Παρασκευή 23 Απριλίου 2021

Στο στόχαστρο σκοπιμοτήτων ΕΚΚΛΗΣΙΑ & ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ -Του Βασιλείου Βακάλη


Στο στόχαστρο  σκοπιμοτήτων

 Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι Α  &  Κ Ρ Υ Φ Ο  Σ Χ Ο Λ Ε Ι Ο

Του Βασιλείου Βακάλη.

         Διακόσια χρόνια από τον ξεσηκωμό του Γένους το 1821. Μια ευκαιρία αναστοχασμού για όλους μας. Να σταθούμε νοερά μπροστά στις μαρτυρικές μορφές των προγόνων μας και να αναλογιστούμε την αναγκαστική ραγιαδοποίησή τους, τους αγώνες, τις θυσίες, τις καταστροφές, τις σφαγές, το παιδομάζωμα, τους εξισλαμισμούς και να σκεφτούμε αν και πώς εμείς μετατρέψαμε τους αγώνες, τις αγωνίες και τις λαχτάρες τους σε πράξεις προόδου, προκοπής, ευημερίας και θωράκισης της πατρίδας μας ιδιαίτερα σήμερα, που βρισκόμαστε μπροστά στα όνειρα της Τουρκιάς να μας αφανίσει από προσώπου γης. Σ' αυτή τη συγκυρία χαίρεται κανείς όταν βλέπει ανθρώπους του πνεύματος και της επιστήμης να ερευνούν και να μελετούν τα έργα, τους λόγους και το ήθος των Τουρκομάχων του '21 και να προσφέρουν τα αποτελέσματα της επιστημονικής τους εργασίας στους συμπολίτες ως τροφή πνευματική και ως οδηγό για την ατομική και συλλογική μελλοντική πορεία.

       Ωστόσο, υπάρχουν και εκείνοι οι επιστήμονες οι οποίοι αντί να προβάλλουν το λαμπρό ήθος και τις αξεπέραστες αξίες της αγιασμένης εκείνης επανάστασης αυτοί αρέσκονται να αναδεικνύουν μόνο πάθη, αδυναμίες, λάθη και στραβοπατήματα, τη χωματίλα και μόνο των επαναστατών. Λένε ότι θέλουν να απομυθοποιήσουν πρόσωπα και γεγονότα του '21. Αλλά το έργο τους συχνά μοιάζει με εκείνο του σκαθαριού, που αρέσκεται να σέρνεται στη γη ασχολούμενο με τη διαχείριση σβώλων κοπριάς. Γιατί είναι άλλο πράγμα η μελέτη και η προβολή προς αποφυγήν του αρνητικού παραδείγματος και άλλο πράγμα η σκόπιμη και εμμονική ανάδειξή του με στόχο την προώθηση ιδεολογικών αγκυλώσεων και κομματικών θέσεων.

       Με την έναρξη του 2021 σαν έτοιμοι από καιρό κάποιοι επιστήμονες άρχισαν το άχαρο έργο τους επαγγελλόμενοι την αλήθεια και χρησιμοποιώντας επιλεκτικά ιστορικές πηγές που εξυπηρετούν τους στόχους τους. Οι Σουλιώτες;  Αλλόφυλοι, που δεν πήγαν βέβαια να ελευθερώσουν τα Τίρανα! Ο Αλής; Ευεργέτης των Ραγιάδων! Ο Κολοκοτρώνης; Τσιφλικάς! Ο Καραϊσκάκης; Βωμολόχος! Ο Μακρυγιάννης; Θρησκόληπτος! Η Μαντώ; Ελαφρούτσικη! Ο Υψηλάντης; ΄Αμυαλος! Ο Καποδίστριας; Φασίστας! Ο Γρηγόριος ο Ε΄; Αυτός κι αν δεν ήταν εχθρός της επανάστασης, που δεν τον ξεπλένει ούτε το αίμα του, όταν τον πιάσει ο στόμας τους ο συκοφαντικά βέβηλος! Το κρυφό σχολειό; Ανύπαρκτο! Μύθος! Και αγωνίζονται να επιβάλλουν την ανυπαρξία του ... ανύπαρκτου. Αυτού του είδους οι επιστήμονες, που βάλθηκαν να μας μάθουν - ντε και καλά - τη δική τους σκαρίμπεια ανάγνωση της ιστορίας του '21 και της τουρκοκρατίας, έχουν εργαλειοποιήσει την ιστορία και συναγωνίζονται ποιος πρώτος θα μας ... πείσει ότι η τουρκοκρατία δεν ήταν δα και τίποτε το τρομερό! Πατερούλης ο Σουλτάνος, καλέ μου. Αυτό λένε και οι Τούρκοι. Απ' όοοοολα είχαν οι Ραγιάδες. Ακόμα και σχολεία! Και γι' αυτό δεν είχαν ανάγκη από κρυφά σχολειά!  ΄Εγραψε ένας απ' αυτούς; "Η Οθωμανική περίοδος ως το 1914 μπορεί να θεωρηθεί ως μια από τις πλέον ευνοϊκές συμβιώσεις κυρίαρχων μουσουλμάνων και υποτελών χριστιανών"! Ναι, καλά διαβάσατε. Φτάσανε σε τέτοιο απαίσιο σημείο να αποδέχονται ως κάτι φυσικό (= ευνοϊκή συνύπαρξη) την ύπαρξη κυρίαρχης και υπόδουλης κοινωνίας! Αμφιβάλλω αν θα έγραφαν κάτι παρόμοιο στην περίπτωση που η υπόδουλη κοινωνία ήταν μουσουλμανική.

       Ας μη γελιόμαστε. Αυτού του είδους επιστήμονες δεν τους έπιασε ο καημός για την ιστορική αλήθεια και ακρίβεια. Δεν έχουν στόχο να μας διδάξουν το εθνικό μέσα από την αλήθεια, γιατί ελέγχονται για τις σχέσεις τους με την ιστορική αλήθεια. Να αποδομήσουν θέλουν κάθε έννοια πατριωτισμού και να απομειώσουν μέχρι μηδενισμού τη συμβολή της Ορθοδόξου Εκκλησίας στη διατήρηση και στον φωτισμό του Γένους κατά τα σκληρά χρόνια της Οθωμανοκρατίας. Αυτός είναι ο στόχος τους. Δεν επιθυμούν την καταδίκη της οθωμανικής μουσουλμανικής σκοταδιστικής καταπίεσης. Σκόπιμα παραβλέπουν πως αν οι Διονύσιοι Φιλόσοφοι είχαν γίνει Αγιατολάδες, οι Πατροκοσμάδες χοτζάδες και οι Ραγιάδες μουσουλμάνοι επανάσταση δε θα είχε γίνει. Ποιος θα την έκανε. Ταυτίζουν με αυθαίρετες γενικεύσεις την Εκκλησία με τον σκοταδισμό και την παρουσιάζουν ψευδόμενοι ως εχθρό της επανάστασης δογματίζοντας οι ίδιοι σκοταδιστικά και από σκοπού. Αρνούνται την αλήθεια την οποία γράφει ο Καθηγητής του ΕΚΠΑ Π. Κιτρομιλίδης: "Υπάρχει ένα πολύ σημαντικό στοιχείο αναχρονισμού αν επιμείνουμε στην άνευ όρων αντιπαράθεση Διαφωτισμού και Χριστιανισμού. Επικρατεί μια απλουστευτική αντίληψη για την Ορθοδοξία και τον Διαφωτισμό ως αντιθετικά συστήματα αξιών". Κλείνουν τα αυτιά τους όταν ο Αρχιγραμματέας του Πατριαρχείου Θ. Ζυγομαλάς φωνάζει από το 1585 και λέει: "Σοφίαν και μαθήματα δούλοι όντες ουκ έχομεν. Αι επιστήμαι, αι τέχναι, η παίδευσις ηφανισμένα ... Δώη ο Θεός ποτε άνεσιν και ελευθερίαν, την εις το αρχαίον [πολιτικόν καθεστώς] αποκατάστασιν". Και σε όσα ο μαθητής του Α. Κοραή Κ. Κούμας γράφει ότι όντας δεκάχρονος δε γνώριζε Εκκλησία και σχολείο στη Λάρισα γιατί τη μοναδική Εκκλησία της πόλης την είχαν γκρεμίσει οι Τούρκοι και το κοινό σχολείο ήταν - με δικά του λόγια - "κλειστό διά τον φόβον των γενιτσάρων"! Δυστυχώς δεν ήταν τα παραπάνω σπάνια γεγονότα ή εξαιρέσεις και φωνές μεμονωμένες. ΄Ηταν ο κανόνας. ΄Ηταν το θρησκευτικό και μορφωτικό καθεστώς στο οποίο ζούσαν οι Ραγιάδες. Κάτι παραπάνω ήξεραν από πολλούς σημερινούς επιστήμονες οι Ζυγομαλάς και Κούμας. Μύθος είναι το ανεμπόδιστο και ελεύθερο ραγιαδοσχολείο. Μέριμνα για σχολεία ραγιαδοπαίδων ουδέποτε έδειξαν οι Τούρκοι. Αν δεν υπάρχει φιρμάνι που να απαγορεύει τη λειτουργία σχολείων ραγιαδοπαίδων  ΔΕΝ υπάρχει και φιρμάνι ίδρυσης, μέριμνας και προστασίας  ανάλογου σχολείου απ' όσα γνωρίζουμε. Τα αριθμητικώς ελάχιστα σε σύγκριση με τα πολλαπλασίως αναγκαία ραγιαδοσχολεία στην τουρκοκρατία λειτουργούσαν με χρήματα από την αυτοφορολόγηση του Ραγιά ή της Εκκλησίας ή από την προσφορά πλουτισάντων εκτός Οθωμανικού εδάφους Ελλήνων. ΄Οσα σχολεία λειτούργησαν τότε, λειτούργησαν αθέσμως, ως ανά πάσα στιγμή ανακλητή βακούφικη εκκλησιαστική δραστηριότητα, χωρίς καμιά απολύτως νομική ή άλλου είδους κάλυψη απ' τον Σουλτάνο και σχεδόν πάντα η ασφαλής και ανεμπόδιστη και ελεύθερη λειτουργία τους εξαρτιόταν από τις εξάρσεις των αρπακτικών ορέξεων του κάθε μπέη και του κάθε αγά. Κάποιοι αναθεωρητές της ιστορίας λησμονούν ότι το 1911 - προσοχή: 1911 - ο Μητροπολίτης Βελλάς Σπυρίδων Βλάχος ποτέ δε μπόρεσε να νομιμοποιήσει το Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς απ' τις τουρκικές αρχές και ισχυρίζονται ψευδόμενοι ότι η Εκκλησία έπλασε τον "μύθο" του κρυφού σχολειού. Δεν είχε ανάγκη η Εκκλησία από "μύθους", ούτε τον πίνακα του Γκύζη, ούτε το ποίημα του Πολέμη για να κατοχυρώσει δεκάδες χρόνια μετά το '21 τη θεμελιώδη συμβολή της στη διατήρηση, τον φωτισμό και τον ξεσηκωμό του Γένους. Οι Γκύζης και Πολέμης "κατέγραψαν" στα καλλιτεχνήματά τους την παράδοση του λαού μας. Η Εκκλησία δε φοβάται την ιστορική αλήθεια, αντίθετα την επιδιώκει γιατί απ' τα πρώτα χρόνια της σκλαβιάς διαθέτει αγωνιστικές περγαμηνές, που είναι υπογραμμένες με το αίμα χιλιάδων μελών της, εκατοντάδων λειτουργών της και δεκάδων ανωτάτων στελεχών της. Η ύπαρξη και η λειτουργία του κρυφού σχολειού είναι θεμελιωμένη στη μακρόχρονη συλλογική μνήμη, πίστη και συνείδηση του Ελληνικού λαού, η οποία διαμορφώθηκε από αληθινά βιώματα και ακατάγραπτες ιστορικές πραγματικότητες κατά τα χρόνια της δουλείας. Γι' αυτό και διατηρείται μέχρι σήμερα η παράδοση του κρυφού σχολειού. Γι' αυτό και ο λαός αγάπησε τα καλλιτεχνικά δημιουργήματα του Γκύζη, του Πολέμη και του Βρέλλη. Σ' αυτά τά καλλιτεχνήματα ο λαός διαβάζει την ιστορία του, αναγνωρίζει το ιστορικό παρελθόν του και την υπαρκτή προσφορά της Εκκλησίας του στην υπόθεση της στοιχειώδους και κατά το δυνατόν μορφώσεως του Ραγιά. Αν τα καλλιτεχνήματα αυτά δεν τόνιζαν την προσφορά της Εκκλησίας στον υπόδουλο Ραγιά κανένας αναθεωρητής της ιστορίας δεν θα ασχολιόταν μαζί τους. Ποιος Ραγιάς θα φανταζόταν στα χρόνια εκείνα ότι θα υπήρχαν σήμερα ΄Ελληνες που θα αμφισβητούσαν τα δεσμά του, ώστε να φροντίσει να αφήσει γραπτές - ικανοποιητικές των απαιτήσεων των σημερινών αναθεωρητών της ιστορίας - αποδείξεις για την πνευματική του καταπίεση και την πλήρη αδιαφορία του Σουλτάνου για τη μόρφωσή του!

          Ας αναλογιστούν λοιπόν οι αναθεωρητές αυτοί της ιστορίας μας ξανά τους στόχους και τις μεθόδους τους και ας ξανασκεφτούν ότι η απενοχοποίηση του ζοφώδους ισλαμοφασισμού των Οθωμανών και η αλόγιστη αποδόμηση προσώπων και γεγονότων του '21 μάλλον νέους γενιτσάρους αναδεικνύουν παρά ΄Ελληνες νέους με στέρεα εθνική, ιστορική και αντιστασιακή συνείδηση απέναντι στα σχέδια των σύγχρονων ισλαμοφασιστών της αντίπερα όχθης του Αιγαίου. Κάποιοι πρέπει να μάθουν ότι εθνικό δεν είναι το ψευδές ή το κατά το ήμισυ αληθές, αλλά το πλήρως αληθές.-

ΠΗΓΗ: ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΑ

 

ΥΓ. ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ, ΣΤΑΥΡΟΑΝΑΣΤΑΣΙΜΟ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου