Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2023

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ

EΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ

        Κατόπιν τῆς ἀναγραφῆς σέ κάποιους ἱστοτόπους, περί τῆς παρουσίας Ὀρθοδόξου Κληρικοῦ ὡς ἐκπροσώπου δῆθεν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν, στήν Θεία Λειτουργία τῆς 30ης Νοεμβρίου ἐ.ἔ. στόν Ρωμαιοκαθολικό Ναό Ἁγίου Ἀνδρέου Πατρῶν, ἡ Ἱερά Μητρόπολις Πατρῶν ἐνημερώνει, ὅτι ὁ ὡς εἴρηται Κληρικός δέν ἀνήκει στό δυναμικό της, οὔτε ἐπικοινώνησε μέ τήν Ἱερά Μητρόπολη σχετικῶς μέ τήν ἐνταῦθα παρουσία του καί πόσον μᾶλλον δέν ἐξεπροσώπησε τήν Ἱερά Μητρόπολη στήν πανήγυρη τῶν ἐνταῦθα Ρωμαιοκαθολικῶν.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

21 σχόλια:

  1. Είμαι από Κέρκυρα το θρήσκευμα Καθολική και ο σύζυγός μου Πατρινός Ορθόδοξος. Κατοικώ τώρα στην Πάτρα. Στην Κέρκυρα στα θρησκευτικά πανηγύρια πηγαίνουν Καθολικοί και Ορθόδοξοι. Εδώ βλέπω μια απέχθεια της Εκκλησίας των Πατρών προς την κοινότητα μας. Ο Κερκύρας Νεκτάριος γνήσιο παιδί του Χριστοδούλου μας αγαπά και είναι κοντά μας. Ο Πατρών Χρυσόστομος που κάνει μνημόσυνα για του Χριστόδουλο γιατί δεν ακολουθεί την γραμμή του. Ας μην ξεχνά ότι ο αγιος Πατέρας. Πάπας Ιωάννης Παύλος ΙΙ, ήταν ο πρώτος Προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, που επισκέφθηκε την Ελλάδα μετά από περίπου 1000 χρόνια επί Χριστοδούλου. Ο Χριστόδουλος πήγε στο Βατικανό το Δεκέμβριο του 2006 και είδε τον Πάπα Βενέδικτο.
    Ας γνωρίζουν στην Μητρόπολή των Ορθοδόξων της Πάτρας ότι και εμείς είμαστε ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ.
    Παλαιότερα στην Λιτανεία του Αγίου Ανδρέα ακολουθούσε και ο Καθολικός Ιερέας τώρα γιατί όχι. Στην Αγία Δωρεά γιατί απουσιάζουν οι Ορθόδοξοι. Στην Κέρκυρα αυτά είναι στην ημερήσια διάταξη. Εκεί είναι άλλη εκκλησία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είστε αιρετικοί 12:53. Απλά πράγματα. Μετανοείστε, η αγκαλιά της Εκκλησίας είναι ανοικτή.

      Διαγραφή
  2. Στην αγκαλιά της Εκκλησίας του Χριστού είναι Ορθόδοξοι και Καθολικοί. Οι διαφορές είναι μικρές. Πάω στην Εκκλησία του Αγίου Ανδρέα των Καθολικών. Τις ημέρες των Μεγάλων εορτών πηγαίνω στον Άγιο Διονύσιο και Αγία Σοφία οικογενειακά και Κοινωνώ. Ένα είμαστε. Δεν με στενοχωρεί που κάποια αιρετικά μυαλά με κατηγορούν ως αιρετική. Εγώ είμαι Χριστιανή. Πήγα και τέλεσαν το Μυστήριο του γάμου στην Ορθόδοξη Εκκλησία και στην Καθολική. Αν ήμουν αιρετική η Εκκλησία η Ορθόδοξη δεν θα μου έδινε την άδεια για τον Γάμο μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αιρετικός είσαι εσύ που λες αυτά. Δεν υπάρχει καταδίκη κατά της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Η Εκκλησία μας τους θεωρεί σχισματικούς. Καλά έκανε ο κληρικός που πήγε στην ακολουθία και παραβρέθηκε σε μια άκρη. Δεν έλαβε και μέρος για να γράψουν κάτι. Σιγά τα ωά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επειδή μερικές φορές δέν γνωρίζουμε καλά τα πράγματα, ας ρίξουμε μία ματιά στο παρακάτω σύντομο κείμενο

    https://www.pemptousia.gr/2012/01/o-agios-markos-o-evgenikos-gia-tous-lat/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν δεν γνωρίζουν ας μην γράφουν για το Filioque δεν είναι Δόγμα της Δυτικής Εκκλησίας. Στην Ελλάδα το Πιστεύω το εκφωνούν όπως οι Ανατολικοί γιατί δεν είναι Δόγμα. Το ίδιο έχουν κάνει και πολλοί Πάπες στην Θεία Λειτουργία. Μην καταδικάζουν τους Δυτικούς για αιρετικούς από το Filioque. Πολλές τέτοιες ιδιομορφίες έχουν και οι Ανατολικοί.
    Όσο για την πηγή που είναι η Θεοδρομία ας μην ξεχνά ο υποδείξας το σχετικό κείμενο, ότι ο διευθυντής της Θεόδωρος Ζήσης είναι Αποτειχισμένος από την Εκκλησία των Ορθοδόξων και έχει την δικιά του Εκκλησία χωρίς μνημόνευση Επισκόπου.
    Κατά τα άλλα καλή σας ημέρα αδέλφια Ανατολικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος με το κείμενό του αυτό λέει ότι οι Λατίνοι είναι αιρετικοί. Τότε γιατί έχει καλές σχέσεις με το Αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως Νέας Ρώμης και Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο που συμπροσεύχεται και συνομιλεί με αιρετικούς; Περί αυτού τι διδάσκει ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός και οι Κανόνες της Εκκλησίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ω!!! της υποκρισίας. Βγάζουν ανακοίνωση για το ότι ορθόδοξος κληρικός ‘τις’ ήταν στην Θεία Λειτουργία «στόν Ρωμαιοκαθολικό Ναό Ἁγίου Ἀνδρέου Πατρῶν» αυτό συμβαίνει σε πολλά μέρη της Ελλάδας σε Αθήνα, Σύρο, Τήνο, Νάξο, Κέρκυρα, Ζάκυνθο που υπάρχον ναοί των Ρωμαιοκαθολικών. Και μιλούν αυτοί που μέχρι προ ολίγου υποδεχόντουσαν έναν Πρωθυπουργό που είχε κάνει Σύμφωνο Συμβίωσης δηλαδή κατά την Ορθοδοξία αμάρτανε. Δεν δίσταζαν να τον υποδεχθούν οι Αρχιερείς σε παρόμοια πανηγύρια Ορθοδόξων με το Ευαγγέλιο στην είσοδο του Ναού. Το ίδιο θα κάνουν μάλλον και σε μελλοντικό πρωθυπουργό που έχει κάνει πολιτικό γάμο στην αλλοδαπή με ομόφυλο σύντροφο. Δηλαδή έσταξε η ουρά του ποντικιού στο λάδι όταν το βγάζαν από το λάδι. Δεν υπάρχουν σήμερα: Ιωάννης Πρόδρομος, Ιωάννης Χρυσόστομος, Αμβρόσιος Μεδιολάνων αλλά όλα στις δημόσιες σχέσεις. Μια ανακοίνωση και όλα καλά.
    Ω!!! της υποκρισίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Nα μαζέψεις τη γλώσσα σου 9:35 2/12.
    Σαν δεν ντρέπεσαι λίγο!
    Θα μας βγάλεις και αιρετικούς όσους τονίζουμε και επισημαίνουμε τα αυτονόητα.
    Υπάρχουν πάμπολλες συνοδικές καταδίκες των παπικών ως αιρετικών.
    Αν δεν σου αρέσει αυτό να φύγεις από την Ορθοδοξία και να πας στην αίρεση.
    Άντε γιατί το παράκανες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μερικές ακόμη γνώμες για τούς Λατίνους, από τον Αγιο Νικόδημο Αγιορείτη, τον Αγιο Αθανάσιο Πάριο, τον Νεόφυτο Καυσοκαλυβίτη

    https://www.oodegr.com/oode/biblia/baptisma1/B1.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εσύ να μαζέψεις την γλώσσα σου τραμπούκε μουζαχεντίν που δεν μπορείς να έχεις σχέση με την Εκκλησία. Είσαι αντίχριστος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλές οι γνώμες αυτών των Αγίων αλλά είναι προσωπικές και δεν έχουν γίνει αποδεκτές από Συνοδικές αποφάσεις, Την Εκκλησία την εκφράζουν οι Σύνοδοι και όχι μεμονωμένες τοπικές ή προσωπικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το 1848 οι Πατριάρχες της Ανατολής Ανθιμος Κωνσταντινουπόλεως, Ιερόθεος Αλεξανδρείας, Μεθόδιος Αντιοχείας, Κύριλλος Ιεροσολύμων έστειλαν Επιστολή - Απάντηση στον Πάπα Πίο Θ' ο οποίος ζητούσε Ενωση με τους Ανατολικούς.
    Στην Απάντηση αναφέρεται το Filioque ως Αίρεση, καθώς επίσης καί άλλα θέματα - παρεκκλίσεις των Λατίνων.
    Την Απάντηση υπογράφουν καί οι Σύνοδοι των Πατριαρχών

    https://www.oodegr.com/oode/papismos/apant_patriarx_se_pio1.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. «εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ᾿ ὃ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω» (Γαλ. α΄9)

    Ἐκεῖνο πού εἰσπράττει κανείς ἀπό τήν παρέμβαση τῆς φίλης σχολιάστριας, Καθολικῆς τό θρήσκευμα, εἶναι ἡ ἔλλειψη συμφωνίας μεταξύ τῶν ἰσχυρισμῶν της.
    -Ἔχουμε διαφορές μικρές, ἀλλά εἴμαστε ἕνα.
    -Εἴμαστε ἕνα, ἀλλά τέλεσα τό Μυστήριο τοῦ γάμου καί «στην Ορθόδοξη Εκκλησία και στην Καθολική».
    Μέσα ἀπό αὐτές τίς ἀντιφάσεις προφανῶς καταδεικνύεται καί ἀναδεικνύεται ἕνα ἀόρατο τεῖχος πού δείχνει νά περιβάλλει καί νά ὁριοθετεῖ τήν πίστη μεταξύ Ὀρθοδόξων καί Καθολικῶν.
    Ὅσο κι ἄν δέν θέλουμε νά τό δοῦμε καί νά τό παραδεχτοῦμε, ἄν δἐν ἀρθεῖ αὐτό τό τεῖχος, ἄν δέν ἀπαλειφτοῦν αὐτές οἱ μεταξύ μας διαφορές, οἱ ὁποῖες ὅσο μικρές κι ἄν εἶναι (κατά τήν ἄποψη τῆς σχολιάστριας) δυστυχῶς κάνουν τή διαφορά, δέν ὑπάρχει περίπτωση ποτέ νά εἴμαστε ἕνα.
    Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἡ μόνη πού διατηρεῖ ἀναλλοίωτη καί ἀπαραχάρακτη ὡς «κόρη ὁφθαλμοῦ» τήν «ἅπαξ παραδοθείσῃ τοῖς ἁγίοις» ( Ἰουδ. α΄3) πίστη στό διάβα τῶν αἰώνων, ἐνῶ ἡ Καθολική Ἐκκλησία μετά τό Σχίσμα ἐνστερνίστηκε καί ὑπέπεσε σέ πλῆθος θεολογικῶν καί ἐκκλησιολογικῶν κακοδοξιῶν πού τήν ἀπομάκρυναν ἔτι περαιτέρω ἀπό τήν κοινή ἐκκλησιαστική παράδοση τῶν δέκα πρώτων αἰώνων.
    Ἄς μήν τρέφουμε λοιπόν αὐταπάτες ὅτι εἴμαστε ἕνα βλέποντας τίς ἐθιμοτυπικές καί κοινωνικές ἐπισκέψεις ἑκατέρωθεν.
    Ὅσο γιά τό φίλο σχολιαστή 9.35 σχετικά μέ τό ἄν ἔχει καταδικαστεῖ ὁ Παπισμός, μεταφέρω ἀποσπασματικά ἀπό τήν κατωτέρω διεύθυνση:
    https://www.impantokratoros.gr/22D168D7.el.aspx
    «Ο Παπισμός έχει καταδικαστεί κατά καιρούς από διάφορες Συνόδους για τις αιρετικές του διδασκαλίες.
    ● Η Γ’ και Δ’ Οικουμενικές Σύνοδοι (431, 451) καταδικάζουν ως αιρετικό όποιον προκαλέσει αλλαγή στο Σύμβολο της Πίστεως. Οι Παπικοί πρόσθεσαν, όπως είπαμε, το Filioque.
    ● Η Σύνοδος που συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη επί Μ. Φωτίου το 879-880 καταδίκασε την αίρεση του Filioque.
    ● Η Σύνοδος που συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη επί αγ. Γρηγορίου Παλαμά το 1351 καταδίκασε την αίρεση για τη «κτιστή χάρη».
    ● Στα νεώτερα χρόνια οι Πατριάρχες της Ανατολής καταδίκασαν επανειλημμένως τον Παπισμό σε Συνόδους που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη (1722, 1727, 1755, 1838, 1848, 1895).
    Αλλά και όλοι οι Πατέρες της Εκκλησίας, χωρίς καμμιά εξαίρεση, όπως ο Μέγας Φώτιος, ο Γρηγόριος Παλαμάς, ο Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο Νεκτάριος Πενταπόλεως κ.ά., καταδικάζουν τους Παπικούς ως αιρετικούς. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά τα λόγια του αγ. Μάρκου του Ευγενικού: «Τους αποστραφήκαμε ως αιρετικούς και γι’ αυτό χωριστήκαμε απ’ αυτούς… είναι αιρετικοί και ως αιρετικούς τους αποκόψαμε».»
    Μέ ἐκτίμηση
    Θεόδωρος Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τα ακούω βερεσέ όλα αυτά. Άλλα λέει η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος που πραγματοποιεί γάμους Λατίνων (αιρετικών) με Ορθοδόξους. Η Νομοκανονική Επιτροπή δέχεται με έναν απλό Λίβελο το Βάπτισμα και με Χρίσμα. Αυτά λέει η Εκκλησία τα υπόλοιπα είναι παραφωνίες δεσποτάδων που δεν υπακούουν την Εκκλησία και ανταρτών παπάδων που κάνουν το δικό τους.
    Τέλος, πολλοί Ιεράρχες παρίστανται σε εορτές Λατίνων (αιρετικών) ή στέλνουν εκπροσώπους τους. Μην αναφερθώ σε πάμπολες περιπτώσεις. Όλοι αυτοί κάνουν λάθος;
    Στην Πάτρα υπάρχουν φωτογραφίες που ακολουθούσε την Λιτανεία των Ορθοδόξων ο εφημέριός μας. Τέλος η Εκκλησία μας φροντίζει για το ποίμνιό της και για ανθρώπους που έχουν ανάγκη εκτός της Καθολικής Εκκλησίας. Αυτά μας νοιάζουν εμάς και όχι οι έριδες των μεγαλόσχημων που διαιρούν αντί να ενώνουν.
    Αυτά που μου υποδείξατε να σταλούν στην Νομοκανονική Επιτροπή της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και στον Μητροπολίτη της Συνόδου επί των διαχριστιανικών σχέσεων που λαμβάνει μέρος σε συνέδρια και παρίσταται σε ακολουθίες των Ρωμαιοκαθολικών.
    Ειρήνη πάσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ο Θεόδωρος Σ. αποστόμωσε κάποιους θρασείς σχολιαστές που ισχυρίζονται αυθαίρετα και αδιάντροπα ότι οι παπικοί δεν είναι αιρετικοί.
    Η Εκκλησία αυτούς τους κυρίους οφείλει να τους αποκόψει εφ όσον επιμένουν στις απόψεις τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ένας άχαρος διάλογος από μια παρουσία κληρικού σε ακολουθία ετεροδόξων. Φτάνει πλέον. Όταν πάτε σε λίγες μέρες στο Φανάρι να κάντε μάθημα στον Πρώτο προ της υπογραφής. Η εσωτερική κατανάλωση για τους συντηρητικούς να έχει και μέτρο.
    π. Νεόφυτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τα τεκμήρια που παρουσιάζει ο Θεόδωρος Σ. είναι πειστικά καί ξεκάθαρα, καί καταδεικνύουν, ότι άλλο πράγμα είναι η Ορθοδοξία καί άλλο πράγμα οι Λατίνοι.
    Το περίεργο όμως είναι ότι εμφανίζονται μερικοί Ανώτατοι Κληρικοί καί μερικοί θεολόγοι καί υποστηρίζουν, ότι χάριν της "αγάπης", πρέπει όλες αυτές οι Συνοδικές Αποφάσεις καί οι Γνώμες των Αγίων να ξεχαστούν, καί να προχωρήσουμε σε κάποιου είδους "ένωση".
    Με αυτή την άποψη που υποστηρίζουν, δείχνουν δύο πράγματα, Πρώτον ότι δέν σέβονται τις Αποφάσεις των Πατέρων, καί Δεύτερον ότι αυτοί έχουν περισσότερη "αγάπη" από τούς παλαιούς Πατέρες, δηλαδή τούς προσβάλλουν κατά πρόσωπον, ως ανθρώπους εμπαθείς καί αμέτοχους αγάπης !
    Εκεί έχει οδηγήσει δυστυχώς μερικούς ανθρώπους η άκρατη Δυτικοφιλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το τραγικό της ανακοινώσεως σε αυτή την ιστοσελίδα, είναι η ανακοίνωση της Μητροπόλεως Πατρών που σας γράφω και αυτό το σχόλιο https://anastasiosk.blogspot.com/2023/12/blog-post_82.html
    Προσέξτε τη δημοσίευση την αμέσως προηγουμένη, με την ομιλία την ίδια ημέρα, και μάλλον και ώρα, του Οικουμενικού Πατριάρχη που ξεκινά «Σεβασμιώτατε Καρδινάλιε κύριε Kurt Koch, Πρόεδρε τῆς Ἐπιτροπῆς (Dicastry) ἐπί τῆς Προωθήσεως τῆς Ἑνότητος τῶν Χριστιανῶν, μετά τῶν λοιπῶν μελῶν τῆς ἐπισήμου Ἀντιπροσωπείας τῆς ἀδελφῆς Ἐκκλησίας τῆς Πρεσβυτέρας Ρώμης,
    Αἱ καρδίαι ἡμῶν εἶναι πεπληρωμέναι χαρᾶς, καθώς ὑποδεχόμεθα καί καλωσορίζομεν ὑμᾶς καί ἐφέτος εἰς τό Ἱερόν Κέντρον τῆς Ὀρθοδοξίας, τήν σεπτήν Καθέδραν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἐν τῷ ἱστορικῷ Φαναρίῳ, ἐπ᾿ εὐκαιρίᾳ τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέου τοῦ Πρωτοκλήτου, τοῦ καί ἱδρυτοῦ καί πάτρωνος τῆς μαρτυρικῆς Κωνσταντινουπολίτιδος Ἐκκλησίας. Εὐχαριστοῦμεν ἐκ μέσης καρδίας τόν ἀγαπητόν ἀδελφόν Ἁγιώτατον Πάπαν Ρώμης Φραγκῖσκον, ὁ ὁποῖος ὥρισε καί ἀπέστειλεν ὑμᾶς ὡς ἐκπροσώπους Αὐτοῦ καί κομιστάς τοῦ σεπτοῦ ἑορτίου μηνύματός Του.»
    https://anastasiosk.blogspot.com/2023/12/30-2023.html
    Ευγλωτότερη η φωτογραφία, που όπως έχουν πει, μια φωτογραφία είναι χίλιες λέξεις. Τον Πατριάρχη με τον Παπικό Καρδινάλιο.
    Και στον άλλο σύνδεσμο από το Φανάρι η ανταπόκριση για την θρονική εορτή με φωτογραφία που υπάρχουν αγκαλιές Πατριάρχη και Καρδινάλιου και οι υπόλοιπες που δείχνουν πολλούς Παπικούς και άλλους ετερόδοξους μέσα στον Αι-Γιώργη https://anastasiosk.blogspot.com/2023/12/blog-post_29.html
    Τι να πεις; Αυτό που είχαν πει κάποιοι κάποτε, οι Ρωμαιοκαθολικοί έχουν έναν Πάπα, και οι Ορθόδοξοι πολλούς όπου Δεσπότης και Πάπας, όπου ‘’πρωτοπρεσβύτερος’’ και Πάπας, προσθέτω και εγώ, υπονοώντας κάτι.
    Τους πείραξε η παρουσία από έναν Παπά Ορθόδοξο και όχι οι μεγαλοσχήμονες στο Φανάρι. Αλλά και εγώ το κλείνω το στόμα μου γιατί είμαι ένας απλός παπάς κάπου στην Ελληνική επικράτεια της Εκκλησίας της Ελλάδος μισθοδοτούμενος.
    Έγραφα της αγίας Βαρβάρας προστάτιδος του Πυροβολικού του Ελληνικού Στρατού.

    παπα Γιώργης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σωστά τα όσα έγραψες π. Γεώργιε γιατί η υποκρισία μας έχει περισσέψει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η παρουσία Καρδιναλίων στο Φανάρι, παπα Γιώργη, είναι δυστυχώς συνηθισμένο φαινόμενο τα τελευταία 30 χρόνια, όπως καί η παρουσία Φαναριωτών στη Ρώμη.
    Η παρουσία όμως Αρχιμανδρίτη σε Λατινικό ναό επαρχιακής πόλης είναι σπάνιο γεγονός, ίσως καί πρωτοφανές.
    Γι αυτό καί σχολιάστηκε ιδιαιτέρως.
    Ο Πρώτος μεταξύ Ισων, πάτερ Νεόφυτε, δέν χρειάζεται μάθημα, διότι τα γνωρίζει αυτά πολύ καλά. Απλώς δέν θέλει να ακολουθήσει το παράδειγμα του προκατόχου του Ανθίμου, του 1848, καί να μιλήσει στους Λατίνους όπως εκείνος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή