Δευτέρα 30 Αυγούστου 2021

Τριπλή αστοχία της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου - Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Τριπλή αστοχία της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

          Το Δελτίο Τύπου (ΔΤ) της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ) της 26ης λήγοντος Αυγούστου εμφανίζει τρεις άστοχες ενέργειες των μελών της. Η πρώτη είναι με το θέμα του Μητροπολίτου Θήρας κ. Επιφανίου. Κατά το ΔΤ ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος έθεσε υπόψη των μελών της ΔΙΣ επιστολή παραίτησης του Σεβ. Θήρας. Κατόπιν εισηγήσεώς του η ΔΙΣ επιφυλάχθηκε να αποφανθεί «αφότου» (sic) ο Μακαριώτατος επικοινωνήσει προσωπικά με τον Μητροπολίτη Θήρας. ΜΕΤΑ τη λήξη της συνεδρίας ο Αρχιεπίσκοπος επικοινώνησε με τον εν λόγω Μητροπολίτη, ο οποίος αρνήθηκε ότι υπέγραψε επιστολή παραίτησης και αυθημερόν απέστειλε επιστολή, με την οποία και γραπτώς επιβεβαίωσε τη διάψευσή του. Κατόπιν αυτού η ΔΙΣ αποφάσισε να αποστείλει την, κατά τον Μητροπολίτη Θήρας, πλαστή επιστολή για να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, όπως ο ίδιος ζήτησε. Παράλληλα θεώρησε το θέμα λήξαν.

          Η επιστολή παραίτησης του Μητρ. Θήρας προκάλεσε σάλο. Η αστοχία έγκειται στο ότι ο Αρχιεπίσκοπος θα έπρεπε, όπως έκανε ο ίδιος παλαιότερα και όλοι οι προηγούμενοι Αρχιεπίσκοποι, όταν έλαβε την επιστολή του Σεβ. Θήρας να επικοινωνήσει μαζί του ΠΡΙΝ από τις συνεδριάσεις της ΔΙΣ. Έτσι θα ξεκαθάριζε εγκαίρως το ζήτημα δεν θα το έφερνε στην Ιερά Σύνοδο και δεν θα προκαλείτο σάλος, με δηλητηριώδη υπονοούμενα και με εκμετάλλευση του θέματος από επαγγελματίες υβριστές και υμνολόγους, αναλόγως της περίστασης...   

          Η δεύτερη αστοχία της ΔΙΣ ήταν η διαδικασία που ακολούθησε για τους Μητροπολίτες Κυθήρων κ. Σεραφείμ και Αιτωλοακαρνανίας κ. Κοσμά. Τους προετάθη να υπογράψουν δήλωση, η οποία όσο ήπια γραμμένη και αν είναι – όπως ισχυρίστηκαν Συνοδικοί Μητροπολίτες –  φέρνει στο νου την Ιερά Εξέταση και τις δηλώσεις μετανοίας, που επέβαλλε το σοβιετικό καθεστώς στους διωκόμενους από αυτό.

Παρατίθεται η προταθείσα δια του Αρχιγραμματέως της ΙΣ προς τους δύο Αρχιερείς δήλωση, για να κρίνει ο αναγνώστης την «ηπιότητά» της:

«Έχοντας πλήρη συνείδηση των αρχιερατικών μου υποχρεώσεων και προς άρσιν πάσης παρεξηγήσεως κατόπιν των όσων διημείφθησαν ενώπιον της συνεδριαζούσης Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Τετάρτης 25ης Αυγούστου 2021 δηλώ την πλήρη υπακοή, συμμόρφωση και εναρμόνιση της ελαχιστότητός μου προς τις εκάστοτε Συνοδικές αποφάσεις και την πρόθυμη συνεργασία μου μετά της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος χωρίς ουδεμία διαφοροποίηση».

Σημειώνεται ότι ουδέποτε, στα 180 χρόνια του Αυτοκεφάλου της  Ελλαδικής Εκκλησίας, έχει τεθεί τέτοιου περιεχομένου δήλωση προς υπογραφή από Ιεράρχες. Και γιατί δεν δίδεται να την υπογράψουν ΟΛΟΙ οι Μητροπολίτες, με πρώτο τον Αρχιεπίσκοπο;... Θα γίνουν έτσι ΟΛΟΙ νομιμόφρονες.... Δεν θα υπάρχει πλέον Επισκοπική συνείδηση, θα υπάρχει μόνο νομιμοφροσύνη...  Σημειώνεται ότι ο σημερινός Αρχιεπίσκοπος, ως Μητροπολίτης Θηβών, είχε διαφωνήσει και διαχωρίσει τη θέση του από αποφάσεις της ΔΙΣ, μέχρι και απειλώντας με σχίσμα, είχε δε αποχωρήσει από τη συνεδρίαση της Ιεραρχίας του 2006, κατά την εκλογή του Μητροπολίτου Κορίνθου, κάνοντας αρνητικές δηλώσεις για τον τότε Αρχιεπίσκοπο και την Ιεραρχία.

Οι Μητροπολίτες διώκονται για την «ανυπακοή» τους στην εντολή  της ΔΙΣ να τελεστεί η τελετή της Αναστάσεως, τον περασμένο Μάιο, στις 9 το βράδυ αντί του μεσονυκτίου και να μην τελεστεί ο Αναστάσιμος  Όρθρος. Σημειώνεται ότι πολλοί – και Συνοδικοί – Μητροπολίτες δεν ακολούθησαν την εντολή της ΔΙΣ... Απλώς, κατά Συνοδικό Μητροπολίτη, αυτοί δεν φανέρωσαν την παρεκτροπή τους...

          Μετά τις εξηγήσεις που έδωσαν οι δύο Μητροπολίτες στην ΔΙΣ η υπόθεση θα έπρεπε να τεθεί στο Αρχείο, όπου και θα πάει μετά τις ανακρίσεις που θα διεξαχθούν, αφού δεν υπάρχει ουσιαστικό παράπτωμα... Η τρίτη αστοχία είναι ο ορισμός του Μητρ. Αλεξανδρουπόλεως ως ανακριτού του Μητρ. Κυθήρων. Δηλαδή μεταξύ Αλεξανδρουπόλεως και Κυθήρων δεν υπήρχε άλλος Μητροπολίτης να αναλάβει την ανάκριση;..Ο ορισμός αυτός προκαλεί εύλογες απορίες και αφήνει περιθώρια για σκέψεις αρνητικές περί της επιλογής.

          Πέραν αυτών, το γραφέν στο ΔΤ της ΔΙΣ ότι ο Αρχιεπίσκοπος «ευχαρίστησε τα Συνοδικά Μέλη για την πρόθυμη συμβολή τους στο ομόφωνο των αποφάσεων» δεν συνιστά διαδικασίες Συνοδικές. Το να λέγει και να προτείνει ο Προκαθήμενος και να συμφωνούν όλα τα μέλη της Συνόδου θυμίζει παπική νοοτροπία, που ακολουθεί και η Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ο αείμνηστος Μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος είχε δηλώσει στον γράφοντα ότι η Εκκλησία της Ελλάδος είναι η μόνη Ορθόδοξη που τηρεί τις Συνοδικές διαδικασίες, που ο κάθε Μητροπολίτης γράφει και λέγει ελεύθερα τη γνώμη του και κατά συνείδηση ψηφίζει και αυτή του η γνώμη και αυτή η ψήφος γράφονται και στα πρακτικά...

Τώρα, λίγες οι συζητήσεις σε δημιουργούμενο κλίμα γενικής αποδοχής της γνώμης του Αρχιεπισκόπου.... Επίσης με δύο ημέρες συνεδριάσεων τον μήνα της ΔΙΣ και στις υπόλοιπες ημέρες να αποφασίζει ο Αρχιεπίσκοπος «κατ’ εξουσιοδότηση» Της, που πάντα εκ των υστέρων εγκρίνει τα πεπραγμένα του, το Συνοδικό σύστημα είναι ουσιαστικά ανύπαρκτο. Η ευθύνη φυσικά για την κατάσταση της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν είναι μόνο του Αρχιεπισκόπου. Επιμερίζεται σε ΟΛΟΥΣ τους Μητροπολίτες – μέλη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.-

5 σχόλια:

  1. Δυστυχώς πλήρης και η δική σας αστοχία, κ. Παπαθανασόπουλε, γιατί με τα σχόλιά σας (και μάλιστα δημοσίως) ζημιώνετε παρά ωφελείτε την Εκκλησία.
    Όπως λέει και ο φίλος μας ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης (βλέπε Πηδάλιον, 2η υποσημείωση, 8ος (η’) Κανόνας, 4η (Δ’) Οικουμενική Σύνοδος):

    «δεν είναι συγκεχωρημένον εις κανένα οιονδήποτε λαϊκόν, ή να κινή λόγον δια εκκλησιαστικάς υποθέσεις, ή να αντιστέκεται εις ολόκληρον εκκλησίαν, ή οικουμενικήν Σύνοδον. Διότι το να ανιχνεύει, και να εξετάζει τινάς τα τοιαύτα, τούτο είναι έργον των Πατριαρχών και ιερέων και διδασκάλων, εις τους οποίους εδόθη εκ Θεού να λύουσι, και να δένουσιν, Ο γαρ λαϊκός, καν και είναι γεμάτος από κάθε σοφίαν και ευλάβειαν, όμως λαϊκός πάλιν είναι, και πρόβατον, αλλ’ όχι και ποιμήν, ο δε Αρχιερεύς, καν και δείχνη κάθε ανευλάβειαν, αλλ’ όμως Ποιμήν είναι, έως οπού ευρίσκεται εις τον τόπον των Αρχιερέων. Όθεν δεν πρέπει τα πρόβατα να αντιφέρωνται κατά των ποιμένων».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ".... Παρ ημίν ούτε Πατριάρχαι ούτε Συνοδοι εδυνηθησαν ποτε εισαγαγείν νέα, διότι ο υπερασπιστής της Θρησκείας εστίν αυτό το σώμα της Εκκλησίας, ήτοι ΑΥΤΟΣ Ο ΛΑΟΣ, όστις εθέλει το θρήσκευμα αυτού αιωνίως αμετάβλητον ......"
    Ανθιμος Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, Νεας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης
    Ιερόθεος Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αιγύπτου
    Μεθόδιος Πατριάρχης Αντιοχείας
    Κύριλλος Πατριάρχης Ιεροσολύμων
    Και αι περί αυτούς Ιεραί Σύνοδοι
    (Εγκύκλιος Πατριαρχών, 1848)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συλλυπητήρια κε Αγγελίδη για το σχόλιό σας.
    Δεν καταλάβατε γρυ από τα όσα έγραψε ο κ.Παπαθανασόπουλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όμως αγαπητέ κ . Αγγελίδη στις επιτροπές τής Συνόδου είναι καί λαϊκοί, όπως ο κ Φίλης ο οποίος κρίνει Αρχιερείς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο στον κ. Γεώργιο Παπαθανασόπουλο για την αγάπη του στην Εκκλησία όπως φαίνεται τόσο καθαρά αυτή μέσα από τα τόσο καλά άρθρα του. Μακάρι να του έμοιζαν και άλλοι πολλοί.

    Χριστιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή