Σάββατο 16 Ιουλίου 2022

Αυτό χρειάζεται η Εκκλησία σήμερα - Πάπας Φραγκίσκος

 Αυτό χρειάζεται η Εκκλησία σήμερα

Πάπας Φραγκίσκος 

Σκέψου μια ανύπαντρη μητέρα που πηγαίνει στην Εκκλησία της ενορίας της και λέει στον ιερέα που βρίσκεται εκεί: «Θέλω να βαπτίσω τον γιο μου», κι εκείνος της λέει: «Όχι, δεν μπορείς, γιατί δεν είσαι παντρεμένη...»

Ας έχουμε κατά νου ότι... Αυτή η μαμά είχε το θάρρος να συνεχίσει την εγκυμοσύνη μόνη της και τώρα που πηγαίνει στην Εκκλησία τι βρίσκει; Μια κλειδωμένη πόρτα! Και αφήνεται πάλι μόνη της...

Αν συνεχίσουμε σε αυτό το μονοπάτι και με αυτή τη στάση, δεν θα κάνουμε το σωστό για τους ανθρώπους. Δεν θα τους κάνουμε ανθρώπους του Θεού. Θα τους σπρώξουμε να μισούν τον Θεό.

Ο Ιησούς δημιούργησε τα επτά μυστήρια κι εμείς με αυτού του είδους τη στάση δημιουργήσαμε ένα όγδοο: Το μυστήριο των ποιμαντικών εθίμων!

«ΟΠΟΙΟΣ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΠΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΡΟΥΡΟΥΣ ΠΙΣΤΕΩΣ»

Χρειαζόμαστε αγίους χωρίς φωτοστέφανο. Χρειαζόμαστε αγίους με τζιν και αθλητικά παπούτσια.

Χρειαζόμαστε αγίους να πηγαίνουν σινεμά, να ακούν μουσική και να κάνουν ανοιχτή παρέα με φίλους.

Χρειαζόμαστε αγίους που θα βάζουν πρώτα απ’ όλα τον Θεό και θα ξεχωρίζουν όχι από το στυλ, αλλά από την ποιότητα στο Πανεπιστήμιο.

Χρειαζόμαστε αγίους που βρίσκουν χρόνο να προσεύχονται κάθε μέρα και που ξέρουν πώς να ερωτεύονται και να αγαπούν την αγνότητα και την αγιότητα, και που θα καθαγιάζουν την αγνότητά τους.

Χρειαζόμαστε σύγχρονους αγίους, αγίους του 21ου αιώνα με πνευματικότητα ενσωματωμένη στην εποχή μας.

Χρειαζόμαστε αγίους που είναι αφοσιωμένοι στους φτωχούς και που υπηρετούν απαραίτητους κοινωνικούς ρυθμούς.

Χρειαζόμαστε αγίους που ζουν σ’ αυτόν τον κόσμο, που ξέρουν τι είναι αγιότητα και που δεν φοβούνται να ζήσουν στον κόσμο.

Χρειαζόμαστε αγίους που πίνουν κόκα κόλα και τρώνε χοτ ντογκ, που είναι χρήστες του διαδικτύου, που ακούν iPod.

Χρειαζόμαστε αγίους που αγαπούν την Ευχαριστία, αλλά και δεν "ντρέπονται" να πίνουν μπύρα ή να τρώνε πίτσα το Σαββατοκύριακο με φίλους.

Χρειαζόμαστε αγίους που τους αρέσει ο κινηματογράφος, το θέατρο, η μουσική, ο χορός, ο αθλητισμός.

Χρειαζόμαστε κοινωνικούς, ανοιχτούς, κανονικούς, φίλους, ευδιάθετους, συντρόφους αγίους.

Χρειαζόμαστε αγίους που βρίσκονται στον κόσμο και ξέρουν πώς να γευτούν τα αγνά και καλά πράγματα του κόσμου, χωρίς όμως να πιστεύουν ότι αυτά εξαντλούνται στα εγκόσμια.

Αυτοί πρέπει να είμαστε εμείς!!!

Πηγή: Ενοριακό info

24 σχόλια:

  1. «ΟΠΟΙΟΣ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΠΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΡΟΥΡΟΥΣ ΠΙΣΤΕΩΣ» υπάρχουν μερικοί φρουροί της πίστεως στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας που κάνουν μεγάλο κακό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μου έδωσαν δύναμη τα όσο διάβασα. Με ενθάρρυναν. Πήγαινα να φάμε πίτσα με την οικογένεια και ένιωθα κάποτε ενοχές πως ήταν κάτι το κοσμικό. Όλα πρέπει να τα απολαμβάνουμε και μόνο από την αμαρτία να απέχουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αιρετικός-ξαιρετικός τα κείμενά του αποπνέουν μια καταπληκτική φρεσκάδα σε αντίθεση με τη μούχλα των αντίστοιχων δικών μας.

    πΚΛ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όταν στην εκκλησία μας διαβάζουν εγκυκλίους του δεσπότη ρίχνω ένα υπνάκο διότι γράφει πολλές σελίδες και λέει αρλούμπες. Ας πάρουν παράδειγμα να γράφουν απλά και κατανοητά στην γλώσσα που μιλάει ο κόσμος όπως και αυτοί μεταξύ τους και όχι άρες μάρες κουκουνάρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. «ἐὰν δὲ καὶ ἀθλῇ τις, οὐ στεφανοῦται, ἐὰν μὴ νομίμως ἀθλήσῃ»
    (Β΄ Τιμ. β΄5)

    Ἐμεῖς ἀντιθέτως στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀκολουθοῦμε προσηλωμένοι τίς ἐντολές τοῦ Κυρίου καί ἀρχηγοῦ τῆς Πίστεώς μας:«ἀφορῶντες εἰς τὸν τῆς πίστεως ἀρχηγὸν καὶ τελειωτὴν Ἰησοῦν» (Ἑβρ. ιβ΄2)
    Γι’αὐτό δέν χρειαζόμαστε καί δέν ἔχουμε ἁγίους κατ’εὐφημισμόν, ἀλλ’ὄντως ἁγίους.
    Ἁγίους πού ἀγωνίστηκαν σ’ὅλη τους τή ζωή ἐναντίον τοῦ κόσμου, τῆς ἁμαρτίας καί τοῦ διαβόλου.
    Ἁγίους πού μέ κόπους, στερήσεις, νηστείες, ἀγρυπνίες καί προσευχές χάριτι Θεοῦ κατάφεραν νά περάσουν ἀπό τήν στενή πύλη καί νά διαβοῦν τήν τεθλιμμένη ὁδό πού ὁδηγεῖ στήν ἀληθινή ζωή:«στενὴ ἡ πύλη καὶ τεθλιμμένη ἡ ὁδὸς ἡ ἀπάγουσα εἰς τὴν ζωήν, καὶ ὀλίγοι εἰσὶν οἱ εὑρίσκοντες αὐτήν!» (Ματθ. ζ΄ 14).
    Ἁγίους μοναχούς καί ἀσκητές πού «ἐν ἐρημίαις πλανώμενοι καὶ ὄρεσι καὶ σπηλαίοις καὶ ταῖς ὀπαῖς τῆς γῆς» ἀρνήθηκαν τόν μάταιο τοῦτο κόσμο καί ἀφιερώθηκαν ἐξ ὁλοκλήρου στόν Κύριο.
    Ἁγίους μάρτυρες καί ὁμολογητές πού ὑπέστησαν κάθε εἴδους βασανιστήρια «ἐλιθάσθησαν, ἐπρίσθησαν, ἐπειράσθησαν, ἐν φόνῳ μαχαίρας ἀπέθανον» χωρίς νά ἀρνηθοῦν τήν Πίστη τους.
    Ἁγίους θεοφόρους καί Πατέρες ἡμῶν πού ἐν Ἁγίω Πνεύματι διετράνωσαν τήν Ὀρθή Πίστη περιχαράκωσαν αὐτήν καί ἔθεσαν ὅρια μεταξύ ἀλήθειας καί ψεύδους.
    Ἁγίους γυναῖκες καί παιδιά ὅπου χωρίς νά λυγίσουν μπροστά σέ τυράννους, ὁμολόγησαν καί ἐδόξασαν τό Θεό διά τοῦ μαρτυρίου τους :«τὰ μωρὰ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς ἵνα τοὺς σοφοὺς καταισχύνῃ, καὶ τὰ ἀσθενῆ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς ἵνα καταισχύνῃ τὰ ἰσχυρά».
    Ἁγίους νυμφευμένους καί ὕπανδρες ἁγίες «ἐν τιμίῳ καὶ σεμνῷ γάμῳ διαβιούντων».
    Ἁγίους μικρούς καί μεγάλους, φτωχούς καί πλούσιους, ἄσημους καί διάσημους, πού ὄλοι τους ἀγάπησαν τόν Κύριο «ἐξ ὅλης τῆς καρδίας τους καὶ ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς τους καὶ ἐξ ὅλης τῆς διανοίας τους καὶ ἐξ ὅλης τῆς ἰσχύος τους».
    Ἁγίους πού ἔδωσαν αἷμα καἰ ἔλαβαν πνεῦμα.
    Ἁγίους πού κατέστησαν ἑαυτούς δοχεῖα τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ.
    Αὐτούς τούς ἁγίους ἔχουμε στήν Ὀρθοδοξία κι αὐτούς τιμοῦμε καί μιμούμαστε κατά τόν Παύλειο λόγο: «Τοιγαροῦν καὶ ἡμεῖς, τοσοῦτον ἔχοντες περικείμενον ἡμῖν νέφος μαρτύρων, ὄγκον ἀποθέμενοι πάντα καὶ τὴν εὐπερίστατον ἁμαρτίαν, δι᾿ ὑπομονῆς τρέχωμεν τὸν προκείμενον ἡμῖν ἀγῶνα».( Ἑβρ. ιβ΄1).
    Μετά τιμῆς.
    Θεόδωρος Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ17 Ιουλίου 2022 στις 10:32 π.μ.

    Αυτό που χρειάζεσαι εσύ πάπα είναι να μετανοήσεις, να καταδικάσεις τις αιρέσεις, πλάνες και κακοδοξίες που έχει ο παπισμός εδώ και αιώνες, όπως το actus purus (δηλαδή την ταύτιση ενέργειας και ουσίας στον θεό και επομένως ο Θεός επικοινωνεί με τον άνθρωπο με κτιστές ενέργειες και όχι με άκτιστες) και η οποία αποτελεί την βασική αίρεση των παπικών από την οποία προέρχονται όλες οι άλλες, το φιλιόκβε, την μαριολατρεία, το καθαρτήριο πυρ, τα συγχωροχάρτια , το πρωτείο του πάπα, το αλάθητο, την άσπιλο σύλληψι της Θεοτόκου, τον δεσποτισμό του πάπα Ρώμης, την αντικανονική χειροτονία και ύψωσι του κλήρου, την υποχρεωτική αγαμία του κλήρου, την κακοποίηση των μυστηρίων του βαπτίσματος, χρίσματος ευχελαίου και θείας κοινωνίας, την ικανοποίση της θείας δικαιοσύνης από πλευράς του μετανοούντος στο μυστήριο της μετανοίας και ιεράς εξομολόγησης, την λανθασμένη αντίληψη και ερμηνεία του προπατορικού αμαρτήματος και αμέτρητες άλλες. Επισης εύχομαι να βαπτιστείς ορθοδόξως και να επιστρέψεις εν μετανοία στην μια Αγία καθολική και Αποστολική εκκλησία. Είσαι μέγας αιρεσιάρχης και έχεις εκατομμύρια ανθρώπους ομήρους του διαβόλου και τους οδηγείς στην απώλεια. Καλή μετάνοια και σε σένα και σε όσους σε ακολουθούν και ασπάζονται τις πλάνες και κακοδοξίες σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γέλασα με την καρδιά μου για τα όσα γράφεις κ. Γιώργο. Ποιους ομήρους κρατά. Όσοι πιστεύουν στον Χριστό με ελευθερία τον ακολουθούν και όχι με τα όπλα. Δεν είναι Περσία και ισλαμιστές οι χριστιανοί. Τα έχεις μπερδέψει. Τα υπόλοιπα είναι ζητήματα της Εκκλησιαστικής ηγεσίας και όχι δικά μας. ο Χριστός παρέδωσε στους αποστόλους και όχι σε όσους τον ακολουθούσα. Για να μην πέσεις σε αίρεση να ακολουθείς την Εκκλησία και όχι τις γνώμες σου γιατί δεν έχουν καμιά αξία. Είναι κάλπικες λίρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ17 Ιουλίου 2022 στις 12:59 μ.μ.

      Εγώ ακολουθώ την εκκλησία, την διδασκαλία της εκκλησίας και των Αγίων πατέρων. Η λέξη όμηροι που γράφω εννοείται ότι πρέπει να είναι σε εισαγωγικά. Ξέχασα να τα προσθέσω. Σαφέστατα οι άνθρωποι ακολουθούν τον αιρεσιάρχη μόνοι τους . Δυστυχώς οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν καλή προαίρεση και δεν τους φωτίζει το πνεύμα το άγιο. Όμως υπάρχουν άνθρωποι έστω και λίγοι που μετανοούν και επιστρέφουν στην εκκλησία του Χριστού. Εύχομαι να μετανοήσουν οι άνθρωποι και να επιστρέψουν στην μία Αγία καθολική και Αποστολική εκκλησία. Εννοείται ότι ακολουθώ την εκκλησία και την διδασκαλία της . πάνω από 20 σύνοδοι έχουν καταδικάσει τις πλάνες , τις αιρέσεις και τις κακοδοξίες του παπισμού. Τις έχω αναφέρει σε άλλα μου κείμενα. Επίσης καταδικάζουν τον αιρεσιάρχη πάπα, τις πλάνες και τις κακοδοξίες του παπισμού Άγιοι όπως ο Μέγας Φώτιος, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο Άτλας της ορθοδοξιας Μάρκος ο Ευγενικός, ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο Άγιος Νεκτάριος, ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, ο Άγιος Παΐσιος, ο Άγιος Πορφύριος, ο Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης, ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός και πολλοί άλλοι. Χαίρομαι που σας έκανα να γελάσετε. Καλή μετάνοια.

      Διαγραφή
  8. Α! κ. Γιώργο ο αιρεσιάρχης πάπας τα λέει πεντακάθαρα και αξίζουν να τα διαβάσεις καλύτερα
    Ο ίδιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλό το κήρυγμά σου κ. Θεόδωρε αλλά καλύτερα τα λέει ο πάπας για όσους σήμερα προσφέρουν τον αγώνα τον καλό. Δηλαδή εσύ που δεν θα σε μαστιγώσουν για τον Χριστό με φραγγέλιο θα πας στην κόλαση; Αν αυτό επιθυμείς καλό δρόμο.
    Εγώ δεν θα πάρω προτιμώ τον Παράδεισο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το άρθρο αυτό δείχνει φανερά ένα από τα προβλήματα του Παπισμού, την Εκκοσμίκευση.
    Είναι γνωστό, ότι λόγω της νοοτροπίας αυτής έχουν φθάσει στο σημείο να κάνουν Rock συναυλίες μέσα σε ναούς, ελπίζοντας ότι θα παρακινήσουν πιστούς να επανέλθουν στους ναούς, από τούς οποίους έχουν απομακρυνθεί. Δέν μπορούν να καταλάβουν ότι δέν φταίει ο ναός και τα άμφια των κληρικών που φεύγουν οι πιστοί, αλλά η αυταρχική και συγκεντρωτική νοοτροπία του παπισμού, η οποία δέν αναπαύει την ψυχή του ανθρώπου.
    Βέβαια τέτοια άρθρα δέν θα έπρεπε να προβάλλωνται ούτε σε Ορθόδοξα ιστολόγια ούτε σε ιστολόγια Ενοριών, διότι μπορεί να βλάψουν ανθρώπους που έχουν ροπή πρός το κοσμικό πνεύμα, και να νομίσουν ότι Εκκλησία και Κόσμος είναι το ίδιο πράγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαφέστατο και νηφάλιο κείμενο, που πάει στην ουσία του προβλήματος. Μπράβο!

      Διαγραφή
  11. Οι κύριοι Θεόδωρος Σ. και Γεώργιος Χατζηγεωργίου με τις εμπεριστατωμένες παρεμβάσεις τους διέσωσαν την αξιοπρέπεια των σχολιαστών.
    Ευτυχώς που παρεμβαίνουν και αυτοί οι δύο και παρηγορούμαστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γράφεις τα δικά σου. Το γνωστό ποίημα. Δεν θα έδινα σημασία κ. Χατζηγεωργίου και δεν θα σου έκανα την τιμή να γράψω. Αλλά μιλάς για το χθες και λες ότι 20 Σύνοδοι καταδίκασαν τον παπισμό. Δεν μας έγραψες πόσες παπικές καταδίκασαν τους ορθοδόξους. Το χθες δεν οδηγεί πουθενά ο κόσμος πάει μπροστά….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ17 Ιουλίου 2022 στις 5:25 μ.μ.

      Ο κόσμος πάει μπροστά σύμφωνα με το δικό σας κοσμικό φρόνημα κύριε ανώνυμε. Καλά θα κάνετε τότε να μην σχολιάζετε τα κείμενα μου διότι θα σας απαντώ θεολογικά. Αυτήν την γλώσσα ξέρω να μιλάω. Η εκκλησία αγαπητέ κύριε ανώνυμε δεν αλλάζει σύμφωνα με τις επιταγές της κάθε εποχής. Η εκκλησία έχει μια συνέχεια αιώνων και είναι η συνέχεια των οικουμενικών συνόδων και εκφράζει την διδασκαλία των προφητών, αποστόλων και Αγίων πατέρων. Πολύ σύντομα θα σας αναφέρω συνόδους που καταδικάζουν τις αιρέσεις και τις κακοδοξίες του παπισμού. Η μεγάλη σύνοδος του 879 στην Κωνσταντινούπολη που είχε όλα τα χαρακτηριστικά οικουμενικής συνόδου (καταδίκασε την αίρεση του Φιλιόκβε). Η σύνοδος της Κωνσταντινουπόλεως το 1054. Οι ησυχαστικές συνοδοι επί Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά το 1341, 1347 και 1351. Η σύνοδος του 1351 (είχε όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία οικουμενικής συνόδου) με την παρουσία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά απεφάνθη για το ότι η ενέργεια του θεού είναι άκτιστη. Καταδίκασε την αίρεση του Βαρλααμ και Ακινδυνου (ταύτιση της ακτιστης ουσίας με την άκτιστη ενέργεια και ότι επομένως ο Θεός επικοινωνεί με τον άνθρωπο με κτιστές ενέργειες). Συνεχίζουν οι παπικοί να πιστεύουν στην αίρεση του actus purus. Σύνοδος της Κωνσταντινουπόλεως το 1440, της Ρωσίας το 1441, των Ιεροσολύμων το 1443, της Κωνσταντινουπολεως το 1450. Σύνοδος της Κωνσταντινουπόλεως το 1484 (καταδίκασε την ψευδοσύνοδο της Φερράρας- Φλωρεντίας). Επίσης οι συνοδοι της Κωνσταντινουπόλεως το 1722 και το 1727. Ακόμα η σύνοδος της Κωνσταντινουπόλεως το 1756 με την συμμετοχή των πατριαρχων της Ανατολής που επανέφερε τον αναβαπτισμό όλων των δυτικών που επέστρεφαν στην εκκλησία. Ακολουθούν οι συνοδοι της Κωνσταντινουπόλεως το 1838, το 1848 (καταδικάζει τον παπισμό ως αίρεση) και 1895. Όσο για τις ψευδοσυνόδους των παπικών που έχουν καταδικάσει την ορθοδοξία όπως γράφετε, δεν έχω να σας πω τίποτα. Απλά πεθαίνω από τα γέλια. Άνθρωποι που έχουν στοιχειώδεις γνώσεις ορθοδόξου θεολογίας και εκκλησιολογίας απλά κάνουν τούμπες από τα γέλια αν διαβάσουν αυτά που γράφετε. Καλή μετάνοια.

      Διαγραφή
  13. 11.22 δεν πάω να εκκλησιαστώ αλλά κάθε Κυριακή περνώ από την εκκλησία στο τέλος για να ανάψω ένα κερί και φεύγω. Αυτό έκανα πάντα προτού πάω για καφέ την Κυριακή. Μετά τον κοβιντ η εκκλησία είναι αδειανή. Αφού λέω πως τα βγάζουν πάρα να πληρώνουν ψάλτες κλπ. Αν στην εκκλησία του πάπα φταίνε οι συναυλίες στην εκκλησία του Ιερώνυμου τι φταίει; Κοίτα την εκκλησία σου που πάει στραβά και άσε την Ρώμη στα δικά της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Προς Ανώνυμο 3 - 20
    Καλύτερα θα είναι να πηγαίνετε στην Εκκλησία περίπου στις 8, 30 ώστε να προλαβαίνετε τον Απόστολο και το Ευαγγέλιο, καί να παραμένετε μέχρι τις 10 που τελειώνει, ώστε να λάβετε αρκετή ευλογία. Κατόπιν μπορείτε άνετα να πάτε για καφέ.
    Για την απουσία των πιστών από τους Ορθόδοξους ναούς οι πρώτοι που φταίνε είναι οι ίδιοι οι πιστοί, οι οποίοι προτιμούν την Κυριακή το πρωί να πηγαίνουν για ψάρεμα, για κυνήγι, για μπάνιο, σε εκδρομές, αντί να δοξάσουν τον Θεό για τα αγαθά που τούς χαρίζει κάθε ημέρα.
    Ο Δυτικός ευδαιμονιστικός τρόπος ζωης που μάς έχει επιβληθεί, έχει επιφέρει άμβλυνση των συνειδήσεων και η μνεία του Θεού έχει περιοριστεί στο περιθώριο της καθημερινότητος.
    Ομως οι Αγιοι που ο Θεός αναδεικνύει κάθε τόσο, λειτουργούν αφυπνιστικά σε μεγάλες μερίδες πιστών, και τούς οδηγούν πάλι στην Εκκλησία, χωρίς φυσικά να γίνη χρήση των τρόπων που αναφέρει το άρθρο.
    Σήμερα η απομάκρυνση των πιστών λόγω της πανδημίας είναι συγκυριακή, και οφείλεται σε μεγάλο μέρος στον εκφοβισμό των ανθρώπων, ότι άν εκκλησιάζωνται θα αρρωστήσουν. Τα ΜΜΕ βοήθησαν πολύ σε αυτό.
    Γενικά, δέν ασχολούμαι με την Ρώμη. Η δημοσίευση του παπικού άρθρου μού έδωσε το έναυσμα να γράψω ένα σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κύριε Χατζηγεωργίου, δεν αξίζει να διαλέγεσθε μαζί τους.
    Έχουν βρει καταφύγιο το συγκεκριμένο ιστολόγιο (τυχαίο άραγε;) για να προβάλλουν τις στρεβλές τους απόψεις.
    Είναι για λύπηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σε ευχαριστώ κ. Χατζηγεωργίου για την ευχή σας μα μετανοήσω. Το ελπίζω γιατί εξομολογούμαι και ο πνευματικός μου μου δίνει άφεση αμαρτιών. Πρόσεξε αυτό το οποίο γράφει σήμερα εδώ, και στην Ορθοδοξία «Τι ξέρει να κάνει ο Θεός» ο π. Δ. Μπόκος μήπως είσαι «παθιασμένος οπαδός μιας θρησκείας που ξέρει μόνο να τιμωρεί» γιατί μας λέει ο καλός αυτός κληρικός πως «Είναι ο Θεός που ξέρει να σταυρώνεται, όχι να τιμωρεί». Τους Ιερούς Κανόνες δε τους γνωρίζω γιατί ο πνευματικός μου μου έχει πει ότι το Πηδάλιο δεν είναι για μένα. Ο π. Επιφάνιος που τον άκουγα στους Τρεις Ιεράρχες στην Μενάνδρου μας έλεγε «οι Κανόνες είναι κανόνια συνήθως εναντίων των αντιπάλων μας» και ο Αττικής Νικοδημος πολλές φορές έγραφε ολόκληρους τους Κανόνες που ήταν αντίθετοι όταν τους διάβαζες με τα όσα τον κατηγορούσαν. Για να μην αναφέρω το σπουδαίο Καθηγητή μου του Κανονικού Δικαίου και της Ποιμαντικής στη Θεολογική Σχολή των Αθηνών μακαρίτη Κωνσταντίνο Μουρατίδη που τα βιβλία του όπως και του π. Επιφανίου τα έχω ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ. Κάνω τον χαζό αλλά δεν είμαι. Τα κείμενά σας δεν είναι θεολογικά μην με περνάτε για αφελή σας το έγραψα κάνω τον χαζό αλλά νομίζω πως δεν είμαι διαθέτω περγαμηνές που δεν επιθυμώ να της γράψω στο εκλεκτό αυτό ιστολόγιο το οποίο παρακολουθώ γιατί κάτι έχει να πει.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ17 Ιουλίου 2022 στις 8:42 μ.μ.

      Δυστυχώς αδελφέ μου και συγγνώμη που σας το λέω αλλά δεν έχετε γνώσεις ορθοδόξου θεολογίας και εκκλησιολογίας. Δεν έχετε κανένα θεολογικό επιχείρημα. Ελπίζω ο πνευματικός σας να σας καθοδηγεί σύμφωνα με την διδασκαλία της εκκλησίας και το ευαγγέλιο. Τώρα για τους ιερούς κανόνες που γράψατε, εγώ δεν έγραψα τίποτα για τους ιερούς κανόνες, γιατί αν το κάνω, θα γράφω μέχρι αύριο το πρωί. Εγώ το μόνο που έκανα είναι να υπερασπιστώ την αλήθεια και την μια Αγία καθολική και Αποστολική εκκλησία. Να εύχεσαι και για μένα να με ελεήσει ο γλυκύτατος Χριστός μας. Καλό υπόλοιπο.

      Διαγραφή
  17. Μπορεί να είχε περάσει και απαρατήρητο. Με τα σχόλιά σας είδα ότι μέσα σε 24 ώρες έγινε 2ο θέμα στο 7ημερο. Ποιος φταίει για αυτό το τρολάρισμα; Όσοι το διαφημίζουν με σχόλια. Είσθε ένοχοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Προς: 17 Ιουλίου 2022 - 6:27 μ.μ

    Μα αν δεν κάνω λάθος ως επισκέπτης είσθε από αυτούς που βρίσκουν «καταφύγιο το συγκεκριμένο ιστολόγιο».
    Είσθε ένας από τους 4500-5000 καθημερινούς επισκέπτες ή στα 56.000.000 εκατομμύρια περίπου διαχρονικούς φίλους.
    Σας εύχομαι πάσα παρά Κυρίου ευλογία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ήθελα να γράψω θετικά από την αρχή, αλλά είπα, «περίμενε, θα εμφανιστούν, τέτοια ευκαιρία δεν τη χάνουν». Φυσικά οι γνωστοί αυτόκλητοι «προστάτες» της … «Ορθοδοξίας», οι «φρουροί της πίστεως», οι αντίστοιχοι «φρουροί της επαναστάσεως»! Και δεν άργησαν, ξεσπάθωσαν! Αυτός ο … «αιρετικός» και τα τοιαύτα, όλο «το πακέτο» με «όλο ίδια και τα ίδια του μυαλού τους ροκανίδια»!

    Πού να καταλάβουν οι δείλαιοι ότι ο Πάπας Φραγκίσκος μ’ αυτή τη λιτή διατύπωση: «Όποιος πλησιάζει την Εκκλησία, πρέπει να βρει ανοιχτές πόρτες», και τον πρότερο συσχετισμό της «χτύπησε φλέβα όνομα και πράμα χριστιανική»! Πώς να τους δώσεις, δηλαδή, να καταλάβουν, ότι έτσι ακριβώς έγινε τότε και με το Χριστό; Ότι θεολόγοι και παπάδες, Γραμματείς, και Φαρισαίοι, και Αρχιερείς τον καταδίκασαν ως … «αιρετικό»; Γιατί έκανε, λέει, θαύματα, που θα πει σκορπούσε αγάπη κι ευεργετούσε και το Σάββατο, και βεβύλωνε έτσι τη μεγάλη του Νόμου της ανάπαψης μέρα!

    Από την άλλη πάλι δεν ήταν «αιρετικός» ο Χριστός; Δεν είχε πει και ομολογήσει. «Φωτιά ήρθα να βάλω στη γη, και τι άλλο θέλω αν έχει κιόλας ανάψει» και τα καθεξής;-Λκ.12,49. Και αυτή η φωτιά δεν είναι η χωρίς όρους και όρια Αγάπη; Και δεν τη σήκωσε στους ώμους του «μέχρι θανάτου, θανάτου δε Σταυρού»;-Φλπ.2,8. Κι αυτή η Αγάπη δεν είναι που κάνει παρανάλωμα του πυρός, που κάνει στάχτη κάθε στενό και στεγνό τυπικό;

    Μπορεί η Εκκλησία να αρνηθεί την Αγάπη αυτή; Και δεν την αρνείται όταν η αγκαλιά της Αγάπης της είναι στον όποιο άλλο κλειστή; Με άλλα λόγια παπάς πιο πολύ, αλλά και απλός χριστιανός μπορεί να είναι στην Αγάπη κλειστός; Και μήπως ο Πάπας Φραγκίσκος μ’ αυτά που λέει, και ίσως παραπέμπουν και στους κατά Χριστόν σαλούς μοιάζει να είναι σε ευθεία Χριστού «αιρετικός»;

    Με άλλα λόγια, αδελφοί μου, είναι να απορεί κανείς πώς κάνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι «παίξε-γέλασε» το να είσαι σήμερα και πάντα όντως και ουσία χριστιανός!

    Αθανάσιος Κοτταδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή