Ἡ θεία λειτουργία τοῦ ἐφετινοῦ Πάσχα, Γορτύνιοι καί Μεγαλοπολίτες, ἀγαπητοί ἀδελφοί, καθορίστηκε ἀπό τήν ἁγία μας Ἐκκλησία νά τελεσθεῖ τήν 9η ἑσπερινή ὥρα τοῦ Σαββάτου. Ἔγινε καί γίνεται μεγάλη συζήτηση καί διαπληκτισμός γύρω ἀπό τό θέμα αὐτό, ἐνῶ θά ἔπρεπε νά ποῦμε ταπεινά ὅτι θά κάνουμε ὅ,τι μᾶς εἶπε ἡ Ἐκκλησία μας. Αὐτό συμβαίνει, γιατί στήν Ἑλλαδική μας ἰδιαίτερα Ἐκκλησία, ἐνῶ δέν ζοῦμε μέ ἀκρίβεια στήν προσωπική μας ζωή, ζητοῦμε καί ἀπαιτοῦμε ἀπό τήν Ἐκκλησία τήν ἀκρίβεια στά διάφορα προβλήματα πού ἀντιμετωπίζει καί χάριν τῶν πιστῶν της ἐφαρμόζει τήν οἰκονομία «ἄχρι καιροῦ». Καί αὐτό πού γίνεται εἶναι μεγάλη ἁμαρτία γιά ᾽μᾶς.
Ναί! Ὅπως μᾶς λέγει ὁ μακαριστός ἅγιος πατήρ Ἐπιφάνιος, ὁ πλησίον σέ μᾶς, ἀπό τήν Καλαμάτα, «εἶναι ἀπαράδεκτος ἡ ἐφρμογή ὑφ᾽ ὑμῶν ἀκριβείας εἰς ζητήματα εἰς τά ὁποῖα ἡ Έκκλησία ἐφαρμόζει οἰκονομία» (βλ. βιβλίον του σελ. 180-182, Ἄρθρα, Μελέται – Ἐπιστολαί, τόμος Α´).Ἀλλά καί γιά τήν Ἐκκλησία μας, ἀγαπητοί ἀδελφοί, ἡ ἡμέρα
ἀρχίζει ἀπό τήν ἑσπέρα, μετά τήν λεγομένη Ἐνάτη ὥρα, μέ τήν ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ
καλύτερα. Ἔτσι λοιπόν ἡ Θεία Λειτουργία τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου θά τελεστεῖ
καί ἐφέτος ἡμέρα Κυριακή, ὄπως ἔτσι τελεῖται πάντοτε. Ναί, ἀλλά δέν ἀναστήθηκε ὁ
Χριστός τήν 9η ὥρα! Ὄχι! Κανείς δέν ξέρει, ἀδελφοί μου, ποιά ὥραἀναστήθηκε ὁ
Χριστός, κανείς δέν τόν εἶδε ἀναστάντα μετά τήν Ἀνάστασή του. Τά Εὐαγγέλια
σιωποῦν στό θέμα αὐτό. Γι᾽αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγο δέν ἔχουμε καί εἰκόνα τῆς Ἀναστάσεως
τοῦ Χριστοὐ, γιατί οἱ ἐμφανίσεις τοῦ Χριστοῦ εἶναι μετά ἀπό αὐτήν (βλ. τά Ἑωθινά
Εὐαγγέλια).
Ἐμεῖς λοιπόν πρέπει, ἀδελφοί, νά κάνουμε ὑπακοή σέ ὅ,τιμᾶς
λέγει ἡ Ἐκκλησία καί νά προσέξουμε νά ζοῦμε ἀναστημένη πνευματική ζωή, ὅπως ἁρμόζει
σέ χριστιανούς πού ἔχουν ἀναστημένο Ἀρχηγό, τόν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστό, τόν
Θεό μας. Πέρα οἱ ἀσέβειες, πέρα τά μαλώματα καί πέρα οἱ κακίες μεταξύ μας.
Προφητική φωνή του Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη.
ΑπάντησηΔιαγραφή(Αφιερωμένη σε όσους συγχέουν την Εκκλησία με την Ιεραρχία)
Ούτε εκ του υπουργείου ούτε εκ της Συνόδου αναμένομεν γενναίον τι δια την Εκκλησίαν. Η τελευταία μάλιστα απεδείχθη ανίκανος όλως, αφ΄ ης ημέρας ιδρύθη εν Ελλάδι, να διαπράξη αγαθόν τι υπέρ της Εκκλησίας. Τουναντίον μάλιστα και έβλαψε ταύτην καιρίως παραγνωρίσασα όλως τον αληθή αυτής προορισμόν και θεωρήσασα εαυτήν μέχρι τούδε απλούν εργαστήριον δεσποτάδων και παπάδων, ους στρατολογούσα συνήθως εκ της κοινωνικής υποστάθμης, άνευ ελέγχου παιδείας και ηθικής, εξαποστέλλει αυτούς ουχί ως ποιμένας, αλλ΄ ως λύκους βαρείς, μη φειδομένους του ποιμνίου του Κυρίου. Παρά τοιούτου σωματείου επαναλαμβάνομεν και πάλιν, ότι ουδέν απολύτως αγαθόν έχομεν να προσδοκώμεν. Πάσας τας ελπίδας ημών αναθέτομεν εις την ιδιωτικήν πρωτοβουλίαν εκείνων, οίτινες ακμαίον έτι διασώζοντες αυτοί το θρησκευτικόν αίσθημα και κηδόμενοι της τιμής και αξιοπρεπείας της Εκκλησίας και της θρησκευτικής διαπαιδαγωγήσεως του Έθνους ημών θέλουσι και δύνανται να συντελέσωσιν εις ανύψωσιν του εκκλησιαστικού γοήτρου και εις αναρρίπισιν του θρησκευτικού παρ΄ ημίν αισθήματος.
ΕΦΗΜΕΡΙΣ 7-4-1888.
Aναμενόμενη η τοποθέτησή του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωστό το τροπάριο αυτό.
Μήπως θέλει να πει να κάνομε υπακοή στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπακοή στον Ιερώνυμο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι γιατί να μην κάνομε την ακολουθία της Αναστάσεως στα χαράματα της Κυριακής ώστε να μην καταλυθεί και η νηστεία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλοί ναοί, ακόμη και στην ευρύτερη Αττική, με άδεια του Επισκόπου, θα κάνουν Αναστάσιμο Όρθρο και Θεία Λειτουργία στις 5:30 το πρωί της Κυριακής. Ενδεικτικά αναφέρω το προσκύνημα του Χριστού στα Σπάτα.
ΔιαγραφήΣτην μητροπολη Μεσογαίας θα ψαλλουν ΟΛΟΙ οι ναοι κανονικά τον ορθρο μετά το Χριστος Ανεστη και κατοπιν θα τελεστεί η αναστασιμη θ.λειτουργια( το βράδυ). Επίσης, σε κάθε διαμερισμα της μητροπόλεως ενας τουλάχιστον ναος θα κάνει χαράματα ορθρο/ θ.λειτουργια
ΔιαγραφήΜήπως άλλαξε η ώρα της Ανάστασης για να φάμε κρέας και να καταλύσομε την αυστηρή νηστεία του Μ Σαββάτου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην φωνή του Μητροπολίτη και Καθηγητή Πανεπιστημίου να την ακούσουν ιερείς που θεωρούν τους εαυτούς τους άτλαντες της Ορθοδοξίας;, της Εκκλησιολογίας και προτρέπουν τους πιστούς οι πτυχιούχοι της αράδας σε ανυπακοή με τα διάτρητα συνθήματα τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα αναγκαστούμε να πάμε στην Κύπρο για να κάνομε Ανάσταση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν κάνω λάθος, η αφή του Αγίου Φωτός γίνεται το Μ. Σάββατο το μεσημέρι. Δεν πρέπει αυτό να το λάβουμε υπόψη; ΔΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αφή του Αγίου Φωτός γίνεται το Μ Σάββατο το μεσημέρι. Δεν πρέπει αυτό να το λάβουμε υπόψη μας; ΔΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή