«Δεν γίνεται να συζητάμε το
ουκρανικό ζήτημα χωρίς την Ουκρανία» αναφέρει ο ο Μητροπολίτης Κιέβου στο
protothema.gr - Αρνήσεις και συμμετοχές στην πρόσκληση Ιεροσολύμων για
σύναξη στην Ιορδανία
«Δεν έχει το δικαίωμα να
συγκαλέσει Διορθόδοξη Σύναξη ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων» λέει ο Μητροπολίτης
Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιος, ο οποίος μιλώντας στο protothema.gr κάνει
παρέμβαση στο ζήτημα και προσθέσει: «Τις συνάξεις της Ορθοδοξίας τις αποφασίζει
ο Οικουμενικός Πατριάρχης».
Ο Μητροπολίτης Κιέβου κάνοντας παρέμβαση στο θέμα που έχει προκύψει με την οργάνωση Διορθόδοξης Σύναξης στο Αμμάν από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων αποκαλύπτει επίσης οτι «ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων έλαβε την πρωτοβουλία για οργάνωση σύναξης υπό την επίδραση του Πατριαρχείου Μόσχας, το οποίο συνεχίζει να μας πολεμά». Και ξεκαθαρίζει ότι «τις συνάξεις της Ορθοδοξίας τις αποφασίζει ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων δεν έχει δικαίωμα να τις συγκαλεί. Και αυτό το βλέπουμε και από την απάντηση που του έδωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος. Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων έλαβε την πρωτοβουλία για οργάνωση σύναξης υπό την επίδραση του Πατριαρχείου Μόσχας, το οποίο συνεχίζει να μας πολεμά. Βεβαίως μία τέτοια σύναξη δεν είναι πραγματοποιήσιμη αφού θα πρέπει να παρίσταται και ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ουκρανίας, και αυτό αναφέρεται στον Τόμο της Αυτοκεφαλίας που χορήγησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Δεν γίνεται να συζητάμε το ουκρανικό ζήτημα χωρίς την Ουκρανία».
Ο Μητροπολίτης Κιέβου κάνοντας παρέμβαση στο θέμα που έχει προκύψει με την οργάνωση Διορθόδοξης Σύναξης στο Αμμάν από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων αποκαλύπτει επίσης οτι «ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων έλαβε την πρωτοβουλία για οργάνωση σύναξης υπό την επίδραση του Πατριαρχείου Μόσχας, το οποίο συνεχίζει να μας πολεμά». Και ξεκαθαρίζει ότι «τις συνάξεις της Ορθοδοξίας τις αποφασίζει ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων δεν έχει δικαίωμα να τις συγκαλεί. Και αυτό το βλέπουμε και από την απάντηση που του έδωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος. Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων έλαβε την πρωτοβουλία για οργάνωση σύναξης υπό την επίδραση του Πατριαρχείου Μόσχας, το οποίο συνεχίζει να μας πολεμά. Βεβαίως μία τέτοια σύναξη δεν είναι πραγματοποιήσιμη αφού θα πρέπει να παρίσταται και ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ουκρανίας, και αυτό αναφέρεται στον Τόμο της Αυτοκεφαλίας που χορήγησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Δεν γίνεται να συζητάμε το ουκρανικό ζήτημα χωρίς την Ουκρανία».
Ο Mητροπολίτης Επιφάνιος λέει
χαρακτηριστικά: «Τώρα το ρωσικό κράτος στο πρόσωπο της Ρώσικης Εκκλησίας κάνει
τα πάντα για να εμποδίσει την εξέλιξη μας. Το βλέπουμε στις κινήσεις που
γίνονται να εμποδιστεί η αναγνώριση και από άλλες Εκκλησίες από ανάγκη άλλων
Εκκλησιών και οι άλλες εκκλησίες το μαρτυρούν τώρα. Αλλά παρόλες τις πιέσεις
που εξασκούνται η αλήθεια νικά. Δεν θέλουμε κάτι ακατόρθωτο. Θέλουμε δικό μας
ανεξάρτητο κράτος και δική μας ανεξάρτητη τοπική αυτοκέφαλη Εκκλησία όπως η
Ελλάδα έχει τη δική της Εκκλησίας αυτό επιδιώκουμε και εμείς».
Σε αυτό το κλίμα έντασης το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων φαίνεται οτι προχωρά στην πραγματοποίηση της σύναξης στο Αμμάν το τελευταίο δεκαήμερο του μήνα, με πιθανότερη ημερομηνία τις ημέρες μεταξύ 26 και 27 Φεβρουαρίου. Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων σύμφωνα με πληροφορίες εμμένει στην θέση του για την σύναξη παρά τις εντάσεις που έχουν δημιουργηθεί.
Σε αυτό το κλίμα έντασης το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων φαίνεται οτι προχωρά στην πραγματοποίηση της σύναξης στο Αμμάν το τελευταίο δεκαήμερο του μήνα, με πιθανότερη ημερομηνία τις ημέρες μεταξύ 26 και 27 Φεβρουαρίου. Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων σύμφωνα με πληροφορίες εμμένει στην θέση του για την σύναξη παρά τις εντάσεις που έχουν δημιουργηθεί.
Οπως είναι ήδη γνωστό, ο
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει εκφράσει την αντίθεσή του για τη
συγκεκριμένη πρωτοβουλία από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων και στον αντίποδα η
Εκκλησία της Ρωσίας επαναλαμβάνει οτι οι ηγέτες των Ορθοδόξων Εκκλησιών
σκοπεύουν να μεταβούν στο Αμμάν στα τέλη Φεβρουαρίου για να συζητήσουν την
κατάσταση γύρω από τη δημιουργία της νέας Εκκλησίας της Ουκρανίας . Το Κέντρο
της Πρωτοθρόνου Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως επισκέφθηκε το περασμένο
Σάββατο, Αντιπροσωπεία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Η Αντιπροσωπεία του
Πατριαρχείου Ιεροσολύμων έγινε δεκτή από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη
Βαρθολομαίο και οι εκπρόσωποι του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων ενημέρωσαν τον
Παναγιώτατο και τους Συνοδικούς Ιεράρχες για την πρωτοβουλία του Πατριάρχου
τους να συγκαλέσει συνάντηση των Ορθοδόξων Προκαθημένων στο Αμμάν, θέμα, επί
του οποίου διεξήχθη μακρά συνομιλία.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο επανέλαβε εντόνως την ήδη γνωστή θέση του επί της αναρμοδίου αυτής πρωτοβουλίας της Σιωνίτιδος Εκκλησίας, της οποίας οι εκπρόσωποι μετέφεραν τις απόψεις της και έδωσαν εξηγήσεις.
Μετά τον Οικουμενικό Πατριάρχη
που με δική του επιστολή ξεκαθάρισε για δεύτερη φορά οτι δεν δέχεται την
παρέμβαση του Πατριάρχη Ιεροσολύμων, οι Αρχιεπίσκοποι Αθηνών, Κύπρου, Αλβανίας
και Αλεξανδρείας και ενημέρωσαν τον Πατριάρχη Θεόφιλο πως δεν προτίθενται να
συμμετάσχουν στην σύναξη της Ιορδανίας.
Εκτός από τον οικοδεσπότη Πατριάρχη Ιεροσολύμων και τον Πατριάρχη της Ρωσίας θετικά αναμένεται να απαντήσει και η Αντιόχεια, αν και με τον τρόπο αυτό εμφανίζεται ανακόλουθη με το θέμα των Ορθοδόξων στην Μέση ανατολή για το οποίο δεν μετείχε στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης. Θετικά αναμένεται να απαντήσει ο Αρχιεπίσκοπος Τσεχίας που έχει πει οτι θα μεταβεί στην Ιορδανία.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από την Εκκλησίας της Ρουμανίας δεν αναγνωρίζει την σύναξη αυτή ως «σύναξη Προκαθημένων» αλλά ως αδελφική σύναξη για την συζήτηση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει για το ουκρανικό ζήτημα. Στην ίδια απόφαση σημειώνεται πως το Πατριαρχείο Ρουμανίας «…συμφωνεί με τη χορήγηση αυτοκεφάλου για ολόκληρη την Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ουκρανία (όχι μόνο ένα μέρος), αλλά αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την κατανόηση μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Πατριαρχείου της Μόσχας και με πανορθόδοξη συναίνεση».
Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί η σύνθεση της ρουμανικής αντιπροσωπείας στην Σύναξη στο Αμμάν ενώ όλα δείχνουν οτι δεν θα παραστεί ο Πατριάρχης Δανιήλ. Η Εκκλησία της Γεωργίας δεν προτίθεται να συμμετάσχει ενώ με αντιπροσωπεία αναμένεται συμμετάσχει και η Εκκλησία της Πολωνίας. Εως στιγμής δεν έχει απαντήσει και η Εκκλησίας της Σερβίας.
Η Εκκλησία της Βουλγαρίας απάντησε ότι δεν θα στείλει εκπροσώπους στο Αμμάν, σημειώνοντας την αδελφική αγάπη και τον σεβασμό που τρέφει προς το πρόσωπο του Πατριάρχη Ιεροσολύμων.
Εκτός από τον οικοδεσπότη Πατριάρχη Ιεροσολύμων και τον Πατριάρχη της Ρωσίας θετικά αναμένεται να απαντήσει και η Αντιόχεια, αν και με τον τρόπο αυτό εμφανίζεται ανακόλουθη με το θέμα των Ορθοδόξων στην Μέση ανατολή για το οποίο δεν μετείχε στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης. Θετικά αναμένεται να απαντήσει ο Αρχιεπίσκοπος Τσεχίας που έχει πει οτι θα μεταβεί στην Ιορδανία.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από την Εκκλησίας της Ρουμανίας δεν αναγνωρίζει την σύναξη αυτή ως «σύναξη Προκαθημένων» αλλά ως αδελφική σύναξη για την συζήτηση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει για το ουκρανικό ζήτημα. Στην ίδια απόφαση σημειώνεται πως το Πατριαρχείο Ρουμανίας «…συμφωνεί με τη χορήγηση αυτοκεφάλου για ολόκληρη την Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ουκρανία (όχι μόνο ένα μέρος), αλλά αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την κατανόηση μεταξύ του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Πατριαρχείου της Μόσχας και με πανορθόδοξη συναίνεση».
Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί η σύνθεση της ρουμανικής αντιπροσωπείας στην Σύναξη στο Αμμάν ενώ όλα δείχνουν οτι δεν θα παραστεί ο Πατριάρχης Δανιήλ. Η Εκκλησία της Γεωργίας δεν προτίθεται να συμμετάσχει ενώ με αντιπροσωπεία αναμένεται συμμετάσχει και η Εκκλησία της Πολωνίας. Εως στιγμής δεν έχει απαντήσει και η Εκκλησίας της Σερβίας.
Η Εκκλησία της Βουλγαρίας απάντησε ότι δεν θα στείλει εκπροσώπους στο Αμμάν, σημειώνοντας την αδελφική αγάπη και τον σεβασμό που τρέφει προς το πρόσωπο του Πατριάρχη Ιεροσολύμων.
Πληρωμένες απαντήσεις από την Εκκλησία της Ουκρανίας και τον προκαθήμενό της κ. Επιφάνιο στο παλαίφατο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων που δεν πατά σταθερά διότι δεν έχει ούτε τις γνώσεις ούτε την εξουσία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλει να έχει και άποψη ο τύπος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα που έκλεισε χρόνο θα μας το παίζει και ντίβα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αγωνία περιμέναμε την θέση του Επιφανιου για το φλέγον θέμα... αν δεν παινέψεις το σπίτι σου, θα πέσει να σε πλακώσει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντί ο κ. Επιφάνιος να κάνη συστάσεις στον Πατριάρχη Ιεροσολύμων, θα ήταν καλύτερα να εξηγήση, πώς συνέβη και ο πνευματικός του πατέρας, και ο άνθρωπος που τον "χειροτόνησε", δηλαδή ο Φιλάρετος Ντενισένκο, έφυγε από την εκκλησία του κ. Επιφανίου, ίδρυσε το "Πατριαρχείο Κιέβου" μαζί με 5 - 6 άλλους αρχιερείς, και κατήγγειλε τον Τόμο Αυτοκεφαλίας, που χορήγησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Ουκρανία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒεβαίως, οφείλει και το Οικουμενικό Πατριαρχείο να δώση μία εξήγηση, διότι εχορήγησε τον Τόμο σε ανθρώπους οι οποίοι, κατά ένα μέρος, δεν τον θέλουν και τον καταγγέλουν, ότι δημιουργεί Ουκρανική εκκλησία υποταγμένη στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Αναστάσιε πόσα σου δίνει για να τον διαφημίζεις; ή μήπως οι πληρωμές στην άλλη ζωή;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πληρώνεται ο Τάσος. Είναι υπερ της άποψης να έχει το μπλογκ του ενημερωτικό στυλ.
ΔιαγραφήΤο παιχνίδι στο Αμάν το έχασαν αυτοί που πολεμούν την Οικουμενικότητα και της εξουσίες διακονίας της Κωνσταντινουπόλεως. Aς κάνουν το ταξιδάκι τους όλα είναι πληρωμένα από τον Πανάγιο Τάφο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκούτε μερικοί το όνομα του Επιφάνιου και βγάζετε καντήλες. Πηγαίνετε για κανένα εξορκισμό. Καλό θα σας κάνει. Ο έξω από εδώ πολεμά την Εκκλησία!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά... Τί θα έλεγε αυτός;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερίμενε κανείς να είναι υπερ της Συνόδου στο Αμμάν;;;;
Το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να παραιτηθεί και πάει στο Αγιο Ορος να ασκητεύσει.
Διόρθοδοξη μπορούν να κάνουν Άγιε Κιέβου κ. Επιφάνιε. Εδώ έχεις λάθος. Θα μαζευτούν στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο και θα συσκεφθούν χωρίς τον ξενοδόχο (Οικουμενικό Πατριάρχη) θα βγάλουν μια τετριμμένη χωρίς ουσία ‘’ανακοίνωση’’ και όχι ‘’απόφαση’’ και θα ελπίζουν και θα παρακαλούν γονατιστοί την Κωνσταντινούπολη για ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ. Άχυρα ο θησαυρός με την διορθόδοξη. Η μόνη ωφέλεια θα τους δεχθεί ο Βασιλέας της Ιορδανίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτουδίτης
Η πληρωμή του Τάσου είναι να απολαμβάνει όλα εσάς τα χαζοπούλια που με τα κλικ σας τον κάνετε ως ιστολόγιο σπουδαίο και το παίζει παράγοντας. Αν ήθελε λεφτά θα έβαζε διαφημίσεις και θα τα κονόμαγε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαζοπούλι είσαι και φαίνεσαι ανώνυμε 5:18 που θα μας πεις και χαζοπούλια.
ΔιαγραφήΑν κατορθώσει ο Τάσος να περνάει το φως της Ορθοδοξίας με το μπλογκ του, τότε έχει μεγάλο πνευματικό κέρδος και σ' αυτή και μισθό στην αληθινή αιώνια ζωή.
Το ζητούμενο είναι να περνάει το ορθόδοξο μήνυμα, χωρίς οικουμενισμούς, μοντερνισμούς και δεσποτοκρατισμούς.
Χριστιανός Ορθόδοξος
Το καλύτερο να πήγαινε αυτόκλητος ο Ουκρανίας Επιφάνιος και να παρουσιαστεί στην Σύνοδο και ν υπερασπιστή τα δικαιώματα του Ουκρανικού Λαού να έχει ελευθέρα και ζώσα Εκκλησία. Τότε θα τον παραδεχόμουν και θα ασπαζόμουνα την δεξιά του για την ομολογία και την παληκαριά του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆγγελος
Η παράταση ανοχής αυτής της αμετανόητης αιρετικής και θεομάχου αυθαιρεσίας από πλευράς των επίσημων και κορυφαίων εκπροσώπων της Ρωσικής Εκκλησίας δεν ωφελεί κανένα, αλλά βλάπτει καίρια την Εκκλησία. Η δύναμη της Εκκλησίας είναι η Αλήθεια, ο Χριστός, όχι οι αριθμοί, τα όπλα ή το χρήμα. Η Εκκλησία βρίσκεται εκεί που υπάρχει ο Χριστός, η Αλήθεια, και αυτό πρέπει το συντομότερο δυνατόν να ξεκαθαρίσει με τρόπο σαφή και οικουμενικό, προτού το καρκίνωμα της Μοσχοβίας εξαπλωθεί και διαφθείρει περισσότερο και περισσότερους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑργά ή γρήγορα, τα ψέματα τελειώνουν. Ο Κύριος εγγύς. Αμήν.
Άνευ του Κωνσταντινουπόλεως Οικουμενικού Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου δεν μπορεί να γίνει τίποτα στο Αμμάν.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Βαρθολομαίος ουχ υπέγραψε, λοιπόν εποιήσαμεν ουδέν».
Και ο Αντιοχείας δεν θα συμμετάσχει στη Σύναξη στο Αμμάν
Η δήλωσή του:
«Δήλωση του Αντιόχεια Ορθόδοξου Κέντρου Ενημέρωσης
Πατριαρχείου Αντιοχείας και Όλης της Ανατολής
Μπαλαμάντ, 22 Φεβρουαρίου 2020
Μετά από τη γενναιόδωρη πρόσκληση του Μακαριωτάτου Πατριάρχη Θεόφιλου Γ. Ιερουσαλήμ προς τον Μακαριότατο Πατριάρχη Ιωάννη Χ της Αντιόχειας, για να συμμετάσχει σε συμβουλευτική συνάντηση εκκλησιαστικών ηγετών στο Αμμάν της Ιορδανίας, στις εικοσιπέντε του τρέχοντος μήνα, η Αντιόχειας Εκκλησία δηλώνει ότι δεν θα συμμετάσχει σε αυτή τη συνάντηση.»
Ουδέν σχόλιο.
Στουδίτης
Σύναξη για καφέ θα είναι. Τίποτα σοβαρότερο. Ιφ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΣΤΕΙΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα είναι μια όμορφη ατμόσφαιρα στο Αμμάν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρεις και ο «κούκος». Στο κούκος γράφε Μόσχας Κύριλλος.
Πόσο ταιριάζει το ασματίδιον «όταν δεν σε βλέπω (Βαρθολομαίε) έχω ακεφιές.
Η Σύναξη ή διορθόδοξη ή πανορθόδοξη έπρεπε να γίνει στον Πανάγιο Τάφο ώστε να λάμβαναν ευλογία οι Προκαθήμενοι εκ του Αγίου Φωτός. Τώρα στην Ιορδανία θα πάρουν από ένα τίποτα και θα επιστρέψουν για την περισυλλογή της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Έγραφα, Κυριακή Απόκρεω, Θεσσαλονίκη 2020
Και τώρα τι θα κάνουν οι εκ Θεσσαλονίκης, Κυθήρων και Πατρών υπέρμαχοι της κατά φαντασία πρώην Πανορθοδόξου Συνόδου αφού ο ιθύνων νους της Συνόδου, ο Σεβ. Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας, αναγκάστηκε να υιοθετήσει την θέση “ότι δεν πρόκειται για κάποια επίσημη σύναξη Προκαθημένων, αλλά για μια αδελφική συνάντηση εν αγάπη και ότι κάθε Πατριάρχης μπορεί να προσκαλέσει άλλους επικεφαλής Εκκλησιών για παρόμοια συνάντηση και ειλικρινή αδελφική συζήτηση”. Ο καφές θα συνεχιστεί και εις άλλα μέρη ώστε σε δουλειά να βρίσκονται οι αργόσχολοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγραφα, Κυριακή Απόκρεω, Θεσσαλονίκη 2020
Αν θέλει ο Ιεροσολύμων να κρατήσει το κύρος της θέσεως και την σοβαρότητα την οποία έχει μόνο ένας δρόμος του απομένει και αυτός είναι η ματαίωση αυτής της σύναξης. Αφού βλέπει ότι το θέμα δεν περπατά γιατί επιμένει. Έτσι που έχουν χωριστεί σε στρατόπεδα ομοφρόνων εθνικών σκοπιμοτήτων οι ηγέτες των εθνικών εκκλησιών δεν βλέπω πράσινο φως. Κάτι ξέρει ο Πάπας που φρόντισε να έχει το πάνω χέρι στην ρωμαιοκαθολική παρασυναγωγή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέσσερις μόνο Ορθόδοξοι Προκαθήμενοι στο Αμμάν ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος ο Πατριάρχης Σερβίας Ειρηναίος ο Αρχιεπίσκοπος Τσεχίας και Σλοβακίας Ραστισλάβ και ο Μόσχας Κύριλλος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τους 15 μόνο 4. Μεγάλη επιτυχία. Ο φίλος Τάσο ο παπά-Τάσος τι έχει να πει;
Αμάν την πατήσανε την πεπονόφλουδα δεν έπρεπε να γίνει στο Αμμάν. Τώρα θα πρέπει να μπαλωθεί η τρύπα των 11 απόντων. Αλλά πως είναι μεγάλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑθάνατο Φανάρι εσύ μας οδηγείς!!!!
Ο π. Αναστάσιος ανώνυμε 1:17 γράφει τί πρέπει να γίνει. Δεν γράφει τί θα γίνει λόγω αδυναμιών.
ΑπάντησηΔιαγραφήπ.χ. καλύτερα θα ήταν να γινόταν πανορθόδοξη Σύνοδος και χωρίς το Φανάρι με την συμμετοχή όλων και ν' αποφασίζανε σύμφωνα με τους Κανόνες. Τώρα το τί έγινε είναι άλλο ζήτημα...
Αναγνώστης
Για να υπάρχουν τόσα εμπόδια για το Αμμάν μήπως ο Θεός δεν την θέλει αυτή την συνάντηση; Μήπως πρέπει όλοι σοβαρά να αποφασίσουν την συναίνεσή τους με τον Τόμο του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Η κίνηση είναι απλή. Η μνημόνευση του Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφανίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα εμπόδια ανώνυμε 9:06 μμ δεν τα φέρνει πάντα ο Θεός. Τα φέρνει και ο διάβολος που είναι κοσμοκράτορας του περαστικού και εφήμερου κόσμου που ζούμε!!!...
ΔιαγραφήΧριστιανός Ορθόδοξος
και ο Ονούφριος; Με τι αιτιολογία τον πετάν΄ απ΄έξω. Καθαιρέθηκε; Υπάρχει απόφαση εναντίον του; Πως γίνεται απο την μια να μνημονεύετε ως πατριάρχης Κιέβου πρίν ένα χρόνο και απο την άλλη στην απ' έξω;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπερδεμενες καταστασεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί ο Θεός να μήν θέλει την συνάντηση στο Αμμάν, αγαπητέ 9 - 06, αλλά μπορεί και να μήν θέλει να τελούνται τα Αχραντα Μυστήρια από ανθρώπους, άλλους με Καθαιρέσεις και άλλους χωρίς Χειροτονία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ επισημη αναγνώριση βέβαια έγινε απο το Οικουμενικό Πατριαρχείο με την αποστολή του Επίσημου Εγγράφου, αλλά η ύπαρξη ή όχι Αρχιερωσύνης σε αυτούς είναι λεπτό σημείο, το οποίο έχει επισημάνει και ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου.
Υπάρχουν επίσης αρκετοί Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος, που μειοψήφισαν, δηλαδή δεν αναγνώρισαν Ιερωσύνη.
Ισως γι αυτό ελάχιστοι Ελληνες Μητροπολίτες έχουν συλλειτουργήσει με Ουκρανούς έως τώρα, ούτε καν ο Αρχιεπίσκοπος.
Στο επόμενο διάστημα θα φανή άν θα αλλάξη αυτή η στάση ή όχι.
Πάντως ό,τι και να γίνη στο Αμμάν, μόνον τρείς Εκκλησίες έχουν αναγνωρίσει έως τώρα τον Επιφάνιο και έντεκα όχι.
Ειναι μπερδεμενες καταστασεις.Ειναι γιατι δεν δουλευουν οι Κανονες.Οπως ελεγε ενας γεροντας ,τα δογματα δεν ειναι υλικα αγαθα οπως φρονει η ΕΟΚ,[Αθωνικο γεροντικο]
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΛΑ μηπως και τα γεωπολιτικα μπορουν να εισχωρησουν μεσα στην εκκλησια?
Και ομως την αποδυναμωνουν με τις εμμονες στην ετεροδοξια,δημιουργωντας διαιρεσεις και σχισματα.
Τωρα εαν ο Ιεροσολυμων μπορει να συγκαλεσει συνοδο,εγω νομιζω οχι,δεν μπορει συμφωνα με τους Κανονες.Οπως γνωριζω στην Δ` Οικ.Συνοδο καθιερωθηκε ο θεσμος της πενταρχιας.Αναγκαια συμφωνια 5 Πατριαρχων,ως απαραιτητος ορος κανονικης συγκλησεως Συνοδου.
Μονο ν α δουμε την πραγματικη εννοια αυτου που συμβαινει,οτι αναγκαια προυποθεση ενοτητας κατα τους μεταπατερικους ,των επι μερους εκκλησιων,συμπεριλαμβανομενης και της ορθοδοξου ειναι να ενωθουν ολες κατω απο το πρωτειο του Παπα,ο οποιος συσπειρωμενος απο οικουμενιστικα πνευματα,εργαζεται για την νεοιδρυτο κατασκευασθεισα ''εκκλησια''.Επομενως ο τομος ειναι τομος δουλειας εις τον Πα πα σε τελικη φαση.
Διοτι η ενοτητα καθοσον γνωριζουμε,εκφραζεται δια της ορθης πιστεως,της απ.Διαδοχης και της Πατερικης Παραδοσεως.
.... ισοπεδωνεται η ορθοδοξια στα παζαρια του Πα πα ωστε να δεχθουμε τον ψευδομεσσια.
Οσο για τα πρεσβεια τιμης,η Ορθ.Εκκλησια απονεμει πρεσβεια τιμης οπως γνωριζουμε στο Πατριαρχειο,εφοσον ομως του αναγνωριζει την ορθοδοξια στην πιστη,αυτο γνωριζω.Ειναι θεσμος τα πρεσβεια τιμης και εκφραζει παντοτε την ενοτητα εν τη Ορθοδοξω πιστει και την κοινωνια εν τη ευχαριστια και εν τη αγα πη,την Αποστολικη συνοδικοτητα στις σχεσεις μεταξυ των τοπικων ορθοδοξων εκκλησιων και το δημοκρατικο τροπο διοικησεως των εκκλ.πραγματων.Ειναι μια κοινωνια αγιου Πνευματος ο τροπος της βιωσεως της ενοτητας ,που τελικα εχει διασπαστει δε νομιζετε?
Αλλωστε και ο Γενναδιος Σχολαριος προτρεπει τους πιστους [Πατριαρχης γαρ] να επιτηρουν τους επισκοπους για να ελεγχουν εαν ειναι ορθοδοξοι.Πατριαρχου Νεκταριου επιτομη ιεροκοσμικης ιστοριας,εκδ Ιερας Μονης Σινα ].
Ειναι πια σιγουρο,πως ο φθορεαςκ καταστροφεας της ορθ.πιστεως ειναι εις εκ των δυο θηριων της Αποκαλυψεως και οσο γρηγοροτερα το κατανοησουμε,τοσο πιο μακρυτερα να φυγουμε ινα σωθουμε!
Δεν συμφωνω πως οι Ρωσοι ειναι ορθοδοξοτεροι διοτι ειναι υποπτοι επι αιρεσει...
Ποιο ειναι το πατερικο χαρισμα που εχουν,θα τους ρωτουσα εαν τεριαζει η πτωση στην ασκητικη Ρωσια.
Μη ξεχναμε πως το Ρωσσικο Πατριαρχειο το '69 εδιδε μυστηρια στους παπικους...
Εχουμε χασει και τα ορια μεταξυ πλανης και αληθειας αλλα και την πιστη....
Οσο για τα συμβουλια,και τις συνελευσεις δεν κατεχουν θεση συνοδου,,,,,οι συνελευσεις ομως θετουν και βασεις...
Ποιες βασεις θα θεσουν οι ανατολικοι?
Γινεται ακομα πιο μπερδεμενο,δε νομιζετε η κανουμε λαθος?
Πρεπει να επιστρεψουμε με καθε τροπο αφου διαλυεται η ενοτητα επειδη το κινδυνευομενον ειναι η ευσεβεια ,την οποια απολεσαμε.
Ανώνυμε 1:22 πμ τί είναι αυτά που γράφεις; Δεν μπορεί να συγκαλεί Σύνοδο ο πατριάρχης Ιεροσολύμων όταν συμβαίνουν σοβαρές παραβάσεις των Κανόνων απο τον Κων-πολεως;;
ΔιαγραφήΤότε αν ήταν έτσι δεν θα είχαμε ποτέ καταδίκη αιρετικών πατριαρχών Κων-πολεως στην εκκλησιαστική ιστορία. Και όμως έχουμε!!!
Αντιαιρετικός και Αντιοικουμενιστής
Έχω την εντύπωση πώς όταν χωλαίνει σοβαρά απο πλευράς Κανόνων το Φανάρι και δημιουργούνται αντικανονικά προβλήματα όχι μόνο ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων αλλά και οι άλλοι Πατριάρχες Αντιοχείας και Αλεξανδρείας μπορούν να συγκαλούν Σύνοδο για την λυθεί το πρόβλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήγια να λυθεί το πρόβλημα.
Διαγραφή(Διόρθωση στο 11:10 π.μ.)