Αυτές τις μέρες είμαι στην Κύπρο,
και δεν έχω αρκετό χρόνο διαθέσιμο για να περιδιαβαίνω τους διάφορου
εκκλησιαστικούς ιστοχώρους. Τώρα το βράδυ έκλεψα χρόνο, και σε όσα είδα μου
προκάλεσε εντύπωση, μια «πατρική!» δημόσια
επιστολή του Μητροπολίτου Σιδηροκάστρου κ. Μακαρίου στην Ρομφαία, με τίτλο «Ὁ
Πειρασμός τῆς αὐτονομίας, τῆς δημοσιότητας καί τοῦ χρήματος μέ ἀφορμή τά
γεγονότα στήν «ΚΙΒΩΤΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»
Μέσα σε όσα λέει -πάντα με αγάπη- προς τον κληρικό για τον οποίο αφιερώνει την επιστολή σημειώνει: «γνωρίζουμε τό πῶς σκέφτεται καί πῶς ἐνεργεῖ ἀφοῦ ἀνήκουμε στόν ἴδιο «κλῆρο».». Όλα τα γνωρίζουν οι Μητροπολίτες, και πως σκέφτονται, και πως ενεργούν οι άλλοι.
Αυτό που με έκανε να νιώσω άσχημα εσωτερικά, είναι η προτροπή του προς τον κληρικό, για τον μοναχικό δρόμο που τράβηξε, χωρίς να κάνει υπακοή στον Επίσκοπο και την Εκκλησία. Έγραψε:
«Ὄχι ὅμως μόνος, ὄχι ἀνεξέλεγκτος, ὄχι ἀπροστάτευτος, ἀλλά ἐνταγμένος μέσα στό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας πού εἶναι ἡ ἀσφάλεια ὅλων μας.»
Τον ερωτώ με τον προσήκοντα σεβασμό τον Σεβασμιώτατο, οι Επίσκοποι-Μητροπολίτες πρέπει να κάνουν υπακοή στις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου; Τότε...
Σε αυτούς έγραψε δημόσια επιστολή;
2. Το ίδιο ερωτώ και για το Ουκρανικό ζήτημα, η Ιεραρχία κατά πλειοψηφία αποφάσισε την αναγνώριση του Επιφανίου. Γιατί τινές των Μητροπολιτών της Εκκλησίας, δεν κάνουν υπακοή στην «ἀσφάλεια ὅλων μας.» στην Εκκλησία; και πεισματωδώς δεν συλλειτουργούν με τον Αρχιεπίσκοπο ή άλλους Μητροπολίτες που μνημονεύουν τον Επιφάνιο;
Σε αυτούς έγραψε δημόσια επιστολή;
Σε αυτούς έγραψε δημόσια επιστολή;
Αυτοί ελέγχουν πατρικά κληρικούς και λαϊκούς, αλλά δεν ανέχονται τον έλεγχο.
Με σεβασμό
Αναστάσιος Κωστόπουλος
Τρία μικρά σχόλια για τα ερωτήματα που απευθύνει ο Αναστασιος προς τον Σεβασμιώτατο.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Η Ιερά Σύνοδος δέν έλαβε απόφαση για το κλείσιμο των ναών και τον αποκλεισμό των πιστών από τις Ακολουθίες. Πρότεινε την τέλεση λιτής Θείας Λειτουργίας τις πρώτες πρωινές ώρες, οπότε θα συμμετείχαν λίγοι πιστοί. Οι ναοί έκλεισαν με απόφαση του Πρωθυπουργού, οπότε ο κάθε Μητροπολίτης, Ηγούμενος, Αρχιμανδρίτης δεν δεσμευόταν από απόφαση της Συνόδου να μήν Λειτουργεί.
Για το θέμα του Εμβολιασμού η απόφαση της ΔΙΣ ήταν να συμβουλεύονται οι πιστοί τους Ιατρούς τους καί να πράττουν αναλόγως. Δέν υπήρχε γενική υποχρέωση.
Μερικοί όμως Μητροπολίτες υπερασπίστηκαν σθεναρά με δημόσιο λόγο τον εμβολιασμό και απείλησαν με ποινές τους Κληρικούς τους άν δέν συμμορφωθούν. Αλλοι όμως δέν το έκαναν καί άφησαν στούς Κληρικούς τους ελευθερία να αποφασίσουν μόνοι τους. Είναι θέμα προσωπικής αντίληψης του κάθε Επισκόπου.
2. Η αναγνώριση των Ουκρανών απλώς συζητήθηκε στη Σύνοδο, χωρίς να γίνει ψηφοφορία καί να ληφθεί απόφαση, με το επιχείρημα ότι οι αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου δέν τίθενται σε ψηφοφορία. Μπορεί να εδόθη
σιωπηρή συγκατάθεση στον Αρχιεπίσκοπο να μνημονεύει τον Επιφάνιο, αλλά δέν υποχρεούνται να κάνουν όλοι το ίδιο. Η Επισκοπική συνείδηση καθοδηγεί τον καθένα για το τί θα πράξει.
3. Για τις κάμερες στο Ιερό Βήμα έχεις δίκιο. Το θέαμα είναι αντιαισθητικό και δείχνει πολλή αδιακρισία. Δέν πρέπει οι κάμερες να εισβάλουν στο Ιερό Βήμα καί ιδιαίτερα την ώρα της Θείας Λειτουργίας. Δείχνει έλλειψη σεβασμού στην ιερότητα του Μυστηρίου.
Συμφωνούμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναστάση
ΑπάντησηΔιαγραφήσυμφωνώ απολύτως !!!
Συνχαρητηρια Αναστασιε
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνχαρητηρια Αναστασιε
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Αναστάσιε,
ΑπάντησηΔιαγραφήόσα ακολουθούν ΔΕ γράφονται ΟΥΤΕ υπέρ, ΟΥΤΕ κατά του συγκεκριμένου Ιερέως.
Θέλω να στιγματίσω την έλλειψη σεβασμού από ΙΕΡΑΡΧΕΣ του τεκμηρίου της αθωότητος ενός συμπολίτη μας.
Και συμπορεύονται με Τατσόπουλος ...
Την ώρα που ο συγκεκριμένος Ιερέας ανεβαίνει -δίκαια ή άδικα ΘΑ ΦΑΝΕΙ - τον Γολγοθά του
εκείνοι επέλεξαν να προσθέσουν τον επικριτικό τους λόγο
διότι ο Ιερέας δεν πήρε την ευλογία τους!!!
Αν αυτό δε λέγεται ξέσπασμα πληγωμένου εγωϊσμού
τότε πώς λέγεται;
Είναι λυπηρό ότι από όλους αυτούς που μίλησαν για τον Ιερέα
μόνον ΕΝΑΣ μεγάλος ευεργέτης της 'ΚΙΒΩΤΟΥ'
ο κ. Λούλης μίλησε προσεκτικά, ΧΩΡΙΣ εμπάθεια
ενώ θα μπορούσε να επικαλεστεί τη δωρεά του
και να ρίξει τους κεραυνούς του και λάδι στη φωτιά να κάψει τον αμαρτωλό.
Παρακαλώ ας συγκρατηθούμε ΟΛΟΙ.
Οι καταγγελίες - μέχρι ΤΩΡΑ - δεν έχουν γίνει ΑΚΟΜΑ κατηγορίες από τις αρμόδιες αρχές της χώρας.
Εμείς ΓΙΑΤΙ προτρέχουμε ΑΥΤΗ τη στιγμή;
Τι έχουμε να χάσουμε αν περιμένουμε την ετυμηγορία των αρχών
και την απολογία του καταγγελλομένου ΚΑΙ την απόφανση του δικαστηρίου;
Είναι ΤΟΟΟΟΟΣΟ βαρύ το αμάρτημά του
ότι - ΚΑΚΩΣ - δεν πήρε ευλογία;
Χρειάζεται ευλογία η άσκηση της εντολής της αγάπης;
Δεν άκουσα ΠΟΤΕ την συγγνώμη όλων των υψηλά ισταμένων Ιεραρχών
που μίλησαν ΑΚΑΙΡΩΣ στο παρελθόν
κατά του Ηγουμένου της Μονής Βατοπαιδίου π. Εφραίμ
όταν αυτός ΑΘΩΩΘΗΚΕ αμετακλήτως και τελεσιδίκως ...
Αυτοσυγκράτηση, κύριοι.
Θα σας δοθεί αρκετός χρόνος για λιθοβολισμό
όταν θα έχετε στα χέρια σας την καταδίκη του Ιερέα ...
Μην εκτίθεσθε ...
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ πρώτε ανώνυμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα είπες όλα!
Προς: 27 Νοεμβρίου 2022 - 12:32 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας οφείλω μια μικρή συνοπτικά απάντηση. Διότι ή μνήμη σας πρέπει είναι ασθενική.
Στο Νο 1
«Συνήλθε εκτάκτως σήμερα, 16 Μαρτίου 2020 η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (Δ.Ι.Σ.) της Εκκλησίας της Ελλάδος της 163ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου προκειμένου να επανεκτιμήσει τις αποφάσεις Της εξαιτίας της εκθετικής αυξήσεως των κρουσμάτων του κορωνοΐού……..
Μετά την ενημέρωση ακολούθησε εκτενής διαλογική συζήτηση. Κατοπιν της συζητήσεως η Δ.Ι.Σ. απεφάσισε:
1. Οι Ιεροί Ναοί να παραμείνουν ανοικτοί για κατ’ ιδίαν προσευχή των πιστών.
2. Παρακαλεί τους πάντες και ιδιαιτέρως τους ηλικιωμένους ανθρώπους και όσους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού να παραμένουν στις οικίες τους, προκειμένου να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός τους με άλλους συνανθρώπους τους. Ο καθένας πρέπει να αισθάνεται σαν να είναι φορέας του συγκεκριμένου ιού, τον οποίο οφείλει να μην μεταδώσει στον διπλανό του, και ως εκ τούτου πρέπει να προφυλάξει τους συνανθρώπους του και τον εαυτό του.»
Και συνεχίζει
«Με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης λοιπόν υποδεικνύει την λιτή τέλεση της Θείας Λειτουργίας από την ερχόμενη Κυριακή (22.3.2020) μέχρι του Σαββάτου του Λαζάρου (11.4.2020), από 7:00 έως 8:00 π.μ., ως και κατά την εορτή του Ευαγγελισμού.»
Από πού βγαίνει το προσωπικό σας συμπέρασμα «Πρότεινε την τέλεση λιτής Θείας Λειτουργίας τις πρώτες πρωινές ώρες, οπότε θα συμμετείχαν λίγοι πιστοί.» αφού η Ιερά Σύνοδος επιβάλει «1. Οι Ιεροί Ναοί να παραμείνουν ανοικτοί για κατ’ ιδίαν προσευχή των πιστών.»
Αυτά για την ασθενική σας μνήμη. Διαβάστε όλη την ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου:
https://anastasiosk.blogspot.com/2020/03/blog-post_606.html
Στο Νο 2
Διαβάζει κάθε καλοπροαίρετος στην Ανακοίνωση της έκτακτης Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος για το Ουκρανικό ζήτημα της αυτοκεφαλίας της Ουκρανικής Εκκλησίας:
«Συνήλθε σήμερα, Σάββατο, 12 Οκτωβρίου 2019, εκτάκτως, η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας……
Επηκολούθησε εποικοδομητικός διάλογος και τοποθετήσεις πολλών Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών και η Ιεραρχία απεφάσισε όπως αποδεχθεί την απόφαση της παρελθούσης Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και την εισήγηση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, ήτοι αναγνωρίζει «το κανονικό δικαίωμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την παραχώρηση του Αυτοκεφάλου, καθώς και το προνόμιο του Προκαθημένου της Εκκλησίας της Ελλάδος να χειρισθή περαιτέρω το ζήτημα της αναγνωρίσεως της Εκκλησίας της Ουκρανίας», ενώ επτά Μητροπολίτες εζήτησαν την αναβολή λήψης Αποφάσεως.»
Η Ιεραρχία αποφάσισε. Το ότι υπήρξαν 7 Μητροπολίτες που διαφώνησαν δεν λέει κάτι. Τις αποφάσεις τις λαμβάνουν οι πλειοψηφίες και όχι οι μικρές μειοψηφούντες.
Διαβάστε περισσότερα: https://anastasiosk.blogspot.com/2019/10/blog-post_324.html
Δυστυχώς όμως, οι μειοψηφούντες δεν ακολουθούν την Εκκλησία, αλλά την εγωιστική τους προσωπική γνώμη. Αυτή είναι η κατάρα της Εκκλησίας μας, το ότι η προσωπική γνώμη κληρικών ή και εμάς των λαϊκών είναι αλάθητη, όπως του Πάπα τον οποίον κατηγορούν.
Πολλά αρνητικά μας διδάσκουν οι ανυπόταχτοι αυτοί κληρικοί όλων των βαθμίδων οι οποίοι δεν θέλουν κατά τον Σιδηροκάστρου Μακάριο ναι είναι «ἐνταγμένος μέσα στό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας πού εἶναι ἡ ἀσφάλεια ὅλων μας.» αλλά στο εγώ τους.
Ο εγωισμός και η καυτή επιθυμία Ιεραρχών να προβληθούν τελώντας τη Θ. Λειτουργία είναι εμετική ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρεις ή τέσσερεις φορές τον χρόνο η ΕΡΤ μεταδίδει τη Θ. Λειτουργία από συγκεκριμένη μητρόπολη του Λεκανοπεδίου Αττικής.
Και τι βλέπουμε;
Το 90% του τηλεοπτικού χρόνου κατά τη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας παρουσιάζει ή έχει στο κάδρο το πρόσωπο του Μητροπολίτη ...
(Ταπείνωση ... Δε λέω ... ΄Η απλούστερα: Η καλύτερη ερμηνεία του "όπου Επίσκοπος εκεί και Εκκλησία" ... )
ΑΚΌΜΗ
και την ώρα του καθαγιασμού των Τιμίων Δώρων ΜΕΣΑ από το ΄Αγιο Βήμα!!!!!!!!!
Και ακόμη:
Ενώ τελείται η Θ.Λειτουργία μεταδίδεται σπικάζ γραμμένο από τον μητροπολίτη για το φιλανθρωπικό έργο της Μητρόπολης έργο που - σημειωτέον - ΔΕ γίνεται με χρήματα του Μητροπολίτη...
Και ακόμη χειρότερα:
Δημοσιεύονται φωτογραφίες τη στιγμή που ο Μητροπολίτης με τεντωμένο χέρι δίνει σε πτωχούς δέμα φροντίζοντας να φαίνεται το πρόσωπό τους και να τους εξευτελίζει έτσι ο ... Ιεράρχης κάνοντάς τους θέαμα για τις "ανάγκες" διαφήμισης του "έργου" του Μητροπολίτη!!!!!!
Αλλά αυτός που δε σέβεται τη Θ.Λειτουργία θα σεβαστεί τα πρόσωπα των φτωχών;
Το "μη γνώτω η δεξιά....." κλπ είναι άγνωστα στον συγκεκριμένο Μητροπολίτη!!!!
Ας αφήσουμε στην άκρη ότι και είδικό αναλόγιο μεταφέρεται από άλλο ναό για τις σκηνοθεσίες του Δεσπότη...
Ο Δεσπότης αυτός πάντα φωτογραφίζεται κοιτώντας κατάματα ΠΑΝΤΑ τον φακό και κρατώντας βασιλικό ή τον Σταυρό ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΗ κίνηση!!!!
Αχ, ρε ΦΡΑΓΚΟ, Τι έκανες με τα φράγκα σου ....
Είναι εύκολο να στέλνεις επιστολές προς ανθρώπους που δεν είναι ομοιόβαθμοι. Καλό θα ήταν να έγραφαν και να στηλίτευαν των αδελφών τους Αρχιερέων τα λάθη. τώρα που βλέπουν ένα δένδρο κομμένο τρέχουν να πάρουν ότι μπορούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστές αλλά ελάχιστες οι ερωτήσεις σου κ. Αναστάσιε. Κρατάς και συ τα προσχήματα. Κακώς.
Τι απαντάς Αναστάσιε και χάνεις τον χρόνο σου. Όπως γράφεις 2,1/2 χρόνια δεν λένε να καταλάβει η μικρή αυτή ομάδα την πραγματικότητα. Άγγελος από τον ουρανό να κατεβεί και να τους πει έχετε λάθος αυτοί θα πουν ότι ήταν Άγγελος του σκότους. Το πάθος δεν τους αφήνει να δουν την αλήθεια και προτιμούνε το ψέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τα απλά σου ερωτήματα είναι σωστά τα συμφέροντα δεν επιτρέπουν να κριτικάρουν δυνατούς.
Νίκος Πατούχας
Λογιστής
Να αγιάσουν τα χέρια σου. Τόλμησες αυτά και άλλα που θα ήθελα να γράψω αλλά δεσμεύομαι ως παπάς τον Άγιο Προϊστάμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο παράπονο το γράφει: Στά 45 χρόνια μας, οὐδείς ἔκανε γιά μᾶς καί τά Ἱδρύματά μας ἕναν τηλεμαραθώνιο. Καί στόν π. Ἀντώνιο ἔκαναν καί 2 καί 3 φορές τό χρόνο τά κανάλια μας πού ἔχουν δυνάμεις καί δυνατότητες πολλές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ όλη η υπόθεση είναι το κεχρί το δάκτυλο στο μέλι. Εσύ τόσα και εμείς τίποτα.
Στο τέλος ο Θεός θα ξυρίσει και τον δεσπότη και τον παπά. Αυτός είναι ο Κριτής μας.
Αλλού είναι το πρόβλημα. Δεν υπάρχει ελπίδα και έτσι το παρατάω. Όσο λιγότερα με τους σεβασμιώτατους, πανοσιολογιότατους τόσο καλύτερα. Τους ιερείς τους θέλουν ως κλητήρες τίποτα παραπάνω. Οι ιερείς είναι πλέον οι διάκονοι των αγάμων κληρικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε την ίδια λογική και ο π. Αντώνιος δεν εντάχθηκε στο κοινωνικό εκκλησιαστικό έργο. Αλλά πού ορίζεται ότι το κύριο έργο της Εκκλησίας είναι η κοινωνική προσφορά (ανεξάρτητα αν επισύρει η προσφορά στον αδελφό και την έννοια του κοινωνικού έργου) για να ζητούνται ευθύνες "ανυπακοής" από τον π. Αντώνιο;;;
ΔιαγραφήΗ απαίτηση της ένταξης κάποιας κοινωνικής δράσης στα πλαίσια της εκκλησίας μάλλον δείχνει υπερβολική! Η εκκλησιαστική κοινωνική δράση δεν μπορεί να εξαρτάται και να συγκρίνεται με άλλες κοινωνικές δράσεις, γιατί πολύ απλά πρέπει να γίνεται στο πρόσωπο του Χριστού και όχι με το πνεύμα των εξωεκκλησιαστικών δράσεων στα πλαίσια βιοπορισμού, προβολής, χρηματοδοτήσεων, πολιτικής ορθότητας κ.ο.κ. (που αν θέλετε είχε και μια τέτοια χροιά το έργο του π. Αντωνίου, χωρίς να έχω ψάξει και να ξέρω περαιτέρω λεπτομέρειες).
Παρ' όλ' αυτά μπορεί κινήσεις, εκτός εκκλησίας, να γίνονται με εκκλησιαστικό πνεύμα. Ενδεικτικά και λόγω εντοπιότητας, θα αναφέρω το πρόσωπο του αείμνηστου Αναστάσιου Χρυσικόπουλου. Υπεύθυνος στον τομέα της νεότητας στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Πήγε να οργανώσει την κατασκήνωση της Αρχιεπισκοπής, κάποιοι ενοχλήθηκαν και τελικά τον απεμπόλησαν (ίσως καρπώθηκαν και την όποια προετοιμασία εκείνος είχε κάνει). Εκείνος με μια μαγιά παιδιών από ενοριακό κατηχητικό ξεκίνησε και διοργάνωνε το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου κατασκηνωτική περίοδο στη Ρίζα Ναυπακτίας, στις εγκαταστάσεις "Τιβεριάς" της Στέγης Πατρών. Από πολύ νωρίς τα παιδιά που συμμετείχαν δεν είχαν καμμία σχέση με την εν λόγω ενορία. Πλείστα παιδιά ωφελήθηκαν από την εν λόγω κατασκηνωτική περίοδο. Πάντα βέβαια κινείτο με κινήσεις διακριτικές, χωρίς φανφάρες και με σκοπό τα παιδιά να περάσουν όμορφα και από την κοινή ζωή να κινηθούν όλοι προς το Χριστό. Αλλά παρόλο που είχε εκκλησιαστικό πνεύμα δεν μπορούσε να χαρακτηριστεί εκκλησιαστική δράση. Το αυτό γενικώς και με τις κατασκηνώσεις των οργανώσεων, αλλά και τις λοιπές δράσεις τους (με τις όποιες αδυναμίες μπορεί να υπάρχουν πάντα).
Αλλά αν ήταν υπό τη σκέπη της Εκκλησίας η Κιβωτός ποια θα ήταν τώρα η στάση της Εκκλησίας απέναντί του; Ποια ήταν η στάση απέναντι στον ιερέα του Αγ. Δημητρίου Όπλων; Έβαλε κανείς "πλάτη" στην υπεράσπισή του; Παρεμπιπτόντως γι' αυτόν τον άνθρωπο αποδείχθηκαν οι κατηγορίες; Έχει δικαστεί; Δε νομίζω πάντως ότι θα είχε διαφορετική αντιμετώπιση. Ίσως απλά να λοιδορείτο λιγότερο καθώς οι εκκλησιαστικοί παράγοντες θα σιωπούσαν περισσότερο.