Ἀρχιμ. Δανιήλ Ἀεράκη
Ἔτσι ὀνομάζεται μία ἐκπομπὴ τῆς ΕΡΤ. Εἰδικὰ στὶς 4 Ἀπριλίου τό βράδυ ὁ
τίτλος τῆς εἰδικῆς ἐκπομπῆς ἦταν «Ἕνα τραγούδι γιὰ τὴν Οὐκρανία», μὲ
συντονιστή τὸν κ. Ν. Πορτοκάλογλου. Δὲν ξέρουμε ἂν τὸ τραγούδι (ἢ μᾶλλον τὰ
τραγούδια) τὰ ἄκουσε ὁ κυνηγημένος, πονεμένος καὶ βασανισμένος λαὸς τῆς Οὐκρανίας.
Μπορεῖ ἆραγε μέσα σὲ διαρκεῖς κρότους ὅπλωνν καὶ πυραύλων ν ἀκουστοῦν ἤρεμα
τραγούδια; Ἀσχέτως πάντως, ἂν τὰ τραγούδια «γιά τὴν Οὐκρανία» ἔφτασαν στὴν Οὐκρανία,
ὁ σκοπὸς τους φάνηκε νὰ πέτυχε.
• Οἱ καλλιτέχνες, πού ἔλαβαν μέρος στὸ ὅλο πρόγραμμα, προσφέρθηκαν νὰ τραγουδήσουν καὶ νὰ μιλήσουν, προκειμένου νὰ συλλεχθοῦν χρήματα γιά τὴν Οὐκρανία, γιὰ τὸ λαό της πού ξεσπιτώθηκε, γιὰ τὶς πόλεις πού ἰσοπεδώθηκαν, γιά τοὺς πρόσφυγες πού βρέθηκαν μακρυὰ ἀπὸ τὶς ἑστίες τους καὶ πού ἀνέρχονται σὲ ἑκατομμύρια.
• Δὲν λύνεται φυσικά τό τεράστιο πρόβλημα τῆς Οὐκρανίας μὲ μερικὲς ἑκατοντάδες
χιλιάδες εὐρώ. Ἀλλ᾽ ἡ ἀγάπηπη δὲν μετριέται μὲ τὰ χρήματα. Ἡ ἀγάπη εἶναι
ἀκριβοπληρωμένη ἀπὸ τὸν Θεάνθρωπο τῆς ἀγάπης. Ἡ ἀγάπη εἶναι συμπάθεια καὶ
συμπαράστασις σὲ βασανισμένους καὶ πληγωμένους. Ἡ ἀγάπη εἶναι στάσις χριστιανικῆς
συνωδύνης γιά τὰ θύματα ἑνὸς καθαρὰ σατανικοῦ πολέμου. Καὶ ἡ ἐν λόγῳ ἐκπομπὴ τῆς
ΕΡΤ ἦταν ἕνα δεῖγμα ἀλληλεγγύης πρὸς τὸν λαὸ τῆς Οὐκρανίας.
• Στὸ τέλος τῆς ἐκπομπῆς πῆρε τὸν λόγο ὁ γνωστὸς τραγουδιστής κ.
Διονύσιος Σαββόπουλος. Μεταξὺ ἄλλων εἶπε καὶ τὰ ἑξῆς:
«Σάν ἐνήλικοι ὀφείλουμε κάθε φορά νὰ κατονομάζουμε τὸν ἑκάστοτε
βομβαρδιστή τῆς εἰρήνης τῶν ἀνθρώπων, τῶν λαῶν. Μᾶς φέρνει ὅλους σὲ σύναξι ἀπόψε
ἡ βαθειὰ συγκίνηση γιὰ τὸν πανέμορφο λαὸ τῆς Οὐκρανίας καὶ γιὰ τὴν ἡγεσία του.
Οἱ Οὐκρανοὶ ἀπέκτησαν ἐπικὴ συνείδηση. Διότι μόνο μὲ τὴν ψυχολογία
τοῦ ἔπους μπορεῖς νὰ πᾶς καὶ νὰ πεθάνης γι᾽ αὐτὰ τὰ ὑψηλὰ πράγματα, πού ὅμως εἶναι
καὶ πολὺ ἁπτά, καὶ λέγονται "πατρίδα” - "ἐλευθερία” -
"δημοκρατία”.
Καλὴ ἡ εὐημερία. Ἀλλὰ φαίνεται πώς τὴν κρίσιμη στιγμὴ ὁ δρόμος πού
σώζει τὸν κόσμο εἶναι πάντα ὁ ἴδιος: Ἡ θυσία!
Προσκυνῶ τὴν Οὐκρανία, σκύβω τὸ κεφάλι καὶ ψέλνω μαζί της...».
• Σάν μέλη τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ μένουμε ἀσυγκίνητοι
μπροστὰ στὸ δράμα τῆς Οὐκρανίας. Μπορεῖ καθένας νὰ ἔχη τὶς πολιτικές του ἀπόψεις.
Ἐμεῖς δὲν θέλουμε νὰ ἔχουμε πολιτικὲς ἀπόψεις καὶ σκοπιμότητες. Θέλουμε ὅλα νὰ
τὰ βλέπουμε ἀπὸ τὴν ὄψι τοῦ Σταυροῦ. Δυστυχῶς σταυρώνονται λαοὶ καὶ ἔθνη
καὶ ἀπὸ ἡγέτες, πού μερικοί τούς ἔχουν φωτογραφίσει νὰ κάνουν τό... σταυρό
τους! Σὲ τέτοιους ἡγέτες δὲν ἀρκεῖ μόνο τό «Οὐαί ὑμῖν γραμματεῖς καὶ φαρισαῖοι
ὑποκριταὶ». Χρειάζεται τὸ «Οὐαί ὑμῖν! Παριστάνετε τοὺς χριστιανούς, καὶ
σταυρώνετε κάθε μέρα τὸν Χριστό».
• Ὅσο κι ἂν μερικοὶ ἔμμεσα ἢ ἄμεσα ὑποστηρίζουν τὸν κακοῦργο πόλεμο τοῦ
Πούτιν, ἐμεῖς δὲν θὰ παύσουμε νὰ φωνάζουμε: Κάθε παιδὶ τῆς Οὐκρανίας, πού
σκοτώνεται, εἶναι ὁ Χριστὸς ποὺ σταυρώνεται!
Ο π. Δανιήλ εκφράζει ιερή αγανάκτηση για τον πόλεμο της Ουκρανίας και ειδικότερα επειδή ο ηγέτης των επιτιθεμένων εμφανίζεται ως Χριστιανός, που κάνει δημόσια το σημείο του Σταυρού, τού προσάπτει υποκρισία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναρωτιέμαι όμως, κατά την εποχή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας οι Αυτοκράτορες, που ήσαν Ορθόδοξοι Χριστιανοί, δέν έκαναν πολέμους ; Δέν σκότωναν ανθρώπους ;
Πώς έμπαιναν κατόπιν στο ναό της Αγίας Σοφίας και έκαναν τον Σταυρό τους, και εκάθηντο στον δεξιό θρόνο, και απήγγειλαν το "Πιστεύω", και έπαιρναν αντίδωρο και πιθανόν να Κοινωνούσαν κιόλας ;
Τούς αποκάλεσε ποτέ κάποιος Πατριάρχης "Γραμματείς και Φαρισαίους υποκριτές που σταυρώνουν τον Χριστό" ;
Οι ηγέτες των Δυτικών κρατών είναι και αυτοί Χριστιανοί, όχι βέβαια Ορθόδοξοι, αλλά ως Χριστιανοί θα πρέπει και αυτοί να τηρούν το "Ου φονεύσεις" και τις βασικές Εντολές.
Οταν κάνουν πολέμους και σκοτώνουν ανθρώπους στο Βιετνάμ, το Αφγανιστάν, το Ιράκ, τη Συρία, τη Σομαλία, κλπ., διαμαρτυρήθηκε κάποιος Κληρικός ; Τούς αποκάλεσε κάποιος Πατριάρχης Φαρισαίους και υποκριτές ;
Αντιθέτως αρκετοί Κληρικοί παρακάθηνται στα Συνέδρια τους, στούς εορτασμούς τους, στις συναντήσεις τους, στα γεύματα τους, λαμβάνουν τιμητικά Διπλώματα και Επαίνους από αυτούς και γενικώς δέν εκδηλώνουν κάποια δυσφορία όταν ευρίσκονται μαζί τους.
Μάλλον κάτι δέν πάει καλά εδώ.
Αναστασιε είσαι βαθύτατα δημοκρατικός, αφού δεν "έκοψες" το παραπάνω σχόλιο. Ο κ. Σαββόπουλος(δεν πήγε καν φαντάρος) δεν δικαιούται να ομιλεί όπως έλεγε και ο μακαρίτης ο Κουτσόγιωργας. Συμφωνώ με τον προηγούμενο σχολιαστή. Ίσως γνωρίζετε την ιστορία που πήγε ένας αμαρτωλός στην κόλαση και είδε με έκπληξη ότι πάταγε επάνω σε ένα παπά. Αυτός με τη σειρά του σε ένα δεσπότη κλπ. Θα πρότεινα στους αναγνώστες του blog να διαβάζουν πατερικά βιβλία και να προσεύχονται αντί να αναλώνονται σε πολιτικές αναλύσεις. Το τελευταίο ισχύει κυρίως για τον γράφοντα.
ΔιαγραφήΜε αγάπη ο παλαιός οικότροφος.
Απλά συμφωνώ μαζί σου 4:27
ΔιαγραφήΤο Βυζάντιο έκανε κυρίως αμυντικούς πολέμους. Ακόμη, όμως, και αν οι Βυζαντινοί αυτοκράτορες είχαν το αιματηρό ιστορικό του Τζεγκινς Χαν ή του Ταμερλανου, και πάλι το επιχείρημά σας είναι αδύναμο. Διότι ούτε τότε θα ήταν σωστό να προσέρχονται στην Αγία Σοφία σαν να μη συμβαίνει τίποτα, ούτε τώρα είναι σωστό. Έπειτα, τότε ήταν μεσαίωνας, δεν έχει προχωρήσει η ανθρωπότητα καθόλου; Όσο για τους ηγέτες των δυτικών χωρών, δεν είναι χριστιανοί, είναι άθεοι.
ΔιαγραφήΕυχαριστουμε τον π. Δανιηλ που εθεσε το θεμα χριστοκεντρικα και οχι ιδεολογικα!
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Β. Θ.
Υπέροχο κείμενο του πατρός Δανιήλ, την λαμπρότητα και ομορφιά του οποίου αδυνατούν να μειώσουν ή να θολώσουν τα προβοκατόρικα σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί δεν δικαιούται να ομιλεί ο Διονύσης Σαββόπουλος για την φρίκη του πολέμου και τον ηρωισμό των υπερασπιστών της πατρίδας; Με την ίδια λογική πολλοί ιερείς και μοναχοί, επίσης δεν δικαιούνται να ομιλούν, διότι δεν υπηρέτησαν στον στρατό. Ομοίως πολλοί συνταξιούχοι, οφείλουν να απέχουν από πολεμοκάπηλες δηλώσεις και αιμσσταγείς ιαχές, καθόσον αυτές γίνονται εκ του ασφαλούς, αφού γνωρίζουν ότι πλέον, λόγω ηλικίας, δεν πρόκειται να κληθούν να αποδείξουν τον... ηρωισμό τους στην πράξη.
Γνωρίζει ο έτερος σχολιαστής κάποιον πόλεμο που διεξήγαγε ευσεβής βυζαντινός αυτοκράτορας παρόμοιο με τον ουκρανικό πόλεμο του Πούτιν και έχει να μας παραθέσει αξιόπιστη μαρτυρία ότι ο πόλεμος αυτός ευλογήθηκε από την τότε Εκκλησία με τον τρόπο που σήμερα ευλογείται από τον Πατριάρχη Κύριλλο;