«Δέν ὑπάρχει Ἱ. Κανόνας!»
Ὑπό ἀρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη
Ἕνα ἀπό τά σχόλια πού ἀναρτήθηκε μέ ἀφορμή
τό ἄρθρο μας «Θ. Λειτουργία & Θ. Κοινωνία» (anastasiosk.blogspot.com) ἦταν: «Από ότι γνωρίζω δεν υπάρχει κάποιος κανόνας
ο οποίος ορίζει την νηστεία προ της Θ. Κοινωνίας. Όσα βιβλία σχετικά έχω
διαβάσει ούτε σε ένα δεν έχω δει. Όλα λένε ότι αυτό επαφίεται στην διακριτική
ευελιξία του Πνευματικού». Αυτό μου είχε πει και ο Πνευματικός μου όταν τον
ρώτησα». (26 Μαΐου 2021 - 11:15 π.μ.).
Θεολόγοι καί Ἱερεῖς, παντοῦ, στήν
Ἑλλάδα, Ρωσία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Ἀμερική, κ.λ.π.,
προκειμένου νά στηρίξουν τή μοντέρνα ἄποψη, ὅτι δέν ἀπαιτεῖται νηστεία
πρό τῆς Θ. Κοινωνίας, φέρουν ὡς μοναδικό
(!) ἐπιχείρημα «δέν ὑπάρχει Ἱ. Κανόνας».
Οἱ Κανόνες θεσπίζονταν, ὅταν προέκυπτε κάποιο πρόβλημα, γιά νά λυθεῖ τό πρόβλημα. Π.χ. ὑπῆρχαν χριστιανοί πού νήστευαν μαζί μέ τους Ἰουδαίους. Θεσπίσθηκε Κανόνας πού ἀπαγόρευσε μιά τέτοια νηστεία.[1] Ὑπῆρχαν χριστιανοί πού νήστευαν Κυριακή καί Σάββατο. Θεσπίσθηκε Κανόνας πού ἀπαγόρευσε καί αὐτή τή νηστεία[2] κ.λ.π.
Καί στή μακρόχρονη ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας
μας δέν προέκυψε πρόβλημα, ἄν θά πρέπει
νά νηστεύουν πρό τῆς Θ. Κοινωνίας, γιατί ἤδη (ἀπό τόν 4ον αἰ.), νήστευαν. Ἄν ἡ Ἐκκλησία
ἦταν ἀντίθετη μέ αὐτή τή νηστεία, κάποια
Οἰκουμενική Σύνοδος, τουλάχιστον ἡ Πενθέκτη (691 μ.Χ.) θά
θέσπιζε Κανόνα, γιά νά τήν ἀκυρώσει.
Ὅμως, καμία Σύνοδος δέν τήν ἀκύρωσε.
Πῶς, λοιπόν, ἀκυρώνουμε μιά παράδοση,
πού ἦταν ὑπό τήν ἔγκριση τῆς Ἐκκλησίας;
Ὑπάρχει Κανόνας γιά τό ἀπόρρητο τῆς
ἐξομολογήσεως; Ὄχι! Ἰσχύει ἤ ὄχι τό ἀπόρρητο; Ἰσχύει! Μά δέν ὑπάρχει
Κανόνας! Ὑπάρχει παράδοση, πού
κατά τόν Μ. Βασίλειο ἔχει ἰσχύ νόμου, δηλαδή Ἱ. Κανόνος.[3]
Ὑπάρχει Κανόνας γιά τή νηστεία τοῦ
Σταυροῦ (14 Σεπτεμβρίου); Ὄχι! Ὑπάρχει παράδοση.
Ὑπάρχει Κανόνας γιά τίς νηστεῖες
τῶν Χριστουγέννων, Ἁγίων Ἀποστόλων καί τῆς Παναγίας; Ὄχι! Ὑπάρχει παράδοση.
Τό ἴδιο ἰσχύει καί γιά τή νηστεία
πρό τῆς Θ. Κοινωνίας. Ὑπάρχει παράδοση,
πενθήμερης (!) καί ἑπταήμερης (!)
νηστείας πρό τῆς Θ.Κοινωνίας![4]
«Ἡ πρό τῆς θείας κοινωνίας νηστεία τριῶν ἤ
περισσοτέρων ἡμερῶν ἐπαφίεται εἰς τήν εὐλάβειαν τῶν πιστῶν», ἦταν ἡ ἀπόφαση
τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου τῆς Κρήτης (2016).
Καί ἄν ἡ εὐλάβεια τῶν πιστῶν δέν φανεῖ
στό κορυφαῖο αὐτό Μυστήριο, ποῦ
θά φανεῖ; «Μπορεῖς νά νηστέψεις ἀπό κρέας, γαλακτερά καί ψάρι;», εἶπα (1989) σέ μιά γριούλα, πού ζήτησε νά
κοινωνήσει. «Τί λές παππούλη μου; Γιά τό
Χριστό, ἀνάλαδη νά μείνω γιά
μιά ὁλόκληρη ἑβδομάδα!», ἦταν ἡ ἀπάντησή της!
Τό
θέμα, λοιπόν, δέν εἶναι, ἄν ὑπάρχει Κανόνας
πρό τῆς Θ. Κοινωνίας, ἀλλά ἄν ὑπάρχει διάθεση
(φιλότιμο!) γιά τόν ἀγώνα τῆς νηστείας. Διαφορετικά, καί Κανόνας νά ὑπῆρχε, ἡ κοιλιά μας θά εὕρισκε τρόπο, νά τόν καταφρονήσει! «Ἡ νηστεία
δέν εἶναι ἀπό τή φύση της βαριά, ἀλλά ἐμεῖς εἴμαστε χαμηλά πνευματικά, γι’αὐτό
μᾶς φαίνεται βαριά», λέει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος. [5] Καί ὁ λόγος του αὐτός θά πρέπει νά μᾶς
προβληματίσει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο δυστύχημα είναι ότι εμείς που μεγαλώσαμε με τους γονείς μας και τους παππούδες μας να νηστεύουν μια εβδομάδα για να κοινωνήσουν, δεν κρατήσαμε την ευλάβεια αυτή, και νιώθω σαν να τους προδίδω τ
Ζήλευα τη χαρά που είχαν μετά τη θ. Κοινωνία
Συγχαρητήρια στον π. Βασίλειο που γράφει αυτά τα ωραία πράγματα
Καλές οι σκέψεις σας π. Βασίλειε για την ιερά παράδοση αλλά ή την δεχόμαστε παντού ή όχι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν αρραβωνιάστηκα ο πνευματικός της μητέρας μου της είπε ‘’ως τον γάλο της κόρης σου δεν θα κοινωνήσεις ξανά’’. Αυτή είναι η παράδοση της Εκκλησίας της είπε.
Κατά τόπους υπάρχουν πολλές «παραδόσεις» μια από αυτές δεν θα πας Εκκλησία όταν πενθείς ούτε να Λειτουργηθείς ούτε τα Χριστούγεννα και το Πάσχα. Παράδοση το λέει και αυτό. Παράδοση που έχει μπει στην ζωή πολλών χριστιανών. Μια τέτοια κακή παράδοση είναι και η νηστεία προ της Θ. Κοινωνίας. Το μόνο που είναι αναγκαίο η ι. Εξομολόγηση.
Άλλο η λαϊκή παράδοση και άλλο η παράδοση της Εκκλησίας. Όλα αυτά που αναφέρατε είναι λαϊκές αντιλήψεις.
ΔιαγραφήΆλλο παράδοση της εκκλησίας καί άλλο "παράδοση"-δεισιδαιμονία ,την οποία δεν δέχεται η εκκλησία...(προς 10:36)
Διαγραφήαπαντηση 31 Μαΐου 2021 - 10:36 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι της παλιάς γενιάς, και κρατάω αυτό που έμαθα απο τους γονείς μου, νηστεύω μια εβδομάδα, και κοινωνώ με χαρά, δοκίμασε, αδερφέ, και συ, και θα δεις πόση καλή είναι αυτή η παράδοση, και θα αλλάξεις γνώμη,
Η Εκκλησία έχει θεσμοθετημένες νηστείες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤης Τετάρτης και της Παρασκευής, της Τεσσαρακοστής προ των Χριστουγέννων, της Τεσσαρακοστής προ του Πάσχα και της Μ. Εβδομάδος, των Αγίων Αποστόλων, του Δεκαπενταυγούστου και άλλες ημερήσιες (αποτομής της κεφαλής του Προδρόμου, Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, παραμονής των Θεοφανίων).
Τα πιστά μέλη της Εκκλησίας τις τηρούν αυτονόητα (εκτός αν συντρέχουν λόγοι υγείας ή κάτι έκτακτο) και αυτές αρκούν.
Τα Μυστήρια της Εκκλησίας δεν απαιτούν κάτι ξεχωριστό από πλευράς Νηστείας. Εξάλλου υπάρχουν πολύ σημαντικότερες προϋποθέσεις συμμετοχής σε αυτά (διαρκής πνευματικός αγώνας, διαρκής μετάνοια, διαρκής προσανατολισμός της κάθε λεπτομέρειας της ζωής μας προς το Θεό). Ας επικεντρωθούμε σε αυτά και ας μην (κρυφο)ιουδαΐζουμε, κραδαίνοντας διαρκώς κάθε λογής μεζούρα του Νόμου (επικαιροποιημένα: των Κανόνων).
Η μόνη νηστεία που υπάρχει πριν την Θεία Κοινωνία είναι από τις 12 το βράδυ του Σαββάτου μέχρι την ώρα της Κοινωνίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην ξεχνάμε επίσης πως το Σάββατο δεν είναι ημέρα νηστείας, με μόνη εξαίρεση το Μέγα Σάββατο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ιωάννης Φουντούλης για το θέμα http://www.orp.gr/wordpress/?p=11687
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρέ αδελφέ 31-5-2021, 10:36 π.μ. γιατί μπερδεύεις τα πράγματα! Οι παραδόσεις αυτές δεν πατάνε πάνω στην παράδοση των αγίων αλλά στις προκαταλήψεις και την άγνοια των "χριστιανών" κληρικών και λαϊκών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι η "κακή παράδοση", που αναφέρεις και αφορά εντάλματα ανθρώπων, που μιλούν με το πνεύμα το δικό τους, το κοσμικό κι όχι με το Πνεύμα και τη Χάρη του Θεού...
Για την πρώτη ειδικά περίπτωση που αναφέρεις με τον παπά, έχω μια επιφύλαξη. Αν αυτό της το είπε γιατί ανεχόταν προγαμιαίες σχέσεις της κόρης της με τον αρραβωνιαστικό της αδιαμαρτύρητα, καλώς ή κακώς της απαγόρευσε τη Θεία Κοινωνία; Δώσ' την απάντηση μόνος σου. άλλωστε αυτό το απαγορεύουν και οι Ι. Κανόνες.
π.Δ.
ΑπάντησηΔιαγραφήO π. Βασίλειος μιλάει για άγραφη παράδοση προ της Θ. Κοινωνίας, οι σχολιαστές , με αυτό να ασχοληθούν, να φέρουν επιχειρήματα που να λέει ότι δεν υπήρχε αυτή η παράδοση, να πεισθούμε και εμείς οι παλιοί που ακολουθούμε την παραδοσιακή γραμμή.
Γέρων Ιερέας
http://www.orp.gr/wordpress/?p=11687
ΔιαγραφήΟπως αναφερει ο π. Βασίλειος, πριν από τον 4ο αιώνα δεν υπήρχε νηστεία προ της Θείας Κοινωνίας. Νομίζω ότι αυτό επιβεβαιώνεται και από τις Πράξεις των Αποστόλων, ότι πρώτα δειπνούσαν και κατόπιν Κοινωνούσαν. Και δέν μπορούμε να πούμε βέβαια, ότι αυτοί δεν είχαν φιλότιμο, διότι από αυτούς τους Χριστιανούς ανεδείχθησαν Μάρτυρες και Οσιοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχει καμιά παράδοση για νηστεία προ της Θ.Κ. αυτά είναι επινοήματα που δεν έχουν θέση στην ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ και καλό θα ήταν να μην τα αναφέρουν γιατί είναι επινοήσεις ευσεβιστών παρεκκλησιαστικών οργανώσεων. Μας διδάσκει ο Κύριος στον Μυστικό Δείπνο. Τα υπόλοιπα είναι εκτός πνεύματος Αγίας Γραφής και των ιερών κανόνων.
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Φουντούλης γράφει ὁτι υπάρχουν χειρόγραφα που μιλάνε για επτά μέρες νηστείας πριν τις γιορτές των Ταξιαρχών, του Αγίου Δημητρίου
και για άλλες γιορτές
Αν δούμε τι προϋποθέσεις θέτει ο ι. Χρυσόστομος για την θ. Κοινωνία η νηστεία θα μας φαινόταν το πιο εύκολο πράγμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙφ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση στον 31 Μαΐου 2021 - 5:45 μ.μ.
Το έχω διαβάσει στα βιβλία του, αλλά δεν εξηγεί το λόγο που υπήρχε αυτή η νηστεία, κατά τη γνώμη μου για να κοινωνήσουν όσοι είχαν την ονομαστική τους γιορτή, επιβεβαιώνεται αυτό που γράφει ο π. Βασίλειος υπήρχε παράδοση επτά ημερών νηστείας πριν τη Θ. Κοινωνία
Δυστυχώς αντί να ποθούμε τη νηστεία, αναζητούμε τρόπους για να την αποφύγουμε
Μοναχός Ηλ.,
Προς Ανώνυμο 31/5/2021, 4:51 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδελφέ μου, όπως θα διάβασες στο άρθρο η νηστεία πριν τη Θ. Κοινωνία είναι παράδοση της Εκκλησίας, των αγίων μας, κι όχι των θρησκευτικών οργανώσεων, ίσα ίσα που οι θρησκευτικές οργανώσεις στα θέματα νηστείας για τους λαϊκούς είναι πολύ ελαστικές. Οι Εβραίοι πριν το νομικό Πάσχα είχαν αυστηρή νηστεία 8 ημερών Είναι δυνατόν ο Χριστός Μ. Πέμπτη να κατέλυσε τη νηστεία, που τήρησε μέχρι εξευτελισμού (π.χ. περιτομή) όλα τα διατεταγμένα; Πέραν από τον άρτο, τον οίνο και το νερό που είχαν στην τράπεζα, δεν φαίνεται απ΄την Αγία Γραφή να είχαν τίποτε άλλο. Εξ άλλου η Αγ. Γραφή δεν γράφει τα πάντα. Μπορείς να μου πεις που λέει να κάνουμε τον σταυρό μας;
π.Δ.
Η Θεολογία της κοιλιάς οργιάζει στις μέρες μας. Είναι κάτι που φαίνεται άλλωστε. Ερχόμαστε τρίτοι στην παχυσαρκία παγκοσμίως. Νομίζω ο Άγιος Βασίλειος κάπου λέει: Όποιος φροντίζει να περιθάλπει την γαστέρα του, υποθάλπει τα υπογάστρια και "ο νοών νοείτο". Αν κοινωνούσαμε όπως θέλει ο Θεός θα βιώναμε τον Παράδεισο από αυτή τη ζωή! Αντιθέτως οι περισσότεροι "χριστιανοί" βιώνουν την κόλαση σε καθημερινή βάση, αρχής γενομένης από την οικογένειά τους!!! Ας μας απαντήσουν οι σοφές κεφαλές. Η ψυχή ταπεινώνεται με την εξομολόγηση και την προσευχή. Πολύ ωραία! Το σώμα πως ταπεινώνεται όταν είναι εύρωστο και καλοταϊσμένο; Να θυμηθούμε κι ένα Πατερικό:"Κόρος βρωμάτων, πορνείας πατήρ. Θλίψις δὲ κοιλίας ἁγνείας πρόξενος. Λέοντα ὁ κολακεύσας, πολλάκις ἡμέρωσε. Σῶμα δὲ ὁ θεραπεύσας ἐπὶ πλείω ἠγρίωσε". (Αγ. Ιωάννου Κλίμακας, Λογ.ΙΔ΄)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠνευματικός αγώνας με την κοιλιά γεμάτη δε γίνεται...Και "Κοινωνία με τα Θεία" χωρίς πνευματικό αγώνα δε γίνεται. Είναι το εγωκεντρικό κλίμα της εποχής που ισοπεδώνει τα πάντα στο πέρασμά του: Τα θέλω όλα όπως και όταν ΕΓΩ θελήσω, χωρίς κόπο και αγώνα...
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήO Αγιος Πορφύριος έλεγε ότι φοβάται αυτούς που κοινωνούν σε κάθε Λειτουργία
Θα διαφωνήσω με τους λόγους του Αγίου Πορφυρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να τον φοβάμαι τον Άγιο που κοινωνούσε σε κάθε Λειτουργία;
Πρέπει να φοβάμαι τους ιερείς μας που κοινωνούν σε κάθε Λειτουργία;
Αν η Λειτουργία είναι για προσευχή και όχι για συμμετοχή στο μυστήριο της Κοινωνίας τότε γιατί να πάω στο ναό;
Θε εξισώσω την Λειτουργία με τον εσπερινό, τον όρθρο ή την παράκληση;
Χρόνια μας λένε αρχιερείς, ιερείς, θεολόγου ότι η Λειτουργία είναι για να Κοινωνάμε.
Αυτά όπου έλεγε ο άγιος μου μυρίζουν προτεσταντισμό. Αν και αμφιβάλω ότι τα έλεγε.
Αδελφέ, προφανώς και δεν έχει διαβασει καθόλου τους λόγους του Αγίου Πορφυρίου ούτε τα βιβλια του, το οποίο δεν είναι κακό, αλλά όχι και να διαφωνείς και να λες πως το λόγια του Αγίου μυρίζουν προτεσταντισμο...
ΔιαγραφήΈχουμε βαρεθεί πλέον η σύγχρονη θεολογία να αναλώνεται σε συναισθηματισμούς για δήθεν φιλότιμο και νομοκανονικές αναζητήσεις του στυλ αφού δεν υπάρχει κάτι που να το αποκλείει άρα ισχύει... έλεος πια με τους ηθικισμούς σας
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς πούμε ότι το βράδυ του Σαββάτου φάω πέντε-εξι σουβλάκια,μισό κιλό κοκορέτσι
ΑπάντησηΔιαγραφήπιώ και δυό τρεις μπύρες.Το πρωί της Κυριακής θα είμαι σε τέτοια κατάσταση
ώστε να προσέλθω στην Θεία Μετάληψη "μετά φόβου Θεού,πίστεως και αγάπης";
ΑπάντησηΔιαγραφή«Μετά φόβου Θεού προσέλθετε..»
Θα σας διηγηθώ κάτι πολύ αληθινό. Από μικρά παιδιά βοηθούσαμε παλιά στο φύτεμα καπνού με τα ξύλινα σουφλια, ποτιζαμε με ποτίστρα και το νερό το κουβαλάγαμε με το αλογο, δεν είχαν βγει τα τρακτέρ και οι γονείς μας τους θυμάμαι να οργώνουν μέσα στην ζεστη με τα άλογα, οργωμα, και φρεζαρισμα με ξύλινη σβάρνα...... Πολύ κούραση, δεν μπορει να το καταλαβει αν δεν το ζήσει κάνεις. Ήταν Παρασκευή και ηλθε η ώρα για φαγητό κάτω από τα δέντρα. Οκλαδον όλοι και το ταψί σκεπασμένο με το μεσαλι,( μόλις είδα το ταψί σκέφτηκα κάτι πολύ ωραίο θα είναι... και με τέτοια κούραση....) δηλαδή με το τραπεζομαντηλο θα λέγαμε. Το θυμαμαι σαν τώρα. Ξεσκεπάζει η γιαγιά μου το ταψί. Κρεμμυδάκια πράσινα ψιλλοκομμένα χωρίς λάδι. Συνοδευτικό ψωμί ζυμωτό. Τέτοια αγάπη για την Όμορφη ΝΗΣΤΕΊΑ ΜΑΣ. Πως θα χορτάσει ο πατέρας μου και ο παππούς μου νέοι τότε ώστε να συνεχίσουν το μαρτυρικό οργωμα και φρεζαρισμα;;;;;; Δεν τους ένοιαζε και ρίχνονταν με περισσοτερη δύναμη στην δουλειά. Για τετοιο φρόνημα μιλάμε. Ας τους μιμηθουμε λοιπόν σε όλες τις νηστείες της Αγίας μας Εκκλησίας και να είμαστε σίγουροι ότι θα αισθανόμαστε όμορφα ΟΠΩΣ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΝ ΕΚΕΊΝΟΙ. ΘΕΟΣ ΣΧΩΡΕΣΤΟΥΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ σημερινή κοινωνία,ακατηχητη στο πιο μεγάλο ποσοστό,ακολουθεί το δυτικοτραφες σύστημα η επειδή του φαίνεται βουνό,τα παρατάει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜερικοί έχουν προβλήματα υγείας ,γι'αυτό όλα πρέπει να γίνονται σε συνεργασία κ με το το τι έχει συστήσει ο γιατρός,τι συμβουλεύει ο πνευματικός και τι μπορείς να κάνεις εσύ!
Το τι μπορείς να κάνεις εσύ εξαρτάται,από την θέληση σου,και την δύναμη της προσευχής σου!
Κύριε βοήθησε με να βγάλω σε πέρας αυτή την Σαρακοστή!
Ξεκινάς σιγά σιγά,Τετάρτη και Παρασκευή κ μετά τις Σαρακοστες!
Δοκιμασμένο πως έρχεται εποχή που με προθυμία θα κάνεις όλες τις Σαρακοστες κ έχεις βοήθεια Τον Χριστό.Αλλα εξαιρετική θεωρώ βοήθεια πρέπει να έχεις κ από τους δικούς σου.
Δηλαδή
Μητέρα,βοήθησε με αν με αγαπάς,να κάνεις κατ'εξαίρεσιν νηστεία σε μένα,θέλω να νηστεψω!
Οι δε γονείς,πιο μπροστά πρέπει να πουν
Έρχεται σαρακοστή !
Ποιος θα νηστεψει!
Παλιά μας λέγανε οι γονείς
Νηστευουμε,τέλος!
Αποτέλεσμα?
Τα παιδιά έτρωγαν έξω κ λέγαν δεν πεινάω,δεν θα φάω κ δεν έκαναν νηστεία .
Το ίδιο αποτέλεσμα!
Νομίζω,πως όλοι μαζί κ ξεχωριστά ο καθένας πρέπει σύμφωνα με τους Ι.Κανονες να κάνουμε αυτό που μπορούμε!
Ας πούμε υπάρχουν παιδιά που έχουν σιδηροπενία κ ζαλίζονται στη νηστεία!
Πρέπει να συμβουλευτούν τον γιατρό τους.
Υπάρχουν άνθρωποι που λαμβάνουν 20 φάρμακα κάθε μέρα,πρέπει να ρωτησουν τον πνευματικό τους.
Δεν γίνεται να κοινωνας κ να μην έχεις νηστεψει!
Το σχόλιο 9:41 π.μ. (1/6) φαίνεται να εμπνέεται από την ελευθεριάζουσα νεωτερίστικη κατάργηση κάθε φραγμού και κάθε Παράδοσης που βαφτίζει αυθαίρετα "ηθικισμό και νομοκανονική αναζήτηση" με το έτσι θέλω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντινεωτεριστής
Και μόνο τίτλος αντινεωτεριστής έχω την αίσθηση οτι σας αποκόπτει απο το σώμα του Χριστού, όπως πολύ σοφά ο θείος Παύλος λέει στους Κορίνθιους (άλλος του Κηφά, άλλος του Απολλώ κοκ), όσο για τα περί 5 ή 6 σουβλάκια, μπύρες και ότι τραβά η όρεξη του καθενός σας παρακαλώ πείτε μου τι σχέση έχει το Κυριακό Δείπνο και την εν αυτώ συμμετοχή μας (μετα φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης δηλαδή) με το αν έχει κάποιος φάει σουβλάκια ή γαρίδες ή λαχανικά; Δηλαδή εκτός από dress code εντός του ναού ο Κύριος ζητά κ πιστοποιήση φαγητού; (Λέτε να γίνουμε όλοι vegan να τελειώνουμε ή εστω kosher για να έχουμε εναλλακτικές που δεν είναι αμαρτωλές; )
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μόνο τίτλος αντινεωτεριστής έχω την αίσθηση οτι σας αποκόπτει απο το σώμα του Χριστού, όπως πολύ σοφά ο θείος Παύλος λέει στους Κορίνθιους (άλλος του Κηφά, άλλος του Απολλώ κοκ), όσο για τα περί 5 ή 6 σουβλάκια, μπύρες και ότι τραβά η όρεξη του καθενός σας παρακαλώ πείτε μου τι σχέση έχει το Κυριακό Δείπνο και την εν αυτώ συμμετοχή μας (μετα φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης δηλαδή) με το αν έχει κάποιος φάει σουβλάκια ή γαρίδες ή λαχανικά; Δηλαδή εκτός από dress code εντός του ναού ο Κύριος ζητά κ πιστοποιήση φαγητού; (Λέτε να γίνουμε όλοι vegan να τελειώνουμε ή εστω kosher για να έχουμε εναλλακτικές που δεν είναι αμαρτωλές; )
ΑπάντησηΔιαγραφή