Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020

Ἐγκύκλιος Ἐκ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μέ σκοπό τήν παραμυθία καί ἐνίσχυση τῶν πιστῶν ἐν ὄψει τῶν ὑγιειονομικῶν περιοριστικῶν μέτρων


 ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

 Ἐγκύκλιος πρός τήν Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν καί τίς Ἱερές Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μέ σκοπό τήν παραμυθία καί ἐνίσχυση τῶν πιστῶν ἐν ὄψει τῶν ὑγιειονομικῶν περιοριστικῶν μέτρων:

«Τέ­κνα ἐν Κυ­ρίῳ ἀ­γα­πητά,
Οἱ ἄν­θρω­ποι, ὅσο δυ­να­τοί κι ἄν εἶ­ναι, αἰ­σθά­νον­ται τήν ἀ­νάγκη κά­που νά ἀ­κουμ­πή­σουν ὅ­ταν τούς συν­τα­ράσ­σουν οἱ δο­κι­μα­σίες τῆς ζωῆς. Ἡ ἀ­νάγκη αὐτή γί­νε­ται ἐν­το­νό­τερη τώρα πού βρι­σκό­μα­στε ἀν­τι­μέ­τω­ποι μέ τήν σο­βαρή ἔ­ξαρση τῆς παν­δη­μίας τοῦ κο­ρω­νοϊοῦ. Τοῦ ἰοῦ, πού ἐδῶ καί ἀρ­κε­τούς μῆ­νες ἀ­πει­λεῖ ἐ­πι­κίν­δυνα τήν ἀν­θρω­πό­τητα χω­ρίς νά κά­νει δι­α­κρί­σεις. Τοῦ ἰοῦ, πού ἦρθε καί ἄλ­λαξε ρι­ζικά τήν κα­θη­με­ρι­νό­τητα τῶν ἀν­θρώ­πων, μέ πε­ρι­ο­ρι­σμούς, ἐμ­πό­δια, ἀ­παι­τή­σεις, στε­ρή­σεις, οἱ ὁ­ποῖες ὅλο καί ἐν­τεί­νον­ται. Βέ­βαια τά ἐ­ρω­τή­ματα δι­αρ­κῶς πλη­θαί­νουν. Γι­ατί δο­κι­μά­ζε­ται ἡ ἀν­θρω­πό­τητα; Γι­ατί ὁ Θεός ἀρ­γεῖ; Τί φταίει; Ὅσο ἡ ἀ­πάν­τηση ἀρ­γεῖ, τόσο πε­ρισ­σό­τερο ἐλ­λο­χεύει ὁ κίν­δυ­νος τοῦ δι­χα­σμοῦ καί τῆς ἀ­πό­γνω­σης.
Τό ἴ­διο βα­σα­νι­στικό ἐ­ρώ­τημα ἀ­πηύ­θυνε καί ὁ Ἀ­πό­στο­λος Παῦ­λος πρός τόν Θεό γιά νά λά­βει τήν ἀ­πάν­τηση: «Ἀρ­κεῖ σοι ἡ χά­ρις μου. Ἡ γάρ δύ­να­μίς μου ἐν ἀ­σθε­νείᾳ τε­λει­οῦ­ται»[1]. Ὅσο κι ἄν φαί­νε­ται ἀν­τι­φα­τικό αὐτό, ἡ δύ­ναμη τοῦ Θεοῦ φα­νε­ρώ­νε­ται μέσα στήν ἀ­δυ­να­μία τοῦ ἀν­θρώ­που. Αὐτό γρά­φει ὁ Ἀ­πό­στο­λος Παῦ­λος στούς Κο­ριν­θί­ους.
Τρεῖς φο­ρές πα­ρε­κά­λεσε τόν Κύ­ριο νά τόν ἀ­παλ­λά­ξει ἀπ­ό τήν ἀρ­ρώ­στια καί ἡ ἀ­πάν­τησή του ἦ­ταν: «Σοῦ ἀρ­κεῖ ἡ χάρη μου».
Εἶ­ναι δυ­να­τόν, μέσα ἀπό τήν ἀ­δυ­να­μία τοῦ ἀν­θρώ­που νά φα­νε­ρώ­νε­ται ἡ δύ­ναμη τοῦ Θεοῦ; Ὅσο κι ἄν αὐτό φαί­νε­ται γιά τήν ἀν­θρώ­πινη λο­γική ἀν­τι­φα­τικό, στήν πρα­γμα­τι­κό­τητα δί­νει μία ἀ­πάν­τηση στό ἐ­ρώ­τημα τοῦ κάθε ἀν­θρώ­που.
Ἡ λύση βρί­σκε­ται στήν λέξη χάρη. «Σοῦ ἀρ­κεῖ ἡ χάρη μου». Ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ εἶ­ναι ἕνα νέο πρῖ­σμα, ὑπεράνω τῆς ἀν­θρώ­πινης λο­γικῆς, ἡ ὁ­ποία θέ­λει ὅλα νά τά κα­τα­λά­βει. Μέ τήν χάρη ὁ ἄν­θρω­πος βλέ­πει τόν πόνο ὡς δω­ρεά, τήν ἀρ­ρώ­στια σάν εὐ­και­ρία γιά προσέγγιση τοῦ Θεοῦ, τίς τα­λαι­πω­ρίες σάν ἀ­νύ­ψωση σέ μία σφαῖρα ἄλ­λης βι­ο­τῆς. Ὁπωσ­δή­ποτε, αὐτό δέν εἶ­ναι εὔ­κολο γιά τίς ἀν­θρώ­πι­νες δυ­νά­μεις, μᾶλ­λον ἀ­δυ­να­μίες, ἀλλά εἶ­ναι δυ­νατόν μόνο μέ τήν χάρη τοῦ Θεοῦ.
Εἶ­ναι ἡ ὥρα νά με­τα­τρέ­ψουμε τήν δική μας ἀ­δυ­να­μία σέ δύ­ναμη. Μέ τήν χάρη νά αὐ­ξή­σουμε τήν πί­στη μας στόν Τρι­α­δικό Θεό. Νά συν­δέ­σουμε συ­νει­δητά τήν ζωή μας μέ τήν ζωή τῆς Ἐκ­κλη­σίας. Νά καλ­λι­ερ­γή­σουμε τίς ἀ­ρε­τές τῆς ὑ­πο­μο­νῆς, τῆς τα­πεί­νω­σης καί, κυ­ρίως, τῆς με­τά­νοιας πού θά μᾶς ὁ­δη­γή­σει στήν λύ­τρωση. Ἡ προ­σευχή μας νά γί­νει καρ­δι­ακή, ἔν­τονη, τα­κτική γιά ὅ­λους τούς συ­ναν­θρώ­πους μας, ἰ­δι­αί­τερα γιά τό ἰ­α­τρικό καί νο­ση­λευ­τικό προ­σω­πικό πού βρί­σκε­ται στήν πρώτη γραμμή τῆς μά­χης γιά νά βο­η­θή­σουν τόν πά­σχοντα ἄν­θρωπο. Ἄς προ­σευ­χό­μεθα γιά τήν ἴ­αση τῶν ἀν­θρώ­πων πού τούς ἐ­πι­σκέ­φθηκε ἡ ἀ­σθέ­νεια, οἱ ὁ­ποῖ­οι μπο­ρεῖ νά εἶ­ναι ἄν­θρω­ποι τῆς δι­πλα­νῆς πόρ­τας.  Ἄς προ­σευ­χό­με­θα γιά ὅ­σους στε­ρή­θη­καν ἀ­γα­πη­μέ­να πρό­σω­πα ἐξ αἰ­τί­ας τῆς παν­δη­μί­ας. Ἄς προ­σευ­χό­με­θα γιά τούς νέ­ους μας, οἱ ὁ­ποῖ­οι, μέ­σα ἀ­πό αὐ­τήν τήν δυ­σκο­λί­α τῆς παν­δη­μίας, μπο­ροῦν νά ὡ­ρι­μά­σουν συ­νει­δη­το­ποι­ών­τας πώς τί­ποτε δέν εἶ­ναι αὐ­το­νό­ητο σέ αὐ­τόν τόν κό­σμο. Ἄς προ­σευ­χό­μεθα γιά τίς ψυ­χές ὅ­σων ἔ­φυ­γαν γιά τόν οὐ­ρανό, λόγῳ αὐ­τῆς τῆς φο­νι­κῆς ἴ­ω­σης. Ἡ ἁ­γι­α­στική χάρη θά μᾶς βο­η­θή­σει νά ἀ­να­πτύ­ξουμε ὑ­ψηλό αἴ­σθημα ἀ­το­μι­κῆς εὐ­θύ­νης, ἀλλά καί ἀ­πο­λύ­του σε­βα­σμοῦ στόν συ­νάν­θρωπο. 
Οἱ πιστοί δι­και­ο­λο­γη­μένα ζη­τοῦμε ἀπό τόν Θεό νά μᾶς ἀ­παλ­λά­ξει ἀπό κά­ποια ἀ­σθέ­νεια, ἀπό πόνο ἤ τα­λαι­πω­ρία. Ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ ὡς ἀ­πάν­τηση μᾶς δί­νει τήν δυ­να­τό­τητα νά ἀν­τέ­ξουμε. Ἀ­να­ζη­τοῦμε τήν ἀ­σφά­λεια κοντά στόν Θεό, ἀλλά καί στήν ποι­μαί­νουσα Ἐκ­κλη­σία, ἡ ὁ­ποία ἐν­δι­α­φέ­ρε­ται κυ­ρίως γιά τήν ὑ­γεία τῆς ψυ­χῆς, ἀλλά δέν ἀδι­α­φο­ρεῖ γιά τήν ὑ­γεία τοῦ σώ­μα­τος τῶν πι­στῶν. Τό σῶμα εἶ­ναι ναός τοῦ Ἁ­γίου Πνεύ­μα­τος. Σέ αὐτό τό πλαί­σιο, ἡ Ἐκ­κλη­σία δί­νει με­γάλη προ­σοχή στά πο­ρί­σματα τῆς ἰ­α­τρι­κῆς, ἀ­να­φο­ρικά μέ δύ­σκολα δι­λή­μματα βι­ο­η­θι­κῆς, ὅ­πως με­τα­μο­σχεύ­σεις, ἀν­τι­με­τώ­πιση παν­δη­μίας καί ἄλλα, τά ὁ­ποῖα  ἰ­α­τρικά πο­ρί­σματα σέ­βε­ται, ὅ­ταν δέν στε­ροῦν ἀπό τούς ἀν­θρώ­πους τήν σω­τη­ρία.    
Τό «ἀγ­κάθι» στό σῶμα τοῦ Παύ­λου, ὅ,τι κι ἄν ἦ­ταν αὐτό, δέν ἐμ­πό­δισε τό ἱ­ε­ρα­πο­στο­λικό του ἔργο πού ἐ­κτεί­νε­ται σέ ὅλη τήν τότε οἰ­κου­μένη, δέν στα­μά­τησε τήν συγ­γραφή τῶν ἐ­πι­στο­λῶν του. Δέν τόν ἐμ­πό­δισε νά ἐ­πι­σκε­φθεῖ, ξανά καί ξανά, τίς Ἐκ­κλη­σίες πού ἵ­δρυσε. Δέν τόν ἐμ­πό­δισε νά γρά­φει ἐ­παι­νε­τικά λό­για γιά τούς χρι­στι­α­νούς πα­ρα­λῆ­πτες τῶν ἐ­πι­στο­λῶν ἤ γιά τούς συ­νερ­γά­τες του. Ὁ Παῦ­λος δέν ἄ­φησε τήν πι­κρία του γιά τόν δικό του πόνο νά ἐ­πη­ρε­ά­σει τήν συμ­πε­ρι­φορά του πρός τούς ἄλ­λους.
Ἔτσι καί ἐ­μεῖς, με­τα­τρέ­πον­τας τήν ἀ­δυ­να­μία σέ δύ­ναμη μπο­ροῦμε νά μήν ἀ­φή­σουμε τί­ποτα νά στα­θεῖ ἐμ­πό­διο στόν δρόμο γιά τήν Βα­σι­λεία τῶν Οὐ­ρα­νῶν.
Ἡ Ἱ­ερά Σύ­νο­δος τῆς Ἐκ­κλη­σίας τῆς Ἑλ­λά­δος, συμ­πά­σχουσα καί συ­να­γω­νι­ζό­μενη μέ τούς πι­στούς, ἐ­πα­να­λαμ­βά­νει μαζί μέ τόν Ἀ­πό­στολο Παῦλο: «τίς ἀ­σθε­νεῖ, καὶ οὐκ ἀ­σθενῶ; τίς σκαν­δα­λί­ζε­ται, καί οὐκ ἐγώ πυ­ροῦ­μαι; εἰ καυ­χᾶ­σθαι δεῖ, τά τῆς ἀ­σθε­νείας μου καυ­χή­σο­μαι. Ὁ Θεός καί πα­τήρ τοῦ Κυ­ρίου ἡμῶν Ἰη­σοῦ Χρι­στοῦ οἶ­δεν, ὁ ὢν εὐ­λο­γη­τὸς εἰς τούς αἰ­ῶ­νας, ὅτι οὐ ψεύ­δο­μαι»[2].
Λαέ τοῦ Θεοῦ ἠ­γα­πη­μένε, «ἀν­δρί­ζου, καί κρα­ται­ού­σθω ἡ καρ­δία σου, καί ὑ­πό­μει­νον τόν Κύ­ριον»[3], γιά νά ἀκούσεις τήν στορ­γική φωνή τοῦ Ἀρ­χη­γοῦ τῆς Ζωῆς καί Τε­λει­ω­τοῦ τῆς πίστεώς μας Ἰ­η­σοῦ Χρι­στοῦ: «ἀπαλείψω πᾶν δάκρυον ἀπό τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν»[4]».
β) τήν ἀποστολή πρός τούς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος τῆς Κ.Υ.Α., ἡ ὁποία πρόκειται νά ἐκδοθεῖ καί ἀφορᾷ στά νέα περιοριστικά μέτρα (lockdown) πού θά ἐπιβληθοῦν ἀπό 7ης ἕως 30ῆς Νοεμβρίου 2020.
 
Ἐκ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
 
 
[1] Β΄ Κορ. 12, 9
[2] Β΄Κορ. 11, 29-31
[3] Ψαλμ. 26, 14
[4] Ἀποκαλ. 7, 17
 

21 σχόλια:

  1. Η Σύνοδος στέλνει εγκυκλίου αλλά οι Μητροπολίτες δεν επαγρυπνούν για την τήρηση των υποδείξεων. Μια είναι η λύση κληρικός που θα παραβεί την εντολή να τεθεί σε δίμηνη ιερατική αργία και στέρηση μισθού. Δε είναι σωστό καθένας κληρικός να σηκώνει μπαϊράκι και να αγνοεί Συνοδικές αποφάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το κλείσιμο των Εκκλησιών μας από την Πολιτεία είναι μέτρο σταλινοφασιστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κατώτερη των περιστάσεων... Εγκύκλιος για τα σκουπίδια με όλο το σεβασμό στο σχήμα τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα κλείσει και πάλι η Εκκλησία του Χριστού;;;;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το κλείσιμο των εκκλησιών θα συμβάλει στο να ζήσουν υπέργηροι που εκκλησιάζονται χωρίς μάσκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μην αρχίσουμε πάλι κ.Παναγιώτη.

    Αγαπητέ ιστολόγε, σας παρακαλώ, μη γίνουμε πάλι "αρένα". Έχουμε τη δοκιμασία μας, μην αυξάνουμε τη δυσκολία. Μπαίνουμε στο blog για να διαβάσουμε κάτι που θα μας βοηθήσει στον αγώνα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οσο τελειται Θεια Ευχαριστια, η Εκκλησια δεν κλεινει, το Σωμα του Χριστου δεν κλεινει. Οι ναοι, τα κτισματα, δεν εχουν μαζικο εκκλησιασμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμε 12:45 π.μ. άραγε σκέφθηκες μήπως επιζητείς την Σταλινική δικτατορία και δεν ανέχεσαι την άλλη άποψη; Τόσο πολύ πειράζει η ελευθερία του λόγου που είναι απαραίτητη για να υπάρχει δημοκρατία;
    Διάβασε λίγο την επιστολή του σεβ. μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ και μην νομίζεις τον εαυτό σου ότι μόνο αυτός πρέπει να έχει λόγο και οι ομοϊδεάτες σου.

    Εκκλησιαζόμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εκκλησιαζόμενε,
    Μήπως έχεις ακούσει τις λέξεις "υπακοή". "υπομονή", "πνευματική ζωή", "ησυχία";
    Αν θέλεις, διάβασε Γεροντικό, παραδειγματίσου από την υπακοή των υποτακτικών στους γεροντάδες τους και τότε ίσως καταλάβεις.

    Και κάτι ακόμα. Ρίχνεις κατηγορίες σε ανθρώπους που δεν γνωρίζεις τι πιστεύουν με μεγάλη ευκολία. Μήπως δείχνει κάτι αυτό;

    Καλόν αγώνα σε όλους μας. Ο διάβολος μάς πολεμά με πολλούς τρόπους. Και ο πιο ύπουλος, είναι ο εκ δςξιών πειρασμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αν είναι κάποιος που προκαλεί να γίνει αρένα αυτός είναι ο 12:45 π.μ. και όχι οι σχολιαστές που απλά κριτικάρουν τις διάφορες αποφάσεις και γεγονότα όπως έχουν κάθε δικαίωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Επιτέλους ξανά όλη η οικογένεια κοντά μέσα στο σπίτι. Τέρμα τα ξεπορτίσματα και οι αργοπορίες. Ως χριστιανοί θα ζήσει καθένας μας την κατ΄ οίκο Εκκλησία. ανεπανάληπτο και αυτό το πρωινό με το νέο lockdown

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μάλλον ο κ. Π. Γ. κάνει λάθος στην εκτίμησή του. θα ήταν σταλινοφασιστικό το δημοκρατικά εκλεγμένο καθεστώς της κοινοβουλευτική μας Δημοκρατίας αν μας άφηνε να πεθαίνουμε σαν τα κοτόπουλα. Όπως κάνανε στα Γκουλανκ τα καθεστώτα που μνημόνευσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αν το μέτρο ήταν σταλινοφασιστικο τότε δεν θα μπορούσες να γράψεις και μάλιστα επωνύμων με Γκουρβελος. Μια σωστή καινηφαλια εγκύκλιος! Δόξα τω Θεώ, καθώς και το κείμενο του π. Θ. Μαρτζουχου.
    Ιφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπάρχουν διαμαρτυρίες κληρικών και λαϊκών για το κλείσιμο των εκκλησιών και την απαγόρευση των λατρευτικών ακολουθιών.
    Ποιοι είναι οι υπεύθυνοι;
    Δεν είναι οι αρμόδιοι υπουργοί ή οι επιστήμονες.
    Είναι όλοι αυτοί που μήνες περιφρονούσανε τις υποδείξεις.
    Όλοι αυτοί που τον Απρίλιο άνοιγαν κρυφά τους ναούς με γεμάτους ναούς χωρίς καμία προστασία.
    Όλοι αυτοί που και τώρα καταστρώνουν τα σχέδιά τους για κλειστές θείες Λειτουργίες.
    Αύριο οι περισσότερες εκκλησίες θα γεμίσουν κόσμο και μετά οι φανατισμένοι ιερείς θα φωνάζουν που δεν μπορούν ελεύθερα να τελούν την Λειτουργία.
    Αιδώς Αργείοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τι έχεις να μου πεις 10.49 για τα παρακάτω:
    Εισαγγελική παρέμβαση πραγματοποιήθηκε προκειμένου να διαπιστωθεί εάν κρούσματα στη Νάξο σχετίζονται με εκδρομή για προσκύνημα στα Κύθηρα.
    Το πόρισμα της εισαγγελικής παρέμβασης που βρίσκεται σε εξέλιξη αναμένεται να δείξει αν τα κρούσματα κορονοιού το τελευταίο διάστημα στο νησί της Νάξου, προέρχονται από προσκυνηματική εκδρομή πιστών στο νησί των Κυθήρων.
    Στην εκδρομή, που περιλάμβανε προσκύνημα στην Παναγία τη Μυρτιδιώτισσα, συμμετείχαν, σύμφωνα με την ΕΡΤ, 53 άτομα και ως διοργανωτής φέρεται ιερέας από τη Νάξο.
    Οι εκδρομείς φέρονται να ξεκίνησαν από το νησί την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου προς Αθήνα και από εκεί με μια ενδιάμεση στάση στο Σύνταγμα για να συμμετέχουν και άλλοι εκδρομείς, ξεκίνησαν οδικώς και στη συνέχεια με καράβι για Κύθηρα.
    Στη Νάξο επέστρεψαν το απόγευμα της Δευτέρας 19 Οκτωβρίου.
    Μετά το ταξίδι κάποιοι από τους εκδρομείς παρουσίασαν συμπτώματα και αφού έκαναν τεστ για κορονοιό, βγήκαν θετικοί.
    Η Μητρόπολη Παροναξίας σε ανακοίνωσή της διευκρινίζει ότι από την έναρξη της πανδημίας δεν έχει δοθεί καμία άδεια για να πραγματοποιηθεί προσκυνηματική ή άλλου τύπου ομαδική εκδρομή ενορίας ή άλλου εκκλησιαστικού φορέα ή προσώπου.
    Ορθόδοξος Εκκλησιαζόμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Διαβάζοντας την "παραμυθιτική και ενισχυτική" Εγκυκλιο της ΔΙΣ, καταλαβαίνουμε ότι οι Ιεράρχες δεν έχουν τη διάθεση ούτε να στηλιτεύσουν, ούτε απλώς να διαμαρτυρηθούν για το παράλογο κλείσιμο των ναών, και τον αποκλεισμο των πιστών από τη Θεία Λειτουργία.
    Ναοί με χωρητικότητα μεγαλύτερη από των τραπεζικών καταστημάτων και πολλών σουπερμαρκετς, παραμένουν κλειστοί, ενώ θα μπορούσαν να δέχωνται άνετα και με ασφάλεια 50, 100, 150 πιστούς.
    Αυτόν τον μήνα τιμάται η μνημη των Αγίων Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, του Αγίου Νεκταρίου (100 χρόνια από την Κοίμηση του), του Αγίου Αρσενίου Καππαδόκη, του Αποστόλου Φιλίππου, του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά, της Αγίας Αικατερίνης, του Αγίου Μερκουρίου, του Αγίου Στυλιανού, του Αποστόλου Ανδρέου.
    Το Κράτος αποφάσισε και η Σύνοδος απεδέχθη οι Μνήμες αυτών των Αγίων Προσώπων να εορτασθούν χωρίς το Πλήρωμα της Εκκλησίας, αλλά μόνον από τους Κληρικούς.
    Οι Αγιοι βλέπουν και ο Θεός Κρίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ελληνας μη λοβοτομημένος7 Νοεμβρίου 2020 στις 6:48 μ.μ.

    Εσύ έχεις μεγάλη σύγχυση ανώνυμε 1:25 μ.μ. και έχεις μπλέξει την ελευθερία του λόγου με τις πνευματικές έννοιες "υπακοή". "υπομονή", "πνευματική ζωή", "ησυχία" που έχουν άλλη εντελώς έννοια.
    Τα πλέον ολοκληρωτικά καθεστώτα για να πετύχουν τους σκοπούς τους μπορεί να κρυφθούν πίσω από τις έννοιες "υπακοή". "υπομονή", "πνευματική ζωή", "ησυχία"!!!
    Δεν ξέρεις τίποτα από την χριστιανική σημασία των εννοιών "υπακοή". "υπομονή", "πνευματική ζωή", "ησυχία" που δεν έχει σχέση με το "Σκάσε και μην μιλάς"! Ή "Σκάσε και μην σκέφτεσαι"! Ή "Σκάσε και προσκύνα μας σαν αλάθητους"!
    Ο Εκκλησιαζόμενος καλά τα λέει για τον Ανώνυμο 12:45 π.μ. που εκφράστηκε φασιστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Για 2:58 μμ Ιφ. Το σχόλιο σου είναι για κλάμματα απο λογικής άποψης. Τί σχέση έχει το μέτρο του κλεισίματος των εκκλησιών που αυτό χαρακτηρίστηκε από τον αξιότιμο κ. Γκούρβελο, με την δυνατότητα ελευθερίας γραψίματος; Το μέτρο αυτό και μόνο αυτό σχολιάστηκε από τον κ. Γκούρβελο για την στιγμή. Δεν σχολιάστηκε η ελευθερία του γραψίματος, τουλάχιστον ακόμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Προς Ανώνυμο 6:48

    Πολλά νεύρα έχεις αδελφέ μου. Γιατί; Εσύ που είσαι πνευματικός άνθρωπος ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Δεν έχω να σου πω τίποτα 4:44 μ.μ. γιατί δεν φαίνεσαι άνθρωπος με καλή διάθεση αν κρίνω και μόνο από την απομίμηση της υπογραφής μου, εκτός αυτού είσαι και εκτός πλαισίου του ζητήματος που αναφέρθηκε το σχόλιο μου. Διαφορετικό είναι το ζήτημα της συζήτησης. Μάλλον προσπαθείς να παραπλανήσεις και να οδηγήσεις αλλού την συζήτηση.

    Εκκλησιαζόμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Για Ανώνυμο 9:52 μ.μ.

    Γιατί αδελφέ μου νομίζεις ότι έχει νεύρα; Δεν έχει νεύρα, απλά πρέπει όλοι να αντιδρούμε στην άνομη προσπάθεια φίμωσης της ελευθερίας έκφρασης. Όλοι πρέπει να διεκδικούμε την ελευθερία της έκφρασης και την ελευθερία της δημόσιας λατρείας που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή