Αντιμάχονται την περί της Θείας Χάριτος διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου
του Παλαμά
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Δεν θα ακολουθήσουμε αυτούς οι οποίοι θεωρούν τη στάση της Μονής αυτής για τη Σύνοδο της Κρήτης, ως δήθεν συνηγορούσαν στην αγιοκατάταξη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, γιατί αυτό αποτελεί μικρότητα. Δυστυχώς δεν είναι εύκολο να προβεί κανείς σε οποιαδήποτε ανασκευή των όσων κακοδοξιών δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, καθότι ο συρφετός υπερπροβολής του στο διαδίκτυο κυρίως, δεν αφήνει τέτοια περιθώρια.
Δυστυχώς δεν είναι λίγοι αυτοί οι οποίοι προβάλλουν το απαράδεκτο για τις κακοδοξίες του, ότι δήθεν, ‘’για να τα πει κάτι ήξερε’’. Το ‘’μυστήρια μυστηρίων’’, με το οποίο επένδυσε την κακοδοξία του περί της Θείας Χάριτος, δεν αποτελεί αποστομωτική απάντηση.
Σε βίντεο στην ιστοσελίδα Vatopedi.gr το οποίο πρόβαλαν και άλλοι διαδικτυακοί ιστότοποι και το οποίο τιτλοφορείται «Τέκνα Θεού γενέσθαι», από ομιλία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, που έγινε στο Συνοδικό της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής : «Όταν λοιπόν όπως είπα κρατήσομεν την πρακτικήν έτσι αντιστάμενοι στην έννοιαν, στην κρούσιν του παραλόγου, τότε αρχίζει ο φωτισμός στον νουν, ξυπνάει ο νους και δεν πλανάται άκοπα στον άσκοπον μετεωρισμόν. Όταν η Θεία Χάρις αυτό το διαπιστώσει, ότι ο νους αυτός εξύπνησε και πήρε τη θέση του σαν πρόσωπο και ο νους είναι το πρόσωπο, τότε υποτάσσεται η Χάρις εις τον νουν, μυστήρια μυστηρίων. Κι άλλοτε σας τα είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα. Δεν είναι παράξενα τούτα. Ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το κατ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος. Η Χάρις του Θεού είναι άκτιστος ενέργεια μέσω της οποίας κατασκεύασε τα πάντα και τα διοικεί. Αλλά αυτή είναι εργαλείο, ο νούς είναι πρόσωπον, τόσον το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν. Γι’ αυτό και το φόρεσε ο Θεός Λόγος και το έχει αχώριστα στην αιωνιότητα της δόξης του, ο Πατήρ του μέλλοντος αιώνος».
Πως υπερκείμενον θεωρεί τον κτιστόν νουν, έναντι της ακτίστου Θείας Χάριτος; Η κακοδοξία ότι ‘’ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το κατ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος, ενώ αυτή είναι Θεία απόρροια’’ διδάχθηκε σε άλλη ομιλία του. Το δίδαξε κι άλλες φορές, όπως και ο ίδιος χαρακτηριστικά αναφέρει. Αποτελεί η διδασκαλία του αυτή, ξεκάθαρα αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος, μειωτική και βλάσφημη.
‘’Επεί δε άκτιστος εστίν η χάρις αύτη και δωρεά του Αγίου Πνεύματος, συμφυής εστι και αχώριστος αυτού, ως και η του ηλίου ακτίς αχώριστός εστιν αυτού, δώρον ούσα και αύτη του ηλίου, καθ’ ήν ηλιοειδή τα μετέχοντα ποιεί’’, αναφέρει ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς (Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά ‘’Λόγος διασαφητικός’’).
«Έστιν ουν και ο Πατήρ και ο Υιός και το Πνεύμα το Άγιον ομού πηγή του ζώντος ύδατος, τουτέστιν της Θείας Χάριτος» (Αποδεικτικός 2,65) αναφέρει ο πνευματορρήτωρ Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς.
Στην ιστοσελίδα της Πεμπτουσίας, σε βίντεο που τιτλοφορείται «Η υπακοή γίνεται για την αγάπη του Χριστού», με ομιλία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, που έγινε στο Συνοδικό της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής : «Ο νους είναι θεοειδής. Ο νους του ανθρώπου είναι ένα κομμάτι κομμένο από πάνω στον Θεόν. Αυτό το έκανε ο Χριστός με το φύσημά του. Ο Λόγος του Θεού ο Τεχνουργός, ο Δημιουργός των σύμπαντων όντων. Όλα τα άλλα επρόσταξε κι έγιναν. Τον άνθρωπο βλέπετε φύσηξε από μέσα του και το κατασκεύασε, αυτός είναι ο νους. Το πήρε από το σώμα του, το έκαμε πρωτύτερα απ’ το χώμα. Τον νου, την λογικότητα την έκαμε από πάνω του. Αυτή λοιπόν είναι η θεοειδία» (15: 43).
Με τέτοια διδασκαλία είναι παρεπόμενη η περί της Θείας Χάριτος κακοδοξία την οποία δίδαξε. Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι έχουν εκλάβει ως Ορθόδοξη, την αιρετική αυτή διδασκαλία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού περί της Θείας Χάριτος. Η υπερπροβολή που γίνεται στον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, αποτελεί εμπόδιο στην ανασκευή όσων κακοδοξιών και άλλων ατόπων δίδαξε.
Είναι κάποιοι συνηθισμένοι την τρίχα να την κάνουν τριχιά. Η προσφορά αυτού του ανθρώπου είναι τεράστια. Ας μείνουμε σε αυτό και όχι στα κάποια λάθη τα οποία μπορεί να έκανε ή κάποιοι τα διαστρέφουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι ένα από τα ελαττώματα της φυλής μας. Οι συμπατριώτες μας να μας πολεμούν. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει παντού στην Ελλάδα, στην Κύπρο και σε όποια σημεία υπάρχει Ελληνισμός. Δυστυχώς κάποιοι επιμελώς δεν θέλουν να δούνε την προσφορά του συγκεκριμένου ανθρώπου στον μοναχισμό. Πώς κατάφερε αυτός να φτιάξει αυτά τα οποία έφτιαξε. Έφυγε από την Κύπρο και πήγε στο Άγιον Όρος. Μεγαλουργήσει. Και άφησε αυτά τα οποία άφησε και σήμερα δοξάζουν τον μοναχισμό και την Εκκλησία.. Τίποτα άλλο δεν έχω να γράψω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γέροντας στη ζωή του υπήρξε μακρόθυμος και με μεγάλη ευσπλαχνία προς αυτούς οι οποίοι άδικα τον πολεμούσαν. Σίγουρα θα ευλογεί και αυτούς οι οποίοι γράφουν εναντίον του ανυπόστατα πράγματα. Ας έχουμε όλοι την ευχή του και την ευλογία του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι σωστό να ενοχλείστε από την ανασκευή της κακοδοξίας της π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού. Το να ανασκευάσεις μια κακοδοξία δεν σημαίνει ότι πολεμάς τον άνθρωπο. Δηλαδή πρέπει να αφήσουμε να αναπαράγεται στο διαδίκτυο και όχι μόνο, ότι ''ο νους είναι υπράνω της Θείας Χάριτος'';
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ. Χαραλάμπους
Για ποια ανυπόστατα πράγματα μιλάτε; Είναι από ομιλίες του η οποίες έχουν προβληθεί από τη Μονή Βατοπαιδίου. Να αφήσουμε να προβάλλεται ότι ο νους είναι υπεράνω της Θείας Χάριτος; Να βλασφημείται ο Θεός για να μη τρωθεί ο προβαλλόμενος π. Ιωσήφ. Ποιος ειναι εναντιον του; Η ανασκευή μιας κακοδοξίας στην κακοδοξία στρέφεται. Αν εσείς θεωρείτε ότι παρά τις ανασκευές που προγήθηκαν εξακολουθούν να προβάλλουν τέτοια κακοδοξια πρέπει να τηρηθεί σιωπή είναι δικαίωμα σας. Έχετε αντιληφθεί τι κακοδοξία είναι αυτή; Βλασφημείται ο Τριαδικός Θεός με τέτοιο κακόδοξο ''θεώρημα''.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ. Χαραλάμπους
ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΗ Η ΔΙΑΣΚΑΛΙΑ ΑΥΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ. Π.
ΦΟΒΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΙ Ο ΠΑΤΗΡ ΙΩΣΗΦ. Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΠΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ Β ΟΤΑΝ ΠΗΓΕ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΜΙΛΗΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ προηγούμενος Αρχιεπίσκοπος στην Κύπρο ενημερωσε τον Οικουμενικό Πατριάρχη για αυτα που γράφονται στο κείμενο αυτό. Φρικτή διδαχή για την Θείαν Χάριν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ.Κ.
Η αδελφότητα ''Ο ΣΩΤΗΡ'' εγραψε πιο παλιά άρθρο με το οποίο ανασκεύαζε πλανη του γεροντος Ιωσήφ του Βατοπαιδίου για τις αμβλώσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι οι Πατέρες είχαν Ορθόδοξες απόψεις; Ο Γρηγόριος Νύσσης ήταν σωστός; https://www.myriobiblos.gr/texts/greek/farantos_nyssa.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγραψε κάτι το περιοδικό Σωτήρ τι είναι αυτό; Ποιος είναι η Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος ή η αρμόδια επιτροπή των Δογματικών ζητημάτων. Επιτέλους υπάρχει και κάποιο επίπεδο στις θεολογικές συζητήσεις. Υπάρχουν πολλά περιοδικά, που γράφουν θεολογώντας και εκφράζουν τις όποιες απόψεις τους. Δεν μου κάνει εντύπωση το τι έγραψε… διάβαζα παλαιότερα στο περιοδικό αυτό φαντασιοπληξίες για τον Αντίχριστο για τις κάρτες τραπεζών, για τους υπολογιστές και για τόσα άλλα πράγματα στα οποία απεδείχθη ότι έκανε σφάλματα. Στα καταστήματα του το περιοδικό δέχεται κάρτες πληρωμών τράπεζας. Έχει ηλεκτρονικό κατάστημα πωλήσεων. Όπως λένε και στο χωριό μου σιγά τα μπρόκολα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γέροντας Ιωσήφ πρόσφερε στην Εκκλησία, στον Μοναχισμό πολλά. Μόνο η μορφή του δεικνύει την Αγιότητά του. Τα λάθη είναι ανθρώπινα αν έχουν γίνει.
Νίκος Δημητρακόπουλος
Σας ενδιαφέρουν οι αλήθειες της Πίστης μας ή το αδιάβλητο του π. Ιωσήφ; Μιλήσαμε για τις κακοδοξίες του. Που είναι το μεμπτόν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΒ. Χαραλάμπους
Δικαίως ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Κύπρου μίλησε για μη Ορθόδοξες διδασκαλίες. Τι φοβούνται την ανασκευή αυτών που δεν ήταν σύμφωνες με τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ. Π.