Όλα όσα γίνονται στην Εκκλησία καλά και
ευλογημένα. Και οι συζητήσεις και οι συμφωνίες και οι διαφωνίες και οι
εκατέρωθεν απόψεις και τα «πείσματα» και τα «καπρίτσια» και οι «προσωπικές
στρατηγικές»... Όλα καλά, γιατί αποκαλύπτονται διαλογισμοί, εκτίθενται τα
κρύφια και καθαρίζεται η Εκκλησία από τις...
υφέρπουσες και
καταχωνιασμένες μολυσματικές ασθένειες, που διαφορετικά θα έκαναν σοβαρή ζημιά
στο σώμα της.
Αφήστε λοιπόν όλα τα λουλούδια να
ανθίσουν... Αφήστε τους όλους να πουν ό,τι θέλουν, να βγάλουν εκ του θησαυρού
της καρδιάς τους ό,τι έχει ο καθένας: άλλος χρυσό, άλλος άργυρο, άλλος ξύλο,
άλλος χόρτο, άλλος στάχτη και κοπριά...
Η ενότητα στην Εκκλησία δεν είναι
αποτέλεσμα εξωτερικών συμβάσεων και φαινομενικής νηνεμίας, αλλά προϊόν έμπονης
πάλης με τον κακό εαυτό μας, με τον χειρότερο εαυτό μας... Αυτή η πάλη ανάμεσα
στις χωμάτινες συνειδήσεις οδηγεί τελικά στην καταξίωση και στην κατίσχυση της
μίας και μοναδικής αλήθειας της Εκκλησίας.
Όποιοι δεν το καταλαβαίνουν αυτό,
απλά δεν έχουν εννοήσει ποτέ τι σημαίνει Ορθοδοξία, αλλά μεταφέρουν σχήματα και
νοήματα από άλλους χώρους στα της Εκκλησίας πράγματα. Για το λόγο αυτό εύκολα
γοητεύονται και ακόμη πιο εύκολα απογοητεύονται... Η Εκκλησία όμως συνεχίζει το
έργο της, προσλαμβάνει, θεραπεύει, σώζει, αγιάζει, θεώνει, αφήνοντας στο
περιθώριο γοητείες και απογοητεύσεις. Η αλήθεια της Εκκλησίας δεν έχει ανάγκη
τίποτε από αυτά ούτε και πλήττεται από αυτά
Αφορμή, φυσικά, για τα παραπάνω
-τι άλλο;- το «καυτό» επίκαιρο εκκλησιαστικό ζήτημα της Ουκρανίας και όλα όσα
έχουμε δει και ακούσει αυτόν τον καιρό εξαιτίας του. Όλα, λοιπόν, καλά και όλα
ευλογημένα. Και τα ήδη γνωστά και όσα θα αποκαλυφθούν προσεχώς...
Και ερχόμαστε στο ενδιαφέρον: την
αλήθεια. Η αλήθεια της Εκκλησίας έχει πράγμα και όνομα: Τόμος. Και ο Τόμος
αυτός έχει τη σφραγίδα που συμπυκνώνει τη Βούληση του Ουρανού και της γης: την
Υπογραφή του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης, και Οικουμενικού
Πατριάρχου.
Όσοι βρουν παρόμοιες αποφάσεις
και βουλές του Ουρανού που εκκλησιοποιήθηκαν με την Υπογραφή του
Κωνσταντινουπόλεως και τελικά δεν ίσχυσαν, ας μας τις παραθέσουν. Δεν θα βρουν
καμία. Ό,τι είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία σήμερα, ό,τι καθεστώτα, σχήματα και
μορφές έχει προσλάβει, όλα, ανεξαιρέτως όλα, για να είναι έγκυρα, έχουν αυτήν
την Υπογραφή του Κωνσταντινουπόλεως. Ο αναγινώσκων νοείτω.
Αρχιμανδρίτης Ρωμανός
Αναστασιάδης
Τετοια ελεγε και ο Ρωμης και να που καταντησε.
ΑπάντησηΔιαγραφή