Τρίτη 20 Ιουνίου 2023

Η αιώνια ήττα μιας κοσμικής «Νίκης» - Συμεών Μπλέτσα


Η αιώνια ήττα μιας κοσμικής «Νίκης»

Συμεών Μπλέτσα
Νομικού- Θεολόγου

Μόλις λίγες ημέρες πριν, η Εκκλησία γιόρτασε τη δεσποτική εορτή της Αναλήψεως του Κυρίου, ένα γεγονός το οποίο σφραγίζει την επίγεια παρουσία του Κυρίου, καθώς αναλαμβανόμενος στους Ουρανούς παραδίδει την σκυτάλη της Θείας Οικονομίας στον Παράκλητο, το τρίτο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος. Η εορτή της Αναλήψεως του Κυρίου δεν είναι μονάχα το χρονικό επισφράγισμα αλλά και ο υπαρξιακός και ουσιώδης αέναος επίλογος του Μυστηρίου της Θείας Ενανθρωπήσεως του Υιού και Λόγου του Θεού. Ο Κύριος, όχι μόνο καταδέχτηκε να προσλάβει την ανθρώπινη φύση αλλά την κατέστησε και συμβασιλεύουσα δεξιά του Πατρός με την μακαρία Ανάληψή Του. Αυτό είναι, άλλωστε, και το σπουδαιότερο μήνυμα αυτής της εορτής από θεολογικής πλευράς.

Ωστόσο, διαβάζοντας κανείς ξανά και ξανά την περικοπή, διαπιστώνει πως δεν συνάγεται από το κείμενο, σε ανθρώπινο επίπεδο τουλάχιστον, ένας επαρκής λόγος, ώστε ο Κύριος να αναληφθεί. Σαρκώθηκε, κήρυξε, σταυρώθηκε και αναστήθηκε νικώντας το κράτος του θανάτου. Γιατί, εφόσον νίκησε και μάλιστα πανηγυρικά, να χρειαστεί να φύγει; Γιατί να μην μείνει ανάμεσα στους ανθρώπους, ώστε να μάθουν τα πέρατα της Οικουμένης ότι «Ανέστη Χριστός», έως ότου δεν μείνει ούτε ένας άπιστος;

Οι λόγοι στο ως άνω ερώτημα είναι δύο. Ο πρώτος έχει να κάνει με την ελευθερία του ανθρώπου. Όπως ξέρουμε, ο άνθρωπος δημιουργήθηκε ελεύθερος και μία υποθετική παραμονή του Χριστού ανάμεσά μας θα καταστρατηγούσε αυτή την ελευθερία. Ποιος θα μπορούσε να αμφισβητήσει τον Ιησού ως Κύριο της Ζωής και του Θανάτου, εφόσον θα τον έβλεπε αναστημένο, ενώ πριν λίγες μέρες νεκρό; Ποιος θα μπορούσε να αρνηθεί το Μυστήριο της Σάρκωσης, μπροστά σε αυτό το μέγα θαύμα; Και φυσικά η Ανάσταση του Κυρίου δεν περιορίζεται ούτε χρονικά αλλά ούτε και τοπικά. Φανταστείτε, λοιπόν, σε τι σύγχυση θα βρισκόταν ο σημερινός άνθρωπος βλέποντας τον Κύριο σε ηλικία 2025 ετών περίπου, να υπερέχει έναντι όλων των φυσικών νόμων. Θα μπορούσε να αρνηθεί κανείς τον Χριστό; Θα μπορούσε να πει κανείς ότι δεν τον πιστεύει και δεν τον αποδέχεται ως Θεό και Σωτήρα; Θα μπορούσε, αλλά τα επιχειρήματά του θα ανήκαν στην ίδια κατηγορία με εκείνων της επίπεδης γης. Ο Κύριος, λοιπόν, κατεχόμενος από αμέτρητη αγάπη και φιλανθρωπία για το πλάσμα Του, αναλαμβάνεται στους Ουρανούς, δίνοντας την ευκαιρία στον άνθρωπο να Τον ακολουθήσει ελεύθερα και με μόνο κριτήριο τον θείο πόθο.

Υπάρχει, ωστόσο, κι ένας ακόμη λόγος της Αναλήψεως του Χριστού σε πλήρη συνάρτηση με τον πρώτο, αλλά με ιδιαίτερη βαρύτητα και επικαιρική ζήτηση. Αυτός είναι και ο λόγος με τον οποίο θα ήθελα να ασχοληθούμε σε αυτό το άρθρο. Ο Ιησούς είναι ένας αντιήρωας της εποχής Του, αλλά και κάθε εποχής. Αποτελεί το ύψιστο και απόλυτο παράδειγμα καταλλαγής και κένωσης. Ενώ είναι Θεός, ενώ είναι ο Δημιουργός ολάκερης της κτίσης, καταδέχεται να γίνει άνθρωπος. Και υπό ποιες συνθήκες γίνεται άνθρωπος; Πως θα μπορούσε ένας Θεός να σαρκωθεί; Σύμφωνα με την μικρόνοη και πεπερασμένη λογική μας, ο Κύριος θα έπρεπε να σαρκωθεί με δόξες και τιμές, να γεννηθεί με τις καλύτερες προϋποθέσεις και να κυριαρχεί επάνω στη γη ήδη από το πρώτο λεπτό. Αυτή, ωστόσο, είναι η ανθρώπινη σκέψη, η οποία όσο λογική κι αν φαντάζει δεν έχει θεία καταβολή.

Ο Χριστός έρχεται ως αντιήρωας, γεννιέται παράδοξα μέσα σε μία σπηλιά κυνηγημένος, μεταναστεύει για να γλιτώσει τον θάνατο, μεγαλώνει φτωχικά, ενώ είναι Θεός, καταδέχεται να ακολουθήσει και μάλιστα με μεγάλη ευλάβεια όλες τις απαραίτητες διατάξεις τόσο της ιουδαϊκής θρησκείας, όσο και της κοσμικής, ρωμαϊκής εν προκειμένω, εξουσίας. Κηρύττει, θαυματουργεί, θεραπεύει αρρώστους και ανασταίνει νεκρούς. Παρόλα αυτά, δέχεται τις ύβρεις, τις ειρωνείες, τα ραπίσματα, ακόμη και τον ίδιο τον θάνατο από τους ανθρώπους που ο Ίδιος δημιούργησε. Ένας Θεός – Αντιήρωας, που ποτέ του δεν επιδίωξε την κοσμική αναγνώριση, ποτέ δεν φέρθηκε σαν άρχοντας, αλλά σαν δούλος υπηρετώντας τα πλάσματά Του. Από την αρχή της επίγειας παρουσίας Του δήλωσε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, πως η Βασιλεία του δεν είναι του κόσμου τούτου; Ναι ήρθε σε αυτόν τον κόσμο και για αυτόν τον κόσμο θυσιάστηκε και για αυτόν τον κόσμο αναστήθηκε και αυτόν τον κόσμο έσωσε. Αλλά όχι όπως εμείς νομίζουμε. Δεν ήρθε για να εξουσιάσει τον κόσμο, δεν ήρθε για να ελευθερώσει τους Ιουδαίους από τους Ρωμαίους, δεν ήρθε για να γίνει κοσμικός άρχοντας. Αυτός είναι και ο λόγος της Ανάληψης: Ο Χριστός αρνήθηκε κατηγορηματικά την ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ Του. Αρνείται να γίνει κοσμικός, γιατί ήξερε πολύ καλά, ως Θεός που ήταν, πως εάν παρέμενε αναστημένος στον κόσμο, θα εξουσίαζε τον κόσμο και οι πιστοί θα μετατρέπονταν σε οπαδοί. Γιατί, ας μην γελιόμαστε, εκκοσμίκευση δεν είναι τα κοντά γένια των ιερέων και οι οικουμενικοί διάλογοι. Εκκοσμίκευση είναι να καθίσταται η Εκκλησία μέρος και κομμάτι της πολιτικής και κοινωνικής εξουσίας. Ο Χριστός και η Νύφη Του, η Εκκλησία, είναι πέρα και έξω από κάθε τέτοια λογική.

«Εν τω κόσμω» ναι! Αλλά «ούκ εκ του κόσμου». Όπως γράφει και ο μακαριστός π. Αλέξανδρος Σμέμαν στο Ημερολόγιό του, η Εκκλησία ακροβατεί αιωνίως πάνω σε αυτό το δίπολο. Ο κόσμος δημιουργήθηκε από τον Θεό και προσλήφθηκε από τον Χριστό για να σωθεί και τίποτε κακό δεν υπάρχει στον κόσμο επί της αρχής. Κανείς δεν μπορεί να αντιπεί σε αυτή την πραγματικότητα. Αυτό, φυσικά, δε σημαίνει πως η Εκκλησία πρέπει να εκκοσμικευτεί, πως έχει το δικαίωμα να γίνει είτε εμμέσως είτα άμεσα εξουσία. Λέγεται Αποστολική γιατί ιδρύθυκε από τους Αποστόλους και κατάγεται τρόπον τινά από αυτούς. Οι απόστολοι δεν έγιναν ποτέ εξουσία. Έζησαν και έδρασαν σε μία εξαιρετικά δύσκολη για τον Χριστιανισμό εποχή αλλά κανείς τους δεν προσπάθησε να βρει κοσμικές λύσεις για αυτό. Επένδυσαν στο ευαγγελικό μήνυμα και στην αγιοπνευματική ζωή. Δεν επιχείρησαν να προσδώσουν στο κράτος στοιχεία χριστιανικά, δεν προσπάθησαν να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες για να κηρύξουν, δεν προσπάθησαν να προστατευτούν από κανένα «χριστιανικό» κράτος. Άλλωστε δεν είχαν τέτοια εντολή από τον Κύριο. «Ζητείτε πρώτον την Βασιλεία των Ουρανών και ταύατα πάντα προστεθήσονται». Ο Κύριος απέρριψε εξαρχής λάθε προσπάθεια καπήλευσης Του από τις κοσμικές τάσεις, είτε αυτές προέρχονταν από την τάξη των ζηλωτών, η οποία έβλεπε στο πρόσωπο Του έναν κοινό επαναστάτη, ο οποίος θα ελευθέρωνε τους Εβραίους από την ρωμαϊκή δουλεία, είτε προέρχονταν από τους ίδιους τους μαθητές, όπως στην περίπτωση των υιών Ζεβεδδαίου.

Η «θεοκρατία» του Βυζαντίου και κυρίως η παρερμήνευσή του από σημερινούς νοσταλγούς μιας φαντασιακής Εκκλησίας, μιας φαντασιακής Εκκλησίας, μιας φαντασιακής κοινωνίας, η οποία δεν υπήρξε ποτέ, έχει δημιουργήσει την απόλυτα λανθασμένη εντύπωση μιας κοσμικής εξουσίας, στην οποία κυρίαρχο ρόλο παίζει η Εκκλησία. Κάτι τέτοιο δεν αντιβαίνει απλά και μόνο στην Εκκλησία. Κάτι τέτοιο αρνείται την Σάρκωση, αρνείται το Πάθος, αρνείται την Ανάσταση, αρνείται τον ίδιο τον Θεό. Αν ο Χριστός ήθελε να γίνει εξουσία ΚΑΙ με κοσμικούς όρους, δε θα έλεγε να αποδώσουν  «τα του καίσαρος τω καίσαρι», αλλά θα ξεσήκωνε τους Ιουδαίους σε επανάσταση. Ο Απόστολος Παύλος δε θα έλεγε το «ου γαρ έχομεν ωδε μένουσαν πόλιν αλλά τη μέλουσαν επιζητούμεν» και ούτε θα καλούσε σε υπακοή στην κοσμική εξουσία. Θα ίδρυε ένα σωματείο για να προασπίζει τα συμφέροντα και τα ιδεώδη των χριστιανών.

Γιατί δεν έγιναν όλα αυτά; Γιατί η Εκκλησία δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την κοσμική δύναμη και εξουσία. Η οποιαδήποτε ανάμειξή της με την πολιτική την εκκοσμικεύει και την καθιστά έναν ηθικό οργανισμό και όχι το Σώμα του Κυρίου. Τη φέρνει στα μέτρα του κόσμου βγάζοντας την από την Βασιλεία. Τι να την κάνεις άλλωστε τη Βασιλεία όταν έχεις την εξουσία;

Δυστυχώς, κι ενώ αυτά θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητα, με μεγάλη μας λύπη, στις τελευταίες εκλογές έκανε την εμφάνισή του ένα κόμμα με την επωνυμία «Νίκη», το οποίο φάνηκε να προσπαθεί με κάθε μέσο να συνάξει τους πιστούς γύρω του, χρησιμοποιώντας είτε Ιερές Μονές του Αγίου Όρους, είτε βάζοντας στους εκλογικούς καταλόγους συγγενείς αγίων. Προφανώς και κάθε πολίτης έχει δικαίωμα να δημιουργήσει ένα πολιτικό κόμμα και αυτό να το εμπλουτίσει με  όποιες πολιτικές ιδέες έχει καθώς και να εντάξει όποιους επιθυμεί. Μπορεί, επίσης, να είναι και Χριστιανός ένας πολιτικός και να διαπνέεται από τα νάματα της πίστης (αυτό θα ήταν ευχής έργον!!). Αλλά μέχρι εκεί! Χριστιανός πολιτικός ναι! Χριστιανικό κόμμα επ’ ουδενεί. Ένα «χριστιανικό» κόμμα, δηλαδή ένα κόμμα το οποίο παίρνει την πίστη και την κατεβάζει σε μικροπολιτικό επίπεδο, διαμορφώνοντάς την σε ένα εκλογικό πρόγραμμα δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα φαρισαϊκό μόρφωμα με προτεσταντικές καταβολές και πρακτικές. Άνθρωποι οι οποίοι βλέπουν στον προτεσταντισμό και τη Δύση γενικότερα κάθε κακό, αντιγράφουν με μαθητική επιμέλεια κάθε προτεσταντικό εκκοσμικευμένο δεδομένο. Εκμεταλλεύονται την Εκκλησία, τον ίδιο τον Χριστό, για να εξυπηρετήσουν τις πολιτικές και εξουσιαστικές τους βλέψεις.

Δεν πρόκειται μονάχα για μερικούς χριστιανούς οι οποίοι πολιτεύονται και μοιραία θα εκφράσουν την πίστη τους μέσα στην πολιτική, αλλά για ένα στρατευμένο σχέδιο καπηλείας της πίστης. Ουσιαστικά, αμφισβητείται ευθέως η σωστική δύναμη του Παναγίου Πνεύματος, αφού επιχειρείται μία επίγεια αντικατάστασή Του από πολιτικούς «σωτήρες».

Οι πιστοί ανήκουν και εκφράζονται ΜΟΝΟ από την Εκκλησία και όχι από κόμματα. Τα ευαγγελικό μήνυμα είναι θεόπνευστο και βασίζεται στην απόλυτη ελευθερία που παρέχεται από τον ίδιο τον Θεό. Δεν είναι νόμοι. Ο Κύριος απέρριψε τη νομική μορφή του Λόγου Του. Ένας χριστιανικός νόμος, μία πολιτική εμπνευσμένη και βασισμένη στο ευαγγέλιο, το μετατρέπει στις νεκρές πλάκες του Μωσαϊκού Νόμου. Η Εκκλησία, όμως, είναι πέρα και πάνω από κάθε πολιτική. Αναλαμβανόμενος ο Κύριος στον ουρανό υποσχέθηκε πως θα είναι μαζί μας μέχρι τη συντέλεια του κόσμου. Αν το πιστεύουμε αυτό, αν πιστεύουμε πως είναι ανάμεσά μας, πως σε κάθε Λειτουργία τρώμε το Σώμα Του και πίνουμε το Αίμα Του, τότε πώς γίνεται να μας πιάνει πανικός για το «καντάντημα» της αγνότητας στις μέρες μας; Πώς γίνεται να αναζητούμε επίγειους σωτήρες; Πώς γίνεται να δεχτούμε κάποιους που επικαλούνται τον Παράκλητο πριν τις πολιτικές τους συγκεντρώσεις, με την προσευχή να την εκφωνεί ένας λαϊκός χωρίς καμία εκκλησιολογική αναφορά. Δεν είναι αυτό προτεσταντισμός; Δεν είναι αυτό εκκοσμίκευση; Είναι και μάλιστα στην πιο ανέντιμη μορφή.

Ας αποφασίσουμε επιτέλους τι και πως θέλουμε να είμαστε. Αν καταφάσκουμε πως ο Κύριος «εστί μεθ’ημών και ουδείς καθ’ημών» εμπιστευόμαστε τον Θεό, χωρίς άγχος και απελπισία. Αν όχι, τότε «Χριστός ουκ εγήγερται» και «ματαία η πίστις ημών». Αλλά αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, δεν υπάρχει και λόγος για χριστιανική πολιτική. Αν λογίζουμε τους εαυτούς μας ως μέλη της Εκκλησίας, τότε οφείλουμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των Αποστόλων και των μαρτύρων μακριά από εξουσίες και πολιτικές πρωτοκαθεδρίες. Η Εκκλησία «πολεμουμένη νικά, επιβουλευομένη περιγίνεται, υβριζομένη λαμπροτέρα καθίσταται». Αλλιώς δε διαφέρουμε σε τίποτα από τον Μέγα Ιεροεξεταστή του Ντοστογιέφσκυ και λέμε ευθαρσώς στον Κύριο: «Κάτσε εκεί που κάθεσαι! Εμείς μια χαρά τα καταφέρνουμε και μόνοι μας». Μη γένοιτο!

27 σχόλια:

  1. Και όταν η Πολιτεία εφαρμόζει Νόμους που αντιστρατεύονται την Πίστη μας (πχ, στα Σχολεία μας), να καθόμαστε με σταυρωμένα τα χέρια.....
    Πολύ ωραία.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν επιθυμώ κανένα αμιγώς χριστιανικό κόμμα. Προτιμώ τους υποψήφιους χριστιανούς σε άλλα κόμματα. Τα θεοκρατικά κόμματα είναι αρνητικά στην κοινωνία. Εδώ με το Ευαγγέλιο δεν μπορούν να τα βρουν σε μοναστήρια, αδελφότητες, ενορίες. Σκέφτομαι το τι θα γίνει στην Βουλή αν εκλεγούν οι φερόμενοι πιστοί. Εδώ τη δημοκρατικότητά τους την έδειξαν στην Λάρισα που αδίκησαν την πρώτη σε ψήφους με ανατροπή της ψήφου των πιστών τους στο κόμμα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να το διαβάσουν οι οπαδοί αυτής της επιπόλαιας ομάδας ερασιτεχνών που θα κάνουν κακό πρώτα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και μετά στην Πατρίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θεολογική παρέμβαση ουσιαστική. Αλλά όπως πάντα σε αυτά τα ζητήματα πάνω από την Θεολογία και τις παρεμβάσεις της αγίας μας Εκκλησία τον λόγο τον έχουν οι άγευστοι θεολογίας Γεροντάδες των συμφερόντων που καθοδηγούν τους οπαδούς τους που τους ακούνε τυφλά σε όλα.
    παπα Γιώργης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απορώ πώς ένας άνθρωπος τόσο πνευματικός όσο φαίνεται στο κείμενο ασχολείται με τα πολιτικά τεκαταινόμενα που κανονικά δε θα έπρεπε να τον απασχολούν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε παλαιότερη ανάρτηση κάποιος είχε σχολιάσει σχετικά με τους μισθούς των ιερέων από το κράτος. Έχει συνάφεια και με το παρόν; Αν ναι μήπως άργησε ο συγγραφέας να ενεργοποιήσει την πένα του; Γιατί ο οίστρος της "Νίκης" εφάνη πιο διεγερτικός της "βδέλλας" της μισθοδοσίας των κληρικών και δει των ιεραρχών;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι φορολογούμενοι μπορούν να εκκλησιάζονται ή τοιουτοτρόπως δουλεύουν "δυσί κυρίοις";

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  8. Γιά να καταλάβω κι΄εγώ ο αγράμματος: Γιατί, είναι κακό να γίνει ένα κόμμα μέ θρησκευόμενους Χριστιανούς; Ποιοί πειράζονται και ενοχλούνται μ΄αυτό; Τί δηλαδή θα πρέπει να κάνουμε; Νά πηγαίνουμε σε κοσμικούς πολιτικούς πού οι αρχηγοί τους, βγάζουν άντίχριστους νόμους και όποιον βουλευτή δεν συμφωνεί τον διαγράφουν; Τέτοια θα λέμε τώρα, πού μιά ζωή οι πολιτικοί αρχηγοί εκμεταλεύονται τούς Χριστιανούς καί γίνονται καί βουλευτικοί τύρανοι; Έ, αρκετά ποιά μάς κατέστρεψαν, δεν πάει άλλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πρόβλημα είναι ότι διαφημίζουν ότι είναι χριστιανοί κ τεχνηέντως παραπληροφορουν ότι πίσω τους είναι η εκκλησία, τα μοναστήρια κλπ

      Διαγραφή
  9. Τα πράγματα είναι απλά. Το Πολίτευμα της χώρας είναι Αντιπροσωπευτική Κοινοβουλευτική Δημοκρατία.
    Ο Ελληνας πολίτης που τυγχάνει Ορθόδοξος Χριστιανός επιλέγει με την ψήφο του τούς ανθρώπους που θα τον εκπροσωπήσουν στη Βουλή για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
    Επιθυμεί λοιπόν οι αντιπρόσωποι του να είναι καί αυτοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί, για να ψηφίζουν Νόμους σύμφωνους με την Πίστη, την Ιστορία, την Παράδοση καί την Ιδιοπροσωπεία τού Ελληνισμού.
    Ολη αυτή η διαδικασία των Εκλογών έχει σχέση μόνο με την Διακυβέρνηση της χώρας, καί καμμία σχέση με την ....Ανάληψη του Κυρίου, όπως προσπαθεί να μάς παρουσιάσει το άρθρο.
    Επειδή όμως αναφερει καί την εποχή των Αποστόλων, την εκκοσμίκευση, κλπ., νομίζω ότι , εάν οι Χριστιανοί κατά τους 3 - 4 πρώτους αιώνες είχαν δικαίωμα ψήφου, δύσκολα θα εψήφιζαν, βάσει της κοινής λογικής, τον Νέρωνα, τον Διοκλητιανό, τον Ιουλιανό τον Παραβάτη. καί τούς λοιπούς.
    Θα αναζητούσαν κάποιους πού θα εξέφραζαν καλύτερα τις πεποιθήσεις τους.
    Αυτό κάνουν σήμερα καί όλοι οι λαοί. ανεξαρτήτως θρησκεύματος, εφ' όσον ζούν σε δημοκρατικά καθεστώτα καί έχουν δικαίωμα ψήφου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μεγάλη πρεμούρα με τη "Νίκη", που βάλεται από δεξιά, από αριστερά, από θρησκευόμενους, από αθέους, από φασίστες κλπ.
    Δεν είναι ένα παράδοξο κοινωνιολογικό φαινόμενο; Ή ένα παράδοξο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ φαινόμενο;
    Κατά τα άλλα, ψηφίστε εσείς οι "σοβαροί" επιχειρηματολογούντες την κεντροδεξιά που μας κυβερνούσε για...σταθερότητα! Έχετε κάτι καλύτερο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ βολικό άρθρο για την κάθε απάνθρωπη και αντίχριστη εξουσία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο Θεολόγος κ. Γκουρβέλος με ποια ιδιότητα σχολιάζει. Το κείμενο του κ. Μπλέτσα είναι θεολογικό με προεκτάσεις στην ρέουσα ζωή μας. Εδώ ο κ. Γκουρβέλος απαντά ως Θεολόγος μέσης εκπαίδευσης, ως μέλος του Συμβουλίου της ΠΕΘ ή ως πολιτευτής διότι ως γνωρίζω είναι υποψήφιος βουλευτής του κόμματος Νίκη στην Αχαΐα.
    Θα παρακαλούσα να μας εξηγήσει τι εννοεί «Πολύ βολικό άρθρο για την κάθε απάνθρωπη και αντίχριστη εξουσία!» μου φαίνεται σκληρός ο λόγος του «απάνθρωπη και αντίχριστη εξουσία!». Ας μου απαντήσει ως υποψήφιος για να του γράψω μερικά και εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο Χριστός ήταν Θεός ή άνθρωπος; Η απάντηση θα σας βοηθήσει στο ερώτημα με ποια ιδιότητα γράφει ο κ. Γκουρβέλος!

      Διαγραφή
  13. Βλέπετε κάποιον άλλο τρόπο αντίδρασης κ. Μπλέτσα απέναντι σ’αυτήν τήν πνευματική σαπίλα πού τείνει να κατακλύσει τον τόπο μας;
    Βλέπετε κάποιο άλλο πνευματικό ανάχωμα κόντρα στην χιονοστοιβάδα της πνευματικής κατάπτωσης και κατρακύλας που τείνει να συμπαρασύρει στον όλεθρο τα πάντα γύρω μας;
    Ή μήπως εθελοτυφλείτε και δεν βλέπετε τίποτα;
    Ποιός θα ανακόψει ή τουλάχιστον θα προσπαθήσει να συγκρατήσει και να αφυπνίσει τις κοιμισμένες συνειδήσεις μας;
    Χωρίς εμένα είπε ο Χριστός δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα.
    Γιατί εμείς θέλουμε ένα Χριστό αποξενωμένο από τη ζωή μας;
    Γιατί δεν μπορούμε να Τον επικαλεστούμε και να Τον έχουμε συμπαραστάτη μας σ’ αυτόν τον πνευματικό αγώνα, όταν βάλλεται από παντού η κορωνίδα της δημιουργίας, ο άνθρωπος;
    Πώς αλλιώς θα αντισταθούμε αν όχι με τα πνευματικα όπλα της Πίστης;
    Εσείς πώς εννοείτε την εμπιστοσύνη στο Θεό, « χωρίς άγχος και απελπισία» ;
    Προφανώς και όχι με το «Κάτσε εκεί που κάθεσαι! Εμείς μια χαρά τα καταφέρνουμε και μόνοι μας».
    Χ.Ο.


    ΥΓ
    Άραγε θα στεκόσασταν με το ίδιο θεολογικό ύφος απέναντι στον Π.Π.Γερμανό όταν ευλογούσε, όχι τα πνευματικά όπλα, αλλά τις σπάθες και τα καριοφίλια ενάντια στον κατακτητή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σε όλα τα πολιτικά κόμματα υπάρχουν χριστιανοί πολιτικοί. Δεν έχουμε ανάγκη από ένα κόμμα του «Θεού» αυτό είναι κατάπτωση του θεσμού της Εκκλησίας. Και γιατί να είναι η Νίκη κόμμα των χριστιανών και να μην είναι η Ελληνικη Λύση και τόσα άλλα. Η Νίκη είναι ένα κόμμα των εξωεκκλησιαστικών αφού η Εκκλησία το καταδικάζει, κόμμα διαμαρτυρίας του συστήματος είναι όπως το ΛΑΟΣ ή οι ΑΝΕΛ που κοιτάζουν μερικού να βγουν και να παίξουν ρόλο αφού δεν τους γνωρίζει ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας ή η μάνα τους. Στα περί Π.Π. Γερμανού αγόρασε να διαβάσεις τα απομνημονεύματά του και μετά μίλησε. Με επιείκεια σε κρίνω ως ημιμαθή. Η ημιμάθεια 9,45 είναι καταστροφική και παραπλανητική γιατί εξυπηρετεί τον λαϊκισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ενας μύθος του Αισώπου αναφέρει, ότι ένας πλούσιος Αθηναίος εταξίδευε με πλοίο, όταν ξαφνικά το πλοίο πέφτει σε θαλασσοταραχή καί αρχίζει να βυθίζεται. Τότε ενώ οι άλλοι επιβάτες κολυμπούσαν καί άρπαζαν διάφορα ξύλα από το σκάφος, για να επιπλεύσουν καί να σωθούν, ο Αθηναίος επικαλείτο συνεχώς την Αθηνά καί έκανε διάφορα τάματα καί υποσχέσεις για να σωθεί.
    Κάποιος άλλος επιβάτης τού είπε τότε "Συν Αθηνά καί χείρα κίνει", δηλαδή εκτός από τις επικλήσεις στην Αθηνά κάνε κι εσύ κάτι.
    Παρ΄όλη την αδυναμία καί την απιστία μας, έχουμε ελπίδα στη Θεία Πρόνοια ότι θα ενεργήσει καί θα προστατεύσει τη χώρα, αλλά δέν θα πρέπει κι εμείς να κάνουμε το ανθρωπίνως δυνατόν για να εμποδίσουμε τον κατήφορο ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δύσκολο να καταλάβει κανείς

    γιατί κάποιοι τραβάνε ζόρι

    επειδή κάποιοι άλλοι

    θέλουν να ονομάζονται Χριστιανοί

    και να ασκήσουν το ΔΙΚΑΙΩΜΑ τους του εκλέγεσθαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γράφετε αγαπητέ μας κ. Μπλέτσα «Οι πιστοί ανήκουν και εκφράζονται ΜΟΝΟ από την Εκκλησία και όχι από κόμματα» και πιο κάτω «δεν υπάρχει και λόγος για χριστιανική πολιτική». Κάνετε λάθος. Οι χριστιανοί ανήκουν όχι ΜΟΝΟ στην Εκκλησία, αλλά και σε κάποιο συγκεκριμένο κράτος με συγκεκριμένο πολίτευμα, το οποίο ζητά υποταγή στους νόμους που θεσπίζει (έστω κι αν είναι αντίθετοι με το Ευαγγέλιο και την πίστη μας). Οι χριστιανοί είναι πολίτες όχι μόνο του «Ουρανού» αλλά και του «κόσμου τούτου». Διαφορετικά δεν θα έπρεπε να διαμαρτύρονται για καμία παρανομία και εκτροπή των κυβερνόντων, αφήνοντας «την σωστική δύναμη του Παναγίου Πνεύματος», να δώσει τη λύση! Άρα λάθος έκανε ο Τίμιος Πρόδρομος που έλεγξε τον Ηρώδη, ο Ι. Χρυσόστομος την βασίλισσα Ευδοξία κλπ.!!
    Αδελφέ μου ό,τι δύναται να το κάνει ο άνθρωπος, οφείλει να το κάνει ό ίδιος, δεν το κάνει ο Θεός. Εδώ ισχύει το «Συν Αθηνά και χείρα κίνει», που λέγανε οι Αρχαίοι πρόγονοί μας.
    Ασφαλώς χριστιανοί υπάρχουν και σε άλλα κόμματα. Το ερώτημα είναι: Τι αντιπροσωπεύει το κάθε κόμμα; Πρέπει να υπάρχουν χριστιανοί μέσα σε κόμματα που διέπονται από υλιστικό φρόνημα και αντιευαγγελικές αρχές; Ή τα στελέχη του ανήκουν σε Μασονικές Στοές;
    Τι εννοείς αδελφέ μου όταν αποφαίνεσαι: «Χριστιανός πολιτικός ναι! Χριστιανικό κόμμα επ’ ουδενεί»; Πως μπορεί να συμβεί αυτό όταν στο σύνολό τους οι πολιτικοί μας «άγονται και φέρονται», εξυπηρετώντας ξένα συμφέροντα και προδίδουν κατά συρροή τον Χριστό και την Πατρίδα τους;
    Τι βλάπτεται η Εκκλησία, αν κάποια εκ των μελών της, έχουν συστήσει πολιτική παράταξη; Γιατί ταυτίζεις την Εκκλησία με μια ασήμαντη μειονότητα, κάποιας πολιτικής παράταξης;
    π. Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η ορθοδοξία είναι πολύ μεγάλη για να φυλακίζεται μέσα σε συνθήματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ξεχνάει ο π. Δ. ότι άσκησαν και ασκούν κριτική στην πολιτική εξουσία κι ο Χριστός κι οι άγιοι, αλλά δεν διανοηθηκαν ποτέ να δημιουργήσουν πολιτικό κίνημα. Ο Χριστός δεν δικαίωσε πότε το κίνημα των ζηλωτών κι ούτε ανταποκρίθηκε στην απαίτηση των Φαρισαίων για απελευθέρωση από τους κατακτητές.
    Και βεβαίως η ΝΙΚΗ απλώς καπηλευεται και την πίστη και τον πατριωτισμό. Όποιος ξέρει να διαβάζει πίσω από το φαίνεσθαι μπορεί να δει σχεδόν ταύτιση με ιδεολογίες που είναι αντίθετες με την σύγχρονη δημοκρατία αλλά εκλέγονται μέσα στα πλαίσια της δημοκρατίας αλλά όταν ανέλθουν στην εξουσία, κατά πως λέει το καταστατικό τους.... τέρμα οι εκλογές!!!!!
    Ιφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. "Και βεβαίως η ΝΙΚΗ απλώς καπηλευεται και την πίστη και τον πατριωτισμό", σύμφωνα με το σχολιαστή Ιφ. Τα ίδια γράφουν τα συστημικά ΜΜΕ και ισχυρίζεται ο Μητσοτάκης. Το ίδιο σκεπτικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. κ. Ιφ. 22 Ιουν. 2023, Γράφετε: «Ο Χριστός κι οι άγιοι, δεν διανοήθηκαν ποτέ να δημιουργήσουν πολιτικό κίνημα». Είναι και άλλα πολλά τα οποία δεν έκανε ο Χριστός, γιατί ο πρώτιστος σκοπός Του ήταν «πνευματικός», να θεραπεύσει την φθόρισα φύση μας, και να την αποδώσει υγιαίνουσα, ώστε να μπορεί να οργανωθεί ο κοινωνικός βίος και η πολιτεία των ανθρώπων σύμφωνα με το άγιο θέλημά Του. Το γεγονός ότι ανάμεσα στους αγίους μας, υπάρχουν και άγιοι βασιλείς και βουλευτές και υπουργοί, δεν σας προβληματίζει; Αν οι θέσεις αυτές ήταν επιβλαβείς και αταίριαστες με την χριστιανική ιδιότητα, πώς γίνεται να έχουμε αγίους με πολιτική δραστηριότητα;
    Η ενυπόστατη Σοφία του Θεού διαλαλεί: «Δι᾿ ἐμοῦ βασιλεῖς βασιλεύουσι καὶ οἱ δυνάσται γράφουσι δικαιοσύνην· δι᾿ ἐμοῦ μεγιστᾶνες μεγαλύνονται, καὶ τύραννοι δι᾿ ἐμοῦ κρατοῦσι γῆς. (Παρ.8:15-16). Μπορείτε να μας εξηγήσετε, πώς γίνεται οι ηγεμόνες της γης να κυβερνούν με δικαιοσύνη και θείο φωτισμό, αν δεν έχουν ταυτόχρονα και πίστη στον Αληθινό Θεό; (Πρβλ. Ρωμ. 13:1-7)
    Τέλος γράφετε: «Και βεβαίως η ΝΙΚΗ απλώς καπηλεύεται και την πίστη και τον πατριωτισμό». Αυτό είναι η άποψή σας, αλλά από πού το συμπεράνατε;
    π.Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. π. Δ. Καλό θα ήταν να διαβάζατε αναλύσεις πέρα από την ΝΙΚΗ...τότε θα καταλαβαίνατε πολλά! Όσο για τους βασιλείς και ηγεμόνες που επικαλεισθε καταλαβαίνετε πως είναι σαθρό το επιχείρημα σας καθότι δεν δημιούργησαν πολιτικό κίνημα αλλά αγωνίσθηκαν στα πλαίσια της πτώσης να πορευθούν κατά το δυνατόν ευαγγελικά. Τώρα πόσο το κατάφεραν σηκώνει πολλή συζήτηση....αλλά δεν δημιούργησαν πολιτικό κίνημα. Δεν σε προβληματίζει ότι ο Χριστός και η Εκκλησία δεν υιοθέτησαν ποτέ κανένα πολιτικό μεσσιανισμό η έστω εθνικό; Αρκετά έχει ευτελισθει η πίστη από χριστιανούς μεσσίες!
    Ιφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. κ. Ιφ. Μπορεί να μην δημιούργησαν πολιτικά κινήματα, κατ΄ αναντιστοιχία των δικών μας, γιατί απλά δεν υφίσταντο τότε οι μορφές αυτές διακυβέρνησης. Έδρασαν όμως από τη θέση της κοσμικής εξουσίας, και «αγωνίσθηκαν» όπως γράφετε «στα πλαίσια της πτώσης, να πορευθούν κατά το δυνατόν ευαγγελικά». Άρα δεν εμποδίζεται κάποιος να ζει ευαγγελικά από τη θέση κάποιου πολιτικού σχηματισμού, αλλά έχει και τη δυνατότητα να χειρίζεται ευαγγελικά και τους νόμους που θα προωθεί, για την καλύτερη και δικαιότερη δόμηση της κοινωνίας. Τα πολιτικά πρόσωπα δεν είναι μεσσίες, αλλά μπορούν να οδηγήσουν, αν το επιδιώξουν στο Μεσσία… Αν σύμφωνα με τον Απ. Παύλο μιά χριστιανή γυναίκα, μπορεί να «σώσει» τον ειδωλολάτρη άνδρα της (δηλ. να του δείξει το δρόμο της σωτηρίας), και το αντίστροφο (Βλ. Α΄Κορ.7:16), πόσο μάλλον αυτό, μπορεί να επιτευχθεί από ομαδική προσπάθεια χριστιανών που συναγωνίζονται…
    Το φαινόμενο του ευτελισμού της πιστής το ζήσαμε ήδη με τους προηγηθέντες «χριστιανούς πολιτικούς», που κάνουν τα πάντα για να μας αποδείξουν ότι δεν πιστεύουν πουθενά! Καιρός να δοκιμάσουμε και μια άλλη εκδοχή, που δεν έχει προϋπηρεσία στους κύκλους της διαφθοράς των ξένων κέντρων που τους κατευθύνουν.
    π.Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Λυπάμαι που θα τό πώ, αλλά το σχόλιο 9 - 05 είναι μάλλον μπερδεμένο.
    Από την εποχή του Χριστού, καί πιό πρίν ακόμη, το σύστημα διακυβέρνησης ήταν καθαρά Μοναρχικό - Συγκεντρωτικό. Οι βασιλείς καί ηγεμόνες δέν δημιουργούσαν πολιτικό κίνημα διότι όλη η εξουσία ήταν στα χέρια τους καί ο λαός απλώς υπάκουε. Σπάνια εξεδήλωνε με δυναμικό τρόπο την θέληση του (π.χ. στάση του Νίκα). Επομένως θα ήταν αυτοκτονικό να δημιουργήσουν οι ίδιοι οι ηγεμόνες πολιτικό κίνημα εις βάρος τού εαυτού τους.
    Η κατάσταση άλλαξε τον 19ο αιώνα, όταν τα λαικά στρώματα εζήτησαν συμμετοχή στην εξουσία, με αποτέλεσμα να δοθεί δικαίωμα ψήφου.
    Στη σημερινή πραγματικότητα δέν μπορούμε να μιλάμε για "χριστιανούς μεσσίες", διότι απλά όσο καί αν θέλει κάποιος να προβληθεί ως μεσσίας, ο λαός έχει τον τελευταίο λόγο να τον δεχθεί ή όχι.
    Η εμφάνιση του γνωστού κόμματος έγινε ως αποτέλεσμα της αποστροφής μερικών ανθρώπων από άλλα κόμματα, λόγω της βαρέως προσβλητικής προς το Ευαγγέλιο,
    νομοθεσίας των τελευταίων χρόνων, καί αυτής που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια.
    Χριστιανικός μεσσιανισμός δέν υπάρχει. Φαίνεται όμως ότι υπάρχει "οικογενειακός μεσσιανισμός", αν σκεφθούμε τα ονόματα μερικών πρωθυπουργών τα τελευταία 50 χρόνια, που αποτελούν μέλη των ιδίων οικογενειών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή