ΟΙ ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ
π. Νικόλαος Πρίντεζης
Στον επίλογο των 14 άρθρων που δημοσίευσε ο αγαπητός Πρωτοπρεσβύτερος
Στέφανος Στεφόπουλος με τίτλο: «ΚΡΙΣΙΜΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΗΝ
ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ», και δημοσιεύτηκαν στις ιστοσελίδες entaksis.gr και ΑΚΤΙΝΕΣ, θεωρών ίσως εαυτόν, ειδικόν εις
την Θεολογία της Καθολικής Εκκλησίας, αλλά και της Διαμαρτυρόμενης καταλήγει:
«Είναι λάθος να επικαλούμαστε τις όποιες ομοιότητες μεταξύ μας,
Ορθόδοξοι, Ρωμαιοκαθολικοί και Προτεστάντες αφού αυτό οδηγεί στην μέγιστη πλάνη
του συγκρητισμού. Αντίθετα, οφείλουμε να επικεντρωνόμαστε στις διαφορές μας προκειμένου
να διαπιστώνεται που αναπαύεται η αλήθεια η οποία επίσης δεν χωρίζεται σε
διαφορετικές εκφράσεις, διαφορετικές παραδόσεις, πολλούς πνεύμονες και
διπλωματικές κινήσεις. Είναι Μία, όπως Ένας είναι ο Χριστός και Μία η Αγία
Τριάδα. Όπως μας την παρέδωσαν οι Άγιοι Απόστολοι και οι Πατέρες της Εκκλησίας
που υπήρξαν θεόπνευστοι. Και όχι όπως τους διατηρούν οι Παπικοί, δηλαδή με
αλλοιωμένη Τριαδολογία και Χριστολογία, άρα αιρετική».
Αδελφικά του προτείνω να είναι πιο προσεκτικός, όταν αναφέρεται στην Καθολική Εκκλησία, η οποία ούτε σχισματική είναι, ούτε αιρετική, αλλά η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία με Πρώτο της Επίσκοπο τον διάδοχο του Αποστόλου Πέτρου.
Μου κάνει μεγάλη εντύπωση, στον εικοστό πρώτο αιώνα, που τόσο ο Πάπας
Φραγκίσκος, όσο και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ως διάδοχος του
Αποστόλου Ανδρέα, αδελφού του Αποστόλου Πέτρου, θεωρούν εαυτούς ως Αδελφούς, ο
αγαπητός Πρωτοπρεσβύτερος . Στέφανος, να γράφει και επομένως να πιστεύει ότι:
«Είναι λάθος να επικαλούμαστε τις όποιες ομοιότητες μεταξύ μας, Ορθόδοξοι,
Ρωμαιοκαθολικοί».
Είναι ευλογία Θεού, οι προσπάθειες που γίνονται, τόσο από την Καθολική
Εκκλησία όσο και από την Ορθόδοξη, με πρωτοπόρους τους δύο «Αδελφούς εν
Χριστώ», να προβάλλουν τις ομοιότητες και να προσπαθούν, με τη χάρη του Αγίου
Πνεύματος, να ξεπεράσουν τις λίγες σημαντικές διαφορές που δυστυχώς ακόμη
υπάρχουν και δεν μπορούν να βιώσουν την πλήρη μεταξύ τους ενότητα, δεχόμενοι
όμως τις ασήμαντες διαφοροποιήσεις που υπήρχαν και όταν η Μία Αγία Καθολική και
Αποστολική Εκκλησία ήταν ενωμένη.
Εύχομαι η Παναγία, της οποίας την Κοίμηση και Μετάσταση στον ουρανό με
το σώμα και την ψυχή της, εορτάσαμε και πανηγυρίσαμε με λαμπρότητα και
επισημότητα, τόσο η Καθολική Εκκλησία, όσο και η Ορθόδοξη Εκκλησία, να ικετεύει
το Θεό Πατέρα, ώστε με τη φώτιση του Αγίου Πνεύματος να φθάσουμε στην
ευλογημένη ημέρα που όλοι οι μαθητές και μαθήτριες του Χριστού, με πρωτοπόρες
τις σημερινές Αδελφές Εκκλησίες, Καθολική και Ορθόδοξη: «με ένα στόμα και μια
καρδιά θα δοξάζομε και θα ανυμνούμε το πάντιμο και μεγαλοπρεπές όνομα του
Πατρός, και του Υιού, και του Αγίου Πνεύματος». Αμήν.
"...ο αγαπητός Πρωτοπρεσβύτερος . Στέφανος, να γράφει και επομένως να πιστεύει ότι: «Είναι λάθος να επικαλούμαστε τις όποιες ομοιότητες μεταξύ μας, Ορθόδοξοι, Ρωμαιοκαθολικοί».
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την διεύθυνση:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/18448-naupaktou-ierotheou-dialogos-orthodojon-kai-romaiokatholikon&ved=2ahUKEwiAt_XI_fyHAxW7BNsEHTqdOyUQFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw1EKLB17qJ2tvx9CLU8Lm1r
αντιγράφω αποσπασματικά από άρθρο του σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου: Διάλογος Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών
"... Ἔχω ὑπογραμμίσει δύο βασικά σημεῖα τοῦ κειμένου αὐτοῦ, ὅτι ὁ διάλογος γίνεται στά πλαίσια τῆς μυστηριακῆς προοπτικῆς τῶν Ἐκκλησιῶν μας, ὅτι ξεκινᾶ ὁ διάλογος ἀπό τά σημεῖα πού ἑνώνουν γιά νά φθάσουν στά σημεῖα πού μᾶς χωρίζουν, ἀλλά συγχρόνως λέγεται ὅτι ἐκφράζουν καί τά δύο μέρη, Ὀρθόδοξοι καί Ρωμαιοκαθολικοί, μία πίστη, ἡ ὁποία εἶναι συνέχεια τῆς πίστεως τῶν ἁγίων Ἀποστόλων!
Ὁ Ἀριστοτέλης γράφει ὅτι τό θεμέλιο τῶν ἀνθρωπίνων γνώσεων εἶναι τά κατηγορήματα τῆς ὁμοιότητος καί τῆς διαφορᾶς, ἀλλά καί ὁ νόμος τῶν ἀντιθέσεων, κατατάσσοντας τά πράγματα σέ γένη καί εἴδη. Τά κοινά σημεῖα μεταξύ τῶν ἀνθρώπων καί τῶν ζώων εἶναι περίπου στό 85% . Ὅταν λοιπόν ἐξετάζουμε τούς ἀνθρώπους καί τά ζῶα θά παραμείνουμε στά κοινά σημεῖα μεταξύ τους καί δέν θά δοῦμε τήν διαφορά; Ἔπειτα τά κοινά σημεῖα μεταξύ ὅλων τῶν ἀνθρώπων ἀνέρχονται στό ποσοστό 99,9%. Καί ὅταν συγκρίνουμε τούς ἀνθρώπους, θά δοῦμε μόνον τά κοινά σημεῖα, δέν θά δοῦμε τήν διαφορά τους στό 0,1%;
Θεωρῶ ὅτι στόν διάλογο αὐτό δέν μελετήθηκαν καθόλου οἱ θεολογικές διαφορές, ὅπως ἡ αἵρεση τοῦ filioque, πράγμα τό ὁποῖο θεωρεῖτο ὡς βασική διαφορά ἀπό τόν 9ο μέχρι τόν 19ο αἰώνα, καί ἡ αἵρεση τοῦ actus purus ὅπως φάνηκε στόν διάλογο μεταξύ τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ καί τῶν ἀντιησυχαστῶν καί καταγράφεται στό Συνοδικό τῆς Ὀρθοδοξίας. Ὄχι μόνον δέν ἔγινε διάλογος γιά τίς διαφορές, ἀντίθετα μάλιστα ἔγινε λόγος γιά «μυστηριακή προοπτική τῶν Ἐκκλησιῶν μας» καί ὅτι «ἐκφράζομεν ἀπό κοινοῦ μίαν πίστιν, ἡ ὁποία εἶναι ἡ συνέχισις τῆς πίστεως τῶν Ἀποστόλων»."
Αυτά σχετικά με "...τις λίγες σημαντικές διαφορές που δυστυχώς ακόμη υπάρχουν και δεν μπορούν να βιώσουν την πλήρη μεταξύ τους ενότητα, ..."
Με σεβασμό κι εκτίμηση
Θεόδωρος Σ.
Η καθολική εκκλησία είναι πράγματι σχισματική καί έχει αιρετικές απόψεις, καί αυτό δέν είναι γνώμη του Πρωτοπρεσβύτερου Στέφανου, αλλά είναι άποψη που έχει διατυπωθεί από την εποχή του Μεγάλου Φωτίου, του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά, του Αγίου Μάρκου Ευγενικού καί τών μεταγενεστέρων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσον αφορά τόν κ. Φραγκίσκο καί τόν κ. Βαρθολομαίο, είναι ελεύθεροι να θεωρούν τούς εαυτούς τους αδελφούς, αλλά η πλειοψηφία των Ορθοδόξων Κληρικών, Μοναχών καί Λαικών δέν συμμερίζεται αυτήν τήν άποψη.
Χωρίς εμου ΟΥ δυνασθε ποιείν ουδέν- λέγει ο Κύριος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ένδοξο ελεγε ο πατήρ της Εκκλησίας άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς,δεν πραγματεύεται!!!
Διότι η πολυπόθητη ενότητα έχει αρχή εκ της ενότητας μέσω Του Αγίου Πνεύματος,όπως ορίζουν οι Ι.Κ....
ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ,δεν γίνονται μόνο για τους διαλόγους ,αλλά γίνονται και για τις γέφυρες που ενώνουν τη γη με άλλη γη.
Οι ιερείς της Εκκλησίας της Ρώμης καλά τα λένε. Των Αθηνών έχουν προβλήματα και ρίχνουν την μπάλα στην εξέδρα.
ΑπάντησηΔιαγραφή