Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

Ποιὸς θὰ μοῦ δώσει δάκρυα; - Σταῦρος Μποζοβίτης


«Τίς δώσει κεφαλῇ μου ὕδωρ 
καὶ ὀφθαλμοῖς μου πηγὴν δακρύων, καὶ κλαύσομαι...»
 (Ἱερεμ. θ΄ 1)

Ἔρχονται κάποιες ὧρες ποὺ ἡ μνήμη ὑποφέρει. Θυμᾶσαι τὸν φίλο, τὸν συμφοιτητή, τὸν ἀδελφό, τὸν ἀσυμβίβαστο ἀγωνιστή, τὸν ἐπίγειο ἄγγελο.

Τὸ ὄνομά του· ἀρχιμανδρίτης Αὐγουστίνος Μύρου. Στὴν Κοζάνη.

Σήμερα, 28 Δεκεμβρίου 2020 ἀναχώρησε γιὰ τὴ χώρα τῶν ζώντων. Θύμα καὶ αὐτὸς τοῦ ὕπουλου ἐχθροῦ τῆς κοινῆς μας ζωῆς. Ἕνα μήνα στὴν ἐντατικὴ καὶ τέλος. Ἐτῶν 68. Ἔτος γεννήσεως 1952 ὡς Παναγιώτης.

Ἱεροκήρυκας θερμός. Πνευματικὸς πατέρας πολλῶν. Κατάφορτος καρπῶν πνευματικῶν. Συγγραφέας ἀξιόλογων πονημάτων καὶ μεταφραστὴς τοῦ ὑπέροχου βιβλίου τοῦ Schaeffer Frank μὲ τὸν τίτλο «Χορεύοντας μόνος».

Ἀλλὰ ἐγὼ σκέφτομαι τὰ παλιά. Ἐκεῖναι τὰ κοινά μας, τὰ τέσσερα ὑπέροχα καὶ μοναδικὰ χρόνια στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν. Γι᾿ αὐτὸ καὶ τώρα ἀργὰ-ἀργὰ «στάζει ἀνθ᾽ ὕπνου πρὸ καρδίας μνησιπήμων πόνος»· στὸν ὕπνο μὲς στὴν καρδιὰ στάζει ὁ πόνος ἀπ᾿ τὴ θύμιση τῶν παλιῶν μας παθημάτων (Αἰσχύλου Ἀγαμέμνων, στ. 179, 180).

Ἔφυγε ἀλήθεια ὁ φίλος. Εἶχε πιὰ ὡριμάσει ἐργαζόμενος ἀόκνως στὸν ἀμπελώνα τοῦ Κυρίου.
Τότε, γιατί κλαῖς; θὰ μοῦ παρατηρήσει κάποιος.

Δὲν κλαίω ἐκεῖνον. Ἐκεῖνος τώρα χορεύει (ὄχι μόνος) ἀλλὰ μετὰ τῶν μακαρίων πνευμάτων, μετὰ τῶν τετελειωμένων ἁγίων μὲς στὴ χαρὰ τοῦ Παραδείσου. Ναί, ὄχι ἐκεῖνον!

Τοὺς ζωντανοὺς κλαίω. Καὶ γι᾿ αὐτὸ ἀποφάσισα νὰ ἀπευθυνθῶ στοὺς διαδικτυακοὺς (καὶ ὄχι μόνο διαδικτυακούς) φίλους. Καὶ εἰδικὰ σὲ κάποιους ποὺ ἔχουν ἀναλάβει μὲ ζῆλο παπικῶν ἢ προτεσταντῶν μισσιονάριων νὰ κηρύξουν τὸ νέο τους «εὐαγγέλιο»· ὅτι ὅλη αὐτὴ ἡ ἱστορία εἶναι φτιαχτή, ὅτι δὲν ὑπάρχει λόγος νὰ τηροῦμε τὰ κυβερνητικὰ μέτρα, κι ὅτι πολὺ περισσότερο δὲν πρέπει νὰ δεχτοῦμε τὸ ἐμβόλιο. Γι᾿ αὐτὸ καὶ διακινοῦν μὲ πάθος ὅλη τὴ σαβούρα ποὺ ἀνασύρουν μέσα ἀπὸ τὸν σκοτεινὸ χῶρο τοῦ διαδικτύου.

Λέω καθαρὰ πὼς κάνουν λάθος. Καὶ πὼς ἐπιπόλαια φερόμενοι, συντελώντας στὴ μὴ τήρηση τῶν κανόνων ἀσφαλείας καὶ προστασίας, γίνονται, χωρὶς ὑπερβολή, ἀκούσιοι ἀναμφιβόλως, πραγματικοὶ ὡστόσο, συνεργοὶ φόνων. Ἀφήνω τὸν ἀνυπολόγιστο κόπο ποὺ προσθέτουν στοὺς γιατροὺς καὶ τοὺς νοσηλευτές.

Τουλάχιστον ἂς σκεφθοῦν τὴν τρομερὴ εὐθύνη ποὺ θὰ τοὺς βαρύνει, γιὰ τὴν ὁποία καὶ θὰ λογοδοτήσουν κάποια μέρα αὐστηρὰ ἐνώπιον τοῦ Κριτοῦ τῶν πάντων.

Ἀλλὰ ἂς μὴν μακρύνω τὸν λόγο.

Χαῖρε, φίλε Παναγιώτη, ἀγαπητὲ καὶ σεβαστὲ π. Αὐγουστίνε! Μὴ λησμονεῖς τοὺς φίλους... ὅπως καὶ αὐτοὶ σὲ θυμοῦνται. Ἀλλὰ μὲ πόνο...

Μνησιπήμων πόνος!
 
Σταῦρος Μποζοβίτης

39 σχόλια:

  1. Ας διαβάσουν με την απαιτούμενη προσοχή την άποψη του γνωστού Ιεροκήρυκα και σπουδαίου Θεολόγου-Συγγραφέα κ. Σταύρου Μποζοβίτη πολλοί από τους πολέμιους του εμβολίου για τον Κορονοϊό. Ξεκάθαρες οι θέσεις τους ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΕΜΒΟΛΙΟΥ και οι ευθύνες σε όσους το πολεμούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όλα τα άλλα είναι τίποτα μπροστά στην είδηση την οποία μας προσφέρει ο γνωστός στο πανελλήνιο Ιεροκήρυκας ο οποίος γράφει ότι είναι υποχρέωσή μας στο να κάνει ο πιστός το εμβόλιο για την πανδημία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ορέ γλέντια!!! Γνωστά συνομωσιολογικά και τρομολάγνα blog θα κάνουν γαργάρα την δήλωση αυτή του διαπρεπή θεολόγου συγγραφέα. Ευτυχώς που ο καιρός έχει γυρίσματα. Έστω και μετά από 9 μήνες το καλοσκέφθηκαν κάποιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. π. Βασίλειος Θερμός29 Δεκεμβρίου 2020 στις 5:02 μ.μ.

    Μία φορά μόνο είχα την χαρά να συναντήσω τον μακαριστό π. Αυγουστίνο Μύρου (ο οποίος είχε ήδη γνωριστεί και με τον πατέρα μου) και μού έμεινε για πάντα ανεξίτηλο το άδολο της προσωπικότητάς του. Κατά τη γνώμη μου ο αείμνηστος αποτελεί μία ακόμη απόδειξη ότι, ανεξάρτητα από την σύγκλιση ή απόκλιση των απόψεων σε επιμέρους ζητήματα, αυτό που μετράει είναι η αγνότητα της καρδιάς και των κινήτρων. Όπως έγραφα και στο πρόσφατο κείμενό μου, στην Εκκλησία μας χωρούν και συντηρητικοί και φιλελεύθεροι, αρκεί να μοιράζονται εκείνη την ψυχική διαύγεια η οποία επιτρέπει στην Χάρη να κατοικήσει μέσα τους. Να έχουμε την ευχή του! Μακάρι η θυσία τόσων αξιόλογων ανθρώπων να μην πάει χαμένη αλλά να μεταβάλει μερικούς νόες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια στον κ. Μποζοβίτη,
    προχωρά στη δηόσια υποστήριξη της αλήθειας "αν και γνωρίζει και καλά γνωρίζει" πως τα ατάιστα του διαδικτύου θα πέσουνα τον φάνε!
    Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία!
    Γ.Δ. Μαρκάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δόξα σοι ο Θεός. Βλέπω φως στο τούνελ. Είναι μια καλή αρχή η εκφραζόμενη άποψη υπέρ των μέτρων και του εμβολίου.
    Ο Θεός να αναπαύσει τον π. Αυγουστίνο που ανοίγει δρόμους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αιωνία η μνήμη του π. Αυγουστίνου.
    Ο Θεός προσφέρει στους ανθρώπους τον παιδαγωγικό του τρόπο για να τους διδάξει το θέλημά του. Ο καλύτερος τρόπος αλλά συνάμα και οδυνηρός το να διδαχθείς από την εκδημία αγαπητού προσώπου. Μέσα στην θλίψη της απώλειας ενός πανάξιου κληρικού ο γνωστός Θεολόγος μας διδάσκει και μας παιδαγωγεί ότι πρέπει να λαμβάνουμε τα προστατευτικά μέτρα και ότι είναι αναγκαίο το εμβόλιο. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σας ευχαριστούμε κ. Μποζοβίτη για τα όσα γράψατε για τον π. Αυγουστίνο αλλά περισσότερο για τα όσα μας είπατε σχετικά με το επίμαχο θέμα της εποχής τον κορονοιο και του εμβόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Στώμεν καλώς,μετά φόβου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ήδη έχουν αρχίσει τα κάστρα νά πέφτουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όλα θέλουν σύνεση και φωτισμό Θεού πρωτίστως. Δεν ξέρει κανείς το αύριο τι επιφυλάσσει.Η ασθένεια είναι υπαρκτό γεγονός αλλά καί η πρόληψη του θέλει γνώση συνεση και φωτισμό Θεού. Επειδή επικοινωνώ με Κίνα μου κάνει εντύπωση ότι οι Κινέζοι ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει εμβολιασμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι Κινέζοι απέκρυπταν τον ιό για τρεις μηνες με αποτέλεσμα η ανθρωπότητα να χάσει πολύτιμο χρόνο!Είναι κοινός τόπος στους ναυτικούς μας ότι δεν υπάρχει πιο "ψεύτης" λαός από τους Κινέζους... Οπότε ας μην τους έχουμε κ σημείο αναφοράς!ελεος

      Διαγραφή
    2. Κάνετε ένα λάθος. Υπάρχει κινεζικό εμβολιο και μάλιστα το έχει ήδη παραγγείλει η... Τουρκία!

      Διαγραφή
  12. Παλιέ μου δάσκαλε, Σταύρο Μποζοβίτη, με πόνο σού γράφω σήμερα και με στενοχώρια, αλλά είναι ανάγκη να σου γράψω, εδώ, δημόσια, επειδή κι εσύ δημόσια έγραψες... Στ' αλήθεια, με ποια κριτήρια μπορούμε να αποφαινόμαστε για όλα τα εμβόλια; Δεν γνωρίζεις ότι, διαχρονικά, υπήρξαν εμβόλια που πραγματικά έσωσαν την ανθρωπότητα αλλά και εμβόλια που οδήγησαν σε πάρα πολλούς θανάτους;

    Ως πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής που είσαι, στα θεολογικά ζητήματα, μπορείς να εκφράζεις την άποψή σου, βεβαίως πάντοτε με σεβασμό προς την Αλήθεια τού Ευαγγελίου. Αλλά, από πότε μπορείς να εκφράζεις άποψη για τα εμβόλια; Δεν διαβάζεις ότι καθηγητές πανεπιστημίων, διάσημοι γιατροί, επιστήμονες ερευνητές έχουν αναπτύξει απόψεις που, εν πολλοίς, συγκρούονται μεταξύ τους για τον κορωνοϊό και για το εμβόλιο;

    Δεν γνωρίζεις, επίσης, ότι αν η Κυβέρνηση είχε φέρει κάποια ειδικά φάρμακα (μονοκλωνικά κλπ.), πολύς κόσμος θα είχε σωθεί; Δεν γνωρίζεις ότι υπήρξαν περιπτώσεις όπου ειδικοί γιατροί κατήγγειλαν περιστατικά όπου ασθενείς έφυγαν από τη ζωή επειδή σε κάποια νοσοκομεία δεν υπήρχε το κατάλληλο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό για μονάδες εντατικής θεραπείας (Μ.Ε.Θ.);

    Δεν γνωρίζεις ακόμη ότι το νέο εμβόλιο δεν είναι το λεγόμενο "κλασικό εμβόλιο" αλλά «εμβόλιο» (με DNA και mRNA); Δεν γνωρίζεις ότι αρκετοί Έλληνες θα ήθελαν να εμβολιαστούν με το ρωσικό κλασικό εμβόλιο, επειδή δεν σχετίζεται με το DNA και mRNA; Κι όμως, υπήρξε δημόσια κυβερνητική δήλωση ότι δεν έχουν το δικαίωμα οι Έλληνες να διαλέξουν εμβόλιο. Τους το διάλεξε η κυβέρνηση...

    Βεβαίως, υπάρχουν και αντίθετες απόψεις. Και εδώ γίνεται ένας "διάλογος" μεταξύ των επιστημόνων, επειδή ακριβώς οι απόψεις αυτές είναι αλληλοσυγκρουόμενες. Επομένως, παλιέ μου δάσκαλε, εσύ πώς έβγαλες το συμπέρασμα περί των εμβολίων; Γιατί δεν αφήνεις τους ανθρώπους να επιλέξουν το τι θα κάνουν, παρά βγάζεις το συμπέρασμά σου και δηλώνεις, εμμέσως, υπέρ των νέων εμβολίων για τα οποία και οι ίδιοι οι επιστήμονες, ακόμη κι εκείνοι που προτρέπουν τον κόσμο να εμβολιαστεί, έχουν τις αμφιβολίες τους;

    Αλλιώς σε γνώρισα, παλιέ μου δάσκαλε, κι αλλιώς σε βρίσκω τώρα. Εσύ, πτυχιούχος Θεολογικής Σχολής, αποφαίνεσαι για ιατρικά θέματα για τα οποία υπάρχει διχογνωμία μεταξύ καθ' ύλην αρμοδίων επιστημόνων και μάλιστα μεταξύ κορυφαίων επιστημόνων.

    Θα μπορούσα να δεχθώ να αποφανθείς, εάν είχες την αγιότητα των προφητών. Αλλά από το ύφος σου εδώ σ' αυτό το κείμενο, έχω τα ερωτηματικά μου για το εάν το Άγιο Πνεύμα σε καθοδήγησε να γράψεις αυτά που έγραψες περί του εμβολίου. Και αναρωτιέμαι, αν ο Σταύρος ο Μποζοβίτης που γνώριζα από τα γυμνασιακά μου χρόνια, είναι ο ίδιος σήμερα ή έχει αλλάξει και πόσο έχει αλλάξει...

    Παρεμπιπτόντως, άκουσε και διάβασε και το τι λένε για το νέο εμβόλιο άγιοι Πατέρες τού Αγίου Όρους, αλλά όχι μόνο. Διάβασε τι λέει ο Μοναχός Ευθύμιος της Καψάλας. Διάβασε και σκέψου.

    Εμείς οι πτυχιούχοι Θεολογικής Σχολής, ας είμαστε λίγο πιο συγκρατημένοι όταν πρόκειται να ανοίξουμε το στόμα μας για να μιλήσουμε δημόσια περί θεολογικών θεμάτων, πόσο μάλλον περί μη θεολογικών θεμάτων.

    Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός,
    Πτυχιούχος Θεολογικής Αθηνών,
    Δημοσιογράφος στην Κατερίνη.
    6944 527 670.

    Υ.Γ.: Για το ότι χρησιμοποιώ ενικό αριθμό αντί του πληθυντικού, μην επηρεάζεσαι. Απλώς, χρησιμοποιώ τη γλωσσική μας παράδοση, που υπήρχε μέχρι τη Βαυαροκρατία, οπότε οι Βαυαροί μάς επέβαλαν να μιλάμε, μεταξύ μας, σε πληθυντικό αριθμό, έτσι όπως μιλούσαν και τότε στην Ευρώπη. Περί του θέματος αυτού έχω γράψει και σχετικό άρθρο. https://stalagmaties.blogspot.com/2018/08/blog-post_10.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σεβαστέ κ. Μποζοβίτη. Η πράξη σας αυτή δείχνει την υπευθυνότητα του ανθρώπου που μπορεί και πρέπει να δημοσιοποιεί την σκέψη του. Γιατί ορισμένοι τώρα δεν σας «επιτρέπουν» την έκφραση της γνώμη σας όταν σε σπουδαία θέματα όχι μόνο θεολογικά λάβατε τον λόγο επί δεκαετίες σε άρθρα και βιβλία;.
    Μην σας πτοούν οι λίγοι που νομίζουν ότι θα τιθασεύσουν την κοινή γνώμη με τις αερολογίες τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είναι δυνατόν επειδή ο κ. Μποζοβίτης εκφράζει άποψη υπέρ του εμβολιασμού, να θεωρείται από κάποιον ότι "Έχει αλλαξει", υπονοώντας μάλλον ότι έχει βάλει νερό στο θεολογικό του κρασί, έχει εκκοσμικευθεί κτλ. Όχι κύριε ο ίδιος είναι ο Σταύρος Μποζοβίτης στα ουσιαστικά. Όπως και παλαιότερα μπορούσε να μαγέψει σε δευτερεύοντα ζητήματα, το ίδιο μπορεί να κάνει και τώρα. Αλλά και λόγω μεγαλύτερης εμπειρίας λόγω ηλικίας μπορεί να έχει εκτιμήσεις με μεγαλύτερη πιθανότητα ορθοτόμησης. Προσοχή τα λόγια αγίων γερόντων ΔΕΝ είναι πάντοτε θέσφατα. Και αυτοί επηρεάζονται από ανθρώπους του περίγυρου του. Ο Αγ. Παΐσιος, έχοντας επηρεασθεί από διαφόρους, δεν είχε καλό λογισμό γιος τη συνοδεία του Γερ. Ιωσήφ του ησυχαστή. Μετά όμως ανακάλεσε. Ο Θεός μαςέχει δώσει την κριτική σκέψη για να συμμαχούν με αυτήν και όχι για να την πολεμούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ο χρόνος θα δικαιώσει τις καταγεγραμμένες αυτές σκέψεις.
    Όσο για τον θεολόγο που εγκαλεί τον δάσκαλό του θεολόγο που είναι συνάμα και δημοσιογράφος όπως και ο εγκαλούμενος δεν θα πω τίποτα. Το αλεπουδάκι έχει τον λόγο η αλεπού δεν μπορεί να τον έχει. Χάλασε η κοινωνία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Προς π. Δημήτριο

    Η κριτική σκέψη που μας έδωσε ο Θεό τί λέει;
    Να δεχόμαστε ό,τι μας σερβίρει η Κυβέρνηση και τα πληρωμένα κανάλια ή να ερευνούμε πού βρίσκεται η αλήθεια για τις διασωληνώσεις, για τα εμβόλια, για την πανδημία, για..., για... για... ;

    Σκεπτόμενος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μπράβο, μπράβο, μπράβο στον κ.Μποζοβίτη. Λέει τα πράγματα όπως είναι! Ξεκάθαρα κάποιοι "γίνονται, χωρὶς ὑπερβολή, ἀκούσιοι ἀναμφιβόλως, πραγματικοὶ ὡστόσο, συνεργοὶ φόνων". Ας αναλογιστούμε όλοι και ιδίως όσοι εκφέρουν δημόσιο λόγο ή καθοδηγούν ψυχές τις ευθύνες τους! Τεράστιες ευθύνες ενώπιον Θεού και ανθρώπων.

    Εύχομαι ο Θεός να μας φωτίζει να βλέπουμε καθαρά και να διακρίνουμε εκκοσμικεύσεις και ζηλωτισμούς!

    Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. 2:02 μ.μ.
    Αυτά να τα πείτε σε όσους λένε να μην προσέχουμε καθόλου. -Που δεν νομίζω να υπάρχουν πολλοί που λένε κάτι τέτοιο--
    Και μην ξεχνάτε ότι τον τελικό καταλογισμό θα τον κάνουμε στο τέλος. Όταν θα δούμε και τις επιπτώσεις των λοκνταοουν...
    Τότε θα κάνουμε τον τελικό καταλογισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. 9:26 π.μ.
    Αν νομίζετε ότι χάλασε η κοινωνία επειδή έφερε κάποιος καλός θεολόγος αντίρρηση σ΄ ένα άλλον καλό θεολόγο, μάλλον το μυαλό σας είναι χαλασμένο πολύ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. 2:57 μ.μ.
    Σε αυτούς τα λέω και τα φωνάζω! Νομίζω έγινα σαφής ότι συμφνωνώ απόλυτα με τον κ.Μποζοβίτη.
    Φυσικά και θα κάνουμε ταμείο στο τέλος. Φαίνεται ότι τα lockdown έχουν ήδη και θα έχουν βαριές οικονομικές, ψυχολογικές και κοινωνικές συνέπειες. Ωστόσο αρκετά βαρύτερες θα ήταν σε όλα τα επίπεδα αν η πανδημία εξελισσόταν ανεξέλγκτα.

    Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Και μή χειρότερα ! Τί άλλο θα ακούσουμε !
    Ακόμη και κατηγορίες για ....φόνο εκτοξεύουν μερικοί, σε όσους ακουσίως φυσικά, μεταδίδουν τον ιό σε συνανθρώπους τους, ξεχνώντας βέβαια ότι η επιδημία είναι φυσιολογικό να μεταδοθεί λόγω της κοινωνικότητος των ανθρώπων και των συνθηκών ζωής σε πολυάνθρωπες πόλεις.
    Ξεχνούν επίσης, ότι ο .....δολοφόνος είναι και αυτός υποψήφιος προς θάνατον, αφού αυτός πρώτος έχει τον ιό και κατόπιν τον μεταφέρει σε άλλον.
    Ο ...δολοφόνος και το θύμα είναι στην ίδια μοίρα, πράγμα που δεν συμβαίνει, παραδείγματος χάριν, στα τροχαία δυστυχήματα, όπου συνήθως ο ένας σκοτώνεται και ο άλλος παραμένει αβλαβής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Βιαστικό 4.52 μ.μ.
    Δεν σας είπε κανείς για ανεξέλεκτη πανδημία. Σας είπαν συγκεκριμένα για τα lockdown. Μπορούσαν να υπάρχουν μέτρα χωρίς τα lockdown. Πριν απαντάτε να διαβάζετε πιο προσεκτικά τί σας γράφουν.
    Δεν θα μας πείτε εσείς πώς θα ήταν σε όλα τα επίπεδα η κατάσταση αν δεν γίνονταν τα lockdown. Ο λαός έχει μυαλό να σκεφθεί πώς θα ήταν, αφού ακούσει και τους ανεξάρτητους ειδικούς και τους πιο διάσημους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Υγιέστατες απόψεις Ορθοδόξου δόκιμου Θεολόγου και επιστήμονα οι οποίες μα βάζουν προ των ευθυνών μας. Με τα ανεύθυνα λόγια μας μπορεί να προέλθει μεγάλη καταστροφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ποτέ δεν θα μπορούσα να σκεφθώ ότι μερίδα Χριστιανών θα ήταν αρνητές της ζωής όπως οι χιλιαστές με την μετάγγιση αίματος.
    Ο συντάκτης Ορθόδοξος Θεολόγος και σπουδαίος συγγραφέας και ιεροκήρυκας γράφει τα αυτονόητα.
    Καθημερινά πεθαίνουν αδελφές αφιερωμένες σε Αδελφότητες από τον Κορονοϊό διότι δεν έλαβαν τα πρέποντα μέτρα. Σήμερα κηδεύτηκε ο Καστοριάς Σεραφείμ από τον ίδιο ιό.
    Μην προκαλούν τον λαό του Θεού ορισμένοι. Υπάρχει Θεός ανεκτικότητας και αγάπης ο Χριστός μας. Να προσέξουν ορισμένοι ότι είναι και Θεός Δικαιοσύνης.
    π. Νεόφυτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Απάντηση κληρικού Φαρμακοποιού προς κληρικούς αρνητές του εμβολίου γράφει στην ιστοσελίδα «Αρχων» μέσα σε πολλά ο πτυχιούχος Φαρμακευτικής π. Παντελεήμων Παπαεμμανουήλ της Ι. Μ. Βεροίας προς αρνητές ιερωμένους και μη του εμβολίου της μάσκας του ιού

    «Και ποιος να το περίμενε; Σκληροί κι αγέρωχοι, στέκουν απέναντι σε αυτό το βλεμμά άνθρωποι που διδάσκουν την ανθρωπιά και την αγάπη… άνθρωποι που διατρανώνουν πως «ὁ Θεός ἀγάπη έστί…» (Α΄ ᾽Ιωαν. δ´16) Μα που είναι τελικά η Αγάπη… ποιος προβατόσχημος φανατισμός την έχει απαγάγει;

    4672 ζωές χάθηκαν κι ακόμη κάποιοι φωνάζουν… στην Εκκλησία μπορείς να κρυολογήσεις, μπορείς να λιποθυμίσεις, να πάθεις καρδιά, εγκεφαλικό, να σπάσεις το χέρι σου… όμως δεν μπορείς να κολλήσεις κορωνοϊό… Εμβόλιο πρέπει να κάνεις για την ιλαρά, την ερυθρά την ηπαττίτιδα, την μηνιγγίτιδα… όχι όμως και για τον κορωνοϊό… Μπορείς να βάλεις άλλους εξασθενημένους ιούς ή παράγωγα άλλων ιών όχι! Όχι! Όχι! όμως σε καμία περίπτωση του SARS- Cov-2, γιατί αυτός για να δράσει… πρέπει να έχει και τσιπάκι….

    Ας αποδώσουμε επιτέλους «τά Καίσαρος Καίσαρι» (Ματθ. 22.21) ας αφήσουμε επιτέλους επιστήμονες, βιολόγους γιατρούς να εργαστούν χωρίς κάθε τους κίνηση να αναγάγεται σε θέμα πίστεως… Ας ασχολήθουμε με τα του οίκου μας… Ας ανατρέξουμε στην Βίβλο : «Τίμα ἰατρόν πρός τάς χρείας αὐτοῦ τιμαῖς αὐτοῦ, και γάρ αὐτον ἔκτισε Κύριος.» «Κύριος ἔκτισεν ἐκ γῆς φάρμακα, καί ἀνήρ φρόνιμος οὐ προσοχθιεῖ αὐτοῖς…», «…μυρεψός ἐν τούτοις ποιήσει μεῖγμα, και οὐ μή συντελέση ἔργα αὐτοῦ, καί εἰρήνη παρ’ αὐτοῦ ἐστιν ἐπί προσώπου τῆς γῆς.» «… και ἰατρῶ δός τόπον, και γάρ αὐτόν ἔκτισε Κύριος, καί μή ἀποστήτω σου, καί γάρ αὐτοῦ χρεία.» (Σοφία Σειράχ 38 1, 4, 8, 12)

    4672 νεκροί άσημοι και διάσημοι… ποιός άραγε περίμενε «να ακούσει μαντατοφόρους που έρχουνται να πούνε πως τόσος πόνος τόση ζωή πήγαν στην άβυσσο για ένα πουκάμισο αδειανό για μιαν Ελένη.» (Γ. Σεφέρης Ελένη 65-68)»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Εὐχαριστῶ ὅλους ὅσοι ὑποβλήθηκαν στὸν κόπο νὰ σχολιάσουν εἴτε θετικὰ εἴτε ἀρνητικὰ τὸ κείμενό μου γιὰ τὸν ἀγαπητό μου φίλο π. Αὐγουστίνο.
    Ὅμως θέλω νὰ παρακαλέσω τὸν πολὺ ἀγαπητὸ οἰκοδεσπότη τοῦ Ἱστολογίου Ἀναστάσιο νὰ δεχθεῖ τὴν ὑπόδειξή μου ὅτι ἔπρεπε νὰ δημοσιεύσει τὸ κείμενό μου ὅπως ἀρχικὰ τὸ εἶχα ὑπογράψει, ἁπλῶς ὡς Στ. Μποζοβίτης. Διότι ἡ προσθήκη θεολόγος - συγγραφέας, μέλος τῆς ἀδελφότητος Θεολόγων "Ὁ Σωτήρ", δίνει τὴν ἐντύπωση ὅτι τὰ γραφόμενά μου ἐκφράζουν καὶ τὶς ἀντιλήψεις τῆς Ἀδελφότητος Θεολόγων «Ο ΣΩΤΗΡ».
    Καὶ τὸ σημειώνω, διότι τέτοια θέση δὲν ἔχει διατυπωθεῖ ‒ τουλάχιστον ὄχι ἀκόμη ‒ καὶ δὲν εἶναι σωστὸ ἕνας, ὅποιος κι ἂν εἶναι αὐτός, νὰ προκαταλαμβάνει τὴν ὅποια ἀπόφαση, ποὺ πάντα εἶναι συλλογική. Βέβαια δὲν ἀποκλείω ὁ φίλος Ἀναστάσιος νὰ πῆρε τὸ κείμενό μου ἀπὸ ἄλλο Ἱστολόγιο ποὺ ἐνδεχομένως ἐκεῖνο νὰ εἶχε κάνει τὴν προσθήκη. Εἶμαι ὑποχρεωμένος ὅμως, ὅπου τὸ διαπιστώνω, νὰ κάνω τὴ διευκρίνηση.
    Φυσικὰ δὲν ἀφίσταμαι οὔτε κατ᾿ ἐλάχιστον τῆς θέσεως ποὺ διετύπωσα μὲ πολὺ πόνο στὸ κείμενό μου γιὰ τὴν ἐκδημία τοῦ φιλτάτου π. Αὐγουστίνου. Καὶ φυσικὰ ἀπὸ τὴν ἄλλη οὔτε κατὰ διάνοιαν ἐγκρίνω τὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο ἡ Κυβέρνηση φέρθηκε πρὸς τὴν Ἐκκλησία, ποὺ τὸν θεωρῶ ἀπαράδεκτο, ἄκρως περιφρονητικὸ καί ‒ συγχωρέστε μου τὴν ἔκφραση ‒ χυδαῖο. Ἄλλωστε ἔχω γράψει μερικὰ ἀπὸ τὰ πιὸ αὐστηρὰ ἐλεγκτικὰ κείμενα (γιὰ τὴν Κυβέρνηση καὶ τὸν Πρωθυπουργὸ προσωπικὰ) στὸ Περιοδικὸ «Ο ΣΩΤΗΡ» (ὡς κύρια ἄρθρα ἢ ὠς σχόλια). Ἄλλο ὅμως τὸ ἕνα θέμα, τῆς περιφρονήσεως τῆς Ἐκκλησίας, ἄλλο τὸ ἄλλο, τῆς ἀνεύθυνης συνομωσιολογίας.
    Εὐχαριστῶ καὶ πάλι καὶ ὑπογράφω ὅπως καὶ στὸ προηγούμενο:
    Στ. Μποζοβίτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Προς: 30 Δεκεμβρίου 2020 - 10:55 μ.μ

    Σεβαστέ κ. Μποζοβίτη.
    Για το λάθος απολογούμαι ζητώντας συγνώμη και παρακαλώ για την επιείκειά σας.
    Σε όλους μας είναι γνωστοί οι αγώνες σας υπέρ της Εκκλησίας, όχι με λόγους και άρθρα αλλά με έργα.
    Στον χώρο μας υπάρχουν πολλοί που ψάχνουν αφορμή. Στην προσωπική μου ζωή προσπαθώ να ακούω τους λόγους του Αγίου Παϊσίου: «Άφησε να σε δικαιώσει ο Θεός. Αν δεν μιλήσεις εσύ, θα μιλήσει μετά ο Θεός». Απαντήσεις σε αδελφούς που δεν θέλουν να ακούσουν δεν χρειάζονται. Ο απολογισμός θα γίνει στο κλείσιμο αυτής της δύσκολης περιόδου..
    Το κείμενό σας κατά την άποψή μου είναι γραμμένο με προσοχή, και βοήθησε.

    Διαβάζοντας τις καλές σας αναμνήσεις για τον μακαριστό π. Αυγουστίνο Μύρου, θυμήθηκα τον ενθουσιασμό που είχα νιώσει ως νέος διαβάζοντας το βιβλίο του «Η Αντίσταση της Αγάπης». Βιβλίο το οποίο με θερμότητα είχα διαδώσει.
    Η αγαθή ψυχή του ας πρεσβεύει για όλους μας.

    Αναστάσιος Κωστόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αυτό το «συλλογικό» που λέει ο κ. Στ. Μποτζοβίτης μου πάει περισσότερο σε Περισσό και Κουτσούμπα και λιγότερο σε ανθρώπους που πρόσφεραν την ζωή τους όχι για το κόμμα αλλά για τον Χριστό.
    Πότε τελικά θα πάρουν την συλλογική τους απόφαση. Ο κ. Στ. Μποζοβίτης κάτι πάει να μας πει αλλά δεν είναι ξεκάθαρος. Μήπως η απόφαση θα είναι κατόπιν εορτής. Πάντα ουραγός θα είναι ο κόσμος της κινήσεως. Έχω ρωτήσει τρία μέλη και ο καθένας μου λέει τα δικά του. Πάντα με επιφυλάξεις όλοι τους. Αν και νομίζω ότι το θέμα δεν είναι θεολογικό περιμένω μια συλλογική απόφαση εδώ και τώρα. Ως γιατρός θα κάνω το εμβόλιο. Θέλω όμως και την συλλογική γνώμη της μαχόμενης Θεολογίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ο π. Αυγουστίνος Μύρος να μεσιτεύει για την μετάνοια του διαχειριστή και την καλή αλλαγή πλεύσης του μπλογκ του και για αρχή το σβήσιμο των αναρτήσεων των υπερασπιστικών της οικουμενιστικής Συνόδου της Κρήτης (Κολυμπάρι)!!! αμην!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ότι να' ναι είσαι βρε φίλε/η!!! Να το κοιτάξεις αυτό σε παρακαλώ!!!

      Διαγραφή
  30. Για το θάρρος της εκφράσεως της γνώμης σας αισθάνομαι την υποχρέωση να σας ευχαριστήσω.
    Γιάννης Τσαούσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Μια χαρά τα γράφει ο κ. Μποζοβίτης. Ορθές οι απόψεις του. Οι μόνοι που θα διαφωνούσαν θα ήταν οι γνωστοί μας συνομωσιολόγοι που έως τώρα έχουν προξενήσει κακό. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Το όνομα σας είναι η εγκυρότητα. Τα υπόλοιπα για εμάς δεν έχουν αξία. Μας φτάνει η υπογραφή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ποιοί πικράθηκαν από την αλήθεια με την οποία παρρησία μίλησε ο κ. Σ.Μ.
    Μου είναι αδύνατο να σκεφθώ την σεβαστή αδελφότητα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Το έκανα το εμβόλιο και αισθάνομαι μια χαρά. Καμιά επίπτωση. Νιώθω πλέον ελεύθερος δεν ζω με τον διαρκή φόβο. Ευχαριστώ όλους όσους συνέβαλαν σε αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. http://www.pelop.gr/?page=article&docid=631545
    Θα σταματήσετε επιτέλους να προπαγανδίζετε τον εμβολιασμό με τα συγκεκριμένα εμβόλια και να μας κουνάτε το δάχτυλο;
    Μου φαίνεται ότι θέλετε άγριο κράξιμο όπως έκανε η συντριπτική πλειοψηφία σήμερα των σχολιαστών στη σχετική ανάρτηση του ΠΡΏΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.
    Αρκετά σας ανεχθήκαμε να μας κουνάτε το δάχτυλο και δεν σας κράζουμε.
    Από δω και πέρα κράξιμο σε δεσποτάδες και λαϊκούς που προπαγανδίζουν τα δεκαμηνιάτικα, αδοκίμαστα εμβόλια.
    Ως εδώ και μη παρέκει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Προς: 18 Μαΐου 2021 - 1:44 μ.μ.

    Το «Ως εδώ και μη παρέκει!» το γράφουν όσοι διαθέτουν ονοματεπώνυμο, και όχι οι κότες που το παίζουν λιοντάρια. Έλα παλληκάρι μου, αν σου βαστάει έλα να μου τα πεις. Είσαι μαθημένος στο «άγριο κράξιμο» με την κουκούλα του δωσίλογου συνεργάτη των Γερμανών.
    Όσο για τις μεγάλες κουβέντες σου εκεί που περνούν. Είμαι υπέρ του εμβολιασμού και το έχω πει. Ρώτησε, αν υποχρέωσα έστω και έναν, εκ των εργαζομένων στον ευαίσθητο τομέα που προσφέρω άμισθα τις υπηρεσίες μου, ρώτησε αν υποχρέωσα τους εργαζόμενους να το κάνουν;
    Κοίταξε τον καθρέφτη και κράξε στο κατάλληλο πρόσωπο για να ξεθυμάνεις.

    «Χριστός Ανέστη χαρά μου» και «η γαρ αγάπη του Χριστου συνέχει ημάς» και υμάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή