Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

Χρήση πολλών Λαβίδων θα δώση άλλοθι στους αμφισβητούντες τη Θεία Κοινωνία - Του Β. Χαραλάμπους


 Χρήση πολλών Λαβίδων θα δώση άλλοθι στους αμφισβητούντες τη Θεία Κοινωνία 

Του  Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για χρήση πολλών Λαβίδων για τη Θεία Μετάληψη. Μάλιστα για ενδεχόμενη απόφαση για χρήση πολλών λαβίδων, προβάλλεται εκ των προτέρων η ‘’απάντηση – επιχείρημα’’ ότι ‘’το κουταλάκι (όπως το αποκαλούν) δεν είναι θέμα δογματικό’’.  
 
Το να θέτουν κάποιοι το ερώτημα ‘’αν το κουταλάκι (όπως το αποκαλούν) είναι θέμα δογματικό’’, αποτελεί λάθος ερώτημα.  Το ερώτημα αυτό εκτός του ότι είναι λάθος  ερώτημα, άθελα και καθοδηγητικά οδηγεί σε απάντηση που δεν απαντά στην ουσία του προβλήματος, που δεν είναι άλλη από το γεγονός ότι οι ‘’επιδημιολογικοί λόγοι’’ που προβάλλονται, δίνουν άλλοθι στους αμφισβητούντες τη Θεία Μετάληψη.  Κατ’ ουσία η χρήση πολλών Λαβίδων για τη Θεία Μετάληψη για επιδημιολογικούς λόγους, δημιουργεί τις προϋποθέσεις αμφισβήτησης ενός δογματικού θέματος, καθότι αμφισβητείται το ουδέποτε κολλάς δια της Θείας Κοινωνίας. 
 
Το πρόβλημα έγκειται στο ότι η επιδημιολογική πρόφαση είναι που δίνει άλλοθι στην αμφισβήτηση ενός θέματος δογματικού και αναμφισβήτητα το δίνει σε όσους βλάσφημα διαδίδουν ότι μπορεί να κολλήσεις δια της Θείας Κοινωνίας.  Δεν αντιλαμβάνονται ότι η επιδημιολογική πρόφαση για χρήση πολλών λαβίδων, δίνει άλλοθι στους αμφισβητούντες ότι ουδέποτε κολλάς δια της Θείας Κοινωνίας, ένα θέμα δογματικό για την Εκκλησία;
 
Ούτε επίσης η θέση Επισκόπου για χρήση πολλών λαβίδων, ως μορφή υπακοής στην πολιτεία είναι ορθή, καθότι και αυτή δίνει άλλοθι στους αμφισβητούντες τη Θεία Μετάληψη, όπως επίσης και η χωρίς καμιά Αγιογραφική και Πατερική βάση αυθαίρετη θέση Επισκόπου, ότι δήθεν ‘’υπάρχουν προϋποθέσεις για να μην κολλάς’’.
 
Αν προσθέσει κανείς σ’ αυτό και την προτροπή που παρατηρήθηκε στην μη αναγνωρισμένη από την πλειοψηφία των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών ‘’Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας’’, να φέρνουν δηλαδή το ποτηράκι τους οι πιστοί και ακολούθως να το πετάνε, αντιλαμβάνεται όχι μόνο την αμφισβήτηση που προκαλούν, αλλά και τη μεγάλη ασέβεια που πράττουν.  Κατάλαβαν τη μεγάλη αυτή ασέβεια οι επινοήσαντες το έγκλημα του σχίσματος στην Ουκρανία και μηδέποτε μετανοήσαντες για τούτο; 
 
Μα γιατί όμως να απορούμε για την ασέβεια τους αυτή;  Από αυτούς δεν προέρχονταν  εκείνοι που στην προσπάθεια κατάληψης Ιερού Ναού της Αυτόνομης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας πρόσφατα, πέταξαν και το Άγιο Ποτήριο, χύνοντας καταγής στο δρόμο την Αγία Κοινωνία, για το οποίο ασεβές γεγονός ούτε ακροθιγώς δεν αναφέρθηκαν οι επιλέξαντες τη μονομέρεια στο Ουκρανικό.  Τι απορούμε λοιπόν για μια ακόμα  ασέβεια; 
 
Το δε γεγονός που δημοσίευσε η Romfea.gr (12/5/2020), ότι ‘’ο πρωθιερέας Ίγκορ Σάββα, κληρικός της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της  Ουκρανίας, υπό του Μητροπολίτη Επιφανίου, ανακοίνωσε μέσω Facebook ότι με την έναρξη της καραντίνας η  κοινότητα του ασκεί την τέλεση Θείας Ευχαριστίας και Μετάληψης on-line’’, ένα γεγονός που η μονομέρεια στο ‘’Ουκρανικό’’, θεώρησε ‘’φρόνιμο’’ να αφήσει παντελώς ασχολίαστο και το οποίο κατασκανδάλισε τους πιστούς.
 
Ο πόλεμος που γίνεται στις μέρες μας για τη Θεία Μετάληψη, καθιστά προσεκτικότερη τη στάση Ιερωμένων και δη Ιεραρχών αναφορικά με το θέμα τούτο, για να μη δίνεται άλλοθι σε όσους αντιμάχονται την Εκκλησία στο ζήτημα τούτο.  Η χρήση πολλών λαβίδων,  δίνει άλλοθι στην αμφισβήτηση και σκανδαλίζει τους πιστούς. 
 
Πρόκειται για απόφαση χρήσης πολλών λαβίδων για επιδημιολογικούς λόγους και αυτό θα γίνει κατά την άποψή τους, για να αποκλειστεί η μετάδοση του κορωνοϊού.  Αυτό δεν δίνει άλλοθι στους αμφισβητούντες τη Θεία Μετάληψη;  Οι επιδημιολογικοί λόγοι που προβάλλονται δημιουργούν τις προϋποθέσεις αμφισβήτησης ενός δογματικού θέματος.  Αυτό τόσο δύσκολο είναι να το αντιληφθούν;  

3 σχόλια:

  1. Δεν αμφισβητώ την Θεία Κοινωνία. Όλο αυτό το διάστημα όταν οι Ναοί είναι ανοικτοί και έχω προετοιμαστεί Κοινωνώ. Δεν θα με πείραζε η χρήση πολλών λαβίδων. Δεν το βλέπω το όλο θέμα σημαντικό. Αν ορισμένοι αδελφοί νιώθουν καλύτερα ας έχουν την δυνατότητα. Νεαρό παιδί πήγαινα στο ιερό και είχα δει ότι κληρικός από τους τρεις του ναού δεν έκανε κατάλυση ο λόγος ότι σιχαινόταν. Φρόντιζε να μην αφήσει Σώμα και αίμα και ποτέ δεν καθάριζε το Άγιο Ποτήρια. Κοιμήθηκε τώρα ο Θεός να τον αναπαύει είχε και αυτός την αδυναμία του. Δεν είναι ο μόνος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η αμφισβήτηση της Θείας Κοινωνίας είναι βλασφημία.
    Τελεία και παύλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ πάντως έχοντας παρακολουθήσει 2 Θείες Λειτουργίες, του Αρχιεπίσκοπου Αμερικής, π. Ελπιδοφόρου, έχω παρατηρήσει με έκπληξη ότι κατά της διάρκεια της Θείας Κοινωνίας, εκείνος κοινωνουσε τους πιστούς, με μια λαβίδα, πηγαίνοντας και ο ίδιος κόντρα, στις πολλαπλές λαβιδες, που ο πατήρ Αλεξ, καθιέρωσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή