ΤΟ ΠΑΛΛΑΔΙΟ ΤΗΣ
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΟΥ
ΕΘΝΟΥΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
Α. Ο λίαν αγαπητός από τη συμβολή μας στο Ρ. Σ.
«Πειραϊκή Εκκλησία» την ωραία εποχή Καλλινίκου-Ιγνατίου, Γιώργος Γανωτής,
θεολογών φιλόλογος και της ευλαβούς μυθοπλασίας εραστής, εις πείσμα των
Πανελλήνων και όλου του πολιτισμένου
κόσμου, δε θρηνεί που ο υπερφίαλος ηγέτης της όμορης χώρας
κάνει μουσουλμανικό τζαμί την Αγία Σοφία -πάνω από όλα- το Παλλάδιο της
Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού ! Γιατί, λέει, τα χτισμένα στους τοίχους της λείψανα
Μαρτύρων διυλίζουν-μεταφράζουν;- «ορθόδοξα» τους καημούς και των
μουσουλμάνων και τους αναφέρουν στο δικό μας, μόνο και μοναδικό των όλων Θεό !
Αλλά ! Ο κατά την πίστη μας μόνος και μοναδικός αληθινός Τριαδικός Θεός, που
ως «Πνεύμα όπου θέλει πνει»-Ιω.3,8 -και ακούει και καταλαβαίνει- άλλο θέμα
αν δέχεται να ικανοποιήσει-τον «άνω σχώμεν» καημό κάθε ανθρώπου πανταχού
της γης! Και βέβαια χωρίς ως ο Κτίστης να έχει ανάγκη από «διύλιση» ή να
δίνει σε κανένα κτίσμα του λογαριασμό ! -«Μη ερεί το πλάσμα τω πλάσαντι, τι
με εποίησας ούτως»-Ρωμ.9,20.
Β. Σε ό, τι αφορά στο νέο Λεωνίδα του Έθνους
τελευταίο αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, που έπεσε μαχόμενος ως απλός
στρατιώτης επί των τειχών της Βασιλίδος,-«ην γαρ μονώτατος αποληφθείς … Ου γαρ ήδεισαν ότι ο βασιλεύς εστίν, αλλ’ ως
κοινόν στρατιώτην τούτον θανατώσαντες αφήκαν»-δεν ήταν, ως θέλει,
Ουνίτης, τον ενδιέφερε η σωτηρία της Πόλης θυσιαστικά. «Ο Κωνσταντίνος, εξαντλώντας και την «παρ’ ελπίδα, ελπίδα» για τη σωτηρία
της Πόλης, δέχτηκε να τελεστεί ενωτική λειτουργία στην Αγία Σοφία στις 12
Δεκεμβρίου 1452, και να επικυρωθεί ο Ενωτικός Όρος της Συνόδου της
Φλωρεντίας-1439. Φυσικά, με τη ρητή
επιφύλαξη ότι, «παρελθούσης της περιστάσεως των Τούρκων και γαλήνης
γενομένης, καθίσαντες τινες των ελλογίμων ίδωσι τους όρους, και ει έστι τι
το μη τελέως ορθοτομούν διορθώσωσιν» !
Την ίδια ώρα ο μοναχός
Γεννάδιος-πρώτος μετά την άλωση Πατριάρχης Γεώργιος Σχολάριος-προσκείμενος στο
Βησσαρίωνα αρχικά, και στον Άγιο Μάρκο Ευγενικό της Εφέσου μετά-κατέβασε στην
Πόλη ιδού ποια και τι έκαναν πλήθη. «Ο
χυδαίος ουν και αγοραίος λαός, συνεχίζει αποκαλυπτικά ο Δούκας, εξελθόντες εκ
της αυλής του μοναστηρίου εν καπηλείοις,
κρατώντες εν χερσί τας φιάλας πλήρεις ακράτου, ανεθεμάτιζον τους ενωτικούς,
πίνοντες εις πρεσβείαν της εικόνος της Θεομήτορος, και παρακαλούντες αυτήν
γενέσθαι προστάτις και αρωγός της πόλεως» … Και, μέχρι τον Απρίλιο του
1453, ένα μήνα πριν την άλωση, που η
πολιορκία είχε σφίξει για τα καλά την Κωνσταντινούπολη, δεν πάτησαν το πόδι
τους στην Αγία Σοφία, τη θεωρούσαν, «Ιουδαίων συναγωγήν» !-Δες ανάρτηση: «Έργα και λόγια των πρωταγωνιστών της
Άλωσης». Αυτά κάνουν οι
διχαστικοί φανατισμοί και στην πιο κρίσιμη στιγμή !
Το αν ο τότε Δυτικός
«αδελφός» άλλα είχε στο νου, όπως το
1204, και «τυφλός τα τ’ ώτα τον τε νουν» δεν «έβλεπε»(;) την επερχόμενη
οθωμανική βαρβαρότητα … αυτόν η
ευθύνη βαρύνει, όχι τον Έλληνα
Λεωνίδα, τελευταίο αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Παλαιολόγο.
Προσωπικά ως Έλληνα και
χριστιανό ορθόδοξο η Αγία Σοφία είναι και μένει το Παλλάδιον της Ορθοδοξίας και
από τούτο του Ελληνικού Έθνους ! Και τη
μεταβολή της σε τζαμί-χωρίς να πάψω να σέβομαι τη διαφορετικότητα-τη νιώθω, ως
οι πλείστοι Έλληνες, και όχι μόνο, σαν βαθιά μαχαιριά κατάστηθη. Δεν ξέρω όμως
ως πότε κάποιοι θα χαϊδεύουν τα αυτιά μας με γοητευτικές «προφητείες» για τα
«ξανθά γένη» ή την Κωνσταντινούπολη … πρωτεύουσα της Ελλάδος το 2020 ! Ξέρω ότι παραπλήσιοι
διχαστικοί φανατισμοί, κοντά εκατό χρόνια πριν, ματαίωσαν την τελευταία ίσως ευκαιρία για οριστική λύση του θέματος
και ρεαλιστική-Δες ανάρτηση, «Αγία Σοφία, Βενιζέλος Πολιτικά Πάθη,
παρεπόμενα».
Με «την αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα …»
Αθανάσιος Κοτταδάκης
Ο Ιούδας καταδικάστηκε από Τον Θεό ως προδότης του Σωτηρος-μας,μας
ΑπάντησηΔιαγραφήαφού ήταν γραμμένο...παρα των Προφητών!Δεν εξανάγκασε Ο Θεός αυτόν να γίνει προδότης,προεδηλωσε δια της προφητείας τον χαρακτήρα του Ιούδα.
Ουχί εκ της προφητείας η προδοσία,αλλ' εκ της προδοσίας η προφητεία!
Ιερός Χρυσόστομος!
Ο δε Μάρτυς Ιουστίνος είπε πως Ο Θεός,προειδως,προείπε δια της Γραφής,και ουκ έστιν αιτία του μέλλοντος η πρόγνωσης,αλλά,,,,,το μελλονεσεσθαι αιτιον της προγνώσεως!
Ου γαρ τη προγνώσει ,,,,≥Επεται το μέλλον,αλλά τω μελλοντι η πρόγνωσις και ουδαμώς ο προγινωσκων, αιτιος εσεσθαι του μέλλοντος.(ΝΗ'.αποκρισις).
...
Ειδομεν !
Μία καί καλή έπρεπε....
ΑπάντησηΔιαγραφή