Αύριο το πρωί θα βάλω μια ώρα
νωρίτερα το ξυπνητήρι. Πρέπει να βιαστώ, να στηθώ στην ουρά του καταστήματος
της αλυσίδας ηλεκτρονικών ειδών, για να προλάβω το πιο εξελιγμένο iphone σε
εξευτελιστική τιμή. Πρέπει να προλάβω! «Η μοναδική προσφορά θα είναι μόνο για
λίγες ώρες» έλεγε στη διαφήμιση.
Έξω από το μαγαζί συνθήκες
καταναλωτικής ζούγκλας. Συνωστισμός, εκνευρισμός, ποδοπατήματα, τραυματισμοί,
θάνατοι. 11 άνθρωποι έχουν χαθεί στην Αμερική, o πιο τραγικός ήταν εκείνος του
άτυχου υπαλλήλου της Walmart στη ΝΥ που καταπλακώθηκε από 2.000 περίπου
καταναλωτές, οι οποίοι συνέχισαν να τρέχουν πάνω από το σώμα του, ενώ εκείνος
βρισκόταν στο πάτωμα. Black, πολύ black!
Μέσα στα μαγαζιά πάλι συνθήκες
ζούγκλας, εργασιακής. Φόρτος πολύς, πόνος σωματικός, ψυχικός και
συναισθηματικός. Όλοι και όλα θυσία στον βωμό του καταναλωτή. Όπως έγινε και με
την αργία της Κυριακής. Black, πολύ black!
Ποιος είναι ο θύτης και ποιο είναι το θύμα σε αυτή την καταναλωτική αρένα; Ποιος θα φάει και ποιος θα φαγωθεί σε αυτό το κανιβαλικό φαινόμενο;
Και εγώ, ο έφηβος μαθητής, ο πιο
ευάλωτος στόχος. Το κεφάλι μου βουίζει από τις διαφημίσεις για κινητά,
γκατζετάκια, games, αθλητικά, καλλυντικά. Στόχος τους το πορτοφόλι των γονιών
μου, οι οικονομίες μου, η παιδεία μου (άδεια θα είναι τα δημόσια σχολεία τις
δύο πρώτες ώρες), η νοοτροπία μου, η καταναλωτική μου συνείδηση, το μυαλό μου.
Ειδικά το μυαλό μου είναι ο μεγάλος στόχος τους. Το θέλουν κι αυτό στο χρώμα
της αυριανής μέρας. Black, πολύ black.
Διάβασα κάπου: «Αν στην εφηβεία
ποδοπατήσεις τον διπλανό σου για να αποκτήσεις ένα φθηνό κινητό, αργότερα θα
“σπρώξεις” τον συνάδελφο για μια επίσης φθηνή θέση εργασίας». Τώρα δεν το
καταλαβαίνω. Θα το καταλάβω χρόνια μετά. Και θα είναι αργά, πολύ αργά.
Πρέπει να κάνω κάτι!
Τώρα!
Πρέπει να προλάβω.
Να φρενάρω -μέσα μου και γύρω
μου- αυτή τη συμπεριφορά της αγέλης. Πριν μπει η ψυχή μου στο γρανάζι της
μηχανής τους.
Πριν γίνουν όλα total
black!
Νίκη Κατσιάπη
Πηγή: Έαρ
Όλα για το κέρδος και την κατανάλωση. Μήπως δεν φταίει αγαπητή κ. Ν. Κατσιάπη η κοινωνία αλλά το σπίτι; η εκπαίδευση; Δημιούργημα δικό μας είναι αυτό το ξεπούλημα. Ξεπούλημα όχι καταναλωτικών προϊόντων αλλά ήθους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα αυτά μας φτάσανε στο σημείο πραγματικά να μην μπορούμε να ατενίσουμε μια στάλα ουρανό.
ΥΓ. Θέλω να σα πω ότι το βιβλίο σας μου άρεσε.
Μαργαρίτα
ΜΗΝ ΨΩΝΙΣΕΙΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙΠΟΤΑ!!!
Το ίδιο ισχύει και για τις Κυριακές.
Ο μόνος δρόμος είναι να αντιληφθεί ο κόσμος τι σημαίνει το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές (γιατί κάτι σημαίνει, αλλιώς δεν θα προσπαθούσαν με τόση μανία να το επιβάλλουν...) και δεν πάει να ψωνίσει...
Το απόγευμα θα πάω να αγοράσω ένα κινητό τηλέφωνο που το είδα 120 ευρώ φθηνότερο. Την τσέπη μου θα κοιτάξω. Όσο για τον κύριο που μας γράφει για τα καταστήματα την Κυριακή τον πληροφορώ ότι η εκκλησία και τα μοναστήρια τα έχουν τα καταστήματά τους (καφέδες, είδη ευλαβείας κλπ) ανοιχτά. Πήγα ένα βράζει να προσκυνήσω και είδα παράρτημά του πνευματικού κέντρου με τρεις υπαλλήλους κάτω από μια τέντα να πωλούν. Τα δικά τους είναι σύκα και τα δικά μας καρύδια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντίσταση στην συμπεριφορά της αγέλης αλλά όταν το οικονομικό κυριαρχεί οι αντιστάσεις καταρρέουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ τηλεόραση μας βομβαρδίζει με διαφημίσεις. Θέλει δύναμη να πεις όχι δεν συμμετέχω. Αρκετή η μαυρίλα που μας κατακλύζει επί μέρες τώρα για την αυριανή μέρα. Στο τέλος θα είναι άνθρακας ο θησαυρός γιατί μας εξαναγκάζουν για περιττές αγορές. Για αυτό τον βιασμό κανένας πανελίστας δεν μιλάει. Τα παίρνουν από τις διαφημίσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ότι μας χειραγωγούν οι διαφημίσεις, οι πολυεθνικές, και ο άκρατος καταναλωτισμός είναι προς προβληματισμό. Χωρίς να το κατανοεί καθένας μας καταντήσαμε άβουλοι στην σκέψη. Αγόμαστε και φερόμαστε χωρίς αντίδραση σε αυτά που άλλοι χαράσσουνε χωρίς έστω και υποτυπώδη αντίδραση.
ΑπάντησηΔιαγραφή