Πέμπτη 9 Ιουλίου 2020

Ομιλία του Πάπα Φραγκίσκου κατά την ημέρα της εορτής των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου


Ομιλία του Πάπα Φραγκίσκου 
κατά την ημέρα της εορτής των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου 
29 Ιουνίου 2020

Για την εορτή των δύο Αποστόλων αυτής της πόλης, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις για δύο λέξεις κλειδιά: ενότητα και προφητεία.
Ενότητα. Βλέπετε πως εορτάζουμε μαζί δύο προσωπικότητες πολύ διαφορετικές. Από την μία ο Πέτρος, ένας ψαράς που περνούσε τις μέρες του μέσα στα κουπιά και στα δίχτυα... Από την άλλη ο Παύλος, ένας καλλιεργημένος Φαρισαίος που δίδασκε στις συναγωγές. Όταν οι δύο έφυγαν για να κηρύξουν το Ευαγγέλιο, ο Πέτρος απευθύνθηκε στους Εβραίους, ο Παύλος στους εθνικούς. Και όταν οι δρόμοι τους συναντήθηκαν, αντάλλαξαν τις απόψεις τους με έντονο τρόπο, όπως μας αποκαλύπτει χωρίς υπεκφυγές ο Παύλος στην επιστολή τους προς τους Γαλάτες (Γαλ 2, 11 και εξής). Ο Πέτρος και ο Παύλος ήταν δύο άνθρωποι τελείως διαφορετικοί, όμως είχαν επίγνωση πως ήταν αδελφοί, όπως σε μία ενωμένη οικογένεια, όπου μπορεί να συζητούμε -ακόμη και σε υψηλούς τόνους- όμως αγαπιόμαστε πάντα.
Ωστόσο, η αγάπη και η εξοικείωση που τους ένωνε δεν προερχόταν από κάποια φυσική κλίση ή συμπάθεια, αλλά από τον Κύριο. Ο Κύριος δε μας ζητά να συμπαθούμε αλλήλους αλλά να αγαπάμε αλλήλους. Ο Κύριος είναι αυτός που μας ενώνει χωρίς να ισοπεδώνει τις διαφορές μας. Ο Κύριος μας ενώνει μέσα από την ετερότητα και τις διαφορές μας.
Το πρώτο από τα αναγνώσματα που διαβάσαμε μας οδηγεί στην πηγή της κατανόησης αυτής της ενότητας. Το ανάγνωσμα διηγείται τη στιγμή που η μόλις ιδρυθείσα Εκκλησία περνούσε μία πολύ κρίσιμη στιγμή. Ο Ηρώδης εξοργισμένος εξαπέλυε τον πρώτο βίαιο διωγμό κατά των μαθητών και ο Απόστολος Ιάκωβος βρίσκεται ήδη αποκεφαλισμένος. Και τώρα, ακόμη και αυτός ο Πέτρος συλλαμβάνεται. Η κοινότητα των μαθητών του Χριστού δείχνει ορφανή και χωρίς κεφαλή, όλοι φοβούνται για τη ζωή τους. Παρόλα αυτά, σε αυτή την τραγική στιγμή, κανείς δεν έχει διάθεση να το σκάσει, κανείς δε σκέφτεται να σώσει μόνο τον εαυτό του, κανείς δεν εγκαταλείπει τους άλλους, αλλά μαζεύονται όλοι σε κοινή προσευχή. Μέσα από αυτή την κοινή προσευχή αντλούν κουράγιο, και μια ενότητα που αποδεικνύεται ισχυρότερη από κάθε απειλή. Το κείμενο λέει χαρακτηριστικά: «ὁ μὲν οὖν Πέτρος ἐτηρεῖτο ἐν τῇ φυλακῇ· προσευχὴ δὲ ἦν ἐκτενὴς γινομένη ὑπὸ τῆς ἐκκλησίας πρὸς τὸν Θεὸν ὑπὲρ αὐτοῦ.» (Πράξεις 12, 5). Η ενότητα είναι ένα δώρο που ενεργοποιείται με την προσευχή και αυτό διότι η προσευχή επιτρέπει την επέμβαση του Αγίου Πνεύματος. Αυτό το Πνεύμα είναι που τρέφει την ελπίδα, που μειώνει τις αποστάσεις και που μας επιτρέπει να μένουμε ενωμένοι μπροστά στις δυσκολίες.
Ας παρατηρήσουμε κάτι ακόμη: μπροστά σε αυτές τις δραματικές συνθήκες, κανείς από τους πρώτους μαθητές δεν οδύρεται για το κακό, για τους διωγμούς, για τον Ηρώδη. Πολύ περισσότερο, κανείς δεν προσβάλλει ή δεν κακολογεί τον Ηρώδη. Πόσο εμείς είμαστε συχνά διακείμενοι στο να προσβάλλουμε ή να τα ρίχνουμε στους υπευθύνους! Όμως κάτι τέτοιο είναι μάταιο, και μάλλον επώδυνο, το ότι δηλαδή οι χριστιανοί χαραμίζουν το χρόνο και τις δυνάμεις τους σε μια άγονη μεμψιμοιρία για τον κόσμο, για την κοινωνία, για το ο,τιδήποτε δεν τους ικανοποιεί ή δεν είναι όπως θα έπρεπε. Οι θρηνωδίες και η μεμψιμοιρία δεν πρόκειται να αλλάξουν τίποτε. Ας θυμηθούμε πως η μεμψιμοιρία είναι η δεύτερη «κλειστή πόρτα» που εμποδίζει το Άγιο Πνεύμα, όπως σας είχα πει κατά την εορτή της Πεντηκοστής. Η πρώτη κλειστή πόρτα είναι ο ναρκισσισμός, η δεύτερη κλειστή πόρτα είναι η απόγνωση, η τρίτη είναι η απαισιοδοξία. Και ο μεν ναρκισσισμός θέτει μπροστά σου έναν καθρέφτη που δε σε αφήνει να δεις τίποτε πέρα από τον εαυτό σου. Η απόγνωση οδηγεί στη μεμψιμοιρία. Η δε απαισιοδοξία οδηγεί στο μαύρο, στο σκοτάδι. Αυτές οι τρεις συμπεριφορές κλείνουν την πόρτα στο Άγιο Πνεύμα. Όμως οι πρώτοι χριστιανοί δεν κατηγορούσαν κανέναν αλλά προσεύχονταν. Σε εκείνη την πρώτη χριστιανική κοινότητα κανείς δεν έλεγε «αν ο Πέτρος ήταν πιο προσεκτικός δε θα βρισκόμασταν τώρα σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση». Κανείς! Ανθρωπίνως μπορεί να υπήρχαν λόγοι έντονης κριτικής προς τον Πέτρο. Ωστόσο κανείς δεν τον έκρινε. Όχι, κανείς δε σκέφτηκε κάτι κακό για τον Πέτρο, αλλά όλοι προσεύχονταν εκτενώς για αυτόν. Προτιμούσαν αντί να λένε λόγια πίσω από την πλάτη του, να μιλούν στο Θεό! Εμείς σήμερα μπορούμε να αναρωτηθούμε: «Καταφέρνουμε άραγε να διατηρούμε την ενότητά μας μέσα από την προσευχή, την ενότητα της Εκκλησίας; Προσευχόμαστε ο ένας για τον άλλο; » Τι θα συνέβαινε άραγε αν προσευχόμασταν περισσότερο με καθαρά και ήρεμα λόγια και αν μεμψιμοιρούσαμε λιγότερο; Θα συνέβαινε αυτό που έγινε και με τον Πέτρο στη φυλακή. Όπως και τότε, πολλές από τις σφραγισμένες πόρτες θα άνοιγαν, πολλές από τις αλυσίδες που δεσμεύουν θα έπεφταν. Και εμείς ίσως μέναμε κατάπληκτοι όπως εκείνο το κοριτσάκι, η Ρόδη που «ἐπιγνοῦσα τὴν φωνὴν τοῦ Πέτρου, ἀπὸ τῆς χαρᾶς οὐκ ἤνοιξε τὸν πυλῶνα, εἰσδραμοῦσα δὲ ἀπήγγειλεν ἑστάναι τὸν Πέτρον πρὸ τοῦ πυλῶνος.» (Πράξεις 12, 14). Ας ζητήσουμε λοιπόν τη Χάρη και τη δύναμη να μάθουμε να προσευχόμαστε ο ένας για τον άλλον. Ο Απόστολος Παύλος καλούσε τους χριστιανούς να προσεύχονται για όλους και ιδίως για αυτούς που είναι σε υπεύθυνη θέση: «Παρακαλῶ οὖν πρῶτον πάντων ποιεῖσθαι δεήσεις, προσευχάς, ἐντεύξεις, εὐχαριστίας, ὑπὲρ πάντων ἀνθρώπων, ὑπὲρ βασιλέων καὶ πάντων τῶν ἐν ὑπεροχῇ ὄντων, ἵνα ἤρεμον καὶ ἡσύχιον βίον διάγωμεν ἐν πάσῃ εὐσεβείᾳ καὶ σεμνότητι. » (Α Τιμοθ 2, 1-3). Μα θα μου πείτε: Οι άρχοντες είναι... και αρχίζει ένα κατεβατό από χαρακτηρισμούς που δε θα αναφέρω γιατί δεν είναι ούτε στιγμή ούτε ώρα να απαριθμήσουμε τα «κοσμητικά επίθετα» που ακούμε για τους άρχοντες. Ο Θεός ας τους κρίνει, εμείς όμως ας προσευχηθούμε για αυτούς! Ας προσευχηθούμε γιατί έχουν ανάγκη της προσευχής μας και είναι για μας ένα καθήκον που μας αναθέτει και μας εμπιστεύεται ο Κύριος. Άραγε το εκτελούμε όπως θα έπρεπε; Ο Θεός περιμένει από μας στην προσευχή μας να θυμόμαστε και εκείνον τον αδελφό που ίσως δε σκέφτεται όπως εμείς, που ίσως μας έκλεισε κάποιες φορές την πόρτα κατάμουτρα, που ίσως και εμείς με δυσκολία μπορούμε να συγχωρήσουμε. Μόνο η προσευχή μπορεί να λύσει αλυσίδες όπως στην περίπτωση του Πέτρου, μόνο η προσευχή μπορεί να λειάνει το έδαφος στο δρόμο που οδηγεί στην ενότητα.
Σήμερα ευλογούμε το πάλλιο για τον Πρώτο του Κολλεγίου των Καρδιναλίων και για τους νέους Αρχιεπισκόπους. Το πάλλιο υπενθυμίζει την ενότητα ανάμεσα στα πρόβατα και στον Ποιμένα που, όπως ο Ιησούς, αίρει το πρόβατο στους ώμους του για να μη το αποχωριστεί ποτέ. Επιπλέον, σήμερα, σύμφωνα με μία ωραία παράδοση, ενωνόμαστε ιδιαιτέρως με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Ο Πέτρος και ο Ανδρέας ήταν αδέρφια, και εμείς, κάθε φορά που αυτό είναι δυνατό, ανταλλάσσουμε αδελφικές επισκέψεις ιδίως στις αντίστοιχες εορτές μας. Αυτό δεν το κάνουμε από αβρότητα, αλλά ώστε να περπατήσουμε μαζί προς το στοχοθέσιο που ο Κύριος μας υποδεικνύει και που είναι η πλήρης ενότητα. Φέτος, δεν μπόρεσε η αντιπροσωπεία από την Κωνσταντινούπολη να έρθει να μας επισκεφτεί λόγω των προβλημάτων στις μετακινήσεις εξαιτίας του κορωνοϊού. Ωστόσο, όταν κατέβηκα να προσκυνήσω το λείψανο του Πέτρου, αισθάνθηκα στην καρδιά μου, κοντά μου, τον πεφιλημένο αδελφό μου Βαρθολομαίο. Είναι λοιπόν εδώ οι αδελφοί μας, μαζί μας.
Η δεύτερη λέξη είναι η προφητεία.
Ενότητα και προφητεία. Οι Απόστολοί μας, ο Πέτρος και ο Παύλος δέχθηκαν μια πρόκληση από τον Ιησού. Ο Πέτρος δέχθηκε την εξής ερώτηση: «ὑμεῖς δὲ τίνα με λέγετε εἶναι;» (Ματθ 16, 15). Εκείνη τη στιγμή ο Πέτρος συνειδητοποίησε πως ο Κύριος δεν ενδιαφέρεται για γενικές, αόριστες εντυπώσεις ή ιδέες αλλά για την προσωπική δέσμευση του καθενός από μας να Τον ακολουθήσει. Κατ΄ ανάλογο τρόπο, η ζωή του Παύλου ήρθε τα πάνω κάτω μετά από μια πρόκληση από τον Ιησού: «Σαοὺλ Σαούλ, τί με διώκεις;» (Πραξ 9, 4). Με αυτή την ερώτηση ο Κύριος πραγματικά συντάραξε τον Σαούλ ολοκληρωτικά. Και μάλιστα τον συντάραξε όχι τόσο ρίχνοντάς τον κάτω στο δρόμο προς τη Δαμασκό, όσο σμπαραλιάζοντας το «στάτους του» ως ανθρώπου σεβαστού και θρησκευόμενου. Έτσι, ο υπερήφανος Σαούλ γίνεται Παύλος, Παύλος που ερμηνεύεται «μικρός». Μετά από αυτές τις προκλήσεις, που οδηγούν σε απόλυτες μεταστροφές, έρχονται και οι προφητείες. Στον μεν Πέτρο: «σὺ εἶ Πέτρος, καὶ ἐπὶ ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου τὴν ἐκκλησίαν» (Ματθ 16, 18). Στον Παύλο: «σκεῦος ἐκλογῆς μοί ἐστιν οὗτος τοῦ βαστάσαι τὸ ὄνομά μου ἐνώπιον ἐθνῶν καὶ βασιλέων υἱῶν τε Ἰσραήλ» (Πραξ 9, 15). Τα παραδείγματα αυτά μας δείχνουν πως η προφητεία γεννιέται όταν δεχόμαστε και απαντάμε στην κλήση-πρόκληση του Θεού. Όχι όταν είμαστε στην άνεσή μας και θέλουμε να έχουμε τον πλήρη έλεγχο των πάντων! Η προφητεία δε μπορεί να γεννηθεί ούτε από τις σκέψεις μας, ούτε από την κλειστή καρδιά μας. Η προφητεία γεννιέται όταν ο Θεός μας προκαλεί. Όταν έρχεται το Ευαγγέλιο και καταρρίπτει τις βεβαιότητες, τότε ξεπηδά η προφητεία. Και μόνο εκείνος που μπορεί να είναι ανοικτός και δεκτικός των εκπλήξεων που μας επιφυλάσσει ο Θεός μπορεί να γίνει προφήτης. Ιδού λοιπόν ο Πέτρος και ο Παύλος, προφήτες που κοιτούν πολύ μακριά. Ο Πέτρος είναι αυτός που πρώτος αναγγέλλει «σὺ εἶ ὁ Χριστὸς ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος» (Ματθ 16, 16). Ο Παύλος ατενίζει προς το τέλος της ζωής του: «λοιπὸν ἀπόκειταί μοι ὁ τῆς δικαιοσύνης στέφανος, ὃν ἀποδώσει μοι ὁ Κύριος ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ, ὁ δίκαιος κριτής, οὐ μόνον δὲ ἐμοί, ἀλλὰ καὶ πᾶσι τοῖς ἠγαπηκόσι τὴν ἐπιφάνειαν αὐτοῦ.» (Β Τιμ 4, 8).
Και σήμερα έχουμε φυσικά ανάγκη από προφητεία, αλλά από αληθινή προφητεία. Όχι από εύγλωττους ρήτορες που υπόσχονται το αδύνατο αλλά από μάρτυρες που μαρτυρούν πως το Ευαγγέλιο είναι κατορθωτό. Δε χρειαζόμαστε «θαυματουργικές επιφάνειες» και πραγματικά πονάω όταν ακούω φράσεις όπως : «Θέλουμε μία Εκκλησία προφητική». Ωραία, τί κάνεις λοιπόν για να γίνει η Εκκλησία προφητική; Αυτό που χρειάζεται είναι ζωές που μπορούν να φανερώσουν το θαύμα της αγάπης του Θεού. Όχι εξουσία, αλλά συνοχή. Όχι λόγια, αλλά προσευχή. Όχι διακηρύξεις και ευχολόγια αλλά προσφορά. Θέλεις μια Εκκλησία προφητική; Κλείσε λοιπόν το στόμα σου και ξεκίνα να διακονείς. Όχι θεωρίες, αλλά μαρτυρία. Δε χρειάζεται να γίνουμε πλούσιοι, χρειάζεται να μάθουμε να αγαπάμε τους φτωχούς. Δε χρειάζεται να κερδίζουμε για μας αλλά να μάθουμε να προσφέρουμε στους άλλους. Όχι στη συγκατάβαση και αποδοχή του κόσμου, όχι στο να είμαστε αρεστοί σε όλους. Λέμε καμιά φορά: « να τα έχω καλά και με το Θεό και με το διάβολο», να τα έχω καλά με όλους. Όχι, αυτό δεν είναι προφητεία. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι η χαρά για τον κόσμο που έρχεται. Όχι δε χρειαζόμαστε ποιμαντικά σχέδια που εκπέμπουν την επίφαση της αποτελεσματικότητας, λες και θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα μυστήρια, όχι, αυτό που χρειαζόμαστε είναι ποιμένες που προσφέρουν τη ζωή τους: ανθρώπους που είναι «ερωτευμένοι με το Θεό». Αυτός ήταν ο τρόπος που ο Πέτρος και ο Παύλος κήρυξαν το Χριστό! Ο Πέτρος, πριν τον καρφώσουν στο Σταυρό δε σκέφτηκε τον εαυτό του μα τον Κύριό του και θεωρώντας εαυτόν ανάξιο να πεθάνει όπως Εκείνος, ζητά να σταυρωθεί με το κεφάλι ανάποδα! Ο Παύλος, πριν αποκεφαλισθεί, το μόνο που σκέφτεται είναι να προσφέρει τη ζωή του και γράφει πως «ἐγὼ γὰρ ἤδη σπένδομαι, καὶ ὁ καιρὸς τῆς ἐμῆς ἀναλύσεως ἐφέστηκε.» (Β Τιμ 4, 6). Αυτό είναι προφητεία! Είναι προφητεία και όχι λόγια. Είναι προφητεία που αλλάζει την ιστορία.
Αγαπητοί αδελφοί, ο Χριστός προφήτεψε στον Πέτρο: «σὺ εἶ Πέτρος, καὶ ἐπὶ ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου τὴν ἐκκλησίαν». Και για μας υπάρχει μια αντίστοιχη προφητεία. Βρίσκεται στο τελευταίο βιβλίο της Αγίας Γραφής, εκεί όπου ο Χριστός υπόσχεται στους πιστούς μάρτυρές Του: « Τῷ νικῶντι δώσω αὐτῷ τοῦ μάννα τοῦ κεκρυμμένου, καὶ δώσω αὐτῷ ψῆφον (=χαλίκι) λευκήν, καὶ ἐπὶ τὴν ψῆφον ὄνομα καινὸν γεγραμμένον, ὃ οὐδεὶς οἶδεν εἰ μὴ ὁ λαμβάνων» (Αποκ 2, 17). Όπως ο Κύριος μεταμόρφωσε το Σίμωνα σε Πέτρο, έτσι καλεί και καθέναν από μας, για να μας μεταμορφώσει σε ζωντανές πέτρες, για να κτίσει μια ανακαινισμένη Εκκλησία, μια ανακαινισμένη ανθρωπότητα. Πάντα θα βρίσκονται και αυτοί που καταστρέφουν την ενότητα και φιμώνουν την προφητεία. Ωστόσο ο Κύριος πιστεύει σε μας και σε κάθε έναν από μας θέτει την πρόκληση: «Εσύ, θέλεις να δουλέψεις για την ενότητα; Εσύ θέλεις να είσαι προφήτης του Ουρανού Μου στη γη ; ». Αδελφοί μου, ας επιτρέψουμε στον Κύριο να μας προκαλέσει και ας βρούμε το κουράγιο να Του πούμε: «Ναι Κύριε, θέλω!!».
Πηγή: enoriako info

16 σχόλια:

  1. Μετά του πάπα να μας βάλεις και μια του Αρίου βρε αδελφέ... δεν κάνει να μένουμε έτσι αμαθείς.

    Χιλιάδες εξαιρετικές ομιλίες Αγίων! Που του αιρετικού ο λόγος δεν δύνατε να ανταπεξέλθει, και δεν μπορεί...

    Εκτός και αν μερικοί τον θεωρούν Παναγιότατο Επίσκοπο Ρώμης και ''αδελφή εκκλησία''. Ω της πλάνης! Φευ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αναστάσιε τι μας ενδιαφέρει η ομιλία ενός πάπα; Γιατί την ανήρτησες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μας φτάνει το κήρυγμα το ορθόδοξο ..... τώρα αρχίζουμε καί το καθολικό; ΣΤΏΜΕΝ ΚΑΛΏΣ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αξιότιμε κ. Ρόδη
    Μάθετε λίγη ορθογραφία, δεν βλάπτει! Αν δεν τα καταφέρνετε τουλάχιστον χρησιμοποιήστε τους αυτόματους διορθωτές. Τον Άρειο δεν ξέρω αν θα τον έβρισκαν αλλά τουλάχιστον εκείνο το κακόμοιρο δύνατε με ε θα το είχαμε γλιτώσει. Λυπηθείτε τα ματάκια μας ω μεγιστε υπερασπιστά της Ορθοδοξίας!!!
    Περιττό να υποθέσω ότι την ομιλία δεν τη διαβάσατε καν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύκολο να κρίνει κανείς την ορθογραφία ενός αντιπάλου, όταν δεν του αρέσουν οι θέσεις του...

      Διαγραφή
  5. Ένα σχόλιο απάντηση στον κύριο Ρόδη
    Κανείς δεν είπε ότι η δημοσίευση ενός κειμένου σε ένα blog έχεις σκοπό αποκλειστικά τη διδασκαλία των Πατέρων της εκκλησίας ή τη διασφάλιση της ορθόδοξοτητας αυτού που το δημοσιεύει
    Κανείς δεν αμφισβητεί την αξία των κειμένων των Πατέρων της εκκλησίας.
    Ωστόσο δεν κατανοώ πού είναι το κακό όταν διαβάζουμε και τα κείμενα των απέναντι.
    Με ποιο τρόπο φαντάζεται ο κύριος Ρόδης ότι θα συζητήσουμε με την καθολική εκκλησία είτε εντός είτε εκτός εισαγωγικών ο όρος χωρίς να γνωρίζουμε τι αυτή υποστηρίζει
    Δεν κατανοεί ότι οι πατέρες της εκκλησίας τους οποίους δίκην χαπιού χρησιμοποιεί ήξεραν και μελετούσαν και τους αιρετικούς και τους εθνικούς δηλαδή τους ειδωλολάτρες προκειμένου όχι μόνο να βρουν πού σφάλλουν αλλά κυρίως να βρουν και πού συμφωνούν ώστε να ξεκινήσουν το διάλογο μαζί τους.
    Και μία τελευταία ερώτηση την ευχή της εκκλησίας υπέρ της των πάντων ενώσεως την αποδεχόμαστε ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Σύμβολο της Πίστεως που τονίζει ότι πιστεύουμε «εις ΜΙΑΝ Αγίαν Καθολικη και Αποστολική Εκκλησία, την αποδεχόμαστε ή όχι;»

      Διαγραφή
  6. Αυτοί που κατακρίνουν την δημοσίευση καλό θα κάνουν να μην αναθεματίζουν μόνο αλλά να αιτιολογούν και την κατάκριση. Ας ασκήσουν κριτική στα λάθη ή στις αιρέσεις του συντάκτη και όχι να αποφαίνονται βλακωδώς όπως οι δικαστές της ιεράς εξέτασης ή των κομουνιστοσυμοριτών που στο όνομα του λαού ο κάθε βλάκας καταδίκαζε τον αντίπαλο της ιδεολογικής του άποψης.
    Προσωπικά θεωρώ ότι αν ο ιστολόγος έβαζε φαρδιά πλατιά μια υπογραφή κάποιου επισκόπου της ορθόδοξης εκκλησίας αυτοί που τώρα καταδικάζουν θα έγραφαν διθυράμβους ή τίποτα.
    Είναι πανεύκολο να καταδικάζεις χωρίς να διαβάζεις συνήθως αυτά κάνουν οι ανόητοι καφενόβιοι που δεν γνωρίζουν πέρα από την στραβομάρα τους τίποτα.
    Περιμένω από τους παραπάνω κριτές να αιτιολογήσουνε την κριτική τους επί του κειμένου και όχι επί της υπογραφής.
    Ιούστος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  7. ''ὥστε πλανῆσαι, εἰ δυνατόν, καὶ τοὺς ἐκλεκτούς...''
    Κατά Ματθ. Κεφ. 24, 24.

    Οι Χριστιανοί γνωρίζουν απλανώς την διαφορά, στις ενέργειες του Χριστού και των ανθρώπων Του, απο τις ενέργειες του αντιχρίστου και των οπαδών του, (αιρετικών-οικουμενιστών-εργατών της νέας τάξης),

    με την ενεργοποίηση του Χρίσματος, της νοεράς ενέργειας στήν καρδιά, (όταν λειτουργεί ορθά, κυκλικώς περιστρεφόμενη), και κυρίως μέσω των θείων εκλάμψεων, της οράσεως του Άκτιστου φωτός, δια της μεταβολής των φυσικών οφθαλμών, υπο το φως της μέρας...

    Καθείς που διαμορφώνει δικούς του στοχασμούς περί Θεού, μέσω αναγνώσεως βιβλίων, χωρίς τις άνωθεν προυποθέσεις, είτε χωρίς ταπεινή αποδοχή, των Θεούμενων Πατέρων, δύναται να πλανηθεί, να κάνει υπακοή σε πρόσωπα, μη διακρίνoντας τις ενέργείες τούς, και όχι Στόν Τριαδικό Θεό...

    Εξω απο την Ορθόδοξη θεώριση, (απουσία κυκλικής προσευχής) είναι ΄΄λογικό΄΄ να προβάλω ευχάριστα, κείμενα ενός σύγχρονου προδρόμου του αντιχρίστου, του πάπα Φραγκίσκου. Άλλο μελετώ την διαβολή, άλλο την παρουσιάζω χωρίς να την κατονομάζω. Ο Θεός να φωτίζει ολούθε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όποιος ξέρει να διαβάζει χριστιανικά βρίσκει το γραπτό του Πάπα Φραγκίσκου καρπό θείου φωτισμού. Όσες βλακώδεις βλακείες περί «ορθοδοξίας» κι αν πουν κάποιοι «ορθόδοξοι» … «υπεράνω» της Συνοδικής Ηγεσίας της Ορθοδοξίας και των αποφάσεων της. Γι αυτούς ο Πάπας της Ρώμης είναι και μένει η «ιερή παρακαταθήκη» νυκτερινού ονείρου του πατέρα τους, «ιδόντος» τάχα μου τον Πάπα ως τον … αντίχριστο ! Αθανάσιος Κοτταδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τά πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται, ούτε τόσο αθώα.
    Η Αποστολική Διακονία εκδίδει βιβλία παπικών σε μετάφραση.
    Το Ιστολόγιο "Ενοριακό info", μιάς Ενορίας στην Πρέβεζα, δημοσιεύει συχνά κείμενα παπικών αρχιεπισκόπων και καρδιναλίων.
    Το Ιστολόγιο "Αναστάσιος" αναδημοσιεύει συχνά τα κείμενα των παπικών, από το "Ενοριακό info".
    Μητροπολίτης της Εκκλησίας της Ελλάδος συμμετέχει στην παρουσίαση βιβλίου του πάπα Φραγκίσκου στην Αθήνα.
    Ολα αυτά τα γεγονότα δείχνουν ότι μάλλον ευρισκόμαστε στην αρχή μιάς συντονισμένης προσπάθειας "συμφιλίωσης" και εξοικείωσης των παπικών κειμένων με το Ορθόδοξο αναγνωστικό κοινό, με απώτερο σκοπό, σε βάθος χρόνου, την αποδοχή των παπικών πλανών από τους Ορθοδόξους.
    Είναι μία πλευρά του λεγόμενου "Λαικού Οικουμενισμού", ο οποίος δεν στοχεύει τους θεολόγους και τους ειδικούς, αλλά τον απλό και ανυποψίαστο πιστό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Για μια ακόμα φορά ο κ. Κοτταδάκης βάζει τα πράγματα στην θέση τους.
    Δεν υπάρχουν άλλοι θεολόγοι που να τολμήσουν επώνυμα να που αυτά που μένε στις κατ΄ ιδίαν συζητήσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εμείς οι «ανυποψίαστοι πιστοί» δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε με την αντίπερα πλευρά. Είμαι ορθόδοξος και ζω στην Κέρκυρα και δεν υπάρχει κάτι το διαχωριστικό στις σχέσεις μας τις καθημερινές ή τις κοινωνικές. Όσοι δεν ζουν αυτή την καθημερινότητα με τους καθολικούς λένε πολλά. Αυτά τα πολλά είναι εκ του μακρόθεν. Σταματήστε να δηλητηριάζεται με τις ανοησίες σας αυτή την ομαλή συνύπαρξη. Οι θεολόγοι και οι κληρικοί ταιριάζουν με τους πολιτικούς. Αλλά θέλει ο λαός και άλλα κάνουν αυτοί. Τα έγραψα αυτά γιατί μου κέντρισε το ενδιαφέρον το σχόλιο περί «λαϊκού οικουμενισμού».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τα λόγια και η επίθεση κατά του Τάσου είναι εύκολο. Αυτό κάνουν και τα παιδιά σαν παίζουν στον δρόμο ή στην πλατεία για τους άλλους. Όλοι οι επικριτές της ομιλίας του Πάπα να βρουν και να καταθέσουν με επιχειρήματα την ορθόδοξη άποψη. Όσο δεν το κάνουν να γνωρίζουν ότι δεν μπορεί να μας επηρεάσουνε. Λόγος Χριστού είναι και αυτός.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο Τάσος υπηρετεί με συνέπεια την Ορθόδοξη Εκκλησία μας η οποία δεν έχει να φοβηθεί από κανένα και τίποτα.
    Με τις δημοσιεύσεις του μας οπλίζει με τη σωστή αντίληψη των πραγμάτων, και μας οδηγεί στην ελευθερία δια της γνώσεως, κατά την ευαγγελική προτροπή του Κυρίου μας: «γνώσεσθε την αλήθειαν, και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς» (Ιω. 8,32)».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ καλά κάνει ο 12 - 31 και διατηρεί καθημερινές και κοινωνικές σχέσεις με τους καθολικούς. Οταν όμως θέλει να λατρεύση τον Θεόν, να εκκλησιάζεται στον Ορθόδοξο ναό, διότι εκεί ειρίσκεται η Αλήθεια και η ανόθευτη Πίστη.
    Αλλο είναι οι σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους και άλλο οι σχέσεις του ανθρώπου με τον Θεόν.
    "Λόγον Χριστού", αγαπητέ 1 - 36, είχε και ο Αρειος και ο Μακεδόνιος και ο Ευτυχής και ο Διόσκορος, και οι υπόλοιποι. Και αυτοί Χριστιανοί ήσαν. Και όμως η Εκκλησία τους κατεδίκασε και τους απέκοψε από το Σώμα της.
    Κατά παρόμοιο τρόπο αποκομμένος από το Σώμα της Εκκλησίας είναι και ο Πάπας. Εάν και εφ'όσον ενσωματωθεί πάλι στην Εκκλησία, τότε θα ακούμε τους λόγους του. Πρός το παρόν ακούμε τους λόγους των Ορθοδόξων Πατέρων και ωφελούμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή