ΕΡΧΕΤΑΙ, ΗΡΘΕ, ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ
Παλαιὰ Διαθήκη καὶ Καινή, ΔΕΝ διαχωρίζονται.
Καὶ οἱ δύο μιλᾶνε γιὰ τὸν Χριστό.
Ἄ-σαρκο στὴν Παλαιά, ἔν-σαρκο στὴν Καινή.
Γιὰ ἕναν Ὀρθόδοξο Χριστιανό, ἡ Καινὴ Διαθήκη ἀνατέλλει μέσα ἀπὸ τὴν Παλαιά, καὶ ἡ Παλαιὰ ἀνασαίνει μέσα στὴν Καινή.
Ἔρχεται ὁ Χριστός, μᾶς λέει ἡ Παλαιά.
Ἦρθε, μᾶς λέει ἡ Καινή.
Θὰ ξανάρθει, λέει ἡ Ἀποκάλυψη.
Ὅλα αὐτὰ ὅμως τὰ καταλαβαίνουμε ΜΟΝΟ μέσα στὸ Φῶς Του, τὸ Φῶς τῶν ἐσχάτων, τοῦ ζωοδόχου Τάφου καὶ τῆς Ἀναστάσεως, ποὺ λάβαμε στὸ βάπτισμά μας.
Ἡ ζωή μας παίρνει νόημα ἀπὸ τὸ μέλλον τῆς Βασιλείας, ἤδη παρούσας στὴ θεία Λειτουργία!
Ἀλλιῶς, ὅλα μετατρέπονται σὲ τραγωδία ἢ φάρσα.
Τίποτα δὲν ἔχει νόημα.
Παλαιὰ Διαθήκη καὶ Καινή, ΔΕΝ διαχωρίζονται.
Καὶ οἱ δύο μιλᾶνε γιὰ τὸν Χριστό.
Ἄ-σαρκο στὴν Παλαιά, ἔν-σαρκο στὴν Καινή.
Γιὰ ἕναν Ὀρθόδοξο Χριστιανό, ἡ Καινὴ Διαθήκη ἀνατέλλει μέσα ἀπὸ τὴν Παλαιά, καὶ ἡ Παλαιὰ ἀνασαίνει μέσα στὴν Καινή.
Ἔρχεται ὁ Χριστός, μᾶς λέει ἡ Παλαιά.
Ἦρθε, μᾶς λέει ἡ Καινή.
Θὰ ξανάρθει, λέει ἡ Ἀποκάλυψη.
Ὅλα αὐτὰ ὅμως τὰ καταλαβαίνουμε ΜΟΝΟ μέσα στὸ Φῶς Του, τὸ Φῶς τῶν ἐσχάτων, τοῦ ζωοδόχου Τάφου καὶ τῆς Ἀναστάσεως, ποὺ λάβαμε στὸ βάπτισμά μας.
Ἡ ζωή μας παίρνει νόημα ἀπὸ τὸ μέλλον τῆς Βασιλείας, ἤδη παρούσας στὴ θεία Λειτουργία!
Ἀλλιῶς, ὅλα μετατρέπονται σὲ τραγωδία ἢ φάρσα.
Τίποτα δὲν ἔχει νόημα.
π. Εφραὶμ Τριανταφυλλόπουλος
Πάτερ ευλογείτε. Ας μου επιτραπεί μια ερώτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφή-Κορμός της Παλαιάς Διαθήκης είναι η υπόσχεση του Θεού σε όλους τους Πατριάρχες ότι θα δοθεί σ'αυτους και στους απογόνους τους ή Γη της Επαγγελίας
-Ήρθε ο Κύριος και σε ερώτηση των μαθητών δεν ακύρωσε την επαγγελία αλλά μόνο άφησε να εννοηθεί ότι θα πραγματοποιηθεί στο μέλλον:
"Οἱ μὲν οὖν συνελθόντες ἐπηρώτων αὐτὸν λέγοντες· Κύριε, εἰ ἐν τῷ χρόνῳ τούτῳ ἀποκαθιστάνεις τὴν βασιλείαν τῷ ᾿Ισραήλ; 7 εἶπε δὲ πρὸς αὐτούς· οὐχ ὑμῶν ἐστι γνῶναι χρόνους ἢ καιροὺς οὓς ὁ πατὴρ ἔθετο ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσίᾳ," Πραξ. 1,6
-Ήρθε όμως ο Απόστολος Παύλος και ακύρωσε την πρώτη επαγγελία λέγοντας οτι ο μόνος σαββατισμὸς που "ἀπολείπεται τῷ λαῷ τοῦ Θεοῦ" είναι αυτός της ουράνιας αναπαύσεως στην μέλλουσα Πόλη.
Καθιστά αυτό συνέχεια της παλαιάς Διαθήκης;;;!
Σημειωτέον ότι ο Απόστολος Παύλος θέλοντας, τρόπον τινά να δικαιολογήσει την τροποποίηση αυτή της επαγγελίας επικαλείται τον προφητάνακτα που στον 94ο Ψαλμό λέει:
"πάλιν τινὰ ὁρίζει ἡμέραν, σήμερον, ἐν Δαυΐδ λέγων, μετὰ τοσοῦτον χρόνον, καθὼς εἴρηται· σήμερον ἐὰν τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούσητε, μὴ σκληρύνητε τὰς καρδίας ὑμῶν.
εἰ γὰρ αὐτοὺς Ἰησοῦς κατέπαυσεν, οὐκ ἂν περὶ ἄλλης ἐλάλει μετὰ ταῦτα ἡμέρας·
ἄρα ἀπολείπεται σαββατισμὸς τῷ λαῷ τοῦ Θεοῦ."
Διαβάζοντας όμως τον 94ο Ψαλμό δε μπόρεσα να βρω σε ποιο σημείο ο Δαβίδ ορίζει νέα κατάπαυση .
Εκτός από μια παραίνεση, "σήμερον ἐὰν τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούσητε, μὴ σκληρύνητε τὰς καρδίας ὑμῶν.", προς τους ισραηλίτες να είναι προσεκτικοί ώστε " ἐν τῇ ἀναστάσει ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ." να μη κατακριθούν και να εισέλθουν εις την αιώνια Πόλη!
Επομένως οι Εβραίοι περίμεναν ΚΑΙ την εκπλήρωση της υπόσχεσης για την Γη της Επαγγελίας ΚΑΙ την γενική ανάσταση όλων εν τη εσχάτη ημέρα...
Πώς λοιπόν ο Απόστολος Παύλος ακυρώνει την πρώτη επαγγελία και παρουσιάζει την τελική Κρίση εν τη εσχάτη ημέρα, "ἄρα ἀπολείπεται σαββατισμὸς τῷ λαῷ τοῦ Θεοῦ... Σπουδάσωμεν οὖν εἰσελθεῖν εἰς ἐκείνην τὴν κατάπαυσιν, ἵνα μὴ ἐν τῷ αὐτῷ τις ὑποδείγματι πέσῃ τῆς ἀπειθείας."
ως κάτι καινούργιο που μαλιστα το συμπεραίνει μετά από μελέτη του 94ου Ψαλμου όταν αυτό είναι τοις πάσι γνωστόν οπως μας λεει κι η Μαρθα :
" λέγει αὐτῷ Μάρθα· οἶδα ὅτι ἀναστήσεται ἐν τῇ ἀναστάσει ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ."
Ιω. 11,24 ;
Πέτρος
Αγαπητέ κ. Πέτρο δεν θα δημοσιεύσω το σχόλιό σας διότι ο π. Εφραίμ απαντά στο facebook που έχει και όχι εδώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ
Εγώ ευχαριστώ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς δεν δύναμαι να σχολιάσω στο facebook
Πέτρος