Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022

Επιτέλους, θα δικαστώ!… - π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος

Επιτέλους, θα δικαστώ!…
Επιτέλους, μετά από αναβολές (λόγω παρέλευσης του ωραρίου), την προσεχή Δευτέρα 10.10.22, πρόκειται να δικαστώ (αριθμός πινακίου: 5) ενώπιον του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Πατρών, διότι λειτούργησα στην ενορία μου την 25η Μαρτίου 2020, εορτή του Ευαγγελισμού, δηλαδή επιτέλεσα το ιερατικό και εφημεριακό μου καθήκον ως επιτάσσει η εκκλησιαστική μας παράδοση και η συνείδησή μου.
Υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με την τότε κυβερνητική απόφαση (ΚΥΑ 2867/16.3.20, ΚΥΑ  Δ1α/ΓΠ.οικ. 21285/28.3.20) από 16.3. – 11.4.2020 απαγορευόταν τελείως η τέλεση της Θ. Λειτουργίας σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια (ακόμα και στις Ι. Μονές και στο Άγιο Όρος!). Αποτελούσε ποινικό αδίκημα και μόνο η απλή τέλεση της Θ. Λειτουργίας ανεξάρτητα από την παρουσία η μη των πιστών στους ναούς…
Κατά τη διάρκεια της 29ετούς ιερατικής μου διακονίας έχω αξιωθεί άλλες τέσσερις φορές να βρεθώ εγκαλούμενος και κατηγορούμενος διότι δεν υπέκυψα σε πιέσεις και θέλησα να προασπιστώ τα συμφέροντα της ενορίας Αγ. Νικολάου Πατρών, στην οποία είχα τότε ως πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου την ευθύνη της διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης.  Το διακύβευμα τότε (1995-2000) ήταν της τάξεως των 100.000.000 δρχ! Και τις τέσσερις φορές αθωώθηκα και τελικά δικαιώθηκε απολύτως ο Ναός στο σύνολο των απαιτήσεών του κατά την τότε πολυετή διένεξη.
 Αν τότε διακυβεύονταν κάποια σοβαρά υλικά συμφέροντα, στην παρούσα περίπτωση διακυβεύεται η ίδια η προσωπική και ιερατική τιμή και αξιοπρέπεια, το συνταγματικό δικαίωμα της θρησκευτικής λατρείας του λαού μας και κυρίως η ιερατική διακονία και αξιοπρέπεια του Ορθοδόξου-Έλληνα παπά.
Όπως κατ’ επανάληψη έχω δηλώσει (βλ. συνημμένες τις από 15.9.2020 εξηγήσεις μου στον αρμόδιο Εισαγγελέα) η άσκηση δίωξης για τέτοιο “αδίκημα”, αποτελεί ξεχωριστή τιμή για ένα ιερέα και έτι πλέον. την ύψιστη τιμή -το ανώτατο οφίκιο κατά την εκκλησιαστική ορολογία- μετά την ιεροσύνη, συνιστά η καταδίκη του επειδή επιτέλεσε το ιερατικό του καθήκον.   
Υπάρχει όμως μία σκιά που σκιάζει την απονεμηθείσα αυτή ιδιαίτερη τιμή: Το γεγονός ότι στην πατρίδα μας, η Νομοθετική Εξουσία εξουσιοδότησε τους αρμόδιους της Εκτελεστικής να απαγορεύσουν τελείως την τέλεση της Θ. Λειτουργίας και η αρμόδια Δικαστική Εξουσία (Εισαγγελική Αρχή) θεωρεί ως έγκλημα την τέλεση της Θ. Ευχαριστίας, τους δε υπεύθυνους ιερείς που τόλμησαν να ιερουργήσουν ως εγκληματίες, η δε Εκκλησιαστική Ηγεσία παρακολουθεί, στην καλύτερη περίπτωση, σιωπηλή και αμήχανη!
Αν αναλογιστώ ότι παρόμοια διάταξη νόμου, ποινικοποίησης της τέλεσης της Θ. Λειτουργίας, μετά τον θάνατο του Διοκλητιανού (311 μΧ) ίσχυσε στην Ευρώπη μόνο στην Αλβανία του Ενβὲρ Χότζα (1967-1990), 
αν αναλογιστώ ότι ούτε ο Μωάμεθ ο Πορθητής και οι διάδοχοί του Σουλτάνοι στα  400-500 χρόνια της Τουρκικής σκλαβιάς, ούτε ο Λένιν ούτε ο Στάλιν ούτε ο Τσαουσέσκου τόλμησαν τέτοια ασέβεια εναντίον του ίδιου του εσώτατου πυρήνα της Εκκλησίας, του Μυστηρίου της Θ. Ευχαριστίας, που τόλμησε η Ελληνική Δημοκρατία εν έτει 2020,
ασφαλώς και δεν μπορώ να πανηγυρίζω όσο θα ήθελα για την τιμή της ασκηθείσης δίωξης…
 Για να είμαι ειλικρινής προβληματίστηκα ιδιαίτερα έντονα για τον αν θα πρέπει να υπερασπιστώ εαυτόν ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης ή να Την αφήσω να με τιμήσει υπερβαλλόντως καταδικάζοντάς με επειδή ενεργώντας σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση και την ιερατική μου συνείδηση λειτούργησα του Ευαγγελισμού μη συμμορφούμενος στις παράλογες και αναποτελεσματικές και ασεβείς και αντισυνταγματικές κρατικές απαγορεύσεις.
Ο μοναδικός λόγος που αποφάσισα να υπερασπιστώ εαυτόν είναι ότι ενώ          η καταδίκη μου αποτελεί για εμένα υπέρτατη τιμή, ταυτόχρονα αποτελεί:
§  ευθεία πρόκληση στην εκκλησιαστική συνείδηση του πιστού λαού,  
§  όνειδος για την Ελληνική Πολιτεία, η οποία θέλει να διεκδικεί θέση στις σύγχρονες Δημοκρατίες που σέβονται το δικαίωμα της ελευθερίας της θρησκευτικής λατρείας στους πολίτες τους,  
§  νομιμοποίηση του Καίσαρα αυτός να καθορίζει, περιφρονώντας την εκκλησιαστική τάξη και παράδοση, αν  και  πότε  και  πώς  θα λειτουργούμε στους Ναούς μας,   και τέλος
§  πρόσθετη αφορμή σκανδαλισμού του πιστού λαού και περαιτέρω κλονισμού της εμπιστοσύνης του προς την εκκλησιαστική Ηγεσία της χώρας μας!
Τελικά, η Ελληνική Δικαιοσύνη επωμίζεται και πάλι το υπέρτατο καθήκον και καλείται να προστατέψει το κύρος και την αξιοπρέπεια της Ελληνικής Πολιτείας και τη συνταγματική της τάξη…
 
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος

Πρωτοπρεσβύτερος
π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος
Ἐφημέριος
Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν
6945-377621,  agotsopo@gmail.com
Πάτρα  15 . 9 . 2020
 
 
Προς
τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πατρών
Ενταύθα
 
Αναφορικά με την από 7.7.20 Προκαταρκτική Εξέταση που διατάξατε με αφορμή την τέλεση ιερής Ακολουθίας στον  Ι. Ν. Αγ. Νικολάου  Πατρών κατά την εορτή του Ευαγγελισμού (25 Μαρτίου 2020) σας γνωρίζω τα εξής:
1. Ως Ορθόδοξος Έλληνας ιερέας μού ήταν εντελώς αδιανόητο να συμμορφωθώ και να υπακούσω και γι’ αυτό δεν συμμορφώθηκα και δεν υπάκουσα, στην όλως περιττή, παράλογη, ατελέσφορη, αντισυνταγματική και, κυρίως, ασεβή και αντίχριστη ΚΥΑ με αριθμ. 2867/Υ1/16.3.20 (ΦΕΚ Β΄ 872/2020) που απαγόρευε όχι τη συνάθροιση λαού στους Ναούς όλης της επικράτειας, αλλά και αυτή αύτη την τέλεση της Θ. Λειτουργίας (ακόμα και στις Μονές και στο Άγ. Όρος!), κατά την όλως κρίσιμη από λειτουργικής απόψεως περίοδο της  Μ. Τεσσαρακοστής  (βλ. συν. γ,δ,ε).
Παρόμοια διάταξη νόμου, ολοσχερούς απαγόρευσης της Θ. Λατρείας, δηλαδή  ποινικοποίησης της τέλεσης της Θ. Λειτουργίας, ίσχυε στην Ευρώπη μέχρι το 311 μ.Χ. (θάνατος Διοκλητιανού) και στην Αλβανία του Ενβὲρ Χότζα (1967-1990)!  Ούτε ο Μωάμεθ ο Πορθητής ούτε ο Λένιν ούτε ο Στάλιν δεν τόλμησαν τέτοια ασέβεια εναντίον του ίδιου του εσώτατου πυρήνα της Εκκλησίας, του Μυστηρίου της Θ. Ευχαριστίας, που τόλμησε η Ελληνική Δημοκρατία!
 
2. Ως Ορθόδοξος κληρικός είμαι υποχρεωμένος να λειτουργώ διακονώντας το λαό που μου έχει εμπιστευθεί το έλεος του Θεού, υπακούοντας στὴν ιερατική μου συνείδηση καὶ κυρίως συμμορφούμενος με τὴν προσταγὴ τοῦ «Ἀρχηγοῦ καί τελειωτοῦ τῆς πίστεως Κυρίου Ἰησοῦ»: «τοῦτο ποιεῖτε εἰς τὴν ἐμὴν ἀνάμνησιν … ἄχρις οὗ ἂν ἔλθῳ» (Λουκ. 22, 19. 1 Κορ. 11, 26). Σε όποιον, όποιος και αν είναι αυτός, με καλεί να παραβώ τη ρητή Κυριακή εντολή, να περιφρονήσω τη φωνή της συνειδήσεώς μου και να εγκαταλείψω τη διακονία της ενορίας μου επαναλαμβάνω το αποστολικό: «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις» (Πράξ. 5, 40), αναλαμβάνοντας προφανώς και το σύνολο των συνεπειών. Μόνο σοβαρός λόγος υγείας ή τυχόν κανονική ποινή που θα επιβάλει ο επίσκοπός μου (αργία από ιεροπραξία) μπορούν να με εμποδίσουν από τη τέλεση της Θ. Λειτουργίας. Με κανένα τρόπο κρατική διάταξη δεν δικαιούται ούτε νομιμοποιείται να ορίσει  αν  και  πότε  και  πώς  θα λειτουργώ!
 
3. Δεν υπήρξε αλλά ούτε μπορούσε να υπάρξει ο παραμικρός κίνδυνος για τη δημόσια υγεία με τη διασπορά του κορωνοϊού από την τέλεση της Θ. Λειτουργίας στο Ναό μας. Η παρέλευση δε εξαμήνου κατά το οποίο ο ιός έχει διασπαρεί στη χώρα μας χωρίς όμως να έχει υπάρξει ούτε μία περίπτωση μόλυνσης που να οφείλεται στη συμμετοχή στη Θ. Λειτουργία επιβεβαιώνει πλήρως τον ισχυρισμό μου και καταρρίπτει κάθε αντίθετο (βλ. συνημ. α,β). Προς επίρρωση των ανωτέρω αναφέρω ότι από την 1η Αυγούστου 2020 όταν και σημειώθηκε νέα έξαρση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στη χώρα μας που υπερβαίνουν τα 370 (10.9.20) και παραμένοντας σταθερά σε τριψήφιο αριθμό ημερησίως, με αριθμό πολλαπλάσιο των κρουσμάτων κατά το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου 2020, όταν και ο ανώτερος αριθμός κρουσμάτων ήταν 156 (21/4/2020), δεν επιβλήθηκε η απαγόρευση τέλεσης της Θ. Λειτουργίας αλλά μόνον η χρήση μάσκας στους χώρους λατρείας τηρουμένων των λοιπών μέτρων υγιεινής και των σχετικών αποστάσεων (βλ. ΚΥΑ 3162/31.7.2020). Δηλαδή μέτρα σαφώς ηπιότερα των όσων επιβλήθηκαν κατά το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου 2020 με υποπολλαπλάσιο τότε αριθμό κρουσμάτων.
           
4. Κατά τον Απ. Παύλο στους Χριστιανούς «ἐχαρίσθη τὸ ὑπὲρ Χριστοῦ, οὐ μόνον τὸ εἰς αὐτὸν πιστεύειν, ἀλλὰ καὶ τὸ ὑπὲρ αὐτοῦ πάσχειν». Αν αυτό ισχύει για τους απλούς πιστούς, πόσο μάλλον εφαρμόζεται σε εμάς τους κληρικούς που έχουμε τιμηθεί με την ιερωσύνη! Υπό αυτό το πρίσμα, επιτρέψτε μου εν απολύτω ειλικρινεία να Σας πω ότι αποτελεί μεγάλη τιμή για ένα ιερέα να του ασκηθεί δίωξη επειδή, παρά τις ατέλειες και αδυναμίες του, αγωνίζεται να είναι συνεπής στην ιερατική του διακονία, στην «ιερά παρακαταθήκη» που έλαβε κατά την ώρα της χειροτονίας του. Ασφαλώς, μέγιστη τιμή θα αποτελέσει η τυχόν καταδίκη για τον ίδιο λόγο. Αυτό όμως που για τον ιερέα αποτελεί τιμή και δόξα θα αποτελέσει ευθεία πρόκληση στην εκκλησιαστική συνείδηση των πιστών και  όνειδος για την Ελληνική Δημοκρατία που θέλει να διεκδικεί θέση στις σύγχρονες Πολιτείες που σέβονται το δικαίωμα της ελευθερίας της θρησκευτικής λατρείας στους πολίτες τους!
 
5. Συνημμένως υποβάλλω και παρακαλώ να συνεκτιμηθούν:
α. Άρθρο μου με τίτλο: «Ἐπιτέλους, τέλος στὰ κρατικὰ καὶ παρακρατικὰ  fake news. Δεν μολυνόμαστε στην Εκκλησία!» (29.8.20).
β. Άρθρο μου με τίτλο: «Μεταξὺ προφητικοῦ καὶ ψευδοπροφητικοῦ λόγου. Ο Θεός θα σώσει την Ελλάδα!» (1.9.20).
γ. Η από 30.3.20 Προσφυγή ενώπιον του ΣτΕ της κας Χρ. Μαντά κατά της 2867/16.3.20ΚΥΑ.
δ. Άρθρο του  Καθηγητού Κυρ. Κυριαζόπουλου με τίτλο: «Η προσωρινή απαγόρευση της λατρείας, για την προστασία της υγείας, παραβιάζει τη θρησκευτική ελευθερία» (ΡΟΜΦΑΙΑ, 18.3.20).
ε. Άρθρο των  Κ. Κακογιάννη και Ελ. Καρνιάτη με τίτλο: «Η Υπουργική απόφαση για απαγόρευση λειτουργιών είναι άκυρη, ανυπόσταση και αντισυνταγματική» (ΡΟΜΦΑΙΑ, 23.3.20)
 
Με τιμή και ευχές
 
π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος
Πρωτοπρεσβύτερος

24 σχόλια:

  1. ....και θα αθωωθεί για να εξακολουθείς να παριστάνεις τον ήρωα και τον μάρτυρα....
    Ιφινοης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην επεμβαίνετε στο έργο της ελληνικής δικαιοσύνης και προτρέχετε αυτού! Μπορεί να κατηγορηθείτε και για υποκλοπές κ.ά. στις μέρες μας!
      Αν καταδικαστεί όμως, πείτε μας, θα χαρείτε;
      Ιφ γιου νόου

      Διαγραφή
    2. ΕΊΝΑΙ ΜΆΡΤΥΡΑΣ ΔΕΝ ΠΑΡΙΣΤΆΝΕΙ.ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΚΑΘΉΚΟΝ ΤΟΥ. ΜΑΚΆΡΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΎΣΑΝ ΚΑΙ ΆΛΛΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΌΛΜΗΣΑΝ.

      Διαγραφή
  2. Πάτερ αυτά που γράφεις είναι μαρτυρία Χριστού? Έχει ανάγκη ο Χριστός από τέτοια υπεράσπιση? Δες τα κίνητρα αυτών που γράφεις. Το κριτήριο για τις πράξεις μας είναι τα κίνητρα τους. Και συνήθως σε όλους μας το κίνητρο των όσων κάνουμε βαθειά βαθειά είναι ο εγωισμός μας. Εύχομαι να αθωωθεις. Πιστεύεις ότι η αθώωση ή και η καταδίκη θα βλάψει το Χριστό ή την Εκκλησία ή
    θα την ωφελήσει αντίστοιχα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  3. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν μπορώ να προβλέψω το τι θα αποφασίσει η Δικαιοσύνη. Στα μάτια των κληρικών είσαι καταδικασμένος. Η ανοχή του μητροπολίτη σου είναι σκανδαλώδης. Σε όλους μας είναι γνωστό ότι κάθε ιεροπραξία τελείτε από εμάς τους ιερείς με άδεια του Επισκόπου μας. Το τι αποφάσισε η εξουσία δεν μας ενδιαφέρει. Αν είχες την άδεια του Μητροπολίτη σου καλά έπραξες. Αν όχι τότε είσαι παραβάτης και θα έπρεπε να περάσεις από Επισκοπικό Δικαστήριο.
    Όμως τον μητροπολίτη σου τον ακούς όπου σου αρέσει. Σε όλους είναι γνωστό ότι ο επίσκοπος σου έβαλε χωρίς κάποια απόφαση Επισκοπικού Δικαστηρίου σε αργία τον συνεφημέριό σου π. Παναγιώτη. Ο μακαρίτης έκανε υπακοή στην απόφαση του Επισκόπου του και πήγαινε στην Ναύπακτο για να λειτουργήσει. Εσύ ο ατρόμητος γιατί δεν τόλμησες ως προϊστάμενος του Ναου να του πεις να Λειτουργεί; Εκεί δείλιασες.
    Δεν θα σου πω άλλα αδελφέ παρά μόνο το ότι όλοι εμείς που πειθαρχήσαμε στους Επισκόπους μας είμαστε κορόιδα κατ΄ εσέ;
    Ως ιερέας θα περίμενα όχι από την κοσμική δικαιοσύνη αλλά από την Εκκλησιαστική να σου βάλει κάποια αργία προς συμμόρφωση.
    Και μια ερώτηση πήρες την άδεια του Μητροπολίτη σου να καταφύγεις στην κοσμική εξουσία; Θα έλθει να σε υπερασπίσει; Αν όχι τότε στους οπαδούς σου θα φανείς ήρωας αλλά στο πλήρωμα της Εκκλησίας παραβάτης. Κάτι ιερείς όπως εσύ μας δίχασαν.
    π. Ανδρέας Ν.
    της Αρχιεπισκοπής Αθηνών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτή η προκήρυξη π. Αναστάσιε είναι προσκλητήριο στους οπαδούς για να μαζευτούν (όπως κάνουν οι αριστεροί) για να επηρεάσουν την Δικαιοσύνη;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι δηλώσεις θα έπρεπε να γίνουν μετά την δίκη. Οι πατρινοί θα απολαύσουν ομάδα πιστών με εικόνες και σταυρούς μπροστά στο Δικαστικό Μέγαρο την Δευτέρα. Θα είναι εκεί οι άγνωστοι αντιεμβολιαστές κληρικοί Αθηνών, Θεσσαλονίκης όσοι δεν πέθαναν από κορωνοϊό και ένα συνονθύλευμα παλαιοημερολογιτών, και απίστων στην Εκκλησία αλλά πιστών στον αντιεμβολιαστικό αγώνα, και ηγέτες παραθρησκευτικών κινημάτων κουμπάροι και φίλοι. Περιμένω φωτογραφίες κι βίντεο με τον στύλο της Ορθοδοξίας που υποστηρίζει τα Θεία δόγματα ως νέος Ιεράρχης. Τον είδα τον π. Αν. αλλού με φόντο το Παλαιών Πατρών δεσπότη Γερμανό. Θα δώσεις λόγο Κωστόπουλε για αυτή την άμεση διαφήμιση για την μάζωξη -λαοθάλασσα των ετερόκλητων που θα βρεθούν στην Γούναρη.
    Κατερίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σύγχρονος Ομολογητής ο Πατήρ Αναστάσιος !
    Όσοι δειλιάσαν μπροστά στις ΚΥΑ ας σπεύσουν να του συμπαρασταθούνε. Πάντα υπάρχει μετάνοια αλλά μόνο με δημόσια Ομολογία.
    Όλοι κοντά του. Η νίκη του είναι και δικιά μας.
    π. Γεώργιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συγχαρητήρια στον πατέρα Αναστάσιο.
    Τον χαιρόμουν παλιά στους αγώνες για τη Βόρειο Ήπειρο.
    Συνεχίζει αυτό το ανύστακτο πνεύμα.
    Όπως και να λειτουργήσει η κοσμική δικαιοσύνη, γνωρίζουμε ότι ο Θεός ευλογεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ήταν ένας πατέρας που μεγάλωνε ένα ανάπηρο παιδί μόνος του. Το παιδί ήταν κατάκοιτο στο κρεβάτι. Κάποια στιγμή έφτασε σε τεράστιο οικονομικό αδιέξοδο.
    Τότε εμφανίστηκε κάποιος άνθρωπος στην ζωή του, που άρχισε να τον βοηθά χρηματικά προς χάριν του παιδιού. Τον βοήθαγε για πολύ καιρό, ώσπου κάποια στιγμή ο πατέρας του είπε «σου χρωστάω ...την ζωή μου». Μόλις το άκουσε αυτό ο άνθρωπος του είπε: «θέλω να έρθεις μαζί μου σε μια συγκέντρωση».
    Έτσι κι έγινε, κάποια μέρα κλείδωσαν το κατάκοιτο παιδί στο σπίτι και πήγαν σε κάποιον χώρο όπου γινόταν η συγκέντρωση. Εκεί ο πατέρας διαπίστωσε ότι ήταν συγκέντρωση των Ιεχωβάδων. Σκέφτηκε να μείνει για να μην τους προσβάλλει.
    Μόλις τελείωσε η συγκέντρωση και έφευγε ο κόσμος, του είπε ο ”ευεργέτης” «εσύ μείνε». Πήγαν τον πατέρα σε ένα άλλο δωμάτιο, όπου ήταν Χριστιανικές εικόνες πάνω στο πάτωμα και του είπε «Μου ανέφερες ότι μου χρωστάς την ζωή σου. Πάτησε λοιπόν τις εικόνες και γίνε μάρτυρας του ιεχωβά».
    Ο πατέρας ευθύς απάντησε «Εγώ Ορθόδοξος γεννήθηκα και Ορθόδοξος θα πεθάνω. Την ζωή μου είπα ότι σου χρωστάω, όχι την ψυχή μου».
    Τότε τον ξυλοκόπησαν άγρια και τον πέταξαν στον δρόμο. Ο αιμόφυρτος πατέρας πήρε ένα ταξί και παρά την προτροπή του ταξιτζή να τον πάει στο νοσοκομείο, εκείνος πήγε σπίτι.
    Έξω από το ξεκλείδωτο πλέον σπίτι του, είδε το παιδί του να τρέχει και να γελά όπως όλα τα παιδάκια. Με έκπληξη ρώτησε το παιδί τι έγινε και εκείνο του είπε τα λόγια «Ήρθε ο Κύριος Ιησούς Χριστός, με σήκωσε και μου είπε: Αυτή την στιγμή ο πατέρας σου μαρτυρεί για Εμένα»...

    Μπροστά στην δειλία και την υποταγή της Ιεραρχίας υπάρχουν κάποιοι που υψώνουν ανάστημα.
    Ραντεβού την Δευτέρα...μαζί με τους ''γνωστούς άγνωστους''!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Πειθαρχείν δεί Θεώ μάλλον ή ανθρώποις"

    Πράξεις 5, 9
    Ο λόγος αυτός, που είπαν οι Απόστολοι στούς Φαρισαίους πρίν από 2000 χρόνια φαίνεται ότι έχει ξεχαστεί πλέον ή τουλάχιστον δέν εφαρμόζεται σήμερα.
    Καί άν δέν τόν εφαρμόζουν οι Πολιτικοί, αυτό είναι ως ένα βαθμό αναμενόμενο. Αν όμως δέν τόν δέχονται Κληρικοί, θεολόγοι, ιστολόγοι ("άνθρωποι της Εκκλησίας" δηλαδή) καί υποστηρίζουν την υπακοή στο Κράτος, όποιους νόμους ή ΚΥΑ καί άν εκδίδει, τότε αυτό είναι σημείο παρακμής.
    Ποιός φανταζόταν ότι μετά από 2000 χρόνια Χριστιανισμού, θα υπήρχαν Χριστιανοί που θα επαινούσαν το Κράτος που έκλεισε τους ναούς, καί θα κατηγορούσαν Κληρικούς που τέλεσαν τη Θεία Λειτουργία, δηλαδή το καθήκον τους.
    Αν εμφανιζόταν σήμερα ένας Χριστιανός από τον 3ο, 4ο, 5ο αιώνα (όπως έγινε με τους Επτά Παίδες εν Εφέσω που ξύπνησαν από τον ύπνο μετά από 170 χρόνια) καί έβλεπε αυτή την κατάσταση τί θα έλεγε για τούς σημερινούς Χριστιανούς ;
    Μάλλον θα έλεγε ότι έχουν μπερδέψει τον Πρωθυπουργό μα τον Αρχιεπίσκοπο και την Κυβέρνηση με την Ιερά Σύνοδο, καί όταν κάνουν υπακοή στις ΚΥΑ νομίζουν ότι κάνουν υπακοή στο Ευαγγέλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Οι προσευχές μας είναι με τον ομολογητή πατέρα Αναστάσιο. Η Παναγία να τον ενδυναμώνει.
    Είναι ζωντανό παράδειγμα για όλους και μάλιστα για τους ιερείς που υπέκυψαν από δειλία και έκαναν την κακή υπακοή στο αντίχριστο δόγμα του δυσσεβούς τυράννου (κυβερνώντων και μητροπολιτών)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οι νόμοι είναι για όλους δεν υπάρχουν εξαιρέσεις. Για παράβαση νόμων δικάζονται πρωθυπουργοί, στρατηγοί υπουργοί. Το ότι είσθε ιερέας δεν λέει τίποτα για την πολιτεία. Ο διορισμό σας έγινε όχι υπό της Εκκλησίας αλλά υπό της Πολιτείας. Ο ναός του Αγίου Νικολάου έχει αναγνωρισθεί από την Ελληνική Δημοκρατία. Τα υπόλοιπα που διάβασα είναι αφηγήματα ανάξια κριτικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πρός Ανώνυμο 10, 51
    Τήν άποψη σας περί νόμων δέν την συμμερίζονται οι Δώδεκα Απόστολοι, οι οποίοι εδήλωσαν στους Ιουδαίους ότι προτιμούν να πειθαρχούν στο Θεό καί όχι στούς ανθρώπους.
    Επίσης δέν την συμμερίζονται 11.000.000 Μάρτυρες, οι οποίοι εδέχοντο να υποστουν φοβερά βασανιστήρια και τόν θάνατο, παρά να υπακούσουν στα Διατάγματα των Αυτοκρατόρων καί να θυσιάσουν στούς βωμούς των ειδώλων.
    Επίσης δέν την συμμερίζονται οι Νεομάρτυρες, οι οποίοι δέν εδέχοντο τις συμβουλές καί τις παραινέσεις των Τούρκων δικαστών γιά να αλλαξοπιστήσουν καί να ζήσουν άνετη καί πλούσια ζωή, αλλά προτιμούσαν τήν εκτέλεση.
    Οσον αφορά τη σημερινή εποχή, καί άν δικάζονται πρωθυπουργοί κλπ., πρίν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε ότι παρεγράφησαν τα αδικήματα για το σκάνδαλο της SIEMENS λόγω της παρελεύσεως εικοσαετίας από την τέλεση των αδικημάτων .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. π. Βασίλειος Αλεξίου7 Οκτωβρίου 2022 στις 5:44 μ.μ.

    Ο π. Αναστάσιος είναι Επίσκοπος ή ιερέας; Ερωτώ γιατί δεν γνωρίζει εκκλησιολογία, ιερούς Κανόνες κλπ.
    Οι αποφάσεις της Συνόδου και του Μητροπολίτου του κ.κ. Χρυσοστόμου για αυτόν είναι κουρελόχαρτο και δεν πειθαρχεί σε όσα των προστάζουν Σύνοδος και Μητροπολίτης.
    Η παρουσία του Επισκόπου στην Εκκλησία είναι σημαντική, γιατί αυτός είναι διάδοχος των αγίων Αποστόλων, αυτός είναι «εις τύπον και τόπον της παρουσίας του Χριστού», και σε αυτόν δίνει την εξουσία ο Θεός δια της Εκκλησίας για να ποιμάνη το συγκεκριμένο ποίμνιο στο οποίο συγκαταλέγονται τόσο οι Κληρικοί όπως ο π. Αναστάσιος όσο και οι μονάζοντες και οι λαϊκοί. Ο Επίσκοπος είναι συνεκτικός και συνδεκτικός κρίκος ενότητος του εκκλησιαστικού πληρώματος, γι αυτό και οι Πρεσβύτεροι δεν μπορούν να τελούν καμμιά εκκλησιαστική ακολουθία, ιδιαιτέρως την θεία Λειτουργία, χωρίς την άδεια του Μητροπολίτου στον οποίον ανήκουν.
    Ο Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος έδωσε τότε εντολή να μην τελούν οι κληρικοί του Θεία Λειτουργία. Πως λοιπόν ο ιερέας αυτός άνοιξε τον ναό χωρίς να κάνει υπακοή στον Επίσκοπό του;
    Ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος γράφει: «Μηδείς χωρίς του επισκόπου τι πρασσέτω των ανηκόντων εις την εκκλησίαν. Εκείνη βεβαία ευχαριστία ηγείσθω, η υπό επίσκοπον ούσα ή ώ αν αυτός επιτρέψη. Όπου αν φανή ο επίσκοπος, εκεί το πλήθος έστω, ώσπερ όπου αν ή Χριστός Ιησούς, εκεί η καθολική εκκλησία. Ουκ εξόν εστιν χωρίς του επισκόπου ούτε βαπτίζειν ούτε αγάπην ποιείν αλλ' ό αν εκείνος δοκιμάση, τούτο και τώ Θεώ ευάρεστον, ίνα ασφαλές ή και βέβαιον πάν ό πράσσεται» (Επιστολή Σμυρναίοις).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σε συνέντευξή σου στο focus είπες για ηθικούς αυτουργούς που πρέπει να κρεμάσουν πετραχήλι ή ωμοφόριο. Να δεις την δικιά σου ευθύνη και να αναλάβεις την ευθύνη σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το γεγονός οτι δικάζουμε Ιερέα για το οτι λειτούργησε, θα έπρεπε να μας κάνει να κοκκινίσουμε απο ντροπή, το ίδιο θα έπρεπε να συμβεί και απο το γεγονός οτι κάποιοι χαίρονται επειδή θα δικαστεί!!!
    Ελλάδα είσαι έτοιμη για την καταστροφή σου; Μόνο το έλεος του Κυρίου θα μας σώσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μία είναι η ΑΜΑΡΤΙΑ σας π. Αναστάσιε το ότι δεν κάματε ΥΠΑΚΟΗ στην ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
    Μετανοήστε διότι και αν υπάρξει αθώωση υπό της Πολιτείας και θα υπάρξει καταδίκη υπό του Σωτήρος Χριστού.
    Όλα τα υπόληπτα είναι περιττές σοφιστείες από μέρους σας για να μην υπάρξει μετάνοια.
    Είθε αφού δεν μπόρεσε να σας βοηθήσει η Εκκλησία να σας σωφρονίσει η Δικαιοσύνη προς σωτηρία σας.
    π. Μελέτιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σε 8 μήνες φυλάκισης με αναστολή καταδικάστηκε από το μονομελές πρωτοδικείο Πατρών ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος ο οποίος είχε λειτουργήσει στον Ι.Ν Αγ. Νικολάου στις 25 Μαρτίου 2020 παρά τις απαγορεύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Οι πρώτες δήλωσεις του π Αναστασίου μετά την καταδικαστική απόφαση. Το Δικαστήριο τον καταδίκασε σε φυλάκιση οκτώ μηνών με αναστολή, ενώ ο ίδιος κατέθεσε έφεση.
    Βγαίνοντας από τα Δικαστήρια της Πάτρας, ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος δήλωσε πως η απόφαση αυτή δεν τροποποιεί στο ελάχιστο την στάση του. «Ως ορθόδοξος κληρικός και ως έλληνας πολίτης ήμουν υποχρεωμένος να λειτουργήσω και θα συνεχίσω να λειτουργώ» σημείωσε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Η παραβίαση, η περιφρόνηση της συνταγματικής τάξης όπως παρουσιάστηκε στο ελληνικό δικαστήριο δεν μπορεί να γίνει ανεκτή από κανέναν. Είμαι βέβαιος ότι η απόφαση αυτή θα πέσει στα ανώτερα ελληνικά δικαστήρια ακόμα και στο ευρωπαϊκό».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η ανθρώπινη δικαιοσύνη πάντα ήταν, είναι και θα είναι υποδεέστερη της θείας δικαιοσύνης.Σημερα ο πάτερ Αναστάσιος καταδικαστηκε στο ανθρώπινο δικαστήριο, μα στου Θεού το δικαστήριο έλαβε χρυσό στεφάνι .Το ευλογημένο ράσο τιμήθηκε από εσάς δεόντως.Σας ευχαριστούμε πολύ πάτερ Αναστάσιε για την πυγμή,την σταθερότητα και την προάσπιση της αξίας της πίστεως.Οι αξίες λέγονται και είναι αξίες όταν έρθει η στιγμή τις οποίες θα χρειαστεί να υπερασπιστουμε.Όλες τις υπόλοιπες φορές είναι απλά θεωρίες. Άξιος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μετά την καταδίκη του π. Αναστασίου, επειδή ελειτούργησε ανήμερα του Ευαγγελισμού, είναι πολύ πιθανόν να ακολουθήσουν οι καταδίκες του Μητροπολίτου Κερκύρας επειδή εκοινώνησε την δήμαρχο Κερκύρας, (έχει αναβληθεί η δίκη δύο φορές), του Ιερέως στο Κουκάκι που εκοινώνησε παιδί με ειδικές ανάγκες, του Ιερέως στη Χίο που εδέχθη στο ναό ασθενή γυναίκα, κλπ.
    Οι δικαστές βέβαια κάνουν το καθήκον τους, βάσει των Νόμων που ψηφίζει η Κυβέρνηση, η οποία έχει και την ευθύνη γι αυτή την πρωτοφανή κατάσταση, να δέχεται δηλαδή το Σύνταγμα την ελευθερία της Θρησκείας (καί μάλιστα της Επικρατούσας Θρησκείας), και οι Κληρικοί να τιμωρούνται με φυλακίσεις, επειδή τελούν Ακολουθίες !
    Για να είμαστε δίκαιοι όμως, δέν είναι μόνο η στάση της Κυβέρνησης θλιβερή και απαράδεκτη, αλλά καί αρκετών Κληρικών (Ανώτερων και κατώτερων) και λαικών , οι οποίοι υπερασπίστηκαν τις διάφορες ΚΥΑ και ζήτησαν την άτεγκτη εφαρμογή τους, αδιαφορώντας αν με τον τρόπο αυτό υποστήριζαν εμμέσως διάφορους Εκκλησιομάχους, που δρούν στον Πολιτικό χώρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Άκουσα τις δηλώσεις Σας μετά την Δίκη ότι θα υπάρξει προσφυγή και στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια. Με πόνο σας συμβουλεύω μην το τολμήσετε διότι θα πληρωθούν πολλά χρήματα και το αποτέλεσμα θα είναι Βατερλό. Εκεί δεν υπάρχει σεβασμός σε Εκκλησία και τους Κληρικούς της αλλά ο Νόμος της Πολιτείας και τίποτα άλλο ο Δρ Ιατρού γνωρίζει. Δώστε τόπο στην οργή. Ας τελειώσει εδώ η υπόθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή