Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

ΤΑ ΙΣΙΑ ΚΑΙ «ΤΑ ΠΙΟ ΙΣΙΑ ΖΩΑ» ΤΗΣ ΦΑΡΜΑΣ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ


ΤΑ  ΙΣΙΑ  ΚΑΙ  «ΤΑ  ΠΙΟ  ΙΣΙΑ  ΖΩΑ» 
ΤΗΣ  ΦΑΡΜΑΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ

Α.       Συγχαρητήρια αγαπητέ μου κε Αναστάσιε. Άριστη η ανάρτηση των γραπτών, του κορυφαίου ορθόδοξου θεολόγου Ιεράρχη, του Περγάμου Ιωάννη, και του για τους Ρωμαιοκαθολικούς Σεβασμιώτατου Αρχιεπίσκοπου Παρισιού Michel Aupetit - Μιχαήλ ο Μικρός(;) -που απηχώντας το πνεύμα του Μ. Βασιλείου -«ότι ουκ έστιν αίτιος κακών ο Θεός»- ερμηνεύει θαυμάσια το θαύμα της θεραπείας από το Χριστό του τυφλού, που έστειλε στη λίμνη του Σιλωάμ - Ιω. 9,1-38. Και όσους σπεύσουν να γράψουν σχετικά τα γνωστά τους α-νόητα, παραπέμπω στον Άγιο Αργολίδος Νεκτάριο λέγοντα: «Οι άνθρωποι αυτοί θα έπρεπε να είναι έγκλειστοι στο Δαφνί».
Β.      Αν δεν κάνω λάθος η τελική πρόταση-απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου ήταν. «Λειτουργία κάθε Κυριακή 07.00-08.00 με ανοιχτή συμμετοχή». Προφανώς δεν είχε υπολογιστεί η ασύμμετρη επικινδυνότητα της πανδημίας. Η Κυβέρνηση -με εισήγηση της Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής-
αποφάσισε απαγόρευση συνολική απαγόρευση. Η Δ.Ι.Σ. με βάση το τεκμήριο της σιωπής το αποδέχτηκε -ως άλλωστε στο μήνυμα του Αρχιεπίσκοπου ξεκαθαρίστηκε πια. Από κει και πέρα είχε εφαρμογή από όλους με πρώτους τους κληρικούς το «πείθεσθε τοις ηγουμένοις, και υπείκετε» -Εβρ.13,17. Διό με λύπησε που βρέθηκε εκτεθειμένος ο λίαν αγαπητός εως φίλτατος, και δια το κορυφαίο Λειτούρημα ισοδύναμα σεβαστός Άγιος Κυθήρων-Αντικυθήρων Σεραφείμ, και ο Αιδεσιμολογιότατος Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, που παρόσα του έγραψα, δεν έπαψα να τιμώ και αγαπώ για πάντα ως λόγιο ευλαβή έγγαμο πρεσβύτερο, νυν δε και για λόγο προσωπικό. Τέλος ζητώ άδεια-ευλογία από τον Άγιο Πατρών να προσθέσω ότι επί του προκειμένου θαυμάζω την «αγία του διάκριση» και την πλατιά του καρδιά. «Ο νοών, νοείτω».

Γ.    Είναι δύσκολο θεωρήσει κανείς ότι τέτοιοι εξαίρετοι κληρικοί αγνοούν τα περί «ίσιων και πιο ίσιων ζώων της φάρμας», ότι δηλαδή τα τοιαύτα μυρίζουν ρατσιστική – επιδεικτική - προβολή … «αγιότητας»! Και ευθέως άπρεπο ένας λαϊκός να εντάξει σ’ αυτό τη δική τους περίπτωση. Διό αλλάζω, και συνεχίζω πραπέμποντας όλους μας για τα ανωτέρω στην «Επί
του Όρους Ομιλία», όπου ορίζει-εντέλλεται ο Χριστός. «Και όταν προσεύχη ουκ έση ώσπερ οι υποκριταί, ότι φιλούσιν εν ταις συναγωγαίς και εν ταις γωνίαις των πλατειών εστώτες προσεύχεσθαι, όπως αν φανώσιν τοις ανθρώποις. Αμήν λέγω υμίν ότι απέχωσι των μισθών αυτών. Συ δε όταν προσεύχη, είσελθε εις το ταμιείον σου, και κλείσας την θύραν σου, πρόσευξαι τω πατρί σου τω εν τω κρυπτώ. Και ο πατήρ σου ο βλέπων εν τω κρυπτώ αποδώσει σοι εν τω φανερώ. Προσευχόμενοι δε μη βαττολογήσητε ώσπερ οι εθνικοί*. Δοκούσι γαρ ότι εν τη βαττολογία αυτών αυτών εισακουσθήσονται, μη ουν ομοιωθήτε αυτοίς. Οίδε γαρ ο πατήρ υμών ων χρείαν έχετε προτού υμάς αιτήσαι αυτών». Ούτως ουν προσεύχεσθε υμείς» Ματθ.6,5κε. Ακολουθεί η προσευχή αρχέτυπο, «Κυριακή-του Κυρίου-Προσευχή». «Πάτερ ημών …». Όπου έχει τεράστια σημασία εκείνο το, «ημών» ! Δηλαδή. Και στο ταμιείον με την πόρτα κλειστή, «μόνος με όλους». Οπότε και «η προσευχή της καρδίας του Ιησού»-«Κύριε ημών Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλό», θα ήταν προτιμότερο να καταλήγει, «ελέησον ημάς τους αμαρτωλούς», ένας με όλους για όλους ! 

Δ.   Επανέρχομαι στην προηγούμενη ανάρτηση -παράγραφος Γ΄- και επικεντρώνω στην κατάθεση Πασκάλ -του κατά το  Φώτη Κόντογλου,  «δια Χριστόν σαλού»- που  μας  διανηνύει. «Ο Ιησούς μέχρι το τέλος του κόσμου θα είναι -είναι- στον κήπο της αγωνίας- (Γεθσημανή). Στο διάστημα αυτό κανένας δεν μπορεί να κοιμάται» ! Και επαναλαμβάνω ότι δεν υποκύπτω στον πειρασμό για την περίπτωση της πανδημίας να την αποδώσω, «πιαστήκαμε στον ύπνο σαν τους μαθητές στον κήπο της Γεθσημανή», αλλά βάζω απέναντι την ευθεία όσο και ταπεινή ομολογία-συγγνώμη του Αγίου Αλβανίας Αναστασίου. «Αδελφοί και αδελφές μου αιφνιδιαστήκαμε»! Πλάι της πάλι τη φραση, «κατεβήκαμε στις Κατακόμβες» του Αγίου Μεσογαίας … Νικολάόυ, προεκτείνόντας, «ξέρουμε τι γινόταν εκεί», δηλαδή, προσευχή, προσευχή, προσευχή ! Και τέλος πλάι στων δύο, τη σύσταση του Αρχιεπίσκοπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου Β’ , στο σπίτι μας και στην καρδιά μας «μικρή εκκλησιά»-Χρυσόστομος- «να κάνουμε κάθε βράδυ 10.00-10.15 θερμή ικεσία στο Θεό να φύγει το δεινό» ! Συν το χθεσινό-27.3.20-Αρχιεπισκοπικό μήνυμα.
Ε.   Επαναλαμβάνω ότι η Μετάληψη είναι προσωπική κοινωνία αγάπης με το Χριστό του μεταλαμβάνοντος «μετά φόβου – σεβασμού - Θεού, πίστεως και αγάπης» και από τούτο «φάρμακο αθανασίας και αντίδοτο του μη αποθανείν - αιώνια» γι αυτόν. «Ποντάροντα», επί πλέον στην περίπτωση του ληστή στο Σταυρό, από την ευχή του μεταδίδοντος. «Μεταλαμβάνει ο δούλος του Θεού τάδε Σώμα και Αίμα Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν της αιώνιον». Η Θεία Ευχαριστία δεν είναι μαγικό μαντζούνι για εδώ κι εκεί και σ’ όποιον κι όποιον … Και μετά την ανάρτηση του Αγίου Περγάμου, παραπέμπω για τα περί Αγίας Λαβίδος κλπ. σχετικά του εκεί.
Στ.  Στην παράγραφο  Γ΄ της προηγούμενης ανάρτησης θύμισα τις δυο διδαχές - εντολές του Χριστού. α. «Γίνεσθε ουν φρόνιμοι ως οι όφις, και ακέραιοι ως αι περιστεραί» -Μτ.10,16. β. «Και τούτο έδει ποιήσαι, κακείνο μη αφιέναι» -Μτ.23,8..Και με βάση αυτές πρότεινα ενδεικτικά-κάποιοι μπορεί να έχουν καλύτερες ιδέες-τα εξής.
 1.  Μετάδοση σε πρόσφορη βραδινή ώρα από χώρους ευρείας ακρόασης  ηχογραφημένου σύντονα του υπέροχου ύμνου στο Χριστό. «Κύριε των δυνάμεων μεθ’ ημών γενού, άλλον γαρ εκτος Σου βοηθόν εν θλίψεσιν ουκ έχομεν, Κύριε των δυνάμεων ελέησον ημάς». Και του πρώτου της Μικρής Παράκλησης στην Παναγία. «Πολλοίς συνεχόμενος πειρασμοίς, προς Σε καταφεύγω σωτηρίαν επιζητών. Ω Μήτερ του Λόγου και Παρθένε, των δυσχερών και δεινών με διάσωσον». Που ακούνε πολλοί ορθόδοξοι και άλλοι πιστοί, βγαίνουν στα μπαλκόνια, με κερί ή καντήλι και ίσως σιγοψάλλουν μαζί, Είναι μια πρόκληση και πρόσκληση ανάτασης που θα αναμεταδοθεί από τα ΜΜΕ και κάτι θα έχει πει. Και για να μη μένουμε σε προβαλλόμενα ατυχή.
2.  Μετάδοση μόνης της Θείας Λειτουργίας-«Ευλογημένη η Βασιλεία του Πατρός …»- μέσω ΕΡΤ …  α. Από Αθήνα …  β. Από Θεσσαλονίκη … γ. Από Ηράκλειο Κρήτης, … Λειτουργία όμως πρότυπη μουσικά, λεκτικά και κατανυκτικά-αρχέτυπο οι ιερείς που έψαλλαν στο Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών την Γ΄ και Δ΄ στάση των Χαιρετισμών -συν κήρυγμα- μήνυμα από καρδίας ελάχιστων λεπτών ζωντανό, «γαλατάκι» που λέει ο Απ. Παύλος για το ευρύ -«νηπιακό»- τυπικά ορθόδοξο κοινό, όχι παθητική και μονότονη μακρόσυρτη και περί πολλών ανάγνωση από βιβλίο, ως έγινε και σήμερα -29.3.2020. Φυσικά συν Μετάληψη στο όνομα όλων με αταλάντευτη την πίστη στην Αλήθεια ότι με τα καθαγιασμένα είδη του Ψωμιού και του Κρασιού μεταλαμβάνει αυτό τούτο το Σώμα και το Αίμα του Χριστού εναλλασσόμενη ομάδα ελάχιστων πιστών υπεύθυνα μη φορέων κορονοϊού. Και εδώ παραπέμπω πάλι στα σχετικά του Αγίου Περγάμου.
       Στην Αρχιεπισκοπή και στις ανωτέρω Μητροπόλεις υπάρχουν εξαίρετοι πιστοί με ανοιχτό ορίζοντα και καλύτερες ιδέες για τον ευρύ κύκλο των ορθόδοξων Ελλήνων χριστιανών. Και μπορούν να προτείνουν εξόδους που όχι μόνο δεν θα χαλάσουν, αλλά θα διευρύνουν και τα εξυψώσουν τα τυπικά, θα τα κάνουν από φορτία βαρέα και δυσβάστακτα, και νεκρά, «ζυγό του Κυρίου χρηστό και φορτίο ελαφρό-Μτ.11,30.
      Αλήθεια είναι τόσο δύσκολο να αναπτυχθεί κάτι που να διαμηνύει με τρόπο επίκαιρο ότι η Ορθόδοξη Ελλάδα έχει ριχτεί στη μάχη κατά της θανατερής πανδημίας του κορονοϊού ανθρώπινα και με όλα τα επιστημονικά-ιατρικά όπλα, και πνευματικά, με «άνω σχώμεν τας καρδίας» αναφορά; Ή μήπως και έχει ριχτεί «άοπλη μεταφυσικά», ως έγραψε-«Ο κορωνοϊός ξεγυμνώνει τη μεταφυσική μας αοπλία»-την περασμένη Κυριακή-Καθημερινή, 22.03.2020-ο πάντα φίλτατος αδελφός και φίλος λαμπρός θεολόγος και Πανεπιστημιακός Καθηγητής της Φιλοσοφίας Χρήστος Γιανναράς !

Με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα…»
Αθανάσιος  Κοτταδάκης

39 σχόλια:

  1. Καλέ μου κ. Κοτταδάκη, στην εποχή των ακροτήτων, δεν μπορούν να ακούσουν την νηφαλιότητα του λόγου σας, οι επαγγελματίες της διαφωνίας.
    Σας θαυμάζω, διότι τολμάτε να γράφετε τις σκέψεις σας, όταν άλλοι που συμφωνούν μαζί σας, δεν τολμούν να πάρουν θέση, αλλά απολαμβάνουν την πολυθρόνα τους, και δίνουν την ευκαιρία στους διαμαρτυρόμενους, να κοινοποιούν τις βλαβερές θέσεις τους.
    Νικόλαος Αργουτζής
    θεολόγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προς 2:11 μμ
      Βλαβερές είναι οι νεοεποχίτικες θέσεις, οι μεσοβέζικες και οι αλλοιώσεις του Ευαγγελίου.

      Χριστιανός

      Διαγραφή
  2. Η παράγραφος 2 πρέπει να προσεχθεί από αυτούς που παίρνουν μέρος στις ακολουθίες κληρικούς και ψάλτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αφού συγχαρώ, θα σας συμβουλεύσω με αγάπη και σεβασμό για την προσφορά σας στην θεολογία και για τα πρωτοποριακά σας βιβλία. Θα σας συμβουλεύσω με τους λόγους του Μητροπολίτη Αργολίδας Νεκτάριου: "Νιώθω ὅτι οἱ ἄνθρωποι αὐτοί εἶναι τόσο προσκολλημένοι στίς μονομανιακές σκέψεις τους, πού εἶναι ἀδύνατος ὁ διάλογος μαζί τους."
    Το έχει αποδείξει το παρελθόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Περιμένουμε να απαντήσει ο Θ. Κοτταδάκης.

    "29 Μαρτίου 2020 - 2:24 μ.μ.
    Μια ερώτηση κ. Κοτταδάκη. Πιστεύετε ότι όλες οι αποφάσεις της Κυβέρνησης είναι αλάθητες και αρεστές στον Κύριο;

    Αναγνώστης"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και πάλι ένα ευχαριστώ στον κ. Κοταδάκη για την κατάθεση απόψεων στον ανοιχτό διάλογο για το θέμα, που απασχολεί την ανθρωπότητα και ΦΥΣΙΚΑ και την Εκκκλησία. Δράττομαι και πάλι την ευκαιρία να ... 'καταδικάσω' την κίνηση Αρχιερέων τινών στα ... κεντρικά και νότια της Ελλάδας, που προσπάθησαν να εκμεταλευτούν τις εξελίξεις στην Εκκλησία και να 'στιγματίσουν' άλλον αδελφό τους προκειμένου να προωθηθούν στην κούρσα διαδοχής ενός ζώντος και ακμαίου Αρχιεπισκόπου. Τι κρίμα! Γι' αυτούς βεβαίως ... ΑΛΛΑ και για το πλήρωμα της Εκκλησίας ΑΝ τελικώς κάποτε στο μέλλον πραγματοποιηθούν τα όνειρά τους ... Το καλαματιανό λάδι είναι εξαιρετικό ΑΛΛΑ όχι και να το ρίχνουμε στη φωτιά την ώρα που η φωτιά του κορονοϊού ξεκινάει από την περιοχή της Ηλείας και απειλεί κάθε Καίσαρα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να χαίρεται τον Γιανναρά του, ο Κοτταδάκης!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αλλη μία απορία που περιμένει απάντηση απο τον Α. Κοτταδάκη.

    29 Μαρτίου 2020 - 6:03 μ.μ.
    Πιστεύει ο Α.Κοτταδάκης ότι η αγία Λαβίδα της Θείας Κοινωνίας μεταδίδει μικρόβια και ιούς;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν ο διαχειριστής απέφευγε τα κοτταδάκεια, τα φαναριώτικά, και τα όμοια άρθρα θα είχε κάποιο μισθό εν ουρανοίς.
    Τώρα φοβάμαι ότι κινδυνεύει η ψυχή του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κρίμα! Κρίμα! Κρίμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΚΗΣ30 Μαρτίου 2020 στις 4:46 μ.μ.

    Έπρεπε να κλείσω τα εξήντα πέντε μου χρόνια για να πληροφορηθώ με τρόπο οδυνηρό ότι μεταξύ των εκάστοτε αναμενόντων να μεταλάβουν, πολλοί εξ΄αυτών(μόνον ο Θεός γνωρίζει επακριβώς ποίοι και πόσοι)δεν προσήρχοντο μετά φόβου Θεού αλλά μετά φόβου ιού,εγκρίτων θεολόγων συμπεριλαμβανομένων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "....μεταλαμβάνει αυτό τούτο το Σώμα και το Αίμα του Χριστού εναλλασόμενη ομάδα ελάχιστων πιστών υπεύθυνα μη φορέων κορονοιού." Φοβερά πράγματα διαβάζουμε και τρίβουμε τα μάτια μας, (αν και αυτό απαγορεύεται λόγω κορονοιού), για να εξακριβώσουμε αν διαβάζουμε σωστά.
    Θεολόγος συνιστά να Κοινωνούν οι πιστοί αφου προηγουμένως έχει εξακριβωθεί ότι δεν είναι φορείς του κορονοιού !!!!
    Εκπληκτικό !!!
    Γιατί όμως να γίνεται έλεγχος μόνο για τον κορονοιό πρίν Κοινωνήσει κανείς ?
    Να γίνεται έλεγχος και για Φυματίωση, Ελονοσία, Γρίππη, Ηπατίτιδα Α, AIDS, Λοιμώδη Μονοπυρήνωση, κλπ. μεταδοτικά νοσήματα.
    Καθώς θα προσέρχεται κάθε πιστός για να Κοινωνήση θα έχη ανά χείρας το Πιστοποιητικό Υγείας, θα το επιδεικνύη στον Ιερέα και θα Κοινωνή.
    Καί μή χειρότερα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περίμενες κάτι διαφορετικό φίλε σχολιαστή 5:21 μμ απο κοτταδάκεια άρθρα;;;

      Διαγραφή
  12. Το σχόλιο 2:20 επιβεβαιώνει τον Αργολίδος, τον Κοτταδακη και τους σχολιαστές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιό είναι το σχόλιο 2:20;;
      Εγώ δεν βλέπω τέτοιο σχόλιο πουθενά.

      Το σίγουρο είναι πως
      Ο Αργολίδος, ο Κοτταδάκης και οι ομοϊδεάτες σχολιαστές δεν επιβεβαιώνονται επειδή θα το ήθελες εσύ ο ανώνυμος ομοϊδεάτης 6:41 μμ

      Διαγραφή
  13. Αν και κάποιας ηλικίας κ. Αθ. Κ. δεν μάθατε ακόμα ότι για να απευθυνθείς σε σκληροπυρηνικά στελέχη της Ορθόδοξης Εκκλησίας χρειάζεται επιθετική γλώσσα. Αυτοί δεν καταλαβαίνουν από ευγένεια. Αν την κατανοούσαν δεν θα είχαν τέτοιο κατήφορο. Φωτισμένο το γραπτό σας αλλά χωρίς σκληρές λέξεις τις οποίες αξίζουν αυτοί που διαπομπεύουν στην κοινωνία και στα έθνη την γλυκύτατη Ορθοδοξία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκληροπυρηνικός οικουμενιστής είσαι εσύ 7:20 μμ!!
      Εσύ διαπομπεύεις την γλυκυτάτη Ορθοδοξία και εσύ χρειάζεσαι "σκληρές" λέξεις για να έλθεις στα συγκαλά σου!!!

      Διαγραφή
  14. Ο γείτονάς μας ιερέας από τους καλούς, που πονά που δεν λειτουργεί. Τις μέρες που ο εκκλησιασμός επιτρεπόταν, απαγόρευσε στην μητέρα του (κάποιας ηλικίας) να πάει στον ναό. Όταν αυτή του είπε πως θέλει να πάει ποιος τον είδε και δεν το φοβήθηκε. Το αποτέλεσμα η μητέρα του δεν πήγε. Τώρα είναι της μάχιμης ορθοδοξίας να ανοίξουν οι ναοί να εκκλησιασθεί ο κόσμος. Ο κόσμος ναι η μητέρα του όχι. Τα συμπεράσματα των αναγνωστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Από την αρχή ως το τέλος. Όλα ‘’καλά λίαν’’.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Από κάτι τέτοιους παπάδες ασπρίζουν πριν την ώρα τους οι δεσποτάδες. Πρέπει ενίοτε την μπαστούνα να τους την φέρνουν επί της κεφαλής προς συνετισμό. Γιατί και οι άγιες καρδιές δεν αντέχουν τους παραλογισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην σε πιάνει μανία υποκριτά ανώνυμε 8:00 μμ.
      Συνετισμό και μυαλό χρειάζεσαι εσύ!!

      Διαγραφή
  17. Είδα φώς και μπήκα...30 Μαρτίου 2020 στις 10:54 μ.μ.

    Μερικές φορές, ο σχολιασμός σε αυτό το blog, ομοιάζει προς το παραδοσιακό έθιμο του ρουκετοπολεμου στη Χίο! Ο ένας βαράει τον άλλον αλύπητα, χωρίς καμμία διάθεση πραγματικού διαλόγου, χωρίς ύβρεις, κατάκριση και κορώνες...
    Α ρε έρμη Ορθοδοξία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε 10:54 μμ
      Μπέρδεψες τον αληθινό λόγο με τις ύβρεις, την κατάκριση και τις κορώνες.
      Διάβασε πώς μιλούν και οι Προφήτες και οι Πατέρες και θα αλλάξεις γνώμη για ορισμένα που τα κρίνεις με κοσμικά μάτια...

      Αντινεωτεριστής

      Διαγραφή
    2. «...δώρησαί μοι του οράν τα εμάς πταίσματα και μη ΚΑΤΑΚΡΙΝΕΙΝ τον αδελφόν μου...»
      Αυτό προς όλους, πρωτίστως σε μένα...

      Διαγραφή

  18. Δεν υπαρχει λογος να διαφωνουμε,ακομη και αν μερικοι ειμαστε πισω πνευματικα....
    Οσοι υστερουν πνευματικοτητας,δεν σημαινει πως πρεπει να εγκαταλειψουν την προσπαθεια εκεινη,του να μην ειμαστε μελη Χριστου νεκρα,διοτι ποιος ηταν αυτος ο αγιος που ειχε πει πως το κυριοτερο και καλυτερο μερος της ψυχης ειναι η θελησις και η διαθεσις.
    Αν λοιπον λαβω υποψιν πως οι πρωτοι χριστιανοι ,επιθυμουσαν τα ιδια πραγματα -ην η καρδια και η ψυχη μια πρξ4-32],,,,,σιγουρα αυτοι ηθελαν ο,τι και Ο Χριστος και σε καμμια περιπτωση δεν θα αντεστρεφαν οσα Εκεινος παραγγελλει,αφου ειναι αναγκαιο να συμμετεχουμε στη θεληση Του,κοινωνωντας το Αιμα του!
    Οταν ομως ρυθμιζεις την ζωη σου,οχι συμφωνα με την θεληση Του Χριστου,αλλα με την θεληση σου δενεσαι σε αλλη καρδια,ενω Εκεινος μας χαρισε ολο του τον εαυτο ,τοτεθαρρω πως ομοιαζεις με αυτον που ποτε θεωρει πως ειναι μελος Χριστου και ποτε δεν ειναι,ποτε ειναι υπερ Του και ποτε εναντιον Του.
    Αυτα απο τη μαθητεια μας κοντα στους αγιους Πατερες.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Και 3ο σχόλιο απο προχθές περιμένει απάντηση απο τον Κοτταδάκη.

    "29 Μαρτίου 2020 - 2:45 μ.μ.
    Τί είναι αυτά που γράφει ο Θ. Κοτταδάκης στο σχόλιο του;;;!
    Σοβαρολογεί;;;
    Αραγε πιστεύει ότι "εκθέτουν την χώρα" και οι τόσοι και τόσοι λαϊκοί και κληρικοί που έχουν αγανακτήσει με τις αποφάσεις και ζητούν με επιστολές και άρθρα την αλλαγή των κυβερνητικών αποφάσεων;

    Εκκλησιαζόμενος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ταπεινή μου γνώμη είναι να ξαναδιαβάσει κανείς το κείμενο του Γάλλου "Αρχιεπισκόπου" και να αναρρωτηθεί: Αφού οι παπικοί πιστεύουν ότι οι ενέργειες του Θεού είναι κτιστές, πως ο "Χριστο-Φως", όπως λέει, αφού είναι κτιστή ενέργεια οδήγησε τον τυφλό πέρα από τον "κτιστό" κόσμο; Αν το κτιστό οδηγεί πέρα από το κτιστό τότε μπορεί και ο βουδιστής να το κάνει... Υπάρχει μια αντίφαση στην παπική σκέψη διότι η θεολογία τους είναι αδιέξοδη. Αλλά οι περισσότεροι που τους επαινούν μένουν στα γενικά, στην αγάπη, στο ότι ο Θεός δεν είναι αίτιος των κακών κ.λπ. Διαβάστε δογματική, διότι χωρίς δογματική όλες οι θρησκείες το ίδιο φαίνονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πολύ σωστή η παρατήρηση του Ορθόδοξου σχολιαστή 10:40πμ!
    Χρήσιμο και ψυχωφελές είναι να γράφει περισσότερα σχόλια, μιας και κατέχει την Δογματική και επίσης να βάζει και κάποιο όνομα για να τον ξεχωρίζουμε και να προσέχουμε περισσότερο τα σχόλια του.

    Αντιαιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Δεν αξίζει τον κόπο οποιασδήποτε απαντήσεως κ. Κοτταδάκη. Οι εθελότυφλοι σχολιαστές δεν θα δουν ποτέ την πραγματικότητα θα υπερασπίζονται το σκοτάδι τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φοβάσαι την αλήθεια ανώνυμε 1:25 μμ και γι'αυτό δεν θέλεις ν' απαντήσει ο αρθρογράφος στα κόσμια ερωτήματα που του έχουν υποβληθεί...
      Προσπαθείς να κρυφτείς πίσω απο το δακτυλάκι σου ταλαίπωρε...

      Ελληνορθόδοξος

      Διαγραφή
  23. Δεν κινδυνεύει καθόλου η ψυχή του 4 .μ. της 30/3. Ανεβαίνουν οι μετοχές του στον Ουρανό. Μακάρι να δημοσίευαν και άλλοι κείμενα ουσίας από το να βάζουν τα νερόβραστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Θα σας πω κάτι και παρακαλώ να μην παρεξηγηθώ. Σας άκουγα στις υπέροχες εκπομπές σας στον Πειραιά επί μακαριστού Καλλίνικου που ήταν ο ραδιοσταθμός μια κυψέλη εκκλησιαστικού λόγου. Δεν γνωρίζω τους λόγους απομάκρυνσης σας. Μπορώ να τους καταλάβω γιατί είσθε ένα ελεύθερο θεολογικό πνευμα με ορίζοντες που δεν σας ικανοποιεί η οποία παρεμβολή την οποία η νέα αρχή επιθυμεί να χειραγωγεί.
    Εγώ σας χαίρομαι και δοξάζω τον Θεό διότι από εδώ υπάρχει προσφορά σκέψεως επί ζητημάτων επικαίρων στα οποία στην εκπομπή δεν υπήρχε χώρος. Καλύτερα γιατί πιστεύω ότι εδώ δεν θα σας έγινε ποτέ λογοκρισία ή ανασκευή. Μην διακόψτε την επικοινωνία μας αυτή. Να είστε σίγουρος ότι και αυτός ο διάλογος έστω και αυτού του επιπέδου των σχολίων αξίζει τον κόπο. Δεν είναι γνώμη μόνο δική μου αλλά και φίλων. Αξίζει ο κόπος σας για κάποιους σαν εμένα.
    Βασίλης Ζησιμ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Προφανώς είσαι οικουμενιστής 1:33 μμ και θέλεις να παρασέρνεις τον διαχειριστή σε οικουμενιστικά μονοπάτια που καταλήγουν στην απώλεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Επιστολή που έχει καλά σημεία έστειλε ο μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος. Δεν σκύβει το κεφάλι σαν να μην τρέχει τίποτα στην απαγόρευση της θείας λατρείας!
    Να την διαβάσει ο Κοτταδάκης που τον εκτιμά τον μητροπολίτη Μεσογαίας και ν' αλλάξει μυαλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ο Μεσογαίας Νικόλαος ζητεί τον λόγο με επιστολή του, διαμαρτύρεται! Δεν δέχεται ευχαριστημένος με σκυμμένο το κεφάλι την πρωτοφανή απαγόρευση της θείας λατρείας που συντάμε μόνο σε ολοκληρωτικά καθεστώτα!!!
    Και νομικοί τα έχουν χαρακτηρίσει αντισυνταγματικά!!!

    Ο προηγούμενος σχολιαστής για να γίνω πιο κατανοητός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Απο την Επιστολή του Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαου:

    "2. Απαγόρευση της θείας λατρείας δεν έχει γίνει ποτέ, ακόμη και από τα επισήμως ταυτιζόμενα με τον αθεϊσμό καθεστώτα, πλην του Εμβέρ Χότζα στην Αλβανία. Το σοβιετικό καθεστώς πολέμησε τη θρησκευτικό­τητα, εδίωξε την Εκκλησία, γκρέμισε ναούς, εξόντωσε κληρικούς, δεν απα­γό­ρευσε όμως τη λατρεία κεκλεισμένων των θυρών. Η Κυβέρνησή μας το έκανε!

    3. Στις μέρες μας, κάτω από το καθεστώς της απειλής εξάπλωσης του κορωνοϊού, σε καμία άλλη χώρα πλην της Ελλάδας δεν έχει απαγο­ρευθεί η τέλεση της θείας λατρείας, ούτε στην Κύπρο, ούτε στις σλαβικές χώρες, ούτε στην Κορέα, ούτε στις εκκλησίες του Οικουμενικού Θρόνου. Εκεί το θέμα το ρύθμισαν οι αρμόδιες εκκλησίες μόνες τους, σεβόμενες ασφαλώς τις αποφά­σεις των κυβερνήσεων τους. Οι συναθροίσεις πάσης φύσεως, και οι θρησκευ­τικές, απαγορεύτηκαν, την λατρεία όμως κανείς δεν την ακούμπησε. "

    Ακούει ο Κοτταδάκης;
    Ακούνε οι οικουμενιστές που τα δικαιολογούν όλα;
    Ακούνε οι κρυφο-εκκλησιομάχοι που χαίρονται με τα μέτρα απαγόρευσης της θείας λατρείας;

    Μυαλωμένος Εκκλησιαζόμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Τρία σχόλια
    από τον κ. Αθανάσιο Κοτταδάκη:

    1. α. Οικουμενικό Πατριαρχείο, Κύπρος, Σλαβικές Χώρες, ουδέν πρόβλημα ! Πώς και γιατί; β. Ελλάδα. Κυθήρων, Ναυπάκτου, Ν. Σμύρνης, Μεσογαίας, Δημητριάδος πέντε ενέργειες ή προτάσεις διαφορετικές, Διαρκής Ιερά Σύνοδος, αργά και πρόταση μη ρεαλιστική, δια της σιωπής αποδοχή της Κυβερνητικής Απόφασης, που ασφαλώς ως όλα τα ανθρώπινα δεν αλάθητη. «Θου Κύριε φυλακήν τω στόματί μου».
    2. Μαθητές των Φαρισαίων και Ηρωδιανοί ρωτούν το Χριστό. «Έξεστιν δούναι κήνσον Καίσαρι ή ου»; Γνους δε ο Ιησούς την πονηρίαν αυτών, ζητάει κήνσον, του δίνουν δηνάριο, ρωτάει, απαντούν, η εικόνα και η επιγραφή είναι του Καίσαρα, και εντέλλεται: «Απόδοτε τα Καίσαρος, Καίσαρι, και τα του Θεού τω Θεώ»-Μτ.22,17κε. Με βάση αυτό ο Απ. Παύλος εντέλλεται για τότε και για πάντα. «Πάσα ψυχή εξουσίαις υπερεχούσαις υποτασσέσθω…»-Ρμ.13,1. Πότε; Και όταν η Εξουσία ήταν απολυταρχική, ειδωλολατρική, και μανικά εναντίον της Εκκλησίας διωκτική ! Τα συμπεράσματα δικά σας.
    3. Ενδεικτικά από το γραπτό Αγίου Περγάμου Ιωάννη για τα της μετάδοσης κορονοϊού από ατυχή κατάλοιπα στην Αγία Λαβίδα. «… Στην Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, οι πιστοί λαμβάνουν την Θεία Κοινωνία ξεχωριστά, χωριστά το Σώμα από το Αίμα του Κυρίου … Είναι καλύτερο για τους πιστούς, να λαμβάνουν το Σώμα του Χριστού το οποίο θα έχει εμβυθισθεί προηγουμένως στο Αίμα του Χριστού. Κατ᾽ αυτόν τον τρόπο θα αποφεύγεται η εξάπλωση του ιού … Μολονότι η Εκκλησία δεν έχει σκεφθεί ιδιαίτερα για άλλους τρόπους, νομίζω ότι θα πρέπει να το πράξει … Η Εκκλησία πρέπει να βρει μια λύση … προκειμένου να αποφύγει τις κατηγορίες ότι εμείς οι Χριστιανοί μεταδίδουμε λοιμώξεις ή ασθένειες … Με την επικρατούσα πρακτική της λήψης της Θείας Κοινωνίας, νομίζω ότι, στην περίπτωση που η νόσος εξαπλωθεί, πολλοί θα κατηγορήσουν τους Χριστιανούς ότι είναι ένοχοι και πολλοί θα πουν ότι η Εκκλησία διέδωσε την μόλυνση. Ερώτηση. Υπάρχει ευθύνη της Εκκλησίας προς την κοινωνία και προς την κτίση; Μητρoπολίτης Ιωάννης: «Σαφέστατα υπάρχει».
    Αθανάσιος Κοτταδάκης

    http://anastasiosk.blogspot.com/2020/04/blog-post_1.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Οι περισσότεροι από μας είμαστε αγράμματοι στα θεολογικά και εκκλησιολογικά αλλά συνηθισμένοι από τους καφενέδες που όλοι μας όλα τα σφάζουν, όλα τα μαχαιρώνουνε και αν ήταν πρωθυπουργοί όλα τα έλυνα έτσι και εδώ εμείς που στα θρησκευτικά κάναμε χαβαλέ και στα κατηχητικά μας δίδασκαν ηθικολογίες πώς να σας καταλάβουμε εσάς ένα θεολόγο όχι της αράδας όπως οι σημερινοί. Αλλά θεολόγο που ήταν επιλογή σας στο πανεπιστήμιο και διδάξατε και γράψατε βιβλία. Όλοι λοιπόν εμεί φίλτατοι να ακούμε με σεβασμό τους καταξιωμένους θεολόγους και όχι να λέμε τα κοντά και τα φαρδιά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή