Αἰδεσιμολογιώτατον
Πρεσβύτερον π. Ἀναστάσιον Κ. Γκοτσόπουλον
Ἐφημέριον Ι. Ν. Ἀγ. Νικολάου
Ὁδὸς Ἀγ. Νικολάου τέρμα
262 25 Πάτρα
Ἀγαπητέ μου πάτερ Γκοτσόπουλε,
Πρωτίστως ἐπιθυμῶ να ζητήσω
συγγνώμην ὅτι ἀπαντῶ τόσο καθυστερημένα εἰς τὴν ἀπὸ 28/12/08 ἐπιστολὴν σᾶς,
συνοδευτικὴν τοῦ Πονήματος σᾶς «οὐ δεῖ αἱρετικοῖς ἢ σχισματικοῖς συνεύχεσθαι».
Ἀτυχῶς, μαζὶ μὲ τὸ πλῆθος τῶν ὑποχρεώσεών
μου ἀνὰ τὴν ἀπέραντον Αὐστραλίαν, καὶ ἐν τῇ Θεολογικῇ μας Σχολῇ τοῦ Ἀποστ. Ἀνδρέου,
εὑρισκόμην οἰκουρῶν μέχρι προσφάτως, λόγῳ ὑπερβολικῆς ἑξαντλήσεως. Ἐλπίζω ὅμως
εἰς τὴν κατανόησιν σᾶς.
Εὐχαριστῶ πάντως θερμοτατα καὶ συγχαίρω συγχρόνως
διὰ τὸ ἐν λόγῳ Πόνημα, τὸ ὁποῖον δι’ ἐμὲ προσωπικῶς εἶχε σὺν ἄλλοις καὶ τοῦτο τὸ
εὐεργέτημα : Εἶσθε ὁ μόνος ἐκ τῶν μέχρι σήμερον ἐπικριτῶν τοῦ Διαλόγου μετὰ τῶν
Ῥωμαιοκαθολικών, ὁ ὁποῖος παραπέμπει εἰς τὰ δύο καιριώτατα ἐπὶ τοῦ προκειμένου
δημοσιεύματά μου,
α) «Ὁ μεταξὺ τῶν Ὀρθοδόξων καὶ Ῥωμαιοκαθολικὼν
Θεολογικὸς Διάλογος, προβλήματα καὶ προοπτικὲς» καί,
β) «Περὶ τὴν κακοδαιμονίαν τοῦ Ἐπισήμου
Θεολογικοῦ Διαλόγου Ὀρθοδόξων καὶ Ῥωμαιοκαθολικών»,
ἀμφότερα φιλοξενηθέντα εἰς τὴν Ἐπιστημονικὴν Ἐπετηρίδα
τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ἐν τῇ ὁποίᾳ
εἶχον ὑπηρετήσει ὡς Ὑφηγητής, πρὸ τῆς ἐνταύθα ἐγκαταστάσεώς μου ὡς Ποιμενάρχου.
Οι λοιποί εκ της Εκκλησίας της
Ελλάδος, επικριτικώς και μόνον ασχοληθέντες κατά τρόπον δε όλως επιλεκτικόν και
επιπόλαιον, υπήρξαν κυρίως οι Καντιωτικοί κύκλοι και οι προσωπολάτραι των
κεκκοιμημένων πλέον π. Ιωάν. Ρωμανίδου και Κ. Μουρατίδου, χωρίς ουδέ τους
τίτλους των εις την Ελληνικήν τουλάχιστον πονημάτων μου να καταδεχθούν να
μνημονεύσουν, ουδέ καν την επί Διδακτορία Θεολογικήν Διατριβήν μου «Περί το
αλάθητον της Εκκλησίας εν τη Ορθοδόξω Θεολογία, Αθήναι 1965», ή την επί
Υφηγεσία ογκώδη Μελέτη μου «Το περί Εκκλησίας Σύνταγμα της Β΄ Βατικανής
Συνόδου, Θες/νίκη 1969».
Ἀλλὰ καὶ σεις, ἀγαπητέ, προφανῶς μήτε τὰ δύο εἰς ἃ
παραπέμπετε κείμενά μου ἀνεγνώσατε μετὰ προσοχῆς, διὰ τοῦτο καὶ δεν ἀντελήφθητε
μέχρι ποίου σημείου διεπίστωσα τὴν ἄκρως
ἀπογοητευτικὴν ἐκ μέρους τῶν Ὀρθοδόξων συμπεριφοράν, ἀκόμη καὶ ἐντὸς τοῦ
Θεολογικοῦ Διαλόγου εὑρισκομένων, πρᾶγμα ποῦ μὲ ὑποχρέωσε νὰ ὑποβάλω
τρεῖς φορὰς τὴν ἐκ τοῦ Διαλόγου παραίτησίν μου, τελικὼς δὲ νὰ τὴν ἐπιβάλω,
ὡς θὰ ἔπραττε κάθε τίμιος Ὀρθόδοξος Ἱεράρχης.
Ὑποχρεοῦμαι λοιπὸν να δηλώσω, ὅτι κατὰ τὴν διαρκεια
τῆς 20ετούς Προεδρείας μου ἐν τῷ Διαλόγῳ, αἱ μὲν πονηρίαι τῆς Ῥώμης ἀντιμετωπίσθησαν
ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τοῦ Διαλόγου μετὰ πάσης ἀκριβείας καὶ ἐντιμότητος, ἀλλὰ ἡ ἱερὰ
αὐτὴ προσπάθεια συστηματικὼς καὶ ἀνιέρως ὑπονομεύθη, ὡς μὴ ὤφελε, ὄχι μόνον ἐκ
τοῦ Βατικανού, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὴν νοσηρὰν φιλοδοξίαν καὶ ἀνειλικρίνειαν ὡρισμένων
Ἑλλήνων Θεολόγων (Περγάμου Ἰωάν. Ζηζιούλας, Καθηγ. Φαράντος Μέγας, Μητροπολίτης Περιστερίου Χρυσόστομος κ.α.)
Διὰ να ἀντιληφθεῖτε μέχρι ποίου σημείου ἀνευθυνότητος
ἔφθασαν, ἀκόμη κι’ ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι ἔστερξαν να ἀναφερθούν, ὡς ἐν παρόδῳ, εἰς
τὴν ἐν ἀγανακτήσει γενομένην παραίτησίν μου (Ὀρθόδοξος Τύπος), ἐνῶ ἐγὼ ἐδήλουν
πρὸς τὸ Φανάρι ὅτι δεν ἐπεθύμουν πλέον να μετέχω ἑνὸς τόσο ἀνοσίου
παιγνίου, ἐκεῖνοι τὸ ἐπίθετον «ἀνόσιον» ἐλαφρὰ τῇ συνειδήσει μετέτρεψαν εἰς «ἀνούσιον»,
ὥστε να θεωρηθεῖ τυπογραφικὸν λάθος.
Πάντως διέξηλθον μετὰ πολλῆς προσοχῆς τὸ δικὸ σᾶς
Πόνημα, καὶ συμφωνῶ μὲ πολλὰς τῶν γενομένων παρατηρήσεων σᾶς, εἰς τοὺς πλαδαρὼς
τὰ τῶν Ὀρθοδόξων κατὰ καιροὺς ἐκπροσωπήσαντας Θεολόγους.
Διερωτώμαι ὅμως : Πῶς ἦτο δυνατὸν να παρασιωπήσετε
τοὺς λόγους διὰ τοὺς ὁποίους ἀπεχώρησα, μὴ ἀνεχθεὶς τὴν δολιότητα τῶν Ῥωμαιοκαθολικὼν
να ὑπαναχωρήσουν εἰς τὸ τόσον θεμελιῶδες ζήτημα τῆς Οὐνίας, ἐνῶ εἴχομεν ἐν
τῷ Διαλόγῳ ἐπιτυχεῖ τὴν κοινὴν «καταδίκην» (rejection) αὐτῆς ἐν Freising
τῆς Βαυαρίας.
Πῶς ἦτο δυνατόν, ὁ θεωρούμενος «πολὺς» τῆς Ὀρθοδόξου
θεολογίας μύστης(!) Μητροπολίτης Περγάμου Ἰωάννης να δηλώνει, ὅτι τὸ ζήτημα τῆς
Οὐνίας δεν ἀποτελεῖ Ἐκκλησιολογίαν, ἀλλὰ πρακτικὸν ἐρώτημα, τὸ ὁποῖον
ὀφείλει να ἀντιμετωπίσει κάθε Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καθ’ ἑαυτὴν ;
Κάμετε, παρακαλῶ τὸν κόπον να ἀναγνώσετε μέχρι
τέλους καὶ μετὰ προσοχῆς τὸ κείμενόν μου «Περὶ τὴν κακοδαιμονίαν…» καὶ τότε θὰ ἔχετε ἀνάγλυφον τὴν κλεῖδα,
πρὸς ἐξήγησιν τῶν ἐπακολουθησάντων ἐκτρόπων περὶ τὴν δογματικὴν ἀκρίβειαν
τῆς Ὀρθοδόξου συμπεριφορᾶς.
Ἐάν, λόγου χάριν, παρακολουθήσετε τάς δηλώσεις ἀπὸ
Πατριάρχου Βαρθολομαίου καὶ Περγάμου Ἰωάν.
Ζηζιούλα (ἰδίως ἀφ’ ἧς ὁ τελευταῖος κατέλαβεν, ὡς κατέλαβε, τὴν Προεδρείαν τοῦ
Διαλόγου), εἲναι ἀδύνατον να μὴ διαπιστώσετε ὅτι οὐδεμίαν ἔχουν σχέσιν μὲ τὰ
κείμενα, τὰ ὁποῖα ἐξεπόνησεν ὁ Διάλογος ἐπὶ Προεδρείας μου.
Παρὰ ταῦτα, οὐδεὶς ἐρωτᾷ : Πῶς εἲναι δυνατὸν να
θεωρῶνται τὰ σημερινὰ κείμενα συνέχεια ἐκείνων τῆς Προεδρείας μου; Σήμερον, ἀτυχῶς, οὐδόλως
διαφέρομεν τῶν Οὐνιτὼν (ἐφ’ ὅσον ἐδέχθημεν ἀδιαμαρτύρητα τὴν ἀπαράδεκτον ὑπαναχώρησιν
τῶν Ῥωμαιοκαθολικών, εἰς τὸ θέμα τῆς ἐπὶ ἡμερῶν μου ἀπὸ κοινοῦ καταδικασθείσης
Οὐνίας).
Διὰ τοῦτο ὁ σημερινὸς Πάπας ἐτόλμησε τὰ ἀτόλμητα, ἤτοι
να ἀρνηθεῖ τὸν ἑαυτὸν τοῦ ὡς Θεολόγου καὶ να δηλώσει, ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι ἔχουν «ἔλλειμμα
ἐκκλησιαστικόν, ἐφ’ ὅσον δεν ἔχουν πλήρη κοινωνίαν μὲ τὸν Πάπα» !
Ἐκεῖ μας ὁδήγησαν αἱ νοσηραὶ φιλοδοξίαι, ἂς ἀνέφερα
ἀνωτέρω, ἐνῶ ἡ ταπεινότης μου, μετὰ τὴν ἀνύψωσιν τοῦ Ratzinger εἰς τὸ Παπικὸν ἀξίωμα καὶ τὴν ἐν λόγῳ ἐπαίσχυντον
δήλωσίν του περὶ ἐλλείμματος τῶν Ὀρθοδόξων, διέκοψα ῥιζικὼς πᾶσαν σχέσιν
καὶ ἐπικοινωνίαν μου πρὸς τοὺς Ῥωμαιοκαθολικούς, πρωτίστως δὲ πρὸς τὸν ἄλλοτε
Καθηγητὴν καὶ ἐν συνεχείᾳ συναδελφόν μου
Joseph Ratzinger (ἐν Βόννη καὶ
Regensburg).
Κατόπιν ὅλων τῶν ἀνωτέρω, δικαιοῦμαι να σᾶς ὑποδείξω
ὅτι ἡ «ἑνότης τῆς Πίστεως» ἀποτελεῖ ἀδιάλειπτον ἀγῶνα, ἀκόμη καὶ μεταξὺ ἡμῶν τῶν
Ὀρθοδόξων, διὰ τοῦτο καὶ ἐπιβάλλει σχετικὴν ἐπιείκειαν ἔναντι τῶν ὀπαδῶν
τῶν αἱρεσιαρχῶν, οἱ ὁποῖοι ἐγεννήθησαν ἐν τῇ αἱρέσει καὶ προσεγγίζουν τὴν Ὀρθοδοξίαν,
καλὴ τῇ πίστει.
Εἲναι μήπως τυχαῖον, ὅτι εἰς πᾶσαν τέλεσιν τῆς
θείας Λειτουργίας μας στερεοτύπως ἐπαναλαμβάνομεν : «τὴν ἑνότητα τῆς Πίστεως καὶ
τὴν κοινωνίαν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος αἰτησάμενοι…»;
Διατὶ δεν τολμοῦμεν ἀντ’ αὐτοῦ να εἴπωμεν «κτησάμενοι» ἢ «κεκτημένοι»,
ἐνῶ εἰς τὸ τέλος ψάλλομεν τὸ «Ἴδωμεν τὸ φῶς τὸ ἀληθινόν, ἐλάβομεν πνεῦμα ἐπουράνιον»
;
Ὠσαύτως, τὸ χωρίον τοῦ Παύλου Β΄ Κορ. 4, 7
καταπελτικὼς ἀναχαιτίζει πᾶσαν ἐν προκειμένῳ «φιλαρέσκειαν» μας, ὥστε να ἐνθυμούμεθα
τὸ ἕτερον καὶ πάλι τοῦ Παύλου θεσπέσιον πρόσταγμα «ὁ δοκὼς ἐστάναι βλεπέτω μὴ
πέση» (Ἃ΄ Κορ. 10,12).
Ὡς ἀντίδωρον, σᾶς ἀποστέλλω σήμερον τὴν «Περὶ τὸ ἀλάθητον
τῆς Ἐκκλησίας…» Διδακτορικὴν Διατριβήν μου, εἰς πρόσφατον εἰς Ἀγγλικὴν
μετάφρασιν (ἀτυχῶς δεν ἔχω τὴν εἰς τὴν Ἑλληνικὴν ἑξαντληθείσαν ἔκδοσιν, ἀσφαλῶς
ὅμως τὴν ἔχουν αἱ μεγάλαι Βιβλιοθῆκαι. ἴσως καὶ ἐν Πάτραις).
Εὐχόμενος διαπύρως να συνεχίσετε τὴν ἐκκλησιολογικὴν
προσπάθειαν ἐν τοῖς καιρίοις, διατελῶ.
Ἐν Σύνδεϋ τῇ 9ῃ Ἰουλίου 2010
Μετὰ πολλῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης
Μια επιστολή που λέει πολλά και σημαντικά αν την διαβάσεις με προσοχή. Τις σκέψεις που έκανα…. και έκανα πολλές δεν θα της δημοσιοποιήσω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα χαρακτηρίσω λόγω σαρακοστής τους π. Γκοτσόπουλο και κ. Κωστόπουλο ως σουπιές μελανηφόρες. Δημοσιοποιούν μια αποκαλυπτική επιστολή –που την γράφει με πόνο- ο Αυστραλίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχε και αυτός τις επιθυμίες του για μια προαγωγή που δεν του έγινε. Παραιτήθηκε από τον διάλογο και πολεμά τους διαδόχους του. Αυτό κάνουν εκκλησιαστικοί, πολιτικοί και διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων. Δυστυχώς δεν τους βλέπει, ο μακαριστός πλέον –όπως οι περισσότεροι- ως συνεχιστές του εκκλησιαστικού έργου, αλλά ως ανατρεπτικά στοιχεία των δικών του στόχων.
Παλαιότερα οι οργανωσιακοί και -το γράφω αυτό το παλαιότερα- διότι πλέον δεν ισχύει, δεν έδιναν καθόλου σημασία στα διοικητικά. Ήταν παρακαταθήκη του γέροντά τους π. Ματθόπουλου. Καλά έκαναν και θα τους προέτρεπα διαβάζοντας και αυτή την επιστολή να τους απασχολούν μόνο τα πνευματικά διότι τα διοικητικά πληγώνουνε πολλούς πιστούς.
Μακάριοι όσοι δεν γνωρίζουν τις ίντριγκες των διοικούντων. Η Εκκλησία μας είναι Εκκλησία ή εκκλησίες; Κάνει καθένας ότι θέλει με την μνημόνευση μόνο του ονόματος του Πρώτου ή μετέχουνε σε όλα. Αυτό περί μνημονεύσεως παρακαλώ τους αδελφού να πάνε στους δυτικούς ελληνορυθμούς. Ο Θεός να μας σώσει.
" Οι λοιποί εκ της Εκκλησίας της Ελλάδος, επικριτικώς και μόνον ασχοληθέντες κατά τρόπον δε όλως επιλεκτικόν και επιπόλαιον, υπήρξαν κυρίως οι Καντιωτικοί κύκλοι και οι προσωπολάτραι των κεκκοιμημένων πλέον π. Ιωάν. Ρωμανίδου και Κ. Μουρατίδου, ... "
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί προσωπολάτρες; Ποιούς και Πώς τους χαρακτηρίζει έτσι ο Στυλιανός;
Και γιατί να δεχθούμε του Στυλιανού τους ισχυρισμούς;
Και γιατί να περιφρονήσουμε τους Καντιωτικούς κύκλους;
Κάποιοι κύκλοι έκαναν και θα συνεχίζουν να κάνουν κακό με τις επιδιώξεις που έχουν οι κύκλοι τους και όχι η Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή είναι η οδυνηρή πραγματικότητα και σήμερα στους εκκλησιαστικούς κύκλους « Οι λοιποί εκ της Εκκλησίας της Ελλάδος, επικριτικώς και μόνον ασχοληθέντες κατά τρόπον δε όλως επιλεκτικόν και επιπόλαιον» η επιπολαιότητα είναι αυτή που κυβερνά στους εκκλησιαστικούς κύκλους των κληρικών και των λαϊκών. Η Ελλαδική Εκκλησία θα συνεχίσει να ζει τον επαρχιωτισμό της και μόνο. Τίποτα παραπάνω δεν μπορεί να αξιωθεί διότι όσους αξίζουν οι επιπόλαιοι τους κριτικάρουν και τους στοχοποιούνν. Δεν περιμένω τίποτα το καλό από τους θεολόγους του Ελλαδιστάν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΏστε έκανε και ο Ορθόδοξος Τύπος τα παιχνίδια του με την αλλαγή λέξεων. Τι μαθαίνει καθένας διαβάζοντας μια επιστολή. Όλοι στα παιχνίδια και μετά μου το παίζουν αγωνιστές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Ελλαδιστάν το εκπροσωπείς εσύ 12:58 μ.μ. ο επιπόλαιος που διάβασες μια επιστολή και νομίζεις πώς έμαθες όλη την αλήθεια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ επαρχιωτισμός σε χαρακτηρίζει μαζί με την δυσσέβεια.
Θεέ και Κύριε
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφει ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος του Πατριαρχείου προς τον "ταλιμπάν" Γκοτσόπουλο: "συμφωνῶ μὲ πολλὰς τῶν γενομένων παρατηρήσεων σας, εἰς τοὺς πλαδαρὼς τὰ τῶν Ὀρθοδόξων κατὰ καιροὺς ἐκπροσωπήσαντας Θεολόγους".
Και πιο κάτω:"Σήμερον, ἀτυχῶς, οὐδόλως διαφέρομεν τῶν Οὐνιτὼν".
Μου φαίνεται πως και ο Αυστραλίας ήταν "ταλιμπάν".
Μεγάλη μορφή θεολογική. Μου έκανε εντύπωση ότι αν και είχε πολλές υποχρεώσεις δεν το έβαλε το βιβλίο του π. Αν. Γκοτσόπουλου στην βιβλιοθήκη και να γράψει σας ευχαριστώ για την αποστολή. Αν και πολλοί σύγχρονοι ιεράρχες με γραμματείες στις μητροπόλεις τους δεν μπαίνουνε στον κόπο να ευχαριστήσουν. Το έβαλε στην άκρη και όταν βρήκε χρόνο δεν του έριξε μια ματιά αλλά το διάβασε και απαντά. Εγώ θα παραμείνω σε αυτό για να παραδειγματιστούνε όλοι όσοι λαμβάνουν βιβλία και δεν τους δίνουν σημασία. Οι γνώσεις από την μελέτη τον έκαναν μεγάλο τον Στυλιανό και γιαυτό και έγινε σημείο αντιλεγόμενο. Αιωνία η μακαρία μνήμη του.
ΑπάντησηΔιαγραφήMay his soul rest in peace.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπί της Ουνίας ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Στυλιανός έχει λάθος όπως και πολλοί από τους εκ της ορθοδοξίας που τους θεωρούν ως τον δούρειο ίππο. Γιατί να καταδικασθούν οι Ουνίτες οι οποίοι σε τίποτα δεν διαφέρουν από τους ορθοδόξους παρά μόνο στην μνημόνευση του Πάπα Ρώμης. Σε όλα είμαστε ίδιοι. Η διατύπωσή του Βενεδίκτου περί ελλείματος εκκλησιαστικού είναι ορθή. Τον σωστό δρόμο συνεχίζει η Ορθόδοξη Εκκλησία στο θέμα του διαλόγου, ο οποίος είναι μια συνέχεια της βάσης του Στυλιανού με θεολογικά ανοίγματα τα οποία στερεώθηκαν όλα αυτά το έτη στον διάλογο της αλήθειας και στις αποφάσεις της Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης περί των Εκκλησιών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Στυλιανός βγαίνει από δεξιά στους ανθρώπους που το πετούσαν πέτρες. Μετά την επιστολή αυτή οι οπαδοί του Καντιώτη και οι φίλοι του Μουρατίδη να του ζητήσουν συγνώμη για τα όσα του έκαναν και του είπαν. Αν δεν το κάνουν τότε προβλέπω ότι θα τον αγιάσουν και θα τον κατατάξουν μαζί με τους ομολογητές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα διαβάσει ο π. Αναστάσιος με προσοχή τα όσα είχε γράψει ο Σεβασμ. Στυλιανός διότι μόνο ως βιβλιογραφία τα παρέθεσε. Αν τα είχε διαβάσει δεν θα μας μιλούσε για «αποτείχιση ως καθήκον ενότητας» ούτε για τοις ακρότητες που κατά καιρούς υποστηρίζει (π. Θεόδωρο, π. Νικόλαο κλπ) παροτρύνοντας τους χριστιανούς σε επανάσταση ενάντια στους έχοντες την Αποστολική διαδοχή Μητροπολίτες και Πατριάρχες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι προς τιμήν του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου η στάση του απέναντι σε κάποιον με διαφορετική άποψη, σε αντίθεση με την πάγια υβριστική τακτική των αυτόκλητων υπερασπιστών του Φαναρίου. Η γραμμή των Πατέρων της Εκκλησίας όσο αφορά τους διαλόγους με τους αιρετικούς ταυτίζεται με τη ρήση του απ. Παύλου "μετά μίαν και δευτεραν νουθεσίαν παραιτού". Όσο η Οικουμενική Κίνηση σέβεται την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας είναι θεμιτή και σωστή. Όταν όμως ξεφεύγει απ' την γραμμή των Πατέρων, αναγνωρίζει εκκλησιαστικότητα σε αιρετικούς και δέχεται αλλόκοτες θεωρίες (των κλάδων, βαπτισματική θεολογία κτλ) και ύπουλες πρακτικές (Ουνία, προτεσταντικός προσυλιτισμος) τότε εκφυλίζεται σε αιρετική Οικουμενιστική Κίνηση με συμπροσευχες (ακόμα και στη θεά Γη) και τσακωμούς για τις προεδρίες στους Διαλόγους. Ο Αρχιεπίσκοπος ήταν αποκαλυπτικός... Αιωνία η μνήμη του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή την αρχοντιά και την ευγένεια την έχουν όλοι οι Αρχιερείς του Φαναρίου π. Γεράσιμε. Ψάξτε σας παρακαλώ και διαβάστε σχόλια των αυτόκλητων υπερασπιστών αυτών που κατηγορούν το Φανάρι στο ιστολόγιο αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ επιστολή αυτή δείχνει την αυτοκριτική την οποία κάνουν τα ηγετικά στελέχη της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης. Παράλληλα δείχνει και την κοσμιότητα των Αρχιερέων του Φαναρίου.
Τέλος σας παρακαλώ π. Γεράσιμε ρίξτε μια ματιά στα όσα καταμαρτυρούν στον κ. Κωστόπουλο σε σχόλιά του διάφοροι ανώνυμοι και μάλιστα χωρίς αφορμή.
http://anastasiosk.blogspot.com/2019/03/blog-post_672.html
http://anastasiosk.blogspot.com/2019/04/blog-post.html
Αυτόν που κατακεραυνώνει τους διαλόγους με τους ρωμαιοκαθολικούς επί ημέρες τα διάφορα τσιράκια των παρεκκλησιαστικών οπαδών τον κατηγορούσαν και τον χλεύαζαν στο χριστιανικό αυτό ιστολόγιο. Αυτόν τον υπέρμαχο του Ορθοδόξου Δόγματος τον κατηγορούσαν με εμπάθεια πρόσωπα που είχαν μαζί του προσωπικά και τον κτυπούσαν σε ψεύτικά θέματα που τεχνητά δημιουργούσαν. Θα έλθει ο καιρός που οι κατήγοροι θα του ζητήσουν ταπεινά συγνώμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαπίστωσα ότι με τα όσα γράφει εδώ σταμάτησαν τον πόλεμο γιατί κατανόησαν την πεπονόφλουδα που είχαν πατήσει.
Ο Θεός να του δώσει μετάνοια διότι ο Στυλιανός σε κανένα δεν κρατούσε κακία ως γνήσιος αγωνιζόμενος χριστιανός.
Πανάγος, από Πέρθη Δυτικής Αυστραλίας
Ας κτυπούν τον Στυλιανό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοτέ δεν τους έδωσε σημασία.
Ο Στυλιανός φοβόταν και διακονούσε τον Θεό.
Ποτέ δεν φοβήθηκε κανένα άνθρωπο.
Όσο ζούσε έδωσε την ζωή του στα σημαντικά και όχι στα ασήμαντα και τους ασήμαντους.
Πολύ αποκαλυπτικός. Ομιλεί περί "τῶν ἐπακολουθησάντων ἐκτρόπων περὶ τὴν δογματικὴν ἀκρίβειαν τῆς Ὀρθοδόξου συμπεριφορᾶς" στους Διαλόγους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά μήπως έχουν δίκιο όσοι καταφέρονται εναντίον των Διαλόγων;
Μήπως όσοι υβρίζουν αυτούς που ασκούν κριτική στους Διαλόγους αδικούν την αλήθεια;.
Πάνε καλά οι ανώνυμοι στυλιανιστές;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζουν ότι όλοι είναι αργόσχολοι σαν και αυτούς για να απαντάνε στο κάθε αρλουμπίστικο σχόλιο του κάθε στυλιανιστή και στην κάθε ανάρτηση;
Καθόλου δεν τον αδικήσει τον Στυλιανό. Όποιος ξέρει να διαβάζει χωρίς να τον τυφλώνει η λατρεία στον Στυλιανό, βλέπει ότι καθόλου δεν έχει αδικηθεί.
Για περισσότερη εξήγηση άλλη φορά.
Για την Εγκύκλιο που κυκλοφορεί τί έχουν να πουν οι Στυλιανιστές;
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Γεράσιμε δεν απαντήσατε στην ερώτηση σε προηγούμενη ανάρτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράψατε ότι "διατύπωσε φρικτές βλασφημίες για τον Κύριο μας".
Ποιός Πατέρας της Εκκλησίας για κάποιον που διατύπωσε φρικτές βλασφημίες για τον Κύριο μας είδατε να λέει το "Αιωνία η μνήμη";
Ορθόδοξος
Αγαπητέ "ορθόδοξε". Νομίζετε κι εσείς όπως οι "στυλιανιστές" (wow) ότι άλλη δουλειά δεν έχουμε στη ζωή μας, ενορία, σύζυγο, παιδιά απ το να καθόμαστε να απαντάμε στις ανακρίσεις του καθενός. Παρόλα αυτά, ναι, θα λέω αιωνία η μνήμη κι ας μην ανακάλεσε τις βλασφημίες του διότι καμμια Σύνοδος δεν τον έβγαλε εκτός Εκκλησίας και συνεπώς σαν κληρικός και δέηση υπέρ αναπαύσεως δίπλα σε ιερέα θα κάνω ευχόμενος να είναι μαζί με τους δικαίους και αιώνια η μνήμη θα πω όπως αρμόζει η τάξη του Τρισαγίου και του Μνημοσύνου. Αυτό δεν σημαίνει οτι τον παραδέχομαι σαν μέγα Θεολόγο διότι οι υιοθέτησε αιρετικές απόψεις ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά και αναγνωρίζω την αρχοντιά ορισμένων Φαναριωτών αρχιερέων και θεολόγων - οφφικιάλων. Μακάρι να την είχαν και οι περισσότεροι φιλοφαναριώτες...
Τα ασεβή σχόλια προς το πρόσωπο του κ. Κωστόπουλου από τους γνωστούς φανατικούς είναι απαράδεκτα.
Ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Στυλιανός υπήρξε ένας φωτισμένος ιεράρχης της Μητρός Εκκλησίας, γνήσιος εκφραστής του πνεύματος και της παράδοσης του Φαναρίου, ακραιφνής θεολόγος και διακεκριμένος ποιητής, ο οποίος δαπάνησε την ζωή του στην διακονία της ομογένειας στην μακρινή Αυστραλία για τεσσεράμισι δεκαετίες, με ζήλο και όραμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτυλιανού του μακαρία τη λήξει γενομένου ιεράρχου διαπρεπούς του Πανσέπτου Οικουμενικού Θρόνου αιωνία η μνήμη!
Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΦΥΛΑΞΗ ΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΣΥΝΗ!...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΦΛΟ ΚΑΙ ΗΛΙΘΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ ΠΟΥ ...ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ {!!!}
Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΦΥΛΑΞΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΠΌ ΤΟΝ ΤΥΦΛΟ ΚΑΙ ΗΛΙΘΙΟ ΣΤΥΛΙΑΝΙΣΜΟ ... ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΡΑΦΕ ΔΕΣΠΟΤΟΚΡΑΤΙΑΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιά είναι τα ασεβή σχόλια προς πρόσωπο του Τάσου π. Γεράσιμε; Μπορείς να μας αναφέρεις ένα; Αυτά που τον καλούν σε μετάνοια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίστε ελεύθερος να κάνετε ό,τι θέλετε π. Γεράσιμε ακόμα και να πέσετε να προσκυνήσετε την παντόφλα του Πάπα Ρώμης που λέει ο λόγος. Δεν σας είπε κανείς ό,τι δεν είστε ελεύθερος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλο σας ρώτησε ο Ορθόδοξος και επειδή δεν μπορείτε να απαντήσετε μιλάτε για το τί πρόκειται να κάνετε.
Προς 12:16 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς να φοβηθεί αφού ήταν κοσμικά "παντοδύναμος"; Κοσμικά.
Φανατικός οικουμενίσταρος ο χθεσινός 5:11 μ.μ. Χειρότερος όλων!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά δεν σας είπαν να αφήσετε τις δουλείες σας π. Γεράσιμε και να βιαστείτε να απαντήσετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΨάξτε όσο θέλετε με την ησυχία σας αλλά απαντήστε αν βρείτε τίποτα παρόμοιο στους Πατέρες.
Οι ιερείς που ασχολούνται με αυτά τα πράγματα καλά θα κάνουν να μελετούν καλύτερα. Ο μακαριστός Στυλιανός,τους είχε βάλει στην θέση τους. Τωρα οι νεόκοποι κληρικοί, καλό θα είναι να ασχοληθούν με την διακονία τους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ουσία της επιστολής του Αρχιεπισκόπου του Οικουμενικού Πατριαρχείου:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ο διάλογος με τους παπικούς είναι: "ΑΝΟΣΙΟ ΠΑΙΓΝΙΟ"
2. Λόγω του διαλόγου γίναμε Ουνίτες: "ΟΥΔΕΝ ΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝ ΤΩΝ ΟΥΝΙΤΩΝ"
Τα υπόλοιπα είναι ανούσιες λεπτομέρειες
Ρ.
Θέλεις τους "νεόκοπους κληρικούς" να μην έχουν λόγο και σκέψη ανώνυμε 1:19 π.μ.;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤους θέλεις φυτά για να αλωνίζουν την Εκκλησία ο κάθε φαναριώτης και μεγαλοκληρικός; Αυτή την Εκκλησία θέλεις;
Και άλλα ουσιαστικά έχει η επιστολή 11:54 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι μόνο αυτά Ρ. 11:54πμ..
Ο Αρχιεπίσκοπος Στυλιανός της Αυστραλίας ήταν σπουδαίος άνθρωπος με μόρφωση όσοι ολίγοι ιεράρχες. Ήταν άνθρωπος και ως άνθρωπος στα διοικητικά θα έκανε λάθη. Μπορεί και στην παραγωγή του θεολογικού λόγου να αστόχησε κάπου, ο Γρηγόριος Νύσσης τι έκανε;. Όποιος κάνει έργο πέφτει και έξω. Οι δημόσιοι κατήγοροι του Αρχιεπισκόπου Στυλιανού ήταν επαγγελματίες που έκαναν αναπαραγωγή στείρων ιδεών με ευσεβιστικό αποτέλεσμα. Είπαν και έγραψαν πολλά εναντίον του μετά τον τάφο έφυγαν και οι εμμονές τους. Ο τάφος όμως του Στυλιανού δεν πήρε μαζί με το σώμα την σκέψη και την θεολογική παραγωγή του Στυλιανού. Ο χρόνος θα τον δικαιώσει στον χώρο της Οικουμενικής Ορθοδοξίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγραψε ο αγ. Γρήγοριος ο Νύσσης καμμια βλασφημία οπως ο μακαριστός ότι ο Κύριος υπέστη ηθική βελτίωση και κατέστη αναμάρτητος; Σε ποια παραγωγή θεολογικου λόγου απέτυχε; Τα γραπτά μένουν... Ο αφορισμός του Σωτηρόπουλου επειδή έλεγξε τις βλασφημίες, θα θυμίζει σε όλους το ποιόν του καθενός ...
Διαγραφήπ. Γεράσιμε διαβάστε, μελετήστε, ερευνήστε και μετά μιλήστε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον αφορισμό του Σωτηρόπουλου δεν τον εισηγήθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός, αλλά ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρός Σεραφείμ.
Ο Στυλιανός υπήρξε υπέρμαχος της ελευθερίας του λόγου και δεν θα φοβόταν έναν Σωτηρόπουλο. Αυτές ήταν τακτικές του Σεραφείμ ως κατάλοιπο από τον ανταρτοπόλεμο στον οποίο πήρε μέρος και έμαθε την τακτική του αντάρτικου με σλόγκαν αυτό του Ζέρβα που υπήρξε όργανο των Άγγλων ‘’το διαίρει και βασίλευε’’ για να κυβερνάς με ασφάλεια και να διατηρείς την εξουσία σου, φρόντισε να σπείρεις τη διχόνοια ανάμεσα στους αντιπάλους σου.
Τα περί του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης ας τα λύσουν οι αρμόδιοι όπως είστε και εσείς.
Γεμάτο από παραμύθια και ψέματα το σχόλιο του ανώνυμου 10:58 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Γεράσιμος απ΄ όσα γράφει φαίνεται αρκετά μελετημένος και διαβασμένος.
Ο ανώνυμος ως διάβασμα, έρευνα και μελέτη εννοεί το αναμάσημα των δικών του ψεμάτων!!
Είναι σε όλους γνωστό αυτό 10.58 αλλά μερικούς δεν τους συμφέρει προτιμούνε να πολεμούν τον Στυλιανό διότι δεν τολμούν οι λεβέντες να τα βάλουν έστω και τώρα με τον Σεραφείμ και τον διάδοχό του Χριστόδουλο που δεν ζήτησαν άρση του αφορισμού που η Εκκλησία της Ελλάδας είχε επιβάλει στον φλογερό ιεραπόστολο Νικόλαο Σωτηρόπουλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Εκκλησία της Ελλάδος, 4 - 19, δεν έχει "Μείζονα και Υπερτελή Σύνοδο", ώστε να επιβάλη αφορισμό στον Σωτηρόπουλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣού υπενθυμίζω επίσης, ότι ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε πέσει και αυτός θύμα επιτιμίου Ακοινωνησίας από την Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Σε όλους είναι γνωστός ότι ο αίτιος του κουρελοαφορισμού δεν ήταν ο Σεραφείμ αλλά άλλος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Σεραφείμ απλά για τους δικούς του λόγους ψήφισε υπερ του κουρελοαφορισμού.
Προσπαθεί να παραπλανήσει ο ανώνυμος 4:19 μ.μ. και να ρίξει τις ευθύνες στον Σεραφείμ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός αν είναι και ο ίδιος ο ανώνυμος 4:19 μ.μ. θύμα παραπλάνησης από τους φίλους του Στυλιανού.
Ο Χριστός ήλθε και θυσιάστηκε για να σωθούν όλοι οι καλοπροαίρετοι άνθρωποι. Αυτός που αποκλείει από την σωτηρία δεν είναι ο Χριστός αλλά ο Διάβολος. Όσοι απελπίζουν τους χριστιανούς από την σωτηρία με το φάντασμα του οικουμενισμού είναι διαπιστευμένα όργανα του δαίμονα. Είναι δαιμονόπληκτοι και θα πρέπει να μετανοήσουν διότι θα του κάνουν συντροφιά στο πυρ το εξώτερο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάρκος εξ Εφέσου
Στο πύρ το εξώτερο σίγουρα θα κάνει συντροφιά ο ανώνυμος 11:42 μ.μ. που εξαγιάζει την παν-αίρεση του οικουμενισμού και βρίζει ως "όργανα του δαίμονα" (Άκουσον! Άκουσον!) τους Ορθοδόξους, ακόμα σύγχρονους Αγίους που μίλησαν για την θανάσιμη απειλή του οικουμενισμού! Εκτός και αν μετανοήσει έμπρακτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά που λέει είναι αυτά που θέλει ο διάβολος να εξαπλωθούν. Ξεγνοισιά για τον οικουμενισμό και βρισιές για τους Ορθόδοξους που κρατούν την ομολογία της Πίστεως!
ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ
Πιστεύω ότι είναι δύσκολο να βρει κανείς πιο φανατικό φίλο του Στυλιανού από τον ανώνυμο που έγραψε το βρωμερό σχόλιο των 11:42 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην απάντηση στην απορία ποιός είναι όργανο των δαιμόνων, οι αντιοικουμενιστές ή οι οικουμενιστές δεν θα την δώσω εγώ. Θα αφήσω τους αναγνώστες να κρίνουν μόνοι τους με μέτρο τα λόγια ενός σύγχρονου Αγίου, του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ
"Θέλουν να δείξουν ανωτερότητα και τελικά πάνε να προσκυνήσουν τον διάβολο με τα δύο κέρατα. «Μια θρησκεία, σου λένε, να υπάρχει» και τα ισοπεδώνουν όλα. Ήρθαν και σ’ εμένα μερικοί και μου είπαν: «Όσοι πιστεύουμε στον Χριστό, να κάνουμε μια θρησκεία». «Τώρα είναι σαν να μου λέτε, τους είπα, χρυσό και μπακίρι, χρυσό τόσα καράτια και τόσα που τα ξεχώρισαν, να τα μαζέψουμε πάλι και να τα κάνουμε ένα. Είναι σωστό να τα ανακατέψουμε πάλι; Ρωτήστε έναν χρυσοχόο: ‘’Κάνει να ανακατέψουμε την σαβούρα με το χρυσό;’’ Έγινε τόσος αγώνας, για να λαμπικάρει το δόγμα».
Οι Άγιοι Πατέρες κάτι ήξεραν και απαγόρευαν τις σχέσεις με αιρετικό. Σήμερα λένε: «Όχι μόνο με αιρετικό αλλά και με Βουδιστή και με πυρολάτρη και με δαιμονολάτρη να συμπροσευχηθούμε. Πρέπει να βρίσκονται στις συμπροσευχές τους και στα συνέδρια και οι Ορθόδοξοι. Είναι μια παρουσία».
Τι παρουσία; Τα λύνουν όλα με την λογική και δικαιολογούν τα αδικαιολόγητα. Το ευρωπαϊκό πνεύμα νομίζει ότι και τα πνευματικά θέματα μπορούν να μπουν στην Κοινή Αγορά".
Το κείμενο έχει ληφθεί από το βιβλίο: "Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι, τ. Α' "
Τώρα ρωτώ: Ποιοί είναι όργανα των δαιμόνων;
Οι καλοπροαίρετοι αναγνώστες που έχουν μυαλό δεν θα δυσκολευτούν να βρούν γρήγορα την σωστή απάντηση!
Ρωμηός Αντιοικουμενιστής
Μην ξεγελιέται κανείς από οικουμενιστές ανώνυμους και επώνυμους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε την αίρεση του οικουμενισμού και την αναγκαστική απάρνηση της Ορθοδοξίας δεν υπάρχει σωτηρία.
Ρωμηός Αντιοικουμενιστής
Ο ανώνυμος 11:42 μ.μ. όταν έγραφε το σκουπιδένιο σχόλιο του για τους Ορθοδόξους, εκείνη την στιγμή έτριζε και τους οδόντας του;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου έδωσε μεγάλη ικανοποίηση το σχόλιο 5 Απριλίου 2019 - 9:40 μ.μ. του π. Γεράσιμου. Έκλεισε τα στόματα των στυλιανιστών!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ χθεσινός ανώνυμος 11:42 μ.μ. όταν έγραφε το σχόλιο βρισκόταν σε κατάσταση ΠΑΡΟΞΥΣΜΟΥ μη έχοντας να πει κάτι που να στέκει ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλούμε τον διαχειριστή του μπλογκ να μην αναρτά βλάσφημα σχόλια σαν του 6 Απριλίου 2019 - 11:42 μ.μ. που χρησιμοποιούν ονόματα αγίων για να πουν ό,τι πιο μαύρο και άραχνο υπάρχει στην ψυχή τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην διαστροφή της αλήθειας την κάνουν κ. Διαχειριστή οι επαγγελματίες του ψεύδους και συνεργάτες του Διαβόλου που σε κάθε ευκαιρία βρίζουν και καταδικάζουν όλους όσους είναι αντίθετοι με τις γνώμες τους. Δεν υπέγραψα με ψευδώνυμο κανενός αγίου όπως με κατηγορούν οι επαγγελματίες που σπιλώνουν το όνομα του μακαριστού Αρχιεπισκόπου μας Στυλιανού. Αν για αυτούς δεν ήταν τίποτα για μας ήταν ο Αρχιερέας μας ο Πατέρας μας. υπέγραψα κ. Διαχειριστή ως Μάρκος εξ Εφέσου διότι η καταγωγή της οικογενείας μου είναι από την Έφεσο και τώρα κατοικώ στην Μελβούρνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος οι κύριοι αυτοί ας βρίζουν τους δικούς τους Αρχιεπισκόπους και όχι τον δικό μας. δεν τους πέφτει λόγος.
Μάρκος εξ Εφέσου
Ο επαγγελματίας του ψεύδους που υπογράφει "Μάρκος εξ Εφέσου" μην παριστάνει τον διανοητικά καθυστερημένο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανείς δεν σπίλωσε το όνομα του Στυλιανού και δεν τον έβρισε διότι κανείς δεν ισχυρίστηκε κάτι που δεν έκανε.
Και ακόμα όλοι ξέρουμε ότι ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός ήταν επίσκοπος Εφέσου και το όνομα Μάρκος εξ Εφέσου μας οδηγεί στον άγιο Μάρκο τον Ευγενικό.
Μην ζητάει και τα ρέστα και μην παριστάνει τον διανοητικά καθυστερημένο ο ψευτο-"Μάρκος εξ Εφέσου"
Αληθινός
Η καταγραφή των πραγμάτων δεν είναι βρισιά ανώνυμε 10:55 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν θέλεις να βρείς βρισιές και τα άλλα που γράφεις κοίτα το πρώτο σχόλιο σου που 'γραψες το βράδυ του Σαββάτου και εκεί θα τα δεις.
Και μόνο αυτή η προσωπική επιστολή δείχνει την μεγαλοσύνη του εκκλησιαστικού άνδρα. Του επιστήμονα Θεολόγου του καλού ποιμένα και του κοινωνικού ανθρώπου. Θα ζει στις ψυχές των Ορθοδόξων Αυστραλών διότι αναγέννησε την Εκκλησία την περίοδο της πανάξιας ποιμαντορίας του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς πρεσβεύει για όλους ο άνθρωπος της ΑΓΑΠΗΣ ο Αρχιεπίσκοπος ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ.
Δεν θα μας πεις εσύ 7:40 μ.μ. να λατρεύσουμε τον Στυλιανό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα τον κρίνουμε μέσα από τους Ορθόδοξους Θεολόγους και τα ίδια του τα λόγια.
Εσύ μπορεί να τον αγιοποιήσεις κιόλας. Τί πάει να πει αυτό;
Στυλιανού του Μεγίστου Ιεράρχου και θεολόγου αιωνία η μνήμη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί έπαθες ξαφνικά ανώνυμε 11:54 μμ μετά από τόσους μήνες; Παροξυσμό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔικαίωμα σου είναι να τον λατρεύεις κιόλας.
Μην φοβάσαι μαζί θα είστε στην άλλη ζωή αφού τον εγκωμιάζεις. Οι όμοιοι πάνε μαζί!!!