Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

ΠΕΡΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ - π. Βαρθολομαίος Καθηγούμενος Ι.Μ. Εσφιγμένου Αγίου Όρου


ΠΕΡΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ
Κύριο χαρακτηριστικό του φανατικού ανθρώπου είναι η παντελής έλλειψη διάθεσης να ακούσει.
Δεν ακούει ο φανατικός, αλλά μόνο μιλάει. Αν ακούσει, «κινδυνεύει» να σκεφθεί, «κινδυνεύει» να ψάξει και - το βασικό - να βρει την αλήθεια, η οποία θα τον βγάλει από το σκοτάδι του φανατισμού του.
Ο φανατικός έχει μάθει να μην δέχεται πληροφόρηση προερχόμενη έξω από τα στενά όρια του κύκλου, στον οποίο βρίσκεται. Ο φανατικός δεν αμφισβητεί ποτέ τον αρχηγό του, αλλά τον ακολουθεί τυφλά. Κάθε λόγος αμφιβολίας, κάθε απόπειρα πληροφόρησης «από έξω», κάθε λογισμός ελευθερίας θεωρείται περίπου σαν «βλασφημία».
Ο φανατικός δεν μπορεί να κάνει διάλογο. Εξαντλεί όλα τα περιθώρια του μονολόγου, κάθε αντίθετη φωνή ή άποψη καταπνίγεται, η οργή ξεχειλίζει, δεν ικανοποιείται με τίποτα.

Ο φανατισμός εκμηδενίζει τον σεβασμό στην προσωπικότητα του άλλου, δεν αφήνει τον άνθρωπο να ακούει και τον οδηγεί σε απομόνωση και πνευματικό θάνατο. Διακρίνεται στον άνθρωπο εύκολα από τον οργισμένο και γεμάτο ύβρεις λόγο του.
Ας απομονώσουμε, με την αντίδρασή μας, αυτό το φαινόμενο, το οποίο γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνο όταν εισχωρεί στον χώρο της θρησκείας, παίρνοντας την μορφή του θρησκευτικού φανατισμού, ο οποίος είναι και ο χειρότερος. Σε αντίθεση με την αγάπη, που διακηρύσσει ως τρόπο ζωής η Εκκλησία μας, ο θρησκευτικός φανατισμός είναι κάτι το ξένο προς την πίστη μας.
+Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος

Καθηγούμενος Ι.Μ. Εσφιγμένου Αγίου Όρους

17 σχόλια:

  1. Πιστεύω πως ο Φανατισμός υπάρχει περισσότερο στον χώρο του οικουμενισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν έχουν πάει στα δικαστήρια οικουμενιστές με μολότοφ. Ούτε για βίαιες επιθέσεις και ξυλοδαρμό. Μην μιλάς δεν σε συμφέρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ότι μέσα στα βαθιά μεσάνυχτα γράφεις με μοναδικό σκοπό να κατηγορήσεις μια ομάδα ανθρώπων που το μαμουδάκι σου τους έχει εντάξει ως ‘’οικουμενιστές’’ δείχνει τον φανατισμό που έχουν τινές των ορθοδόξων χριστιανών που δεν γεύτηκαν πατέ την ορθόδοξη διδασκαλία της Μητέρας μας Εκκλησίας.
    Αυτή την λεξούλα ‘’οικουμενιστές’’ την έχουν προσδώσει ‘’φανατικοί’’ χριστιανοί που κάνουν διαδηλώσεις με σταυρούς, εικόνες, σημαίες που γράφουν ορθοδοξία ή θάνατος και άλλες ευφάνταστες γκλαμουριές σε όσους πιστεύουν και προσεύχονται για την ενότητα της πίστεως του διαιρεμένοι χριστιανικού κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προς τον οικουμενιστή 8:31 πμ
    Τον δικό σου φανατισμό που με την τσίμπλα στα μάτια ήλθες να μας πεις την απίστευτη μπαρούφα ότι δεν υπάρχουν οικουμενιστές, δεν δείχνει πόσο αγράμματος είσαι στα εκκλησιαστικά;

    Τον μεγάλο αντιοικουμενιστή άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς τον έχεις ακούσει τουλάχιστον ή αποκλειστικά και μόνο οικουμενιστές διαβάζεις;

    Τον άλλο μεγάλο αντιοικουμενιστή π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προς 7:47 π.μ.
    Την άλλη πλευρά την έχεις ακούσει να δεις τί ισχυρίζεται;
    Έπειτα ένα μεμονωμένο περιστατικό δεν μπορούμε να το γενικεύσουμε για όλους τους παλαιοημερολογίτες.

    Για τους αναρχοαριστερούς που πετάνε συνέχεια μολότωφ στα Εξάρχεια έχεις ακούσει; Έχει τιμωρηθεί κανείς; Και αν ναί, Πόσα χρόνια έχουν τιμωρηθεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι οικουμενιστές δεν είναι αυτή που προσεύχονται απλά για την ενότητα, είναι αυτοί που αλλοιώνουν την Πίστη μας με διάφορα προσχήματα.
    Δεν τα ξέρεις καλά οικουμενιστή 8:31 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οικουμενισμός δεν είναι αυτό που θέλεις να πιστεύεις εσύ 8:31 π.μ. που είσαι οικουμενιστής.
    Οικουμενισμός είναι αυτό που λένε οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας σύγχρονοι [και ως λέξη ] και παλαιότεροι [ ως έννοια ]. Είναι Προδοσία της Ορθόδοξης Πίστης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το ότι ξημερώματα 8:31 π.μ. γράφεις με μοναδικό σκοπό να υπερασπίσεις την παναίρεση του οικουμενισμού όπως την έχουν ονομάσει οι πιο μεγάλοι σύγχρονοι άγιοι της Εκκλησίας, δείχνει ότι δεν σκέπτεσαι ορθόδοξα αλλά οικουμενιστικά.
    Την λεξούλα "φανατισμός" πολλοί την χρησιμοποιούν για να πλήξουν όσους εμμένουν στην Ορθοδοξία.
    Τα όσα έκτροπα σημειώθηκαν κάποιους παλαιοημερολογίτες δεν χαρακτηρίζουν όλους τους παλαιοημερολογίτες με τους οποίους διαφωνώ, αλλά σέβομαι το ότι εμμένουν στην ορθόδοξη Πίστη της Μίας Εκκλησίας παρά τα διάφορα λάθη τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο πρωτός ανώνυμος δεν κατηγορεί όλους τους οικουμενιστές όπως εσκεμμένα και πονηρά γράφει ο οικουμενιστής ανώνυμος 8:31 π.μ.. Απλά είπε την διαπίστωση του ότι στα γραφόμενα του οικουμενιστικού χώρου υπάρχει περισσότερος φανατισμός.
    Οι διάφορες βρισιές των ορθοδόξων από οικουμενιστές στα διάφορα σχόλια, το επικυρώνουν ότι υπάρχει μεγάλος φανατισμός στον χώρο του οικουμενισμού.
    Ας αφήσει τις αλεπουδιές ο οικουμενιστής 8:31π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να τί είναι οικουμενιστός και να τί λένε οι άγιοι που γεύτηκαν αμέτρητα περισσότερο από κάθε άλλο την ορθόδοξη διδασκαλία της Μητέρας μας Εκκλησίας.

    "Ωστόσο όλοι οι νεοφανείς άγιοι της Εκκλησίας μας, υπήρξαν φανερά και ξεκάθαρα αντίθετοι με τις γνωστές οικουμενιστικές θεωρίες, ιδιαιτέρως με την αναγνώριση και αποδοχή των ετεροδόξων αιρετικών ως «Εκκλησιών», και κατ’ επέκταση με τις κακόδοξες αποφάσεις της «Συνόδου» της Κρήτης. "

    Από ανακοίνωση του Αντιαιρετικού Γραφείου της Ιερής Μητρόπολης Πειραιώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Διαφωνούμε με τις όποιες εκτροπές των παλαιοημερολογιτών και τις εμμονές στους στο ημερολόγιο. Αλλά το Φανάρι ας δείξει αυτό που πιπιλίζει συνέχεια: διάλογο, καταλλαγή και ανεκτικότητα προς τους ανθρώπους της "παλαιάς Εσφιγμένου".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εδώ ολόκληρο το Άγιο Όρος με την συμφωνία του Αγίου Παϊσίου σταμάτησαν το μνημόσυνο του Πατριάρχη Αθηναγόρα για τον οικουμενισμό του και έρχεται ο ανώνυμος 8:31 π.μ. να μας πει πώς δεν υπάρχει οικουμενισμός και ότι είναι λέξη που την επινόησαν φανατικοί;;

    Ο Άγιος Παΐσιος και όλοι οι Αγιορείτες ήταν φανατικοί που σταμάτησαν το μνημόσυνο του Πατριάρχη Αθηναγόρα;;;;

    Αυτό δεν είναι απύθμενος φανατισμός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τα λόγια δεν έχουν καμία αξία όταν υπάρχουν οι αποδείξεις και οι θεολογικές τεκμηριωμένες εργασίες του διαπρεπούς Θεολόγου και σημαντικού Συγγραφέα κ. Αθανάσιου Κοτταδάκη.
    Τα παρακάτω είναι διευκρινιστικά και περί Αγίου Παϊσίου και περί Οικουμενισμού.

    ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ «ΜΟΝΑΧΟΥ ΕΡΗΜΙΤΗ ΓΕΡΟΝΤΑ» ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΗ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
    http://anastasiosk.blogspot.com/2017/03/blog-post_98.html

    Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΙΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙ ΩΡΙΓΕΝΗΝ «ΣΥΜΒΑΝ» - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
    http://anastasiosk.blogspot.com/2017/03/blog-post_627.html

    ΑΝΤΙ-ΣΧΟΛΙΑ: ΟΙ … «ΔΙΑΚΟΨΙΕΣ» - Η … «ΠΡΟΔΟΣΙΑ» ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
    http://anastasiosk.blogspot.com/2018/06/blog-post_96.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλό θα ήταν να βλέπαμε και μερικές ανακοινώσεις και της άλλης πλευράς "της παλαιάς Μονής Εσφιγμένου" ή έστω κομμάτια από τις ανακοινώσεις για να σχηματίσουμε πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμε 12:26μ.μ.
    Τα άρθρα του Αθανάσιου Κοτταδάκη δεν έχουν βάση σταθερή και πέφτουν σαν χάρτινος πύργος.
    Υπάρχουν άλλοι θεολόγοι και Καθηγητές Πανεπιστημίου που δεν συμφωνούν με τις προσωπικές απόψεις του Αθανάσιου Κοτταδάκη.
    Το ίδιο και το Αντιαιρετικό Γραφείο της Μητρόπολης Πειραιώς έχει εκδόσει πολύ πιο τεκμηριωμένες ανακοινώσεις από τα άρθρα του Αθανάσιου Κοτταδάκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η διακοπή του μνημοσύνου του Αθηναγόρα από όλο το Άγιο Όρος δεν είναι λόγια. Είναι πράξεις πιο πραγματικές από τις προσωπικές απόψεις του Αθανάσιου Κοτταδάκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ξαναζεσταμένο το φαγητό σου 12:26 μ.μ.....
    Ήδη έχουν απαντηθεί με πολλά σχόλια τα όσα γράφουν τα άρθρα που μας προσφέρεις, ακριβώς κάτω από το κάθε άρθρο και έχουν γίνει συντρίμμια οι αδύναμες εσφαλμένες απόψεις του αρθρογράφου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή