ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ
Ασφαλώς και ήταν λίαν δυσάρεστη η εικόνα του περίλαμπρου Ναού του Πολιούχου της Πάτρας κλειστού, όχι όμως αλειτούργητου ! Πρώτιστα και κύρια για τον ίδιο τον Πρωτόκλητο Απόστολο Άγιο Ανδρέα, που μαρτύρησε στην Αχαϊκή πρωτεύουσα τιμημένος από το Χριστό με μαρτύριο σαν το δικό του σταυρικό. Και βέβαια, μεγάλη η θλίψη του εξαίρετου Αρχιερέα της, με την εν υπομονή υποδειγματική πιστότητα στα ιατρικώς δέοντα χριστιανικής αντιμετώπισης της θανατερής απειλής και δοκιμασίας από τη λοιμική του και αόρατου δια γυμνού οφθαλμού ιού Covit19, που έχει πλήξει όλο τον κόσμο ! Προφανώς όχι μικρότερη κι εκείνη των ορθόδοξων πιστών «της Εκκλησίας του Χριστού που παροικεί στην Πάτρα», των Πατρινών ευρύτερα, και όλων των Ελλήνων.
Αυτά επικυρώνονται περίλαμπρα από το ότι επίσης ευλόγησε ο Θεός, την ίδια εύσημη μέρα της γιορτής του Αγίου, λαμβάνοντας ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος Β΄ εξιτήριο ιατρικό, να εκπέμψει urbi et orbi πατρικά το ακόλουθο λίαν ευανάγνωστο και άξιο μεγάλης και πολλής προσοχής εκ βαθέων του ! «Αυτή τη στιγμή ανάβω, στο Παρεκκλήσιο του Αγίου Παύλου στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών, ένα κερί για όλους τους Έλληνες και για όλες τις Ελληνίδες και για όλους τους συνανθρώπους μας, που δίνουν τον προσωπικό τους αγώνα απέναντι σε αυτόν τον επικίνδυνο και ύπουλο εχθρό. Έναν εχθρό τον οποίο θα υπερνικήσουμε με την βοήθεια του Θεού και της Επιστήμης. Θέλω όλοι να ξέρουν ότι προσεύχομαι για όλους κάθε στιγμή, για όλους ανεξαιρέτως, γιατί, πέρα και έξω από το τι είναι ο καθένας μας και σε τι πιστεύει, και εάν πιστεύει, είμαστε όλοι άνθρωποι, δυνατοί κι αδύναμοι συνάμα, πλάσματα όμως όλοι του Δημιουργού. Θέλω όλοι να ξέρουν ότι κάθε στιγμή στο προσκεφάλι τους και στο πλευρό τους βρίσκονται οι αληθινοί ήρωες αυτής της μεγάλης δοκιμασίας για την Πατρίδα μας και για όλη την Οικουμένη. Οι ιατροί μας και οι νοσηλευτές μας και όλο το προσωπικό των Νοσοκομείων μας, που θυσιάζουν κάθε έννοια του εγώ τους για να προστατεύσουν την υγεία και για να διασώσουν την ζωή όλων μας, που ξεχνούν ότι υπάρχουν για να υπάρξουμε εμείς. Καμία κουβέντα δεν φθάνει, κανένας λόγος δεν είναι αρκετός, για να αποτυπώσει όσα, ξεπερνώντας τα ανθρώπινα όρια, κάνουν για εμάς τους συνανθρώπους τους.
Και δεν είναι μόνο ότι διαψεύστηκαν παταγωδώς, αλλά και ότι έγιναν αφορμή να χαθεί η ευκαιρία να διαμηνυθεί λόγω τε και έργω, πώς αντιμετωπίζεται χριστιανικά, τεράστιας σημασίας ευκαιρία για την εποχή μας αυτό, ετούτη η όχι εν αγνοία του Θεού της Τριαδικής Αγάπης, ο οποίος «ούτε κοιμάται», «ούτε πέθανε» πολύ περισσότερο, ως φαντάζονται πολλοί, δεινή, δεινότατη σε παγκόσμια κλίμακα και θανατερή απειλή και δοκιμασία. Σηκώνει πολλή συζήτηση το τελευταίο, και είναι και δυσερμήνευτο επί πλέον, στο μέτρο ότι είμαστε πολύ μικροί για να ξέρουμε πώς και γιατί έτσι ή αλλιώς ο Θεός ενεργεί. Αλλά, όσο μπορεί να διακρίνει κανείς με τον προφητικό λόγο-φακό : «Ουκ εισίν αι βουλαί μου, ώσπερ αι βουλαί υμών, ουδέ αι οδού υμών, ώσπερ αι οδοί μου, λέγει Κύριος Παντοκράτωρ»-Ησ.55,8-φαίνεται ότι το πράγμα πάει κατά κει.
Δεν μένουμε άλλο εδώ, προτιμότερο να δούμε τα προηγηθέντα με απόσπασμα θαυμάσιας, πλην και εκτενούς ανάρτησης του λίαν αγαπητού ως της ίδιας «αυλής», και δια το κορυφαίο του Λειτούργημα ισοδύναμα σεβαστού Μητροπολίτη Αργολίδος Νεκτάριου. Που, με επίκεντρο τον και εορτάζοντα σήμερα-2.12-Άγιο Πορφύριο, «της αγάπης, όχι του φόβου στο πλησίασμα του Θεού, από τον Καθηγητή της Καρδιολογίας, και προσωπικό γιατρό του, αείμνηστο Γιώργο Παπαζάχο-προσθέτω, για μένα, πρώτα αγαπημένο αδελφό και φίλο συμφοιτητή, και συνάδελφο θεολόγο της ίδιας «αυλής», εξαίρετη καρδιά και αγία ψυχή-μας διαμηνύει τα εξής.
«Όλοι σήμερα στεκόμαστε με θαυμασμό στη μεγάλη μορφή του Αγίου Πορφυρίου. Και πολλοί έχουν γευτεί την θαυματουργική θεραπεία του. Ο ίδιος όμως ποτέ δεν υποτίμησε την επιστήμη, ούτε αρνήθηκε την ιατρική βοήθεια. Η μαρτυρία του μακαριστού καθηγητή Γ. Παπαζάχου είναι πολύ σημαντική: «Ωστόσο, ποτέ δεν αρνήθηκε την ιατρική βοήθεια των πολλών γιατρών-πνευματικών του παιδιών. Μάλιστα μια μέρα τον ρώτησα: «Γιατί πολλοί πνευματικοί άνθρωποι, κυρίως μοναχοί, αρνούνται την ιατρική βοήθεια, πιστεύοντας ότι θα τους βοηθήσει κατ' ευθείαν η Παναγία»; Μου απάντησε : «Είναι εγωισμός-πονηρή ενέργεια-να νομίζεις ότι ο Θεός θα κάνει, κατ' εξαίρεση από τους πολλούς, θαυματουργική επέμβαση για σένα. Ο Θεός κάνει θαύματα και τώρα, αλλά εσύ δεν πρέπει να το προσδοκάς για σένα. Είναι εγωιστική εξαίρεση. Άλλωστε και μέσω των γιατρών ο ίδιος ο Θεός ενεργεί. «Ιατρούς και φάρμακα Κύριος έδωκε», λέει η Αγία Γραφή».
Αλλά και επεκτείνω από τη λίαν ενδιαφέρουσα αναφορά του Δεσπότη τώρα, «στο φαινόμενο των «κρυφών λειτουργιών». Παρά τις συστάσεις της Ιεράς Συνόδου, εφημέριοι, γέροντες και γερόντισσες καλούν επιλεκτικά τους «δικούς τους» να μεταλάβουν «κρυφά», που σημαίνει «εμείς να σωθούμε και οι άλλοι να πάνε στο πυρ το εξώτερον»-Προσθέτω. Και άλλοι έβγαλαν στη γύρα την Αγία Κοινωνία, την περιέφεραν και την πρόσφεραν δίκην σωτηρίου συσσιτίου από σπίτι σε σπίτι στους ενορίτες τους- Φτάσαμε, δηλαδή, στο σημείο να χρειάζεται μέσον για να κοινωνήσεις ! Αναρωτιέμαι : Είναι η Θεία Κοινωνία ατομικό γεγονός, ή αποκλειστικά και μόνον για κάποια χριστιανική ελίτ; Μεμέρισται ο Χριστός; Οι άλλοι δεν είναι μέλη του Χριστού; Αν η Θεία Κοινωνία είναι ατομικό γεγονός, ας κάνουμε αυτό που κάνουν χριστιανικές σέχτες στην Αμερική: Μηχανήματα σαν τους αυτόματους πωλητές σε διάφορα σημεία της πόλης. Πατάς το κουμπί και σου βγάζει σε σελοφάν τη Θεία Κοινωνία. Παίρνεις το χαπάκι σου και σώζεσαι, δεν χρειάζεται να κοινωνείς με τους αδελφούς σου. Έτσι δεν κινδυνεύεις και από την αστυνομία και το πρόστιμο.!
Προσέχουμε τώρα πόσο διακριτικά, αλλά όχι λίγο ρεαλιστικά μέσω Αγίου Ασκητή αγγίζει το καίριο θέμα. «Πριν από χρόνια είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ αρκετές φορές τον σύγχρονο ασκητή και Άγιο της Ρουμανίας, τον πατέρα Κλεόπα. Ο χαρισματικός αυτός γέροντας μας μίλησε τότε για τους πέντε τρόπους κοινωνίας με το Θεό. Παραθέτω τα λόγια του, τουλάχιστον για τους καλοπροαίρετους Χριστιανούς που βρίσκονται σε σύγχυση με τόσα που γράφονται και λέγονται και αναζητούν ένα φωτάκι ελπίδας. «Όταν πήγα στην Αθήνα, στην Ιερά Σύνοδο με ρώτησαν πόσων ειδών κοινωνίες έχουμε. Και τους απάντησα πως με πέντε τρόπους μπορεί να κοινωνήσει ο χριστιανός. Ο πρώτος τρόπος είναι με την συμμετοχή μας στο μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας, όταν ο ιερέας μας κοινωνεί με την λαβίδα. Ο δεύτερος τρόπος, με την ευχή του Ιησού. Όταν λες την ευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησον με», είτε με το νου είτε με την καρδιά, μπορείς καθημερινά να κοινωνείς άπειρες φορές το Χριστό. Ο τρίτος τρόπος είναι με την τήρηση των εντολών του Χριστού. Όποιος τηρεί τις εντολές του Χριστού, ενώνεται με το Χριστό, ενώνεται με την Αγία Τριάδα. Αυτήν την κοινωνία μας φανέρωσε ο ίδιος ο Χριστός. «Εάν τις αγαπά με, τον λόγον μου τηρήσει, και ο πατήρ μου αγαπήσει αυτόν, και προς αυτὸν ελευσόμεθα και μονὴν παρ᾿ αυτώ ποιήσομεν¨.(Ιωαν.ιδ,23). Και ¨ Εὰν τας εντολάς μου τηρήσητε, μενείτε εν τη αγάπῃ μου¨(Ιωαν.ιε,10) . Επίσης ο Άγιος Διονύσιος Αρεοπαγίτης λέγει ότι: ¨Η ομοιοτητά μας και η ενότητα μας με το Θεό πραγματοποιείται μόνο με την εφαρμογή των θείων εντολών¨.
Ο τέταρτος τρόπος κοινωνίας -εδώ σταμάτησε λίγο, πήρε μια βαθιά ανάσα και φώναξε δυνατά- είναι με τα αυτιά !-χαμογέλασε και συνέχισε- Γίνεται με την ακρόαση του λόγου του Θεού, διότι ο λόγος του Θεού έρχεται με την ακοή και διοχετεύεται στην καρδιά. Την ίδια κοινωνία που δέχεσαι από τον ιερέα με τη λαβίδα, την ίδια δέχεσαι από τα αυτιά, όταν ακούς με ευλάβεια το λόγο του Θεού. Εάν λοιπόν κάθεσαι στην εκκλησία ήσυχα, όπως κάθεστε εδώ, κι έχεις φόβο Θεού, τότε λοιπόν κάθε φορά κοινωνείς το Χριστό από τα αυτιά. Ο πέμπτος τρόπος κοινωνίας γίνεται με την προσκομιδή, όπου ο ιερέας μνημονεύει τα ονόματα και βγάζει μερίδες πάνω στον άγιο δίσκο. Τη στιγμή της συστολής που ο ιερέας ρίχνει τις μερίδες στο άγιο ποτήριο και ενώνονται με το αίμα του Χριστού, οι πιστοί που μνημονεύθηκαν κοινωνούν το Χριστό και καθαρίζονται από τις αμαρτίες». Η συζήτηση κατέληξε με την όμορφη ευχή του, που συνήθιζε να λέει στους επισκέπτες: «Να σας φάει ο Παράδεισος»! Υστερόγραφο δικό μου. Αμήν» !
Και κλείνω πάλι με απόσπασμα Επισκοπικό. Λέει τα πράγματα με το όνομά τους όσο πολύ πρέπει αυστηρά. «Η ευσεβιστική αλλοφροσύνη μετέτρεψε τα λογικά πρόβατα σε απρόβλεπτα ερίφια που θέλησαν να υποκαταστήσουν τους ποιμένες. Ενώ ο ίδιος ο Θεός μας διδάσκει να υπακούμε ακόμα και στην κοσμική εξουσία (που στο κάτω-κάτω στις μέρες μας είναι από το λαό μας δημοκρατικά εκλεγμένη), πολλοί χριστιανοί μας κίνησαν επανάσταση ενάντια στην Εκκλησία τους, που δεν ξέρω αν φέρει ανάσταση, πάντως μέχρι τώρα σπέρνει θανάτους. Πιστέψαμε ότι εμάς, λόγω της πίστεώς μας, υποχρεούται ο Θεός να μας σώσει (τους άλλους όχι), και κάναμε επίδειξη αυτής της πίστεώς μας. Όμως αυτή η πίστη μας αποδείχθηκε λίγη, φτωχή, μικρή πίστη, που όχι μόνο βουνά δεν μπορεί να μετακινήσει, αλλά ούτε καν τον απειροελάχιστο ιό». Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος. «Οι χριστιανοί, συνεχίζει, διακρίθηκαν σε ευσεβείς : τάχα, όσοι ανεύθυνα αδιαφορούσαν για τον ιό, και πίστευαν αφελώς ότι είναι άτρωτοι, και σε ασεβείς : συνήθως έτσι λένε τους Επισκόπους κι όσους συγκατανεύσαμε στα μέτρα και καλέσαμε σε υπακοή στην Εκκλησία και σε τάξη …
Δεν υποκύπτω στον πειρασμό να κάνω τα ανωτέρω συγκεκριμένα στην Αχαΐα και ονομαστικά. Όχι για άλλο λόγο, παρά για να μην τους δοθεί η ευκαιρία να φανταστούν πως είναι πάνω από όλα και όλους ακόμα μια φορά !
Με «την
αγάπην την πρώτην, ην ουκ αφήκα …»
Αθανάσιος Κοτταδάκης
Σπουδαία και σημαντική η σύνοψη αυτή των κειμένων προς καταρτισμό των αναρχοχριστιανών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα απλό και ασήμαντο θέμα έγινε μεγάλο από επιτήδειους που δεν σέβονται τίποτα και κανέναν. Είναι τα ίδια πρόσωπα που μόνιμα είναι διαμαρτυρόμενα επί κάθε θέματος και βλέπουν εχθρούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας χωρίς να κατανοούν ότι αυτοί είναι οι εχθροί και όχι οι άλλοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν Αρχιεπίσκοποι, Μητροπολίτες, Ιερείς τάσσονται υπερ του σφραγίσματος των ναών την ώρα της Θείας Λειτουργίας και του εξοβελισμού των πιστών από αυτούς, δεν μάς κάνει εντύπωση ότι θεολόγοι - αρθρογράφοι συμφωνούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσιολογικό είναι αυτό.
Καλά και άγια τα όσα γράφει και έχει συγκεντρώσει εδώ ο σπουδαίες Θεολόγος κ. Κοτταδάκης που επί χρόνια μας κρατούσε συντροφιά στο ραδιόφωνο του Πειραιά. Ότι και να γράψει να γνωρίζει ότι αυτοί οι άνθρωποι που έχουν σύγχυση στο μυαλό τους δεν πρόκειται να αλλάξουν. Άγγελος εξ Ουρανού να πάει και να τους πει όχι έχουν λάθος και να τους φανερώσει την αλήθεια αυτοί θα παραμείνουν σταθεροί στην πλάνη τους. Χαμένος χρόνος είναι το να αφιερώνεις επιχειρήματα για αυτούς. Εγώ έχω παραιτηθεί. Τους ακούω και γελώ με τις γελοιότητες που μου λένε. Έλεγε ένας φίλος για άλλους λόγους ότι παίρνουν ληγμένα!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν σας άκουγαν στα προηγούμενα ήρθα σας η στάση συγκεκριμένων ακραίων ομάδων, με περιδεή πίστη και ελλιπή θεολογική κατάρτιση, δεν θα είχαν διαβρώσει την συνείδηση αμόρφωτων λαϊκών και σκληροπυρηνικών κληρικών που παντού βλέπουν εχθρούς της πίστεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 2:42 μμ. εσύ εκπροσωπείς την ακραία ομάδα των σκληροπυρηνικών εκκλησιομάχων που έχουν μηδαμινή θεολογική κατάρτιση και που συνέχεια βρίζουν τους πιστούς!! Ντροπή σου!
ΑπάντησηΔιαγραφή