Παρασκευή 26 Ιουλίου 2019

Η ΑΡΣΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ (ΠΡΩΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ)


 Ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων, Προεδρευομένη ὑπό τῆς Α.Θ.Μ. τοῦ Πατρός ἡμῶν καί Πατριάρχου Ἱεροσολύμων κ.κ. Θεοφίλου εἰς τήν ΡΙ´ Συνεδρίαν αὐτῆς τῆς 12ης/25ης Ἰουλίου 2019 ᾖρε ὁμοφώνως τήν καθαίρεσιν τοῦ μοναχοῦ Εἰρηναίου καί ἀποκατέστησε Αὐτόν εἰς τό Ἀρχιερατικόν ἀξίωμα, τό ὁποῖον ἐκέκτητο πρίν καί εἰς τόν βαθμόν τοῦ πρῴην Πατριάρχου Ἱεροσολύμων, ἀποδιδοῦσα εἰς Αὐτόν πλήρη τόν ὀφειλόμενον σεβασμόν εἰς τό ἀξίωμα Αὐτοῦ τοῦτο.

Εἰς τήν ἀπόφασιν ταύτην ἤχθη ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος διά τούς λόγους, οἱ ὁποῖοι ἀναφέρονται εἰς τό κάτωθι κείμενον:
 «Σχέδιον περί τῆς ἀποφάσεως ἄρσεως
τῆς καθαιρέσεως τοῦ μοναχοῦ Εἰρηναίου.
Ἐπειδή, ἡ τά πάντα ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ συνέχουσα τάξις, ἡ κατά τούς κανόνας ὁρισθεῖσα, οἰκοδομεῖ καί προάγει τήν εἰρήνην, ἐν ᾗ ἀναπαύεται τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ, «τό συγκροτοῦν τόν θεσμόν τῆς Ἐκκλησίας», καί ἐπειδή οἱ ἱεροί κανόνες ἐθεσπίσθησαν ὑπό τῶν θείων Πατέρων «διά τήν ἰατρείαν τῶν παθῶν καί τήν θεραπείαν τῶν ψυχῶν», ἑπομένως καί διά τήν κατάλυσιν πάσης ἐμπαθοῦς καί ἰδιοτελοῦς ἐνεργείας ἀντιστρατευομένης τήν ἑνότητα τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων,
στοιχοῦσα ὑπευθύνως εἰς τάς κανονικάς ἐπιταγάς, ἐν τῷ πνεύματι τῶν μνημονευθεισῶν ἀνωτέρω κανονικῶν ἀρχῶν, ἤχθη, πρό δέκα καί τριῶν ἐτῶν, μετά πολλῆς θλίψεως, εἰς τήν ἀπόφασιν τῆς καθαιρέσεως τοῦ προκατόχου Ἡμῶν Εἰρηναίου, μετενεχθέντος ἔκτοτε εἰς τήν τάξιν τῶν μοναχῶν. Παρά ταῦτα, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος οὐδέποτε ἐπαύσατο, μεθ’ ὑπομονῆς πολλῆς, νά ἐπιδεικνύῃ ζωηρόν ἐνδιαφέρον διά τόν εἰρημένον ἀδελφόν ἡμῶν, διό καί ἀνέπεμπεν ἀπαύστως ἐκτενεῖς ἱκετηρίους εὐχάς πρός τόν Θεόν ὑπέρ αὐτοῦ.
Ἐπειδή, ἡ κατάστασις τῆς ὑγιείας τοῦ ἐν Χριστῷ ἀδελφοῦ ἡμῶν ὁσημέραι ἐπιδεινοῦται, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος, θεοκελεύστως συσκεπτομένη καί φιλανθρώπως ἐνεργοῦσα, κατά τήν ἐξουσίαν, ἥν ἔχει «ὁ τῆς ἰατρικῆς ἐν Πνεύματι ἐπιστήμης θεραπεύων», ἀποφασίζει ὁμοφώνως τήν ἄρσιν τῆς ἐπιβληθείσης εἰς τήν ἡμέτερον ἀδελφόν Εἰρηναῖον καθαιρέσεως, εὐχομένη ἐκτενῶς πρός «τόν Κύριον πάσης ἀρχῆς καί ἐξουσίας», ὅπως ἐπιδαψιλεύσῃ εἰς αὐτόν καί εἰς πάντας ἡμᾶς τήν χάριν τοῦ Παναγίου καί Ζωοδόχου Τάφου».
Ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος ἀνέθεσεν εἰς τόν Γέροντα Ἀρχιγραμματέα Σεβασμιώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Κωνσταντίνης κ. Ἀρίσταρχον καί τόν Γραμματέα τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου Σεβασμιώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Λύδδης κ. Δημήτριον, ἵνα ἀνακοινώσωσιν τήν ἀπόφασιν ταύτην εἰς τόν πρῴην Πατριάρχην κ. Εἰρηναῖον, νοσηλευόμενον κατά τάς ἡμέρας ταύτας τῇ φροντίδι τοῦ Πατριαρχείου εἰς τό ἐν Ἱεροσολύμοις Γαλλικόν Νοσοκομεῖον καί δεχόμενον τάς περιθάλψεις ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ Ἀββᾶ Γερασίμου τοῦ Ἰορδανίτου.
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας

20 σχόλια:

  1. Ω! της φιλανθρωπίας σου Εκκλησία!!!
    Έπρεπε να φτάσει στο τέλος της επίγειας ζωής του για να δικαιωθεί άλλος ένας αθώος καταδικασμένος για σκοπιμότητες υπό των ισχυρών εκκλησιαστικών και πολιτικών Αρχών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν φταίει η Εκκλησία, διαχειριστή. Μην ταυτίζεις την Εκκλησία με κάποιους εκπροσώπους της.
    Αλλά αυτά παθαίνεις σε έχουν μάθει λάθος οι οικουμενιστές αλαθητοποιείς τη Σύνοδο και τους ανθρώπους που εκφράζουν την Εκκλησία, τους νομίζεις ως ... "μεμονωμένους" που.. πρέπει να προσέξουν μην πέσουν σαν τον εωσφόρο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ίσως έχουν τύψεις....Ας τους συνχωρεσει ο θεός....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θρηνω και οδυρομαι!
    w

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν έχουμε λάθος αντίληψη για το ποιά είναι η Εκκλησία, μετά μας φταίει η Εκκλησία!!!
    Η Εκκλησία δεν μας φταίει σε τίποτα.
    Φτάνει να ξέρουμε ποιά είναι η Εκκλησία και να μην χάφτουμε ό,τι στραβό μας λένε οι οικουμενιστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εκκλησία είναι το σύνολο κληρικών και πιστών. Σωστά τα γράφει ο διαχειριστείς περί φιλανθρωπίας διότι την ευθύνη δεν την φέρουν μόνο οι κληρικοί αλλά και οι πιστοί. Τόσο το πλήρωμα του ποιμνίου εκεί που δεν διαμαρτυρήθηκε για τον αποσχηματισμό και εγκλεισμό του Πατριάρχη τους. Όσο και όλων όσων πήγαιναν ως προσκυνητές πατριάρχες, δεσποτάδες, αρχιμανδριτάδες και επαγγελματίες ιερών εκδρομών και δεν έκαναν καμία διαμαρτυρία για το έγκλημα αυτό. Τώρα που ο Ειρηναίος είναι ακίνδυνος με μια πράξη επαναφοράς ρίχνουν στάχτη στην συνείδησή τους οι Συνοδικοί και το παίζουν και ανεξίκακοι και μακρόθυμοι.
    Ντροπή το στίγμα αυτό θα το πάρουν μαζί τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το επιτίμιο δεν το επέβαλαν το σύνολο των κληρικών και των λαϊκών ανώνυμε 4:40 μ.μ. Το επιτίμιο το επέβαλαν κάποιοι δεσποτάδες. Οπότε μην προσπαθείς να δικαιολογήσεις την άδικη κατηγορία της Εκκλησίας από τον διαχειριστή.

    Αλλά ούτε και το σύνολο των κληρικών και των λαϊκών εκφράζει πάντοτε την Εκκλησία. Δεν έχει σχέση με την πλειοψηφία ο όρος Εκκλησία. Διάβασε λίγο ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  8. .....φανατικοι λογοι δογ ματικης ακριβειας;;;;....
    Α π ο κ λ ε ι ε τ α ι !

    Κυοφορειται ετεροδιδασκαλια,εκφραζομενη κ συνοδικως.


    Γνωμη !

    Διοτι η εξαλειψη των αιρεσεων δεν εχει σαν βαση τη νικη κατα των αντιπαλων η την επαναφορα τους,αλλα την βλασφημια κατα Του αγ.Πνευματος κ τη μηνδυνατοτητα σωτηριας κ κατα Χαριν θεωσεως ποιμενων κ ποιμενομενων,κατατρωγοντας τα ποιμνια,τους απλουστερους ,ακομα δε κ τους κεκαθαρμενους.
    Καλη Παναγια!
    Χρειαζομαστε ολοι μετανοια!

    Ελπιζω ο διαχειριστης μη πνιξει στη γουρνα καποια σχολια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το πατριαρχείο Ιεροσολύμων θα αναγκαστεί να ζητήσει συγνώμη για την αδικία την οποία πραγματοποίησε κατά του σεμνού και ταπεινού Πατριάρχη Ιεροσολύμων Ειρηναίου. Μια πράξη επαναφοράς δεν μπορεί να απαλείψει τα κρίματα τους. Κατά τα άλλα αναφωνώ και εγώ τα όσα ο κ. Αναστάσιος έγραψε: Ω! της φιλανθρωπίας σου Εκκλησία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τρέχουν να προλάβουν πριν πεθάνει για να μην έχουν κρίμα... Θεομπαιχτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 1. «Τον Άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο καθαίρεσαν, έστειλαν στην εξορία και στο θάνατο … Συνοδικά ! Τριάντα χρόνια μετά του ζήτησαν συγγνώμη, τον δικαίωσαν και τον αποκατέστησαν επίσης … Συνοδικά» !
    2. «Τον Άγιο Νεκτάριο τον πέταξαν σαν σκουπίδι με τη χειρότερη δυσφήμηση … Συνοδικά ! Ο Θεός τον δικαίωσε την ώρα που τον έπαιρνε κοντά του κι ανέτρεψε την καταδίκη του πανηγυρικά. Η Εκκλησία τον ανακήρυξε Άγιο στην πρώτη και όχι στην τρίτη τριακονταετία. Η Αλεξανδρινή Σύνοδος του ζήτησε συγγνώμη κλπ. εκατό χρόνια μετά».
    3. «Τον Ειρηναίο Ιεροσολύμων τέλος τον καθαίρεσαν … Συνοδικά ! Ο Θεός από την χωρίς μεγάλη καθυστέρηση ευαισθησία του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεοφίλου τον αποκατέστησε αυτή τη φορά εν ζωή … Συνοδικά !
    Όλα αυτά είναι καλύτερα να αντιμετωπίζονται ως γράφει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός με βάση την κορυφαία ατυχή περίπτωση Αγίου Ιωάννη με «προσεκτική επανεξέταση ορισμένων πλευρών του θέματος και μακρόθυμη αδελφική κατανόηση», ήγουν ως ευκαιρίες ταπείνωσης και πολλής διδαχής-δες ανάρτηση σχετικού Εγκωμίου του. Είναι άλλωστε φανερό ότι ο διάβολος ξέρει να κάνει πολύ καλά τη δουλειά και στο ηγετικό ανθρώπινο στοιχείο της Εκκλησίας. Πρέπει όμως να μάθουμε να βλέπουμε ότι ο Θεός που έχει και τον τελευταίο λόγο και τα «παραχωρεί» αυτά, τελικά ξέρει να κάνει τη δική του δουλειά πολύ πιο καλά !
    Επί τη ευκαιρία προσθέτω ότι, αυτό θέλησα να δείξω με την παράθεση συγκεκριμένων στοιχείων στην ανάρτηση: «Μελέτη Κ. Διαθήκης-Χριστιανική Διαίρεση», αλλά κάποιοι μη ασκημένοι στα ανωτέρω το γύρισαν στην … «αντί οικουμενιστική» τους εκτόνωση !
    Αθανάσιος Κοτταδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αν ένας ανθρωπος καταφύγει στο νοσοκομείο και από αμέλεια ,αδιαφορία ή αγνοια κάποιων γιατρών χάσει τη ζωή του ή καταστεί ανάπηρος, φυσικά και δεν φταίει η ιατρική. Είναι όμως ακέραιη η ευθύνη σε αυτούς που τοποθέτησαν τα συγκεκριμένα πρόσωπα στις συγκεκριμένες θέσεις και δεν έλεγξαν τον τρόπο που ασκούν τα καθήκοντά τους. Έτσι λοιπόν ,η διοικούσα εκκλησία φέρει ακέραιη την ευθύνη και για την κατάσταση αυτού του ανθρώπου και για τον διασυρμό της εκκλησίας, που παρουσιάζει ένα πρόσωπο ,που δεν εμφανίζουν ούτε τα πλέον απολυταρχικά τυραννικά καθεστώτα.Και ο μεν Πατριάρχης Ειρηναίος ανεβαίνει βαθμίδες Αγιότητας, η γενιά μας όμως ,εξ αιτίας των ταγών της ,αλλά και της δικής μας υποτονικής αντίδρασης ,εντάσσεται στους φονευτές των δικαίων.Ο μόνος που μπορεί να σεμνύνεται οτι αγωνίσθηκε για τον Πατριάρχη Ειρηναίο είναι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος. Και βέβαια δεν ήταν αγώνας για την δικαίωση ενός προσώπου αλλά για την άρση της βεβήλωσης του Παναγίου Τάφου. Και βέβαια ο Πατριάρχης Ειρηναίος δεν απομακρύνθηκε γιατί υπέπεσε σε δογματικά παραπτωματα ή εκκλησιαστικά ατοπήματα,αλλα γιατί δεν είναι τέκτων και οικουμενιστής

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  13. Αργοπεθαίνει ο κανονικός Πατριάρχης Ιεροσολύμων Ειρηναίος ! Πρίν ξεψυχήση τον επανέφεραν τυπικά στην Αρχιερωσύνη !!! Οί τελευταίες εξελίξεις…
    -------------------------------------------------------------------
    Ο κανονικός Πατριάρχης Ιεροσολύμων Ειρηναίος τίς ημέρες τής Πατριαρχείας του στά Ιεροσόλυμα. Μιλούσε πάντα για το μεγάλο θαύμα αποστολής από τον ουρανό τού Αγίου Φωτός και ποτέ δεν μάσησε τα λόγια του ότι "ναί μεν και αλλά..." δεν πρόκειται περί θαύματος, όπως οι μετά από αυτόν συνεσκιασμένα και για τον "φόβο τών Ιουδαίων" έλεγαν !
    Του στερούσαν ακόμη και το διαβατήριο να έλθει σε Νοσοκομείο της Ελλάδας…

    Αδιανόητες καταστάσεις εκτυλίσσονται τις μέρες αυτές πάνω σε έναν βαρειά άρρωστο Ορθόδοξο Χριστιανό Πατριάρχη πού υπό το βάρος πλεκτάνης πρό ετών ( υπόθεση Βαβύλη, μυστικών υπηρεσιών, Οικουμενικού Πατριάρχου Κωνστ/ λεως, κλπ – κλπ ) τον καθαίρεσαν παλαιότερα ( όπως και τον αείμνηστο μεγάλο λαϊκό Θεολόγο Νικόλαο Σωτηρόπουλο με την λεγόμενη «μείζονα και υπερτελή Σύνοδο» εντελώς άγνωστη και ανύπαρκτη στην Εκκλησιαστική μας Παράδοση (!!!).

    Αλλά, ενώ στο τέλος ανακριτικώς και δικαστικώς ουδέν αποδείχθηκε εναντίον του και ενώ έπρεπε – αυτοί οι γνωστοί «κάποιοι» για λόγους μετανοίας και δικαιοσύνης να τον επαναφέρουν στον θρόνο του, αυτοί – πάλι παρανόμως και χωρίς να έχουν το δικαίωμα να επέμβουν στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων – εν τούτοις βοηθούμενοι από πολιτικά πρόσωπα τον έθεσαν σε πρόσθετο περιορισμό ώστε να μη κυκλοφορεί ελεύθερα και μαθαίνεται η αλήθεια.

    Βάζοντας μάλιστα στην θέση του άλλον «μορφωμένο» Πατριάρχη και όχι τον «αμόρφωτο» Ειρηναίο πού από μικρό παιδί υπηρετούσε με απλότητα και ταπείνωση το Πατριαρχείο ! Γιατί δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια ! Μια αλήθεια σύμφωνα και με την Δικαιοσύνη του Χριστού και αλλοίμονο για όλους αυτούς σαν έλθει η ώρα της Κρίσεως !
    Παρακάτω οι τελευταίες εξελίξεις...

    http://www.kivotoshelp.gr/index.php/eidhseis/1999-argopethainei-o-kanonikos-patriarxis-ierosolymon-eirinaios-prin-ksepsyxisi-ton-epaneferan-typika-stin-arxierosyni-oi-teleftaies-ekselikseis

    a

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν είναι κάτι το νέο αυτό. Είναι μια συνηθισμένη εκκλησιαστική πρακτική η οποία επαναλαμβάνεται στην εκκλησιαστική ιστορία. Άνθρωποι με αδυναμίες και επιδιώξεις είναι και οι συνοδικοί. Πάνω από το προσωπικό συμφέρον και κάποιες θυσίες που δεν αφορούν τους ίδιους αλλά άλλη παράταξη είναι ευλογημένες. Εδώ θα μπορούσε να πει καθένας ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ακούει ο Τάσος που λέει προσπάθησε να αλαθητοποιήσει κάθε Σύνοδο;
    Ακόμα και ο Κοτταδάκης δείχνει τα Συνοδικά σφάλματα!
    Ακούει ο Τάσος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμε 10:38 μ.μ. σταμάτα να επιρρίπτεις ευθύνες στην Εκκλησία αναμασώντας την ατυχή φράση του Τάσου.
    Είπαμε ότι η Εκκλησία δεν φταίει σε τίποτα.
    Άλλο Εκκλησία και άλλο κάποιοι εκπρόσωποι της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλό σχόλιο μεταφέρει ο a.
    Καλά κάνει εδώ. Συμφωνώ μαζί του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αν ήταν ατυχής η φράση του κ. Αναστάσιου θα την είχε διορθώσει ή ανασκευάσει. Συμφωνώ μαζί του. Εξάλλου στην απόφαση της διοικούσας Εκκλησίας της Συνόδου ο Λαός δεν αντέδρασε. Άρα στο λάθος περιέπεσαν κλήρος και λαός τουτέστιν η Εκκλησία. το θέμα αδελφέ μου δεν είναι δογματικό αλλά διοικητικό. Πολλές φορές η Εκκλησία κάνει διοικητικά σοβαρά λάθη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν είναι Γιάννης είναι Γιαννάκης. Την Εκκλησία την αντιπροσωπεύει η Ιερά Σύνοδος. Τις αποφάσεις της Συνόδου ακούνε και οι χωροφύλακες που σπεύδουν να πραγματοποιήσουν τις εντολές της. Τα υπόλοιπα είναι θεωρίες. Συνήθως ακούω «η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος» αυτή είναι η Εκκλησία. οι άλλοι όλοι είναι κομπάρσοι της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μηδέν παίρνει ο σχολιαστής 2:18 μ.μ. στις γνώσεις περι Εκκλησίας.
    Εκκλησία δεν είναι η Σύνοδος και Ούτε είναι κομπάρσοι όλοι οι άλλοι. Είσαι εκτός τόπου.

    Έπειτα για τον σχολιαστή 2:15 μ.μ. ο κάτοχος του ιστολογίου δεν είναι αλάθητος για να μας ότι θα την είχε διορθώσει ή ανασκευάσει αν ήταν ατυχής η φράση. Διάβασε με προσοχή το σχόλιο 26 Ιουλίου 2019 - 9:33 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή