Βλέπεις κάποιες κυρίες που κάνουν φανουρόπιτες κάθε μέρα για «ευλογία
και υγεία», και για να βρεθεί κανένας καλός γαμπρός για την κόρη, ενώ δεν έχουν
κάνει ποτέ πρόσφορο στην Εκκλησία, δεν έχουν εξομολογηθεί ποτέ και πάνε να
κοινωνήσουν το Πάσχα έτσι για το καλό. (Η σύγχρονη θρησκευτική ειδωλολατρία στα
καλύτερά της).
Μεγαλύτερη χάρη θα έχει κάποιος αν πάει μια τυρόπιτα ή ένα γλυκό στον
κόσμο της Εκκλησίας στο αρχονταρίκι έτσι για να το μοιράσει από αγάπη,
ελεημοσύνη και χαρά στον κόσμο, παρά αυτός που πιστεύει ότι με τις πολλές
φανουρόπιτες θα πάει στον Παράδεισο ή θα έχει περισσότερη υγεία και ευλογία.
Η προσφορά στην Εκκλησία είναι αποτέλεσμα. «Σε αγαπώ τόσο πολύ, που δεν αντέχω να μην σου προσφέρω κάτι, που δεν αντέχω να μην σε δω». Αυτό είναι το αίτιο, αυτή είναι η ρίζα. Από εκεί ξεκινάμε…
Όταν η προσφορά δεν είναι αποτέλεσμα αγαπητικής διάθεσης, τότε είναι μια κακή συναλλαγή που δεν βγάζει πουθενά. Κοροϊδεύουμε τον Θεό και τον εαυτό μας με πλανεμένες ιδέες. Πολλές φορές η ειδωλολατρική στάση έχει την εξής έκφραση «Πάτερ αν κάνω αυτό ή εκείνο θα πιάσει ; ; ; ; !».Τότε ο δύστυχος ο παπάς αρχίζει να νιώθει σαν τον μάγο του ΟΖ. Το ραβδί της μάγισσας Κίρκης μας λείπει τελικά.
Γιατί οι Ναοί γεμίζουν του Αγίου Φανουρίου με τις φανουρίπιτες ενώ είναι άδειοι σε άλλους μεγάλους Αγίους της Εκκλησίας; Μήπως τελικά τοποθετούμε την παρασκευή της φανουρόπιτας ώς μια "μαγική" προσφορά; (Σου έκανα για να μου κάνεις;). Μακάρι κάθε χρόνο η προσφορά της φανουρόπιτας να είναι αποτέλεσμα αγάπης, θυσίας και τιμής στον Άγιο και μόνο αυτό. Την καρδιά και τη ζωή μας θα την προσφέρουμε στο Χριστό; Αυτό ειναι το ερώτημα που καίει . ..Πολλές οι φανουρόπιτες σήμερα ελάχιστα τα πρόσφορα που θα γίνουν Σώμα
Χριστού. Γιατί άραγε;
Καλές είναι οι φανουρόπιτες και η τιμή στον Άγιο Φανούριο αλλά πριν
φτιάξουμε φανουρόπιτα ας τρέξουμε στο πετραχήλι να «φτιάξουμε» την ψυχή μας.
Επιστροφή, λοιπόν, στην Ορθόδοξη παράδοση που έχει ως βάση τη θεραπεία
από τα πάθη μέσα από την άσκηση και τον πόθο της σωτηρίας για τη Βασιλεία των
Ουρανών.
π.Σπυρίδων Σκουτής - euxh. gr
Πάτερ, πολύ σκληρά τα λέτε..
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι'αυτό θα πρέπει να είστε έτοιμος για ανάλογη απάντηση...είστε;
Λοιπόν, μήπως θα προτιμούσατε να κρεμούν τυροπιτάκια στις εικόνες που σήμερα είναι γεμάτες τάματα;
Χρυσά δαχτυλίδια, ασημένια σκουλαρίκια κι ένα σωρό άλλα πολύτιμα ..
Εξαγοράζουν οι πιστοί το θαύμα;;
Ιωάννης Γεωργίου
Το απόγευμα μου τηλεφώνησε η αδελφή μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέσα σε όλα μου είπε ότι στην ενορία ο ιερέας βγήκε για να ευλογήσει φανουρόπιτες, Διαβάζοντας τα ονόματα υπέρ υγείας σταματά σε ένα από αυτά, και ποιος τον είδε και δεν τον φοβήθηκε. Φοβήθηκα μου είπε ότι θα σταματούσε την τελετή. Ο ιερέας είχε δίκιο, διότι μια κυρία στα ονόματα έγραφε «Ροζίτας» προσθέτοντας δίπλα «της σκυλίτσας». Χαράς στο κουράγιο του να συνεχίσει. Τι άλλο θα δουν τα μάτια των ιερέων… και στις φανουρόπιτες.
Απόλυτα σωστός και καθόλου σκληρός, τα δε πολλά κοσμήματα τάματα (σαν αξία0 που μετατρέπουν την εικόνα σε έκθεση κοσμημάτων .θα μπρούσαν να χορηγηθούν σε ενδεείς κάθε κατηγορίας. Γνωστόν πως ρευστοποιείται η αξία των ταμάτων σε αλλότριους. ...διακοσμητικούς σκοπούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκληρότατος...
ΔιαγραφήΗ λαϊκή θρησκευτικότητα κρατάει χιλιάδες χρόνια ,
Λουκ. 21,5 :" Καί τινων λεγόντων περὶ τοῦ ἱεροῦ ὅτι λίθοις καλοῖς καὶ ἀναθήμασι κεκόσμηται"
και τολμώ να πω πως αυτή η λαϊκή θρησκευτικότητα απαντά με το ωραιότατο "Τους πτωχούς πάντοτε έχετε μεθ' εαυτών,...".
Αν ήταν τα αναθήματα/προσφορες κάτι το μαγικό ή ευτελές θα το είχε ελέγξει ο Κύριος. Τουναντίον πολλές οι αναφορές στα βιβλία της παλαιάς Διαθήκης σε τάματα/προσφορες!
Η ανάγκη ευχαριστίας για συγκεκριμένο γεγονός γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο, τα αναθήματα/προσφορες ...από αρχαιοτατων χρονων!
Ποιος είσαι εσύ λοιπόν jean alatzo που θα κρίνεις αν είναι σωστό ή όχι;;
Ιωάννης Γεωργίου
Τους ιερεις τουσ βολευει για το γραμματοσημο.....και ο νοων νοείτω
ΑπάντησηΔιαγραφή