Δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου μετά τη Θεία Λειτουργία στη γενέτειρά του Τάλα, στην Πάφο
Ο Υπουργός Παιδείας πρέπει να πάρει στα σοβαρά το θέμα του καθηγητή Τέχνης, είπε σήμερα ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Β’, επαναλαμβάνοντας από την Πάφο πως «δεν έχει θέση μέσα στην Παιδεία και πρέπει να φύγει». Είπε ακόμη ότι οι πολιτικοί δεν πρέπει να βλέπουν τα πράγματα μόνο ψηφοθηρικά και ότι «εσιώπησαν για να μην χάσουν ψήφους».
Μιλώντας μετά το πέρας της θείας λειτουργίας, στον Ιερό Ναό Γεννήσεως του Σωτήρος Χριστού, ο Αρχιεπίσκοπος είπε ότι ένας καλλιτέχνης «έχει το δικαίωμα να κάνει και γυμνά, να κάνει ό,τι θέλει μέχρι του σημείου να μην προσβάλλει τον άλλον». Όταν όμως είναι δημόσιος υπάλληλος, συνέχισε, δεν έχει δικαίωμα να προσβάλει θεσμούς, όπως τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. «Δεν μπορεί να είναι υπάλληλος του κράτους, να πληρώνεται και να προσβάλλει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή τον Αρχιεπίσκοπο», είπε καθώς είναι θεσμοί.
Όταν δε είναι εκπαιδευτικός που έχει μια υποχρέωση να προετοιμάζει τα παιδιά για να βγουν στην κοινωνία ως σωστοί άνθρωποι, ως προσωπικότητες, συνέχισε «έχει υποχρέωση όχι μόνο να τους προετοιμάζει γνωσιολογικά να μάθουν γνώσεις, αλλά πρέπει να προσφέρει και ήθος», είπε, προσθέτοντας πως «στο σημείο αυτό έχει αποτύχει». «Δεν είναι ήθος αυτό που προσφέρει, είναι απαράδεκτος» συμπλήρωσε.
Όπως ανέφερε ο Αρχιεπίσκοπος, του εκπαιδευτικού «του εδόθη η ευκαιρία να απολογηθεί, να ζητήσει συγνώμη και όμως έδειξε τον κακό εαυτό του, του έδωσε χρόνο το ΡΙΚ και άρχισε να μας κατηγορεί τους θεσμούς» λέγοντας ότι «ο Αρχιεπίσκοπος ενδύεται με χρυσοΰφαντα υφάσματα».
«Η αλήθεια είναι ότι ο Αρχιεπίσκοπος έχει μια απλή στολή την οποία φοράει και χειμώνα και καλοκαίρι και όσοι παρακολουθούν τις λειτουργίες βλέπουν τα άμφια που έχω» είπε, ενώ πρόσθεσε πως δεν ζει πολυτελή ζωή όπως εκείνοι «που φιλεύουν τους αριστερούς στα δώματα τους».
«Ζω μια πολύ ταπεινή ζωή», συνέχισε, λέγοντας πως δεν πήγε στην Αρχιεπισκοπή γιατί του έλειπε κάτι και θα το έβρισκε εκεί. Ζήτησε να πάει εκεί για να δουλέψει, για να κάνει τομές, όπως και έκανε, ανέφερε, λέγοντας πως η προσφορά του φαίνεται. Είπε ακόμη πως δεν πήγε εκεί για να απολαύσει κάτι που δεν είχε στο Μοναστήρι ή κάτι που δεν είχε στην Μητρόπολη.
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου ανέφερε ακολούθως πως ζει ζωή ταπεινή, ενώ έμαθε να είναι προσγειωμένος χωρίς να πετάει στα σύννεφα, για να συμπληρώσει ότι τα όσα έλεγε ο εκπαιδευτικός είναι ψέματα.
«Έμπαινα και μπαίνω και σε διπλοκάμπινα» και έμαθα να κατεβαίνω και να μπαίνω και σε μίνι οχήματα, είπε. Αναφερόμενος στα δύο αυτοκίνητα που έχει, εξήγησε ότι δεν τα αγόρασε η Αρχιεπισκοπή, αλλά του τα χάρισαν «φίλοι της Εκκλησίας και φίλοι προσωπικοί δικοί μου» ενώ τα έχει στην κατοχή του εδώ και 14 χρόνια.
«Αν με κατηγορούσε εμένα δεν θα απαντούσα» είπε προσθέτοντας ότι «ήρθε να αναστατώσει το χριστεπώνυμο πλήρωμα» και ο ίδιος ως υπεύθυνος δεν μπορεί να σιωπήσει. «Δεν μπορώ να δέχομαι το σκανδαλισμό του χριστεπώνυμου πληρώματος γιατί θέλει έτσι ένας που θέλει να κάνει θόρυβο περί του εαυτού του και θέλει να παρουσιαστεί ως διωκόμενος από την Εκκλησία» συνέχισε.
O Αρχιεπίσκοπος Κύπρου συνέχισε, λέγοντας ότι ο εκπαιδευτικός «είναι απαράδεκτος και δεν μπορεί να μείνει μέσα στην Εκπαίδευση. Και πρέπει ο Υπουργός Παιδείας να το πάρει στα σοβαρά. Δεν έχει θέση μέσα στην Παιδεία και πρέπει να φύγει» καθώς «έθεσε ο ίδιος τον εαυτό του εκτός της Παιδείας».
Είπε εξάλλου ότι οι πολιτικοί δεν πρέπει να βλέπουν τα πράγματα μόνο ψηφοθηρικά. «Εσιώπησαν για να μην χάσουν ψήφους, είναι απαράδεκτοι» συμπλήρωσε.
Αναφερόμενος στο κήρυγμα της ημέρας, είπε πως «έμαθαν να κλέβουν όλοι και πλούσιοι και φτωχοί. Όσους τους δίνεται η ευκαιρία να κλέβουν, κλέβουν δυστυχώς. Αυτό το κακό δεν το είχε ο λαός μας, ο λαός μας είχε ανθρωπιά» είπε, κάνοντας λόγο για απαράδεκτη κατάσταση.
«Βρισκόμαστε υπό ημικατοχή, εάν αυτά που δίνει ο λαός μας για την άμυνα πήγαιναν στην άμυνα, θα είχαμε κάποια άμυνα» είπε και ζήτησε «επιτέλους να σταματήσουν να κλέβουν και έχουμε χρήματα και για άμυνα καλή και έχουμε χρήματα για να περνά καλά αυτός ο λαός».
Ανέφερε δε, πως το κακό που υφίσταται σήμερα η πατρίδα μας, να κλέβουν δηλαδή και πλούσιοι και φτωχοί «πρέπει να σταματήσει» είπε ενώ ανέφερε ότι η Κύπρος έχει τα δεδομένα να πάει καλά και από οικονομικής άποψης.
«Εάν δεν έχουμε οικονομική ευχέρεια και εάν δεν έχουμε άμυνα, δεν μπορούμε να συνομιλούμε» είπε, λέγοντας πως αυτά τα δύο πρέπει να προϋπάρχουν «διαφορετικά να παραιτήσουμε από το να κάνουμε συνομιλίες». Αν δεν υπάρχουν αυτά τα δύο δεδομένα δεν μπορούμε να κάνουμε σοβαρές συνομιλίες για να φτάσουμε σε κάποιο υποφερτό μέλλον για αυτό τον τόπο, κατέληξε.
Πηγή: ΚΥΠΕ
Το θέμα που θίγει ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου είναι σοβαρό. Πόσο μπορεί να προσβάλει τον Θεάνθρωπο κάποιος και να θεωρείται παιδαγωγός; Αν έκανε κάποιο άλλο αίσχος (πχ. παιδοφιλία), θα ζητούσαμε να παραμείνει στην Εκπαίδευση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν προσέβαλε (κακώς) τον Μωάμεθ, θα ζητούσαν οι "προοδευτικοί" συνάδελφοί του να παραμείνει; Μάλλον ΟΧΙ.
Ας μην επικαλούνται, με υποκρισία, την ... ελευθερία της Τέχνης, διότι σε κάθε εποχή η ίδια η Τέχνη έθετε όρια στους δημιουργούς.
Ναι. ας το κατανοήσουμε, και η Τέχνη έχει τα όρια της (όχι μόνο σε επίπεδο αισθητικής, αλλά και σε επίπεδο ελευθερίας).
Συγχαρητήρια στον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου που τόλμησε αυτό που δεν τολμούν οι Ελλαδίτες Επίσκοποι (αν και μία συγγνώμη, που είναι ίδιον της Χριστιανικής Διδασκαλίας) θα άλλαζε τα πράγματα....
Μερικές φορές η βλακεία οδηγεί σε αυτοχειριασμό.....
Κάποιες άβολες διαπιστώσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή*Οι περί βλασφημίας ΚΡΑΤΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ δεν ανήκουν τόσο στην εκκλησιαστική παράδοση όσο στην καισαροπαπική. Δεν τους κρίνω ως καλούς ή κακούς αλλά τους κρίνω σίγουρα ως… εποχιακούς.
*Η Εκκλησία, αν κρίνει, μπορεί να ενεργοποιήσει τους ΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ εσωτερικούς της μηχανισμούς για κάθε περίπτωση/περίσταση. Υπάρχει ο αφορισμός και η ακοινωνησία.
*Όσοι υπήρξαν δημοσίως “Je suis Charlie” δεν δικαιούνται να ομιλούν περί βλασφημίας. Λυπάμαι.
*Η βλασφημία, δεν προσβάλει τον Θεό, προσβάλει τον άνθρωπο που την ποιεί. Αν αυτός δεν το καταλαβαίνει, πρόβλημα του. Δεν μπορούμε να του ανοίξουμε –δια νόμου- το κεφάλι και να του το βάλουμε μέσα.
* «..πάντα μοι έξεστιν αλ’ ού πάντα συμφέρει»: Ιδού, τα Παύλεια χριστιανικά «όρια της τέχνης» (για τους Χριστιανούς).
Ο Χάρης σαχλαμαρολογεί και στηρίζει αθεόφοβα την βλασφημία.
ΔιαγραφήΟι Χριστιανοί πρέπει να απαιτούν διαρκώς την κρατική απαγόρευση των καταραμένων βλασφημιών.
Χριστιανός
Ο Καντιώτης εκοιμήθη.
Διαγραφή