Επισκόπηση:
Μεταξύ Κορωνοϊού
και Αφορισμού
Του Μητροπολίτη Αρκαλοχωρίου κ.
Ανδρέα Νανάκη
α) Ο αφορισμός
Το ουράνιο και επίγειο επιτίμιο
της πανδημίας του κορωνοϊού, μάς έθεσε σε εμπόλεμη κατάσταση. Κερδίσαμε τη
μάχη. Αντί να δοξάζουμε οι χριστιανοί τον Θεό, αντί να προσευχόμεθα να μην
επανέλθει ο πειρασμός, όπως οι ειδικοί φοβούνται και είναι πολύ πιθανόν, έχομε
εισέλθει στον πειρασμό λογισμών και διαλογισμών, υποκαθιστώντας τους ειδικούς
επιστήμονες. Ο πειρασμός έφθασε μέχρι την ανάγνωση αφορισμού για τους: Κυριάκο,
Νίκη και Νικόλαο.Πρόκειται για αφορισμό πουδιαβάστηκε εκ του ασφαλούς. Με170
μέχρι σήμερα νεκρούς για την πατρίδα μας, όταν η πρώτη φάση της παγκόσμιας
δοκιμασίας, κόστισε για καθεμιά από τις ευρωπαϊκές μας χώρες (Αγγλία, Γαλλία,
Ιταλία), περί τους 30.000 νεκρούς.
Οι χαρισματικοί Άγιοι Γέροντες
Πορφύριος, Παΐσιος, Σοφία Κλεισούρας, Σωφρόνιος Έσσεξ, αλλά και στη σύνολη δισχιλιετή
εμπειρία της Εκκλησίας μας, οι Άγιοι σιωπούσαν, προέβλεπαν και προέλεγαν. Και
ερωτώ, γιατί όταν για όλους μας ξεκινούσε το πνευματικό επιτίμιο του κορωνοϊού,
δεν έπεφτες σε προσευχή και θεωρία, προκειμένου να δεχθείς την αποκάλυψη της
Χάριτος και να μας διαβεβαιώσεις εν Πνεύματι Αγίω, ότι οι Έλληνες δεν θα
κινδυνεύσουν από τον κορωνοϊό, κατά την αποκαλυπτική σου ουράνια μαρτυρία;
Στη
συνέχεια, γιατί ως χαρισματικός επίσκοπος, δεν ανέλαβες την ευθύνη, πριν
κλείσουν τα σύνορα, να μεταβείς σε Ορθόδοξη χώρα,όπου είχαν ελεύθερη την
λατρεία, άλλωστε δεν έχεις ποίμνιο, εκεί να ιερουργείς, χωρίς τους εδώ
πειρασμούς, άφοβα, μετά των πιστών και να επιστρέψεις με το άνοιγμα των
Εκκλησιών στην Ελλάδα, δικαιωμένος για ό,τι είχες πει, χάρη στα αγιοπνευματικά
σου διορατικά χαρίσματα;
Η Εκκλησία με συγκεκριμένα
πρόσωπα, πολλάκις και απλούς μοναχούς ή λαϊκούς, αποκαλύπτει τα διορατικά,
προφητικά, ιαματικά και θαυματουργικά της χαρίσματα. Μεμαρτυρημένο είναι ότι στην
ανομβρία ο παπάς καλούσε σε νηστεία και Θεία Μετάληψη τη χριστιανική κοινότητα.
Τους προέτρεπε δύο ημέρες να αφήσουν και τα ζώα τους σε νηστεία ύδατος και
τροφής. Την Κυριακή, μετά τη Λειτουργία κοινωνούσε τους πιστούς και με τις
ομπρέλες, εν πομπή, ανέβαιναν στον πλησιέστερο λόφο, διάβαζε τις ευχές για την
ανομβρίακαι όταν επέστρεφαν άνοιγαν τις ομπρέλες τους γιατί άρχιζε η βροχή.
Η χάρις του Παρακλήτου δεν έχει
σχέση με τα στεγανά ιδεολογικών σκοπιμοτήτων ή αγκυλώσεων. Άλλωστε, τα δύο αυτά
συνδέονται. Ο δε Νυμφίος της Εκκλησίας Χριστός τραυματίζεται βαθύτατα όταν Τον
εγκλωβίζουμε σεαπνευμάτιστες ιδεοληψίες.
β) Αισθητά οι ναοί κεκλεισμένοι.
Νοητά;
Το μείζον είναι ότι δεν είχαμε
στην Ελλάδα τις χιλιάδες των χιλιάδων θυμάτων. Όχι απροϋπόθετα. Αντιθέτως, το ελπιδοφόρο
αυτό αποτέλεσμα προέκυψε μέσα από τον συγκερασμό του Θείου και του ανθρώπινου. Ο
φωτισμός της Χάριτος του Παρακλήτου δεν εγκατέλειψε τον έχοντα την ευθύνη
Πρωθυπουργό, το κυβερνητικό επιτελείο, την αξιωματική και σύνολη αντιπολίτευση
με τη διακριτική στάση της· τον Σωτήρη Τσιόδρα, τους γιατρούς, τους ερευνητές,
τους νοσηλευτές, αλλά και σίγουρα σύνολο τον ελληνικό λαό.
Όλοι μας καρτερικά υπομέναμε και
παρακολουθούσαμε την πορεία του δράματος εις τα καθ’ ημάς και παγκοσμίως. Χάρη
στην υποδειγματική μας υπακοή, οι Έλληνεςδεν θρηνήσαμε τις χιλιάδες των
χιλιάδων νεκρών.
Το κόστος μεγάλο. Πνευματικό και
υλικό. Συμπολίτες μας, οικογενειάρχες, επαγγελματίες, εργαζόμενοι, έμειναν
χωρίς δουλειά. Άνεργοι. Κλειστά τα καταστήματα, οι επιχειρήσεις, οι βιομηχανίες
και σύνολος ο δημόσιος τομέας. Η Εκκλησία πώςθα μπορούσε και γιατί θα έπρεπε να
αποτελέσει εξαίρεση; Εκτός αν είχαμε πιστούς με εκρηκτική αγιοπνευματική δύναμη
και αναλάμβαναν αυτή την πνευματική ευθύνη. Είπε, όμως, ο Άγιος Εφραίμ ο
Κατουνακιώτης στον τότε Θηβών, «Ιερώνυμε όσοι τα ζουν αυτά δεν τα ομολογούν.
Και όσοι τα ομολογούν, δεν τα ζουν».
Με πόνο και θλίψη λειτουργήσαμε
κεκλεισμένων των θυρών, μέσα σε άδειους ναούς. Ορατώς ήταν άδειοι. Αοράτως
όμως; Μήπως πιστεύουμε μόνο ό,τι βλέπουμε; Μήπως ζούμε εγκλωβισμένοι στην
ορατότητα του ορθολογισμού μας και της νοησιαρχίας μας;
Τα σπίτια έγιναν, για όσους
πιστεύουμε, Εκκλησίες. Τη βραδιά της Αναστάσεως, τη Μεγάλη Πέμπτη και Μεγάλη
Παρασκευή, στις κατ’ οίκον Εκκλησίες μας, επειδή το είχαμε περισσότερη ανάγκη
από ποτέ άλλοτε, αποκλείεται να δεχτήκαμε, αοράτως, την επίσκεψη και τη θαλπωρή
περισσότερων παρά ποτέ άλλοτε, αγίων, οσίων, μαρτύρων, εγκρατευτών, ομολογητών,
πνευμάτων εν Χριστώ, δικαίως τετελειωμένων;
Η δοκιμασία του κορωνοϊού μακάρι
να έχει λάβει τέλος. Όμως το μείζον είναι οι συγκριτικά πολύ λίγοι έως τώρα
νεκροί. Οι χριστιανοί, κλήρος και λαός, δώσαμε μια λαμπρή μαρτυρία
προσευχητικής εν Χριστώ ευθύνης και υπακοής στην Εκκλησία μας, στον Πατριάρχη
μας, στον Αρχιεπίσκοπό μας, στους Επισκόπους μας, στους Ιερείς μας και η
Πολιτεία δεν αμφισβήτησε την αλήθεια, το μυστήριο και την αποκαλυπτική εμπειρία
της πίστεώς μας.
Είμαστε Ν.Π.Δ.Δ. δια τα του
κόσμου. Όλα όσα έγιναν, περιορίζονταν σ’ αυτή την κοσμική, ορατή και επίγεια
διάσταση της Εκκλησίας. Και επειδή πολύς ο λόγος, διότι κεκλεισμένων των θυρών
πολλοί χριστιανοί δεν κοινώνησαν, αποσαφηνίζω μετά παρρησίας:
Από το ποίμνιό μου, μερικοί που
είχαν λόγους πνευματικούς και όχι ετσιθελικούς, δηλαδή εγωιστικούς και έπρεπε
να λάβουν τη Θεία Μετάληψη, κοινώνησαν. Κεκλεισμένων των θυρών, τελούσαμε
ακολουθίες στην Επαρχία μας, χωρίς ασπασμούς, χειραψίες και χειροφιλήματα,
εφαρμόζοντας τα υπό των διυπουργικών αποφάσεων οριζόμενα.
γ) Η εν Αγίω Πνεύματι
εκκλησιαστική πυραμίδα
Η Πολιτεία, τουλάχιστον έως
τώρα, δεν παρενέβη στα πνευματικά ζητήματά μας, στο μυστήριο της πίστεώς μας,
στη βιωματική, εμπειρική αποκάλυψη της εν Χριστώ Ορθόδοξης μαρτυρίας μας.
Εκκλησιαστικό φρόνημα και
συνείδηση εκκλησιαστική, προϋποθέτουν υπακοή στα εν Αγίω Πνεύματι εκλεγμένα
πρόσωπα της εν Χριστώ εκκλησιαστικής μας πυραμίδας. Οι δικαιωματισμοί μας
επιτρέπουν να λειτουργούμε αυτόνομα και ετσιθελικά, τότε όμως δεν είμαστε
Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά ευαγγελιστές, προτεστάντες ή πρεσβυτεριανοί. Από υποστάσεις
και πρόσωπα εν Χριστώ, στην Εκκλησία, γινόμαστε μονάδες, άτομα εγωκεντρικά. Ο
δαίμονας, εκτός βέβαια και αν αρνιόμαστε την ύπαρξή του, πανηγυρίζει και με
τους αφορισμούς της επισκοπικής μας εξουσιαστικής αυθεντίας. Εδώ, όμως, το
ζήτημα είναι η επίσκεψη, ο φωτισμός του Παρακλήτου.
Μπορούν οι χριστιανοί να πιστεύουν
ότι οι Οικουμενικοί Πατριάρχες, Αθηναγόρας, Δημήτριος, Βαρθολομαίος ή οι
Αρχιεπίσκοποι Αθηνών και πάσης Ελλάδος Σεραφείμ, Χριστόδουλος, Ιερώνυμος, δεν
εξελέγησαν υπό της χάριτος του Παρακλήτου; Βεβαίως, εν μέσω ανθρώπινων
δοκιμασιών, διεργασιών και διαβουλεύσεων, καθότι για να μνησθώ Νίκου Ματσούκα
του ανεπιτήδευτου και ανιδιοτελούς, η βούληση του Παρακλήτου, αποκαλύπτεται δια
των ανθρώπινων ενεργειών, εφόσον αυτές δεν φτάνουν στην αρχαιοελληνική αρχή της
ύβρης, γιατί τότε επέρχεται η νέμεσις. Αν αρνούμαι την αόρατη, ουράνια και
νοητή διάσταση της Εκκλησίας, σημαίνει ότι είμαι πρόεδρος ή διοικητικόμέλος
σωματείου, συλλόγου ή Μ.Κ.Ο.
Ο ογδοντάχρονος Οικουμενικός μας Πατριάρχης
Βαρθολομαίος, έγκλειστος, μετά της Πατριαρχικής Του Αυλής στο Οικουμενικό μας
Πατριαρχείο, πρωί και βράδυ παρών την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα και όχι μόνο, σε
όλες τις ακολουθίες του Πατριαρχικού Ναού, μας ενδυνάμωσε με τη χάρη της εν
Χριστώ, γνώριμης δι’ Αυτόν, μαρτυρικής πίστεως, μέσα από την ατελεύτητη
προσευχητική του υπομονή, επ’ ελπίδι Αναστάσεως ζωής αιωνίου. «Δεν κινδυνεύει η
πίστη, αλλά οι πιστοί», μας διαβεβαιώνει, σκεπάζοντας με το μαρτυρικό και
αγιασμένο ράσο του ολόκληρο τον ορθόδοξο λαό για μία ακόμη φορά.
Ο ογδονταδιάχρονος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών
και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, με την λαλούσα δημιουργικήκαι αποτελεσματική σιγή
του, με την περίσκεψη και την αγωνία για τις εξελίξεις από την δοκιμασία του
επιτιμίου του κορωνοϊού, μας βεβαιώνει ότι, «κλείνουμε ναούς από
αγάπη».Συστοιχισμένοι, η Ιεραρχία ο κλήρος και ο λαός στο πνεύμα τους. Χάριτι
Θεού, κερδίσαμε το μείζον. Τη μάχη.
δ) Μεταξύ συναινέσεων και
υπερβολών
Ζητήσαμε να κτυπούν οι καμπάνες,
να μεταδίδουν τα μεγάφωνα και να κάνουμε μόνοι μας οι κληρικοί την περιφορά των
Επιταφίων. Υπήρξε ο φόβος ότι θα συνωστίζονταν οι πιστοί έξω από τις Εκκλησίες,
γι’ αυτό και η Πολιτεία, που είχε την ευθύνη, δεν το επέτρεψε. Την ίδια όμως
στιγμή τα αεροπλάνα δεν πετούσαν, τα πλοία ήταν αγκυροβολημένα στα λιμάνια, οι
σιδηροδρομικοί σταθμοί παρέμεναν κλειστοί, καθώς και όλες οι υπηρεσίες του
δημοσίου, για να αποφευχθούν οι χιλιάδες των νεκρών και αποφεύχθησαν.
Σε στιγμές μεγάλων κρίσεων και
κοσμοϊστορικών γεγονότων δεν λείπουν οι υπερβολές, ιδιαίτερα στα καθ’ ημάς: Η
μήνυση εναντίον του Μητροπολίτη Κερκύρας Νεκταρίου ή η δίωξη του ιερέως που
θέλησε να κοινωνήσει έξω από το ιερό τα παιδιά. Οι υπερβολές επιβάλλουν και την
ανάλογη διαχείρισή τους. Και μια ακρότητα: το με αριθμ. πρωτ.
29314/14-05-2020έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, κατά το οποίο οι τελέσαντες
γάμους ή βαπτίσεις σε χώρους λατρείας, από 6-3-2020 έως και 16-5-2020 θα
διωχθούν, ενδεχομένως ποινικά, από την αρμόδια εισαγγελική αρχή.
Προσευχητικά προσδοκούμε να μας
προστατέψουν τα ουράνια και τα επίγεια, τα αόρατα και τα ορατά, να μας
διαφυλάξουν από το ενδεχόμενο μιας νέας έξαρσης του κορωνοϊού. Αν όμως, παρότι
το απευχόμεθα, η δοκιμασία του κορωνοϊού επανέλθει, η συνεργασία Εκκλησίας –
Πολιτείας, μέσα από την πρόσφατη εμπειρία μας, θα είναι χρησιμότατη για να
αντιμετωπίσουμε και να διαχειριστούμε το πνευματικό επιτίμιο του κορωνοϊού.
Συνεργασία εκκλησίας-Πολιτείας ,στο ενδεχόμενο νέας δοκιμασίας κορωνοϊου..!!! δηλαδή σεβασμιώτατε ας καταργήσουν καί την Αγία Λαβίδα....
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα κάνουμε φωτοστέφανο σε όσους είπαν ότι μεταδίδεται ο κορωνοϊος
με τη θ.Κοινωνία....
Ο ΠΡΩΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΊΑΣ ΑΜΒΡΌΣΙΟΣ,ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΛΆΘΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΈΧΕΙ ΚΆΝΕΙ ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ.... ΈΧΕΙ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣΆΕΙ ΤΑ ΛΌΓΙΑ ΤΟΥ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΎΤΕ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕ ΑΡΧΈΣ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΊΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΆΕΙ ΚΑΛΆ....
Έτι δεόμεθα υπέρ τών αμπαροκλειδωσάντων τούς Ιερούς Ναούς....
ΑπάντησηΔιαγραφήΝτροπή στον διαχειριστή να βάζει τέτοια άρθρα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αφορισμός (ή έστω η δημόσια και μπροστά στην εικόνα της Παναγίας ανάγνωση του κειμένου αυτού, από Αρχιερέα) διαβάστηκε, όχι για το κλείσιμο των Εκκλησιών, αλλά για τη δημόσια βλασφημία κατά της Θείας Κοινωνίας, από υψηλά ιστάμενο πρόσωπο. Για δημόσια προσβολή κατά του Αγίου Πνεύματος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν συνδέεται με τη συνεργασία Πολιτείας και Διοικούσης Εκκλησίας για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Αυτό είναι αυτονόητο.
Για το κλείσιμο των Εκκλησιών, δεν νομίζω να υπάρχει αμφιβολία ότι με αφορμή την απειλή της δημόσιας υγείας, εφαρμόσθηκε έντονη πολεμική εναντίον της Εκκλησίας και των πιστών. Λες και δεν υπάρχει τρόπος για αποφυγή του συνωστισμού. Κοινός νούς αρκεί για να το καταλάβει αυτό. Ήταν πολύ εύκολο για τους ειδικούς να το λύσουν και μάλιστα ταχύτατα. Αλλά ήταν η πρόφαση. Το θέμα ήταν η χάρη των λειψάνων, των εικόνων και αυτού του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. Αυτά είναι το κόκκινο πανί. Για αυτά πάρθηκαν αυτές οι αποφάσεις. Είναι προφανές πλέον.
Άλλωστε και δαιμονισμένοι λένε ότι ο διάβολος έκλεισε τις Εκκλησίες, γιατί ακριβώς δεν αντέχει την Χάρη αυτή του Αγ. Πνεύματος. Για να σταματήσουν τα Μυστήρια στους πιστούς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι χώρες που δεν σταμάτησε η Θεία Ευχαριστία για τους πιστούς, εμφάνισαν ελάχιστα κρούσματα και ακόμη πιο λίγα σοβαρά περιστατικά.
Και οι 170 νεκροί που λέει ο Σεβασμιώτατος δεν είναι λίγοι. Είναι ανθρώπινες ζωές και δεν μετρώνται με αριθμούς.
Αλλά μήπως και οι υπόλοιποι που επιβιώσαμε προσωρινά από την πανδημία, κλείσαμε καμιά συμφωνία ότι δε θα αρρωστήσουμε; Ότι δεν θα πεθάνουμε;
Στην επόμενη γωνία, ποιός ξέρει τί περιμένει; Αυτό είναι το θέμα; Ή να ζήσουμε όσο θέλει ο Θεός, ενωμένοι με τον Κύριο Ιησού, ζώντας τα Μυστήρια και μαχόμενοι με τον παλαιό εαφτό μας; Ο Χριστός μας παρέδωσε μια προσευχή. Δε λέει πουθενά για αρρώστιες. Αλλά για συγχώρεση και πίστη στο θέλημα του Θεού!
Τα Μυστήρια της Εκκλησίας τελούνται ασταμάτητα σε χώρες με πολύ πιο μεταδοτικές και θανατηφόρες ασθένειες και μόνο καλό βλέπουν!
Με τέτοιες αναρτήσεις βλέπω ότι ο διαχειριστής θα χάσει την ψυχή του!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Άγιοι Πορφύριος, Ιάκωβος και Παΐσιος είχαν μεγάλη αγάπη στον Θεάνθρωπο και δεν επαίνεσαν και δεν δικαιολόγησαν ποτέ τον βλάσφημο κρητικό Καζαντζάκη έναν από τους μεγαλύτερους βλάσφημους του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού σ΄ όλους τους αιώνες!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντίθετος στις θεομίσητες Βλασφημίες
Άγιοι αρχιερείς λοιπόν, δεν παραμένει με εγκύκλιο σας να πείτε στους ιερείς να μνημονεύουν από εδώ και μπρος....
ΑπάντησηΔιαγραφή«Εν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, της Αρχιεπισκόπου υμων Νίκην Κεραμέως, Ων χάρισαι ταις Αγίαις σου εκκλησίαις εν ειρήνη, σώαν, έντιμον, υγιά, μακροημερεύοντα καὶ ορθοτομούντα τὸν λόγον της σης αληθείας.»
Και σας παραπέμπω εις το ευαγγέλιο που αναφέρεται στην αγορά του Αγρού του Κεραμέως στο
Κατά Ματθαίο 27/κζ/3-8
"Τότε ιδών ο Ιούδας ο παραδώσας αυτόν ότι κατεδικάσθη, μεταμεληθείς επέστρεψε τα τριάκοντα αργύρια εις τους πρεσβυτέρους, λέγων Ημαρτον παραδόσας αίμα αθώoν. Οι δε είπων, Τι προς ημάς; συ όψει. Και ρίψας τα αργύρια εν τω ναώ, ανεχώρησε. και απελθών εκρεμάσθη. Οι δε αρχιερείς λαβόντες τα αργύρια είπων, Δεν είναι συγκεχωρημένον να βάλωμεν αυτά εις το θησαυροφυλακίον. διότι είναι τιμή αίματος. Και συμβουλευθέντες ηγόρασαν με αυτά τον αγρόν του κεραμέως, διά να ενταφιάζονται εκεί οι ξένοι. Διά τούτο ονομάσθη ο αγρός εκείνος αγρός αίματος, εως την σήμερον."
Έχω να κάνω την εξής παράκληση,σε όσους εγκωμιάζουν και εξυμνούν...
Πριν πάρουν την πένα και αρχίζουν και γράφουν .... ας αναλογιστούν ότι αυτή η ονομασία του " Κεραμέως" είναι
στις ημέρες μας επίκαιρη όσο ποτέ!!!
Εν Αγρίνιο 26 Μάη 2020
Δεν υπαρχει κ δεν πρεπει να υπαρχει αμφιβολια για τα αγια Μυστηρια της Ορθοδοξου Εκκλησιας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δλδ,αυριο λογω μιας παρομοιας καταστασης,πουν πως καποιος ιος νεος,μεταδιδεται μεσω του νερου,δεν θα γινεται βαπτισμα για λιγο καιρο..εως οτου οι πεφωτισμενη επιστημη βρει ενα αλλο εμβολιο?
Ποιος ειναι ο σκανδαλισμος ο τροπος τελεσεως των αγιων και ιερων μας Μυστηριων?
Ας βγουν ασκητες και γεροντες αγιοι να μας πουν την αληθεια."'τα αγια τοις αγιοις''...και οταν ο Λειτουργος φωναζει αυτη τη φραση,ο λαος πρεπει να καταλαβαινει απο κατω πως αγιους δεν εννοει μονο εκεινους που εφθασαν στην τελειοτητα,αλλα και εκεινους που α ι σ θ α ν ο ν τ α ι την αμαρτωλοτητα τους,την εχουν καταθεσει στην ιερα εξομολογηση και επειγονται να φθασουν στην τελειοτητα εκεινη που δεν εφθασαν ακομα.Αλλωστε γιατι ο Λειτουργος αναφωνει το μετα φοβου Θεου , πιστεως και αγαπης προελθετε?Ο καθενας ας ερευνα τον εαυτον του οπως λεγει και το Ευαγγελιο.Η Θ.Λειτουργια γινεται για κοινωνησουν ποιοι,οι πι στοι. Και ειναι χαρακτηριστικο πως ξεκινα με το ''εν ειρηνη'' κατα την πορεια ακουμε ''Ειρηνη πασι'' και προς το τελος ο Λειτουργος τον ακουμε να λεγει ''εν ειρηνη προελθομεν''{Ας φυγουμε''}...
Πως γινεται να φυγουμε με αγωνια?Κατι δεν παει καλα με αυτο το λογισμο,αφου αγωνια-και Θ.Κοινωνια δεν συμπορευονται,ετσι μελετησαμε κ καταλαβαμε το μετα φοβου Θεου κλπ...και εαν ο Ιδιος Ο Χριστος,με το χερι του Λειτουργου μεταδιδει και τρεφει τους πιστους με το Παναγιο Σωμα και Αιματου εις αφεσιν αμαρτιων και εις Ζωην αιωνιον και οι πιστοι δεχονται ''Το Φως το αληθινον''και ενωνεται η ψυχη τους με τον Χριστο.Η μετοχη ολων των πιστων στην Θ.Κοινωνια,ειναι και Ομολογια Της Αναστασεως Του Χριστου και συναμα ανασταση του ανθρωπου,την νιωθει εντος του και σε καθε Θ.Λ. εορταζει το Πασχα,το περασμα δλδ του ανθρωπου μαΖι με Τον Χριστο απο Τον θανατο Του στην Ανασταση Του,ενα συνεχες Πασχα...ζησαν οι πιστοι Πασχα?Αν λοιπον η Θ.Λ δεν ειναι θεαμα αλλα Εργο Θεου που η Εκκλησια μας καλει να συμμετεχουμε ως συλλειτουργοι και οχι ως θεατες,γιατι γινομαστε συσσωμοι και συναιμοι με Τον Κυριο,για ποιο λογο να μην γινουμε πιο υπομονετικοι στην αρση του σταυρου μας,ειτε ειναι ασθενεια ,ειτε πειρασμοι,ειτε φτωχεια κλπ,περισσοτερο πιστοι,πιο ταπεινοι και πραοι στις σχεσεις μας με τους γυρω μας, ακομα δε και θαυματα να ζησουμε ιασεως σωματος ,,,,,,και που σε τελικη αναλυσηο σκοπος για τον οποιον πλαστηκαμε ειναι να αποκτησουμε το καθ'ομοιωσιν Χριστου κ συγχρονως να γινουμε φορεις Του Του Αγ.Πνευματος?
Εαν με τις απαγορευσεις τις διαφορες αδειαζουν οι ναοι,δεν θα ερημωθουν οι ενοριες?
Ενα μικροβιο μας εκανε να το βαλουμε στα ποδια....
Ας βγουν οι αγιοι γεροντες να μας ενημερωσουν....ποια η αληθεια πανω στο φλεγον ζητημα.
Η εκκλησια ζει διωγμο,αυτο βλεπουμε!
''''
Ο πρώην Αιγιαλείας θα σταθεί ενώπιον του Κριτού με ήσυχη τη συνείδηση , όσον αφορά την υπεράσπιση τής πίστεως....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύγε του......
Ούτε ο μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων Αμβρόσιος επαίνεσε ποτέ και ποτέ δεν δικαιολόγησε τον ασύλληπτα βλάσφημο Καζαντζάκη!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓελάω διότι τολμούν να ασκούν κριτική οι άσχετοι. Τολμούν να ασκούν κριτική σε έναν Μητροπολίτη ο οποίος δεν είναι απόφοιτος της θεολογικής σχολής αλλά διαπρεπής Καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Ελάχιστη αιδώς δεν υπάρχει από όλους εσάς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστά τα γράφει καλό θα ήταν να τον διαβάσουν με προσοχή οι αδελφοί που άκριτα έκαναν χαρακτηρισμούς άστοχους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε ικανοποίησαν τα όσα έγραψε ο Αρκαλοχωρίου. Αυτή είναι η άποψη της Εκκλησίάς σε όσους δεν αρέσει ας πάνε προς την πόρτα εξόδου.
ΑπάντησηΔιαγραφή