Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024

Οικουμενικός Πατριάρχης: H προστασία της φύσεως αποκτά έμφασιν ως εντολή του Θεού της ειρήνης, η οποία είναι ειρήνη με τον Θεόν, ειρήνη με τον συνάνθρωπον, αλλά και ειρήνη με την γην και ειρήνη της γης.

Οικουμενικός Πατριάρχης: H προστασία της φύσεως αποκτά έμφασιν ως εντολή του Θεού της ειρήνης, η οποία είναι ειρήνη με τον Θεόν, ειρήνη με τον συνάνθρωπον, αλλά και ειρήνη με την γην και ειρήνη της γης. 

Η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, την Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2024, στο πλαίσιο της επισκέψεώς του στο Κιλκίς, κήρυξε την έναρξη των εργασιών της Οικολογικής Ημερίδος της Ι. Μητροπόλεως Πολυανής και Κιλκισίου, με θέμα «Το όραμα μιάς οικολογικής Μητροπόλεως για τον 21ο αιώνα: Εκκλησία, Πολιτεία, Φιλοσοφία και Θεολογία», που πραγματοποιήθηκε στο νέο Συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητος Κιλκίς. Προηγουμένως, ο Παναγιώτατος τέλεσε τον Αγιασμό των εγκαινίων του Συνεδριακού Κέντρου παρουσία Ιεραρχών, κληρικών, του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και νέου Επιτρόπου της Ε.Ε. Εξοχ. κ. Αποστόλου Τζιτζικώστα, του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Κιλκίς Εντιμ. κ. Ανδρέα Βεργίδη, εκπροσώπων των πολιτικών, Στρατιωτικών Αρχών και των Σωμάτων Ασφαλείας, και πλήθους άλλων επισήμων, καθώς και εργαζόμενων στην Περιφέρεια. 

Μετά τις προσφωνήσεις του Σεβ. Μητροπολίτου Πολυανής και Κιλκισίου κ. Βαρθολομαίου, και του Περιφερειάρχη Εξοχ. κ. Τζιτζικώστα, ο Παναγιώτατος πραγματοποίησε την εναρκτήρια ομιλία της Ημερίδος, στην οποία αναφέρθηκε εκτενώς στις πρωτοβουλίες της Μητρός Εκκλησίας για την ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινής γνώμης για τη διαφύλαξη της Δημιουργίας του Θεού.

“Είναι γνωστόν τοις πάσιν, ότι το Οικουμενικόν Πατριαρχείον, πρώτον εις τον χριστιανικόν κόσμον, ανέδειξε τας πνευματικάς διαστάσεις του συγχρόνου οικολογικού προβλήματος, ετόνισε την σημασίαν της συμβολής της Εκκλησίας και της θεολογίας της εις την κατανόησιν των αιτίων του και εις την αντιμετώπισίν του και ανέπτυξε ποικίλας δράσεις επικαίρου οικολογικής μαρτυρίας, με στόχον την έμπρακτον αξιοποίησιν των οικοφιλικών αρχών και παραδόσεών της επ’ αγαθώ της κτίσεως. 

Αι σχετικαί δράσεις της Μεγάλης Εκκλησίας, αι οποίαι συνεχίζονται ήδη επί τριακονταπενταετίαν, προήγαγον τον διορθόδοξον, τον διαχριστιανικόν και τον διαθρησκειακόν διάλογον δια την δυνατήν συμβολήν της Εκκλησίας και των θρησκειών εις την προστασίαν του φυσικού περιβάλλοντος. Ενέπνευσαν επίσης πολιτικούς ηγέτας, κοινοβούλια, παράγοντας της οικονομικής ζωής, οικολογικα κινήματα, πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα, οργανώσεις, αναριθμήτους ανθρώπους απανταχού. Ανέδειξαν την αλήθειαν ότι ουδέν όραμα δια το μέλλον έχει αξίαν, εάν δεν αναφέρεται εις την προσδοκίαν ενός κόσμου, ο οποίος θα είναι και θα λειτουργή ως πραγμαιτκός «οίκος» του ανθρώπου.”

Ο Παναγιώτατος υπογράμμισε τη σημασία δραστηριοποίησης των νέων στην προσπάθεια προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος αλλά και στην αντιμετώπιση των ποικίλων κοινωνικών προβλημάτων. “Ο δυναμισμός και ο ενθουσιασμός των νέων, η ροπή και η προθυμία προς δράσιν, εμπλουτίζονται δια της συμμετοχής των εις την λειτουργικήν ζωήν, εις την οποίαν καταφάσκεται η δημιουργία, η κτίσις βιούται ως θεία δωρεά και ο άνθρωπος καλείται να λειτουργή ως οικονόμος, φύλαξ και «ιερεύς» αυτής, προσάγων αυτήν ευχαριστιακώς και δοξολογικώς εις τον Δημιουργόν. Παρά τα περί του αντιθέτου θρυλούμενα, τα δήθεν επιστημονικώς τεκμηριωμένα δεδομένα, η νεότης είναι περίοδος της ανθρωπίνης ζωής με πολλάς μεταφυσικάς αναζητήσεις και πολλήν ελπίδα δι’ ένα καλύτερον κόσμον.”, επισήμανε ο Πατριάρχης, ενώ σε άλλο σημείο της ομιλίας του επεσήμανε:

“Πέραν πάσης αμφιβολίας, το φυσικόν περιβάλλον απειλείται σήμερον, όσον ποτέ άλλοτε εις την ιστορικήν πορείαν της ανθρωπότητος. Η οικολογική κρίσις έχει παγκοσμίους διαστάσεις, δεν γνωρίζει σύνορα, έχει αρνητικάς επιπτώσεις εις την πανίδα και την χλωρίδα, εις την ατμόσφαιραν και τας θαλάσσας, εις τους ζώντας και τας επερχομένας γενεάς των ανθρώπων, αι δε κοινωνικαί συνέπειαί της είναι ανυπολόγιστοι. Η κλιματική κρίσις αποτελεί το αποκορύφωμα του συγχρόνου οικολογικού προβλήματος και είναι ήδη απτή και επώδυνος πραγματικότης. «Ο πλανήτης μας πλέον δεν υπερθερμαίνεται, βράζει, κοχλάζει», σημειώνει ο Γενικός Γραμματεύς του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

Το πολυδιάστατον οικολογικόν πρόβλημα της εποχής μας είναι γέννημα της κρίσεως της ελευθερίας του ανθρώπου, του πολιτισμού του, της πολιτικής, της οικονομίας, της επιστήμης, της φιλοσοφίας, της ηθικής και της θρησκείας του. Πάντες εις πολλά πταίομεν. Η αλματώδης ανάπτυξις της επιστήμης και της τεχνολογίας, παρά τα μοναδικα ευεργετήματά της δια την ζωήν μας, ετροφοδότησε την έπαρσιν του ανθρώπου έναντι της φύσεως, την αντικειμενοποίησιν και την χειραγώγησίν της.” 

Ο Πατριάρχης επεσήμανε ότι για ένα βιώσιμο μέλλον αειφορίας και οικολογικής ισορροπίας καθοριστικές συνθήκες, μεταξύ άλλων, είναι η οικολογική οικονομία και η ειρήνη μεταξύ των λαών, των θρησκειών και των πολιτισμών, και στη συνέχεια τόνισε:

“Έχομεν εκφράσει πολλάκις την πεποίθησίν μας ότι η χριστιανική πίστις δύναται να συμβάλη καθοριστικώς εις την υπέρβασιν των μεγάλων προκλήσεων της εποχής μας. Η Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία απέδειξε του λόγου το αληθές δια της στρατεύσεώς της προς κατανόησιν των αιτίων και την αντιμετώπισιν των επιπτώσεων της οικολογικής κρίσεως. Είναι βέβαιον ότι η θεολογική οπτική αναδεικνύει αφανείς διαστάσεις του περιβαλλοντικού προβλήματος και αποκαλύπτει δυνατότητας λύσεώς του. Εν τω πλαισίω της χριστιανικής αυτοσυνειδησίας, η προστασία της φύσεως αποκτά έμφασιν ως εντολή του Θεού της ειρήνης, η οποία είναι ειρήνη με τον Θεόν, ειρήνη με τον συνάνθρωπον, αλλά και ειρήνη με την γην και ειρήνη της γης. 

Η οικοφιλική συμπεριφορά είναι κεντρικόν συστατικόν της Ορθοδόξου ταυτότητός μας. Η ζωή της Εκκλησίας είναι νίκη εναντίον όλων των δυνάμεων, αι οποίαι συμβάλλουν ιδεολογικώς και εν τη πράξει εις την καταστροφήν της φύσεως και την διατάραξιν των ανθρωπίνων σχέσεων. Είναι ασύμβατον με την αλήθειαν της χριστιανικής υπάρξεως να μετατρέπωμεν τον συνάνθρωπον εις αντικείμενον και την κτίσιν εις χρήσιμον υλικόν. Ο ευχαριστιακός και ασκητικός τρόπος του βίου των Χριστιανών, οι οποίοι εκόμιζον εις τους ναούς μας «τον σίτον, τον οίνον και το έλαιον» δια να τα αγιάση ο ιερεύς και να αγιασθή η ζωή και ο μόχθος των, διατηρεί και εις την εποχήν μας ανυπέρβλητον επικαιρότητα. Θαυμάζομεν το δοξολογικόν ήθος των Ορθοδόξων πιστών, οι οποίοι τίποτε δεν εθεώρουν ιδικόν των κατόρθωμα, αυτονόητον και δεδομένον, ούτε το ψωμί, ούτε το νερό, ούτε την υγείαν και την ευτυχίαν, και εδόξαζον τον Θεόν δια το δώρον της ζωής, εσέβοντο την ιερότητα της δημιουργίας και ησθάνοντο πανταχού την παρουσίαν του Θεού. Το επιχείρημα ότι η βίωσις αυτού του ήθους της ευχαριστιακής και ασκητικής ελευθερίας είναι ανέφικτος εν τω πλαισίω των συγχρόνων κοινωνικών, οικονομικών και πολιτισμικών συνθηκών είναι τελείως σαθρόν. 

Η ποιότης μιάς κοινωνίας δεν κρίνεται πρωτίστως από το επίπεδον οικονομικής και τεχνολογικής αναπτύξεως και κοινωνικής οργανώσεως, αλλά από το εάν σέβεται την ιερότητα του ανθρωπίνου προσώπου και την ακεραιότητα της δημιουργίας και από τον πνευματικόν προσανατολισμόν της. Η πίστις εις τον Θεόν ως κτίστην των απάντων, δημιουργόν του ανθρώπου κατ’ ιδίαν εικόνα και καθ’ ομοίωσιν Αυτώ, καθώς και η πίστης εις την Εναθρώπησιν του Θεού Λόγου δια την ημετέραν σωτηρίαν, εμπνέει και ενισχύει τας δημιουργικάς δυνάμεις του ανθρώπου και προσφέρει διέξοδον ενώπιον των υπαρξιακών προβλημάτων και των μεγάλων προκλήσεων. Από αυτάς τας αιωνίους πνευματικάς αρχάς, αι οποίαι είναι σύμφυτοι με την θεανδρικήν ζωήν της Εκκλησίας, τρέφεται και το όραμα της οικολογικής Μητροπόλεως. Το ζητούμενον είναι η στρατηγική αποτελεσματικής εφαρμογής αυτών των αρχών, επί τη βάσει των συγχρόνων δεδομένων, απαιτήσεων και δυνατοτήτων.” 

Στο πλαίσιο της Ημερίδος, τον συντονισμό της οποίας είχε ο Ελλογιμ. Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. κ. Κωνσταντίνος Κωτσιόπουλος, ομιλίες πραγματοποίησαν ο Σεβ. Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, Πρόεδρος της Επιτροπής Οικολογίας και Περιβάλλοντος της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, οι Εξοχ. κ. Ιωάννης Σαρμάς, πρώην Πρωθυπουργός της Ελλάδος και επίτιμος Πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, και Ευάγγελος Βενιζέλος, πρώην Αντιπρόεδρος της Κυβερνήσεως της Ελλάδος και Καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου του Α.Π.Θ., και ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης κ. Ισίδωρος Κάτσος, Επίκουρος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Αντιπρόεδρος της Οικολογικής Α.Μ.Κ.Ε. της Ι. Μητροπόλεως Πολυανής και Κιλκισίου “Ο Κορμοράνος”.

Αμέσως μετά, ο Παναγιώτατος είχε κατ’ ίδιαν συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Εξοχ. κ. Τζιτζικώστα, τον οποίο συνεχάρη θερμά για το σημαντικό ευρωπαϊκό αξίωμα που προτάθηκε να αναλάβει, και με τον Αντιπεριφερειάρχη Κιλκίς Εντιμ. κ. Ανδρέα Βεργίδη.

Το μεσημέρι, επισκέφθηκε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Λίμνης Δοϊράνη, όπου τον υποδέχθηκε ο Δήμαρχος Κιλκίς Εντιμ. κ. Δημήτριος Κυριακίδης, και ενημερώθηκε για το οικοσύστημα της και τις ενέργειες προστασίας της χλωρίδας και πανίδας της. 

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, ο Πατριάρχης επισκέφθηκε το χωριό Μαυρονέρι, όπου στον Ι. Ναό Αγίου Χαραλάμπους τέλεσε τον Αγιασμό για την έναρξη των εργασιών αποπεράτωσης του Πνευματικού και Πολιτιστικού Κέντρου της Ενορίας. 

Στην ομιλία του, ευχαρίστησε και πάλι για την θερμή υποδοχή και επαίνεσε κλήρο και πιστό λαό για την πρόοδο του και την επιθυμία τους να δημιουργηθεί το Πνευματικό Κέντρο της Ενορίας, επισημαίνοντας ότι οι άνθρωποι,  και όχι ένα Κέντρο, δημιουργούν πολιτισμό. “Οι δε ανθρωποι καλούνται να επιλεξουν τι ειδους πολιτισμον επιθυμούν”, πρόσθεσε, και σε άλλο σημείο της ομιλίας του, εξ αφορμής και της προηγηθείσας προσφωνήσεως του Ιερατικώς Προϊσταμένου της Ενορίας Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτου κ. Ευγενίου Ιωάννου, ο Πατριάρχης τόνισε:

“Οραματιζεσθε ενα τοπον, εις τον οποίον «τοσο οι ντοπιοι όσο και οι επισκεπτες θα εχουν την δυνατοτητα της γνωριμιας και επαφης εκτος απο την λειτουργικη και λατρευτικη ζωη της Εκκλησιας, με τον πολιτισμο, τον εθελοντισμον και την προσφοραν στον συνανθρωπο», με εμφαση εις την «μεριμνα, φροντιδα και ανακούφιση απορων και ηλικιωμενων» (Προσφώνησις π. Ευγενίου). Να ενθυμήσθε ομως οτι ουχ ο τόπος, αλλ᾽ ο τροπος διαμορφωνει Πολιτισμον. Είμεθα βέβαιοι ότι αι ευλογημεναι δρασεις τας οποίας υμείς οραματιζεσθε θα βαπτισθούν εις τον τροπον του Οικουμενικού Πατριαρχείου, εις τον τροπον δηλαδη της αναζητήσεως νοηματος οικουμενικού, νοηματος εσχατολογικού. Διά τον λογον αυτον ευχομεθα αι πολιτιστικαι εκδηλωσεις αι οποίαι θα στεγασθούν εις το υπο ανέγερσιν Κεντρον, να αρδεύουν ναματα απο το κοινωνικον, ευχαριστιακον και ασκητικον εθος του Πατριαρχείου. Να εμφο- ρούνται από την θυσιαστικην και αδιακριτον προσφοραν εις τον πασχοντα συνάνθρωπον, την γνωριμιαν και τον διαλογον με καθε αντιληψιν και κοσμοθεωριαν και τον δοξολογικον σεβασμόν εις την κτισιν ως ευχαριστιαν.

Τούτο ειναι και το νοημα της παρουσιας του Πατριάρχου υμών εδω σημερον: Να σας θυμιση απο που ερχεσθε, αλλα και να σας εμπνεύση ενα νέο οραμα διά το τι δύνασθε να επιτυχητε. Ήλθατε απο τους κολπους του Οικουμενικού Πατριαρχείου· δύνασθε να εκπεμψετε το φως του Πατριαρχείου, αν επιλεξετε το οικουμενικον Πνεύμα του, αν δηλαδη προκρινετε τον πολιτισμόν της αποδοχης, της ανεκτικοτητος και της ανοικτοτητος.

Κληθέντες να εγκαινιάσωμεν ένα τόπον, εν πολιτιστικον κεντρον· σας αντιπροτείνομεν ενα νεον τροπον: τον τροπον της θυσιαστικης αγαπης, της χαρούμενης κοινωνιας των προσωπων, της ζωης ως «ευχαριστιας μετα τη Θεία ευχαριστια» (Σμεμαν). Αγκαλιάστε το οραμα το οποίον σας προσφερει ο Πατριάρχης του Γένους και το υπο ολοκληρωσιν εργον δεν θα ειναι μονον εν Πολιτιστικον Κεντρον του Μαυρονεριου, αλλα φως το οποίον θα εκπεμπει το ιδιαιτερον εθος της Μεγαλης του Χριστού Εκκλησιας. Τοτε το Κεντρον υμών θα γινη εν πραγματικον Πνευματικον κεντρον, διοτι θα ενσαρκωνη αξιας του πνεύματος, αξιας δηλονότι οικουμενικας και δι’ αυτο παντοτε επικαίρους. Τοτε θα γινη το νεον υμών Κεντρον εστια οικουμενικοτητος, εν μικρον «Φαναριον», διότι ο πολιτισμος του Πνεύματος είναι φως και το φως ανατέλει παντοτε απο την Ανατολην. Γένοιτο.”

Αγιασμός καταθέσεως Θεμελίου Λίθου του νέου Δικαστικού Μεγάρου Κιλκίς

Το πρωί της Τρίτης, 24 Σεπτεμβρίου, τελευταίας ημέρας της επισήμου επισκέψεώς του στο Κιλκίς, ο Παναγιώτατος τέλεσε τον Αγιασμό καταθέσεως Θεμελίου Λίθου του νέου Δικαστικού Μεγάρου της πόλεως, παρουσία του Εξοχ. Υπουργού Δικαιοσύνης κ. Γεωργίου Φλωρίδη, του Αντιπροέδρου της Βουλής των Ελλήνων κ. Γεωργίου Γεωργαντά, του Εξοχ. Ιωάννη Σαρμά, πρώην Πρωθυπουργού, του Αντιπεριφερειάρχη και του Δημάρχου της πόλης, της Προέδρου του Πρωτοδικείου Κιλκίς και Δικαστών, της Προέδρου και μελών του Δικηγορικού Συλλόγου του Νομού και πλήθους κόσμου.

Στην ομιλία του, υπογράμμισε τη σημασία της απονομής της δικαιοσύνης, και αναφερόμενος στην πρωτοβουλία ανέγερσης νέου Δικαστικού Μεγάρου στο Κιλκίς, ο Πατριάρχης είπε:

“Η υπεράσπισις του Κράτους Δικαίου και των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ανήκει κατ᾽ εξοχήν εις την Δικαιο-σύνην και τους λειτουργούς αυτής, οι οποίοι θωρακίζονται θεσμικώς με την αναγκαίαν διά την επιτέλεσιν του καθήκοντός των προσωπικήν και λειτουργικήν ανεξαρτησίαν. Ο σεβασμός και η προάσπισις της δικαστικής ανεξαρτησίας περιλαμβάνει πρωτίστως την υπεράσπισιν του κύρους αυτής. Το δε κύρος αυτό εξαρτάται, έστω και εις επίπεδον συμβόλων, και από τον χώρον απονομής της Δικαιοσύνης, ο οποίος πρέπει να εμπνέη τον ανάλογον σεβασμόν εις όλους τους παράγοντας απονομής αυτής, δικαστάς και διαδίκους.

Απτόν δείγμα της ευρύθμου λειτουργίας των θεσμών ενός αληθούς Κράτους Δικαίου είναι, πέραν του θεσμικού πλαισίου, και η ανάλογος με το κύρος των θεσμών διαμόρφωσις των κτιρίων που στεγάζουν αυτούς. Εις τον κατά Θουκυδίδην «Επιτάφιον» του Περικλέους, ο τελευταίος θεμελιώνει το μεγαλείον της Αθηναικής Πολιτείας και εις τα επιβλητικά δημόσια κτίριά της ως μέσον διαιωνίσεως του μεγαλείου αυτού.

Δυστυχώς, μέχρι και σήμερον, η υφισταμένη κτιριακή υποδομή των δικαστικών υπηρεσιών εις το Κιλκίς είναι, εξ όσων πληροφορούμεθα, ακατάλληλος και προβληματική, διό και η απονομή της δικαιοσύνης ενταύθα γίνεται υπό συνθήκας που δυσχεραίνουν ουσιωδώς το έργον των υπηρετούντων δικαστικών λειτουργών. Αξίζουν πράγματι πολλά συγχαρητήρια και έπαινοι εις όλους τους παράγοντας της τοπικής δικαιοσύνης, δικαστάς, γραμματείς και δικηγόρους, οι οποίοι εις όλως απροσφόρους συνθήκας εργασίας διατηρούν εις υψηλόν επίπεδον την λειτουργίαν και απονομήν της Δικαιοσύνης εις τον τόπον σας.

Η σύγχρονος Δικαιοσύνη εις τον 21ον αιώνα απαιτεί αξιοποίησιν και των νέων τεχνολογιών διά την ποιοτικήν αναβάθμισιν αυτής, πρωτίστως όμως δικαιούται στέγης ανταξίας του ρόλου, του κύρους και της αποστολής της. Είμεθα βέβαιοι ότι το νέον Δικαστικόν Μέγαρον που θεμελιώνομεν σήμερον θα εκπληρώση τας προϋποθέσεις αυτάς, συγκεντρώνοντας εις ένα κτίριον τας υφισταμένας και κατακερματισμένας εις διαφορε-τικάς εγκαταστάσεις δικαστικάς υπηρεσίας και παρέχοντας ένα σύγχρονον περιβάλλον εργασίας εις δικαστικούς λειτουργούς, υπαλλήλους και δικηγόρους και συγχρόνως εις τον πολίτην περισσοτέραν ασφάλειαν και βεβαιότητα διά την αποτελεσμα-τικήν λειτουργίαν του Κράτους Δικαίου.

Συγχαίρομεν τον Εντιμότατον Δήμαρχον Κιλκίς κ. Δημήτριον Κυριακίδην διά την κατόπιν εισηγήσεώς του γενναιό-δωρον απόφασιν του Δημοτικού Συμβουλίου να παραχωρήση το δημοτικόν αυτό ακίνητον της περιοχής Μύλων Σαμαρά εις το Ταμείον Χρηματοδοτήσεως Δικαστικών Κτιρίων επί τω σκοπώ της ανεγέρσεως του νέου Δικαστικού Μεγάρου. Ως συνδημότης σας, χαιρόμεθα ιδιαιτέρως διά την απόφασιν αυτήν, η οποία διαδηλοί την πρόκρισιν της τοπικής κοινωνίας του Κιλκίς διά την εξασφάλισιν συγχρόνων υποδομών που συμβάλλουν καθοριστικώς εις τον εκσυγχρονισμόν του εν Ελλάδι δικαιοδοτικού συστήματος και εις την ποιοτικήν αναβάθμισιν των λειτουργιών του. 

Θεωρούμεν δε ιδιαιτέρως ευτυχή συγκυρίαν το γεγονός ότι το κτίριον του νέου Δικαστικού Μεγάρου Κιλκίς θεμελιώνεται σήμερον υπό του συντοπίτου σας, του συντοπίτου μας πλέον, Υπουργού Δικαιοσύνης της Ελληνικής Κυβερνήσεως Εξοχωτάτου κ. Γεωργίου Φλωρίδου, αξίου τέκνου της γης του Κιλκίς, ο οποίος υπηρέτησεν ευόρκως την δικαιοσύνην επί σειράν ετών ως μαχόμενος και καταξιωμένος δικηγόρος και εν συνεχεία ως Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Κιλκίς, σήμερον δε από της υψηλής θέσεως του Υπουργού Δικαιοσύνης. Ευχόμεθα ολοψύχως κύριε Υπουργέ, επί θητείας σας εις το Υπουργείον Δικαιοσύνης, το οποίον είναι και ο κύριος του έργου, να αξιωθήτε να εγκαινιάσετε το αποπερατωμένον πλέον νέον Δικαστικόν Μέγαρον της γενετείρας σας, το οποίον είθε πέρα από χώρον απονομής δικαιοσύνης να αποτελέση και αληθές σύμβολον λειτουργίας του Κράτους Δικαίου.”

Προηγουμένως, τον Παναγιώτατο προσφώνησε ο Εξοχ. Υπουργός Δικαιοσύνης, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τον ευχαρίστησε θερμά για την παρουσία του και την τέλεση του Αγιασμού καταθέσεως του Θεμελίου Λίθου. 

Το μεσημέρι, ο Παναγιώτατος παρακάθησε στο αποχαιρετιστήριο γεύμα που παρέθεσε προς τιμήν του ο Σεβ. Μητροπολίτης Πολυανής και Κιλκισίου, τον οποίο και ευχαρίστησε για ακόμη μία φορά και την θερμή φιλοξενία και τις εκδηλώσεις αγάπης και σεβασμού προς την Μητέρα Εκκλησία και προς το πρόσωπο του από τον ιερό κλήρο και τον πιστό λαό του Κιλκίς. 

Στη συνέχεια αναχώρησε για την Ι. Μητρόπολη Θεσσαλονίκης συνοδευόμενος από τον οικείο Ποιμενάρχη Σεβ. Μητροπολίτη κ. Φιλόθεο.

_________

Φωτό: Νίκος Παπαχρήστου

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου