Κάπου ευτυχώς η πίστη ανθίζει
Νέο ρεκόρ αριθμού κατηχουμένων το Πάσχα του 2024!
Για άλλη μια φορά φέτος, ο αριθμός των
κατηχουμένων αυξάνεται, επιβεβαιώνοντας μια τάση που έχει ξεκινήσει τα
τελευταία δέκα χρόνια. Οι νέοι από αγροτική περιοχή, οι μη πιστοί, οι οποίοι
προέρχονται από…
Ποιοι είναι οι μελλοντικοί κατηχούμενοι τη νύχτα
του Πάσχα 2024;
Το Άγιο Πνεύμα πνέει όπου θέλει, και για άλλη μια φορά φέτος το έκανε
γενναιόδωρα για τους κατηχούμενους. Το 2024, 7.135 ενήλικες και τουλάχιστον
5.000 έφηβοι θα λάβουν το βάπτισμα τη νύχτα ή το πρωί του Πάσχα, σύμφωνα με τα
στοιχεία της Εθνικής Υπηρεσίας Κατηχήσεων και Κατηχουμένων (SNCC). Αυτό είναι 30% περισσότερο από το 2023,
το οποίο ήταν ήδη μια εξαιρετική χρονιά, με αύξηση 28% σε σχέση με το 2022. Ενώ
η αύξηση αυτή επιβεβαιώνεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, οι νέοι επηρεάζονται
περισσότερο. Περισσότερο από το ένα τρίτο των μελλοντικών νεοβαπτισμένων
χριστιανών είναι ηλικίας μεταξύ 18 και 25 ετών. Και σε αυτό δεν υπολογίζονται
οι έφηβοι: ο αριθμός τους έχει αυξηθεί ακόμη και περισσότερο από 50% σε
σύγκριση με το 2023. Ο αριθμός των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι
επίσης σε άνοδο, παρόλο που αυτοί οι μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι
ακόμη περισσότεροι.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι βαπτίζονται
στις αγροτικές περιοχές
Όλο και νεότεροι! Όλο και περισσότεροι από τους βαπτισμένους το 2024 προέρχονται από την ύπαιθρο. Παρόλο που μόνο το 29% αυτών προέρχεται από αγροτικές περιοχές, είναι η επισκοπή Saint-Claude, στο Jura, που καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό των κατηχουμένων σε ολόκληρη τη Γαλλία: 8 κατηχουμένοι το 2023 για 27 το 2024, πάνω από 200% σε ένα χρόνο!
Το προφίλ των κατηχουμένων αλλάζει και με άλλους τρόπους, ιδίως όσον αφορά το οικογενειακό και θρησκευτικό υπόβαθρο. Ενώ το 61% των νεοβαπτισμένων χριστιανών προέρχεται από χριστιανικό υπόβαθρο, ένας αυξανόμενος αριθμός προέρχεται από οικογένειες μη πιστών. Φέτος, αντιπροσωπεύουν ακόμη και το ένα τέταρτο των κατηχουμένων, σε σύγκριση με το μόλις 11% των νεοβαπτισμένων χριστιανών το 2023.
“Μια χαρούμενη έκπληξη”
Μπροστά σε τόσο δυναμισμό, οι παρατηρητές μένουν με ένα ερώτημα: πώς μπορεί να εξηγηθεί αυτή η απίστευτη ζωτικότητα; Αν νομίζαμε ότι η απότομη αύξηση του αριθμού των κατηχουμένων τα τελευταία χρόνια ήταν αποτέλεσμα της μείωσης των βαπτίσεων κατά τη διάρκεια του Κόβιντ, τα φετινά στοιχεία δείχνουν το αντίθετο. Η αύξηση αυτή είναι μια θεμελιώδης τάση”, επιβεβαιώνει η Catherine Chevalier. Πρόκειται περισσότερο για ένα φαινόμενο ανάκαμψης από το Covid παρά για ένα catch-up. Για ορισμένους από τους ανθρώπους που υποβάλλουν αίτηση για βάπτιση, το Covid ήταν μάλιστα η αφετηρία του ταξιδιού τους. Για πολλούς, ήταν μια πολύ σημαντική στιγμή για προβληματισμό, ιδίως λόγω της μοναξιάς και των ανησυχιών για υπαρξιακά ζητήματα”, εξηγεί η διευθύντρια του SNCC. Λένε ότι η πίστη τους ήταν μια πηγή που ανέβρυσε εκείνη την εποχή!
Αλλά αυτό χωρίς να ξεχνάμε ότι οι λόγοι για τόσες πολλές μεταστροφές
παραμένουν, ως επί το πλείστον, μυστηριώδεις. Είναι δύσκολο να απαντηθεί το
ερώτημα του γιατί”, λέει η Catherine Chevalier. Οι επίσκοποι μιλούν για μια “χαρούμενη
έκπληξη”, η οποία δεν συνδέεται απαραίτητα με την ποιμαντική τους εργασία! Ο Θεός προηγείται” και χαμογελάει. Η
απόφαση “είναι συχνά το αποτέλεσμα ενός εσωτερικού καλέσματος”. Αυτό το
εσωτερικό κάλεσμα μπορεί να ακουστεί κατά τη διάρκεια των συναντήσεων, ιδίως με
τους ιερείς, αλλά και μέσα από την ομορφιά της θρησκευτικής μας κληρονομιάς.
“Ένας σταυρός σε μια εκκλησιαστική λειτουργία, το φως, η σιωπή και η ειρηνική
ατμόσφαιρα στις εκκλησίες αναφέρονται συχνά ως αφορμές σκέψης” λέει η Catherine Chevalier. Προκαλώντας την περιέργεια, την ησυχία ή την αίσθηση ότι ξεπερνιέται από
κάτι μεγαλύτερο από τον εαυτό του, αυτός ο πλούτος της κληρονομιάς συνεχίζει
μυστηριωδώς να λειτουργεί προς την κατεύθυνση της συνάντησης με τον Θεό.
Αυτές οι μαρτυρίες των νεοβαπτισμένων αποτελούν
τόσο πηγή θαυμασμού όσο και πρόσκληση προς την Εκκλησία να καταβάλει πραγματική
προσπάθεια: να υποδεχθεί και να συνοδεύσει αυτά τα νέα παιδιά του Θεού όσο
καλύτερα μπορεί, για να φανεί αντάξια αυτού του υπέροχου δώρου του Ουρανού.
Retailleau Anne-Sophie, Μαρτζούχος π.Θεοδόσιος
[Σχόλιο. Αυτά για την Γαλλία…! Εδώ σε εμάς….; Τραντισιοναλισμός… Ακατανόητη γλώσσα…
Θρησκοληψίες εικονολατρίας (ναι) που παριστάνουν την πίστη εξευτελίζοντας την…
Κληρικαλισμός με επίχρυσο στολισμό… Απόσταση κληρικών – λαϊκών…
Τελικό μήνυμα… Είμαστε ΑΛΛΟΥ… «Φυσικά» μετά ταύτα δεν μπορεί να υπάρξει ουσιαστική
συνάντηση!!]
Πηγή: Aleteia
Κάπου δυστυχώς η πίστη αλληθωρίζει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά ριπάς ύμνοι, πάλιν και πολλάκις, ΔΥΤΙΚΑ ΤΗΣ ΛΥΠΗΣ;
Συνεχώς από τη μύγα να βγαίνει ξίγκι;
Η εμμονή ως κακός σύμβουλος;
Μήπως το πλήρωμα του χρόνου ήρθε για ιερατική εκκλησιολογική λιποταξία;
Ας είναι καλά τα γραφεία του ναού που συχνάζουν μόνιμα οι κληρικοί μας και δεν κάνουν βόλτα στην ενορία. Τους εφημέριους της ενορίας δεν τους έχω δει ποτέ στην γειτονία παρά μόνο με το αυτοκίνητο για αγιασμό την πρωτομηνιά σε κάποια διπλανή πολυκατοικία. Εκκλησιάζομαι αλλά δεν με γνωρίζουν ούτε μου μιλούν. Μου δίνουν μηχανικά αντίδωρο και αυτή είναι η μοναδική επαφή. Βιάζονται για να πάνε για καφεδάκι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς ελπίσουμε, ότι οι άνθρωποι αυτοί που ζούν στη Δύση καί προστρέχουν στον Χριστιανισμό, θα αναζητήσουν περισσότερο καί θα ανακαλύψουν τελικά την πηγή, που είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό έχει γίνει αρκετές φορές στο παρελθόν καί μάλιστα με Γάλλους Χριστιανούς, που γνώρισαν καί εντάχθηκαν στην Ορθοδοξία.
Οσο καί άν στο τέλος του άρθρου λοιδωρείται η Ορθοδοξία, δέν παύει όμως να αποτελεί πόλο έλξης για τους Δυτικούς, που ασφυκτιούν μέσα στη Λογικοκρατία της Δύσης.
Σύμφωνα με όσα γράφει ο 12 και 46, δεν μπόρεσα να καταλάβω απολύτως τίποτα από όσα θέλει να μας μεταφέρει και να μας πει. Ούτε κατανοώ αυτή την εκκλησιολογική λιποταξία. Η Γαλλία καθολική από ότι γνωρίζω. Εκτός από τους Καθολικούς είναι πολλοί άθεοι και αρκετοί μουσουλμάνοι. Αν τώρα αυτός επιθυμούσε να παραμείνουν άθεοι ή να γίνουν μουσουλμάνοι με γεια του με χαρά του, εγώ πιστεύω ότι είναι καλύτερα που βαπτίζονται στο όνομα της Αγίας Τριάδος και θα είναι χριστιανοί. Εξάλλου, εάν και εμείς ζούσαμε στη Γαλλία αυτή τη στιγμή θα είμαστε δυτικά της λύπης, όπως γράφει και δεν θα είχαμε καμία σχέση με την ορθοδοξία. Ας είμαστε λιγάκι περισσότερο ρεαλιστές. Λυπάμαι που δεν κατάλαβα τίποτε από τα όσα έγραψε ο φίλος παραπάνω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρόμοια δυναμική υπάρχει και στην Ελλάδα. Στη Γαλλία έχουμε ένταξη μη βαπτισμένων νέων στην Ρ/Κ Εκκλησία (διότι στη Γαλλία σημαντικό μέρος είναι αβάπτιστοι).
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Ελλάδα έχουμε λίγους αβάπτιστους (υστερούμε βέβαια στους αλβανούς δεύτερης γενιάς που πολλοί είναι αβάπτιστοι, αυτό είναι γεγονός), αλλά έχουμε παρόμοια δυναμική επανένταξη στην εκκλησία πολλών βαπτισμένων νέων (με χαλαρή μέχρι πρότινος σχέση με την πίστη).
Η ένταξη δεν καταγράφεται με κάποιο στατιστικό τρόπο, είναι όμως εμφανής σε ενορίες που δουλεύουν πάνω στο ποιμαντικό έργο.
Η επιτυχία της ποιμαντικής έγκειται κυρίως στον παπά, την προσωπικότητά του και το αν αγωνίζεται να είναι δοχείο χάριτος. Πολύ λιγότερο έγκειται σε οριζόντια μέτρα
(τα οποία είναι πολλές φορές εφέ). Και δόξα τω Θεώ υπάρχουν πολλοί ιερείς που δουλεύουν με νέους αθορύβως.
Ο τελευταίος σχολιαστής, 1:45μμ, σα να πήγε να προσεγγίσει σωστά το όλο θέμα το οποίο για εμένα είναι ανυπαρκτο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς γνωστόν στους Ρ/Κ η διαδικασία του Βαπτίσματός τους είναι πολυετής κ χωρισμένη σε 3 στάδια, στη ουσία 2.
Βάπτιση απλή στη βρεφική ηλικία- Χρίσμα στην ηλικία των 12 - 15 κ έτσι γινονται κοινωνοὶ των Μυστηρίων τους.
2 χρόνια, λοιπόν, με covid, όπως το λέει εξάλλου, πήγε πίσω το 2ο στάδιο και μαζεύτηκαν πολλοί...
Ε! Αν θυμήθηκαν και κάποιοι ενήλικες όντες ότι δεν φρόντισαν να ολοκληρώσουν το 2ο, 3ο σταδιο της βάπτισης μαζεύτηκαν κι άλλοι.
Άνθρακες ο θησαυρός λοιπον!
Σιγά μην έχουμε άνθιση της πίστης στη Γαλλία που κλείνουν Εκκλησίες κ αυξάνουν τα τζαμιά
Πέτρος Τυριντζής