Αυτά δια τα οποία δεν τολμούν ομιλήσουν οι
‘’απολογηταί’’ της Συνόδου της Κρήτης
Του Β.
Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Τον σκόπελο του ονόματος ‘’εκκλησίες’’ που
προσδόθηκε σε αιρετικές κοινότητες, οι ‘’απολογητές’’ της Συνόδου της Κρήτης
προσπέρασαν με την διαφυγή, περί δήθεν ονομασίας η οποία έχει διπλωματική
χροιά.
Όσα κείμενα ή άρθρα έχουν γραφεί για το θέμα τούτο, περιστρέφονται γύρω από αυτήν την εύκολη δικαιολογία - διαφυγή. Γίνεται αντιληπτό ότι δεν είναι εύκολο να διαφοροποιηθεί η στάση τους. Σ’ εκείνο όμως που σκοντάφτει η ‘’απολογητική’’ τους διάθεση, είναι οι λεγόμενες εκκλησιολογικές προϋποθέσεις της Δήλωσης του Τορόντο. Έχουν προβληθεί θεολογικές ενστάσεις για τις ‘’εκκλησιολογικές’’ αυτές στρεβλώσεις, χωρίς όμως να δοθεί ούτε ακροθιγώς απάντηση από αυτούς.
Κανένας πανεπιστημιακός ή άλλος ‘’απολογητής’’ της Συνόδου της Κρήτης δεν έδωσε απάντηση σε αυτό το πολύ σοβαρό θέμα. Ίσως προβληθεί ο ισχυρισμός ότι δεν γνώριζε τη λεπτομέρεια των ‘’εκκλησιολογικών’’ αυτών των στρεβλώσεων, καθότι στο κείμενο της Συνόδου της Κρήτης στο οποίο παρεισέφρησαν ως μη όφειλαν, αναφέρεται γενικόλογα, ‘’εκκλησιολογικές προϋποθέσεις της Δηλώσεως του Τορόντο’’.
Καμία δικαιολογία όμως δεν μπορεί να υπάρξει, διότι δημοσιοποιήθηκαν αρκετά κείμενα τα οποία αφορούσαν θεολογικές ενστάσεις για τις ‘’εκκλησιολογικές’’ αυτές στρεβλώσεις. Ούτε τολμήθηκε, ούτε και πρόκειται να τολμηθεί έστω και ακροθιγώς, υποστήριξη των ‘’εκκλησιολογικών’’ στρεβλώσεων της Δήλωσης του Τοροντο.
Άλλωστε τι έχουν να πουν για παράδειγμα περί της αναγνώρισης στοιχείων αληθούς εκκλησίας σε αιρετικές κοινότητες μέλη του λεγόμενου Π.Σ.Ε., όπως αναφέρει σχετικό άρθρο της Δήλωσης αυτής;
Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός είναι ο ιδρυτής της Εκκλησίας και η Εκκλησία είναι Μία και Μοναδική. Ως εκ τούτου δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε στοιχεία αληθούς Εκκλησίας σε αιρετικές κοινότητες.
Έχουν αντιληφθεί το κακόδοξο μιας τέτοιας αναγνώρισης και δεν πρόκειται να αγγίξουν ένα τέτοιο θέμα, υποστηρίζοντας ένα τέτοιο άτοπο. Δεν αμφιβάλλουμε για την αιτία της σιωπής τους.
Γνωρίζουν πολύ καλά το κακόδοξο μιας τέτοιας στρέβλωσης και επακόλουθα δεν πρόκειται να προβούν σε καμιά ‘’απολογητική’’. Συνεπώς είναι ευκολότερη, η διά της σιωπής διαφυγή.
Θεωρητικά μοιάζει να είναι τόσο κοντά αυτή η συνοπτική θεωρία,βλέπω αυτό που είχε πει ο Πάπας,ότι κρατήστε τα όλα την Παράδοση κλπ,μόνο να μνημονεύεται,οπόταν και αυτή η δοκιμασία που υφίσταται η Εκκλησία ,στην αναμονή μη ξυπνήσει μια των ημερών κ βρεθεί στην άλλη πλατφόρμα είναι μαρτυρική....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πραγματικά τόσο εύκολο να πλανηθη κανείς,να παρασυρθη ,που έρχομαι στους λόγους του Αγίου Νεκταρίου περί ψευδους αγάπης ,ότι όπου δεν υπάρχει αγάπη εν αληθεια,ψευδής ο ζήλος και πεπλανημενη δόξα.
Ναι όμως, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ έδωσε τη ζωή του για την Εκκλησια,η Εκκλησία είναι σώμα Χριστού και Αυτός η Κεφαλή και ο Σωτήρας του Σώματος Του,Του ανηκει ως νύμφη και αυτή υποτάσσεται στον Χριστό!
Και αυτή η Χάρις Του Αγίου Πνεύματος, είναι που ενεργεί σε όλο το Σωμα ! Εφ.επιστ.)