεύθυνση έχει περιπέσει και σε επί μέρους λάθη. Ακούω όλες τις απόψεις, και την δική σου , εφόσον συνεισφέρουν με επιχειρήματα και φάκτα. Διατηρώ, κατά το δυνατόν, μια αποστασιοποιημένη νηφαλιότητα και προσεύχομαι με τα μικρά μου προσευχητικά ψελλίσματα για όλους όσοι είναι αναγκασμένοι να παίρνουν αποφάσεις και όχι απλώς να ασκούν εκ του ασφαλούς κριτική. (αν και ο Κύριος λέει ότι δεν είναι καθόλου ασφαλές το να κρίνεις!)
Προσεύχομαι ξέροντας πόσο δίκοπο μαχαίρι είναι κάποτε να πρέπει να αποφασίσεις και μάλιστα εκ μέρους πολλών. Προσεύχομαι σαν να στέκομαι δίπλα σε εκείνον που γονατίζει ξέροντας ότι η απόφασή του μπορεί να του στοιχίσει την σωτηρία του κατατάσσοντάς τον στις λίστες των αναθεματων τις οποίες πολλοί σαν κι εσένα με μεγάλη άνεση (ας ελπίσω όχι και ευχαρίστηση) μεγαλοφώνως αναγινώσκουν.
Υπογράφω μεν με ψευδώνυμο ωστόσο διατηρώ το ίδιο για να ξέρεις ότι είμαι εγώ. Βλ΄πεω ότι το γεγονός ότι κατεδίκασα την προηγούμενη ανάρτηση σε μπέρδεψε και απέδειξε ότι δεν είμαι τόσο προβλέψιμος όσο νομίζεις.
Γιατί νομίζεις ότι με ξέρεις; Ούτε τον εαυτό σου δεν ξέρεις!
φίλε μου, Κριτά των "οικουμενιστών"πέτα τα γυαλιά σου και αγκάλιασε τους αδελφούς σου, δι ους Χριστός απέθανεν.
Εγώ αποφάσισα να σε εντάξω στην αδύναμη προσευχητική κραυγή μου. Κι ας μην ξέρω ούτε ένα ψευδώνυμό σου. Σε αγαπώ γιατί το κίνητρό σου είναι η υπεράσπιση της Αλήθειας, δηλαδή του προσώπου του Χριστού. Εύχομαι να τον βρεις αληθινά, να σε αλλοιώσει -την καλή αλλοίωση- και τότε να γίνεις διαπρύσιος κήρυκας της Αγάπης Tου σε όλους μας.
w
Αυτό το σχόλιο W (10.54) εκφράζει απόλυτα και εμένα. Τα γράφεις με πόνο και αγάπη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστας
Είσαι μπερδεμένος w. (10:54)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην καλή αλλοίωση και την Αγάπη του Θεού δεν την βρίσκουμε στον συμβιβασμό οικουμενισμού και Ορθοδοξίας. Την βρίσκουμε στην Ορθοδοξία.
Όταν έχουμε καθαρή πίστη τότε μπορούμε να προσευχηθούμε πραγματικά και να βοηθήσουμε με τον λόγο και την προσευχή μας τους αδελφούς μας
"δι ους Χριστός απέθανεν".
Βρε άνθρωπέ του Θεού και παράλληλα σκεπτόμενε άνθρωπε W μην χάνεις τον χρόνο σου με μερικούς από εδώ που έχουν αναγάγει ως την μεγαλύτερη αίρεση τον οικουμενισμό και παντού τρέχουν να βρουν μάγισσες-οικουμενιστές για να τους κάψουν με τα λόγια τους. Άστους είναι κατευθυνόμενες εγκεφαλικά μαριονέτες. Εγώ διαβάζω τα σχόλια του για να δω μέχρι που μπορεί να φτάσει η ανθρώπινη ανοησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια χαρά τα λέει ο αρθρογράφος. Στην Κύπρο σκορπούν το χρήμα οι Ρώσοι. Το χρήμα κυβερνά. Υπάρχουν εδώ Εκκλησίες ναοί που τις έχουν κατασκευάσει Ρώσσοι. Περισσότερες είναι οι Ρωσικές πινακίδες στα καταστήματα από τις αγγλικές. Το χρήμα το έχουν οι Ρώσοι και είναι γνωστές σχέσεις πανιερωτάτων Μητροπολιτών με την Ρωσία. Αυτό που σου δίνη χρήμα το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να του φιλήσεις το χέρι. Το συμφέρον πάνω από όλα. Εκεί έφτασε στις μέρες μας η ορθόδοξη εκκλησία και μετά μιλάνε μερικοί εδώ για τις αλλοιώσεις του οικουμενισμού αντί να δουν το τι συνέπιες φέρνει το χρήμα και οι προσφέροντες αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι οικουμενιστές δεν μπορούν να δουν το κακό του οικουμενισμού. Είναι λογικό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠήγαινε για ύπνο και ου εύχομαι να δεις στο όνειρό σου οικουμενιστές για να ηρεμίσεις. Γιατί οι οικουμενιστές είναι καλοί άνθρωποι και χριστιανοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆντε για ύπνο οικουμενιστή που σηκώθηκες πρωί-πρώι (7:59 π.μ.)
ΑπάντησηΔιαγραφήγια να μας πεις ότι δεν υπάρχει οικουμενισμός. Πήγαινε να δεις κανένα όνειρο ότι δεν υπάρχει οικουμενισμός.
Πιστεύω ότι κάποια από τα αιχμηρά σχόλια γράφονται από αδελφούς ως πειράγματα με μία περίεργη αίσθηση του χιούμορ. Αν αυτό ισχύει να ξέρουν ότι δεν κάνουν καλό αλλά προκαλούν ζημιά στο σώμα της εκκλησίας. το λεγόμενο τρολάρισμα δεν είναι κατά Χριστόν αποδεκτή πρακτική όποιο κίνητρο και αν έχει.
ΑπάντησηΔιαγραφήw
Ο συγχυσμένος w. ας μην βιάζεται να χαρακτηρίσει σαν τρολάρισμα όταν βλέπει αιχμηρά σχόλια που δεν ταιριάζουν με τις ανορθόδοξες απόψεις του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσοι είναι καλοπροαίρετοι ας διαβάσουν με προσοχή την επιστημονική αυτή εργασία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερί του κύρους της χειροτονίας του Μητροπολίτη Επιφανίου
Γράφει ο Δρ. Αναστάσιος Βαβούσκος στην Romfea.gr
Δικηγόρος
https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/27230-peri-tou-kurous-tis-xeirotonias-tou-mitropoliti-epifaniou?fbclid=IwAR0u0gAndnfMZj5W4SETYcf3OompfDb0_z2i2paIs3wVomBVKA-s828bqsY