Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

«ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ. ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΓῌ;». - Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ

«ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ.  ΔΥΝΑΤΑΙ  ΝΑ ΑΛΛΑΓῌ;».

«Πάντας τοὺς τολμῶντας παραλύειν τὸν ὅρον τῆς ἁγίας καὶ μεγάλης συνόδου τῆς ἐν Νικαίᾳ συγκροτηθείσης ἐπὶ παρουσίᾳ τῆς εὐσεβείας τοῦ θεοφιλεστάτου βασιλέως Κωνσταντίνου, περὶ τῆς ἁγίας ἑορτῆς τοῦ σωτηριώδους Πάσχα, ἀκοινωνήτους καὶ ἀποβλήτους εἶναι τῆς ἐκκλησίας, εἰ ἐπιμένοιεν φιλονεικότερον ἐνιστάμενοι πρὸς τὰ καλῶς δεδογμένα, καὶ ταῦτα εἰρήσθω περὶ τῶν λαϊκῶν. Εἰ δέ τις τῶν προεστώτων τῆς ἐκκλησίας, ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, μετὰ τὸν ὅρον τοῦτον τολμήσειεν ἐπὶ διαστροφῇ τῶν λαῶν καὶ ταραχῇ τῶν ἐκκλησιῶν ἰδιάζειν, καὶ μετὰ τῶν Ἰουδαίων ἐπιτελεῖν τὸ Πάσχα· τοῦτον ἡ ἁγία σύνοδος ἐντεῦθεν ἤδη ἀλλότριον ἔκρινε τῆς ἐκκλησίας, ὡς οὐ μόνον ἑαυτῷ ἁμαρτίας ἐπισωρεύοντα, ἀλλὰ πολλοῖς διαφθορᾶς καὶ διαστροφῆς γινόμενον αἴτιον· καὶ οὐ μόνον τοὺς τοιούτους καθαιρεῖ τῆς λειτουργίας, ἀλλὰ καὶ τοὺς τολμῶντας τούτοις κοινωνεῖν μετὰ τὴν καθαίρεσιν. Τοὺς δὲ καθαιρεθέντας ἀποστερεῖσθαι καὶ τῆς ἔξωθεν τιμῆς, ἧς ὁ ἅγιος Κανὼν καὶ τὸ τοῦ Θεοῦ ἱερατεῖον μετείληφεν». 
Α΄ Ἱερός Κανών τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ τοπικῆς Συνόδου (341 μ.Χ.), ὁρισμένως ἐπικυρωθείς ἀπό τόν Β΄ Ἱερό Κανόνα τῆς ΣΤ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου (691 μ.Χ.).
 
Ἑ ρ μ η ν ε ί α.
«Ὁ παρών Κανών, ἀφορίζει μὲν τοὺς λαϊκοὺς ἐκείνους ὅπου παραβαίνουν τὸν διορισμὸν καὶ τὸ Κανόνιον ὅπου ἡ πρώτη Σύνοδος ἐξέδωκε, παρόντος καὶ τοῦ μεγάλου Κωνσταντίνου, διὰ τὴν ἑορτὴν τοῦ Πάσχα (ὅτι δηλ. νά ἑορτάζεται αὕτη ὕστερα ἀπὸ τὴν ἰσημερίαν, καὶ ὄχι μαζή μὲ τοὺς Ἰουδαίους) καὶ ὄχι μόνον παραβαίνουν αὐτόν, ἀλλὰ καὶ φιλονεικοῦντες στέκονται ἐνάντιοι. Τοὺς δὲ Ἐπισκόπους, Πρεσβυτέρους καὶ Διακόνους ὅπου ἢθελαν παραβοῦν αὐτὸν ταράττοντας τὴν Ἐκκλησίαν, καὶ ἢθελαν τολμήσουν νά ἑορτάσουν τὸ Πάσχα μαζή μὲ τοὺς Ἰουδαίους, καθαίρει τόσον ἀπὸ κάθε ἱερατικὴν καὶ ἐσωτερικὴν τοῦ βήματος ἱεροπραξίαν, ὅσον καὶ ἀπὸ κάθε ἄλλην ἐξωτερικὴν τιμήν, ἀνήκουσαν εἰς τοὺς Ἱερωμένους(ἤτοι τὸ νά ἔχουν τὸ ὄνομα τῶν Ἱερωμένων, τὸ νά συγκάθηνται μὲ τοὺς Ἱερεῖς, καὶ ἁπλῶς εἰπεῖν, τάς ἔξωθεν τοῦ βήματος ἐνεργείας, κατὰ τὸν Βαλσαμῶνα, (περὶ οὗ ὅρᾳ τὸν α΄. καὶ β΄. τῆς ἐν Ἀγκύρᾳ καὶ θ΄. Νεοκαισσαρείας), ἐπειδὴ οἱ τοιοῦτοι καὶ τὸν ἑαυτὸν τους ἔβλαψαν μὲ τὴν παράβασιν αὐτήν, καὶ τοὺς ἄλλους ἒκαμαν νά παραβοῦν. Ὄχι μόνον δὲ καθαίρει τοὺς παραβάτας τούτους Ἱερωμένους, ἀλλὰ ἀκόμη καὶ τοὺς συγκοινωνήσαντας μὲ αὐτοὺς Ἱερωμένους παρομοίως συγκαθαίρει. Ὅρᾳ καὶ τὸν ζ΄. Ἀποστολικόν».  Ὁ περί τοῦ Πάσχα διορισμός ἔγινε ὑπό τῆς Ἁγίας Α΄ ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικῆς Συνόδου (325 μ.Χ.), περιλαμβανόμενος εἰς τά Πρακτικά Αὐτῆς, ὅπως μαρτυρεῖ ἡ ἰδία Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδος εἰς τήν πρός τούς Ἀλεξανδρεῖς Ἐπιστολήν της, πού περιλαμβάνεται ἐν κεφαλαίῳ Θ΄ βιβλ. Α΄ τῆς Ἱστορίας τοῦ Σωκράτους λέγουσα:  «εὐαγγελιζόμεθα δ’ ὑμῖν περί τῆς συμφωνίας τοῦ Ἁγιωτάτου Πάσχα ὅτι ὑμετέραις εὐχαῖς κατορθώθη καί τοῦτο τό μέρος [...]  Ἐπιπροσθέτως, εἰς τήν ρύθμισιν ἀναφέρονται καί ὁ Ἐπιφάνιος αἱρεσ. 69. καί ὁ Εὐσέβιος  ἐν τῇ ζωῇ Κωνσταντίνου, βιβλ. Γ΄ κεφ. 18. καί Ἐκκλησιαστ. Ἱστορ. βιβλ. Α΄ κεφ. Θ΄ (ἤ παρ’ ἄλλους Η΄).  Σωζόμενος βιβλ. Λ΄ κεφ. ΚΑ΄,  Σωκρ. βιβλ. ΣΤ΄ κεφ. ΙΣΤ΄ καί ΙΗ΄.  Ὁ Ἐπιφάνιος αἱρέσει 6. λέγει ὅτι «οἱ αἱρετικοί Αὐδιανοί μετά Ἰουδαίων ἐπιτελοῦν τό Πάσχα, ὅτι δῆθεν οὕτως ἦν ἡ Ἐκκλησία φερομένη, παλαιόθεν δηλαδή».
Ὁ Θεοφώτιστος Ἁγ. Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, πού ἑρμηνεύει τόν ἀνωτέρω κανόνα, ὑπομνηματίζων τόν Ζ΄ Κανόνα τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων, ὁ ὁποῖος ὁμοῦ μετά τῶν λοιπῶν 54 Ἀποστολικῶν Κανόνων ὁρισμένως ἐπικυρώνεται ἀπό τόν Β΄ Κανόνα τῆς ΣΤ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί διαγορεύει ὅτι «Εἴ τις ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, τὴν ἁγίαν τοῦ Πάσχα ἡμέραν πρὸ τῆς ἐαρινῆς ἰσημερίας μετὰ Ἰουδαίων ἐπιτελέσοι, καθαιρείσθω», ἀναφέρει ὅτι ὁ θεῖος Χρυσόστομος λέγει: «χρόνου ἀκρίβειαν καί ἡμερῶν παρατήρησιν δέν ἠξεύρη ἡ τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία.  Ἐπειδή ὅσες φορές τρώγει τόν ζωοποιόν ἄρτον τοῦτον καί τό ποτήριον τοῦτο πίνει, καταγγέλλει τόν θάνατον τοῦ Κυρίου καί Πάσχα ἐπιτελεῖ  ̇ ἀλλ’ ἐπειδή εἰς τήν Πρώτη Σύνοδον ἐσυνάχθησαν οἱ Πατέρες καί ἐδιώρισαν πότε νά γίνεται τό Πάσχα, τιμῶσα ἡ Ἐκκλησία πανταχοῦ τήν συμφωνίαν καί ἕνωσι, ἐδέχθη τόν διορισμό πού ἐκεῖνοι ἔκαναν.  Λοιπόν ἔπρεπε κατά τόν Χρυσόστομον νά προτιμήσουν καί οἱ Λατῖνοι τήν συμφωνίαν καί  ἕνωσι τῆς Ἐκκλησίας περισσότερο ἀπό τήν παρατήρησι τῶν χρόνων καί ὄχι νά ἀτιμάζουν τούς τριακοσίους ἐκείνους Θεοφόρους Πατέρας, ὅπου ἐνομοθέτησαν τοῦτο κατά θεῖον φωτισμόν, νομίζοντες τούτους ὡς ἀνοήτους καί ὑβρίζοντες εἰς τήν κοινήν Μητέρα πάντων ἡμῶν Ἐκκλησίαν [...] καί βλέπε ἀγαπητέ πῶς ὁ θεῖος Χρυσόστομος ὀνομάζει σχιματικούς τούς Λατίνους, (σ.σ. σήμερον ἔχουν ἀποβῇ καί αἱρετικοί) διότι ἐκαινοτόμησαν τό Πασχάλιόν τους» (Πηδάλιον, σελ. 9, Ἐκδ. Β. Ρηγοπούλου, Θεσσαλονίκη 1998). 
Ἑπομένως, τό μεῖζον θέμα πού τίθεται μέ τήν τυχόν ἀμφισβήτησιν τοῦ Πασχαλίου Κανόνος τῆς Ἁγίας Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου εἶναι ἡ ὕβρις κατά τῆς Θεοπνευστίας τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ἐκκλησίας καί τῆς πίστεως ὅτι ἐν Αὐτῇ ἐνοικεῖ ὁ Παράκλητος Ἀγαθός, τό Πανάγιον καί ζωοποιόν Πνεῦμα πού ὁδηγεῖ Αὐτήν εἰς πᾶσαν τήν Ἀλήθειαν, κατά τήν ἀψευδῆ ἐπαγγελία τοῦ Δομήτορος Αὐτῆς Κυρίου: «ὅταν δὲ ἔλθῃ ἐκεῖνος, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁδηγήσει ὑμᾶς εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν» (Ἰω. 16, 13) καί ἡ ἀναπόδραστος διαίρεσις τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας εἰς τούς καινότομους ὑβριστάς τῆς Θεοπνευστίας Της καί εἰς τούς θεοφιλῶς καί θεαρέστως ὑπερασπίζοντας Αὐτήν, ἐν περιπτώσει ἀλλαγῆς τοῦ Πασχαλίου Κανόνος. 
Tό Γραφεῖον Τύπου τῆς «Ἱ. Συνόδου τῆς Καθολικῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἑλλάδος» ἐξέδωσε δελτίον τύπου σχετικῶς μέ τήν ἡμερομηνιακήν διαφοράν εἰς τόν ἑορτασμόν τοῦ Πάσχα μεταξύ Ἀνατολῆς καί Δύσεως, ὅπου μεταξύ ἄλλων ἀναφέρει, ὡς ἀναγράφεται εἰς τήν ἐφημερίδα «Καθολική» τῆς 23ης Φεβρουάριου 2024:
«...Ἡ Δύση καί ὁ περισσότερος χριστιανικός κόσμος σέ ὅλη τή γῆ, ἐφαρμόζοντας τόσο τό πνεῦμα ὅσο καί τό γράμμα τοῦ κανόνα της Νίκαιας, γιορτάζουν ἐφέτος τό Πάσχα στίς 31 Μαρτίου, διότι ἡ πρώτη πανσέληνος τῆς Ἀνοίξεως εἶναι στίς 25 Μαρτίου, ἡμέρα Δευτέρα. Ἡ Ἀνατολή, ἀκολουθώντας τό Ἰουλιανό («Παλαιό») Ἡμερολόγιο γιά τόν ἑορτασμό τοῦ Πάσχα, μέ 13 μέρες διαφορά ἀπό τό Γρηγοριανό, θεωρεῖ τήν πανσέληνο τῆς 25ης Μαρτίου ὡς τελευταία πανσέληνο τοῦ Χειμῶνα...πρέπει λοιπόν νά βρεῖ τήν «πρώτη» πανσέληνο τῆς Ἀνοίξεως κατά τούς δικούς της (λανθασμένους) ὑπολογισμούς. Ἡ πανσέληνος αὐτή εἶναι στίς 24 Ἀπριλίου, ἡμέρα Τετάρτη. Κι ὅμως τό Πάσχα δέν θά ἑορταστεῖ στίς 28 Ἀπριλίου, Κυριακή μετά τήν πανσέληνο), διότι ὑπεισέρχεται ἕνας ἄλλος λανθασμένος ὑπολογισμός...Ἡ Ἀνατολή γιορτάζει σωστά τό Πάσχα, σύμφωνα μέ τό γράμμα καί τό πνεῦμα τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου τῆς Νίκαιας, μόνον ὅταν συνεορτάζει μέ τή Δύση».
«Ὁ Παπισμός σκοπίμως δέν ἀναφέρει μία καθοριστικήν παράμετρον διά τόν ὑπολογισμόν: ὁ ἑορτασμός τοῦ Πάσχα νά γίνεται μετά τό «νομικόν φάσκα», δηλ. τό ἐβραϊκόν πάσχα, συμφώνως πρός τούς ὑπολογισμούς τῶν Ἁγίων Πατέρων. ’Εφέτος τό «νομικόν» εἶναι 28/4 (εἰς τήν συναγωγήν 22/4- 30/4), τῶν ’Ορθοδόξων 5/5, ἐνῶ τῶν Λατίνων 31/3. Τό 2025, τό «νομικόν» εἶναι 17/4 (εἰς τήν συναγωγήν 12/4-20/4), ἐνῶ τῶν ’Ορθοδόξων καί Λατίνων 20/4. Τό 2026, τό «νομικόν» εἶναι 6/4 (εἰς τήν σύναγωγήν 1/4-9/4), τῶν ’Ορθοδόξων 12/4, ἐνῶ τῶν Λατίνων 5/4. Συμπέρασμα: οἱ παπικοί ὄχι μόνον παραβαίνουν τήν Α΄  Οἰκουμενικήν, ἀλλά ἐπιπλέον καταλήγουν πολλάκις νά ἑορτάζουν πρίν ἤ παραλλήλως μέ τό ἑβραϊκόν πάσχα.  Ἡλίου φαεινότερον ὅτι ἡ Δύσις ἑορτάζει ὀρθῶς, μόνον ὅταν ἀκολουθῆ τήν Ἀνατολήν » (ἐφημ. Ὀρθ. Τύπος, 5-4-24).
Μετά τήν Ἁγίαν Α΄ Οἰκουμενικήν Σύνοδον καί τά ὑπό τῶν Θεοφόρων Πατέρων δι’ Ἁγίου Πνεύματος τεθεσπισθέντα, ὁ καθορισμός τοῦ Πάσχα δέν εἶναι πλέον θέμα ἀστρονομικῆς ἀκριβείας, οὔτε ἐφαρμογῆς τῆς λανθασμένης Μετωνίου ἐπακτῆς Ε ἤ τῆς ἀκριβεστέρας ἀστρονομικῶς ἐπακτῆς  e, ἀλλά ὑπακοῆς εἰς τήν αἰώνιον ρύθμισιν τοῦ Παναγίου Πνεύματος.
Ὅσον ἀφορᾷ εἰς τήν δυνατότητα συνεορτασμοῦ τοῦ Ἁγίου Πάσχα μετά κατεγνωσμένων αἱρετικῶν, ὑπό τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων, αὐτό ἀποτελεῖ ἄρνησι τοῦ Κανονικοῦ πλαισίου τῆς Μιᾶς Ἁγίας Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας καί κατά ταῦτα τοῦ Παναγίου Πνεύματος, τοῦ ἐνοικοῦντος ἐν Αὐτῇ, κατά τάς ἐπιταγάς τοῦ προμνημονευθέντος Ζ΄ Κανόνος τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων, ὁ ὁποῖος ἐπί ποινῇ καθαιρέσως ἀπαγορεύει τόν συνεορτασμόν μετά τῶν Ἰουδαίων καί κατ’ ἐπέκτασιν μετά τῶν κατεγνωσμένων αἱρετικῶν, μετά τῶν ὁποίων ἡ τυχόν συνευχή ἐπιφέρει τόν ἀφορισμόν καί τήν ἀποκοπήν ἀπό τήν Ἐκκλησίαν, κατά τάς διατάξεις τοῦ  ΜΕ΄ ἱεροῦ Κανόνος τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων: «Ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, ἢ διάκονος, αἱρετικοῖς συνευξάμενος μόνον, ἀφοριζέσθω· εἰ δὲ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς ὡς κληρικοῖς ἐνεργῆσαί τι, καθαιρείσθω» καί τοῦ ΜΣΤ΄: «Ἐπίσκοπον, ἢ πρεσβύτερον, αἱρετικῶν δεξαμένους βάπτισμα ἢ θυσίαν, καθαιρεῖσθαι προστάττομεν. Τίς γὰρ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαρ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου;» ὁρισμένως ἐπικυρωθέντων ἀπό τόν Β΄ Κανόνα τῆς ΣΤ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου.  Παρέλκει νά ἀναφέρωμεν ὅτι οἱ λεγόμενοι Ἀντιχαλκηδόνιοι εἶναι κατεγωσμένοι αἱρετικοί ἀπό τήν Δ΄, Ε΄ καί ΣΤ΄ Οἰκουμενικάς Συνόδους, οἱ Ρωμαιοκαθολικοί ἀπό τήν Η΄ καί Θ΄ Οἰκουμενικάς Συνόδους καί ὁ συμφυρμός τῶν Προτεσταντῶν ἀπό τήν Γ΄ καί τήν Ζ΄ Οἰκουμενικάς Συνόδους. 
Θά πρέπει κανείς νά εἶναι ἐγωπαθής διά νά θεωρεῖ τόν ἑαυτόν του «κανόνα ἑρμηνείας» τῶν Ἱερῶν τῆς Πίστεως διά νά ἀντιπαρέρχεται τόν θεῖο Ἀπόστολο Παῦλο, πού ἐκλήθη εἰς τήν ὁδόν πρός Δαμασκόν ὑπό τοῦ Κυρίου, πού ἀνῆλθε ἕως τρίτου οὐρανοῦ καί ἀπεκλήθη στόμα Χριστοῦ, διακελεύοντα «αἱρετικόν ἄνθρωπον μετά μίαν καί δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος » (Τίτ. 3, 10-11), καθώς καί τόν ἀποκληθέντα «μαθητήν τῆς ἀγάπης», τόν Ἰωάννην τόν Εὐαγγελιστήν, ὁ ὁποῖος παραγγέλλει μέ δριμύτητα διά τούς ἐμμένοντας αἱρετικούς : «εἴ τις ἔρχεται πρὸς ὑμᾶς καὶ ταύτην τὴν διδαχὴν οὐ φέρει, μὴ λαμβάνετε αὐτὸν εἰς οἰκίαν, καὶ χαίρειν αὐτῷ μὴ λέγετε ̇ ὁ γὰρ λέγων αὐτῷ χαίρειν κοινωνεῖ τοῖς ἔργοις αὐτοῦ τοῖς πονηροῖς» (Β΄ Ἰωαν. 10-11).
Ἀσφαλῶς οὐδείς ἐχέφρων δύναται νά κατηγορήσῃ τούς Ἁγίους Ἀποστόλους ὡς φανατικούς, ὡς μισανθρώπους, ὡς φονταμενταλιστάς, διότι ὡς θεόσοφοι γνωρίζουν ὅτι ἡ μεταστροφή τῶν κακοδόξων δέν μπορεῖ νά γίνει μέ θωπεῖες, ὡραιολογίες καί συσχηματισμούς, ἀλλά μόνον μέ τήν ἀκραιφνῆ προβολή τῆς Ἀληθείας.  Φωτεινόν παράδειγμα ὁ Ἅγιος ἔνδοξος Νεομάρτυς, Κωνσταντῖνος ὁ Ὑδραῖος, πού ἐξισλαμισμένον προύχοντα τῶν Ὀθωμανῶν, ἡ χήρα ἁγία μητέρα του, κυρα-Μαρίνα ἡ Ὑδραία δέν τοῦ ἄνοιξε τήν πόρτα του πατρικοῦ του σπιτιοῦ, ὅταν γύρισε χρυσοφορεμένος στό νησί του καί αὐτό τό γεγονός τόν συνεκλόνισε καί ἀπέβη ἡ ἀρχή τῆς σωτηρίας του.  Πῶς θά ἦτο σήμερα ὁ χριστιανικός κόσμος ἐάν ἡ Ὀρθόδοξος Καθολική Ἐκκλησία, ἀντί νά συμμετέχει στούς ἀτέρμονες, «ἀνοσίους» κατά τόν ἐπί εἰκοσαετίαν συμπρόεδρον τοῦ μετά τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν διαλόγου, ἀοιδίμου Ἀρχιεπισκόπου Αὐστραλίας, κυροῦ Στυλιανοῦ καί ἀνουσίους διαλόγους καί στούς διεθνιστικούς κατ’ ἐπίφασιν Χριστιανικούς Ὀργανισμούς, προσφέρουσα οὐσιαστικῶς ἄλλοθι καί ἀναγνώρισι στήν κακοδοξία ὡς δῆθεν διαφορετικότητα, τηροῦσε τήν ἐντολή τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καί τῶν Θεοφόρων Πατέρων καί διακήρυσσε ἀδιαπτώτως τήν μοναδικότητα τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας – Σώματος Χριστοῦ, στηλιτεύουσα τήν κακοδοξία καί τήν αἵρεσι καί ἀποδεικνύουσα συνεχῶς τήν σχάσι τους ἀπό τήν Ἀλήθεια – Χριστός καί προσκαλοῦσα εἰς μετάνοιαν;
Κατά ταῦτα, ὁ Πασχάλιος Κανών δέν μπορεῖ ποτέ νά ἀλλαγῇ, διότι αὐτό ἀποτελεῖ βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, πού ὁδήγησε τούς Θεοφόρους Πατέρας εἰς τήν αἰώνιον σχετικήν ρύθμισιν,  καί κατά τῆς Θεοπνευστίας τῆς Ἐκκλησίας, πού δογματίζει ὅτι ἐνοικεῖ εἰς Αὐτήν τό Πανάγιον Πνεῦμα καί ὁ συνεορτασμός μέ κατεγνωσμένους αἱρετικούς ἐμμένοντας εἰς τήν αἵρεσιν καί τήν κακοδοξίαν, ὡς οἱ σύγχρονοι Ἀντιχαλκηδόνιοι, Ρωμαιοκαθολικοί καί Προτεστάντες εἶναι κανονικῶς ἀδύνατος, διότι ἡ τυχόν παράβασις ἐπιφέρει τραγικάς Κανονικάς συνεπείας, ἀλλοιώνει τήν Ὀρθόδοξη αὐτοσυνειδησία καί νοθεύει τήν ἀκαινοτόμητο ἀποκάλυψι τοῦ Αἰωνίου Θεοῦ διά τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, τῶν Θεοφόρων Πατέρων καί τῶν Ἁγίων Ἐννέα Οἰκουμενικῶν Συνόδων, διότι χρέος μέγιστον πάντων, Κληρικῶν καί λαϊκῶν, εἶναι ἡ τήρησις τῆς ἀμωμήτου παρακαταθήκης τῆς πίστεως, ὥστε στό ἐρώτημα τοῦ Κυρίου «πλὴν ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐλθὼν ἆρα εὑρήσει τὴν πίστιν ἐπὶ τῆς γῆς;» (Λουκ. 18,8), νά δυνάμεθα νά ἀπαντήσουμε ἐν ἀληθείᾳ.
 
    Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

9 σχόλια:

  1. Mας λέει ο Μητροπολιτης ότι
    "Μετά τήν Ἁγίαν Α΄ Οἰκουμενικήν Σύνοδον καί τά ὑπό τῶν Θεοφόρων Πατέρων δι’ Ἁγίου Πνεύματος τεθεσπισθέντα, ὁ καθορισμός τοῦ Πάσχα δέν εἶναι πλέον θέμα ἀστρονομικῆς ἀκριβείας,"
    και δε νοεί το αδιαμφισβήτητο γεγονός πως τον ακριβή καθορισμό της ημερομηνίας οι άγιοι πατέρες τον ανέθεσαν στους πλέον ειδικούς περι των αστρονομικών, τέτοια φήμη είχαν, του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας;;

    Οι θλιβεροί Εβραίοι μετράνε 12 Πανσέληνους μετά το Πάσχα τους και τη δωδέκατη γιορταζουν το επόμενο πάσχα τους αν η πανσέληνος αυτή πέσει μετά την Εαρινή Ισημερία για να μη παραβιάσουν τον κανόνα του Μωϋσέως ...αν πέσει πριν την Ισημερία προσθέτουν ένα μήνα ακόμη στους 12 του έτους.
    Φέτος , λοιπόν, η 12η πανσέληνος έπεσε 25η Μαρτίου και άκουσον άκουσον τη θεωρήσανε πως ήταν πριν την Εαρινή Ισημερία που κι οι πέτρες γνωρίζουν πως Ισημερία έχουμε 21 Μαρτίου... τεμπέληδες και ανάξιοι να υπολογίσουν σωστά την Εαρινή Ισημερία και θελουν να έχουν πατέρα τους τον Μωϋσή που ξεκάθαρα "διέταξε" η εορτή να γίνεται την 1η Εαρινή πανσέληνο!
    Απίθανα πράματα!

    Κάποιος πρέπει να πει στον μητροπολίτη Πειραιώς πως γίναμε χειρότεροι κι απ'τούς Εβραίους ...
    Το χειρότερο από όλα είναι οι χριστιανοί να γινόμαστε περίγελος του κοσμου !

    Πέτρος Τυριντζής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ας ελπίσουμε ότι, άν το Φανάρι αλλάξει το Πασχάλιο πρός χάριν των ρωμαιοκαθολικών, οι υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες θα αντιδράσουν καί θα παραμείνουν αμετακίνητες στην Απόφαση της Α' Οικουμενικής Συνόδου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τόσο το Φανάρι όσο και η Εκκλησία της Ελλάδος και οι άλλες ορθόδοξες εκκλησίες πρέπει να σκεφτούν και εμας τους ορθοδοξους του Εξωτερικου, οι οποιοι δεν κανουμε ουτε μεγαλη εβδομαδα ούτε μεγάλη Παρασκευή, γιατί απλούστατα τις περισσότερες φορές είναι μέρες εργάσιμες. Εμάς ποιος θα μας σκεφθεί; Εσείς έχετε εκεί στην Ελλάδα τις αργίες; Στην Τουρκία ίσως να έχουν το ίδιο πράγμα. Εδώ στη Μεγάλη Βρετανία δεν συμβαίνει το ίδιο. Πολλές φορές ούτε στον επιτάφιο τη μεγάλη Παρασκευή το απόγευμα δεν προλαβαίνουμε να περάσουμε, να προσκυνήσουμε. Εμάς ποιος θα μας σκεφτεί επιτέλους; Ας κρατήσετε εσείς στην Ελλάδα όποτε θέλετε και όσο θέλετε το Πάσχα και αφήστε μας εμάς να το κάνουμε μαζί με τους υπόλοιπους στις χώρες που κατοικούμε. Φτάνει πλέον. Αυτό το οποίο υφιστάμεθα επί χρόνια ολόκληρα. Αυτοί οι κανόνες δεν μας νοιάζουν. Κρατήστε τες εσείς εκεί στην Ελλάδα, αν και ξέρω πολύ καλά ότι η καθολική εκκλησία στην Ελλάδα συνεορτάζουν μαζί με σας. Αφήστε μας και μας λοιπόν εδώ στη Μεγάλη Βρετανία να συνεορτάζουμε μαζί με τους αγγλικανούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Μεγάλη Εβδομάδα είναι καί για εμάς στην Ελλάδα εργάσιμη, αγαπητέ 4 - 29.
    Ακόμη καί η Μεγάλη Παρασκευή είναι εργάσιμη, αλλά διαφέρει το ωράριο.
    Το Μέγα Σάββατο καί η Κυριακή του Πάσχα είναι αργία, όπως τα Σαββατοκύριακα του έτους.
    Κατά συνέπειαν όπως εορτάζουμε στην Ελλάδα, εορτάζετε καί στη Βρεττανία.
    Δέν υπάρχει λόγος να καταργήσουμε Ιερό Κανόνα Οικουμενικής Συνόδου, για να γίνουμε αρεστοί στούς Δυτικούς, που δέν είναι καί μέλη της Εκκλησίας εξ άλλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θα μπορούσε τα όσα γράφεις 6,57 να είναι μια πραγματικότητα, αλλά δυστυχώς δεν είναι αυτή η πραγματικότητα όπως την διατυπώνεις. Τα τελευταία 10 χρόνια βρίσκομαι στην Μεγάλη Βρετανία, έχω ζήσει στην Ελλάδα. Γνωρίζω ότι τη μεγάλη Παρασκευή τα καταστήματα ανοίγουν στις 11 το πρωί και κλείνουν στις 7. Η μοναδική διαφορά βέβαια η όποια σου ξεφεύγει είναι ότι οι εκκλησίες είναι στα 500 μέτρα μακριά από την εργασία ή από το σπίτι. Για εμάς εδώ είναι κάποια χιλιόμετρα και δύο 3 συγκοινωνίες. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι δεν είναι οι ίδιες ευκολίες ως προς τον εκκλησιασμό. Εάν δεν γνωρίζεις λοιπόν, καλόν θα είναι να σωπαίνεις και να μην παραπλανάς με τις δηλώσεις σου. Εγώ δυστυχώς τα τελευταία χρόνια την μεγάλη Παρασκευή δεν μπορώ να πάω στην εκκλησία και αυτό διότι το ωράριο και οι αποστάσεις δεν μου επιτρέπει να πάω. Εσείς εκεί απολαμβάνετε τα καλά της Ελλάδος κάθε γωνιά και μια εκκλησία. Εδώ είμαι σε μια πολιτεία κάποιων χιλιάδων ανθρώπων και λίγων χριστιανών Ορθοδόξων με ένα ναό τον οποίο συντηρούμε εμείς οι λίγοι χωρίς να έχουμε τα όσα σας παρέχει εσάς ο ελληνικός νόμος. Λοιπόν σε παρακαλώ μην με προκαλείς γιατί θα αναγκαστώ να γράψω πολύ χειρότερα. Δεν φτάνει που η Ελλάδα μας έδιωξε, αφού δεν μπορεί να μας προσφέρει εργασία. Τώρα έρχεται κι η εκκλησία να μας στερήσει αυτά τα οποία θέλουμε για να μπορούμε να ζούμε ως Χριστιανοί. Ας απολαύσετε λοιπόν εσείς γιατί πάντα τον εαυτούλη σας κοιτάτε και αφήστε μας εμάς στην κόλαση μας μακριά από πατρίδα μακριά από εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μέρες τώρα κάτι έλεγε μέσα μου πως η Σύνοδος Αντιοχείας του 341 είναι φιλοαρειανική. Και ιδού σήμερα η επιβεβαίωση από τον αοίδημο Καθηγητή της Πατρολογίας Στέλιο Παπαδόπουλο, φίλτατο από τα φοιτητικά χρόνια-ΧΦΕ-φίλο και αδελφό, και όχι μόνο.
    "Ή σύνοδος ’Αντιόχειας πραγματοποιήθηκε στίς 6 ’Ιανουάριου τοϋ 341 (όχι τό καλοκαίρι τοϋ ίδιου έτους, όπως λέγεται συνήθως) μέ αφορμή τά εγκαίνια μεγάλης Βασιλικής, πού είχε θεμελιώσει ό Μ. Κωνσταντίνος. Είχαν κληθεί επίσκοποι άπ’ όλα τά μέρη τοϋ ανατολικού κράτους καί παρέστησαν περί τούς 97 καί ό ίδιος ό αύτοκράτορας Κωνστάντιος, πού τότε βρισκόταν στήν Αντιόχεια καί υποστήριζε μέ κάθε τρόπο τούς άρειανούς. Προήδρευσε μάλλον ό ’Αντιόχειας Πλακέντιος (334-341), αλλά ό Εύσέβιος Νικομήδειας καί οί περί αύτόν ήταν οί κατευθύνοντες. Οί τελευταίοι, λοιπόν, γιά τούς λόγους πού άναφέραμε προηγουμένως καί μέ τήν πίεση τών όλίγων ορθοδόξων στήν σύνοδο, όπως τοϋ Διανίου Καισαρείας τής Καππαδοκίας, προχώρησαν στήν σύνταξη τεσσάρων διαδοχικών ομολογιών πίστεως, τίς όποιες ονομάζουμε γενικά σύμβολα. Ή διαδικασία αύτή είχε διάρκεια μηνών. Κύριο μέλημα τών συντακτών ήταν όχι μόνο νά πείσουν ότι δέν είναι άρειανοί, όπως τούς κατηγορούσαν, αλλά καί νά παρακάμψουν τό Σύμβολο τής Νίκαιας". Κατά ταύτα μπορεί να συμπεράνει πολλά ο καθείς. Αθανάσιος Κοτταδάκης¨.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και εκτενέστερα δες-δηλαδή ότι μια κυρίαρχα φιλοαρειανική Σύνοδος 341 Αντιόχεια- με όλα τα ... "αστέρια" να είναι εκεί. "Εκκλησιαστική Ιστορία Βλάση Φειδά τόμος 1ος σελ.483κε "Η δεύτερη περίοδος των ερίδων 341 -351". Δες και θαύμασε ανοησίας αποθέωση ότι Κανόνας της Συνόδου αυτής ... επιστρατεύεται" ως ... υποστηρικτικός" του Κανόνα της Α' Οικουμενικής Συνόδου που ορίζει τα του χρόνου εορτής του Πάσχα. Άφεριμ ! Η Αποθέωση του μικρονοϊκού φανατισμού είναι εδώ ! Και για τι πράγμα, για τους Κανόνες που δεν είναι Δόγματα, αλλά εποχικές ρυθμίσεις θεμάτων εκκλησιαστικής ζωής ! Και πάλι Άφεριμ. Και περιμένετε το νέο που θα εκραγεί σε λίγο πόλεμο για το ... Πασχαλινό ! Σαν τότε στην πανδημία του Κορωνοϊου που γνωστός κληρικός, μαζί του και ο αείμνηστος γαμπρός μου πήγαν κατά άκρα οικονομική παραχώρηση του Αγίου Πατρών σε απόμακρο Μοναστήρι να κάνουν Ανάσταση στις 12 τα μεσάνυχτα ... "ορθόδοξα", βέβαια και "παραδοσιακά" και όχι στις εννιά το βράδυ ως είχε οριστεί "καισαρικά" και "υποχείρια" συνοδικά. Ευτυχώς είναι ανεξιχνίαστη άβυσσος η θεία Αγάπη και μπορει να αντιμετωπίζει τέτοιες γελοιότητες αλλιώς. Αθανάσιος Κοτταδάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οταν 318 Θεοφόροι Πατέρες της Α' Οικουμενικής Συνόδου (μεταξύ των οποίων ο Αγιος Σπυρίδων, ο Αγιος Νικόλαος, ο Μέγας Αθανάσιος) λαμβάνουν απόφαση για τον τρόπο υπολογισμού της ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα, η απόφαση αυτή έχει πολλή σοβαρότητα καί κύρος, επειδή οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων λαμβάνονται εν Αγίω Πνεύματι, αλλά καί τα πρόσωπα που συμμετείχαν είναι εξέχοντα.
    Πώς λοιπόν ένας Πατριάρχης λόγω της φιλίας του με έναν Πάπα, θα σταθεί μπροστά στούς 318 καί θα ανατρέψει την απόφαση τους ;
    Είναι μικρό ζήτημα αυτό ;
    Αν οι Αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων ανατρέπονται με ευκολία από διάφορα πρόσωπα, τότε γιατί ο λαικός να υπακούει τον Κληρικό, ο Ιερέας τον Επίσκοπο, ο Επίσκοπος την Σύνοδο, καί ούτω καθεξής ;
    Με αυτόν τον τρόπο η θεωρία του "κάνω ό,τι θέλω" δικαιώνεται καί χρησιμοποιείται ως πρότυπο καί γιά μελλοντικά θέματα.
    Καί φυσικά δικαιώνεται καί αυτός που θέλει να εορτάσει την Ανάσταση στις 12, αφού έτσι επιθυμεί, καί όχι στις 9, όπως τόν διατάσσει το παραλογιζόμενο Κράτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τελικά μια ευχή ,προκάλεσε τόσο θόρυβο και φιτίλιασε ξεσήκωμα,έχουμε το ζωνάρι λυτό για καυγά.
    Θυμάμαι πολύ παλιά ,σε Κυκλαδονήσι (πρό κοινού εορτασμού) μου έλεγαν ότι ορθόδοξοι και καθολικοί πέταγαν ψόφιες γάτες ή ποντίκια ,οι μεν στους επιτάφιους των δε,ορθοδοξία "ου κατ΄επίγωσιν" είχαμε εμείς οι πλειοψηφούντες εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή