Δευτέρα 19 Αυγούστου 2019

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Α΄ - π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος


ΑΠΛΕΣ  ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ  ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ  Α΄
ΑΣΚΗΣΗ Α΄

Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος στὴν ἐπίσημη ἐπίσκεψή του στὸ Κίεβο στὶς 26 Ἰουλίου 2008 γιὰ τὸν ἑορτασμὸ τῶν 1020 χρόνων ἀπὸ τοῦ βαπτίσματος τῶν Ρῶς, ἀπευθυνόμενος πρὸς τὸν Οὐκρανικὸ λαὸ εἶπε μεταξὺ ἄλλων: «Ἡ ἐπί προφανεῖ θυσίᾳ τῶν ἰδίων δικαιωμάτων ὀφειλετική διακονία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ ἔχει τήν περισσοτέραν ἔκφρασιν εἰς τήν ὅλην ἐξέλιξιν τῆς σχέσεως αὐτοῦ πρός τήν ἐκλεκτήν μεταξύ τῶν θυγατέρων Ἐκκλησιῶν, τήν Ἐκκλησίαν τῆς Οὐκρανίας, ἡ ὁποία ὑπήγετο ὑπό τήν κανονικήν δικαιοδοσίαν του ἐπί ἑπτά συναπτούς αἰῶνας, ἤτοι ἀπό τοῦ Βαπτίσματος τῆς μεγάλης ἡγεμονίας τοῦ Κιέβου (988-1687), μέχρι τῆς προσαρτήσεως αὐτῆς ὑπό τοῦ Μ. Πέτρου εἰς τό ρωσικόν κράτος. Πράγματι, ἡ Μήτηρ Ἐκκλησία προσέφερε προθύμως ἐπί ἑπτά αἰῶνας καί ἐκ τοῦ ὑστερήματος αὐτῆς,Οὕτως, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Διονύσιος Δ', μετὰ τὴν προσάρτησιν τῆς Οὐκρανίας εἰς τὴν Ρωσίαν καὶ ὑπὸ τὴν πίεσιν τοῦ Μ. Πέτρου, ἔκρινεν ἀναγκαίαν, ὑπὸ τὰς περιστάσεις ἐκείνας, καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴν ὑπαγωγὴν αὐτῆς εἰς τὸ Πατριαρχεῖον Μόσχας (1687), παρὰ τὴν ὁμόφωνον καὶ σθεναράν ἀντίθεσιν τῆς Ἱεραρχίας τῆς Οὐκρανίας διὰ τὴν ἀπόφασιν ταύτην, καὶ ἐπὶ προφανεῖ ζημίᾳ τῶν κανονικῶν δικαίων τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας, ἳνα μὴ αἱ δοκιμασίαι τοῦ εὐσεβοῦς οὐκρανικοῦ λαοῦ καταστοῦν ἐπαχθέστεραι ὑπὸ τὴν ὀρθόδοξον πολιτικὴν ἡγεσίαν»[1].


            Ἂς τολμήσουμε, λοιπόν, νὰ ἀπαντήσουμε στὰ ἁπλὰ ἐρωτήματα μὲ βάση τίς ἀνωτέρω σκέψεις τοῦ Πατριάρχου καὶ ὄχι τί θὰ θέλαμε νὰ λέει:
1. Ποιὸς ὁμιλεῖ, σὲ ποιοὺς ἀπευθύνεται καὶ πότε;
2. Πότε ἔγινε τὸ «Βάπτισμα  τῆς μεγάλης ἡγεμονίας τοῦ Κιέβου»;
3. Ἀπὸ τὸ «Βάπτισμα  τῆς μεγάλης ἡγεμονίας τοῦ Κιέβου», το 988 μΧ, μέχρι σήμερα πόσοι αἰῶνες ἔχουν περάσει;
4. Σύμφωνα μὲ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη Βαρθολομαῖο, πόσους αἰῶνες ἡ «Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας, ὑπήγετο ὑπὸ τὴν κανονικὴν δικαιοδοσίαν» τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου;
5. Κατὰ τὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Διονύσιος Δ΄ τὸ 1687 ἔδωσε στὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας τὸ ἁπλὸ δικαίωμα χειροτονίας τῶν ἐπισκόπων τῆς Οὐκρανίας ἢ μήπως «ἔκρινεν ἀναγκαίαν, … τὴν ἐκκλησιαστικὴν ὑπαγωγὴν αὐτῆς εἰς τὸ Πατριαρχεῖον Μόσχας (1687)»;
6. Ἡ φράση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου ὅτι «ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Διονύσιος Δ' … ἔκρινεν ἀναγκαίαν… καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴν ὑπαγωγὴν αὐτῆς (τῆς Οὐκρανίας) εἰς τὸ Πατριαρχεῖον Μόσχας (1687)» σημαίνει ὅτι ἡ Οὐκρανία ἐκκλησιαστικὰ συνέχιζε καὶ μετὰ τὸ 1687 νὰ ὑπάγεται στὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως  ἢ ὅτι ὑπαγόταν πλέον «εἰς τὸ Πατριαρχεῖον Μόσχας»;
7. Ἄν, ὅπως ἰσχυρίζονται ὁρισμένοι, ἡ Οὐκρανία συνεχῶς καὶ πάντοτε μέχρι σήμερα ὑπαγόταν στὴν Κωνσταντινούπολη, γιατί ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης μὲ τὴ φράση του «ἡ Μήτηρ Ἐκκλησία προσέφερε προθύμως ἐπὶ ἑπτὰ αἰῶνας καὶ ἐκ τοῦ ὑστερήματος αὐτῆς» περιορίζει τὴν προσφορὰ τῆς «Μητρὸς Ἐκκλησίας», δηλ. τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, πρὸς τὴν Οὐκρανία μόνο «ἐπὶ ἑπτὰ αἰῶνας» καὶ ὄχι σὲ 10 αἰῶνες (ἀπὸ τὸ 988 μέχρι σήμερα);
8. Σὲ τί συνίσταται εἰδικὰ γιὰ τὴν περίπτωση τῆς Οὐκρανίας «Ἡ ἐπὶ προφανεῖ θυσίᾳ τῶν ἰδίων δικαιωμάτων ὀφειλετική διακονία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου»; Εἰς τί ἔγκειται ἡ  «προφανὴς θυσία»;  Μήπως εἰς «τὴν ἐκκλησιαστικὴν ὑπαγωγὴν αὐτῆς εἰς τὸ Πατριαρχεῖον Μόσχας (1687)»;
9. Μὲ τὴ  φράση Του ὅτι ἡ Οὐκρανία «ὑπήγετο ὑπὸ τὴν κανονικὴν δικαιοδοσίαν τοῦ (Οἰκουμενικοῦ Θρόνου) ἐπὶ ἑπτὰ συναπτοὺς αἰῶνας, ἤτοι ἀπὸ τοῦ Βαπτίσματος τῆς μεγάλης ἡγεμονίας τοῦ Κιέβου (988-1687), μέχρι τῆς προσαρτήσεως αὐτῆς ὑπὸ τοῦ Μ. Πέτρου εἰς τὸ ρωσικὸν κράτος» ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἐννοεῖ ὅτι  ἡ Οὐκρανία καὶ ἀπὸ τοῦ 1687 συνέχιζε μέχρι καὶ σήμερα νὰ ὑπάγεται στὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως; Ὑπάρχουν ἴχνη σοβαρότητος σὲ μία τέτοια ἑρμηνεία τῶν Πατριαρχικῶν λόγων;
10. Τί ἐννοεῖ ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ὅταν ἐπαναλαμβάνει καὶ δεύτερη φορὰ ὅτι ἡ «ἐκκλησιαστικὴ ὑπαγωγὴ (τῆς Οὐκρανίας) εἰς τὸ Πατριαρχεῖον Μόσχας (1687)» ἔγινε «ἐπὶ προφανεῖ ζημίᾳ τῶν κανονικῶν δικαίων τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας»; Σὲ τί συνίσταται ἡ «προφανὴς ζημία τῶν κανονικῶν δικαίων τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας»; Μήπως στὸ ὅτι συνέχιζε, τάχα, νὰ ὑπάγεται στὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως ἢ μήπως στὸ ὅτι πλέον ὑπήχθη κανονικῶς στὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας;
Εἶναι προφανὲς ὅτι ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος τὸ 2008 στὴν ἐπίσημη ὁμιλία Του στὸ Κίεβο ἐνώπιον τοῦ Οὐκρανικοῦ λαοῦ ἐξέφρασε αὐτὸ ποὺ ὁμόφωνα ἀπὸ τὸν 17ο αἰ. μέχρι σήμερα ἀποδέχεται Οἰκουμενικὸς Θρόνος καί σύνολη ἡ πανορθόδοξη ἐκκλησιαστικὴ συνείδηση χωρίς τήν παραμικρή ἀντίρρηση: Ἡ Οὐκρανία ἀπὸ τὸ 988 μέχρι τὸ 1687 ὑπαγόταν στὸν Οἰκουμενικὸ Θρόνο τῆς Κωνσταντινουπόλεως καὶ μὲ τὴν ἀπόφαση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Διονυσίου Δ΄, ἀπὸ τὸ 1687 μέχρι σήμερα ὑπάγεται πλέον ἐκκλησιαστικὰ στὸ Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας.
Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος εἶναι σαφής καί κατηγορηματικός!

Πρωτοπρεσβύτερος Ἀναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος,

Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν
Πάτρα 19.8.19

[1] π. Ἀναστασίου Γκοτσοπούλου, Συμβολὴ στὸν διάλογο γιὰ τὸ Οὐκρανικὸ Αὐτοκέφαλο, Θεσσαλονίκη 2019, σ. 23-24.

26 σχόλια:

  1. Σας ευχαριστούμε πολυγραφότατε Κανονολόγε, Δογματολόγε και Εκκλησιολόγε της μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας π. Αναστάσιε Γκοτσόπουλε, που είσθε των Πατρών το μοναδικό κλέος, και της οικουμένης ο διδάσκαλος. Τα ερωτήματα αυτά τα έχουν αποσαφηνίσει Επίσκοποι με θεολογικό και όχι μόνο με κηρυκτικό λόγο της Αγίας μας Εκκλησίας και σπουδαίοι και έγκριτοι Καθηγητές των Θεολογικών μας σχολών.
    Η μόνη απάντηση για τον κόπο της συγγραφής σας είναι το «Ακουσόμεθά σου πάλιν περί τούτου…»
    Με αγωνία ο περιούσιος λαός αναμένει την άσκηση β΄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ἀγαπητέ μου π. Ἀναστάσιε,
    Γιά τό Οὐκρανικό ἔχουν γράψει ὑπέρ τῶν θέσεων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μας ἄλλοι πολύ καλλίτεροι ἐμοῦ καί πανεπιστημιακοί διδάσκαλοι.
    Μοῦ προξενεῖ ὅμως ἐντύπωση, γιατί τόσο μένος κατά τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου μας; Δέν ἀντιλαμβάνεσθε τά πολιτικά καί ἐκκλησιαστικά παιχνίδια τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας γιά νά καταστεῖ αὐτό ¨πρῶτο τῇ τάξει" μέ τήν θεωρία περί Τρίτης Ρώμης ἀπό τόν καιρό πού τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο μας βρίσκεται ταπεινωμένο καί φυλικασμένο ἀπό τούς Ὀθωμανούς καί τώρα ἀπό τούς Τούρκους;
    Ἐπίτρεψέ μου νά σοῦ ξεκαθαρίσω κάτι προσωπικό γιά τό θέμα αὐτό. Καί ἄν ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ, ὅτι σέ κάποιο σημεῖο στήν ὅλη ὑπόθεση τοῦ Οὐκρανικοῦ ἔχει λάθος τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο (πού ΔΕΝ ἔχει), ἐγώ εἶμαι μέ τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη μας, γιατί θέλω τόν Θεσμό αὐτόν τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων νά εἶναι πάντα Οἰκουμενικός καί ὄχι κάποιος ἄλλος.
    Μέ πολλή ἀγάπη Χριστοῦ καί εὐχές
    π. Νικόλαος


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ἀγαπητέ Ἀναστάσιε,
    ἡ παροῦσα ἀνάρτηση ἀφιερώνεται ἑξαιρετικῶς στὸν ἀγαπητὸ π. Νικόλαο Μεσσαλά.
    Εἶμαι βέβαιος πὼς ὁ σεβασμός του στὸ πρόσωπο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου (βλ. εἰσαγωγικὰ σχόλια: http://anastasiosk.blogspot.com/2019/08/blog-post_27.html καὶ http://anastasiosk.blogspot.com/2019/08/blog-post_80.html) ὄχι μόνο δὲν θὰ ἐπιτρέψει νὰ περάσουν ἀπαρατήρητοι οἱ λόγοι Του ἀλλὰ καὶ «θὰ τοὺς προσυπογράψει». Θέλω, μάλιστα, νὰ ἐλπίζω ὅτι θὰ τοὺς σχολιάσει δεόντως.
    Ἅς μου ἐπιτραπεῖ νὰ δηλώσω κατηγορηματικὰ ὅτι ἐγὼ τοὺς προσυπογράφω μέχρι κεραίας!
    π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος

    ΥΓ: Πάντως, εἰλικρινὰ ἀπορῶ, π. Νικόλαε, πῶς συνδυάζετε τὸ σεβασμὸ πρὸς τὸ πρόσωπο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου μὲ τὴν «προσυπογραφὴ» ὅλων των ἀναφορῶν τοῦ κειμένου τοῦ Σεβασμιωτάτου Ναυπάκτου;! Μήπως δὲν διαβάσατε μὲ τὴ δέουσα προσοχὴ ὅλο το κείμενο τοῦ Ἁγίου Ναυπάκτου; Ἀναλυτικότερα ἐν καιρῷ…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αναγκαία διευκρίνηση για την κατανόηση των ανωτέρω σχολίων του π. Νικολάου (6:10) και του δικού μου (6:31):
    Το κείμενο του π. Νικολάου αποτελεί απάντηση στο δικό μου σχόλιο, και όχι το αντίθετο.
    Δηλαδή ο π. Νικόλαος έλαβε γνώση του σχολίου μου πριν αυτό δημοσιευθεί και απάντησε σε αυτό και στη συνέχεια δημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο το σχόλιό μου.
    π. Αναστάσιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κανένα σεβασμό δεν έχετε στο πρόσωπο του Οίκου. Πατριάρχη...μόνο τις απόψεις σας λατρεύετε.
    Ιφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Π. Νικολάε, θα προτιμούσα σαν ιερέας να αγαπάτε περισσότερο την Αλήθεια και όχι τα προσωπα. Και η αλήθεια δεν ταυτίζεται πάντα με τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είναι δύσκολο να συμφωνήσουμε με την άποψη που εκφράζει ο π. Νικόλαος, ότι το "Οικουμενικό Πατριαρχείο βρίσκεται ταπεινωμένο και φυλακισμένο".
    Ο σημερινός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος είναι πρόσωπο με ευρεία κοινωνική αποδοχή και μάλιστα διεθνή. Κάθε 2 - 3 μήνες ο Πατριάρχης ταξειδεύει στο εξωτερικό, σε χώρες της Ευρώπης, της Αμερικής, και αλλού.
    Στα ταξείδια του αυτά έχει την ευκαιρία να συναντα Υψηλά ιστάμενα Πρόσωπα (Βασιλείς, Προέδρους, Πρωθυπουργούς, Προέδρους του Ευρωπαικού Κοινοβουλιου, Προέδρους της Ευρωπαικής Επιτροπής, Υπουργούς, κλπ.).
    Εχει την δυνατότητα να συμμετέχη σε Διεθνή Συνέδρια, σε επίσημα Δείπνα, να λαμβάνη Τιμές και Αναγνωρίσεις από Πανεπιστημιακά Ιδρύματα υψηλού επιπέδου.
    Εχει συναντήσεις με θρησκευτικούς ηγέτες Χριστιανικών ομολογιών και άλλων θρησκειών.
    Διοργανώνει ακόμη και Οικολογικά Συνέδρια με διεθνή συμμετοχή επιστημόνων και ειδικών σε θέματα Περιβάλλοντος.
    Ολα αυτά δείχνουν ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο του 2020 έχει διαφορετική διεθνή εικόνα και κύρος, εν σχέσει με το Πατριαρχείο του 1950 ή του 1900 ή του 1850.
    Επομένως δεν χρειάζεται τον οίκτο μας αλλά την εκτίμηση μας και την κριτική μας, όπου χρειάζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αναγκαία διευκρίνηση για την κατανόηση των ανωτέρω σχολίων του π. Νικολάου 6:10 μ.μ. και π. Αναστασίου 6:31 μ.μ.

    Το σχόλιο ο π. Νικόλαος το έγραψε 6:10 μ.μ. και ο π. Αναστάσιος 6:31 μ.μ. πως είναι δυνατόν να λάβει γνώση του δικού σας σχολιασμού π. Αναστάσιε όταν ο ένας σχολιασμός προηγείται του άλλου κατά 31 λεπτά. Εκτός και αν υποθέσω ότι ο π. Νικόλαος έχει «προορατικό χάρισμα».
    Η κοινή λογική έχω την εντύπωση ότι δίνει την απάντηση ότι ο π. Νικόλαος δεν έλαβε γνώση του σχολιασμό σας. Εκτός και αν υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ σας, κάτι το οποίο δεν μπορώ να γνωρίζω. Προσωπικά δεν επικοινώνησα με κανένα από τους δυο σας για να ενημερώσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ Αναστάσιε,
    σε ευχαριστώ για τη διευκρίνηση στη διευκρίνησή μου.
    Επειδή σου έστειλα στις 10:33πμ το άρθρο μου στο οποίο υπήρχε ενσωματωμένη η αναφορά-"αφιέρωση" στον π. Νικόλαο υπέθεσα ότι ο π. Νικόλαος έλαβε γνώση και μου απάντησε. Όταν το απόγευμα είδα ότι δημοσιεύθηκε το άρθρο χωρίς την "αφιέρωση", στην έστειλα ως σχόλιο...
    Ευλόγησον!
    π. Αναστάσιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το εγώ μας πάνω από πρόσωπα και θεσμούς.
    Συγχαρητήρια!!! ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος κατάφερε να προβάλει τις απλές ερωτήσεις του σε πολλά εκκλησιαστικά ιστολόγια. Ας τον προβληματίσει έστω και λίγο, ότι έσπευσαν να τον προβάλουν οι αποτειχισμένοι. Αυτό δεν είναι προς τιμήν. Αυτό είναι κατηφόρα. Η συμμέτοχή του σε σύναξη αποτειχισμένων στην Θεσσαλονίκη με ομιλία του μου λέει πολλά.
    Κρίμα διότι άλλα περιμέναμε από τον π. Αναστάσιο……

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πρόσφατα συζήτησα με τρεις αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος το Ουκρανικό. Και οι τρεις συμφωνούσαν με την λύση την οποία έδωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Την οποία με επιχειρήματα υπερασπίστηκαν. Γιατί κουράζεσαι π. Αναστάσιε αφού Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει. Η αναγνώριση από την Εκκλησία μας θα είναι πανηγυρική. Μάταια κάθε άλλη άποψη. Οι αρχιερείς αποφασίζουν και αναγνωρίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είσαι οικουμενιστής φαίνεται 9:42 μ.μ.
    Ποιό εγώ είναι πάνω από πρόσωπα και θεσμούς; Πας καλά; Δεν θα εκφράσει την γνώμη του ο π. Αναστάσιος; Θα ρωτήσει εσένα ή τον Βαρθολομαίο;

    Είσαι και ημιμαθής:
    Αν πρόσεχες τους αποτειχισμένους της υποχρεωτικής αποτείχισης θα έβλεπες ότι παρά το ότι δημοσιεύουν κατα καιρούς άρθρα αντιοικουμενιστών, παρ΄ όλα αυτά συχνά τους κατηγορούν. Μεγάλο λάθος των αποτειχισμένων της υποχρεωτικής αποτείχισης.

    Τώρα για την συμμέτοχή του π. Αναστασίου σε σύναξη ΣΩΣΤΑ αποτειχισμένων στην Θεσσαλονίκη με ομιλία του, έπραξε ΑΡΙΣΤΑ. Οι ΣΩΣΤΑ αποτειχισμένοι δεν είναι εκτός Εκκλησίας είναι εντός Εκκλησίας και αξίζουν έπαινο.
    Διάβασε 15ο κανόνα της Πρωτοδευτέρας μήπως και ανοίξουν τα μάτια σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μην έχετε τόσο άγχος παρακαλώ μήπως στενοχωρηθεί ο Πατριάρχης... Δεν είναι Πάπας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητοί μου,
    συνεχίστε να με χαρακτηρίζετε όπως θέλετε. Ανώνυμοι, οι περισσότεροι, ανάλογης αξίας και οι χαρακτηρισμοί σας.
    Πάντως σε ένα διάλειμμα των χαρακτηρισμών σας προσπαθήστε να απαντήσετε σε κάποιο από τα ερωτήματα.
    Μην ξεχνάτε το προς κατανόηση κείμενο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΟΥ (άδικα με βρίζετε!) ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ, το οποίο εγώ το προσυπογράφω πλήρως. Τι φταίω, λοιπόν, ο κακομοίρης και να δέχομαι την έκφραση της αγαπώσης, χριστιανικής καρδίας σας;!...

    π. Νικόλαε,
    ασχολείστε με εμένα (μένος, δεν καταλαβαίνω τα πολιτικά παιχνίδια της Μόσχας κλπ) και αποφεύγετε να μας πείτε αν προσυπογράφετε το κείμενο του Οικουμενικού Πατριάρχου. Απορώ γι' αυτό, διότι με πολύ άνεση είχατε δηλώσει ότι προσυπογράφετε το κείμενο του Σεβασμ. Ναυπάκτου!
    Να υποθέσω ότι συμφωνείτε με τον +Ναυπάκτου αλλά διαφωνείτε με τον Πατριάρχη;
    Δεν θέλω να το πιστέψω.
    Να συμφωνώ εγώ με τον Πατριάρχη και να διαφωνείτε εσείς;!...

    Τα περί συμφωνίας με το Πατριάρχη ακόμα και αν κάνει λάθος, με συγχωρείτε, αλλά δεν είναι καθόλου πρωτότυπα. Τα έχω διαβάσει στην ΣΚΟΠΙΑ όπου εκεί δηλώνεται ότι και αν ακόμα ο "πιστός και φρόνιμος δούλος" (δηλ. η ηγεσία των Ιεχωβάδων) κάνει σε κάποιο σημείο λάθος, οφείλουμε να κάνουμε απόλυτη υπακοή στον "δούλο". Καλύτερα με τον "δούλο" παρά με την αλήθεια αλλά μακρυά από τον "δούλο"!

    Εκεί οδηγούν οι σέκτες και η σεκτική νοοτροπία ακόμα και όταν η νοοτροπία αυτή κυοφορείται εντός της Εκκλησίας: Ο "δούλος" ή ο "Αφέντης και Δεσπότης" έχει πάντα δίκιο, δεν επιτρέπεται αντίρρηση!

    Λυπάμαι!

    π. Αναστάσιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτες οι ψευδ-ενωσεις ειναι ''ψευδαισθησεις ενοτητας'' τελικα.
    Η παπικοι ,δεν μου το βγαζεις απο το μυαλο αυτοθεωρουνται μητερα εκκλησια γι'αυτο και ολες οι εκκλησιες ειναι διησταμενες αφου την εξουσια την εχει ο πετρος.

    Θα μας απεμπωλησουν την ορθοδοξη καρδια μας,με τα μνημοσυνα των αμνημονευτων κ την εισροη μελων που δεν ανηκουν στο σωμα της εκκλησιας ουτε και συναρμολογουνται οργανικα μεσω της φυσικης επικοινωνιας αλλα κ κυριως την κεφαλη που ειναι Ο.Κ.Η.Ι.Χ.
    Παντοτε οι αγ.Πατερες ελεγχαν το σχισμα κ της αιρεση,οι δε Ι.Κανονες προφυλασσαν την ενοτητα της εκκλησιας ,εχοντας ως αλανθαστο οδηγο την Χαρη του αγ.Πνευματος.
    Δεν γινεται ενοτης ετσι!
    Θα μας πεταξουν στα μπαζα.Ας ξυπνησουμε κ ας βρουμε μιαν ακρη επιστροφης!
    Συγχωρηστε με!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητοί αδελφοί,

    Ομολογώ πως δεν γνωρίζω τον "15ο κανόνα της Πρωτοδευτέρας" και ούτε θα ψάξω να τον βρω, όχι από αδιαφορία για την πίστη μας αλλά διότι (α) δεν ξέρω καν που θα μπορούσα να τον βρω σε μια κατανοητή γλώσσα (β) αν ψάξω για αυτόν θα έπρεπε μετά να ψάξω και για όλους τους άλλους κανόνες που αγνοώ, και δυστυχώς δεν μπορώ να το κάνω αυτό και (γ) ακόμα και αν τον βρω δεν είμαι σίγουρος αν θα μπορέσω να καταλάβω το ουσιαστικό περιεχόμενό του και τις συνέπειές του.

    Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι το πόσο μίσος κρύβουν τα λόγια σας.
    Που είναι η ΑΓΑΠΗ αδελφοί;
    Έτσι θα μίλαγε ο Χριστός σε έναν, έστω πλανεμένο, αδελφό;
    Ο Χριστός αδελφοί δεν θα κρίνει βάση της παραγράφου χ του άρθρου ψ του κανόνα λ της τάδε συνόδου, θα κρίνει με βάση την ΑΓΑΠΗ μας (ο ίδιος το είπε). Και με αυτό δεν εννοώ ότι οι σύνοδοι και οι κανόνες δεν έχουν αξία, το αντίθετο: οι σύνοδοι και οι κανόνες έχουν τεράστια αξία για την διαφύλαξη της αλήθειας, εν αγάπη όμως και όχι για την καλλιέργεια του μίσους.

    ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ αδελφοί!

    π. Αναστάσιε, είναι εντυπωσιακό το πόσο καλά ξέρεις τους κανόνες.
    Καλά κάνεις αλλά να ξέρεις δεν φτάνει...
    Με την ΑΓΑΠΗ πως τα πας;
    Πρόσεξε, αγαπητέ μου πάτερ, πρόσεξε!

    Και για να μην παρεξηγηθώ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ!!!
    Ένας ορθόδοξος χριστιανός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ἀγαπητέ μου Ἀναστάσιε,
    Ὀρθή ἡ παρατήρησή σου καί τό σχόλιό σου. Σέ εὐχαριστῶ, διότι δέν θά μποροῦσα νά ἀποδείξω τήν ἀλήθεια τῶν γεγονότων.
    Ὅ,τι σχόλιο ἔγραψα ἀφοροῦσε τήν ἀνάρτηση τοῦ π. Ἀναστασίου. Ἔτσι, ὅταν ἀναφέρομαι, ὅτι τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο μας εἶναι φυλακισμένο καί ταπεινωμένο, ἐννοῶ κυρίως γιά τό παρελθόν ἐξ αἰτίας τοῦ ὁποίου δημιουργήθηκε καί τό ζήτημα τῆς θεωρίας περί Τρίτης Ρώμης καί τό Οὐκρανικό.
    Ἐπειδή ἀγαπῶ τήν ἀλήθεια καί ἐπειδή αὐτή ἐκφράζεται ἀπό πρόσωπα γιά τόν λόγο αὐτό σέβομαι καί προσεύχομαι καθημερινῶς γιά τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη μας καί τήν περί Αὐτόν Σύνοδο νά ὀρθοτομοῦν ἀκατάπαυστα τόν λόγον τήν Ἀληθείας.
    Μοῦ προξενεῖ ὅμως μεγάλη ἐντύπωση, ὅτι ὅσοι καταφέρονται ἐναντίον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μας, ἀμνηστεύουν σέ ὅλα τό Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας, ὅτι δηλ. αὐτό τά πράττει ὅλα μέ γνώμονα τήν ἀλήθεια καί τούς Ἱερούς Κανόνες, ὅτι δέν ἔχει πολιτικές ἐπιρροές, ὅτι δεν ὑπονομεύει τό Οἰκουμενικό μας Πατριαρχεῖο, ὅτι μέ τό χρυσό καί τά ἑκατομμύρια τῶν πιστῶν προσπαθεῖ νά ἁλώσει ὅλα τά Ἑλληνόφωνα Πατριαρχεῖα καί Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες κ.ἄ.
    Γιά τούς λόγους αὐτούς πονῶ καί προσεύχομαι Κύριος ὁ Θεός νά κυβερνᾶ τήν Ἐκκλησία Του, νά στηρίζει καί νά φωτίζει καί ἁγιάζει τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη μας καί τήν περί Αὐτόν Σύνοδο.
    Μέ πολλή ἀγάπη Χριστοῦ καί εὐχές
    π. Νικόλαος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Διαβάζω την ιστοσελίδα. Δεν γνωρίζω θεολογικά ή ζητήματα εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας των ορθοδόξων εκκλησιών. Έκανα σύγκριση σε δύο σχόλια των επώνυμων
    Του π. Αναστάσιου ώρα 9.54 και
    Του π. Νικολάου 11.38.
    Σε αυτά τα δύο υπάρχει διαφορά ύφους και ήθους.
    Τίποτα άλλο καθώς διαβάζω κρίνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χαίρομαι πολύ που ο πατήρ Αναστάσιος Γκοτσόπουλος ψάχνει στα κείμενα και παρουσιάζει ντοκουμέντα.
    Έτσι γίνεται η αληθινή επιστήμη, εκεί βρίσκεται η αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα μπορούσε να σας απαντήσει π. Αναστάσιε, αν αντί αυτών των δημοσιοποιήσεων προς εντυπωσιασμό και υπεράσπιση των ρωσικών θέσεων, του είχατε στείλει μια επιστολή. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει για της κανονικής οδού, δηλαδή, δια του επισκόπου σας (ο οποίος τυγχάνει και Συνοδικός) να κατατεθούν οι προβληματισμοί σας από τα λεχθέντα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος. Αυτή θα ήταν η κατάλληλη εκκλησιαστική οδός και πρακτική.
    Διαπιστώνω (μπορεί να πέφτω και έξω) ότι σας ενδιαφέρει ο «θόρυβος». Αυτή την διαπίστωση την αποκόμισα από την μοναδική φορά που σας είδα εις την πανήγυρι του Αγίου Ανδρέου στην Πάτρα.
    π. Νεόφυτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δυστυχώς το αγαπολογικό σχόλιο 20 Αυγούστου 2019 - 11:35 π.μ. που περιφρονεί τα ορθά δόγμα είναι γραμμένο από άνθρωπο που έχει καταπιεί το οικουμενιστικό δηλητήριο και αγαπολογεί κούφια.
    Δεν είναι αυτό Ορθοδοξία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Προς π. Νικόλαο.
    Κάθε απάντηση θα είναι χαμένος χρόνος. Προσωπικά θα σταματούσα έναν τέτοιο ιδιότυπο διάλογο.
    Πέτρος Σπυρόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ο Λεωνίδας να γράφει περισσότερα σχόλια όπως και ο π. Αναστάσιος. Γράφουν καλά σχόλια στο 99%.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ο κ. Κοτταδάκης απαντά στο κείμενο του π. Αναστασίου με τα δικά του επιχειρήματα εδώ: https://anastasiosk.blogspot.com/2019/08/blog-post_861.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Δηλαδή ο π. Αναστάσιος τι θέλει να πετύχει?Να μας αποδείξει ότι μόνο αυτός έχει δίκιο και οσοι επικροτουν τις ενέργειες του Πατριάρχη άδικο? Διερωτώμαι απλώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Την λύση στο θέμα την έδωσε το τεκμηριωμένο σχόλιο 11,20 μ.μ. 19 Αυγ. τα άλλα όλα είναι άσκοπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή