Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019

ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΙΣΣΑ ΣΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ


ΓΥΝΑΙΚΑ  ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΙΣΣΑ  ΣΤΟ  ΑΝΑΛΟΓΙΟ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ


      Και ιδού ! Έχει συντελεστεί το, «ουδέν κακόν αμιγές καλού», το αμφίβολης  ευπρέπειας «από ορθόδοξη πνευματική σκοπιά» βήμα. Γυναίκα πρωτοψάλτισσα στο Αναλόγιο ! Η δεινή εκτροπή από την … «ορθόδοξη» Παράδοση, που σηματοδοτεί επερχόμενο ηθικό εκτραχηλισμό, και συνακόλουθο όλεθρο, ως σχολίασαν κάποιοι «πιο ίσοι από τους άλλους ορθόδοξους» ανώνυμοι εραστές της τρομολαγνείας. 
       Τετελεσμένο απρόσμενο, λίαν ευχάριστο, και λίαν ενδιαφέρον για τον γράφοντα !  Βέβαια, έναν στιγματισμένο … «οικουμενιστή» από την πρώτη ώρα -ανάρτηση 4.3.2014- και δη και … «αμετανόητο» έως της σήμερον ημέρας. Και κατά πρόσφατη εκδοχή «πιο ίσου από τους άλλους ορθόδοξους» ανώνυμου σχολιαστή, πολύ βλαπτικού- «βλάπτει και μόνο βλάπτει»-με όσα γράφει ! Από τούτο, υπαίτιο που, «και ο κ. Κωστόπουλος εξακολουθεί να του παρέχει βήμα», πέντε χρόνια και κάτι ως τώρα, «θα δώσει φρικτό λόγο εν ημέρα κρίσεως» !

******   ***   ******
      Κυριακή της Πεντηκοστής, λοιπόν, πριν μερικές μέρες, και πήγα και εκκλησιάστηκα στο Ναό του Αγίου Αντωνίου-Σπέτσες. Όπου, ιερουργεί λίαν αγαπητός παλιός συνάδελφος καθηγητής, διάδοχός μου στη Διεύθυνση του Λυκείου-Παράρτημα. Μαθηματικός, Θεολόγος, Μεταπτυχιακός στη Λειτουργική, Συγγραφέας … Πρωτοπρεσβύτερος αρκετά πια χρόνια.
    Στο δεξιό Αναλόγιο προεξάρχει ψάλλων επιβλητικά με εξαίρετη χροιά φωνής και ισάξια βυζαντινή τέχνη, μαθητής αμφοτέρων πάλαι. Αλλά ! Από την πρώτη κιόλας στιγμή κέρδισε την προτίμηση της ακοής και την ευφροσύνη της καρδίας μου η προεξάρχουσα στο  αριστερό Αναλόγιο κυρία ! Για το εύτονο και γλυκύ, συν απλό, λιτό -χωρίς περιττά τσακίσματα- της ψαλμωδίας ! Ιδιαίτερα, το πιο βασικό, για το καθαρό, και στρογγυλό, από τούτο νοηματικά εύληπτο των λέξεων που μελωδούσε.
     Γνώριζα ότι έχει κάνει καλές σπουδές στη … «Δυτική» Μουσική-πιάνο κλπ. Έμαθα ότι μαθητεύει εντατικά τελευταία και στο … «Ανατολικό» Βυζαντινό μέλος. Ελπίζω δε θα  νικηθεί από τον πειρασμό της ηχητικής περιπλοκής, ήγουν δε θα απομακρυνθεί από την απλή, λιτή, ευλαβικά απαλή μελωδία, και το συνακόλουθο καθαρό, στρογγυλό των μελωδούμενων λέξεων, ήγουν το νοηματικά εύληπτο, πρωταρχικό και πρώτιστο ιδιαίτερα σήμερα για την ορθόδοξη λατρεία !
******   ***   ******
       Την πρόλαβα να ψάλλει το Απολυτίκιο της Πεντηκοστής, αυτόν τον εκπληκτικό παιάνα του πνεύματος της γενέθλιας ημέρας της Εκκλησίας : «Ευλογητός σοι Χριστέ ο Θεός ημών, ο πανσόφους τους αλιείς αναδείξας …». Την απόλαυσα στην ευκρινή εκφορά του εισαγωγικού Ψαλμικού στίχου στο παπαδικό μέλος, και πιο πολύ στην εκ μέσης καρδίας κορύφωση της μελωδίας στην ορθόδοξη διακήρυξη της Αλήθειας-πίστης της Εκκλησίας: «Τις Θεός, μέγας ως ο Θεός ημών …»! Της έστησα καρτέρι, λέγοντας μέσα μου, «δε θα τα πάει καλά στους ύμνους του Εσπερινού της Γονυκλισίας. Δεν κρύβω, χωρίς να υποτιμώ στο παραμικρό την επιβλητικά βυζαντινή ψαλμωδία του δεξιού πρωτοψάλτη ότι, θα επιθυμούσα πολύ, να ακούσω-απολαύσω το υπέροχο άκρως θεολογικό Τριαδικό δοξαστικό -«Δεύτε λαοί την τρισυπόστατοτον θεότητα προσκυνήσωμεν…», αυτή την ευσύνοπτη έκθεση- διδαχή της ορθόδοξης Αλήθειας-πίστης, και από της κυρίας την απλή, λιτή, συν τρυφερή μελωδία !
******   ***   ******
      Ας έλθουν, λοιπόν, τώρα να ξιφουλκήσουν εναντίον αυτών κάποιοι σχολιαστές «πιο ίσοι από τους άλλους ορθόδοξους» …«ανώνυμοι» -«το όνομα είναι το πρόσωπο, το μη όνομα …»- κι ας πουν ότι, ο  Πρωτοπρεσβύτερος, και πρωτίστως ο οικείος Μητροπολίτης παραβίασαν τη ρητή του Απ. Παύλου οδηγία-εντολή: «Πάντα ευσχημόνως και κατά τάξιν γινέσθω» -«Όλα να γίνονται με ευπρέπεια και τάξη» -1Κορ.14.40- στην Εκκλησία ! Πιο συγκεκριμένα και πιο ειδικά την επίσης ρητή του αυτού οδηγία-εντολή : «Αι γυναίκες εν ταις Εκκλησίαις σιγάτωσαν» -«Οι γυναίκες οφείλουν να σιωπούν στις εκκλησιαστικές συνάξεις»-1Κορ.14,34. Και κατ’ επέκταση παλαιότερες Κανονικής οδηγίες-εντολές ευταξίας στην Εκκλησία, με το να επιτρέψουν να ψάλλει από τη θέση του αριστερού Πρωτοψάλτη χριστιανή, βέβαια, γυναίκα και κυρία !
     Αμφότεροι προφανώς έστησαν μέσα τους πιο ψηλά ως ισχύον και για γυναίκα χριστιανή το Αγιογραφικό. «Ει τις εν Χριστώ, καινή κτίσις. Τα αρχαία παρήλθεν, ιδού γέγονεν καινά τα πάντα ,,, δια Ιησού Χριστού» -«Όταν κάποιος ανήκει στο Χριστό, είναι μια καινούργια δημιουργία-ένας νέος άνθρωπος. Τα παλιά πέρασαν, όλα έχουν γίνει καινούργια ... δια του Ιησού Χριστού»-2Κορ.5,17. Πιο συγκεκριμένα, πιο καθαρά, πιο απερίφραστα ότι, και για τη χριστιανή γυναίκα έχει ισχύ το έτερο Αγιογραφικό. «Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθητε, Χριστόν ενεδύσασθε. Ουκ ένι Ιουδαίος, ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ. Πάντες γαρ υμείς, εις εστέ εν Χριστώ Ιησού» -Όσοι βαφτιστήκατε στο όνομα του Χριστού, έχετε ντυθεί το Χριστό. Δεν υπάρχει Ιουδαίος και ειδωλολάτρης, δεν υπάρχει δούλος και ελεύθερος, δεν υπάρχει άνδρας και γυναίκα. Όλοι σας είστε ένας χάρη στον Ιησού Χριστό»-Γαλ.3,28.
      Αλλά και το οριζόμενο για άλλη βέβαια περίπτωση από το Χριστό : «Το δε περισσόν τούτου εκ του πονηρού» -«Κάθε τι πέρα από αυτό προέρχεται από τον πονηρό»-Ματθ.5.37. Διευρύνοντας εδώ το εκ του πονηρού περισσόν δείχνει ίσια την πατριαρχική νοοτροπία, και την εξ αυτής του χειρίστου είδους και αντί-χριστιανική μετά την πτώση ανδροκρατία !  Συν κατά προέκταση κάποιων απωθημένων πονηρών. τη θεώρηση και της χριστιανής γυναίκας ως πηγής και έδρας πάσης ανομίας-ακολασίας κατά το: «Ως άρα διά γυναικός  ερρύη τα φαύλα», του ανδρικού εγωισμού που πέταξε κατά πρόσωπο ο εικονομάχος αυτοκράτορας Θεόφιλος, στην αρχοντοπούλα Κασσιανή, και κεραυνοβολήθηκε παρευθύς από αυτήν, με την υπέροχη και αποστομωτική απάντηση αναφορά στην Παναγία: «Αλλά και διά γυναικός πηγάζει τα κρείττω»  !
      Διό, και όταν αναφέρθηκα στη δεσπόζουσα θέση της εικόνας της Παναγίας, και την κατάλληλη των αγίων γυναικών στην Εκκλησία, δεν είχα ούτε κατά φαντασία στο νου τη στρεβλή προέκταση του ανώνυμου πονηρού σχολιαστή «να τις βγάλουμε από τις Εκκλησίες». Υπονοούσα ειλικρινώς ότι, αν μπορούσε να ιδεί κανείς με τα μάτια της ψυχής τα πανάχραντα μάτια της εικόνας της Παναγίας, δε θα δυσκολευόταν πολύ να διακρίνει δάκρυα λύπης πολλής να κυλούν, που λέγονται για γυναίκες χριστιανές, επαναλαμβάνω, «τέτοιες βλακώδεις βλακείες» ! Το Άγιο Πνεύμα όντας πάντα παρόν στην Εκκλησία, κρατάει πάντα ανοιχτό και το ενδεχόμενο άλματος θαύματος λυτρωτικού, ως μπορεί να συναχθεί, π. χ. από το  δραματικό βίο Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας !
Με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα…»
Αθανάσιος Κοτταδάκης

86 σχόλια:

  1. Ορθώς Αναστάσιε δημοσιεύεις και τη μια άποψη πάνω στο θέμα και την άλλη. Σωστή η στάση σου και δίκαιη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι προβαλλόμενες θέσεις με βάση τα αγιογραφικά εδάφια είναι σωστές. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι το θέμα είναι θεολογούμενο και ο π. Μπακογίαννης έχει δίκιο και ο κ. Κοτταδάκης δεν έχει άδικο. Προσωπικά δεν μου αρέσει να βλέπω την γυναίκα στο αναλόγιο, γιατί δεν την είχα συνηθίσει. Η πεπατημένη οδός και η συνήθεια είναι δευτέρα φύσι. Αλλά από την άλλη οι αλλαγές είναι στην ζωή μας και στην ζωή της Εκκλησίας.
    Προ ετών εκκλησιαστικά σε ένα ναό όπου στο αναλόγιο έψαλαν δύο γυναίκες. Μου είπαν ότι στο ορεινά αυτό χωριό δεν βρίσκαν άνδρα ψάλτη οπότε και οι χωριανές αυτές έψαλαν. Για να πω την αλήθεια δεν μου κακοφάνηκε και τόσο. Όμως σε κάποιο κεντρικό ναό που πηγαίνω σε υποχρεώσεις όταν βλέπω γυναίκες στην χορωδία του δεξιού αναλογίου (μαθήτριες του πρωτοψάλτη) μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι.
    Τι να πω σιωπώ αφού οι κατ’ εξοχήν αρμόδιοι οι επίσκοποι το επιτρέπουν εμένα το μόνο που μου μένει είναι να κριτικάρω αρνητικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο αριστερός ψάλτης όπως η κυρία είναι Λαμπαδάριος και όχι Πρωτοψάλτης. Στα αριστερά κάπως συγχωρείται το θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όποιοι πέφτουν στην Πίστη, πέφτουν και στην Εκκλησιαστική τάξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καθόλου δεν αντέχει σε κριτική το άρθρο του Κοτταδάκη.

    Συνεχίζει άλλα αντ΄άλλων και προσπαθεί να ξεπεράσει αβρόχοις ποσίν τις ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ εντολές του Αποστόλου Παύλου για την Εκκλησιαστική τάξη που από μόνος του αναγκάζεται να ομολογήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  6. Ξεχνάμε ότι είμαστε ορθόδοξοι χριστιανοί, και βαδίζουμε την οδό που χάραξαν οι Πατέρες. Το να συμψάλλουν γυναίκες στο ψαλτήρι με τους ἀνδες, είναι "εκτός οδού". Τελεία καί παύλα. Ὁποιος έχει ταπείνωση και σεβασμό στα παραδεδομένα, το δέχεται. Διαφορετικά ενεργεί κατά τις επιθυμίες του, όπως κάνουν και οι Προτεστάνετες που δεν δεσμεύονται από καμιά παράδοση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Άρθρο αποτυχημένο, γεμάτο παρεξηγήσεις και προτεσταντικές ερμηνείες κατα το δοκούν της Αγίας Γραφής! Για τον κάδο απορριμάτων!
    Η ευθύνη του διαχειριστή μεγάλη και σ΄ αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά τα γράφει εδώ ο κ. Α.Κ. σωστές απόψεις κατοχυρωμένες στην Αγία Γραφή, στην αγιολογία και στην ιστορική πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι αντίθετοι αντί να προβάλουν απόψεις καταφεύγουν στους αγαπημένους τους γενικόλογους αφορισμούς.
    Δεν είναι ικανοί για κάτι περισσότερο.
    Το καλύτερο ότι απειλούν και τον ιστολόγο για «ευθύνη» του, προσωπικά για αυτό τον χαίρομαι γιατί τολμά. Τον έχω πάντα στην προσευχή μου στην προσκομιδή διότι κάνει έργο υπεύθυνο και ουσιαστικό από το ιστολόγιό του.
    π. Νεόφυτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν έχει ευθύνη ο υπεύθυνος του ιστολογίου αλλά και εσείς που τον αβαντάρετε με την παρουσία σας και ανεβαίνει η λίστα των επισκεπτών.
    Εγώ διαχωρίζω την θέση μου διότι επικροτώ τις αφυπνιστικές του αναρτήσεις.
    Νικόλας Χαριτόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προς 12: 46 μ.μ.

    α) Στην Αγία Γραφή;
    Αν προσέξεις θα δεις ότι επικαλείται εδάφια άλλα αντ΄ άλλων για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Παρερμηνεύει τα εδάφια οφθαλμοφανώς!
    Μάλιστα ένα χωρίο ακριβώς για την περίπτωση μας που βάζει λέει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που προσπαθεί να πει ο Α.Κ.! Ακριβώς το αντίθετο!

    β) Στην αγιολογία;
    Ποιά αγιολογία; Πού είδες αναφορά στην αγιολογία που να εγκρίνει τέτοιος αντιπαραδοσιακούς νεωτερισμούς;

    γ)Στην ιστορική πραγματικότητα;
    Εννοείς την σημερινή παραβίαση των Παραδόσεων της Εκκλησίας; Είναι αυτό επιχείρημα; Δηλαδή αν σήμερα οι κληρικοί και οι λαϊκοί κάνουν αμαρτίες με την σέσουλα, τότε σημαίνει ότι μπορούμε να πούμε ότι δεν είναι αμαρτίες οι αμαρτίες;

    Εντελώς παραπλανητικό το σχόλιο σου.

    Εχέφρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  12. Αλλο πράγμα να μην υπάρχει ψάλτης, και κατ'ανάγκη θα ψάλλει η γυναίκα,και άλλο πράγμα να υπάρχουν ἀνδρες ψάλτες στο αναλόγιο, και να συμψάλλουν μαζί και οι γυναίκες στο αναλόγιο. Το πρώτο γίνεται κατ΄ανάγκη, το δεύτερο τι ανάγκη υπάρχει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν έχει ευθύνη ο υπεύθυνος του ιστολογίου αλλά και εσείς που τον αβαντάρετε με την παρουσία σας και ανεβαίνει η λίστα των επισκεπτών.
    Εγώ διαχωρίζω την θέση μου διότι επικροτώ τις αφυπνιστικές του αναρτήσεις.
    Νικόλας Χαριτόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπάρχει σύγχρονη αγιολογική κατοχύρωση με την προτροπή και την ευλογία από τον Άγιο Πορφύριο. Επιτέλους κλείστε τα απύλωτα στοματά σας.
    Διάβασε το σχετικό θέμα από την ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ https://www.pemptousia.gr/video/gineka-ke-psaltiki-techni/?subject=15685
    Εκεί κανένας δεν τόλμησε να μιλήσει. Εδώ οι γνωστοί άγνωστοι σηκώνουν μπαϊράκια γιατί ο έχων την ΄΄ευθύνη΄΄ σας δίνει βήμα για να τον βρίζεται αχάριστοι.
    Η Πεμτουσία εκτός από τα βίντεο γράφει:
    Η Νεκταρία Καραντζή, Υμνωδός, Ερμηνεύτρια βυζαντινής μουσικής και αρχέγονης παράδοσης στο τρίτο μέρος της αποκλειστικής της συνέντευξης στην Πεμπτουσία αναφέρεται στις σπουδές της και την ενασχόληση της με την μουσική τόσο τη βυζαντινή, όσο και την παραδοσιακή. Η κα Καραντζή μιλάει για την γυναικεία παρουσία στη ψαλτική τέχνη και το αναλόγιο μέσα στην ιστορία, τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτριών και την σύσταση γυναικείας χορωδίας από τον Άγιο Πορφύριο. Τέλος η κα Καραντζή αναφέρεται συμβουλευτικά στους νέους και νέες που θέλουν να ασχοληθούν με την ψαλτική τέχνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν υπάρχει στατικότατα στην Εκκλησία η παράδοση δεν είναι κάτι που δεν αλλάζει. Τα πάντα διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες. Η γυναίκα πάντα είχε ρόλο στα εκκλησιαστικά γιατί όχι και στα ψαλτικά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οι Κανόνες της Εκκλησίας είναι ξεκάθαροι και προβλέπουν ποιοί θα διακονούν το Ψαλτήρι. Τα υπόλοιπα είναι εκ του Πονηρού.

    Τώρα για τον άγιο Πορφύριο, αν δεν ακούσω τον ίδιο να ομιλεί και να μιλάει ξεκάθαρα για εντός του Ναού γυναικείες χορωδίες, δεν μπορεί να εμπιστευθώ το τί διαδίδεται τώρα που έχει κοιμηθεί.

    Πολλοί έχουν διαμαρτυρηθεί για τα διάφορα διαδιδόμενα από τους σύγχρονους Γέροντες που δεν ισχύουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Και μόνο ότι είναι καινοφανή αυτά τα φαινόμενα δείχνει ότι δεν είναι σε συμφωνία με την δισχιλιόχρονη Παράδοση της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Προκαλεί και πάλι ο Θ.Κ. με προκλητικά άρθρα και εξωπραγματικούς χαρακτηρισμούς για τους ορθόδοξους σχολιαστές που στηρίζουν την ψυχωφελή ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ τάξη αιώνων!

    Πότε θα μετανοήσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. "κερδισε την προτίμηση της ακοής μου και την ευφροσύνη της καρδίας μου", "την απήλαυσα"
    Πολύ καλά έκανε ο κ. Κοτταδάκης και έγραψε την ωραία εμπειρία που είχε στις Σπέτσες.
    Ομως οι προσωπικές μας προτιμήσεις δεν κάνουν την Παράδοση της Εκκλησίας. Αλλοίμονον αν η Εκκλησία ρωτούσε τί αρέσει στον έναν και τί στον άλλον, για να διαμορφώση την Εκκλησιαστική Τάξη. Αυτή είναι διαμορφωμένη από αιώνες και έχει ακλόνητο Κύρος και για αυτόν τον λόγο είμαστε υποχρεωμένοι να την ακολουθούμε. Αν γίνονται παρεκκλίσεις σε ωρισμένες περιπτώσεις για λόγους ανάγκης, αυτές δεν είναι ο κανόνας αλλά η εξαίρεση.
    Ακόμη και άν κάποια παρέκκλιση γίνεται με την άδεια του Μητροπολίτη, δεν σημαίνει ότι ο Μητροπολίτης έχει δίκιο. Και οι Μητροπολίτες σφάλλουν.
    Πρέπει να ξέρουμε δέ, ότι το να γράφουμε περίεργα πράγματα για να σκανδαλίζωνται οι αναγνώστες και να γίνεται ντόρος γύρω από το όνομα μας, δέν είναι και ό,τι καλύτερο για την ψυχή μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  20. ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ, ΟΥΤΕ ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΛΑΘΗΤΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο κ. Κοτταδάκης δεν διστάζει και δημοσιοποιεί την γνώμη του. Ως γνώστης της Θεολογίας αφού είναι από τους καλούς παλαιούς θεολόγους που εισήχθησαν στην Θεολογική Σχολή διότι το πίστευαν και όχι διότι τους έβαλε εκεί το μηχανογραφικό. Μια ολόκληρη ζωή διατυπώνει απόψεις και σκέψεις σε άρθρα και σε ραδιοφωνικές εκπομπές. Προσωπικά τον άκουγα στον σταθμό της Μητροπόλεως Πειραιώς επί του σπουδαίου και παραδοσιακού πραγματικά Μητροπολίτη του Καλλίνικου. Συνεχίζει να συγγράφει βιβλία και να μας καταθέτη την σοφή και έμπειρη γνώση του και από αυτό το εξαίρετο ιστολόγιο. Θα τον παρακαλούσα μα μην ακούει την μικρή μερίδα των μόνιμα αντιδραστικών στοιχείων που είναι αντίθετοι σε κάθε τι το πρωτοπόρο που έχει ως βάση και στήριγμα την Αγία Γραφή και την Πατερική διδασκαλία.
    Με το άρθρο του αυτό μας προσφέρει ερεθίσματα για μια περισσότερο ουσιαστική σκέψη επί του θέματος το οποίο υπάρχει και όμως με το να εθελοτυφλούν μερικοί συντηρητικοί φρονούν ότι το ξεπερνούν.
    Θα κλείσω καταθέτοντας ότι τα παιδιά μου και τώρα τα εγγόνια μου πηγαίνουν Κατασκήνωση. Στις κατασκηνώσεις των κοριτσιών πάντα έψαλαν -με τους κατά τα άλλα παραδοσιακούς κληρικούς της κινήσεως- γυναίκες. Γιατί δεν μιλούν κάτι περί παραδόσεως και ι. Κανόνων στους κληρικούς της κινήσεως. Να προχωρήσω και παραπέρα στις Θ. Λειτουργίες για τις ομάδες και τα κατηχητικά είδα ξανά να ψάλουν γυναίκες στο αναλόγιο του ναού της κινήσεως. Δηλαδή όταν αυτά τα κάνουν οι οργανωσιακοί είναι καλά όταν τα κάνουν οι ενορίες είναι κακό. Σας παρακαλώ αδελφοί ας μας ενδιαφέρουν τα σημαντικά και όχι τα άνευ ουσίας και σημασίας. Και κάτι ακόμα στο 4Ε βλέπω αφιερωμένες να ψάλουν τις Κυριακές ενώ στους καθημερινούς εσπερινούς ψάλουν άνδρες. Και εκεί σιωπή από όλους σας.
    Τον κ. Κοτταδάκη τον ευχαριστώ γιατί λέει την σκάφη σαν σκάφη και δεν μας εμπαίζει. Τέτοιους ιεροκήρυκες έχει ανάγκη η Ορθόδοξη Εκκλησία.
    Κυκλάρχης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Για μία ακόμη φορά ο Αθανάσιος Κοτταδάκης κατάφερε ένα ακόμη πλήγμα στην εκκλησιαστική τάξη με τις ευλογίες του διαχειριστή του ιστολογίου. Είχαν προηγηθεί ασυγκρίτως χειρότερες των εν λόγω, οικουμενιστικές του θέσεις για τις οποίες, αν υπήρχε σοβαρή και υπεύθυνη εκκλησιαστική διοίκηση, θα είχε δώσει λόγο εδώ και πολύ καιρό στα αρμόδια εκκλησιαστικά οργανα και επί επιμονής του θα είχε την τύχη που επεφύλασσε ανέκαθεν η Εκκλησία στους ετεροδιδασκάλους. Ένεκα τούτου έχει αποθρασυνθεί και ανενόχλητος και ανεξέλεγκτος περιφέρει τα ληρήματά του στο ιστολόγιο που τον φιλοξενεί προξενώντας μεγίστη πνευματική ζημία στο εκκλησιαστικό πλήρωμα.
    Δυστυχώς το συγκεκριμένο blog έχει αναδειχθεί σε δημοσιογραφικό βήμα προβολής του οικουμενισμού και της εκκοσμικεύσεως καθώς και του όψιμου αναθεωρητισμού της εκκλησιαστικής παραδόσεως. Επικίνδυνοι για την εκκλησιαστική ζωή αρθρογραφοι "αβαντάρονται" από ένα εξ ίσου επικίνδυνο ιστολόγιο.
    SOS-ΚΙΝΔΥΝΟΣ θα πρέπει να επιγράφεται το παρόν ιστολόγιο.
    Δυστυχώς πολλοί αναγνώστες με διεστραμμένα και στρεβλά, οικουμενιστικά και εκκοσμικευμένα κριτήρια, εγκωμιάζουν τόσο τον ιστολόγο όσο και τους κειμενογράφους. Παπα-Θερμός, Ζηζιούλας. Αβύδου Κύριλλος, Στυλιανός Χαρκιανάκις, Αλβανίας Αναστάσιος, Α.Κοτταδάκης και...σία, "παρελαύνουν" από τις διαδικτυακές του στήλες σκορπίζοντας το οικουμενιστικό δηλητήριο και τη νοθεία του ορθοδοξου ήθους στο εκκλησιαστικό σώμα.
    Παρακολουθώ εδώ και καιρό την απέλπιδα προσπάθεια κάποιων αναγνωστών να ανακαλέσουν στην τάξη τον από ετών παρακτραπέντα ιστολόγο. Μάλλον έχουν πέσει σε στόκο. Δυστυχώς τον τελευταίο δεν τον βοηθούν οι εκκοσμικευμένοι υμνητές του. Επώνυμοι και ανώνυμοι με αμβλυμμένο το ορθόδοξο αισθητήριο που συνευδοκούσι τοις πράσσουσιν την οικουμενιστική και λοιπή ασχημία. Η στάση των τελευταίων αποτελεί σημείο των καιρών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Προσοχή στους δύο υπεύθυνους των τόσων κακών κατά τον 4.55 διότι όπως διαφαίνεται ο κύριος αυτός (κουκουλοφόρος) πρέπει να είναι ο Μέγας Ιεροεξεταστής για τον οποίο κάνει λόγο ο Φιόντορ Ντοστογιέφσκι στο "Αδελφοί Καραμάζοφ".
    Όφειλα να τους το πω τώρα η ευθύνη της καταδίκης υπό της παπικής εκκλησίας των δύο αυτών αμαρτωλών είναι στα χέρια του Νούτσιου αυτής στην Ελλάδα του 4.55 που είναι και ο Μέγας Ιεροεξεταστής.
    Η καταδίκη της πυράς θα γίνει στις Σπέτσες και δεν θα τους σώσει η Παναγίας της Αρμάτας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Βαριές κουβέντες. Να τις αιτιολόγηση επώνυμα και αντρίκια ο φίλος συναναγνώστης 4:55. Διαφορετικά λόγια του αέρα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Γιατί ανεβάζεις γελοιότητες (όπως το σχόλιο 4.55) ρίχνεις το υψηλό επίπεδο που έχει το Ιστολογιό σου. Πρόσεχε τα σκουπίδια στο πυρ το εξώτερο να τα ρίχνεις και όχι να τα δημοσιοποιείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ο Κυκλάρχης λέει αλήθειες πικρές χρόνια τώρα ψάλουν γυναίκες και μερικοί ξύπνησαν και μιλάνε με γλώσσα μυρίων πιθήκων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Θα τρίζουν τα κόκκαλα του π.Γερβασίου Παρασκευόπουλου κ.Αναστάσιε Κωστόπουλε για την κατάντια του blog σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Από πότε η περίπτωση της Νεκταρίας Καραντζή συνιστά κανόνα εκκλησιαστικού βίου; Ίσα-ίσα που πρόκειται για απαράδεκτο φαινόμενο εκκοσμίκευσης.
    Δυστυχώς την εν λόγω κυρία την καλούν και μητροπολίτες εν ονόματι της εκκλησιαστικής οικονομίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Σκληρό αλλά αληθινό το σχόλιο του 4:55. Γελοίο και για τα σκουπίδια το σχόλιο του 6:27 μ.μ. με την αφόρητη ειρωνεία. Μάλλον επειδή τον τσιγαρίζει η πικρή αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καθόλου λόγια του αέρα 6:36. Εμβάθυνε στα κείμενα του Κοτταδάκη, δες και τι άρθρα βάζει προς δημοσίευση ο ιστολόγος, σύγκρινέ τα με την ορθόδοξη παράδοση και δεν θα δυσκολευθείς να βγάλεις το ορθό συμπέρασμα. Η κατάσταση έχει παραγίνει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ο ιεροψαλτης λογίζεται στους κανόνες της εκκλησίας ως υποδιακονος.ερωτω άρα αν ψάλλει γυναίκα θεωρείται και αυτή το ίδιο;με λίγο παραπάνω σκέψη εάν το δεχτούμε ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου για την γυναικεία ιερωσυνη.δυστυχως ζούμε εποχές πλήρης ακολασίας και κατά πτώσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Η φθηνή ειρωνεία σου 6:27 δεν μπορεί να σκιάση την αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Για πες μας εσύ (7:36) σε τι έγκειται το "υψηλό" επίπεδο του ιστολογίου.
    Στα κατάπτυστα οικουμενιστικά κείμενα με βάση τα οποία δεν είναι αιρετικοί οι παπικοί και τα οποία "φτύνουν" την ορθόδοξη θεολογία;
    Στα αιρετικά κείμενα του Περγάμου που κακοποίησε το Τριαδικό Δόγμα για να θεμελιώση παπικό πρωτείο στην Ορθοδοξία ή στους ύμνους στον καταπροδώσαντα την πατρώα πίστη Βαρθολομαίο;
    Πολύ "υψηλό" επίπεδο... Τι να σου πω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Το αφιερώνω στους γνωστούς ανώνυμους που κάνουν αγώνα ενάντια στο μπλοκ αυτό και στα όσα γράφει:
    Ο Ψαλμωδός λέει «Μακάριος ἀνήρ, ὃς οὐκ ἐπορεύθη ἐν βουλῇ ἀσεβῶν καὶ ἐν ὁδῷ ἁμαρτωλῶν οὐκ ἔστη καὶ ἐπὶ καθέδρᾳ λοιμῶν οὐκ ἐκάθισεν».
    Κύριοι όσο είσθε επισκέπτες του μπλοκ είστε από αυτούς που το ενισχύουνε. Είσθε Γραμματείς και Φαρισαίοι που κάθισαν «ἐπὶ καθέδρᾳ λοιμῶν».
    Στην κόλαση θα πάτε εσείς και όχι οι κατηγορούμενοι από εσάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Γιατί καμιά αναφορά στα ψαλσίματα των γυναικών που λέει ο Κυκλάρχης.
    Το κάνατε γαργάρα οι λαλίστατοι κατήγοροι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ευτυχώς που ο Άγιος Τριαδικός Θεός δεν ακούει τις καρακάξες.
    Πέρασαν τα χρόνια που τους φοβέριζαν τους χριστανούλιδες με αφορισμούς.
    Σήμερα αυτά δε περνούν στους Χριστιανούς.
    Τα αυτιά των κ.κ. Κοτταδάκη και Κωστόπουλου δεν ιδρώνουν διότι υπηρετούν την αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. ,,,,,,

    Προσωπικα δεν μου αρεσει η γυναικα στο ψαλτηρι κατα τις Ακολουθιες,χωρις αυτο να σημαινει πως δεν εδωσε Ο Θεος χαρισματα εις το ασθενες φυλον,οπως βλεπουμε στην οσια Κασσιανη την υμνογραφο και μελωδο αλλα και σε αλλες γυναικες-μοναχες που ψαλλουν στα μοναστηρια χωρις να τις βλεπει κανεις.
    Ουτε με ενοχλει να ψαλλουν τον Δεκαπενταυγουστο την παρακληση της Παναγιας,ακομα κ απλες γυναικες ...

    Ποιος ψαλλει καλυτερα ειναι το ζητουμενο,σε καιρους πανθρησκειακους η μαλλων οτι η ψαλτικη συμβαλλει στο
    ''Σκεπαζειν οικουμενιστικως''ετσι ωστε οι λυκοι βαρεις για τους οποιους ομιλει το Ευαγγελιον,προσπαθωντας να παρουσιασουν το πικρο ,γλυκυ εως οτου πεισουν,,,,,,,,,,,στην ουσια εργαζονται για τον αφανισμο των προβατων;;;;;

    Οσο για τους ανωνυμους που δεν ειναι τιποτε, δεν μας πειραζει,διοτι Ο Κυριος γνωριζει αυτους που Του ανηκουν.

    Καλυτερα ανωνυμοι.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ουαί Υμίν Ορθόδοξοι Γραμματείς Και Φαρισαίοι Υποκριτές!!

    Για όλους εσάς τους σχολιαστές της δεκάρας ο
    Λεμεσού Αθανάσιος είπε: «Οι θρήσκοι άνθρωποι είναι το πιο επικίνδυνο είδος μέσα στην Εκκλησία»
    «Δεν υπάρχει χειρότερο είδος ανθρώπων από τους «ευσεβείς» που θεωρούν τους εαυτούς τους υπερασπιστές και συνεχιστές της Ορθόδοξης πίστης χωρίς καν να έχουν καταλάβει τι είναι Ορθόδοξη Πίστη διότι ποτέ δεν την βίωσαν».

    Σας παρακαλώ αγαπητέ κ. Κωστόπουλε το παραπάνω να μπει σε περίοπτη θέση στο ευλογημένο Ιστολόγιό σας για να καθρεπτιστούν σε αυτό όλοι οι επικίνδυνοι θρήσκοι ευσεβιστές και να κατανοήσουν πως ποτέ μέχρι σήμερα δεν βίωσαν την Ορθόδοξη Πίστη.
    Σας παρακαλώ αγαπητέ κ. Κοτταδάκη μην σας πτοούν οι προπηλακισμοί των επαγγελματιών θρήσκων. Η προσφορά σας είναι μεγάλη σε όλους μας.

    Τέλος, καλό θα ήταν τα δηλητηριώδη σχόλια των θρήσκων να μην βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

    π. Νικόλαος Μακρής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ο θεσμός των Διακονισσών στην Εκκλησία υπήρξε δεν είναι κάτι το νέο. Ας διαβαστούν οι εργασίες του Καθηγητού Θεοδώρου. Διαβάστε την εισήγηση «Ο θεσμός των διακονισσών και η χειροτονία των γυναικών Ο θεσμός των διακονισσών και η χειροτονία των γυναικών του Ευάγγελου Θεοδώρου» http://cemes-en.weebly.com/uploads/2/7/8/8/27884917/14__________.pdf
    Γιατί ο φόβος της επαναφοράς από τον σχολιαστή. Υπάρχουν πολλές εργασίες περί του θεσμού καθώς και περί της αναγκαιότητας της επαναφοράς για διάφορους λόγους και σήμερα. Υπέρμαχος της επαναφοράς ήταν και ο αείμνηστος Αθηνών Χριστόδουλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Γιατί ανεβάζεις το τιποτένιο σχόλιο 7:36 μ.μ. που δεν έχει να ψελλίσει τίποτα άλλο παρά περιφρόνηση προς τις ιερές παραδόσεις και την ορθή Θεολογία;

    Αν είναι κάτι που δεν πρέπει να βάζεις είναι τα νεωτερίστικα ΓΕΛΟΊΑ σχόλια (σαν του ανώνυμου 7: 36 μ.μ.) και αναρτήσεις.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Το ίδιο γελοίο είναι και το σχόλιο 6:27 μ.μ.. Δεν το είχα διαβάσει, μόλις το διάβασα και έφριξα από την γελοιότητα και το μίσος προς την ορθή Θεολογία! Άδειο από κάθε περιεχόμενο!

    Μόνο ειρωνεία αφάνταστα χαμηλού επιπέδου υποστάθμης!

    Τί τα ανεβάζεις τέτοια γελοία και βρωμερά σχόλια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Οποιος αγαπα την Εκκλησιαστικη ταξη, πατερ Νικολαε, δεν εχει προσωπικο οφελος. Το κανει γιατι αγαπα την Εκκλησια.
    Αραγε στο δικο σας ναο επικρατει ταξη η αταξια ?
    Οι γυναικες περιφερονται απο θεση σε θεση η υπαρχουν θεσεις ανδρων και γυναικων ?
    Στα αναλογια εχετε ανδρες η γυναικες ?
    Οι επιτροποι και οι νεωκοροι κανουν τη δουλεια τους σωστα η επικρατει ασυδοσια ?
    Αν οι απαντησεις ειναι θετικες και επικρατει ταξη, τοτε δεν θα σας χαρακτηρισουμε Γραμματεα και Φαρισαιο, αλλα θα σας δωσουμε συγχαρητηρια για την ευταξια του ναου σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ο κ. Κοτταδάκης καταθέτη εδώ την θεολογική του άποψη παίρνοντας αφορμή από Λειτουργικό επίκαιρο γεγονός.
    Θα μπορούσαν να το προσπεράσουν οι αναγνώστες και να ξεχαστεί.
    Με θλίβουν οι παρεμβάσεις πολλών ανωνύμων που δεν τιμούν πάνω από όλα τον εαυτόν τους. Ως Πνευματικός, το επιτίμιο θα το έβαζα στο πνευματικό μου παιδί, αν ασκούσε σε επώνυμο κείμενο ανώνυμη κριτική η οποία είναι κάτω από το κόσμιο επίπεδο και δεν αναφέρω την λέξη χριστιανικό.
    π. Θεμιστοκλής Δερζέκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Μην εμπλέκεις 7.56 ονόματα οσίων ευλαβών κληρικών για ματαιότητες δικές σου. Από την στιγμή που δεν γνωρίζεις όπως κατανοώ τίποτα για αυτό. Πρόσεχε σε παρακαλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Μην σας τρομάζουν κ. Κωστόπουλε τα πικρόχολα σχόλια. Η επιτυχία σας με τα εκατομμύρια των επισκεπτών σας αυτή την δεκαετία μαρτυρά πολλά. Μετρήστε πόσα μπλοκ έπαψαν να υπάρχουν ή πόσους επισκέπτες έχουν.
    Ακόμα και αυτοί που σας κρίνουν αρνητικά μπαίνουν και σας διαβάζουν. Αυτή είναι η μεγαλύτερη επιτυχία σας. Αφού δεν σας πάνε θέλουν δεν θέλουν συμβαδίζουν μαζί σας. Είστε μπλόκερ επιτυχημένος.

    Μην σας πτοούν κ. Κοτταδάκη τα τόσο αρνητικά σχόλια που σας στολίζουν κατάλληλα. Αυτή είναι η επιτυχία σας. Σας υπολογίζουν γιαυτό και σας διαβάζουν. Σας πολεμούν διότι είσθε ο φόβος τους.

    Συνεχίστε την λαμπρή σας πορεία.

    Κοντά σας εμείς οι φίλοι σας οι αντιρρησίες είναι επιβεβαίωση της μεγάλης επιτυχίας του μπλοκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Δεν συμφωνώ με τις απόψεις αυτές του διακεκριμένου θεολόγου αλλά παράλληλα καταδικάζω τα περισσότερα των αρνητικών σχολίων που δείχνουν χριστιανούς χωρίς ήθος και ευγένεια. Αυτά τα σχόλια είναι μια κατάντια και δεν αντέχουν την δημοσιότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Συγκλίνω με τις ορθές απόψεις του π. Βασιλείου Μπακογιάννη αλλά μπορώ σε ένα σοβαρό διάλογο να συζητήσω την πρόταση του κ. Αθανάσιου Κοτταδάκη η οποία και αυτή δεν είναι απορριπτέα.
    Τα αρνητικά ακραία σχόλια δεν βοηθού αλλά ρίχνουν λάδι στην φωτιά και απομακρύνουν τον σοβαρό διάλογο.
    Ν.Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Το θέμα δεν είναι δογματικό μπορούν πολλά να αλλάξουνε. Μίλησαν μερικοί φίλοι για την διδασκαλία του Απ. Παύλου. Ο Απόστολος ορίζει οι γυναίκες να μην είναι ασκεπής. Που το είδαν την σημερινή εποχή οι φύλακες των Παραδόσεων. Σε κανένα Ναό δεν υπάρχει. Μόνο στο Πάτριο Εορτολόγιο οι γυναίκες εντός του ναού είναι σεμνοπρεπώς ενδεδυμένες και φορούν μαντίλι. Και από την τηλεόραση βλέπω πολλές παπικές όταν κοινωνούν να φορούν μαντίλι. Στους δικούς μας κυκλοφορούν μοντελάκια με πρώτες τις παπαδιές που βάφουν μαλλιά και πρόσωπο. Μετά σας νοιάζει το θέμα αν θα ψάλουν οι γυναίκες που είναι μέσα στο ναό προκλητικές στην ενδυμασία. Σήμερα δεν υπάρχει Καντιώτης να τις βάλει στην θέση τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  49. Εδώ σε θέλω κάβουρα...
    Κι΄άν δεν υπάρχει ψάλτης στο χωριό, ή άν δεν έχει η Εκκλησία το γνωστό 50άρι για να δώσει στόν ψάλτη ( ενώ η ψάλτρια έρχεται δωρεάν), τότε τί κάνουμε; κλειδώνουμε την Εκκλησία και λέμε το "δι΄ευχών των Αγίων Πατέρων ημών" και πάμε σπίτι μας ήσυχοι συνειδησιακά ότι κάναμε το καθήκον μας; Ή βάζουμε μαγνητόφωνο να παίζει αντί για ψάλτη;

    a

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Οφειλόμενη απάντηση στον-ην αδελφό-η
    Ώρα 10:24 π.μ. σήμερα

    Επικρατή υποδειγματική τάξη.

    Ποτέ δεν κάθεται γυναίκα στις θέσεις των ανδρών, ακόμα και αν υπάρχουν κενά. Υπάρχουν εντεταλμένοι ευταξίες.

    Στα αναλόγια ψάλουν άνδρες σε σύντομο και όχι κουραστικό ρυθμό.

    Οι επίτροποι δεν προκαλούν φασαρία στο παγκάρι. Διακόπτουν την προσευχητική τους στάση μόνο για διακονία. Ο νεωκόρος δεν περιφέρεται άσκοπα, και τα κεριά δεν σβήνουν αν δεν τελειώσουν.

    Κοινωνούν με τάξη πρώτα οι μητέρες με παιδιά της αγκαλιάς, μετά τα παιδιά, οι άνδρες και τέλος οι γυναίκες λαμβάνοντας αντίδωρο. Το αντίδωρο μετά την απόλυση το διανέμει ΜΟΝΟ ο ιερέας.

    Ελπίζω να απάντησα στις ανακριτικές σας ερωτήσεις. Στην διάθεσή σας για συμπληρωματική ανάκριση.

    π. Νικόλαος Μακρής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Σαν εσάς υπάρχουν πολλοί θεολόγοι που μπορούν κ. Κοτταδάκη να προσαρμόσουν τις αιώνιες αλήθειες με την σημερινή πραγματικότητα. Ευτυχώς που υπάρχει αυτό το ανανεοτικό πνεύμα που αναζωογονεί τον θεσμό της Εκκλησίας στο σήμερα και όχι μόνο στο χθες και το προχθές….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. π. Γερβ. Παρασκευόπουλος :

    ''... O δε Χρυσορρήμων Ιωάννης προσθέτει :
    '' Των αντιφώνων ψαλλομένων υπό των κανονικών ψαλτών , ο παρεστώς λαός , άνδρες παίδες και γυναίκες συνηπήχουν
    (Χρυσοστ.εις την Α. προς Κορινθ.ομιλία λστ. )''
    και ολίγον κατωτέρω :
    '' Οι του Κυρίου Απόστολοι ψάλλειν εν ταις Εκκλησίαις τας γυναίκας συνετώς συνεχώρησαν.''
    Αλλά το τοιούτον βραδύτερον κανονικώς απηγορεύθη ,
    ίνα μη εις έκλυσιν και αμαρτίας υπόθεσιν τούτο γέννηται.
    (Βλέπε Χριστιανική Αρχαιολογία ,Νικηφόρου Καλογερά, Αρχιεπισκόπου Πατρών και Ηλείας εν σελ. 303-305)
    Βεβαίως ,υποστηρίζοντες την άποψιν της συμμετοχής απαξάπαντος του εκκλησιαζομένου λαού εις την ιεράν ψαλμωδίαν,
    ουδαμώς διενοήθημεν και την ανάβασιν της γυναικός ως ατόμου επί των ψαλμικών βάθρων.
    Μόνον ότι δύναται συνετώς να συνυπηχή ή ως αντιφωνικός χορός εν εορταίς, οίαι των Χριστουγέννων, των Θεοφανείων,
    του Αγίου Πάσχα...αντιφωνικώς να ψάλλει , αλλά και τότε μετά δέους ,
    ευλαβείας και εν ταπεινώσει καρδίας.''
    Ερμηνευτική Επιστασία επι της Θείας Λειτουργίας (σελ 88 )
    α.α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Απαντώ σύντομα σε κάποιες μπούρδες διαφόρων σχολίων.

    Τα σχόλια που ασκούν αρνητική κριτική στο άρθρο Κοτταδάκη, όχι μόνο πρέπει οπωσδήποτε να δούν το φως της δημοσιότητας αλλά είναι και τα πιο αξιόλογα και ωφέλιμα που συμφωνούν με την ορθόδοξη παράδοση.

    Τα σχόλια που ειρωνεύονται τους αρνητικά σχολιάζοντες, αυτά δεν πρέπει να δημοσιεύονται, διότι δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα.

    Ακόμα δεν συμμετέχουν στην αμαρτία των κακών και σκανδαλοποιών αναρτήσεων οι σχολιάζοντες. Ίσα-ίσα προσπαθούν να φωτίζουν με τα φωτεινά σχόλια τους, ακόμα και μέσα από σκοτεινές αναρτήσεις. Κάνουν ό,τι καλό περνά από το χέρι τους.

    Συμφωνώ απόλυτα με τον σχολιαστή που είπε ότι ο π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος θα δείχνει αποστροφή με πολλές αναρτήσεις του μπλογκ. Ο π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος ήταν των ορθόδοξων αυστηρών αρχών.

    Αντύπας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ο ψεύτικος "χριστιανούλης" 12:38 π.μ. νομίζει ότι είναι παραμύθια η Κόλαση. Δεν είναι παραμύθια και όσοι δεν συνετιστούν από αυτή τη ζωή και περιφρονήσουν τις σωστές συμβουλές, θα τα δούν τότε όταν δεν θα μπορούν να κάνουν τίποτα.

    Αντύπας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Δίκιο έχει ο κ. Κοτταδάκης που γράφει για επίθεση εναντίον του χωρίς λόγο και ουσία.
    Τόσα ανώφελα σχόλια δεν έχω ξαναδεί.
    Τέλος που είναι το κακό να ψέλνουν και οι γυναίκες στο ναό. Περισσότερες είναι στην εκκλησία πάντα. Θα έλυναν ένα πρόβλημα που οι ψάλτε δεν υπάρχουν και όταν τους βρίσκεις ζητούν τα μαλλιοκέφαλά τους. Για την ύπαιθρο άστα να πάνε. Εκεί το πρόβλημα είναι οξύτατο. Κάντε μια βόλτα στα χωριά πρωτευουσιάνοι και μετά μιλήστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Καλή μετάνοια στους νεωτεριστές και σ΄ όλους όσους τους σιγοντάρουν, κληρικούς πρώτα και λαϊκούς έπειτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Προς 3:37 μ.μ.

    Καμιά πρόφαση και δικαιολογία δεν υπάρχει για να ανεβεί γυναίκα στο Ψαλτήρι ούτε στην ύπαιθρο, ούτε στην επαρχία, ούτε στην πρωτεύουσα.

    Πάντοτε και παντού υπάρχουν άνδρες ευλαβείς που μπορούν ν΄ ανέβουν όταν δεν υπάρχει ψάλτης με γνώση ψαλτική. Πολύ πιο ταιριαστό με την Παράδοση είναι αυτό παρά με την πρόφαση ότι δεν υπάρχει άνδρας που να γνωρίζει ψαλτική, ανεβάζουμε γυναίκα ΑΝΤΙΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ!
    Δεν υπάρχει πουθενά δικαιολογία. Πουθενά μα πουθενά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Ο διαχειριστής προτείνω να δώσει μεγάλο βάρος στο χθεσινό σχόλιο 4.55, γιατί γράφτηκε από αγάπη για την Πίστη και με παραδοσιακό ορθόδοξο πνεύμα.

    Από τα καλύτερα σχόλια της ανάρτησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Τόσα σχόλια και ντόρος για ένα γενικευμένο φαινόμενο. Δεν ανακάλυψε την Αμερική ο κ. Κοτταδάκης μετέφερε κάτι το οποίο συμβαίνει σε πολλούς ναούς τόσο της Ελλάδας όσο και στους ορθόδοξους ναούς του εξωτερικού. Ο παππούς μου έλεγε «σιγά τα μπρόκολα».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Κύριε Αναστάσιε,
    σύμφωνα με τον 2:58, δεν θα πρέπει να βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχόλια τα οποία ο ίδιος θεωρεί μπούρδες, ούτε σχόλια που ειρωνεύονται τους αρνητικά σχολιάζοντες-έχω μια σοβαρή υποψία πως εδώ εννοεί τους διαφωνούντες απλώς-Έχω και μια απορία: Σχόλια που χαρακτηρίζουν σαν μπούρδες άλλα σχόλια να τα δημοσιεύετε άραγε; Επειδή εδώ κάπου υπάρχει μια ασάφεια και μια Αντίφαση!
    Όσο για τον π. Γερβάσιο-δεν τον γνωρίζω και αντιλαμβάνομαι πως ανήκει στους κεκοιμημένους-χαίρομαι από τη μια για τη βεβαιότητά σας πως ο π. Γερβάσιος παρακολουθεί τις αναρτήσεις του μπλογκ και τη σιγουριά σας για την ύπαρξη της μετά θάνατον ζωής, από την άλλη, μόνο υποθέσεις μπορείτε να κάνετε για το πότε τρίζουν τα κόκαλα ενός νεκρού! Τρίζουν όταν υπάρχει εγωισμός, συκοφαντία, αλαζονεία, αδικία, εμπάθεια, τυφλός φανατισμός, ζήλεια.. και πότε υπάρχουν αυτά και σε ποιο βαθμό, δεν το ξέρουμε ούτε εγώ, ούτε εσύ. Το ξέρει Άλλος. Αλλά και να το ξέραμε, ακόμα και τότε-νομίζω και συ το ξέρεις καλά-δεν θα είχαμε δικαίωμα να ΚΑΤΑκρίνουμε.
    Ο καθένας λοιπόν ας κοιτάζει τον εαυτό του και ας σκέφτεται, μέσα μέσα, μήπως τρίζουν τα κόκαλα κάποιου για...τον ίδιο κι όχι γι' άλλον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Τί είναι αυτά που γράφει ο αρθρογράφος;
    Ποιός είπε ότι και ιερείς και επίσκοποι δεν παραβαίνουν ρητές εντολές του Αποστόλου Παύλου;
    Δεν το ζούμε αυτό στις ημέρες σε αρκετές περιπτώσεις;
    Δεν προφήτευσε ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός ότι στις έσχατες ημέρες ημέρες οι κληρικοί θα γίνουν οι ασεβέστεροι όλων;
    Είναι επιχείρημα ότι κάπου παρατηρείται αταξία από κληρικούς για το ότι το συμβάν αυτό είναι σωστό;

    Τιμόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Από τα τρία όμοια σχόλια που έστειλα το τελευταίο λεπτό βάλτε μόνο το τελευταίο.

    Τιμόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Ο χθεσινός 7.56 μ.μ. πολύ καλά κάνει και αναφέρεται σε ονόματα οσίων ανδρών για όσα παραδοσιακά λέει.

    Δεν είναι ματαιότητες όπως κουτά είπε κάποιος αμαθής τουλάχιστον ανώνυμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Πολύ πικρές αλήθειες λέει και ο σχολιαστής 21 Ιουνίου 2019 - 10:08 μ.μ.
    Είναι αναγκαίο να τις προσέξει ο υπεύθυνος του ιστολογίου πολύ σοβαρά.

    Τιμόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Ο Λεμεσού Αθανάσιος δεν εννοούσε ως θρήσκους επικίνδυνους τους ανθρώπους που συμφωνούν και κρατούν τις Παραδόσεις, όπως θέλουν μερικοί να παρερμηνεύουν για στρέψουν τον λόγο του εναντίον των αντιφρονούντων.

    Ο Λεμεσού Αθανάσιος δεν εννοούσε ως θρήσκους επικίνδυνους αυτούς που αντιστέκονται στα ανορθόδοξα και ισοπεδωτικά που συμβαίνουν στην εποχή μας.

    Άλλωστε ήταν από τους επισκόπους που δεν υπέγραψαν στην "Σύνοδο" του Κολυμπαρίου και είναι και αντιοικουμενιστής.

    ΜΗΝ ΛΕΜΕ Ο,ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Προς τον 22-6-2019 6:36 μ.μ.

    Ο Αντύπας 2:58 το είπε αυτό μετά από πρηγούμενο σχόλιο που έλεγε ακριβώς τα αντίθετα δηλαδή να μην βλέπουν το φώς της δημοσιότητας τα παραδοσιακά σχόλια!
    Εκεί δεν σε είδα να αντιδράσεις! Γιατί τόση υποκρισία και μονομέρεια;
    Σε πειράζει όταν λέει να κόβονται τα ειρωνικά σχόλια των σχολιαστών που ειρωνεύονται τους ανθρώπους που υπερασπίζονται τις αγίες παραδόσεις και δεν σε πειράζει τα σχόλια που λένε να μην βλέπουν το φως της δημοσιότητας τα ορθόδοξα σχόλια που ωφελούν;
    Δεν είναι αυτό υποκρισία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Προς τον 6:36 μ.μ.

    Φαίνεται είσαι άσχετος. Ο π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος ήταν αυστηρός στις παραδόσεις της Εκκλησίας. Γι΄ αυτό και η φράση "τρίζουν τα κόκκαλά του" εννοούμε ότι διαφωνεί κάθετα με όσα γίνονται.

    Πολύ σωστά είπε κάποιος ότι ο π. Γερβάσιος διαφωνεί κάθετα με αναρτήσεις του μπλογκ και έτσι όπως έχει γίνει να φιλοξενεί τόσα αντιφατικά και αντιπαραδοσιακά άρθρα.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Κατάφερε ο Κοτταδάκης με ένα κείμενο να ανάψει τα αίματα. Αν και εγώ είμαι με τις θέσεις του π. Μπακογιάννη του βγάζω το καπέλο γιατί εγώ θα σιωπούσα. Τα σχόλια δεν είναι επιπέδου για το σοβαρό αυτό χώρο. Και κάτι ακόμα γιατί οι επιθέσεις εναντίον του διαχειριστή δεν είδα να υπογράφει το άρθρο το φιλοξενεί ως δημοκράτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Προς τον 9:15 μ.μ. χθες,
    Τα σχόλια που δεν είναι επιπέδου είναι τα μοντερνίστικα σχόλια.

    Δεν έχεις καταλάβει την έννοια της δημοκρατίας και την πέρασες για ασυδοσία.

    Φυσικά και έχει ευθύνη ο διαχειριστής.
    Σίγουρα και αναγκαστικά δεν δημοσιεύει εδώ όλα τα άρθρα όλων των χώρων αλλά αναγκαστικά επιλέγει αυτά που τα κρίνει άξια δημοσιεύσης.

    Δηλαδή εσύ πώς εννοείς την έννοια του "δημοκράτη";
    Με την έννοια ότι για να είναι κανείς "δημοκράτης" σαν διαχειριστής είναι υποχρεωμένος να δημοσιεύει και άρθρα μη επιπέδου; Τότε γιατί διαμαρτύρεσαι ότι τα σχόλια δεν είναι επιπέδου; Βλέπεις ότι αντιφάσκεις και βρίσκεσαι σε σύγχυση ψευτοδημοκρατική; Άραγε θα πρέπει να βάζει για είναι κανείς "δημοκράτης" και άρθρα αντιχριστιανικά, μασσωνικά, αθεΐας, χιλιαστικά και γυμνιστικού και άσεμνου περιεχομένου;
    Βλέπεις ότι βρίσκεσαι σε σύγχυση ασυδοσίας;

    Για όλες τις βλαπτικές αναρτήσεις που βλάφτηκαν άνθρωποι στην ψυχή φυσικά και ευθύνη έχει και ο διαχειριστής που είχε κάθε δυνατότητα να μην τις αναρτήσει.

    Καλλικράτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  70. Ο αξιότιμος και σεβαστός κ. Αθανάσιος Κοτταδάκης συμφωνεί να ψέλνουν οι γυναίκες παρέα με άνδρες στο αναλόγιο;
    Αυτό είναι το θέμα, και όχι αν επιτρέπεται να ψέλνουν οι γυναίκες.
    Γιατί, και στα γυναικεία μοναστήρια γυναίκες ψέλνουν, εν ανάγκῃ και στην ενορία, αν δεν υπάρχουν άνδρες ψάλτες, θα ψάλλουν οι γυναίκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Υπέροχες θέσεις οι οποίες απηχούν στην βιβλική διδασκαλία της ορθοδόξου Εκκλησία η οποία πάντα τιμούσε και θα συνεχίσει να τιμά την γυναίκα. Έγραψε κάποιος περί των Διακονισσών αλλά μάλλον αυτοί που κόπτονται εδώ για την πιστή τήρηση της ιεράς Παραδόσεως το ξεπέρασαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. Υπέροχες θέσεις για τα μάτια του ανώνυμου 6:04 μ.μ., τα επηρεασμένα από το νεοεποχίτικο πνεύμα της αλλοίωσης των λόγων της Αγίας Γραφής.

    Και βέβαια η Ορθόδοξη Εκκλησία ανέβασε την γυναίκα από την υποτίμηση του ειδωλολατρικού κόσμου αλλά δεν τα ισοπέδωσε όλα όπως έκανε η Νέα Εποχή στις μέρες μας. Ανέβασε την γυναίκα κάνοντας την αγία και δίνοντας στον Θεό παρθενομάρτυρες, παρθένους, ασκήτριες, μητέρες αγίων και ευλογημένες και ταπεινές συζύγους και σεμνές γυναίκες που αποδέχονται το φύλο τους και το ρόλο που ορίζεται από το θέλημα του Θεού.

    Ως προς τον αρχαίο θεσμό των Διακονισσών, αυτός εφαρμόστηκε κάποτε, για κάποιο μικρό διάστημα και εδώ και πολλούς αιώνες καταργήθηκε διότι είδαν οι Πατέρες ότι περισσότερα προβλήματα δημιουργεί, παρά λύνει. Έχει περάσει ανεπιστρεπτί πλέον στην ιστορία οριστικά. Η πείρα διδάσκει για να γινόμαστε φρονιμότεροι και όχι να ξαναγυρίζουμε στα περασμένα και προβληματικά που εφαρμόστηκαν για λίγο και στο τέλος καταργήθηκαν από τους Πατέρες.

    Το σαφές Α΄ Κορ. 14,36 πώς το ξεπερνά ο ανώνυμος που θέλει να μας εμφανιστεί σαν υπερασπιστής της βιβλικής διδασκαλίας;


    Ορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. Δηλαδή, επειδή η Εκκλησία είχε παλαιότερα Διακόνισσες, πρέπει τώρα να ανεβαίνουν οι γυναίκες στο Αναλόγιο ?
    Αν το πάμε έτσι, τότε επειδή παλαιότερα οι Επίσκοποι ήσαν έγγαμοι, τότε να παντρεύωνται σήμερα οι Αρχιμανδρίτες.
    Είναι λογική αυτή ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. Την ορθόδοξη άποψη για το ζήτημα την έγραψε με πολύ σαφήνεια και με πατερικά παραδείγματα ο π. Β. Μπακογιάννης.

    Αν υπάρχουν μερικοί που δεν την έχουν δει, ας την δουν.

    Γυναῖκες στό ἀναλόγιο;

    ὑπό ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη

    https://anastasiosk.blogspot.com/2019/06/blog-post_135.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. Και ο αντιοικουμενιστής θεολόγος Παναγιώτης Τελεβάντος τοποθετήθηκε πάνω στο συγκεκριμένο νεωτεριστικό "πρόβλημα" και αναδημοσίευσε από το μπλογκ σας το άρθρο του π. Μπακογιάννη και συμφώνησε και το επαίνεσε. Γενικά ο Π. Τελεβάντος είναι γνωστό ότι έχει παραδοσιακές απόψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. Ο μακαρίτης Τσαρούχης είχε πει «στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις» σε αυτό το ιστολόγιο έχουν αλλάξει οι ρόλου και είναι «ότι σε δηλώσουν οι σχολιαστές». Με ευκολία κολλάνε προσδιορισμούς σε διαφόρους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  77. Δεν μου αρέσουν οι γυναίκες στο ψαλτήρι όπως δεν μου αρέσουν και οι γυναίκες ομάδες ποδοσφαίρου. Αλλά σε αυτή την κατάντια να γράφω τέτοια ποταπά σχόλια …. Όχι ποτέ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. Ο πονηρός ανώνυμος 7:26 μ.μ. είναι εκτός εκκλησιαστικού τόπου και χρόνου. Εμφορείται από κοσμικό πνεύμα γι΄ αυτό και έχει την εντύπωση ότι είναι θέμα γούστου οι παραδόσεις της Εκκλησίας!!
    Και ενώ βλέπει ως ποταπά σχόλια τα αξιόλογα σχόλια, την ίδια στιγμή γράφει σχόλιο από τα πιο ποταπά σχόλια!!
    Μεγάλη η ευθύνη του διαχειριστή που τα φιλοξενεί!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  79. Ανυπόφοροι έχουν καταντήσει κάποιοι αρθρογράφοι κήρυκες του οικουμενισμού και της εκκοσμίκευσης. Γι αυτό και σημειώθηκε σκληρή αλλά δικαιολογημένη αντίδραση εναντίον τους.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  80. Προς τον 11:10 πμ.
    Καθόλου μα καθόλου σκληρή δεν βλέπω την αντίδραση εναντίον των οικουμενιστών και μοντερνιστών. Δικαιολογημένη ναι, απόλυτα. Σκληρή όμως δεν την βλέπω καθόλου μα καθόλου.

    Προς 7:26 μ.μ.
    Ποδοσφαιρικά τα κριτήρια σου. Δεν κατάλαβες τίποτα από το εκκλησιαστικό πνεύμα.


    Έλληνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  81. Ανυπόφοροι έχουν καταντήσει πολλοί από τους Άτλαντες της ορθοδοξίας που με το φτυάρι τους προσβάλουν τις απόψεις άλλων. Τις σκέψεις του κατέθεσε ο συντάκτης όσοι επιθυμούν ας υποβάλουνε τις δικές τους επώνυμα όπως πρωτοέκανε ο π. Βασιλειος Μπακογιάννης. Σχόλια σαν τα προηγούμενα και το δικό μου είναι ανώδυνα και όλα χωρίς αξία. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  82. Φαίνεται ότι βρίσκεστε εκτός πραγματικότητας φιλοοικουμενιστή 2:49 μ.μ.
    Οι απόψεις γι΄ αυτό είναι για να προσβάλλονται όσες από δαύτες είναι σάπιες όπως οι οικουμενιστικές και οι αναρχικές και άτακτες.

    Έπειτα τα ανώνυμα σχόλια έχουν την ίδια βαρύτητα με τα επώνυμα, φθάνει και τα δύο να λένε την αλήθεια της Πίστης μας.
    Γι΄ αυτό άλλωστε σας πονάνε και τα ανώνυμα σχόλια : επειδή χτυπούν τις κακές απόψεις σας, τις αναρχικές και μη ορθόδοξες και τις κάνουν "με τα κρεμμυδάκια"...

    Ιωσήφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  83. Σας συγχαίρω για την μεγαλοσύνη της αγαπώσας τον Κύριο καρδίας σας κ. Αναστάσιε Κωστόπουλε, διότι είσθε ανεξίκακος και καταδέχεστε την δημοσίευση αχάριστων -από μερίδα αναγνωστών- σχολίων. Σας συγχαίρω ακόμα δια την υπομονή σας και την σιωπή σας. Είσθε ενας σπουδαίος άνθρωπος πνευματικός άνθρωπος ο οποίας τα Πατερικά δεν τα μεταφέρει εδώ μόνο προς ανάγνωση αλλά ο ίδιος τα βιώνει. Σας παραδέχομαι διότι ξεπερνάτε τα εμπόδια των αχαρίστων προς ωφέλεια των χιλιάδων αναγνωστών σας.
    Σας διαβάζω σχεδόν καθημερινά. Είσθε για μένα ένας σύνδεσμος με την Εκκλησία και την Ελλάδα.
    Διονύσης Μαρκάτος
    Μόντρεαλ

    ΥΓ. Στην Εκκλησία μας ψάλουν γυναίκες. Είναι κάτι το σύνηθες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  84. Ποιούς εννοείς Διονύση Μαρκάτο αχάριστους;;
    Αυτούς τους ορθόδοξους σχολιαστές που προσπαθούν να βοηθήσουν τον διαχειριστή;
    Αυτή είναι η μεγαλύτερη καλωσύνη που μπορούν να κάνουν για τον διαχειριστή, δεν είναι αχαριστία όπως στρεβλά την βαφτίζεις!

    Κακό κάνουν στον διαχειριστή όσοι τον κολακεύουν και τους λένε προχώρα προς τον γκρεμό!...

    Ακόμα το Α΄ Κορ. 14,36 ισχύει για όλες τις ορθόδοξες Εκκλησίες και για την αφεντιά σου και για του Καναδά!!

    Εύχομαι Καλή μετάνοια!

    Έλληνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  85. Κατά τον σημερινό εσπερινό στον Άρειο Πάγο για τον Απόστολο Παύλο που χοροστατούσε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμος μετείχαν στην χορωδία και γυναίκες. Τελικά το ψάρι…..

    ΑπάντησηΔιαγραφή